PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:
داستان اصلی و کرکترها شاهکار بودن خصوصن داستان👍
بازی میتونست تبدیل ب ابر شاهکار هم بشه ب شرطی ک طراحیه دنیاش غنی تر و عمق بیشتری میداشت ب هر حال در کنار موسیقی خیلی خوبش ی عنوان ب یاد موندنی شد برام💫
 
بازی تموم شد.

در مورد فاینال فانتزی ۱۶ حرف زیاد دارم. راستش این اولین تجربه‌ی من از سری مجموعه فاینال فانتزی بود. یه تجربه دو سه ساعته از نسخه هفت ریمیک هم داشتم ولی خب بیخیالش شدم.

دو سه ساعت اول بازی واقعا طوفانی شروع میشه. به شکلی حماسی با کرکتر های بازی، کات سین ها و ست پیس های پر زرق و برق و ویس اکتینگ انگلیسی خفن که واقعا من رو امیدوار کرد. یادمه بعد از این تجربه ( تا رسیدن به hideout اول) انقدر از بازی خوشم میومد که توی گروه تلگرامی به بچه ها گفتم فاینال فانتزی ۱۶ دقیقا یادآور روزای خوب گیمینگ برای من هست و حس میکنم یه نوجوون ۱۵ ساله وسط نسل هفت گیمینگ هستم.

اما این حس کم کم از بین رفت. علت هم زیاد دارم براش که مختصرا مینویسیم در موردشون.

دنیای بازی لخت بود. یه دنیای خالی از ریواردز یا کوئست درست حسابی که به صورت رندوم هر گوشش یه سری enemy رویت میشدن که باید اونا رو می‌کشتی و گیل جمع میکردی. کلا من بعد از یه مدت این واقعیت که این بازی rpg نیست و یه بازی اکشن با یه دنیای نسبتا بزرگ و خالی هست رو قبول کردم.

ماموریت های جانبی بازی واقعا آبکی بود. فک کن چنتا باس فایت خفن رو سلاخی کردی بعد میایی توی کمپ باید بشقاب سیب زمینی سرو کنی برای بقیه!(wtf) تعدد این مدل ماموریت های جانبی که از لحاظ کیفی حتی خیلی پایین تر از فچ کوئست‌های اساسینز کرید (توی اساسین باز به موارد جالبی برمیخوردی) بودن باعث شد از یه جایی به بعد بیخیال این ماموریت های جانبی بشم.

سیستم ریوارد بازی و اپگرید کردن سلاح ها بازی فاجعه بود. در طول بازی این همه گیل و ایتم کرفتینگ بدست آوردیم تهش خلاصه میشد به اپگرید خطی سلاح کلایو که فقط چارتا عدد اپگرید میشد و در عمل تو هیچ تفاوتی نمی‌دیدی! هیچ آیتم جذابی از مرچنت ها نمیشد خرید چون عملا چیزی وجود نداشت برای خرید! آخر بازی حدود ۱۶۰هزار گیل بلا استفاده موند روی دستم.

بازی به شدت آسون بود. من اصلا گیمر هاردکور خودم رو محسوب نمی‌کنم. توی بازی های سولزبرن فقط دیمن سولز رو تا انتها بردم و توی زمینه مبارزات سخت واقعا می‌لنگم در این حد که بعضی از باس های گاست آو سوشیما کفریم میکردن یا من یه عید رو سر یه باس سکیرو مونده بودم. ولی پسر این بازی هیچ چالشی نداشت. هیچی! روی آخرین درجه سختی امکان نداشت یه باس منو بکشه به جز مواردی محدود که حواسم میرفت سمت گوشی( بله درست شنیدید من توی خیلی از مبارزات که اتفاقا مبارزات خفن و مهم بازی بودن از اونجایی که یهو وسط مبارزه کاتسین میومد من سرم میرفت توی گوشی یهو می‌دیدی یه qte از دست دادم) یا در طول بازی انقدر کم آیتم هیلینگ استفاده میکردم یهو میدیدم عه باس منو کشت چون هیل نکرده بودم در صورتی که فول بود آیتم های هیل کردنم! همه باس ها با داج کردن و استفاده از ایکان خیلی ساده نابود می‌شدن! حالا بگذریم سازنده برای من گیمر گزینه داج کردن اتوماتیت و ضربه زدن اتوماتیک هم گذاشته. (واقعا سازنده چرا انقدر آیتم برای راحت کردن بازی در اختیار پلیر قرار میده). من استفاده نکردم از این قابلیت ها ولی گویا تروفی داره استفاده از قابلیت داج کردن اتوماتیک!(wtf). درسته من پلیر میتونم از این قابلیت استفاده نکنم که نکردم ولی توی سازنده عملا داری گیمر رو تشویق می‌کنی که از چیت استفاده کنه. خب چرا؟ اونم برای همچین بازی‌ای که باید مبارزاتش نفس گیر باشه!

