مقایسه سخت افزاری XBOX One و PlayStation 4

دليل خاصي نداره هر كدوم كه اماده شدن رو كنسول نمايش داده شدن بقيه از رو كامپيوتر.....نسل قبل هم اون زمان gears1 از روي كنسول تو نمايشگاه اجرا نشد.
این رو که میدونم :دی
ما یه دوست داریم چقدر از این :lol: ها گذاشت وقتی WD روی یه PC شبیه PS4 اجرا شد :دی نوبت خودشون که شد کلاً صداش هم در نیاورد :)) :دی
 
آقایون بحثاتون واقعا توپ و تخصصیه و فک کنم شما شغل و رشتتون هم مربوط سخت افزاره نه ؟
عاقا یعنی ارتقاء سیستم pc بهتر از خرید کنسوله ؟
بعد صحبت از پورت بازی و ... برای pc شد یعنی تو نسل بعد بازی های بیشتر برای pc میاد ؟ و امکان داره بازی های کنسول به خوبی برای pc پورت شن ؟
اگه اینطوری پس بری چی کنسول بخریم ؟
 
سونی انگار به جای DirectX 11.1 و OpenGL 4.0 از نسخه اختصاصی خودش میخواد استفاده کنه که بسیار HLSL هست که بازده بسیار بیشتری نسبت به اون 2 تا داره چون به زبان ماشین نزدیک تره و دست سازنده ها برای کارایی بیشترو بازتر میزاره .. منبع..تمام قابلیت های DirextX 11.1 رو وارد کد نویسی کنسولش میکنه..منبع
در هر صورت اگه مثل همین نسل سازنده های Third party نخوان به خودشون زحمت بدن قضیه کاملا به نفع سونی میشه تو مولتی پلتفرم ها...
 
آقایون بحثاتون واقعا توپ و تخصصیه و فک کنم شما شغل و رشتتون هم مربوط سخت افزاره نه ؟
عاقا یعنی ارتقاء سیستم pc بهتر از خرید کنسوله ؟
بعد صحبت از پورت بازی و ... برای pc شد یعنی تو نسل بعد بازی های بیشتر برای pc میاد ؟ و امکان داره بازی های کنسول به خوبی برای pc پورت شن ؟
اگه اینطوری پس بری چی کنسول بخریم ؟

خوب کنسول بازیهایی داره که من دوست دارم و رو pc متاسفانه نمیاد مثل wwe وufc تازه جدای انحصاریهای خود شرکت.
وگرنه اگر رو pc میومدن من حتی به احترامشون نسخه اصلی میگرفتم مثل الان که مورتال کامبت جدید اومده و 70 هزار تومن گذاشتن.
تازه قیمتها برای بازیهای اورجینال روی pc انصافا خیلی خوبه .

بدبختی pc فعلا همینه و الا پلتفرم بسیار عالیه و اصلا محدودیتی نداره.

البته بعضی ها هم با کنسول راحت ترن سوای مسئله گیم .

در مورد رشته تحصیلی هم زیاد ربطی نداره اصل کار علاقه هست که انگیزه تحقیق رو درونت به وجود میاره.
 
این رو که میدونم :دی
ما یه دوست داریم چقدر از این :lol: ها گذاشت وقتی WD روی یه PC شبیه PS4 اجرا شد :دی نوبت خودشون که شد کلاً صداش هم در نیاورد :)) :دی

اين با اون فرق مي كنه.....اونزمان كلا كنسولي نشون نداد سوني و هر چي هم اجرا كرد از رو سيستم بود ....ولي مايكرو نصف بازيهاشو از رو كنسولش اجرا كرده و بعضي هاشو از رو سيستم(يعني اجراي زنده بازي رو كنسولش تو اولين نمايشش نشون داد)

اگه مايكرو هم همه بازيهاشو از رو سيستم اجرا مي كرد مثه كار سوني عجيب بود ولي حالا نه اونقدرا

+

البته اينم بگم كلا مساله خاصي نيس بهرحال وقت عرضه همشونو راحت خود كنسولا اجرا مي كنن:dاينا اخبارا و كاراي زرد قبل لانچ كنسولاس:d

.
 
