PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:
من خیلی وقت هست که بازی رو تمام کردم و الان دارم ریبرث رو میرم و انجام دادن ریبرث باعث شد که نظرم نسبت به 16 تغییر کنه.

وقتی 16 رو تمام کردم حس خیلی عمیقی نداشتم ، از داستان عصبانی بودم.
دقیقا بعد از نبرد با باهاموت که زیباترین باس فایت تمام عمرم بود ( به نظرم خودش به تنها باید جایزه میگرفت ! اصلا باید بهش در تمام مراسم جوایز گیم های اون سال یک جایزه ی افتخاری میدادن ) که یک جوری از نقاط اوج داستانی بازی حساب میشه، من کلا turn off شدم و به مدت 1 هفته بازی رو ول کردم.

تمام بازی منتظر صحنه ی دیدار این دو برادر بودم ولی اون قدر برام تاثیر گذار نبود. حالا این به کنار .... اون مادر هزارکاره .... چقدر بیخود و بیمعنی مرد !!!! و چقدر برخورد این برادران با مادرشون غیر منطقی بود!
راستش رو بخواید من فکر میکردم آنابلا باس آخر بازی باشه ! بس که آتیش سوزونده بود و خون ریخته بود ! بعد این جاشوا احمق اومده به مادرش میگه بیا بریم اینجا خطرناکه؟! آخه پسره احمق ! این زن تو و برادرت و مردمت و همه رو فروخت! کل مردمتون رو به کشتن داد! پدرتون رو کشت ! شما دو تا اگر زنده موندید شانس اوردید! باید می مردید شما هم !
کلایو هم وقتی که مادرش رو دید شروع کرد باهاش منطقی صحبت کردن .... واقعا نمیفهممشون !


من هم 16 رو داشتم و هم ریبرث رو اما به یکی از دوستانم ( @Reza.zareei ) قول داده بود که اول 16 رو تمام کنم و وقتی 16 رو تمام کردم از این انتخاب خوشحال بودم!
با خودم گفتم الان میرم ریبرث رو بازی میکنم که 16 رو بشوره ببره .... اما زهی خیال باطل!

والا ریبرث هم اگر یک بازی مجزا بود و از 7 وام نگرفته بود فکر نمیکنم به جایی میرسید.
داستان که تعطیل !!! باز من توی 16 به هوای داستان میرفتم جلو اما اینجا من الان چپتر 10 هستم و هیچ خبری از سفیروث نیست ! اصولا هم کات سین خاصی هم ندیدم که برام به یادماندنی بشه.
دشمن هایی هم که باهاشون میجنگیم هم هویج و موش و پشه هستن .... انقدر هم بازی جو شادی داره که من یاد پیک شادی و شهربازی میافتم فقط.
انگار نه انگار که این ادامه ی ریمیک هست.

ریبرث شبیه به Ratchet and Clank میمونه برای من.

در کل نظرم در مورد 16 عوض شد، اون قدری به نظرم بد نمیاد دیگه!
کات سین های خیلی خوبی داشت و صحنه های به یاد ماندنی زیادی داشت حتی موسیقی به یادماندی زیادی داشت و بن استار هم که شاهکار زده بود با صداپیشگی کلایو!
اگر 16 رو کوتاه تر میکردن و حدود 20 درصد از فایت هایی که واقعا بیمعنی بودن ( مخصوصا اون آخر و از جایی که دنبال اودین میریم ) رو حذف میکردن و پلی تایم بازی رو به 25 ساعت میرسوندن به نظرم فید بک بهتری میگرفتن.

در مورد ریبرث هم نمیتونم نظر قطعی بدم تا زمانی که اما خب برای من کشش نداره این هم.
و اصلا به یاد ماندنی نبوده تا اینجا ... اینجا هم توی داستان رفتار احمقانه دارن
چپتر 7 بود فکر کنم که میریم به Costa Del Sol که آخرش هوجو میاد .... بعد از اینکه رو روبات رو میزنیم Red 13 میخواد بره دنبال هوجو اما اریث بهش میگه نه ولش کن، به اندازه کافی بهش آسیب زدیم .... WTF !!!!! یعنی چی ؟!؟! احمقین مگه ؟!
بعد توی کات سین بعدی همین خانم تعریف میکنه که انقدر کینه و خشم داره نسبت به هوجو که وقتی بهش فکر و وقتی به بلایی که هوجو سر خودش و مادرش اورده فکر میکنه تصاویری از انتقام میاد که اصلا دوست نداره در موردشون صحبت کنه ! خب دختر احمقی مگر ؟! چرا جلوی فرارش رو نگرفتید ؟!

