مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1715088641675.png

به گزارش جیسون شرایر و به نقل از بلومبرگ مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
علت این امر از طرف مت بوتی طی ایمیلی "الویت دهی در عرضه عناوین و منابع" عنوان شده

استدیوهای تعطیل شده عبارتند از:
Arkane Austin (Redfall)
-Tango Gameworks (The Evil Witihin, Ghostwire Tokyo)
-Alpha Dog Studios
-Roundhouse Studios

منبع:
 
نظر شخصی خودم هست
فکر کنم این همه پول خرج کردن و خریدای چند ده میلیارد دلاری
هدفش نه گیم پس بوده نه ارتقای بخش گیم ماکروسافت بوده
هدف پر کردن جیب یه عده بوده که این وسط با آشنایی کامل به قانون که یه وقت قضیه بو پیدا نکنه تونستن پول کلفتی تو این خریدها به جیب بزنن و آدم هایی هم تو شرکت مولتی میلیاردر ماکروسافت داشتن تا هیئت مدیره رو برای خرج همچین پولی قانع کنن.
فساد همه جا هست
شاید بعدها مشخص بشه چه خبر بوده و چه کسایی دستشون تو یه کاسه بوده و کلی سر صدا بشه.
هر جا که پول کلفت مفت باشه فساد رخ میده به هر بهانه ایی و با پیدا کردن سوراخهای قانون.
 
شما هرچقدر در تیپ سنتر منطقی هستید، در جایگاه طرفدار سونی کاملن برعکس میشید. :D
این صحبت هایی که شما به من نسبت داید رو من نگفتم. شما یا نوشته منو کامل نمیخونید یا اگر میخونید دارید ازش برداشت کاملن شخصیتون رو میکنید.

احتمالی در بسته شدن درکار نبود. روند زنیمکس و استودیوهای زیر مجموعه اش اگر به همون منوال پیش میرفت، قطعن منجر به تعطیلی زودتر امثال ارکین استین و تانگو میشد. "احتمالن نه. قطعن"
این روالیه که حداقل تو دو نسل اخیر شاهدش بودیم و 10 ها استودیو همینجوری تعطیل یا فروخته شدن. برای فهمیدنش هم نه علم لدنی میخاد و نه اطلاعات کلان. صرفن کافیه روند صنعت رو برای مدتی تحت نظر داشته باشید و رویدادها و اخبار رو دنبال کنید.
مایکروسافت نه تنها تسهیل کننده این روند تعطیلی نبود بلکه به این دوتا استودیو فرصت داد تا بتونن روند رو به سقوط رو تغییر بدن. کاری که اگر مثلن سونی بود به هیچ وجه نمیکرد. اساسن سونی اگر هم میتونست، زنیمکس رو نمیخرید حالا چه برسه به اینکه به دو تا استودیو رو به سقوط فرصت دوباره بده. و از شما چه پنهان که به نظر من تو این مورد درستش هم همینه!
بعضی از بازیسازها نشون دادن که نه تنها جنبه آزادی عمل و تزریق پول زیاد رو ندارن، بلکه اینکار ناخاسته بهشون ضربه هم میزنه!

مایکرو دنبال AAA و ip های کنسول سلر و تاثیر گذار در گیم پس بود و الانم هست. منتهی مایکروسافت کمپانی مادر رو خریده که تانگو و ارکین و بقیه استودیوها هم زیر مجموعه اش میشدن. سوا کن جدا کن که نخریده :D
تانگو به جای استفاده صحیح از فرصتی که مایکروسافت در اختیارش گذاشت، خودش تصمیم گرفته که به جای evil within، هایفای راش بسازه و خودش هم طبعاتش رو دید.

کسی به گیم پس معتاد نیست. این کلمه معتاد توصیف درست و زیبایی نیست واقعن. مایکروسافت یه سرویس ارایه کرده که مخاطبها هم ازش استفاده میکنن. خودش هم قطعن میدونه که چه تاثیراتی روی نحوه بیزینسش گذاشته و خاهد گذاشت. همونطور که گفتم مایکروسافت نه تنها بنگاه خیریه نیست بلکه خاطر خاه چشم و ابرو من و شما هم نیست. دلیل این تعطیلی ها هم ربطی به گیم پس نداره. گیم پس هم وجود نداشت این بازیها نمیفروختن. همونطور که روی ps5 در مدتی که انحصار کنسولیش بود نفروخت.

