PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:
کیفیت اغلب ماموریت‌های فرعی پایینه و میشه گفت هیچکدومشون ریواردینگ نیستن. از طرفی تعدادشون به طرز مسخره‌ای بالاست. یه مشکل دیگه هم که در رابطه با ماموریت‌های فرعی هست اینه که بعضیاشون جاهای خیلی عجیبی از داستان قرار گرفتن. مثلا من قبل از باس آخر که مثلا باید اوج داستان باشه فکر کنم 2 3 ساعت داشتم ماموریتای فرعی و بونتی‌ها رو میگرفتم که خب این گند میزنه به پیس بازی.
محیطای بازی خیلی خوشگل و وسیعن ولی به معنای واقعی کلمه پوچن. اصلا ارزش گشت و گذار نداره.
سیستم gear و equipment بازی جوریه که خود سازنده‌ها وسطش یادشون رفته بوده عه همچین چیزیم هست. من فکر کنم 20 ساعت آخر فقط شمشیرمو یکی دو بار عوض کردم و به بقیه چیزا دست نزدم چون چیز بهتری توی شاپ نمیومد که خب وقتی بازی همچین سیستمی داره این خیلی مسخره‌ست.
بازی یه سری مراحل اصلی داره که حتی خودشم مثل مراحل فرعی باهاشون برخورد میکنه و دقیقا به شکل مراحل فرعی ظاهر میشن. این مراحل باعث میشن داستان خیلی سینوسی باشه و یه لحظه جدی باشه بعد یهو یه لحظه آروم بشه.
سیستم پارتی بازی هم که خیلی داغونه. رسما حق انتخاب نداری و توی داستان هرکی پیشت باشه توی فایت‌ها کمکت میکنه و نمیتونی حذفش کنی. الان من که بازی رو تموم کردم میخوام یه تروفی مربوط به کامبت رو بگیرم ولی تا وارد کامبت میشم پارتی ممبرها یا میزنن طرف رو میکشن یا نمیذارن به من حمله کنه. اینشم خیلی رو اعصابه.

در کل بازی شاهکار نیست ولی خیلی خفنه. چیزی که اذیتت میکنه اینه که وقتی بازی میکنی میگی انگار خودشون بازی رو از اول تا آخر بازی نکردن که همچین ایرادات مسخره‌ای داره و چقدر راحت میتونستن رفعشون کنن.

ممنون که توضیح دادید.


کاملا متوجه ماموریت های فرعی شدم، پس این طور هست که در هر بخش از بخش از بازی ماموریت های خاصی available هست و در بخش پایانی ظاهرا بصورت کامل در تضاد با پیس بازی هست. درسته ؟ :|

این چیزی که در مورد تجهیزات گفتید برای من ناخوشایند هست.
کلا چه تعدادی در بازی شمشیر میگیریم ؟|

در مورد اینکه خود سازنده ها بازی رو انجام ندادند تقریبا محال هست چون میدونم که در مورد 14 که صبح تا شب همشون بازی میکنن و به همین دلیل هست که 14 بدون باگ هست و در عین حال هم بتا تست نداره.
خودشون در واقع تسترهای 14 هستند و همه ایراد ها مرتفع میکنن.
من در این 10 سال در 14 باگ ندیدم در حالیکه در طی 10 سالی که WoW بازی کردم چپ و راست باگ میدیدم.
( یادش به خیر )

در کنار این ضعف تجهیزات، نظر شما در مورد ability ها چی هست ؟
یادمه که جداول بزرگ و مفصلی داشتند.
 
ممنون که توضیح دادید.


کاملا متوجه ماموریت های فرعی شدم، پس این طور هست که در هر بخش از بخش از بازی ماموریت های خاصی available هست و در بخش پایانی ظاهرا بصورت کامل در تضاد با پیس بازی هست. درسته ؟ :|

این چیزی که در مورد تجهیزات گفتید برای من ناخوشایند هست.
کلا چه تعدادی در بازی شمشیر میگیریم ؟|

در مورد اینکه خود سازنده ها بازی رو انجام ندادند تقریبا محال هست چون میدونم که در مورد 14 که صبح تا شب همشون بازی میکنن و به همین دلیل هست که 14 بدون باگ هست و در عین حال هم بتا تست نداره.
خودشون در واقع تسترهای 14 هستند و همه ایراد ها مرتفع میکنن.
من در این 10 سال در 14 باگ ندیدم در حالیکه در طی 10 سالی که WoW بازی کردم چپ و راست باگ میدیدم.
( یادش به خیر )

در کنار این ضعف تجهیزات، نظر شما در مورد ability ها چی هست ؟
یادمه که جداول بزرگ و مفصلی داشتند.
تو اون تاپیک JRPG یه چیزایی نوشتم در مورد سیستم های بازی

نگاه تو بازی شمشیر زیاده، ولی آپگرید شمشیرها کاملا خطیه! یعنی صرفا و صرفا Atk میره بالا
قرار نیست بهت قابلیت خاص، عنصر خاص، یا هیچ چیز دیگه ای بده!
مثلا توی FF7 هر سلاح تعداد متریای خاص داره، Skill Treeه سلاحه متفاوت داره ، اسکیل مخصوص داره و ...
اینجا هیچ!

