درود

RTdzAAjT9.jpeg


به دلیل حساسیت های موجود روی داستان این بازی، صحبت در مورد هر گونه مساله ای در خصوص داستان، فقط در تگ اسپویلر مجازه. افراد خاطی بدون اخطار قبلی بن خواهند شد.

[TABLE="class: grid, width: 800, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"]با انجام هماهنگی های لازم بنا بر این شد تمامی اخبار و حواشی MGSV از زمان معرفی تا زمان انتشار در این تاپیک به صورت طبقه بندی شده و منظم قرار خواهند گرفت. جدید ترین اخبار در ابتدای پست قرار خواهند گرفت. این پست تا انتشار بازی به روز خواهد شد.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


تمامی اخبار مربوط به The Phantom Pain

Sebtember1st - World wide Release
تاریخ عرضه به شمسی
: سه شنبه 10 شهریور 1394






نکته*
رنگ آبی : عرضه شده رنگ قرمز: هنوز عرضه نشده

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]MGSV نسخه اصلی[/TD]
[TD]پلتفرم[/TD]
[TD]سال انتشار[/TD]
[TD]تاریخ دقیق انتشار[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]The Phantom Pain[/TD]
[TD]PC[/TD]
[TD]2015[/TD]
[TD]1 سپتامبر[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]The Phantom Pain[/TD]
[TD]PS3,PS4,X360,X1[/TD]
[TD]2015[/TD]
[TD]1 سپتامبر[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]مقدمه MGSV[/TD]
[TD]پلتفرم[/TD]
[TD]سال انتشار[/TD]
[TD]تاریخ دقیق انتشار[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ground Zeroes[/TD]
[TD]PC[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD]18 دسامبر[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ground Zeroes[/TD]
[TD]PS3,PS4,X360,X1[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD]18 مارچ[/TD]
[/TR]
[/TABLE]







دانلود دو تریلر منتشر شده MGSV در E3 2015 + چهل دقیقه دمو از گیم پلی MGSV( بدون اسپویل داستانی )
به علت استقبال زیاد از دموی 40 دقیقه ای از گیم پلی MGSV هیدئو کوجیما در توئیتر خود تاکید کرد دو ویدیو گیم پلی دیگر هم منتشر خواهد شد که به احتمال زیاد ماموریت ها شبیه به گیم پلی تازه منتشر شده هستند با این تفاوت که با حالت های دیگر و در زمان های دیگر انجام خواهند شد تا امکانات دیگر گیم پلی و آزادی عملی که بازیکنان در بازی خواهد داشت را به نمایش بگذارد.








تریلر اول Ground Zeroes به زبان ژاپنی - در 25 ـمین سالگرد متال گیر ( روز معرفی بازی ) شهریور 91
تریلر دوم The Phantom Pain در همایش VGA - تریلری که نامشخص بود به سری MGS مرتبط است یا خیر
تریلر سوم Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - تریلری که مشخص می کند GZ و TPP در کل MGSV را تشکیل می دهند در GDC 2012 به همراه گیم پلی فرار از بیمارستان (TPP)
تریلری از گیم پلی و محتویات داستانی The Phantom Pain ذر E3 2013
دو گیم پلی از Ground Zeroes ( روز و شب ) + نسخه انگلیسی تریلر اول بازی در روز معرفی بازی در TGS2013
تریلر داستانی به همراه یک گیم پلی در نقشه افغانستان درE32014
گیم پلی افغانستان در شب به همراه قسمت مولتی پلیر ( دزدی از مادر بیس بازیکنان دیگر ) Gamescom 2014 + رونمایی از نسخه PC
تریلر داستانی + گیم پلی آفریقا + تریلری از DD سگی همراه بیگ باس در TGS 2014
رونمایی از Metal Gear Online جدید به همراه یک تریلر درVGX 2014






