PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:
تازه بازی رو شروع کردم و... به طرز فجیعی در اکثر زمینه‌ها برای من یه حالت دوگانه‌ای داره و فعلاً که تا اونجا رفتم که بندیکتا غم و غصه می‌خوره و چشم‌هاش می‌درخشه و گردباد میاد بازی ناامیدم کرده.
گیم‌پلی بعضی جاها به شدت جذاب و خفن می‌شه و مبارزه با باس‌ها و بخش‌های حماسی خیلی خوبه با اون موسیقی‌های محشرشون، ولی بقیه جاها انقدر ساده و آسونه که فکر می‌کنم سازنده‌های بازی از دستشون رفته و یه سری اشتباهات بنیادین داشتن که این‌طوری شده. :دی خودآزاری ندارم و دنبال گیم‌پلی خیلی سخت و فجیع نیستم و معمولاً بازی‌ها رو دور اول روی نرمال می‌رم، ولی این دیگه رسماً شبیه تماشای کاتسینه و یه جورایی حس توهین بهم دست می‌ده! :| به جز مبارزات نزدیک، حتی جاهایی که مثلاً دشمنان قوی یه جادویی می‌فرستن و باید جاخالی بدیم هم می‌شه با کلی تأخیر این کار رو انجام داد و نیازی به دقت بالایی نیست. بعد نه‌تنها گزینه خاصی برای سخت‌تر کردن بازی نیست، که از اون طرف گزینه‌های کمکی مختلفی برای آسون‌تر کردنش هم گذاشتن که دیگه واقعاً عجیبه.
طراحی شخصیت‌ها هم یه حالت دوگانه‌ای برام داره و بعضی‌ها خوب هستن و بعضی‌ها کله‌شون شبیه سنجابه یا مثلاً نسبت سر به بدن‌شون عجیبه! :دی همین‌طور گرافیک که بعضی جاها فوق‌العاده هست، ولی بعضی جاها انگار افتاده توی ماشین لباسشویی و رنگش رفته. فریم‌ریت هم با اینکه توی مبارزات اکثراً خوبه، ولی بعضی جاهای آروم انقدر پایین میاد که انگار 30fps هست نه 60fps.
کارگردانی بازی هم یکی دیگه از موارد دوگانه هست که یه جاهایی در حد فیلم‌های سینمایی درجه یک می‌شه و آدم قشنگ توی حس و حال حماسی غرق می‌شه و یه جاهایی یادآور دوران PS2. یا مثلاً پُر از این حالت‌هایی هست که ۱۰ متر راه می‌ری و یه در رو باز می‌کنی و کاتسین پخش می‌شه و بعدش ۵ متر دیگه می‌ری و کاتسین بعدی و... خب کلاً اون بخش‌های راه رفتن رو حذف می‌کردن دیگه.
در مجموع تا اینجای کار که پایین‌تر از انتظارم بوده و تنها مواردی که باعث می‌شن ادامه بدم، باس‌ها و بخش‌های GoWطور هستن، در کنار موسیقی و کمی هم کنجکاوی بابت داستان.
بازی تا آخر همین قدر آسون می‌مونه یا از یه جایی به بعد یه دفعه سخت می‌شه؟ اگه قراره همین مدلی بمونه، ترسی بابت از دست دادن مأموریت‌های جانبی و Level Up نداشته باشم و فقط همون بخش اصلی رو برم. :دی
منم چون دی ال سی ها رو نداشتم فقط تا بندیکتا رفته بودم قبلش-الان تو حراجی گرفتم دی ال سی ها رو از اول شروع کردم
مشکلاتش
اول -نداشتن مینی مپ-که احمقانه ترین کار هست که نزاشتن- هی بخوای بری مپ اصلی رو بیاری ببینی کجا باید بری
دوم- این که روی تی وی و از فاصله دور منو های ریز-که سخته خوندنشون- حتی به ساپورتش نامه نوشتم دوباره و گفتن که دیگه نمیتونن کاری بکنند ولی شاید در اینده-اگرچه با حالت زوم روی پلی استیشن میشه که اونم هی کلید مربع بگیری با دگمه پلی استیشن-بتونی بخونی اسکیل منو ها رو و ...
سوم-انگار که گیم رو در شرایط مختلف ساختن همون طور که گفتید کیفیت ها چه تو بازی چه توی کات سین ها از نسل ps2 تا نسل جدید در چرخشه -و یبار ننشستن چک کنن این چند گانگی رو و برای همین
چهارم-بازی تیکه پاره شده هست هر قسمتش به قسمت بعدش-فعلا در مرحله دیدن عموی کلایو هستم-و این مرحله هاش هیچور بهم مچ نیست -البته بزور با چسب وار رفته انگار همراه هم میان- و اصلا این تغییر سنی شخصیت در یک بازی خیلی مسخره هست به نظرم-بجای ساختن بازی در چند داستان-چون تا داری عادت میکنی به شخصیت اصلی -یهو یه تغییر زمان تمام حستو از بین میبره-
پنجم-این که شخصیت جالب بسازی و بعد بکشیشون نیروشونو بدی به کلایو-برادرمون هم که زنده هست-یعنی قهرمان و ضد قهرمان اونچنان نداریم- اگه مثل بقیه بازی های سری فاینال که معمولا بین امپراتوری هست با شخصیت اصلی-اینجا ضد قهرمان اصلیو به چند نفر تقسیم کردن که همون از درگیری و جذب مخاطب جلوگیری میکنه
ولی در کل ادامه میدم ببینم شاید تونسته باشن جمعش کنن و دی ال سی ها شاید جذاب تر باشه
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or