PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:
دوستان راهنمایی کنید برای کسی مثل من که از نقش آفرینی و بازیهایی مثل ویچر و بلادبورن خوشش نمیاد این بازی مناسبه یا نه ؟ بگیرمش ؟
 
  • Like
Reactions: vahid_ba
کسی نمیدونه OST کامل بازی که 8 تا دیک هست رو چجوری میشه گیر اورد ؟

چرا هیچ جا نذاشتن :D


در کانال تلگرام FinalFantasyMusic هست.

من به عنوان کسی که 10 سال هست دارم 14 رو بازی میکنم که نتیجه ی کار همین گروه هست، انتظارم از 16 بیشتر بود.
هنوز بازی رو انجام ندادم اما فکر میکردم مثل 14 همه چیز تمام باشه ولی ضعف هایی این و اون ور شنیدم از بازی.
من چیزی از داستان رو اسپویل نشدم اما انعکاسی که از داستان میبینم چه در ریووها و چه در صحبت های بدون اسپویلر، اون توصیفِ تجربه ی عظمت و شکوه داستان 14 نیست.
تنها قسمتی از باری رو که تجربه کردم موسیقیش بود که تونستم دانلود کنم اما اون هم در قیاس با 14 کمی ضعیف هست.


همچنان نمیفهمم چرا انقدر عجیب مارکتینگ انجام شد.
همین چند روز قبل آرت ورک های شخصیت های جانبی رو منتشر کردند و پوستر های شخصیت های اصلی + آیکان ها رو هم بعد از عرضه ی بازی نشر دادند.
 
متاسفانه رگناروک اینقدر اشغال بود که در حد 2 هم نبود برای من که فن 2 اتیشه GOW ـم

این خیلی بازی بهتریه
یه اسپم بیام
من هم فن دواتیشه ی gow هستم
رگنارک به عنوان یه بازی ویدئویی عالی بود
ولی
به عنوان یه gow افتضاح بود، ( شما بشنو آشغال)

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 
بازی به نظرم پایان بندی عالی داشت اصلا انتظار نداشتم تو اوج تموم میشه ولی نسبت به سری قبلی من ۱۵ بیشتر دوست داشتم نکته مثبت بازی برای من شخصیت پردازی کاراکتر بود گیم پلی کلا اکشن سریع بود که فقط irfit خیلی حال میداد
 
  • Like
Reactions: Seventy One
من یک سوال داشتم

دوستانی که بازی رو انجام دادید میتونید بگیید که چه چیزهایی اگر توی بازی بود، وزنه ی نقش آفرینی بیشتر میشد؟
چون همه از این موضوع شکایت دارند تا جایی که من دیدم.
از اونجایی که این شکایت و نارضایتی در قیاس با RPGها و یا JRPGهای دیگر هست، میتونید اینجا مطرح کنید که هر کدوم دوست داشتید چه چیزی رو در این بازی پیرامون ژانر نفش آفرینی ببینید ؟


فقط لطفا توجه داشته باشید که توضیحاتتون از اسپویلر خالی باشه.

تشکر 🙏 🙏 🙏 🙌
 
من یک سوال داشتم

دوستانی که بازی رو انجام دادید میتونید بگیید که چه چیزهایی اگر توی بازی بود، وزنه ی نقش آفرینی بیشتر میشد؟
چون همه از این موضوع شکایت دارند تا جایی که من دیدم.
از اونجایی که این شکایت و نارضایتی در قیاس با RPGها و یا JRPGهای دیگر هست، میتونید اینجا مطرح کنید که هر کدوم دوست داشتید چه چیزی رو در این بازی پیرامون ژانر نفش آفرینی ببینید ؟


فقط لطفا توجه داشته باشید که توضیحاتتون از اسپویلر خالی باشه.

