درود

RTdzAAjT9.jpeg


به دلیل حساسیت های موجود روی داستان این بازی، صحبت در مورد هر گونه مساله ای در خصوص داستان، فقط در تگ اسپویلر مجازه. افراد خاطی بدون اخطار قبلی بن خواهند شد.

[TABLE="class: grid, width: 800, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"]با انجام هماهنگی های لازم بنا بر این شد تمامی اخبار و حواشی MGSV از زمان معرفی تا زمان انتشار در این تاپیک به صورت طبقه بندی شده و منظم قرار خواهند گرفت. جدید ترین اخبار در ابتدای پست قرار خواهند گرفت. این پست تا انتشار بازی به روز خواهد شد.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


تمامی اخبار مربوط به The Phantom Pain

Sebtember1st - World wide Release
تاریخ عرضه به شمسی
: سه شنبه 10 شهریور 1394






نکته*
رنگ آبی : عرضه شده رنگ قرمز: هنوز عرضه نشده

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]MGSV نسخه اصلی[/TD]
[TD]پلتفرم[/TD]
[TD]سال انتشار[/TD]
[TD]تاریخ دقیق انتشار[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]The Phantom Pain[/TD]
[TD]PC[/TD]
[TD]2015[/TD]
[TD]1 سپتامبر[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]The Phantom Pain[/TD]
[TD]PS3,PS4,X360,X1[/TD]
[TD]2015[/TD]
[TD]1 سپتامبر[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]مقدمه MGSV[/TD]
[TD]پلتفرم[/TD]
[TD]سال انتشار[/TD]
[TD]تاریخ دقیق انتشار[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ground Zeroes[/TD]
[TD]PC[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD]18 دسامبر[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ground Zeroes[/TD]
[TD]PS3,PS4,X360,X1[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD]18 مارچ[/TD]
[/TR]
[/TABLE]







دانلود دو تریلر منتشر شده MGSV در E3 2015 + چهل دقیقه دمو از گیم پلی MGSV( بدون اسپویل داستانی )
به علت استقبال زیاد از دموی 40 دقیقه ای از گیم پلی MGSV هیدئو کوجیما در توئیتر خود تاکید کرد دو ویدیو گیم پلی دیگر هم منتشر خواهد شد که به احتمال زیاد ماموریت ها شبیه به گیم پلی تازه منتشر شده هستند با این تفاوت که با حالت های دیگر و در زمان های دیگر انجام خواهند شد تا امکانات دیگر گیم پلی و آزادی عملی که بازیکنان در بازی خواهد داشت را به نمایش بگذارد.








تریلر اول Ground Zeroes به زبان ژاپنی - در 25 ـمین سالگرد متال گیر ( روز معرفی بازی ) شهریور 91
تریلر دوم The Phantom Pain در همایش VGA - تریلری که نامشخص بود به سری MGS مرتبط است یا خیر
تریلر سوم Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - تریلری که مشخص می کند GZ و TPP در کل MGSV را تشکیل می دهند در GDC 2012 به همراه گیم پلی فرار از بیمارستان (TPP)
تریلری از گیم پلی و محتویات داستانی The Phantom Pain ذر E3 2013
دو گیم پلی از Ground Zeroes ( روز و شب ) + نسخه انگلیسی تریلر اول بازی در روز معرفی بازی در TGS2013
تریلر داستانی به همراه یک گیم پلی در نقشه افغانستان درE32014
گیم پلی افغانستان در شب به همراه قسمت مولتی پلیر ( دزدی از مادر بیس بازیکنان دیگر ) Gamescom 2014 + رونمایی از نسخه PC
تریلر داستانی + گیم پلی آفریقا + تریلری از DD سگی همراه بیگ باس در TGS 2014
رونمایی از Metal Gear Online جدید به همراه یک تریلر درVGX 2014