سونی انگار به جای DirectX 11.1 و OpenGL 4.0 از نسخه اختصاصی خودش میخواد استفاده کنه که بسیار HLSL هست که بازده بسیار بیشتری نسبت به اون 2 تا داره چون به زبان ماشین نزدیک تره و دست سازنده ها برای کارایی بیشترو بازتر میزاره .. منبع..تمام قابلیت های DirextX 11.1 رو وارد کد نویسی کنسولش میکنه..منبع
در هر صورت اگه مثل همین نسل سازنده های Third party نخوان به خودشون زحمت بدن قضیه کاملا به نفع سونی میشه تو مولتی پلتفرم ها...
البته منظور از HLSL شيدرهای مخصوص open gl هستش با پسوند hlsl
شيدر های دايرکتx هم بيشتر شامل پسوند fx هستند
 
dx11.2 یک قسمت نرم افزاری داره که باید ساپورت بشه توسط کرنل برنامه اش که مثل اینکه ویندوز 8.1یا همون blue خواهد بود و سیستم عامل oneیک قسمتشم مربوط میشه به پشتیبانی سخت افزار از dx11.2که بازم مایکرو اونو در سخت افزار one دیده تا بحال هم کارت گرافیکی که از تکنولوژی dx11.2 پشتیبانی کنه وجود نداره بازم نشان از آینده نگری مایکرو میده
 
dx11.2 یک قسمت نرم افزاری داره که باید ساپورت بشه توسط کرنل برنامه اش که مثل اینکه ویندوز 8.1یا همون blue خواهد بود و سیستم عامل oneیک قسمتشم مربوط میشه به پشتیبانی سخت افزار از dx11.2که بازم مایکرو اونو در سخت افزار one دیده تا بحال هم کارت گرافیکی که از تکنولوژی dx11.2 پشتیبانی کنه وجود نداره بازم نشان از آینده نگری مایکرو میده
یجا خوندم DX11.2 ارتقا نرم افزاریه. یعنی هر کارت گرافیکی که 11 رو ساپورت کنه 11.2 هم ساپورت می کنه.
 
یجا خوندم DX11.2 ارتقا نرم افزاریه. یعنی هر کارت گرافیکی که 11 رو ساپورت کنه 11.2 هم ساپورت می کنه.

درسته داخل سایتهای مشهور هم گفتن هر کارتی dx11 ساپورت کنه میتونه از dx11.2 هم پشتیبانی کنه.این ارتقا نرم افزاریه و ربط به wddm1.3 داره.
 