والا من یاد بازی های سونیک در دوران کودکی افتادم الان که دارم ریبرث رو میرم! آخر هر چپتر یک باس داره که میزنیش و میری مرحله بعدی دوباره.
اون قدری هم سخت نیست ... یعنی شکایتی از آسون بودن 16 داشتم رو تا حدی پس میگیرم! من الان بازی رو روی دینانیک مود میرم اما سخت نیست.


@m.d.makan ماکان جان والا 14 هم که اوضاعش خرابه الان دیگه، شما ببین که تاپیکش از کی سوت و کور شده.
فکر کنم به یوشیدا زیادی کردیت و اعتبار دادیم ما .... ☹️ ☹️ ☹️

حیف این بسته های کالکتور .... همیشه دوست داشتم از فاینال کالکتور داشته باشم و متاسفانه این موضوع با 3 عنوانی رقم خورد که همه در چشم من عیب و ایراد دارن!! 😐😐😐
من حتی مجسمه ی سفیروث رو سر هم نکردم و بازش هم نکردم! باز مجسمه ی 16 دردش کمتره ... Dawntrail هم که اصلا بازیش نکردم تا این لحظه.

الان نفهمیدم اخرش به نظرت 16 بهتره یا ریبرث ؟
 
الان نفهمیدم اخرش به نظرت 16 بهتره یا ریبرث ؟

باید تمام کنم ریبرث رو تا این نظر رو بدم.
صحبتم این بود که الان که دارم ریبرث رو میرم، 16 اون قدر به نظرم افتضاح و بد نیست.
چون مشابه بعضی از اون کم و کاستی ها رو هم دارم در ریبرث میبینم.

سیستم گیم پلی و فایت های ریبرث اصلا جای نفس کشیدن برای 16 نمیذاره اما 16 هم نقاط قوتی داره که بازی رو برای من به یادماندنی کرده و هنوز در ریبرث چنینی لحظاتی رو تجربه نکردم با اینکه چپتر 10 هستم و بازی هم کلا 14 چپتر هست.

در کل ریمیک از هر دوی این ها بهتره به نظرم.
 
من خیلی وقت هست که بازی رو تمام کردم و الان دارم ریبرث رو میرم و انجام دادن ریبرث باعث شد که نظرم نسبت به 16 تغییر کنه.

وقتی 16 رو تمام کردم حس خیلی عمیقی نداشتم ، از داستان عصبانی بودم.
دقیقا بعد از نبرد با باهاموت که زیباترین باس فایت تمام عمرم بود ( به نظرم خودش به تنها باید جایزه میگرفت ! اصلا باید بهش در تمام مراسم جوایز گیم های اون سال یک جایزه ی افتخاری میدادن ) که یک جوری از نقاط اوج داستانی بازی حساب میشه، من کلا turn off شدم و به مدت 1 هفته بازی رو ول کردم.

تمام بازی منتظر صحنه ی دیدار این دو برادر بودم ولی اون قدر برام تاثیر گذار نبود. حالا این به کنار .... اون مادر هزارکاره .... چقدر بیخود و بیمعنی مرد !!!! و چقدر برخورد این برادران با مادرشون غیر منطقی بود!
راستش رو بخواید من فکر میکردم آنابلا باس آخر بازی باشه ! بس که آتیش سوزونده بود و خون ریخته بود ! بعد این جاشوا احمق اومده به مادرش میگه بیا بریم اینجا خطرناکه؟! آخه پسره احمق ! این زن تو و برادرت و مردمت و همه رو فروخت! کل مردمتون رو به کشتن داد! پدرتون رو کشت ! شما دو تا اگر زنده موندید شانس اوردید! باید می مردید شما هم !
کلایو هم وقتی که مادرش رو دید شروع کرد باهاش منطقی صحبت کردن .... واقعا نمیفهممشون !