  • [*=right]بازی‌سنتر | اخبار | متال گیر سالید 5 ممکن است دارای Microtransaction باشد
    [*=right]Ground Zeroes مقدمه ای بر Phantom Pain خواهد بود.
    [*=right]اتفاقات بزگی در GZ رخ خواهد داد که باعث جلب توجه مخاطب شده قبل از اینکه داستان اصلی در Phantom Pain شروع بشه.
    [*=right]خوشبختانه حالت خاموش/روشن کردن برای حالت Slow Motion است و شما می توانید این آیتم را On/Off کنید.
    [*=right]در منوی بازی می توانید درجه سختی بازی را مشخص کنید Normal/Hard که شاید در انتهای بازی گزینه های دیگر هم باشد.
    [*=right]Ground Zeroes یک نوع tutorial برای Phantom Pain خواهد بود(Kojima دقیقا از واژه tutorial استفاده کرده و بنابراین هیچ شکی در این باره وجود ندارد)
    [*=right]داستان در Ground Zeroes محدود به شب های بارانی خواهد بود.البته شما میتونید زمان های دیگه ای از شبانه روز رو در ماموریت های جانبی ببینید ولی در Ground Zeroes چرخش شبانه روزی وجود ندارد.
    [*=right]در Phantom Pain طیف گسترده ای از امکانات (استخدام سرباز ها و ساختن پایگاه و ....) وجود دارد که بیشتر آنها در GZ وجود ندارند.
    [*=right]save data رو میشه از Ground Zeroes به Phantom Pain منتقل کرد و این مزایایی هم با توجه به تصمیماتی که در GZ گرفته اید در کل بازی برای شما خواهد داشت.
    [*=right]یکی از دلایلی که باعث شده Ground Zeroes به صورت جدا از بازی اصلی عرضه شود این است که بازی اصلی با توجه به گستردگی بالا زمان زیادی رو برای تکمیل نیاز داشته و تیم marketing در Konami تصمیم به عرضه این مقدمه بر بازی اصلی شده تا حداقل بازیکنان تجربه ای با MGS داشته باشند.
    [*=right]Kojima پاداشی به کسانی که هر دوی Ground Zeroes و Phantom Pain رو خرید کنند خواهد داد .البته در این مورد هیچ جزئیاتی تا به حال منتشر نشده.
    [*=right]Ground Zeroes و Phantom Pain از نمایشگر دوم مثل تبلت ها پشتیبانی میکنند که میشه مثلا برای دیدن نقشه از اونها استفاده کرد.البته کوجیما نگران عدم تمرکز بر بازی اصلی به دلیل نمایشگر دوم هست.