Ps3 چند درصد قوی تر از X360 هست ؟

تا اینجای کار کدوم کنسول نسل بعد قوی تر بوده ؟

دوست عزیز این بحث که کدوم کنسول قویتر هست بحث خیلی پیچیده ایه اون چیزی که تا الان به بیرون درز کرده و داره در موردش صحبت میشه مشخص کننده هیچ واقعیتی نیست حتی خود سازنده های بازی که دارن روی کنسولها کارهای جدی انجام میدن با احتیاط در این مورد نظر میدن قدرت خام یا RAW Power فقط روی کاغذ مطرحه همونجوری که ماشینی که اسب بخار بالاتری داره هیچ وقت از قبل برنده نیست... چون در این صورت دلیلی نداشت مسابقه ای برگزار بشه در مورد قطعات کامپیوتری هم فقط قدرت خام به تنهایی مشخص کننده هیچ مسئله ای نیست و شاید هیچ انعکاسی از واقعیت نداشته باشه این بحث مطرح کردنش مشکلی نداره ولی نتیجه گیری کردن ازش کار اشتباهیه و باعث میشه شما کم اطلاع به نظر بیای.
متاسفانه من یه مدته دارم این حرفو میزنم ولی دوستای سونی فن به آدم انگ زدن حرفای جانبدارانه به نفع مایکروسافت رو میزنن!!! شاید PS4 به جای 30-40-50 یا هر درصد دیگه ای 3 برابر از Xone قویتر باشه یا شاید برعکس ، ولی از روی کاغذ نمیشه به نتیجه رسید مثالش تو دنیای سخت افزار زیاد هست تا حالا چند بار این حرفو زدم بازم تکرار میکنم نمونش کارتهای گرفیک شما کارت GTX680 رو با HD7970 مقایسه کن 7970 روی کاغذ قویتره پهنای باند مموریش 264GB/s هست در مقابل 192.2GB/s برای GTX680 قدرت خام 7970 تقریبا 3.79 ترافلاپسه در مقابل 3.09 برای GTX680 اندازه سایز die و تعدا ترانزیستور به نفعه HD7970ـه حتی کارت HD7970 رم بیشتری داره.... ولی تو اکثر تستها GTX680 بهتر عمل میکنه دلیلش یه واقعیت خیلی مهمه اونم بهره وری بالاتره GTX680 هست که درصد بالاتری از قدرت خامش رو نسبت به HD7970 مورد استفاده قرار میده چون معماری بهتری داره.
برای همین تا تستی تو دنیای واقعی انجام نشه اعداد روی کاغذ فقط روی کاغذ ارزش دارن.
 
خوب ظاهرا پهنای باند CPU به رم سیستم تو PS4 فقط 20GB/s هست.

91


PS4 از دو bus مجزا برای ارتباط CPU و GPU به حافظه اصلی استفاده میکنه...
گذرگاه ارتباطی بین GPU و RAM اسمش GARLIC هست و ارتباطی هم بین کچه CPU و GPU و رم وجود داره به اسم ONION پهنای باند این گذرگاه 20GB/s هست .

"The first performance problem we had was not allocating memory correctly... So the Onion bus is very good for system stuff and can be accessed by the CPU. The Garlic is very good for rendering resources and can get a lot of data into the GPU," Jenner reveals.
"One issue we had was that we had some of our shaders allocated in Garlic but the constant writing code actually had to read something from the shaders to understand what it was meant to be writing - and because that was in Garlic memory, that was a very slow read because it's not going through the CPU caches. That was one issue we had to sort out early on, making sure that everything is split into the correct memory regions otherwise that can really slow you down."

How The Crew was ported to PlayStation 4 • Articles • Eurogamer.net
 
خوب ظاهرا پهنای باند CPU به رم سیستم تو PS4 فقط 20GB/s هست.

91


PS4 از دو bus مجزا برای ارتباط CPU و GPU به حافظه اصلی استفاده میکنه...
گذرگاه ارتباطی بین GPU و RAM اسمش GARLIC هست و ارتباطی هم بین کچه CPU و GPU و رم وجود داره به اسم ONION پهنای باند این گذرگاه 20GB/s هست .



How The Crew was ported to PlayStation 4 • Articles • Eurogamer.net

تا اینجا که گندش در اومد، همین الان cpu های فعلی بازار amd با رم های DDR3 اه Bus 1600 دارن 21Gb پهنای باند می دن، GDDR5 چی شد په!!!
بماند که اینتل روی 2011 اش تا 51.2 هم می شه ازش bw گرفت با همین DDR3 1600

من همون موقع یک پستی زدم لینکی دادم که بخوانید و ببینید چرا GDDR5 رو الان به جای رم های DDR3 روی PC نمی زارن، متاسفانه یک سری ها به خرجشون نرفت

اواخر 2014 و اوایل سال 2015 که Skywell و Hasswell-E میان با رم های DDR4 به طور رسمی این سخت افزار ها له می شن، همین الانش جزو mid range ها حساب می شن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or