PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:
بالاخره وقت شد بازی رو برم چند ساعتی و Holy Moly !

چه شروعی ، چه داستانی ، چه باس فایت پشت باس فایتی . شخصیت ها گیرا ، کامبت سیستم فوق العاده . گرافیک رئالیستیک بازی بعضی وقت ها باعث میشه خیره بشی به محیط دور و ورت فقط.
دیگه نگم از فایت ایکان های خفن طور .

نمیدونم قراره چطور تموم شه ولی تا اینجا فرای انتظاراتم بوده واقعاً .
یه راهنمایی میکنی لطفا.من چیزی که شنیدم و تو نمایش ها دیدم مثل اینکه در حدی آسونه که کلا نمیمیریم.واقعا اینطوریه؟
 
یه راهنمایی میکنی لطفا.من چیزی که شنیدم و تو نمایش ها دیدم مثل اینکه در حدی آسونه که کلا نمیمیریم.واقعا اینطوریه؟

میشه گفت درسته. بازی اصلا سخت نیست حتی رو درجه سختی آخر. به نظرم خودشون اینطور ساختنش که بازی از ریتم نیفته با مُردن‌های پیاپی! تمام تمرکز بازی رو باس‌فایت‌های شدیدا حماسی و عظیمش هست. چه از نظر بصری چه موسیقی میشه گفت چندتا از بهترین و حماسی‌ترین باس‌فایتارو تو این بازی میشه پیدا کرد و اگر میخواستن بازی رو سخت طراحی کنن که با هر اشتباه، خطر مرگ پلیر رو تهدید کنه، میشه گفت بزرگ‌ترین برگ برندشون هم از بین میرفت.

من خودم برای پلت کردنش، ۲بار بازی رو تموم کردم و میتونم بگم که بار دوم اصلا و ابدا شبیه به بار اول نبود و همه چیز کاملا تکراری و عادی و در بعضی مواقع خسته کننده بود. اما تجربه‌ی اول لذتبخش بود حتی با وجود ساید کوئستای احمقانه و تکراری. حتی این ساید کوئستای مسخره رو میشد تو بعضی کوئستای اصلی هم دید که مجبور به انجامشون بودی. در کل برای من که خیلی درگیر دنیای ف‌ف نیستم تجربه‌ی خوبی بود و میتونم بگم همین باس‌فایت‌هاش و سیستم مبارزاتش، کاملا ارزش دارن که بازی رو تجربه کنیم.
 
یه راهنمایی میکنی لطفا.من چیزی که شنیدم و تو نمایش ها دیدم مثل اینکه در حدی آسونه که کلا نمیمیریم.واقعا اینطوریه؟
دقیقا درسته تو کل بازی رو درجه اخر یک بار مردم اون هم داشتم با خانواده صحبت میکردم.یه ایتم هست که شما داشته باشی همینطور مربع بزنی خودش خود به خود کارو جمع میکنه.ولی بازی بشدت کامبت خوبی داره.و باس فایت های خفن.اگر عاشق این دوتا هستی و هک اند اسلش دوست داری بازی کن در ضمن داستان خوبی هم داره.کلا باید بدونی داری یه بازی جاپونی بازی میکنی پر از کات سین و لول دیزاین قدیمی و سر راست
 
  • Cool
Reactions: Rohshen
سلام رفقای عزیز آخر هفته خوبی داشته باشین
دلم برای باس های این بازی تنگ شده به شدت
این dlc که اومده براش خوبه؟ ارزش داره بگیرمش؟
یا بذارم اون یکی dlc هم بیاد جفتش رو باهم بگیرم
 
سلام رفقای عزیز آخر هفته خوبی داشته باشین
دلم برای باس های این بازی تنگ شده به شدت
این dlc که اومده براش خوبه؟ ارزش داره بگیرمش؟
یا بذارم اون یکی dlc هم بیاد جفتش رو باهم بگیرم
من یکم ناامید شدم واقعا به جز باس فایت اخر dlc‌ که خیلی خفن و رویایی بود بقیه قسمت های dlc چیز جدیدی برای گفتن نداشت.
 