  • [*=right]بازی‌سنتر | اخبار | متال گیر سالید 5 ممکن است دارای Microtransaction باشد
    [*=right]Ground Zeroes مقدمه ای بر Phantom Pain خواهد بود.
    [*=right]اتفاقات بزگی در GZ رخ خواهد داد که باعث جلب توجه مخاطب شده قبل از اینکه داستان اصلی در Phantom Pain شروع بشه.
    [*=right]خوشبختانه حالت خاموش/روشن کردن برای حالت Slow Motion است و شما می توانید این آیتم را On/Off کنید.
    [*=right]در منوی بازی می توانید درجه سختی بازی را مشخص کنید Normal/Hard که شاید در انتهای بازی گزینه های دیگر هم باشد.
    [*=right]Ground Zeroes یک نوع tutorial برای Phantom Pain خواهد بود(Kojima دقیقا از واژه tutorial استفاده کرده و بنابراین هیچ شکی در این باره وجود ندارد)
    [*=right]داستان در Ground Zeroes محدود به شب های بارانی خواهد بود.البته شما میتونید زمان های دیگه ای از شبانه روز رو در ماموریت های جانبی ببینید ولی در Ground Zeroes چرخش شبانه روزی وجود ندارد.
    [*=right]در Phantom Pain طیف گسترده ای از امکانات (استخدام سرباز ها و ساختن پایگاه و ....) وجود دارد که بیشتر آنها در GZ وجود ندارند.
    [*=right]save data رو میشه از Ground Zeroes به Phantom Pain منتقل کرد و این مزایایی هم با توجه به تصمیماتی که در GZ گرفته اید در کل بازی برای شما خواهد داشت.
    [*=right]یکی از دلایلی که باعث شده Ground Zeroes به صورت جدا از بازی اصلی عرضه شود این است که بازی اصلی با توجه به گستردگی بالا زمان زیادی رو برای تکمیل نیاز داشته و تیم marketing در Konami تصمیم به عرضه این مقدمه بر بازی اصلی شده تا حداقل بازیکنان تجربه ای با MGS داشته باشند.
    [*=right]Kojima پاداشی به کسانی که هر دوی Ground Zeroes و Phantom Pain رو خرید کنند خواهد داد .البته در این مورد هیچ جزئیاتی تا به حال منتشر نشده.
    [*=right]Ground Zeroes و Phantom Pain از نمایشگر دوم مثل تبلت ها پشتیبانی میکنند که میشه مثلا برای دیدن نقشه از اونها استفاده کرد.البته کوجیما نگران عدم تمرکز بر بازی اصلی به دلیل نمایشگر دوم هست.

  • [*=right]Metal Gear Solid: Ground Zeroes به صورت رسمی در 25 ـمین سالگرد متال گیر رونمایی شد. ( شهریور 91 )
    [*=right]تریلری در مراسم VGA 2012 تحت عنوان The Phantom Pain پخش شد که کاراکتر اصلی اش شباهت زیادی با اسنیک داشت، بازی که سازنده آن را Moby Dick می دانستند اما پس از مدتی مشخص شد که TPP در واقع جزئی از MGSV است و این نمایش یکی از شوخی ها و بازی های کوجیما بوده است.
    [*=right]GZ به نظر نسخه ی فرعی از فرانچایز متال گیر بود اما در همایش VGA و با منتشر شدن تریلر The Phantom Pain و کمی سردرگمی هوادارن مشخص شد Ground Zeroes و The Phantom Pain به صورت مشترکاً Metal Gear Solid V را تشکیل می دهند.
    [*=right]تغییرات زیادی در بازی ایجاد شده محسوس ترین تغییر عوض شدن صدا پیشه معروف Snake ها David Hayter بود که جایش را به Kiefer Sutherland ( بازیگر اصلی سریال محبوب 24 ) داد. همینطور تغییر بازی از حالت خطی بود به Open World
    [*=right]این نسخه از بازی از موتور قدرتمند گرافیکی Fox Engine که ساخت کوجیما پروداکشن است استفاده می کند.
    [*=right]Ground Zeroes در سال 1974 و The Phantom Pain در سال 1984 روایت می شود.
    [*=right]هیدئو کوجیما مدتی پس از معرفی MGS:GZ در مورد تغییرات عمده در بازی صحبت کرد تغییراتی که باعث فروش بیشتر بازی در بازار می شود ( کم شدن کات سین ها و حذف مواردی چون شوخی و زیر سوال بردن مسائل سیاسی و مذهبی )
    [*=right]شعبه LA کوجیما پروداکشن افتتاح می شود و این شعبه کار بر روی نسخه آنلاین MGSV را بعهده دارد.
    [*=right]Harry Gregson Williams در MGSV حضور دارد.
    [*=right]بعد از مدتها مشخص شد MGSV: Ground Zeroes به عنوان مقدمه MGSV در بهار 2014 منتشر خواهد شد.
    [*=right]هیدئو کوجیما پاسخی درستی در مورد حضور و یا عدم حضور سالید اسنیک در MGSV نمی دهد !
    [*=right]هیدئو کوجیما سورپرایز بزرگی برای بازیکنان در MGSV دارد.
    [*=right]یه سری اطلاعات در مورد بازی منتشر شده توسط شخص کوجیما
    [*=right]یکی در مورد تریلر گیم پلی که در TGS منتشر شده و فکر نکنید بازی مثل اون تریلر آسون !‌ در واقع بازی در اون تریلر توسط کسی انجام می شده که راه و چاه بازی رو بلد بوده و خودش بازی رو ساخته !! برای همین طوری حرقه ای بازی کرده که هر کسی احساس می کنه بازی آسون که در واقع اینطور نیست
    [*=right]شما می تونید از هلیکوپتر استفاده های مختلفی کنید نجات اسیرها, فرار از کمپ و .. که محل مختلف هایی می تونید برای این گزینه انتخاب کنید که بعضی از این منطقه ها با درصد خطر بیشتری هستند که شما باید با دشمنان درگیر بشید تا هلیکوپتر را نابود نکنند و یا محل های امن تری را انتخاب کنید که احتمال دیدن شما کمتر وجود داشته باشد. شما در Ground Zeroes یک هلیکوپتر دارید اما در Phantom Pain هلیکوپترهای زیادی در اختیار دارید.
    [*=right]سیستم مارک کردن به هیچ عنوان شبیه بازی SC نیست و در واقع این آیتم باعث می شود شما برنامه ریزی و استرازی دقیقی رو برای انجام دادن Mission داشته باشید. به هر حال اگر از مارک کردن خوشتان نمی آید می توانید از این آیتم در بازی استفاده نکنید.
    [*=right]درست است که GZ یک مقدمه است و شاید چندین ساعت گیم پلی را در بر داشته باشد اما اگر بازی را کامل کنید می توانید ساعت های سرگرم شود مراحل جانبی را انجام دهید و همه چیز را کشف کنید.
    [*=right]شما می توانید موزیک های خودتون رو داخل Walkman بازی کنید