بازی فوق العاده prey الان دیگه مخاطبی نداره. شاید من و شما دوستش داشته باشیم ولی گیمرهای نسل حاضر هیچ ارتباطی باهاش نمیگیرن. در ثانی اصلن بحث prey اینجا مطرح نیست. من به عنوان یه آلترناتیو ازش یاد کردم با این هدف که ارکین استین راهی به جز تعطیلی نداشت.
اینها مدتهاست که دارن مایکروسافت رو میچاپن و در آخر هم یک زباله به تمام معنا تحویل دادن که نه تنها موفقیت مالی نداشت بلکه تاثیر منفی رو وجهه کل برند ایکس باکس گذاشت. ارکین استین از جمله استودیوهایی هستند که بالاتر بهش اشاره کردم. اینها جنبه پول و آزادی عمل رو ندارن و به جز سو استفاده از امکانات مایکروسافت هیچکار دیگه ای در طول مدت پس خریدشون انجام ندادن.

میکامی در تعطیلی تانگو نقش بسیار پر رنگ تری داشته تا بقیه. اونم که تو کامنت قبلی توضیح دادم. به نظر من میکامی هم مثل رفیقش کامیا دنبال کلاه برداری و کندن بود. مایکروسافت با یکی از پر خرج ترین بازیسازهای تاریخ "کوجیما" همکاری کرد. پس اینجا مشخصن مشکل از مایکروسافت نبوده.

با همین اصلاحات در سیاست ها و رویکردهای مدیران مایکروسافت، من به عنوان یک مخاطب آینده روشنتری رو برای بخش گیمینگش پیش بینی میکنم.
اینها مدتهاست که دارن مایکروسافت رو میچاپن
3g81gx5.gif
ارکین استین از جمله استودیوهایی هستند که بالاتر بهش اشاره کردم. اینها جنبه پول و آزادی عمل رو ندارن و به جز سو استفاده از امکانات مایکروسافت هیچکار دیگه ای در طول مدت پس خریدشون انجام ندادن.
3g81gx5.gif
سلطان حداقل یکبار تو گوگل سرچ کن redfall
1715173513702.png
بدبخت ها حتی بودجه نداشتن برای بازی کات سین بسازن :-?? :-?? :-?? داستان بازی با تصاویر از پیش رندر شده و صرفا با صدای راوی روایت می شه :-??:-??

10 دقیقه گیم پلی بازی تماشا کنی فریاد می زنه که بازی به خاطر نبود بودجه نابود شده :-??بودجه ندادن به درک , مایکروسافت استودیو رو مجبور کرد بازی در حال پری الفا منتشر کنه :-??
1715173961053.png
ارکین استین به خاطر نداشتن بودجه و فشار مایکروسافت برای عرضه بازی در بدترین شرایط ممکن نابود شد

خودش تصمیم گرفته که به جای evil within، هایفای راش بسازه و خودش هم طبعاتش رو دید =))
سلطان Hi-Fi Rush با بودجه حداکثر 15 تا 20 میلیون دلاری ساخته شده :-??:-??طوری رفتار می کنی که انگار مایکروسافت 200 میلیون دلار بودجه داده بعد تانگو به جای tlou , هایفای راش تحویل داده :))
تانگو به خاطر نداشتن بودجه کافی مجبور شد روی یه پروژه کوچک تر کار کنه :-??اگه مایکروسافت بودجه میداد که همزمان با Hi-Fi Rush قطعا evil within هم ساخته می شد :-??
مایکروسافت بودجه نداده بعد استودیو ها مقصر ان :))
 
اینها مدتهاست که دارن مایکروسافت رو میچاپن
View attachment 336618
ارکین استین از جمله استودیوهایی هستند که بالاتر بهش اشاره کردم. اینها جنبه پول و آزادی عمل رو ندارن و به جز سو استفاده از امکانات مایکروسافت هیچکار دیگه ای در طول مدت پس خریدشون انجام ندادن.
View attachment 336618
سلطان حداقل یکبار تو گوگل سرچ کن redfall
View attachment 336664
بدبخت ها حتی بودجه نداشتن برای بازی کات سین بسازن :-?? :-?? :-?? داستان بازی با تصاویر از پیش رندر شده و صرفا با صدای راوی روایت می شه :-??:-??

10 دقیقه گیم پلی بازی تماشا کنی فریاد می زنه که بازی به خاطر نبود بودجه نابود شده :-??بودجه ندادن به درک , مایکروسافت استودیو رو مجبور کرد بازی در حال پری الفا منتشر کنه :-??
View attachment 336666
ارکین استین به خاطر نداشتن بودجه و فشار مایکروسافت برای عرضه بازی در بدترین شرایط ممکن نابود شد