  • Like
Reactions: reza8
من یکم ناامید شدم واقعا به جز باس فایت اخر dlc‌ که خیلی خفن و رویایی بود بقیه قسمت های dlc چیز جدیدی برای گفتن نداشت.
پس احتمالا گذاشته برای dlc بعدی
چون شنیدم ۱۰ ساعت داستان داره
یه Eikon جدید، یه سطح سختی جدید و خوب و دشمنای جدید بده من راضی ام
 
  • Like
Reactions: genesis007
سلام
چقدر خوب بود این بازی بعد از مدتها یه بازی بهم چسبید .
گرافیک خوب
گیمپلی خوب
موسیقی خوب
داستان خوب
مهمتر از همه شخصیت پردازی خوب
چندتا ایراد جزیی داشت ولی زیاد به چشم نمی اومد
درکل رفت جزو بهترین بازی های عمرم
 
خب منم دمو رو بازی کردم ٬ خیلی با دید بدی رفتم سمتش چون دیدم یه سری میگفتن بازی به شدت سطحی ساخته شده ٬ ولی عجب چیزیه!:دی از همین دمو مشخصه این بازی حرف های زیادی برای گفتن داره

امیدی هست بیاد رو سرویس ها؟:دی
 
خب منم دمو رو بازی کردم ٬ خیلی با دید بدی رفتم سمتش چون دیدم یه سری میگفتن بازی به شدت سطحی ساخته شده ٬ ولی عجب چیزیه!:D از همین دمو مشخصه این بازی حرف های زیادی برای گفتن داره

امیدی هست بیاد رو سرویس ها؟:D
اوجش و منطق داستانیش نیمه اوله(بازی GOT شروع میشه، ولی انتهاش به عنوان یک انیمه شونن بسته میشه:دی) ولی برای تازه وارد ها به FF بهترین گزینه هست،(داستان بازی هم خوبه، ولی به گستردگی عناوین قبلی نیست و خیلی چیزای داستانو تجزیه کنیم می بینیم کانسپشون تو عناوین قبلی دقیقا اومده:D)
بازی اصلا سطحی نیست، فقط گیمپلی بدون چالش خاصی هست(که باز اصلا ربطی به شاهکار سوزوکی نداره،بهترین خروجی رو داد،ولی چون دو سه سال قبل لانچ به تیم اضافه شد،بیش بازی و کارای طراحی مراحل انجام شد،این شد،وگرنه اگه از استارت پروژه سر کار بود،شاید پیشنهاداتی می داد که بازیو خیلی چالشی تر می کرد، به امید پروژه بعد:D) لول دیزاینم نسل هفتی:D، وگرنه یک سری از مناطق بازی و رویداد هایی که اتفاق میوفته، ویژوالی خیلی جلوتر از ریبرث هست:D
.
پ ن: هرکی asura's wrath رو بازی کرده خوشش اومده از اینم کاملا رضایت خواهد داشت(کلا اسکریپت شده خالصه بازی، تموم کردنش بار اول و دیدن سکانس های بازی محشر، بار دوم خوب، ولی دیگه تجربیات بعد، لذت تجربه های اول رو نخواهد داشت!)
.
.
.
به نظر خودم، بازی می تونه تا شش هفت ماه دیگه روی سرویس بیاد، چون هم فروششو کرده، همه نسخه pc عرضه اش خیلی نزدیکه!
 
اوجش و منطق داستانیش نیمه اوله(بازی GOT شروع میشه، ولی انتهاش به عنوان یک انیمه شونن بسته میشه:D) ولی برای تازه وارد ها به FF بهترین گزینه هست،(داستان بازی هم خوبه، ولی به گستردگی عناوین قبلی نیست و خیلی چیزای داستانو تجزیه کنیم می بینیم کانسپشون تو عناوین قبلی دقیقا اومده:D)
بازی اصلا سطحی نیست، فقط گیمپلی بدون چالش خاصی هست(که باز اصلا ربطی به شاهکار سوزوکی نداره،بهترین خروجی رو داد،ولی چون دو سه سال قبل لانچ به تیم اضافه شد،بیش بازی و کارای طراحی مراحل انجام شد،این شد،وگرنه اگه از استارت پروژه سر کار بود،شاید پیشنهاداتی می داد که بازیو خیلی چالشی تر می کرد، به امید پروژه بعد:D) لول دیزاینم نسل هفتی:D، وگرنه یک سری از مناطق بازی و رویداد هایی که اتفاق میوفته، ویژوالی خیلی جلوتر از ریبرث هست:D
.
پ ن: هرکی asura's wrath رو بازی کرده خوشش اومده از اینم کاملا رضایت خواهد داشت(کلا اسکریپت شده خالصه بازی، تموم کردنش بار اول و دیدن سکانس های بازی محشر، بار دوم خوب، ولی دیگه تجربیات بعد، لذت تجربه های اول رو نخواهد داشت!)
.
.
.
به نظر خودم، بازی می تونه تا شش هفت ماه دیگه روی سرویس بیاد، چون هم فروششو کرده، همه نسخه pc عرضه اش خیلی نزدیکه!
dlc ای هم که معرفی شد خیلی به نظر جذاب میاد
پتانسیل ادامه داره ؟ اصلا حرفی شایعه ای چیزی بوده تاحالا درین باره؟
 
dlc ای هم که معرفی شد خیلی به نظر جذاب میاد
پتانسیل ادامه داره ؟ اصلا حرفی شایعه ای چیزی بوده تاحالا درین باره؟
شایعه هایی هست dlc ممکنه داستانی رو روایت کنه که پایان بازی اصلی رو تحت تاثیر قرار بده، ولی فعلا باید DLC بیاد!