تشکر 🙏 🙏 🙏 🙌
کیفیت اغلب ماموریت‌های فرعی پایینه و میشه گفت هیچکدومشون ریواردینگ نیستن. از طرفی تعدادشون به طرز مسخره‌ای بالاست. یه مشکل دیگه هم که در رابطه با ماموریت‌های فرعی هست اینه که بعضیاشون جاهای خیلی عجیبی از داستان قرار گرفتن. مثلا من قبل از باس آخر که مثلا باید اوج داستان باشه فکر کنم 2 3 ساعت داشتم ماموریتای فرعی و بونتی‌ها رو میگرفتم که خب این گند میزنه به پیس بازی.
محیطای بازی خیلی خوشگل و وسیعن ولی به معنای واقعی کلمه پوچن. اصلا ارزش گشت و گذار نداره.
سیستم gear و equipment بازی جوریه که خود سازنده‌ها وسطش یادشون رفته بوده عه همچین چیزیم هست. من فکر کنم 20 ساعت آخر فقط شمشیرمو یکی دو بار عوض کردم و به بقیه چیزا دست نزدم چون چیز بهتری توی شاپ نمیومد که خب وقتی بازی همچین سیستمی داره این خیلی مسخره‌ست.
بازی یه سری مراحل اصلی داره که حتی خودشم مثل مراحل فرعی باهاشون برخورد میکنه و دقیقا به شکل مراحل فرعی ظاهر میشن. این مراحل باعث میشن داستان خیلی سینوسی باشه و یه لحظه جدی باشه بعد یهو یه لحظه آروم بشه.
سیستم پارتی بازی هم که خیلی داغونه. رسما حق انتخاب نداری و توی داستان هرکی پیشت باشه توی فایت‌ها کمکت میکنه و نمیتونی حذفش کنی. الان من که بازی رو تموم کردم میخوام یه تروفی مربوط به کامبت رو بگیرم ولی تا وارد کامبت میشم پارتی ممبرها یا میزنن طرف رو میکشن یا نمیذارن به من حمله کنه. اینشم خیلی رو اعصابه.

در کل بازی شاهکار نیست ولی خیلی خفنه. چیزی که اذیتت میکنه اینه که وقتی بازی میکنی میگی انگار خودشون بازی رو از اول تا آخر بازی نکردن که همچین ایرادات مسخره‌ای داره و چقدر راحت میتونستن رفعشون کنن.
 
یه اسپم بیام
من هم فن دواتیشه ی gow هستم
رگنارک به عنوان یه بازی ویدئویی عالی بود
ولی
به عنوان یه gow افتضاح بود، ( شما بشنو آشغال)

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
دقیقا .من الان دارم میرمش.اصلا بوی gow نمیده.بازی خوبیه منکرش نیستم ولی خیلی تو ذوقم خورده.نسخه 2018 خیلی gow تر بود😁
 
  • Like
Reactions: AMIN-PASHA
کیفیت اغلب ماموریت‌های فرعی پایینه و میشه گفت هیچکدومشون ریواردینگ نیستن. از طرفی تعدادشون به طرز مسخره‌ای بالاست. یه مشکل دیگه هم که در رابطه با ماموریت‌های فرعی هست اینه که بعضیاشون جاهای خیلی عجیبی از داستان قرار گرفتن. مثلا من قبل از باس آخر که مثلا باید اوج داستان باشه فکر کنم 2 3 ساعت داشتم ماموریتای فرعی و بونتی‌ها رو میگرفتم که خب این گند میزنه به پیس بازی.
محیطای بازی خیلی خوشگل و وسیعن ولی به معنای واقعی کلمه پوچن. اصلا ارزش گشت و گذار نداره.
سیستم gear و equipment بازی جوریه که خود سازنده‌ها وسطش یادشون رفته بوده عه همچین چیزیم هست. من فکر کنم 20 ساعت آخر فقط شمشیرمو یکی دو بار عوض کردم و به بقیه چیزا دست نزدم چون چیز بهتری توی شاپ نمیومد که خب وقتی بازی همچین سیستمی داره این خیلی مسخره‌ست.
بازی یه سری مراحل اصلی داره که حتی خودشم مثل مراحل فرعی باهاشون برخورد میکنه و دقیقا به شکل مراحل فرعی ظاهر میشن. این مراحل باعث میشن داستان خیلی سینوسی باشه و یه لحظه جدی باشه بعد یهو یه لحظه آروم بشه.
سیستم پارتی بازی هم که خیلی داغونه. رسما حق انتخاب نداری و توی داستان هرکی پیشت باشه توی فایت‌ها کمکت میکنه و نمیتونی حذفش کنی. الان من که بازی رو تموم کردم میخوام یه تروفی مربوط به کامبت رو بگیرم ولی تا وارد کامبت میشم پارتی ممبرها یا میزنن طرف رو میکشن یا نمیذارن به من حمله کنه. اینشم خیلی رو اعصابه.

در کل بازی شاهکار نیست ولی خیلی خفنه. چیزی که اذیتت میکنه اینه که وقتی بازی میکنی میگی انگار خودشون بازی رو از اول تا آخر بازی نکردن که همچین ایرادات مسخره‌ای داره و چقدر راحت میتونستن رفعشون کنن.

ممنون که توضیح دادید.