  • [*=right]Metal Gear Solid: Ground Zeroes به صورت رسمی در 25 ـمین سالگرد متال گیر رونمایی شد. ( شهریور 91 )
    [*=right]تریلری در مراسم VGA 2012 تحت عنوان The Phantom Pain پخش شد که کاراکتر اصلی اش شباهت زیادی با اسنیک داشت، بازی که سازنده آن را Moby Dick می دانستند اما پس از مدتی مشخص شد که TPP در واقع جزئی از MGSV است و این نمایش یکی از شوخی ها و بازی های کوجیما بوده است.
    [*=right]GZ به نظر نسخه ی فرعی از فرانچایز متال گیر بود اما در همایش VGA و با منتشر شدن تریلر The Phantom Pain و کمی سردرگمی هوادارن مشخص شد Ground Zeroes و The Phantom Pain به صورت مشترکاً Metal Gear Solid V را تشکیل می دهند.
    [*=right]تغییرات زیادی در بازی ایجاد شده محسوس ترین تغییر عوض شدن صدا پیشه معروف Snake ها David Hayter بود که جایش را به Kiefer Sutherland ( بازیگر اصلی سریال محبوب 24 ) داد. همینطور تغییر بازی از حالت خطی بود به Open World
    [*=right]این نسخه از بازی از موتور قدرتمند گرافیکی Fox Engine که ساخت کوجیما پروداکشن است استفاده می کند.
    [*=right]Ground Zeroes در سال 1974 و The Phantom Pain در سال 1984 روایت می شود.
    [*=right]هیدئو کوجیما مدتی پس از معرفی MGS:GZ در مورد تغییرات عمده در بازی صحبت کرد تغییراتی که باعث فروش بیشتر بازی در بازار می شود ( کم شدن کات سین ها و حذف مواردی چون شوخی و زیر سوال بردن مسائل سیاسی و مذهبی )
    [*=right]شعبه LA کوجیما پروداکشن افتتاح می شود و این شعبه کار بر روی نسخه آنلاین MGSV را بعهده دارد.
    [*=right]Harry Gregson Williams در MGSV حضور دارد.
    [*=right]بعد از مدتها مشخص شد MGSV: Ground Zeroes به عنوان مقدمه MGSV در بهار 2014 منتشر خواهد شد.
    [*=right]هیدئو کوجیما پاسخی درستی در مورد حضور و یا عدم حضور سالید اسنیک در MGSV نمی دهد !
    [*=right]هیدئو کوجیما سورپرایز بزرگی برای بازیکنان در MGSV دارد.
    [*=right]یه سری اطلاعات در مورد بازی منتشر شده توسط شخص کوجیما
    [*=right]یکی در مورد تریلر گیم پلی که در TGS منتشر شده و فکر نکنید بازی مثل اون تریلر آسون !‌ در واقع بازی در اون تریلر توسط کسی انجام می شده که راه و چاه بازی رو بلد بوده و خودش بازی رو ساخته !! برای همین طوری حرقه ای بازی کرده که هر کسی احساس می کنه بازی آسون که در واقع اینطور نیست
    [*=right]شما می تونید از هلیکوپتر استفاده های مختلفی کنید نجات اسیرها, فرار از کمپ و .. که محل مختلف هایی می تونید برای این گزینه انتخاب کنید که بعضی از این منطقه ها با درصد خطر بیشتری هستند که شما باید با دشمنان درگیر بشید تا هلیکوپتر را نابود نکنند و یا محل های امن تری را انتخاب کنید که احتمال دیدن شما کمتر وجود داشته باشد. شما در Ground Zeroes یک هلیکوپتر دارید اما در Phantom Pain هلیکوپترهای زیادی در اختیار دارید.
    [*=right]سیستم مارک کردن به هیچ عنوان شبیه بازی SC نیست و در واقع این آیتم باعث می شود شما برنامه ریزی و استرازی دقیقی رو برای انجام دادن Mission داشته باشید. به هر حال اگر از مارک کردن خوشتان نمی آید می توانید از این آیتم در بازی استفاده نکنید.
    [*=right]درست است که GZ یک مقدمه است و شاید چندین ساعت گیم پلی را در بر داشته باشد اما اگر بازی را کامل کنید می توانید ساعت های سرگرم شود مراحل جانبی را انجام دهید و همه چیز را کشف کنید.
    [*=right]شما می توانید موزیک های خودتون رو داخل Walkman بازی کنید

  • [*=right]اسنیک بسیار سریع تر شده و می تواند از صحره ها بالا رفته و یا به بالا برود
    [*=right]سیستم کدک بازی به طور کلی عوض شده است و باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]نقشه بازی بر روی تبلتی به نام Idroid قرار دارد و این آیتم هم باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]طبق گفته کوجیما این بازی سعی در شبیه سازی واقعیت را دارد، کات سین ها کمتر شده اند.
    [*=right]اسنیک با فوکوس کردن روی دشمنان می تواند آن ها را مارک کند با این آیتم شما از فاصله و محل دقیق دشمنان حتی از پشت دیوارها هم مطلع هستید.
    [*=right]رابط کاربری بازی با تغییرات عمده ای روبرو شده، منو اسلجه ها چیزی شبیه به GTAV شده است.
    [*=right]علامت تعجب در بازی در زمانی که دشمنان شما را می بیند دیده می شود از فعلاً خبری از جعبه معروف MGS نشده است.
    [*=right]فنون CQC در بازی هستند با کمی تغییرات.
    [*=right]خون اسنیک به صورت خودکار در آمده است و خبری از Ration ها نیست.
    [*=right]به گفته کوجیما امکانات اضافه شده به بازی به این معنا نیست که MGSV بازی آسانی باشد.
    [*=right]شما می توانید بین چندین سوال یکی را در حین بازجویی از دشمنان انتخاب کنید.
    [*=right]شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که آیا بعضی از شخصیت ها زنده بمانند و یا کشته شوند که البته این تصمیم گیری شما باعث پارادوکس در داستان نمی شود. سعی شده کات سین ها در حین بازی روایت شوند و تا جایی که می شود از توقف بازی جلوگیری شود.
    [*=right]با سیگار در The Phantom Pain می توانید سرعت بازی را زیاد کنید.
    [*=right]بازی دارای چرخه شبانه روزی است هر 6 ساعت در دنیای واقعی 24 ساعت در MGSV است، آب و هوا در بازی به صورت Real Time است
    [*=right]شما می توانید در بازی از میان میلیون ها راه که دارید حرکت کنید و استراژی خودتان را انتخاب کنید.
    [*=right]داستان GZ بلافاصله پس از Peace Walker و The Phantom Pain نه سال پس از GZ
    [*=right]در The Phantom Pain شما می توانید کنترل یک Metal Gear کوچک را بعهده بگیرید ( انتهای تریلر E3 2013 )
    [*=right]Troy Baker صدا پیشه Ocelot در MGSV:TPP خواهد بود.
    [*=right]نسخه PC بازی منتشر خواهد شد اما در الویت نیست.
    [*=right]به نظر می رسد بازی با تغییرات عمده ای مواجه شده، کمتر شدن کات سین ها، حذف کدک، تغییر رابط کاربری و .. که به گفته کوجیما این تغییرات برای بدست گرفتن بازار بیشتر است.