در مورد دنباله هم، متاسفانه تمام سیکوئل های FF از x2بگیرید تا xiii2 تا همین الان از نظر تجاری نتونستن موفقیت تجاری نسخه پایه رو تکرار کنن(برا همین سخته امید داشتن بهش،) ولی خوب منظور از پروژه بعدی، یک بازی دیگه بود که یوشیدا زیر پوستی تایید کرده!!!

ولی اینکه چه عنوانی می خواد باشه، مشخص نیست!
 
جدی جدی یک سال شد :D
تجربه خیلی خوبی بود واقعا ولی خیلی هم عجیب بود. بدون شک باس‌فایت‌ها و موسیقی نقش اصلی رو داشتن تو جذاب کردن بازی. کامبت بازی خوب بود. ساید کوئست‌ها بدون شک یکی از بدترین‌ها بودن. دنیای بازی شدیدا خالی و بی روح. داستان و شخصیتاش هم اوکی بودن. نیو‌گیم پلاسش هم یکی از بدترین‌ها بود عملا. سلاح جدیدش رو دقیقا قبل باس آخر میتونستی بگیری و تازه برای گرفتنش باید دوباره چندتا ساید کوئست احمقانه رو تکرار میکردی. و البته دیگه تمام باس‌فایت‌ها هم جذابیت بار اول رو نداشتن :D در کل برای کسی که خیلی درگیر دنیای ف‌ف نیست، تجربه‌ی جذابی بود واقعا. حس و حالی که بار اول با هر باس تجربه میکنی واقعا خفن بود.
 
امروز دموش رو بالاخره روی استیم بازی کردم.
چرا اینقدر بازی روی ریله؟
دو متر میری جلو دسته رو باید بزاری زمین که نکنه یه وقتی یک دکمه ای یا چیزی بزنی و خسته شی!
پلیر رو فلج مغزی حساب کردن؟

مبارزاتش هم که آبکی ، نه چالشی و نه اصلا دمیج خوردم.
تو کل دمو یک بار مردم اونهم آخرش و زمان مبارزه با کلایو که به eikon تغییر شکل میده.
چون نمیدونستم اون آخرش باید به خودش دمیج بدم یا به اون Little Boy که بالای سرش داره شکل میده :D
اون حلقه ها رو که بپوشی فکر کنم کامل میتونی دسته رو بزاری زمین و نگاه کنی خود کرکتر برات بازی کنه!
شانس آوردم که انتخابی بود و منم استفاده نکردم.

خب من قبلا از نمایشهاش یکدونه گیم پلی باسفایت رو دیده بودم و دیگه هیچی ندیده بودم.
بازی خیلی ساده سازی شده ، انگاری order 1886 رو (منظورم ایده و وسعت بازیه) رو آوردن به فف!
خورد تو ذوقم.

ولی اینها رو بزاریم کنار چقدر صداگذاری ، گرافیک محیط ، داستانش هم تا اینجا خیلی خوب بود.

در کل برای کسی که خیلی درگیر دنیای ف‌ف نیست، تجربه‌ی جذابی بود واقعا. حس و حالی که بار اول با هر باس تجربه میکنی واقعا خفن بود.
باهات هم عقیدم.
این بازی اصلا فف نیست ولی حتما برای برخی بازی جذابی میتونه باشه.
من ولی هیچ جوره راضی نمیشم برای همچین بازی که انگاری درجه سنی زیر 10 سال رو هدف گرفته قیمت کامل رو بپردازم.
صبر میکنم تخفیف خوب بخوره.
===========

@noctis-sm3
تو ادامه صحبتمون امیدوارم همونطور که گفتی ایتسونو بیاد بالای سر پروژه و روی بستر همین بازی المانهای RPG و جهان باز خاص خودش رو تو 17 برگردونه.
ولی این بار با بودجه درست و حسابی و دستش رو هم باز بزارن.

خدایی چی بود این دمو که بازی کردم؟
به عنوان یه نسخه از فف که مایه آبروریزی بود.
برای بازی اکشن هم خیلی آبکی و بدون چالش.

نکات خوبش رو بالاتر گفتم ولی فکر کنم همونطور که گفتی از اون تجربه هاست که خیلی راحت فراموشش میکنی و حتی رغبت نمیکنی بعد مدتی دوباره بازی کنیش.
 
