نه شما میگی بازی که آخر کار بیاد آتیش بازیهای قبلی رو خاموش میکنه...خوب منم میگم اینجور نیست و دلیلشم همین بازی Riddick که 1 ماه دیرتر از HL2 اومد با امتیاز بالاتر ولی بازم نتونست به قول خودت آتیشش رو خاموش کنه.
الان داری سروصدا و جنجال تبلیغاتی GOW رو با Riddick مقایسه میکنی دیگه؟!
خوب منم همینو میگم دیگه وحید جان ! (اسمتو درست گفتم؟) نمیشه این دو بازی رو از لحاظ زمانی با هم مقایسه کرد چون واقا نمیشه بازی 80 ساعته رو نسبت به بازی 12 ساعته مثلا 2 روزه تموم کرد و من فکر میکنم یکی از دلایل اینکه Oblivion رو انتخاب نکردن همین طولانی بودن و سخت بودن بیش از حدش باشه که کار دستش داده.
اینجائه که به سحر یا بهزاد یا کیانوش نیاز حس میشه !
من در این مورد اطلاعات کاملی ندارم ( نقد نویسان حرفه ای مجلات اطلاعات دارن در این زمینه )
ولی فکر نمیکنم ملاک های نمره دادن به یک قسمت در بازی های سبک های مختلف به یک صورت باشه.
مثلا توی یک بازی ادونچر ، سخت بودن معما ها امتیاز بازی رو بالا میبره ؛ در صورتی که همین سخت بودن معما ها در یک بازی پلتفرمر مخصوص کودکان ، امتیاز بازی رو پایین میاره.
یا مثلا توی بازی Runaway : A road adventure ، گرافیک بازی که حالت کارتونی داره گرفته 8 .
پس میبینم که ملاک های امتیاز بندی توی سبک های مختلف متفاوتند.
پس ملاک های ارزشی بازی های RPG باید با بقیه فرق داشته باشن و چیزی فراتر از چند بار تموم کردن بازی باشن.
اون ارزش هم اصلش اینه که چند ساعت با یک بازی که میخری بازی کنی؛ نه اینکه صرفا چند بار تمومش کنی.
مثلا یک بازی که شبکه میشه بازی کرد ساعت ها خریدارش رو سرگرم میکنه و ارزش بالایی داره.
بعبارتی به ازای 50 دلاری که میدی و بازیو میخری ، ساعات بیشتری باهاش بازی میکنی.
خوب آبلیویون هم که در این زمینه معلومه ....
در حال حال کردنش هستم.(مثلا!)
پس اگه از سبک rpg بدت نیاد (یا بهتره بگیم خوشت بیاد) دیر یا زود به حرفایی که زدم میرسی.
GOW چطور ؟ بازی کردی ؟
اگه یکی این بازی رو درست حسابی بازی کنه فکر نمی کنم دیگه سراغش بره! چون دیگه جونی براش نمی زاره!
من امتحان کردم یه 3 ماهی هست ولی هنوز تموم نشده!
درسته . من از بار آخری که از صفر شروع کردم ( که تابستون بود ) هنوز تمومش نکردم .