به زودی .. !




















Fan Made Art








"برای آشنایی بیشتر با داستان کلی سری فرانچایز Metal Gear و همچنین داستان تمامی نسخه ها تا به Ground Zeroes از مقالات زیر استفاده کنید"



مقالات مرتبط با کلیت داستان Metal Gear Solid

1." داستان کامل سری Metal gear Solid " بر روی صفحه اصلی سایت " بازی سنتر "
بعد از پیشنهاد رفتن تاپیک پایین بر روی صفحه اصلی سایت تصمیم بر این گرفته شد تا تمامی تاپیک ویرایش شود که این کار انجام شد و پس از ویرایش نهایی سردبیر محترم فردین عزیز این داستان بسیار شکیل، منظم و رعایت جمله بندی و .. بر روی سایت قرار گرفت که می توانید از آن لذت ببرید.

2. تاپیک " داستان کامل Metal Gear Solid "
زحمات زیادی برای این تاپیک کشیده شده و کاملترین مرجع در مورد داستان متال گیر سالید به زبان فارسی در سراسر اینترنت است ( به زودی نسخه ویرایش شده بر روی صفحه اصلی سایت قرار خواهد گرفت )، البته این تاپیک به کمک دوستان زیادی از جمله سیاوش و عرفان عزیز که قسمت هایی از داستان رو نوشتند کارش رو به پایان رسوند که باز هم از زحمات این عزیزان تشکر می کنم.

3.Solid Snake یا Big Boss ؟ کدامیک زجر بیشتری کشیده اند ؟!
تاپیکی سختی ها و ملالت های این پدر و پسر را در نسخه های مختلف MGS روایت می کند به همراه یک نظر سنجی ( نظر سنجی بسته شده است )

4." بهترین لحظات MGS3 به روایت تصویر "
بهترین لحظات Metal Gear Solid 3 که در قالب عکس و بدون هیچ توضیحی در این بلاگ جمع آوری شده.

مقالات مرتبط با Metal Gear Solid V


تاپیک " کامل ترین اخبار از MGSV "
تمامی اخبار در رابطه با MGSV در این تاپیک قرار خواهد گرفت، از زمان معرفی تا انتشار این تاپیک آپدیت خواهد شد.


1.نگاهی اجمالی بر تریلر MGSV
تحلیل تریلر مربوط به معرفی بازی در 25 ـمین سالگرد Metal Gear در سال 2012 و همچنین تریلر The Phantom Pain در VGA و GDC

2.تحلیل تریلر MGSV
تریلر مربوط به E3 2012 که در کنفرانس مایکروسافت پخش شد، البته تریلر اصلی مد نظر بوده ( Red Director )

3.Zero VS Big Boss جنگ اصلی و خونین
حدس و گمان در مورد دشمن اصلی در MGSV

4.بزرگترین پیشنمایش ( Metal Gear Solid V ( Ground Zeroes & The Phantom Pain
تحلیل کلی تمامی تریلر ها و گیم پلی های MGSV از ابتدا تا TGS 2013