آخرین ویرایش:
یکی پست اولو ویرایش کنه PC هم اضافه کنه
امروز دموش رو بالاخره روی استیم بازی کردم.
چرا اینقدر بازی روی ریله؟
دو متر میری جلو دسته رو باید بزاری زمین که نکنه یه وقتی یک دکمه ای یا چیزی بزنی و خسته شی!
پلیر رو فلج مغزی حساب کردن؟

مبارزاتش هم که آبکی ، نه چالشی و نه اصلا دمیج خوردم.
تو کل دمو یک بار مردم اونهم آخرش و زمان مبارزه با کلایو که به eikon تغییر شکل میده.
چون نمیدونستم اون آخرش باید به خودش دمیج بدم یا به اون Little Boy که بالای سرش داره شکل میده :D
اون حلقه ها رو که بپوشی فکر کنم کامل میتونی دسته رو بزاری زمین و نگاه کنی خود کرکتر برات بازی کنه!
شانس آوردم که انتخابی بود و منم استفاده نکردم.

خب من قبلا از نمایشهاش یکدونه گیم پلی باسفایت رو دیده بودم و دیگه هیچی ندیده بودم.
بازی خیلی ساده سازی شده ، انگاری order 1886 رو (منظورم ایده و وسعت بازیه) رو آوردن به فف!
خورد تو ذوقم.

ولی اینها رو بزاریم کنار چقدر صداگذاری ، گرافیک محیط ، داستانش هم تا اینجا خیلی خوب بود.


باهات هم عقیدم.
این بازی اصلا فف نیست ولی حتما برای برخی بازی جذابی میتونه باشه.
من ولی هیچ جوره راضی نمیشم برای همچین بازی که انگاری درجه سنی زیر 10 سال رو هدف گرفته قیمت کامل رو بپردازم.
صبر میکنم تخفیف خوب بخوره.
===========

@noctis-sm3
تو ادامه صحبتمون امیدوارم همونطور که گفتی ایتسونو بیاد بالای سر پروژه و روی بستر همین بازی المانهای RPG و جهان باز خاص خودش رو تو 17 برگردونه.
ولی این بار با بودجه درست و حسابی و دستش رو هم باز بزارن.

خدایی چی بود این دمو که بازی کردم؟
به عنوان یه نسخه از فف که مایه آبروریزی بود.
برای بازی اکشن هم خیلی آبکی و بدون چالش.

نکات خوبش رو بالاتر گفتم ولی فکر کنم همونطور که گفتی از اون تجربه هاست که خیلی راحت فراموشش میکنی و حتی رغبت نمیکنی بعد مدتی دوباره بازی کنیش.
متاسفانه انگار همینه که میگی و آسون سازی مسخره ای داره
حالا من نمیدونم بازی دیگه این یوشیدا یعنی FF XIV هم این شکلی بوده یا نه
چون دستم به این بازی تماما آنلاین و پولی نرسید هیچ وقت

از اونجایی که قفل دنوو هم داره فعلا باید صبر کنیم به هر حال و از کرکش خبری نیست
روی گیم پسم که نیست

در کل چند وقت پیش عکس دیدار ساکاگوچی و یوشیدا رو دیدم

بهتره اگه خواستن فاینال رو ادامه بدن یه ریبوت حسابی باشه
و یه بارم محض رضای خدا، گرافیک لعنتیو‌ بیخیال شن بچسبن به ساختن یه گیم پلی مدرن به درد بخور، که ورژن به روز اون گیم پلی نوبتی قدیم باشه به صورت نقش آفرینی جهان باز (یعنی ریشه شو بگیری برسه به اون)

باز یه تیم بذارن برای ریمیک عناوین قدیمی و ایضا باز گرافیک لعنتی بی صاحب رو بیخیال شن از شماره یک تا شش رو با گرافیک سل شید دربیارن سود خالص کنن.

ولی بعید میدونم در کل بشه
اگه ساکاگوچی برمیگشت امیدی بود احتمالا ولی فقط سر ریلیز بازیش اومده بود:(

سوای این تیم مارکتینگ هم باید بندازن بیرون، یه سری آدم بیارن درک کنن PC با N میلیون پلیر مهمه برای نون خوردن شرکت و نمیشه بعد نزدیک دو سال اونم زمان ریلیز یه بازی غول تو همون سبک (متافور) بازی بدی برای این پلتفرم مهم.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
ایضا باز گرافیک لعنتی بی صاحب رو بیخیال شن
انقدر رو این نکته تاکید دارم چون دلیل بدبخت شدن این سری همین بود
تو دوران گذار پلی۱ به پلی۲ گیر دادن به این موضوع با فیلم فاینال فانتزی ارواح درون و میخواستن بازیگر مجازی و فیلم CG تعریف کنن که جز ضرر هنگفت و جدایی ساکاگوچی نتیجه ای نداشت
یا باز سر شماره ۱۳ بازی ریلی شده بود سر این قضیه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or