  • [*=right]اسنیک بسیار سریع تر شده و می تواند از صحره ها بالا رفته و یا به بالا برود
    [*=right]سیستم کدک بازی به طور کلی عوض شده است و باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]نقشه بازی بر روی تبلتی به نام Idroid قرار دارد و این آیتم هم باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]طبق گفته کوجیما این بازی سعی در شبیه سازی واقعیت را دارد، کات سین ها کمتر شده اند.
    [*=right]اسنیک با فوکوس کردن روی دشمنان می تواند آن ها را مارک کند با این آیتم شما از فاصله و محل دقیق دشمنان حتی از پشت دیوارها هم مطلع هستید.
    [*=right]رابط کاربری بازی با تغییرات عمده ای روبرو شده، منو اسلجه ها چیزی شبیه به GTAV شده است.
    [*=right]علامت تعجب در بازی در زمانی که دشمنان شما را می بیند دیده می شود از فعلاً خبری از جعبه معروف MGS نشده است.
    [*=right]فنون CQC در بازی هستند با کمی تغییرات.
    [*=right]خون اسنیک به صورت خودکار در آمده است و خبری از Ration ها نیست.
    [*=right]به گفته کوجیما امکانات اضافه شده به بازی به این معنا نیست که MGSV بازی آسانی باشد.
    [*=right]شما می توانید بین چندین سوال یکی را در حین بازجویی از دشمنان انتخاب کنید.
    [*=right]شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که آیا بعضی از شخصیت ها زنده بمانند و یا کشته شوند که البته این تصمیم گیری شما باعث پارادوکس در داستان نمی شود. سعی شده کات سین ها در حین بازی روایت شوند و تا جایی که می شود از توقف بازی جلوگیری شود.
    [*=right]با سیگار در The Phantom Pain می توانید سرعت بازی را زیاد کنید.
    [*=right]بازی دارای چرخه شبانه روزی است هر 6 ساعت در دنیای واقعی 24 ساعت در MGSV است، آب و هوا در بازی به صورت Real Time است
    [*=right]شما می توانید در بازی از میان میلیون ها راه که دارید حرکت کنید و استراژی خودتان را انتخاب کنید.
    [*=right]داستان GZ بلافاصله پس از Peace Walker و The Phantom Pain نه سال پس از GZ
    [*=right]در The Phantom Pain شما می توانید کنترل یک Metal Gear کوچک را بعهده بگیرید ( انتهای تریلر E3 2013 )
    [*=right]Troy Baker صدا پیشه Ocelot در MGSV:TPP خواهد بود.
    [*=right]نسخه PC بازی منتشر خواهد شد اما در الویت نیست.
    [*=right]به نظر می رسد بازی با تغییرات عمده ای مواجه شده، کمتر شدن کات سین ها، حذف کدک، تغییر رابط کاربری و .. که به گفته کوجیما این تغییرات برای بدست گرفتن بازار بیشتر است.