بعد بازی سیستم کرفتینگی که داره ته جوکه!
صرفا چند ساعت اول بازی به درد میخوره
بعدشم مثلا میری کرفت کنی، ولی خوب آیتمیه که از زدن بونتی هانت گرفتی، چه به عنوان ریوارد میدادن چه الان کرفت کنی تفاوتی نمیکرد حقیقتا:-"

در مورد پارتی ممبرها گفتن، پارتی صرفا کاراکتر همراه هست
یعنی حتی مثل KH یا FF VII R ، تو نمیتونی آیتم روشون ببندی یا کارهای ترکیبیی انجام بدی... پارتی در حد کاراکتر همراه آنچارتد و یا حتی با تعامل کمتر هست :D (و حتی فرصت نمیشه چندان اتک و اسکیل هاشون رو ببینی، چون تو یک سمت محیط مبارزه درگیری، بقیه یه سمت و سوی دیگه :D )

کلا اسم RPG اوردن کنار بازی خیلییییی اشتباهه! چون نیست! به صرف اینکه یک بازی ماموریت فرعی داشته باشه، بهش نمیشه گفت RPG :D

اون Abilityها جالبن، حال میدن، ولی خوب بازی ساده ست؛ و هیچ فرقی نمیکنه چندان از کدوم Ability استفاده کنی:D بیشتر نقش خوشگلی در مبارزات رو دارن و نه کارایی:D

---

@Minato Arisato
تقریبا همه تروفی های مبارزات رو میشه تو چلنج ها گرفت
فقط اون تروفی مربوط به قدرت گارودا هست، اونم تو دهکده اواخر بازی (دهکده ای که بخش داستانی میری ، و نه اون ماموریت فرعی ها) میتونی رو دشمن ها بگیریش(دشمن ها ریسپاون میشن)، من با lvl 49 و داشتن همراه گرفتمش اونجاها:D
 
آخرین ویرایش:
@Minato Arisato
تقریبا همه تروفی های مبارزات رو میشه تو چلنج ها گرفت
فقط اون تروفی مربوط به قدرت گارودا هست، اونم تو دهکده اواخر بازی (دهکده ای که بخش داستانی میری ، و نه اون ماموریت فرعی ها) میتونی رو دشمن ها بگیریش(دشمن ها ریسپاون میشن)، من با lvl 49 و داشتن همراه گرفتمش اونجاها:D
دقیقا مشکل بازی RPG بودنشه نه نبودنش.

گارودا رو راحت گرفتم اتفاقا.
اونی رو میخوام که باید با قدرت فینیکس پروجکتایل کانتر کنی.
 
دقیقا مشکل بازی RPG بودنشه نه نبودنش.

گارودا رو راحت گرفتم اتفاقا.
اونی رو میخوام که باید با قدرت فینیکس پروجکتایل کانتر کنی.
بازی صرفا اسم سریش RPGه، وگرنه واقعا RPG نیست!
یعنی TLOU و واچ داگز و ... هرجور حساب کنی در مقابل این خدای RPG حساب میشن پس:D واقعا این RPG نیست:D


اون پروجکتایل فنیکس که راحته، برو تو چالش فنیکس، استیج دوم که خودش بهت همین قدرت رو میده، راحت میتونی بگیریش:-"
 
آخرین ویرایش:
ببینید بازی که فوق العاده بود ولی به عنوان یه بازی اکشن با داستان حماسی و جذاب نه به عنوان یه بازی نقش افرینی .من تو یکی از پست های قبلی هم گفتم انگار همه چیز بازی اسکریپت شده است رسما شما به جز تند تند دکمه زدن تو مبارزات ایکان ها کاری نمیکنید .خود بازی هم اصلا عمق گیم پلی نداره انگار بازی همه چیزو اماده میزاره جلوت میگه این کارو باید بکنی.من برای اینکه بازی را پلات کنم مجبور شدم دو بار بازی را تموم کنم صادقانه بگم بار دوم 10 درصد بار اول هم بهم حال نداد فقط تند تند میرفتم که تموم بشه و این بده.
کلا بازی به شدت یک بار مصرفه مقایسه کنید با عنوانی مثل ریمیک اویل 4 هر دفعه حال میده بازی کردنش
 