من هم 16 رو داشتم و هم ریبرث رو اما به یکی از دوستانم ( @Reza.zareei ) قول داده بود که اول 16 رو تمام کنم و وقتی 16 رو تمام کردم از این انتخاب خوشحال بودم!
با خودم گفتم الان میرم ریبرث رو بازی میکنم که 16 رو بشوره ببره .... اما زهی خیال باطل!

والا ریبرث هم اگر یک بازی مجزا بود و از 7 وام نگرفته بود فکر نمیکنم به جایی میرسید.
داستان که تعطیل !!! باز من توی 16 به هوای داستان میرفتم جلو اما اینجا من الان چپتر 10 هستم و هیچ خبری از سفیروث نیست ! اصولا هم کات سین خاصی هم ندیدم که برام به یادماندنی بشه.
دشمن هایی هم که باهاشون میجنگیم هم هویج و موش و پشه هستن .... انقدر هم بازی جو شادی داره که من یاد پیک شادی و شهربازی میافتم فقط.
انگار نه انگار که این ادامه ی ریمیک هست.

ریبرث شبیه به Ratchet and Clank میمونه برای من.

در کل نظرم در مورد 16 عوض شد، اون قدری به نظرم بد نمیاد دیگه!
کات سین های خیلی خوبی داشت و صحنه های به یاد ماندنی زیادی داشت حتی موسیقی به یادماندی زیادی داشت و بن استار هم که شاهکار زده بود با صداپیشگی کلایو!
اگر 16 رو کوتاه تر میکردن و حدود 20 درصد از فایت هایی که واقعا بیمعنی بودن ( مخصوصا اون آخر و از جایی که دنبال اودین میریم ) رو حذف میکردن و پلی تایم بازی رو به 25 ساعت میرسوندن به نظرم فید بک بهتری میگرفتن.

در مورد ریبرث هم نمیتونم نظر قطعی بدم تا زمانی که اما خب برای من کشش نداره این هم.
و اصلا به یاد ماندنی نبوده تا اینجا ... اینجا هم توی داستان رفتار احمقانه دارن
چپتر 7 بود فکر کنم که میریم به Costa Del Sol که آخرش هوجو میاد .... بعد از اینکه رو روبات رو میزنیم Red 13 میخواد بره دنبال هوجو اما اریث بهش میگه نه ولش کن، به اندازه کافی بهش آسیب زدیم .... WTF !!!!! یعنی چی ؟!؟! احمقین مگه ؟!
بعد توی کات سین بعدی همین خانم تعریف میکنه که انقدر کینه و خشم داره نسبت به هوجو که وقتی بهش فکر و وقتی به بلایی که هوجو سر خودش و مادرش اورده فکر میکنه تصاویری از انتقام میاد که اصلا دوست نداره در موردشون صحبت کنه ! خب دختر احمقی مگر ؟! چرا جلوی فرارش رو نگرفتید ؟!

والا من یاد بازی های سونیک در دوران کودکی افتادم الان که دارم ریبرث رو میرم! آخر هر چپتر یک باس داره که میزنیش و میری مرحله بعدی دوباره.
اون قدری هم سخت نیست ... یعنی شکایتی از آسون بودن 16 داشتم رو تا حدی پس میگیرم! من الان بازی رو روی دینانیک مود میرم اما سخت نیست.