خودش تصمیم گرفته که به جای evil within، هایفای راش بسازه و خودش هم طبعاتش رو دید =))
سلطان Hi-Fi Rush با بودجه حداکثر 15 تا 20 میلیون دلاری ساخته شده :-??:-??طوری رفتار می کنی که انگار مایکروسافت 200 میلیون دلار بودجه داده بعد تانگو به جای tlou , هایفای راش تحویل داده :))
تانگو به خاطر نداشتن بودجه کافی مجبور شد روی یه پروژه کوچک تر کار کنه :-??اگه مایکروسافت بودجه میداد که همزمان با Hi-Fi Rush قطعا evil within هم ساخته می شد :-??
مایکروسافت بودجه نداده بعد استودیو ها مقصر ان :))
این یه تحلیل ولی میشه تحلیل دیگه ای هم کرد که مایکروسافت دلش خوش بود که میکامی رو در اختیار داره که میتونه با تانگو به یه جاهایی برسه ولی میکامی رفت و مایکروسافت به خودش گفت گله بی چوپون که نمیشه هدایت کرد ، اسپنسر هم از سر لج بازی در تانگو رو تخته کرد، البته همه این ها تحلیل و مدرکی بر قطعیت وجود ندارد مگر اینکه یکی از خودشون بیاد واقعیت رو بیان کنه
 
  • Like
Reactions: ALI_FURY
خوب تعریف این کم کاری چیه؟

من اون دوتا استدیو دیگه رو اصلا نمیشناسم و برام مهم نیستن، اما آرکین آستن اگه یه پروژه بد داشت، بخاطر فشار زنی مکس بود، چون میخواست گس بسازن و پول پارو کنن، در صورتی که DNA سازنده ها یه چیز دیگه است و اتفاقا به همین دلیل کن لوین سریع توییت کرد بیایید اینجا پیش من. چرا آرکین آستن رید؟ به همون دلیل که ND با پروژه مالتی پلیرش گند زد و رید! فقط اینکه اونجا سونی کنسل کرد بازی رو، نزاشت آبرو استدیو بره، اینجا دادنش بیرون. ولی به هر صورت اینکه کم کاری نیست! مگه معدنه هرکی به قدر کافی گودالو عمیق نکرد مرخصش کنن؟ اونم استدیویی که کارنامه خوبی داشته.

اما تنگو چی؟ استدیویی که IP های موفقی خلق کرد، هم TEW که الان با این تفاسیر مرده، و هم Hi FI Rush، اون Ghost Wire هم باز یه قراردادی با سونی داشت و یحتمل کارو براشون در آورده. اینا که دیگه انصافا کم کاری نکردن تا به این جرم نابخشودنی تو ورودی مایکروسافت آویزون بشن، منباب درس عبرت سایرین:D

اما سوال اصلی یه چیز دیگه است، اگه مایکروسافت اینارو نمیخرید آیا الان تعطیل شده بودن؟ من میگم جواب یه نه بزرگه. چون مساله حال حاضر برای مایکروسافت کاهش هزینه هاست. چون بدون حساب کتاب و در واقع روی یه توهم عجیب غریب LSD گونه ناشر خریده، و متصور بوده با این کار کنسول هاش رو عین چی میخرن و سر خرید اشتراک گیم پس دعوا میشه، اما در عمل این اتفاق نیفتاده و حالا برای جبران این هزینه ها، مجبوره تصمیمات سخت بگیره و یه سری به اجبار حذف میشن. در شرایط دیگه واقعا این استدیوها شانس بهتری داشتن.

این مشکل مثل خوره به جون استودیو ها مایکروسافت افتاده و برای همین میگم باید جلوتر این حرکت میکرد خود سونی هم کم استودیو تعطیل نکرد و برخود قهری نشون نداد با استودیو هایی که بازی های خوب عرضه نکردن
tango هم مشکلش این بود فاندرش استودیو رو ترک کرد و افراد کلیدی استودیو زدن بیرون و ما از شرایطش خبر نداریم و همه این ها بعد از hifi اتفاق افتاده
وکسی منکر مدیریت ضعیف مایکروسافت نیست چون همه این ها بر میگرده به مدیریت ضعیف که کار به اینجا میکشه
 
این مشکل مثل خوره به جون استودیو ها مایکروسافت افتاده و برای همین میگم باید جلوتر این حرکت میکرد خود سونی هم کم استودیو تعطیل نکرد و برخود قهری نشون نداد با استودیو هایی که بازی های خوب عرضه نکردن
tango هم مشکلش این بود فاندرش استودیو رو ترک کرد و افراد کلیدی استودیو زدن بیرون و ما از شرایطش خبر نداریم و همه این ها بعد از hifi اتفاق افتاده
وکسی منکر مدیریت ضعیف مایکروسافت نیست چون همه این ها بر میگرده به مدیریت ضعیف که کار به اینجا میکشه