به زودی .. !




















Fan Made Art








"برای آشنایی بیشتر با داستان کلی سری فرانچایز Metal Gear و همچنین داستان تمامی نسخه ها تا به Ground Zeroes از مقالات زیر استفاده کنید"



مقالات مرتبط با کلیت داستان Metal Gear Solid

1." داستان کامل سری Metal gear Solid " بر روی صفحه اصلی سایت " بازی سنتر "
بعد از پیشنهاد رفتن تاپیک پایین بر روی صفحه اصلی سایت تصمیم بر این گرفته شد تا تمامی تاپیک ویرایش شود که این کار انجام شد و پس از ویرایش نهایی سردبیر محترم فردین عزیز این داستان بسیار شکیل، منظم و رعایت جمله بندی و .. بر روی سایت قرار گرفت که می توانید از آن لذت ببرید.

2. تاپیک " داستان کامل Metal Gear Solid "
زحمات زیادی برای این تاپیک کشیده شده و کاملترین مرجع در مورد داستان متال گیر سالید به زبان فارسی در سراسر اینترنت است ( به زودی نسخه ویرایش شده بر روی صفحه اصلی سایت قرار خواهد گرفت )، البته این تاپیک به کمک دوستان زیادی از جمله سیاوش و عرفان عزیز که قسمت هایی از داستان رو نوشتند کارش رو به پایان رسوند که باز هم از زحمات این عزیزان تشکر می کنم.

3.Solid Snake یا Big Boss ؟ کدامیک زجر بیشتری کشیده اند ؟!
تاپیکی سختی ها و ملالت های این پدر و پسر را در نسخه های مختلف MGS روایت می کند به همراه یک نظر سنجی ( نظر سنجی بسته شده است )

4." بهترین لحظات MGS3 به روایت تصویر "
بهترین لحظات Metal Gear Solid 3 که در قالب عکس و بدون هیچ توضیحی در این بلاگ جمع آوری شده.

مقالات مرتبط با Metal Gear Solid V


تاپیک " کامل ترین اخبار از MGSV "
تمامی اخبار در رابطه با MGSV در این تاپیک قرار خواهد گرفت، از زمان معرفی تا انتشار این تاپیک آپدیت خواهد شد.


1.نگاهی اجمالی بر تریلر MGSV
تحلیل تریلر مربوط به معرفی بازی در 25 ـمین سالگرد Metal Gear در سال 2012 و همچنین تریلر The Phantom Pain در VGA و GDC

2.تحلیل تریلر MGSV
تریلر مربوط به E3 2012 که در کنفرانس مایکروسافت پخش شد، البته تریلر اصلی مد نظر بوده ( Red Director )

3.Zero VS Big Boss جنگ اصلی و خونین
حدس و گمان در مورد دشمن اصلی در MGSV

4.بزرگترین پیشنمایش ( Metal Gear Solid V ( Ground Zeroes & The Phantom Pain
تحلیل کلی تمامی تریلر ها و گیم پلی های MGSV از ابتدا تا TGS 2013

5.کدام شخصیت های در MGSV:GZ حضور خواهند داشت؟
نظرسنجی تاپیک بسته شده

6.تحلیل داستانی MGS: Ground Zeroes
این تاپیک مدتی بعد از انتشار GZ تاسیس شد که زحمت بیشترش رو بهروز ( Behrooz) عزیز کشیده که زحمت ترجمه تمامی دیالوگ ها، کات سین ها و نوار کاست های بازی کشیده. به همراه نقد کوتاه ( داستانی ) بنده و تحلیل داستان GZ و پیش بینی ها ..

7.تحلیل تریلر E3 2014
در این تاپیک تریلر داستانی E3 2014 مورد تحلیل قرار داده شده و حدس و گمان ها بررسی شده.

8.پایان یک حماسه؟
بعد از مشخص شدن تاریخ انتشار MGSV هیدئو کوجیما اعلام کرد که دیگر قصد ساخت و ادامه سری متال گیر سالید را ندارد! در این مقاله سعی شده دلایلی که دال بر این اتفاق است را مورد بررسی قرار دهیم.