@m.d.makan ماکان جان والا 14 هم که اوضاعش خرابه الان دیگه، شما ببین که تاپیکش از کی سوت و کور شده.
فکر کنم به یوشیدا زیادی کردیت و اعتبار دادیم ما .... ☹️ ☹️ ☹️

حیف این بسته های کالکتور .... همیشه دوست داشتم از فاینال کالکتور داشته باشم و متاسفانه این موضوع با 3 عنوانی رقم خورد که همه در چشم من عیب و ایراد دارن!! 😐😐😐
من حتی مجسمه ی سفیروث رو سر هم نکردم و بازش هم نکردم! باز مجسمه ی 16 دردش کمتره ... Dawntrail هم که اصلا بازیش نکردم تا این لحظه.
ریبرث برای من مشکلش این هست که زیادی طولانیه حالا جلوتر که بری کات سین های بهتر می بینی ولی کلا بازی نیاز نداشت اینقدر طولانی باشه تغییرات توی داستان هم مثل ریمیک کار خراب میکنه ولی از نظر گیم پلی و جذابیت آیتم ها به نظرم صد هیچ بهتر از 16 هست از نظر منطق رفتار شخصیت ها بازم ریبرث بهتر میدونم همینطور ماموریت های فرعی و گردش در محیط حداقلش یک پاداش خوب در انتظار آدمه ولی 16 اصلا اینطوری نیست.شخصیتهای 16 هیچکدوم در حد npc های فرعی 7 مثل جانی به یاد موندنی نیست برای من.در کل الان به نظرم انتظار اسکوار از فروش بالای 16 غیر منطقی بود بازی چیزی خاصی نداره که حتی پلیر های جدید سمت خودش بکشه از ریبرث میشه ایراد گرفت ولی همون گیم پلیش وچلنجی که داره کم کم 8 از 10 هست
 
آخرین ویرایش:
باید تمام کنم ریبرث رو تا این نظر رو بدم.
صحبتم این بود که الان که دارم ریبرث رو میرم، 16 اون قدر به نظرم افتضاح و بد نیست.
چون مشابه بعضی از اون کم و کاستی ها رو هم دارم در ریبرث میبینم.

سیستم گیم پلی و فایت های ریبرث اصلا جای نفس کشیدن برای 16 نمیذاره اما 16 هم نقاط قوتی داره که بازی رو برای من به یادماندنی کرده و هنوز در ریبرث چنینی لحظاتی رو تجربه نکردم با اینکه چپتر 10 هستم و بازی هم کلا 14 چپتر هست.

در کل ریمیک از هر دوی این ها بهتره به نظرم.

من نه ریمیک رو تونستم تحمل کنم نه ریمیک
اما 16 رو مثل مرد صبح تا شب نشستم پاش و خیلی دوسش داشتم
 
به عنوان کسی که تا حالا فاینال فانتزی بازی نکردم من باهاش حال میکنم 😅
فقط چرا آپدیت پرو نمیده 😂 حالت فریمش تاره حالت گرافیکشم فریم پایین
دقیقا فلسفه ساخت بازی و این جراحی که تو گیم پلی و ساده سازیش انجام دادن همین بود که پلیرهایی که با مجموعه آشنا نیستن رو جذب کنن.
ولی خب اونقدری تغییرات داشته که فن بیس خود بازی رو اصلا نادیده گرفته.
به نظر منم بازی بدی نیست و به عنوان یه بازی جدید خیلی باکیفیته ولی خب نمیشه گفت که فف هم هست.

برای آپدیت پرو فکر کنم سونی باید روی اسکوئر کمی فشار بیاره.
در مقابل باید ببینیم اونقدری بازی برای خود اسکوئر انگیزه گذاشته که بخوان برگردن و آپدیت بدن یا نه کلا گذاشتنش کنار.
 
ریبرث برای من مشکلش این هست که زیادی طولانیه حالا جلوتر که بری کات سین های بهتر می بینی ولی کلا بازی نیاز نداشت اینقدر طولانی باشه تغییرات توی داستان هم مثل ریمیک کار خراب میکنه ولی از نظر گیم پلی و جذابیت آیتم ها به نظرم صد هیچ بهتر از 16 هست از نظر منطق رفتار شخصیت ها بازم ریبرث بهتر میدونم همینطور ماموریت های فرعی و گردش در محیط حداقلش یک پاداش خوب در انتظار آدمه ولی 16 اصلا اینطوری نیست.شخصیتهای 16 هیچکدوم در حد npc های فرعی 7 مثل جانی به یاد موندنی نیست برای من.در کل الان به نظرم انتظار اسکوار از فروش بالای 16 غیر منطقی بود بازی چیزی خاصی نداره که حتی پلیر های جدید سمت خودش بکشه از ریبرث میشه ایراد گرفت ولی همون گیم پلیش وچلنجی که داره کم کم 8 از 10 هست

بله من هم موافقم که خیلی طولانیه ! هم این بازی و هم 16 به میزان قابل توجهی محتوای بیخودی دارن.
اگر از هر دوی این بازی درصدی از محتوا کم میشد برای جفتشون بهتر بود.
ریبرث به این دلیل طولانی هست که میخواستند جوری بازی اصلی رو خورد کنن که حتما ازش 3 بازی در بیاد.