مورد بعدی پیسینگ وحشتناک بد بازی بود. واقعا کفری کرد منو یه جاهایی. این رفت و برگشت های تکراری و خسته کننده به پناهگاه توی اوج داستان و جاهایی که واقعا حس میکنی بازی داره تو رو به یه سمتی جلو میبره خیلی رو مخی بود. به خصوص آخرای بازی که عملا بی معنی بود برای من.


نکات مثبت بازی برای من:

کرکتر دیزاین خوب شخصیت های اصلی به خصوص کلایو، جیل، سید و جاشوا.

ویس اکتینگ محشر زبان انگلیسی

داستان حماسی

کامبت بازی

موسیقی عالی

طراحی مبارزات باس های اصلی که واقعا در حد و اندازه های بلاک باستر های خفن هالیوودی بود.

این چیزایی که گفتم نظر شخص من بود. به اون کسایی که به بازی ۱۰ دادن کاملا احترام میزارم ولی فاینال فانتزی ۱۶ برای من یه تجربه ۵۰ساعته نسبتا خسته کننده بود.
 
می خواستم بازی رو پلات کنم، یکم رو مود ف ف بازی کردم بی خیالش شدم، خیلی وقت کشیه، سختی FFVII چلنجینگ بود و لذتبخش و ترکیب اسپل ها روی درجه سختی بالا روی دشمنان استراتژی خاص خودشو داشت. این سختی منو مجاب نکرد تا یک دور دیگه بازی رو تموم کنم.در مقام مقایسه FFVII توی یک لول دیگست ولی بعد از تجربه فاینال ها، FFXVI برای من بعد از FFVII قرار میگیره و فکر نمی کنم در آینده هم رقیبی داشته باشه
 
  • Like
Reactions: voldmort and Jaw
ولی بعد از تجربه فاینال ها، FFXVI برای من بعد از FFVII قرار میگیره و فکر نمی کنم در آینده هم رقیبی داشته باشه
dragon quest XI: echoes of an elusive age رو که ایشالا بازی کردی؟
اگه نزدی که تا پارت دو FF VIIR بیاد، بشین و dragon quest بزن بر بدن!
توی پلاس هم که هست

پ.ن: FF VII واقعاً یه سطح دیگه ای از بازیه. چه خود نسخه ی وانیلاش، چه ریمیکی که ازش در آوردن. آدم صفا می کنه وقتی این همه خلاقیت و هنر رو یکجا با هم می بینه
 
  • Like
Reactions: .Amirone
dragon quest XI: echoes of an elusive age رو که ایشالا بازی کردی؟
اگه نزدی که تا پارت دو FF VIIR بیاد، بشین و dragon quest بزن بر بدن!
توی پلاس هم که هست

پ.ن: FF VII واقعاً یه سطح دیگه ای از بازیه. چه خود نسخه ی وانیلاش، چه ریمیکی که ازش در آوردن. آدم صفا می کنه وقتی این همه خلاقیت و هنر رو یکجا با هم می بینه
بازی کردم و اتفاقا بسی لذت بردم, سر تروفی سوپرباس پوستم کنده شد :D
 
  • Like
Reactions: zxc0012004
سر تروفی سوپرباس پوستم کنده شد :D
تا باشه از این مدل پوست کنده شدن ها باشه :D

پ.ن: سوئیچ رو داشتی و داری یا قراره بگیری امروز و فردا؟ :D سری زنوبلید و فایرامبلم ها رو که اصولاً نباید از دست داد با این سبک از سلیقه. واقعاً حیفن این ها. در کنارش SMT5 هم هست. یکسری از بازیهای سری tales و البته یکسری از بازیهای YS هم هستن.BOTW و TOTKهم که هیچی اصلاً
 
  • Like
Reactions: .Amirone
می خواستم بازی رو پلات کنم، یکم رو مود ف ف بازی کردم بی خیالش شدم، خیلی وقت کشیه، سختی FFVII چلنجینگ بود و لذتبخش و ترکیب اسپل ها روی درجه سختی بالا روی دشمنان استراتژی خاص خودشو داشت. این سختی منو مجاب نکرد تا یک دور دیگه بازی رو تموم کنم.در مقام مقایسه FFVII توی یک لول دیگست ولی بعد از تجربه فاینال ها، FFXVI برای من بعد از FFVII قرار میگیره و فکر نمی کنم در آینده هم رقیبی داشته باشه
اتفاقا منم بیخیال پلتش شدم!
نه فقط به خاطر درجه سختیش، بیشتر به خاطر بیش از حد طولانی بودنش:دی
یعنی حسی برای تکرار مجددش ندارم، برخلاف خیلی از بازیها
 