9.من یک هیولا هستم!
نگاهی به تغییراتی که ممکن است در شخصیت رئیس بزرگ در فانتوم بیافتد.

کپی تمامی مقالات بالا فقط با ذکر نام " بازی سنتر " و نویسنده " امید درکه " مجاز است.


نتایج نظر سنجی های تاپیک




وبسایت رسمی Metal Gear Solid V
این پست به مرور زمان کامل و همچنین با منتشر شدن اخبار جدید آپدیت خواهد شد.
کپی تمامی مطالب این تاپیک با ذکر نویسنده و منبع بلامانع است
 
آخرین ویرایش:
کوجیما گفته این شماره آخرین شماره از دنیای MGS هست و بعد از تموم شدنش، پرونده این سری رو برای خودش میبنده. گفته معلوم نیست که این سری ادامه پیدا کنه یا نه، اما برای خودش این آخرین بازی توی این سری هست که میسازه.

MGS 5: The Phantom Pain out in September, Kojima ***8220;closing the loop***8221; on saga | VG247

بله درسته. کوجیما قبل از متال گیر خیلی علاقه به بازی های تخیلی(اگه اشتباه نکنم) داشته بوده اما بنا به دلایلی به سوی مخفیکاری رفت.

خداحافظی شکوهمندی خواهد بود
 
کوجیما گفته این شماره آخرین شماره از دنیای MGS هست و بعد از تموم شدنش، پرونده این سری رو برای خودش میبنده. گفته معلوم نیست که این سری ادامه پیدا کنه یا نه، اما برای خودش این آخرین بازی توی این سری هست که میسازه.

MGS 5: The Phantom Pain out in September, Kojima ***8220;closing the loop***8221; on saga | VG247
البته کوجیما این حرف رو بعد از ساخت MGS1 و MGS2 و MGS3 و MGS4 و ... هم زده :d
کلا فنهای MGS می دونن که هروقت استاد چنین حرفی بزنه منظورش اینه که نسخه بعدی رو هم خودش میسازه .:d
 
البته کوجیما این حرف رو بعد از ساخت MGS1 و MGS2 و MGS3 و MGS4 و ... هم زده :d
کلا فنهای MGS می دونن که هروقت استاد چنین حرفی بزنه منظورش اینه که نسخه بعدی رو هم خودش میسازه .:d
ولی به نظر من هم بهتره از این سری بکشه بیرون و فقط نقشش رو روی MGS به عنوان ناظر ادامه بده نه کارگردان.
الان کوجیما با P.T ثابت کرد کلی حرف برای زدن داره و میتونه توی سبک های دیگه هم موفق باشه. اگه همین روند رو ادامه بده، Silent Hills یه چیز وحشتناک میشه.
چیزی که مشخصه اینه که کوجیما یه کارگردان درست و حسابی هست. کسی که از کارش لذت میبره و به اون به چشم یه منبع درآمد نگاه نمیکنه. این جور کارگردان ها کم ولی موفق هستن.
 
ولی به نظر من هم بهتره از این سری بکشه بیرون و فقط نقشش رو روی MGS به عنوان ناظر ادامه بده نه کارگردان.
الان کوجیما با P.T ثابت کرد کلی حرف برای زدن داره و میتونه توی سبک های دیگه هم موفق باشه. اگه همین روند رو ادامه بده، Silent Hills یه چیز وحشتناک میشه.
چیزی که مشخصه اینه که کوجیما یه کارگردان درست و حسابی هست. کسی که از کارش لذت میبره و به اون به چشم یه منبع درآمد نگاه نمیکنه. این جور کارگردان ها کم ولی موفق هستن.
البته یه چیز این وسط هست اونهم فنهای بازین که فکر نکنم بتون بازی و بدون کوجیما تصور کنن. به نظر من MGS بدون کوجیما اصلا تعریف نشده ست . MGS حاصل ذهن خلاق و برامده از تمام خصوصیات روحی و روانی این بشره . اصلا بدون اون این سری ادامه پیدا نکنه خیلی بهتره تا اینکه اشخاص دیگه ای بخوان بسازنش
به نظرم بهترین حالتش اینه که یه چندسالی به MGS استراحت بده و چندتا ژانر دیگه رو هم امتحان کنه . بعد برای خداحافظی برگرده و یه MGS با سالید اسنیک بسازه .
 