من در چند پست قبلیم گفتم که ریبرث اگر یک بازی مجزا بود خیلی چیز جالبی نبود.
شما همین بازی رو تصور کن اما با یک سری کارکتر جدید ... حالا ببین اگر این طوری بود چقدرش رو میرفتی؟ من خودم اگر دارم به زور ادامه میدم به خاطر این هست که ببینم تهش آخر چی میشه و به خاطر اینه که 4 تا نکته داستانی ببینم بلاخره.
ریبرث خیلی سرگرم کننده میتونه باشه با اون همه کانتنت و مینی گیم که واقعا هم جای تحسین داره که این همه مینی گیم درست و حسابی طراحی کردن، اما برای منی که دنبال داستان هستم حوصله سر بر هست.

گیم پلیش واقعا خوبه اما اون قدری چلنج نداره واقعا ... من دارم روی Dynamic میرم که بازی برام آسون نشه اما با این حال تمام باس ها رو همون دفعه ی اول میزنم و حتی به عنوان مثال ااکساندر رو فقط با یک درجه کاهش و رفتن به یکی از معبد هاش زدم اون هم توی اولین باری که رفتم بگیرمش.
باس های 16 خیلی به یادماندنی تر بود.

در مورد شخصیت های 16 نمیتونم با شما بصورت کامل موافقت کنم.
همین جا در ریبرث، اگر بازی رو یک عنوان مجزا در نظر بگیری یعنی در نظر نگیری که ریمیک وجود داره و یک راست بیای ریبرث رو بازی کنی هیچ چیز خاصی از شخصیت های اصلی هم نمیبینی چه برسه به فرعی ها.
حداقل تا اینجا که چپتر 10 بوده که شخصیت های اصلی هیچ عمق و نگرانی و یا هدف خاصی رو بروز ندادن و صحبت خاصی نداشتند با هم.

من خودم توی 16 از 3 تا شخصیت خیلی خوشم اومد که کلایو و دیان و سید بودن.
با اینکه دیان حدودا در 30-40 درصد انتهایی بازی شروع به شکل گرفتن میکنه اما خیلی قوی شکل میگیره و من اصلا انتظار نداشتم از اون کاراکتر خوشم بیاد.


من نه ریمیک رو تونستم تحمل کنم نه ریمیک
اما 16 رو مثل مرد صبح تا شب نشستم پاش و خیلی دوسش داشتم

به زودی میشه 2 ماه که من دارم ریبرث رو بازی میکنم .... شما خودت تصور کن که چقدر کشش داشته برام.
اما ریمیک رو هر روز بازی میکردم و 16 رو هم به جز 1 هفته که داستان توی ذوقم زده بود، هر روز بازی کردم .

من هم جو و اتمسفر 16 رو خیلی بیشتر از ریبرث دوست دارم و شخصیت کلایو هم از تمام شخصیت های ریبرث برام پررنگ تر بود.

ریمیک واقعا بازی خوبی بود، مخصوصا که من خودم شخصا دنبال این بودم که ببینم بازی کجا و چطوری تمام میشه.
در عین حال هم حضور سفیروث این ور و اون ور در بازی، برام سوال ایجاد کرده بود و دنبال اون جواب ها هم بودم اما ریبرث شکر خدا همه شاد و شنگول هستند و انگار که نه انگار چه اتفاقاتی توی ریمیک افتاده بود.

من همون موقع که فهمیدم وینست نه تنها قابل کنترل نیست، بلکه هیچ نقشی توی فایت ها حتی بصورت npc نداره ناامید شدنم شروع شده بود 😅😅😅
حالا فعلا هم که هنوز به دست بوسیشون نرسیدم.
 