  • Like
Reactions: .Amirone
می خواستم بازی رو پلات کنم، یکم رو مود ف ف بازی کردم بی خیالش شدم، خیلی وقت کشیه، سختی FFVII چلنجینگ بود و لذتبخش و ترکیب اسپل ها روی درجه سختی بالا روی دشمنان استراتژی خاص خودشو داشت. این سختی منو مجاب نکرد تا یک دور دیگه بازی رو تموم کنم.در مقام مقایسه FFVII توی یک لول دیگست ولی بعد از تجربه فاینال ها، FFXVI برای من بعد از FFVII قرار میگیره و فکر نمی کنم در آینده هم رقیبی داشته باشه
ریبرث حتی به نظرم قرار خیلی بهتر شه
 
  • Like
Reactions: .Amirone
منم بازی رو شروع کردم و فعلا به نیم ساعتی تست زدم.
یخورده گرافیک تو ذوق میزنه و تعویض کوالیتی و فریم هم تاثیر زیادی نداره!
بعد از ریمیک 7 وقتی میای رو این یه حس عجیبی به ادم دست میده
احساس میکنی تاریخ ساخت بازیا جابه جا شده😁
حالا ادامه میدم ببینم چه خبره ولی توقع گرافیکی بیشتری داشتم.
 
بازی یکی از غنی‌ترین داستان‌سرایی هارو داره. هر چند محیط بازی بیش از حد خالی و بی روح طراحی شده، ولی میشه گفت داستان بازی کمی تونسته این مشکل رو برطرف کنه.
متاسفانه بازی به هیچ‌وجه چالش برانگیز نیست، حتی در حالت هارد هم شما براحتی از پس بازی برمیایید. بازی خوب شروع میشه ولی جلوتر خیلی خسته کننده میشه و چون بازی از محیط های جذاب و گیرا بهره نمیره هی تو سیکل تکرار قرار میگیری و جذابیت بازی میاد پایین. درکل خوب بود ولی میتونست خیلی بهتر باشه.
 
منم بازی رو شروع کردم و فعلا به نیم ساعتی تست زدم.
یخورده گرافیک تو ذوق میزنه و تعویض کوالیتی و فریم هم تاثیر زیادی نداره!
بعد از ریمیک 7 وقتی میای رو این یه حس عجیبی به ادم دست میده
احساس میکنی تاریخ ساخت بازیا جابه جا شده😁
حالا ادامه میدم ببینم چه خبره ولی توقع گرافیکی بیشتری داشتم.
منم یه دو سه ساعتی بازی کردم . گرافیک فنی بازی تو دیواره . تصویر محو و تاره رزولوشن افتضاح ، Hdr فاجعه حتی به خودشون زحمت ندادن یه دوتا آپشن بذارن کمی بازی رو شفاف تر کرد و رنگ ها رو بهتر کرد . فاینال 7 ریمیک خیلی گرافیک تمیز تری داره . من که واقعا خورد تو ذوقم از نظر گرافیک و این چیزا .
 
منم یه دو سه ساعتی بازی کردم . گرافیک فنی بازی تو دیواره . تصویر محو و تاره رزولوشن افتضاح ، Hdr فاجعه حتی به خودشون زحمت ندادن یه دوتا آپشن بذارن کمی بازی رو شفاف تر کرد و رنگ ها رو بهتر کرد . فاینال 7 ریمیک خیلی گرافیک تمیز تری داره . من که واقعا خورد تو ذوقم از نظر گرافیک و این چیزا .

دیشب تمومش کردم
کل جانبی ها رو هم رفتم.
راستش پایان بازی رو دوست نداشتم خیلی مزخرف و چرت تموم شد.
نقش جلبک همراه های کاراکتر و عدم شخصی سازیشون واقعا بیخود بود😐
گرافیک نابود و بعضی قسمت ها در حد "بد نبود" میشد تحمل‌ کرد.
ماموریت جانبی ها چرت محض
در کل بگم ارزش یک بار تست رو داشت.
نمره نهایت 7/5 از 10
 
آخرین ویرایش:
بالاخره وقت شد بازی رو برم چند ساعتی و Holy Moly !

چه شروعی ، چه داستانی ، چه باس فایت پشت باس فایتی . شخصیت ها گیرا ، کامبت سیستم فوق العاده . گرافیک رئالیستیک بازی بعضی وقت ها باعث میشه خیره بشی به محیط دور و ورت فقط.
دیگه نگم از فایت ایکان های خفن طور .

نمیدونم قراره چطور تموم شه ولی تا اینجا فرای انتظاراتم بوده واقعاً .
 
  • Like
Reactions: Rohshen

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or