مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,428
نام
سید محمد حسین
1715088641675.png

به گزارش جیسون شرایر و به نقل از بلومبرگ مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
علت این امر از طرف مت بوتی طی ایمیلی "الویت دهی در عرضه عناوین و منابع" عنوان شده

استدیوهای تعطیل شده عبارتند از:
Arkane Austin (Redfall)
-Tango Gameworks (The Evil Witihin, Ghostwire Tokyo)
-Alpha Dog Studios
-Roundhouse Studios

منبع:
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,804
نام
مراد حلیمی
اگر پلی استیشن و طرفداهاش نبود فکر کنم سونی سالها بود ورشکست شده بود و فقط باتری قلمی تولید میکرد
واقعا خوش بحالت
یعنی اگر من اراده و ایمان تو رو داشتم دنیا رو فتح کرده بودم.
دقیقا از زمان x360 با همین لحن پست میدی و در تاریکترین روزهای برند ایکس باکس هم خم به ابرو نیاوردی.
واقعا به ایستادگیت غبطه میخورم​

.
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,770
الان در استودیو رو که تخته میکنن خود به خود همه رو میفرستن خونه هاشون یا مثلا زنیمکس جاهای دیگه به کارشون میگیره؟
چون واقعا انیماتورا و کامبت دیزاینرای Hi-fi Rush جز با استعداد ترین آرتیستا بودن رسما یکی از با کیفیت ترین عناوین تو این زمینه ها رو ارائه دادن حیفه از دستشون بدن!

گرچه با این مدیریت تو دیوار ماکروسافت اگه جای اینارو سازنده های سفیر عشق بگیرن من دیگه تعجب نمیکنم :D
استایل انیمیشن شبه دو بعدی بیشتر وقت میخواد تا مهارت واسه همینم هست که تنها استودیویی که این استایل رو مکررا استفاده میکنه (Arc System Works) فقط تو ژانر فایتینگ دو بعدی بازی میسازه و فقط هم تو گیم پلی از این استایل استفاده میکنه
به هر انیماتوری ۵-۶ سال وقت بدی برات ردیف میکنه :D خود استودیو ASW بدون تجربه انیمیشن سه بعدی یهو این بازی رو ساخت

 

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
2,025
نام
sami
کانال یوتیوب کافه بازی یک ویدئو گذاشته با حضور محمد طالبیان و در خصوص این اتفاقات اخیر و تعطیلی این استدیو ها صحبت میکنه

در مورد چرایی تعطیلی این استدیو ها و آینده کاری اعضا بعد تعطیلی بحث میشه

پیشنهاد میکنم حتما ببینید صحبت هاشون خیلی منطقی به نظرم اومد

یک نکته امیدوار کننده تو بحث مطرح میشه و دلیل تعطیلی تانگو رو بحران مدیریت داخلی استدیو بعد از رفتن میکامی میدونن نه ‌کیفیت پایین بازی های خروجی
شخصا امیدوارم این داستان درست باشه تا حداقل در آینده شاهد بسته شدن استدیو های مشابه که خروجی با کیفیت دارن نباشیم
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,198
کانال یوتیوب کافه بازی یک ویدئو گذاشته با حضور محمد طالبیان و در خصوص این اتفاقات اخیر و تعطیلی این استدیو ها صحبت میکنه

در مورد چرایی تعطیلی این استدیو ها و آینده کاری اعضا بعد تعطیلی بحث میشه

پیشنهاد میکنم حتما ببینید صحبت هاشون خیلی منطقی به نظرم اومد

یک نکته امیدوار کننده تو بحث مطرح میشه و دلیل تعطیلی تانگو رو بحران مدیریت داخلی استدیو بعد از رفتن میکامی میدونن نه ‌کیفیت پایین بازی های خروجی
شخصا امیدوارم این داستان درست باشه تا حداقل در آینده شاهد بسته شدن استدیو های مشابه که خروجی با کیفیت دارن نباشیم
 

Little John

کاربر سایت
Apr 13, 2009
4,665
یه آقایی هست به اسم سامان سپهر که قبلا تو رمدی و کرایتک و الانم تو نینجا تئوری کار میکنه . 1 2 بار هم بازیسنتر باهاش مصاحبه کرده . به احتمال زیاد اون بهشون اطلاعات رو میده .
ریمیک مکس پین 1 2 رو هم اون قبلا گفته بود بهشون .
 
  • Like
Reactions: z2s sas

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,795
نام
Mehrdad
اون موقع که اقای طالیبان استارفیلد رو به سختی نقد میکردند، دوستان خوششون نمیومد :D

---

کلا سال های هیجان انگیزی در پیشه، هم استودیو های اصلی سونی کم کم تا اخر نسل بازی هاشون پشت هم میاد و تکلیف پروژه های انلاینشونم روشن میشه، هم تکلیف مایکرو، این همه تشکیلات استودیو هاش از اکتی بلیز تا بتزدا و اکس جی اس، روشن میشه...