ببینید بازی که فوق العاده بود ولی به عنوان یه بازی اکشن با داستان حماسی و جذاب نه به عنوان یه بازی نقش افرینی .من تو یکی از پست های قبلی هم گفتم انگار همه چیز بازی اسکریپت شده است رسما شما به جز تند تند دکمه زدن تو مبارزات ایکان ها کاری نمیکنید .خود بازی هم اصلا عمق گیم پلی نداره انگار بازی همه چیزو اماده میزاره جلوت میگه این کارو باید بکنی.من برای اینکه بازی را پلات کنم مجبور شدم دو بار بازی را تموم کنم صادقانه بگم بار دوم 10 درصد بار اول هم بهم حال نداد فقط تند تند میرفتم که تموم بشه و این بده.
کلا بازی به شدت یک بار مصرفه مقایسه کنید با عنوانی مثل ریمیک اویل 4 هر دفعه حال میده بازی کردنش
آقا انتخاب درجه سختی داره؟یا بازی فوق العاده آسونه؟
 
اولش دو تا درجه سختی داره بعد که تموم میکنی یه درجه مثلا سختی به نام فاینال فانتزی مود باز میشه که اونم زیاد سخت نیست
هیچی پس.بازی به این خوبی رو باید بیخیال بشم.من نمیفهمم چرا بازی رو بدون چالش میسازن؟
 
  • Like
Reactions: rpg321
هیچی پس.بازی به این خوبی رو باید بیخیال بشم.من نمیفهمم چرا بازی رو بدون چالش میسازن؟
متاسفانه نسل جدید راحت پسند شدن . شما هم اگه به بازی های اخیر میازاکی نگاه کنی می بینی هر بازی نسبت به بازی قبل آسان تر شده.
 
  • Sad
Reactions: Rohshen
ببینید بازی که فوق العاده بود ولی به عنوان یه بازی اکشن با داستان حماسی و جذاب نه به عنوان یه بازی نقش افرینی .من تو یکی از پست های قبلی هم گفتم انگار همه چیز بازی اسکریپت شده است رسما شما به جز تند تند دکمه زدن تو مبارزات ایکان ها کاری نمیکنید .خود بازی هم اصلا عمق گیم پلی نداره انگار بازی همه چیزو اماده میزاره جلوت میگه این کارو باید بکنی.من برای اینکه بازی را پلات کنم مجبور شدم دو بار بازی را تموم کنم صادقانه بگم بار دوم 10 درصد بار اول هم بهم حال نداد فقط تند تند میرفتم که تموم بشه و این بده.
کلا بازی به شدت یک بار مصرفه مقایسه کنید با عنوانی مثل ریمیک اویل 4 هر دفعه حال میده بازی کردنش
شوخی میکنی؟!
اول بازی ۳ تا Ring بهت میده احیانا از اونا استفاده نمیکنی؟
 
شوخی میکنی؟!
اول بازی ۳ تا Ring بهت میده احیانا از اونا استفاده نمیکنی؟
بار اول که نه اما تو فاینال فانتزی مود از رینگ جا خالی استفاده کردم .گفتم انقدر کشش نداشت که بخوام دوباره 50 ساعت برم فقط برای پلات کردنش رفتم
 
خب با این تعریفایی که می کنین اینا احتمالا گیم رو زورکی ساختن با دستور مدیر عامل تا برگردن سر mmo عزیزشون
نه بازی نکات مثبت هم زیاد داره، ولی بازی بهترین نمونه ایه که میشه نشون داد چرا گیم پلی یک بازی اکشن، پتانسیل یک کار بلند رو نداره! و چرا الان اکثر بازی ها دارن RPG میشن :دی


شوخی میکنی؟!
اول بازی ۳ تا Ring بهت میده احیانا از اونا استفاده نمیکنی؟
بازی اونقدر چالش خاصی نداره، من یکی از بونتی هانت ها فقط سخت بود به نظرم

و چالش فونیکس دقیقا همون موقعی که باز شد رفتم سرویس شدم... بقیه چالش ها رو گذاشتم آخرای بازی رفتم، خیلی ساده شدن:-"

البته درجه سختی FF رو گذاشتم برای بعد، گفتم این وسط یه بازی دیگه ای زده باشم:دی
اما یکی از رفقا میزد میگفت تفاوت خاصی نداره سختیش، چون تو هم به همون میزان قوی میشی، صرفا یکم طولانی تر شده مبارزات:-"
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or