کاملا متوجه ماموریت های فرعی شدم، پس این طور هست که در هر بخش از بخش از بازی ماموریت های خاصی available هست و در بخش پایانی ظاهرا بصورت کامل در تضاد با پیس بازی هست. درسته ؟ :|

این چیزی که در مورد تجهیزات گفتید برای من ناخوشایند هست.
کلا چه تعدادی در بازی شمشیر میگیریم ؟|

در مورد اینکه خود سازنده ها بازی رو انجام ندادند تقریبا محال هست چون میدونم که در مورد 14 که صبح تا شب همشون بازی میکنن و به همین دلیل هست که 14 بدون باگ هست و در عین حال هم بتا تست نداره.
خودشون در واقع تسترهای 14 هستند و همه ایراد ها مرتفع میکنن.
من در این 10 سال در 14 باگ ندیدم در حالیکه در طی 10 سالی که WoW بازی کردم چپ و راست باگ میدیدم.
( یادش به خیر )

در کنار این ضعف تجهیزات، نظر شما در مورد ability ها چی هست ؟
یادمه که جداول بزرگ و مفصلی داشتند.
 
ممنون که توضیح دادید.


کاملا متوجه ماموریت های فرعی شدم، پس این طور هست که در هر بخش از بخش از بازی ماموریت های خاصی available هست و در بخش پایانی ظاهرا بصورت کامل در تضاد با پیس بازی هست. درسته ؟ :|

این چیزی که در مورد تجهیزات گفتید برای من ناخوشایند هست.
کلا چه تعدادی در بازی شمشیر میگیریم ؟|

در مورد اینکه خود سازنده ها بازی رو انجام ندادند تقریبا محال هست چون میدونم که در مورد 14 که صبح تا شب همشون بازی میکنن و به همین دلیل هست که 14 بدون باگ هست و در عین حال هم بتا تست نداره.
خودشون در واقع تسترهای 14 هستند و همه ایراد ها مرتفع میکنن.
من در این 10 سال در 14 باگ ندیدم در حالیکه در طی 10 سالی که WoW بازی کردم چپ و راست باگ میدیدم.
( یادش به خیر )

در کنار این ضعف تجهیزات، نظر شما در مورد ability ها چی هست ؟
یادمه که جداول بزرگ و مفصلی داشتند.
تو اون تاپیک JRPG یه چیزایی نوشتم در مورد سیستم های بازی

نگاه تو بازی شمشیر زیاده، ولی آپگرید شمشیرها کاملا خطیه! یعنی صرفا و صرفا Atk میره بالا
قرار نیست بهت قابلیت خاص، عنصر خاص، یا هیچ چیز دیگه ای بده!
مثلا توی FF7 هر سلاح تعداد متریای خاص داره، Skill Treeه سلاحه متفاوت داره ، اسکیل مخصوص داره و ...
اینجا هیچ!

بعد بازی سیستم کرفتینگی که داره ته جوکه!
صرفا چند ساعت اول بازی به درد میخوره
بعدشم مثلا میری کرفت کنی، ولی خوب آیتمیه که از زدن بونتی هانت گرفتی، چه به عنوان ریوارد میدادن چه الان کرفت کنی تفاوتی نمیکرد حقیقتا:-"

در مورد پارتی ممبرها گفتن، پارتی صرفا کاراکتر همراه هست
یعنی حتی مثل KH یا FF VII R ، تو نمیتونی آیتم روشون ببندی یا کارهای ترکیبیی انجام بدی... پارتی در حد کاراکتر همراه آنچارتد و یا حتی با تعامل کمتر هست :D (و حتی فرصت نمیشه چندان اتک و اسکیل هاشون رو ببینی، چون تو یک سمت محیط مبارزه درگیری، بقیه یه سمت و سوی دیگه :D )

کلا اسم RPG اوردن کنار بازی خیلییییی اشتباهه! چون نیست! به صرف اینکه یک بازی ماموریت فرعی داشته باشه، بهش نمیشه گفت RPG :D

اون Abilityها جالبن، حال میدن، ولی خوب بازی ساده ست؛ و هیچ فرقی نمیکنه چندان از کدوم Ability استفاده کنی:D بیشتر نقش خوشگلی در مبارزات رو دارن و نه کارایی:D

---

@Minato Arisato
تقریبا همه تروفی های مبارزات رو میشه تو چلنج ها گرفت
فقط اون تروفی مربوط به قدرت گارودا هست، اونم تو دهکده اواخر بازی (دهکده ای که بخش داستانی میری ، و نه اون ماموریت فرعی ها) میتونی رو دشمن ها بگیریش(دشمن ها ریسپاون میشن)، من با lvl 49 و داشتن همراه گرفتمش اونجاها:D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or