خب خیلی خیلی خوشحالم و امیدوارم تا اون روز بتونم PS4 بگیرم! خوبیش برای من اینه هنوز کلی وقت دارم برای گرفتن PS4
در مورد صحبت های کوجیما که هر سری اینو میگه اما ایندفعه یکم مشکوک ِ قضیه، اگه کوجیما MGS نسازه من دیگه کاری با دنیای بازی نخواهم داشت.

در مورد اون نسخه PC هم بله، من اشتباه کردم و حق با شما بود.

 
درسته متال گیرو هممون دوس داریم تو صنعت گیم جایگاهش خیلی خاصه با بیگ باسو باس سالید اسنیک و....زندگی کردیم و نهایت لذتیو‌که میشد از یه بازی ببریم بردیم اما واقعا امیدوارم این دیگه اخرین متال گیر باشه همه چی برای یه خداحافظی باشکوهو بینظیر امادست و بنظر میاد بازی تو همه ی جهات به اوج بلوغ خودش رسیده و شاید عظیم ترین بازیی باشه که تا الان ساخته شده داستان بازیم تو بخش اینده و مربوط به سالید با نسخه ی چهارم واقا پروندش بسته شده و اونورم دیگه چیزی برای ادامه دادن نیس فقط همین بخش بیگ باس یه سری مجهولات داره که اونام تو این نسخه قطعا رفع میشن پس واقا امیدوارم اینبارو دیگه سر حرفش بمونه و پرونده MGS رو برا همیشه ببنده ما با این سری بزرگ شدیم و بهترین خاطراتو داریم اما هم برای خود کوجیما هم برای خود سری بهتره این اخرین نسخش باشه حیفه نبوغ کوجیماعه که فقط تو MGS خلاصه بشه خودشم که با Sh اولین قدمو‌برداشته و امیدوارم ادامه بده
 
درسته متال گیرو هممون دوس داریم تو صنعت گیم جایگاهش خیلی خاصه با بیگ باسو باس سالید اسنیک و....زندگی کردیم و نهایت لذتیو‌که میشد از یه بازی ببریم بردیم اما واقعا امیدوارم این دیگه اخرین متال گیر باشه همه چی برای یه خداحافظی باشکوهو بینظیر امادست و بنظر میاد بازی تو همه ی جهات به اوج بلوغ خودش رسیده و شاید عظیم ترین بازیی باشه که تا الان ساخته شده داستان بازیم تو بخش اینده و مربوط به سالید با نسخه ی چهارم واقا پروندش بسته شده و اونورم دیگه چیزی برای ادامه دادن نیس فقط همین بخش بیگ باس یه سری مجهولات داره که اونام تو این نسخه قطعا رفع میشن پس واقا امیدوارم اینبارو دیگه سر حرفش بمونه و پرونده MGS رو برا همیشه ببنده ما با این سری بزرگ شدیم و بهترین خاطراتو داریم اما هم برای خود کوجیما هم برای خود سری بهتره این اخرین نسخش باشه حیفه نبوغ کوجیماعه که فقط تو MGS خلاصه بشه خودشم که با Sh اولین قدمو‌برداشته و امیدوارم ادامه بده

لایک داری انصافاً :d
باید تنوع باشه.مطمئناً کوجیما یه سری استعداد هایی داره که با سایر عناوین شاهکار هایی خلق می کنه که هوش از سر آدم ببره. شک نکنین. تا کی کوجیما به فکر خلق ایده های برای مخفیکاری خاص باشه؟ تا کی به فکر پرداختن به اسنیک باشه؟ باید یه روزی تموم بشه. و چه چیزی بهتر از نسخه 5 ؟ ببینید اسنیک می خواد انتقام بگیره. بعد از انتقام چه انگیزه ای داره؟ حالا که توی نسل هشتم هستیم و اوج شگفتی ها دارن وارد کار می شن بهترین وقت برای خداحافظی با این اسطورست

حتی از روی اسم بازی هم می تونیم تشخیص بدیم ک آخرین عنوانه. MGSV . کوجیما خودشم گفته که نشانه V به معنای پیروزی هم هست. پیروزی بزرگ اسنیک . بعد از پیروزی بزرگ اسنیک دوباره برگشتن چه معنایی داره. منم موافقم که نسخه V آخرین نسخه باشه. کوجیما این سری رو به غایتش رسونده. وقت وقت خلق عناوین جدید. عناوین همچون متال گیر که تا سال های آینده توی ذهن ما بمونن
 