5.کدام شخصیت های در MGSV:GZ حضور خواهند داشت؟
نظرسنجی تاپیک بسته شده

6.تحلیل داستانی MGS: Ground Zeroes
این تاپیک مدتی بعد از انتشار GZ تاسیس شد که زحمت بیشترش رو بهروز ( Behrooz) عزیز کشیده که زحمت ترجمه تمامی دیالوگ ها، کات سین ها و نوار کاست های بازی کشیده. به همراه نقد کوتاه ( داستانی ) بنده و تحلیل داستان GZ و پیش بینی ها ..

7.تحلیل تریلر E3 2014
در این تاپیک تریلر داستانی E3 2014 مورد تحلیل قرار داده شده و حدس و گمان ها بررسی شده.

8.پایان یک حماسه؟
بعد از مشخص شدن تاریخ انتشار MGSV هیدئو کوجیما اعلام کرد که دیگر قصد ساخت و ادامه سری متال گیر سالید را ندارد! در این مقاله سعی شده دلایلی که دال بر این اتفاق است را مورد بررسی قرار دهیم.

9.من یک هیولا هستم!
نگاهی به تغییراتی که ممکن است در شخصیت رئیس بزرگ در فانتوم بیافتد.

کپی تمامی مقالات بالا فقط با ذکر نام " بازی سنتر " و نویسنده " امید درکه " مجاز است.


نتایج نظر سنجی های تاپیک




وبسایت رسمی Metal Gear Solid V
این پست به مرور زمان کامل و همچنین با منتشر شدن اخبار جدید آپدیت خواهد شد.
کپی تمامی مطالب این تاپیک با ذکر نویسنده و منبع بلامانع است
 
آخرین ویرایش:


یه ویدیو از یه سری کانسپت آرت از UI بازی که توسط Kyle Cooper (کمپانی Prolouge و کلا تو این کارا تو هالیوود معروفن) در حال ساخته. علاوه بر این Intro بازی توسط خودش در حال ساخته (قبلا رو Introی MGS 2 و MGS 3 کار کرده بوده.)

Gfycat - jiffier gifs through HTML5 Video Conversion. Fast, simple gif hosting without size limits.


--------------------


آفریقا در شب! x_x :d من تصمیم دارم همه ماموریت ها رو تو شب برم از بس خفنه! x_x:d افغانستان هم تو شب فوق العاده بود.

 
اون تریلر 20 دقیقه ای گیم پلی افریغا رو دیدم؛
نیمه دوم ویدیو که کاور اسنیک لو رفت و وارد فاز اکشن شد برام قشنگ تر و جذاب تر بود به نسبت نیمه اولش.
امیدوارم این بالون ها عمق گیم پلی رو نابود نکنن برام چون تا الان که با چیزایی که دیدم، خیلی توی گیم پلی و روند بازی هم تاثیرگذارن! عملا چیزی به نام جابجایی و قایم کردن اجساد، یکی از قدیمی ترین المان های یه بازی مخفی کاری دیگه معنی نداره! زرتی تا طرف رو کشتی یا بیهوش کردی، با یه بالون میفرستیش مادربیس و تمام! حالا باز این خوبه، طرف رو هنوز بیهوش نکردی هم میتونی بفرستی! این دیگه واقعا مسخره است! با اسلحه از پشت گارده رو تهدید کرد، اسلحه اش رو انداخت (حالا کاری نداریم نیم ساعت رفت چرخید و رفیق یارو رو هم زد بیهوش کرد، این نگفت من برگردم ببینم پشت سرم چه خبره!) و برگشت اینی که هنوز به هوش بود و فقط دستاش رو بالا گرفته بود، یه بالون بهش وصل کرد فرستادش مادربیس.
حالا تا زمانی که محدود به استفاده برای جمع آوری غنائم و آبجکت های محیط باشه، میشه تحملش کرد ولی دیگه اینجوری توی گیم پلی تاثیر داشته باشه، واقعا غیر قابل تحمله، حداقل برا من.
در جواب اونایی هم که مثل همیشه میخوان بیان بگن که این چیزا همیشه تو MGS بوده و امضای MGSـه و ... هم باید بگم باشه، شما با امضاش کنار میاین دلیل نمیشه همه کنار بیان:دی