1715177365890.png1715177391997.png

این یه تحلیل ولی میشه تحلیل دیگه ای هم کرد که مایکروسافت دلش خوش بود که میکامی رو در اختیار داره که میتونه با تانگو به یه جاهایی برسه ولی میکامی رفت و مایکروسافت به خودش گفت گله بی چوپون که نمیشه هدایت کرد ، اسپنسر هم از سر لج بازی در تانگو رو تخته کرد، البته همه این ها تحلیل و مدرکی بر قطعیت وجود ندارد مگر اینکه یکی از خودشون بیاد واقعیت رو بیان کنه
تحلیل چیه ؟ این ها فکت
اگه مایکروسافت اجازه می داد ساخت evil within / dishonored / prey شروع بشه ( هر کدوم از این بازی ها حداقل 100 میلیون دلار بودجه می خواستن ) امروز نمی تونست به این راحتی تانگو / Arkane Austin تعطیل کنه
مایکروسافت به استودیو ها بودجه نداد تا امروز به راحتی همه رو تعطیل کنه ( اگه بودجه می داد و بازی در دست ساخت بود , استاد میکامی حتی بعد از جدایی هم به عنوان مشاور روی پروژه کار می کرد )
 
آخرین ویرایش:
۱۴ روز مانده تا انتشار، Hellblade 2 حتی در ۱۰۰ تای اول پرفروش Steam هم نیست!

Be afraid Ninja Theory, be VERY afraid

View attachment 336680
البته ژانر هلبلید در حالت عادی با کمپین تبلیغاتی خوب هم بازی پر فروشی نیست . الان با این وضع که هیچ
 
  • Like
Reactions: ALI_FURY and m.a.t
بنظرم که این کار مایکروسافت درست بود شاید دردناک باشه اما استدیویی که نتونه سوده باشه باید تعطیل بشه وگرنه جرمشون میفته گردن بقیه استدیوها و در نتیجه کیفیت بقیه استدیوها میاد پایین و باعث مرگ تدریجی میشه
 
  • Like
Reactions: Terova and z2s sas
هر کسی که ذره ای به گیم اهمیت بده دیگه باید تا الان فهمیده باشه این دید تماما از پایه بیزنسی و درآمدی با صنعت گیم سازگار نیست و توی دراز مدت به ما گیمرها بیشترین صدمه رو میزنه .

ساخت گیم یه حرفه است و منبع درآمد افراد و کاملا هم درست ، اما همیشه یه تفاوتی توی این صنعت بوده و اون هم علاقه درونی سازنده هاش به دنیای گیم و این هنر بوده ، افراد خودشون گیمر بودن اول توی وجودشون قبل از اینکه دولوپر باشن . اما در مورد رفتارهای اخیر مایکروسافت من چیزی به عنوان علاقه به این هنر نمیبینم غیر از یسری موارد خاص ، دید کاملا پولی و این رو استفاده کنیم و جواب نداد بندازیم دور و بریم سراغ بعدی بوده . فکر کنید ارکین تا ساعاتی قبل این خبر داشتن روی DLC کار میکردن ، یا افراد Tango که که تازه بازیشون اومده روی پلتفرم پلی استیشن و اینهمه تحسین شدن چه حالی الان دارن که ذره ای براشون اهمیت قایل نمیشن و این خودش موج ترس و بی اعتمادی رو روانه صنعتی میکنه که نیازی به ورود همچین رفتارهایی نداره .

اسپنسر و افراد ارشد اکس باکس سال ها قبل باید جایگزین میشدن ، جای خرید استودیو پشت استودیو باید فرست پارتی ها سر و‌ سامون میگرفتن . اما این تصمیم تک نفره نیست ، توی این سطح دیگه کاملا واضح هست که از اسپنسری که اجرای تصمیماتش ناموفق بوده داره استفاده میشه به عنوان ویلن اصلی تا تغییرات رو انجام بدن و پشتش قایم بشن ، این تغییرات کاملا سیستمی و از بطن خود مایکروسافت هستش .

و دقیقا این نوع نگرش ها داره صدمه میزنه به ما ، چندین سال هم هست که با جون گرفتن GAAS خودش رو نشون داده . کافیه فقط یه نگاه به فروش Alan Wake 2 یا FF rebirth بندازیم ، اصلا به قدری عجیبه که چطور همچین فرنچایز های فوق العاده ای که دقیقا وقتی آدم بازی میکنه ذوق و هنر و گیمر بودن خود سازنده چپ و راست میخوره تو صورتش دارن اینطور میفروشن و از اونور نسل جوون و نوجوون و سازمان یافته ترغیب میشن سمت بازیهای انلاین و پول بده اسکین بخر و فلان و قطعا اگر امروز به این صورت هست ، سال های بعد با شدت بیشتری قوت میگیره .

ما عین همین مشکل رو داریم با اینهمه Remaster و Remake هایی که چپ و راست منتشر میشن و خیلی هاشون رو اصلا نیازی بهش نداریم تجربه میکنیم .

روزای خوبی برای گیم نیست حقیقتا .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or