بله من هم موافقم که خیلی طولانیه ! هم این بازی و هم 16 به میزان قابل توجهی محتوای بیخودی دارن.
اگر از هر دوی این بازی درصدی از محتوا کم میشد برای جفتشون بهتر بود.
ریبرث به این دلیل طولانی هست که میخواستند جوری بازی اصلی رو خورد کنن که حتما ازش 3 بازی در بیاد.

من در چند پست قبلیم گفتم که ریبرث اگر یک بازی مجزا بود خیلی چیز جالبی نبود.
شما همین بازی رو تصور کن اما با یک سری کارکتر جدید ... حالا ببین اگر این طوری بود چقدرش رو میرفتی؟ من خودم اگر دارم به زور ادامه میدم به خاطر این هست که ببینم تهش آخر چی میشه و به خاطر اینه که 4 تا نکته داستانی ببینم بلاخره.
ریبرث خیلی سرگرم کننده میتونه باشه با اون همه کانتنت و مینی گیم که واقعا هم جای تحسین داره که این همه مینی گیم درست و حسابی طراحی کردن، اما برای منی که دنبال داستان هستم حوصله سر بر هست.

گیم پلیش واقعا خوبه اما اون قدری چلنج نداره واقعا ... من دارم روی Dynamic میرم که بازی برام آسون نشه اما با این حال تمام باس ها رو همون دفعه ی اول میزنم و حتی به عنوان مثال ااکساندر رو فقط با یک درجه کاهش و رفتن به یکی از معبد هاش زدم اون هم توی اولین باری که رفتم بگیرمش.
باس های 16 خیلی به یادماندنی تر بود.

در مورد شخصیت های 16 نمیتونم با شما بصورت کامل موافقت کنم.
همین جا در ریبرث، اگر بازی رو یک عنوان مجزا در نظر بگیری یعنی در نظر نگیری که ریمیک وجود داره و یک راست بیای ریبرث رو بازی کنی هیچ چیز خاصی از شخصیت های اصلی هم نمیبینی چه برسه به فرعی ها.
حداقل تا اینجا که چپتر 10 بوده که شخصیت های اصلی هیچ عمق و نگرانی و یا هدف خاصی رو بروز ندادن و صحبت خاصی نداشتند با هم.

من خودم توی 16 از 3 تا شخصیت خیلی خوشم اومد که کلایو و دیان و سید بودن.
با اینکه دیان حدودا در 30-40 درصد انتهایی بازی شروع به شکل گرفتن میکنه اما خیلی قوی شکل میگیره و من اصلا انتظار نداشتم از اون کاراکتر خوشم بیاد.




به زودی میشه 2 ماه که من دارم ریبرث رو بازی میکنم .... شما خودت تصور کن که چقدر کشش داشته برام.
اما ریمیک رو هر روز بازی میکردم و 16 رو هم به جز 1 هفته که داستان توی ذوقم زده بود، هر روز بازی کردم .

من هم جو و اتمسفر 16 رو خیلی بیشتر از ریبرث دوست دارم و شخصیت کلایو هم از تمام شخصیت های ریبرث برام پررنگ تر بود.

ریمیک واقعا بازی خوبی بود، مخصوصا که من خودم شخصا دنبال این بودم که ببینم بازی کجا و چطوری تمام میشه.
در عین حال هم حضور سفیروث این ور و اون ور در بازی، برام سوال ایجاد کرده بود و دنبال اون جواب ها هم بودم اما ریبرث شکر خدا همه شاد و شنگول هستند و انگار که نه انگار چه اتفاقاتی توی ریمیک افتاده بود.