AI هم که با توجه به چیزایی که تا الان دیدم به نظر تک بعدی میاد! گارده توجهش به بادکنک اسنیک (!) جلب میشه، بین راه دیگه اصلا به هیچ چی توجه نمیکنه و تمام توجهش جلب میشه و اسنیک رو از دو قدمی و توی محدوده دیدش هم نمیبینه. با وارد شدن به نسل هشتم بیشتر از هر چیزی انتظار بهتر شدن هوش مصنوعی رو بین بازیای مخفی کاری دارم که امیدوارم MGS V نا امیدم نکنه.
یه خورده هم این محدوده حساسیت به صدا رو هم بیشتر کنن بد نیست! تو فاصله نزدیک هم اسنیک میدوئه پشت سرشون، متوجه نمیشن و فقط وقتی خیلی خیلی نزدیک میشه، سرعتش رو کم میکنه. این محدوده و حساسیتش باید بیشتر بشه.

در آخر هم بگم که هر بازی دیگه ای هم بود این چیزا رو میدیدم، میگفتم. گفتم که نگین این چون SC فنه این حرفا رو زده.:دی من از دید یه طرفدار سبک مخفی کاری این اشکالات رو دیدم و گفتم. :دی
جسد رو که نمیتونی بفرستی مادربیس! کسی که بیهوش شده رو هم جابه جا نکنی سرباز ها شک نمیکنند فقط بیدارش میکنند پس جابه جا کردن یا نکردن زیاد فرقی برای کسی که بیهوش شده نمیکنه. بعد هم وقتی مادربیس قدرت مندی داشته باشی دیگه هر سربازی رو جمع نمیکنی و اونوقت نیازی به فولتون کردن پیدا نمیکنی.
بازم میگم فولتون بهترین راه حل جمع کردن سرباز ها و... است اگر شما راه حل بهتری سراغ داری بگو.
فولتون به نظر میاد تموم نشه یعنی هر فولتون از GMP 300 تا کم میکنه که تو E3 طرف 300 هزار تا GMP داشت بنابر این میشه گفت نامحدوده و این به نظرم به هیچ عنوان به عمق بازی صدمه نمیزنه که هیچ، تازه با همین فولتون یه سیستم جمع آوری مستقیم سرباز و تجهیزات و سیستم مدیریت منابع هم به بازی اضافه شده که عمق گیم پلی رو چند برابر کرده.

در مورد صدا هم تو اتاق بسته که نیست صدا بپیچه. و اگر نه فکر کنم MGS اولین بازیی بود که دشمن ها به صدای پا واکنش نشون میدادن و بهترین نوعش هم میشه تو این بازی دید.

ببینید این که از فولتون یا آیتم های بازی خوشت نمیاد دلیل بر این نیست که بازی مشکل داره! این که میگیم سنت بازیِ برای این میگیم که واقعا اشکال بازی نیست! مشکل تفاوت سلیقست که تو هر بازیی هست و این دلیلی بر مشکل داشتن بازی نیست.