خداکنه نسخه PC رو هم جوگیری بیان با نسخه های کنسولی بدن!!:d:bighug:
خدایا شکرت!!!:bighug::bighug::d
--------------------------------------------
کوجیما که گفته بود من کارم با solid snake هنوز تموم نشده پس چطوری گفته این اخرین بازیه؟؟مشکوکه یه کم...:|
 
تبریک به هوادارا بابت مشخص شدن تاریخ عرضه. به نظر من که تاریخ خیلی خوبی رو برای عرضه اش انتخاب کردن. فقط امیدوارم اون یکی بازی که قراره تابستون بیاد تاریخ انتشارش نزدیک MGS V نباشه چون واقعا نمیتونم بینشون انتخاب کنم. (مثل شرایطی که الان با BloodBorne دارم)

راستی نمیدونم کسی خبرش رو گذاشته یا نه، ولی خب کوجیما توی ویدئوی اخیرش در IGN گفته که Snake توی این نسخه خیلی کمتر حرف میزنه و در واقع بیشتر شبیه به Silent Protagonist هایی مثل شخصی اصلی بازی Mad Max 2 عمل میکنه.

MGS5 - "Snake won't really speak much at all. More of a silent protagonist." - NeoGAF
 
تروخدا اینجوری صحبت نکنید، شما دارید راجع به فرانچایز MGS صحبت می کنیم که نزدیک به سه دهه است هوادارن خاص خودش رو جمع کرده، اونم چه فرانچایزی و چه سری ای ؟ مجموعه ای که نویسنده تمامی نسخه هاش و کارگردان نسخه هاس اصلیش تماماً یک نفر بوده،‌و این نشون از ریشه و مسیر صاف و درست این فرانچایز میده، داستان پرقدرت پرهیز از عرضه سالیانه و پول جویانه، احترام به شعور بازیکن و هزاران پیام سیاسی، عرفانی و معنوی درست در دل داستان اونم نه پیام های مزخرفی که بگه ما خوبیم بقیه بدن و تمام حرف این باشه قهرمان دنیا تو کشور ماست و ..

همین AC رو ببینید الان به عرضه سالانه کشیده اما هر سال فن هاش ازش حمایت می کنن با اینکه عرضه اش سالانه شده و کمی افت کیفیت پیدا می کنه ولی همه راضین سالی یه بار بیاد ولی بیاد! حالا شما متال گیری که بعد 25 سال نسخه های محبوب و اصلیش سرجمع میشه 5 تارو فاتجه اش رو خوندی ؟ :دی بیخیال اسنیک تموم شدن ؟ تموم شدن متال گیر سالید ؟ این حرف و فقط در حالتی می تونید بزنید که فن این بازی نباشید،‌ داستان متال گیر اونقدر پیچیده و درگیر کننده است که میشه 20 نسخه ساخت از هر قسمت داستانش،‌یه داستان چند صد جلدی که هر 4 سال بار یکبار یه جلدشو کوجیما به ما معرفی می کنه تا بخونیم و لدت ببریم.

واقعاً فکر می کنید اگه کوجیما MGS نسازه چی میشه، یا مثلاً‌فکر می کنید کونامی میاد از سود یکی از بزرگترین فرانچایزهای دنیا دست بر میداره ؟ و واگذارش نمی کنه به یه کارگردان دیگه تا با خاک یکسانش کنه :\
کوجیما بعد از متال گیر سالید 4 هم از این حرف شدید تر رو زد، هقته بعدش برای متال گیر بعدی ازش امضا گرفتن، اینم شک نکنید دوباره همین اتفاق میافته شاید با کمی تاخیر اما کوجیما نمی تونه متال گیر نسازه و فن ها هم متال گیر بدون کوجیما نمی خوان، شاید یه وقفه کوتاه بیافته اما باز این کارو انجام خواهد داد،‌اسنیک یه شخصیت بزرگ در دنیای بازی ِ‌و چیزی نیست که با یه جمله بخواید بهش پایان بدید، شاید یه چیزی شبیه به بتمن که سال های سال ِ تکرار می کنه خودشو اما جذاب تر میشه.