من همون موقع که فهمیدم وینست نه تنها قابل کنترل نیست، بلکه هیچ نقشی توی فایت ها حتی بصورت npc نداره ناامید شدنم شروع شده بود 😅😅😅
حالا فعلا هم که هنوز به دست بوسیشون نرسیدم.
جالبه که تمام مواردی که میگی از جمله باس فایتها و شخصیتها برای من بر عکسه.به هر حال من از همه نظر ریبرث برای من عنوان بهتری هستش همین طور همین شاد و شنگول طبق نیمه دوم نسخه اورجینال هست و به نوعی توی بیشتر فاینالها چنین بخشهای هست.اصلا یکی از دلایلی که میگم 16 حتی در حد 15 هم حس فاینال نمیده همینه.از طرفی واقعا از نظر چلنج ریبرث و 16 قابل مقایسه برای من نیستن .ضمن اینکه تمام باس فایتهای 16 برای من آسون و خسته کننده هستن صرفا تبدیل شدن به ایفریت و هر باس جدید تر دمیج و کات سین بیشتر داره همین .به هر حال نظر سلیقه ای هست برای من ریبرث حداقل ارزش پلی دادن دو دور دیگه هم داره ولی 16 اصلا و ابدا.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
فکر کنم تنها ففی باشه که بعدها بخوایم از یادمون بره که همچین نسخه ای هم تو مجموعه داشتیم.

همین الانشم احتمالن از یاد خیلی ها رفته :D .اگه به زور tekken و این جور collab ها نبود بعید میدونم خیلی اسم clive رو جایی میشنیدیم . نمیخوام هیت بدم کسایی که بازی رو دوست داشتن خیلی خوبه و براشون خوشحالم ولی به شخصه برام یکی از boring ترین cast و دنیا و lore رو بین کل سری رو داشته به خصوص توی cast حتا زده رو دست 10 و 12

مشکل pacing به rebirth کاملن وارده و میتونست بهتر باشه ولی یه جورایی هم اجتناب ناپذیره چون داره میانه داستان رو روایت میکنه و خب به جز اواخرش و صحنه ی معروفش چیز خاص دیگه ای نداره ولی به هر حال من خیلی دارم ازش لذت میبرم ودنیاش و جزئیاتش رو نسبت به اورجینال حتا بیشتر دوست دارم
 
آخرین ویرایش:
جالبه که تمام مواردی که میگی از جمله باس فایتها و شخصیتها برای من بر عکسه.به هر حال من از همه نظر ریبرث برای من عنوان بهتری هستش همین طور همین شاد و شنگول طبق نیمه دوم نسخه اورجینال هست و به نوعی توی بیشتر فاینالها چنین بخشهای هست.اصلا یکی از دلایلی که میگم 16 حتی در حد 15 هم حس فاینال نمیده همینه.از طرفی واقعا از نظر چلنج ریبرث و 16 قابل مقایسه برای من نیستن .ضمن اینکه تمام باس فایتهای 16 برای من آسون و خسته کننده هستن صرفا تبدیل شدن به ایفریت و هر باس جدید تر دمیج و کات سین بیشتر داره همین .به هر حال نظر سلیقه ای هست برای من ریبرث حداقل ارزش پلی دادن دو دور دیگه هم داره ولی 16 اصلا و ابدا.

اوایل 16 برای من 10/10 هست.
من تا اون جایی که با بندیکتا میجنگیم رو 2 بار رفتم و قبل از اینکه بازی رو پاک کنم که ریبرث رو نصب کنم، یک بار دیگه اون قسمت دمو و فلش بکش رو رفتم.
و اگر برای ریبرث هایپ نبودم که سریعتر بازی کنم تا جایی که برای اولین بار آلتیما رو میبینیم، بازی رو ادامه میدادم چون اون تیکه برای من خیلی جذاب بود و ریتم فوق العاده در داستان پردازی داشت.
با اینکه ایراداتی مثل ساید کویست و اسلحه ها و غیره رو از همون اول میبینیم و از همون اول وجود داره.

حالا من برعکس شما بعید میدونم که ریبرث رو دوباره بازی کنم ( البته از وقتی که یوفی اومده توی گروه جذابیت بازی برام خیلی بیشتر شده ) در حالیکه ریمیک رو 2 بار بازی کردم.
فکر میکنم ریبرث برای من مثل 13 خواهد شد و فقط 1 بار میرم ( 15 هم که تنها شماره ای بوده که ول کردم و هیچ وقت تمام نکردم).
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or