سلام . دوستان این Metal Gear Solid 5 چند وقتیه به یه دغدغه ذهنی برای من تبدیل شده . من اصلا از بازی های مخفی کاری خوشم نمیومده . برام خسته کننده و کسالت آور بودن ولی همیشه طرفدار داستان و شخصیت پردازی ـه خیلی خوب تو بازیها بودم .
این مدت هر چی تریلر از MGS 5 دیدم بیشتر علاقه مند شدم . حتی با اینکه گیم پلی ـه این مدلی خیلی مورد علاقم نیست ولی باید اعتراف کنم که کوجیمایی که همه ازش یه بت ساختن واقعا یه نابغست . با دیدن تریلر های بازی و کات سین هاش قشنگ برام مشخصه یه کلاس بالا تر از بقیه بازیساز هاست کوجیما . انتخاب صحنه ها و دوربین و غیرو تو کاتسین هاش کاملا مشخص میکنه کلاس کاریش رو . من طرفدار کار های تارانتینو هستم . وقتی تریلر های MGS رو میبینم و انتخاب آهنگ هاش رو یاد کارای تارانتینو میوفتم که همیشه موزیک های فیلماش رو عالی انتخاب میکنه .
خلاصه اینکه هر طور شده میخوام MGS 5 رو بازی کنم ولی مشکل اصلی اینجاست که هیچ کودوم از شماره های قبلی رو بازی نکردم و متاسفانه داستان بازی هم خیلی تخیلیه یعنی خیلی پیچیدست از هر کرکتر چند مدل داریم ظاهرا و کلی شاخ و برگ دارن حتی Timeline پیچیده ایی هم داره .
سوالم اینه که با دیدن ویدئو های کات سین های شماره های قبلی تو یوتوب میتونم خودم رو به داستان برسونم ؟ جوری که شخصیت های مهم تو MGS 5 رو قشنگ درک کنم و باهاشون ارتباط بر قرار کنم ؟ ( توجه داشته باشید که اصلا نمیتونم MGS Collection رو بازی کنم چون خیلی کم بازی میکنم و نه وقت و نه حوصله و حس بازی کردن بازی های نسل های قبلی رو دارم ) .
MG بازها یه راهی جلو پا من بزارن خواهشا :دی
ممنون .
نظر من این که اگر میخوای سمت بازی های قبلی نری نمیتونی اونجوری که میخوای ارتباط برقرار کنی با شخصیت ها چون داستان فقط تو کاتسین ها نیست. codec ها نقش زیادی دارند. اگر هم ترجیح میدی بازی نکنی به نظر من اول برای هر قسمت مقاله ای که امید نوشته رو بخون و برای بهتر ارتباط برقرار کردن با داستان کاتسین های اون قسمت رو از یو*تیوب ببین.
بازی‌سنتر | مقاله‌ها | داستان کامل سری متال گیر
 
جسد رو که نمیتونی بفرستی مادربیس! کسی که بیهوش شده رو هم جابه جا نکنی سرباز ها شک نمیکنند فقط بیدارش میکنند پس جابه جا کردن یا نکردن زیاد فرقی برای کسی که بیهوش شده نمیکنه. بعد هم وقتی مادربیس قدرت مندی داشته باشی دیگه هر سربازی رو جمع نمیکنی و اونوقت نیازی به فولتون کردن پیدا نمیکنی.
بازم میگم فولتون بهترین راه حل جمع کردن سرباز ها و... است اگر شما راه حل بهتری سراغ داری بگو.
فولتون به نظر میاد تموم نشه یعنی هر فولتون از GMP 300 تا کم میکنه که تو E3 طرف 300 هزار تا GMP داشت بنابر این میشه گفت نامحدوده و این به نظرم به هیچ عنوان به عمق بازی صدمه نمیزنه که هیچ، تازه با همین فولتون یه سیستم جمع آوری مستقیم سرباز و تجهیزات و سیستم مدیریت منابع هم به بازی اضافه شده که عمق گیم پلی رو چند برابر کرده.

در مورد صدا هم تو اتاق بسته که نیست صدا بپیچه. و اگر نه فکر کنم MGS اولین بازیی بود که دشمن ها به صدای پا واکنش نشون میدادن و بهترین نوعش هم میشه تو این بازی دید.