بنظرت از 2008 تا 2015 تاخیر محسوب نمیشه
yahoo_22.gif
yahoo_4.gif

خب کوجیما سر هر متال گیر دیگه 4 سال و کار می کنه البته میانگین، 2010 ام peace walker رو داد که قرار بود اصلاً‌به عنوان نسخه پنجم معرفی بشه یعنی کم بازی نبود برای خودش،‌حالا ایندفعه یه سال بیشتر طول کشید اگه از 2010 جساب کنیم که اونم بخاطر زیاد شدن قدرت کنسولاس،‌حالا خیلی بخواد نسازه تا نسل بعدی که با احتساب زیاد شدن ساخت زمان بازی و دیر شروع کردن ساختش یعدی بره برای 7-8 سال دیگه.
 
آخرین ویرایش:
کوجیما MGS نسازه،بره سراغ SH و ZoE و ... مثلا ؟ :-"
من که مخالفم! نه از بازی ترسناک خوشم میاد،نه از مکا! (یا بهتر بگم! از جفت این 2 مورد به شدت بدم میاد:-" )
+ همین حرفای امید:-"

حالا من که MGSفن حساب نمیشم :-" ولی واقعا دلتون میاد این دنیا سپرده بشه دست یکی دیگه؟ :| :(
برای مثال فقط کافیه رایدن MGS4 رو با رایدن MGR مقایسه کنید:-" حالا همین بلا سر بقیه ی کاراکترهای سری بیاد:-" (و عمرا کونامی بی خیال MGS نمیشه:-" )
 
واو.. پس از تقربین 2.5 سال انتظار برای من, در آخر از تاریخ عرضه ی شاهکارِ همه ی زمان ها رونمایی شد..و تاریخ مناسبی هم هست برای اینکه بازی چندان مهمی نیز عرضه نمیشه ( تا جایی که میدونم )... به هر حال مبارک همه ی MGS بازان..:)
 
من وقتي به اين نتيجه ميرسم يه كارگردان ديگه فلان بازيو نسازه بهتره كه اخرين يا دو تا از اخرين بازيايي كه ساخته باشه خوب از اب در نيومده باشن!
مثل سايلنت هيل و رزيدنت اويل كه از اوج سير نزولي داشتن!
ولي اين در مورد MGS صدق نميكنه و هر بازي نسبت به قبلي بهتر بوده. اين يعني كوجيما تموم نشده هنوز!
البته اگه بخواد خودشو بازنشست كنه و بشينه تو پارك شطرنج بازي كنه و جدول حل كنه هم حقشه بخواد استراحت كنه.
ولي اگه بخواد تو صنعت بازي بمونه بنظر من يه استراحت بخودش بده و سايلنت هيلز بسازه و بعد برگرده باز mgs جديد بسازه، يا حتي ريميك بسازه خيلي عالي ميشه!
منم دوست دارم حالا حالاها كوجيما mgs بسازه، دوست دارم الد اسنيك برگرده. يا حتي داستانه قبل از mgs3 و رابطه the boss و jack رو بسازه. حتي اگه زنزيبار اينسيدنت رو ريميك كنه رو هم خوبه. فايته ساليد اسنيك و بيگ باس رو فاكس انجين چيزيه كه لحظه شماري ميكنم براش.
98f5509eae7415439260b3ef8566e338.jpg


خلاصه كوجيما سان، تو براي مايي، حالا حالاها نبايد از پيشمون بري آقاي كارگردان. حالا ما فن ها هيچي، دلت مياد اسنيك ها رو تنها بذاري؟ يا بسپاريشون به يه تازه كار تا ازشون كال آف ديوتي بسازه؟ برادر هيدئو، نكنه يادت رفته چي بسر بازيهاي هم وطن هاي خودت اومده؟ سايلنت هيل رو شايد بتوني ترميم كني، اثر هنري رفيقت ميكامي رو ميخواي كجاي دلت بذاري؟ نميبيني چي بسر لئون و كريس اومده؟ بعد چطور دلت مياد آتكانو كه از همه بيشتر دوست داري رو بسپاري به ينفر ديگه؟ فن هاي تو با فن هاي كال آف ديوتي فرق دارن، ٣ سال كه چيزي نيست، حاضرن ٣٠ سال صبر كنن كه يه شاهكار ديگه از تو ببينن. اين بازي ميراث توئه، ما MGS رو بدون تو نميخوايم.
اين حرف آخرتم ميذاريم رو حساب حس شوخ طبعي ات، ولي هيچ وقت نگو خداحافظ.
03de4c8217be95499259b98d174dfe9a.jpg




"When the time comes… I'll pull the trigger" ~ Big Boss
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or