ببینید این که از فولتون یا آیتم های بازی خوشت نمیاد دلیل بر این نیست که بازی مشکل داره! این که میگیم سنت بازیِ برای این میگیم که واقعا اشکال بازی نیست! مشکل تفاوت سلیقست که تو هر بازیی هست و این دلیلی بر مشکل داشتن بازی نیست.
یعنی من باورم نمیشه کسی به همین راحتی این جابجایی اجساد (وقتی میگم اجساد منظورم Body هست نه لزوما Dead Body! لازم نیست حتما طرف مرده باشه.) رو انکار کنه و بگه زیاد فرقی نمیکنه!:دی اتفاقا خیلی هم فرق میکنه. کسی که بیهوش شده رو ببینن سربازا، شک نمیکنن؟ نباید بگن این چرا بیهوش شده؟:-/ خب این که بدتر شد.
راه حل بهتر اینکه بجای اینکه سربازها رو مستقیم از تو میدون جنگ عین چیپس و پفک جمع کنه با بالن بفرسته مادربیس، خیلی راحت میتونه از محل اعتبار یا پول یا هر Currencyـه دیگه ای که معیاره تو بازی، سرباز استخدام کنه، جیپ و تانک و مهمات بخره و ... چه لزومی داره تانک و جیپ و گوسفند رو با بالن بفرسته مادربیس؟ حتی همون سیستم قدیمی جیب جادویی ( :دی ) از این سیستم به نظر من بهتره. حداقل رو گیم پلی تاثیر منفی نمیذاشت.
حالا اگه بعدا بازی اومد و آدم مجبور نبود از این سیستم استفاده کنه باز بهتره ولی به نظر میاد برای آپگریدهای بازی، نیازه که حتما ازش استفاده بشه.

عمق گیم پلی رو تو چه بخشی چند برابر کرده؟ بخش RPG! مگه MGSV رو کسی به خاطر المان های نقش افرینیش بازی میکنه؟ عمق بخش مخفی کاریش با این کار فدای بخش نقش آفرینیش شده.

به جز مواردی که گفتم به گیم پلی مخفی کاری ضربه میزنه، اتفاقا این چیزا اصلا مشکل نیست تو بازی و فقط با سلیقه من جور نیست. MGS از همون اول هم هیچ وقت یه بازی Realistic نبوده، قرار بود این بازی باشه ولی با چیزهایی که من دیدم، شماره پنجمش هم نیست و همون MGS فان همیشگیه. فقط کنترل استاندارد شده و گیم پلیش نسبت به قبل بهتر شده. وگرنه هنوز همون المان هایی که با سلیقه من جور نیست رو داره.
 
یعنی من باورم نمیشه کسی به همین راحتی این جابجایی اجساد (وقتی میگم اجساد منظورم Body هست نه لزوما Dead Body! لازم نیست حتما طرف مرده باشه.) رو انکار کنه و بگه زیاد فرقی نمیکنه!:biggrin1:
جسد یعنی مُرده، چرا انقدر خودتو عذاب میدی واسه ایراد گرفتن :دی
من از نمایش های بازی راضی ام تا الان، GZ هم به نظر من به جز کوتاهی هیچ ایراد خاصی برای من نداشت... فقط خدا این کوجیما رو خفه کنه... بده بیرون بازی رو دیگه مُردیم :دی
 
جسد یعنی مُرده، چرا انقدر خودتو عذاب میدی واسه ایراد گرفتن :دی
من از نمایش های بازی راضی ام تا الان، GZ هم به نظر من به جز کوتاهی هیچ ایراد خاصی برای من نداشت... فقط خدا این کوجیما رو خفه کنه... بده بیرون بازی رو دیگه مُردیم :دی
این سیستم به "جا به جایی اجساد" شناخته میشه ولی خب لزوما اون ادمی که جا به جا میکنی قرار نیست مرده باشه:دی خودت میدونی منظورم چیه، ملّالغتی نشو حالا:دی
 
خب امروز هم یه خبرایی بود.

اول اینکه کوجیما گفته بعد از 5 سال بالاخره به پایان ساخت MGSV نرذیک میشیم، ایده ساخت MGSV و یک همچین محیط و بازی از 27 سال پیش تو سرش بوده که بالاخره به آرزوش رسید.
سیستم بادی سیستم هم اختیاری شما هم می تونید همراه خودتون ببرید کسی رو یا نبرید.
اگر Ground Zeroes رو به اتمام رسونده باشید در فانتوم پین بسیار ناراحت خواهید شد.

این بازی GOTY میشه این رو یادتون باشه، بوکمارک کنید هر کاری دوست داری بکنید :دی
به امضا مراجعه شود .. :دی

و فردا هم خبرایی ِ ..



گیم پلی تریلر افریقا رو کی میزارید نوشتید بزودی!!!

وقتی کیفیت خوبش بیاد، چون لینک هایی که الان موجود ِ همگی با کیفیت 360 هستند و فاقد نمایش جزئیات بازی ِ
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or