چیزی که مشخصه مایکرو در هر صورت، تو بازار و صنعت باقی میمونه و ادامه میده، سوال اینه که چطوری؟ چقدر طول میکشه تا بازی هاش مولتی شن؟ ایا همه مولتی میشن نهایتا؟ ایا "کنسول" اکس باکس همیشه باقی میمونه؟

باید صبر کرد و دید، که ایا در بخش "انتشار" بازی میتونه به یک موفقیت درست حسابی برسه؟ به نظرم هم زیرساخت و هم سرمایه و هم خلاقیت به اندازه کافی برای ساخت دارند، مخصوصا وقتی محدود به "کنسول اکس باکس" هم نباشند و به پلی استیشن هم مثل پی سی، به عنوان یک بازار عادی برای خودشونن نگاه و ازش استفاده کنند...

چه حالتی موفق تر از فروش بیشتر؟ کامیونیتی های پر جنب و جوش و بزرگ تر؟ زنده تر؟ مدام در حال بازیافت تر... و چه راهی بهتر و راحت تر از استفاده از "پلی استیشن" در کنار پی سی و خود اکس باکس، برای رسیدن به این موفقیت؟ => مولتی پلتفرم شدن بازی هاش...
 

TW0-FACE2

کاربر سایت
May 24, 2021
113
به نظرم دیر یا زود همه بازی های مایکروسافت مولتی پلتفرم بشه حالا با یک انحصار زمانی خیلی کم
به اینصورت که ایکس باکس میشه پلتفرمی که گیم پس روش اجرا میشه و مشتریان میتونند با قیمت کمی به بازیهاش دسترسی داشته باشند ایکس باکس از طریق گیم پس میتونه فروش خوبی انجام بده و همین طور بازیهاش رو روی بقیه پلتفرمها هم عرضه میکنه که بازی متونه فروش خوبی انجام بده و از این طریق ضربه ای به شرکت بازیساز وارد نشه
با اینکار اگه بازی خوب باشه فروشش رو انجام داده و درکنارش فروش ایکس باکس دیگه اهمیتی نداره و میشه یک گزینه دوم برای دسترسی ارزان تر به بازی های مایکروسافت
بنظرم بهترین ایده مایکروسافت هست
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,770
اون موقع که اقای طالیبان استارفیلد رو به سختی نقد میکردند، دوستان خوششون نمیومد :D

---

کلا سال های هیجان انگیزی در پیشه، هم استودیو های اصلی سونی کم کم تا اخر نسل بازی هاشون پشت هم میاد و تکلیف پروژه های انلاینشونم روشن میشه، هم تکلیف مایکرو، این همه تشکیلات استودیو هاش از اکتی بلیز تا بتزدا و اکس جی اس، روشن میشه...

چیزی که مشخصه مایکرو در هر صورت، تو بازار و صنعت باقی میمونه و ادامه میده، سوال اینه که چطوری؟ چقدر طول میکشه تا بازی هاش مولتی شن؟ ایا همه مولتی میشن نهایتا؟ ایا "کنسول" اکس باکس همیشه باقی میمونه؟

باید صبر کرد و دید، که ایا در بخش "انتشار" بازی میتونه به یک موفقیت درست حسابی برسه؟ به نظرم هم زیرساخت و هم سرمایه و هم خلاقیت به اندازه کافی برای ساخت دارند، مخصوصا وقتی محدود به "کنسول اکس باکس" هم نباشند و به پلی استیشن هم مثل پی سی، به عنوان یک بازار عادی برای خودشونن نگاه و ازش استفاده کنند...

چه حالتی موفق تر از فروش بیشتر؟ کامیونیتی های پر جنب و جوش و بزرگ تر؟ زنده تر؟ مدام در حال بازیافت تر... و چه راهی بهتر و راحت تر از استفاده از "پلی استیشن" در کنار پی سی و خود اکس باکس، برای رسیدن به این موفقیت؟ => مولتی پلتفرم شدن بازی هاش...
احتمالا مایکروسافت بزنه تو کار handheld ویندوز محور و اسمشو بذاره Xbox چون تو اون زمینه صرفا به خاطر تسلط کامل روی ویندوز میتونه نسبت به رقیب اصلیش استیم دک که پایه اش لینوکس هست و به همین خاطر زیاد برای گیمر ها مشکل ایجاد میکنه برتری داشته باشه

با این جریاناتی که تو اتحادیه اروپا داره اتفاق میفته هم بعید نیست اصلا یهو بیان بزنن کاسه کوزه هر سه کمپانی رو به هم بریزن و صنعت گیم متحول بشه، اپل به خاطر اتحادیه اروپا مجبور شده تو اروپا اجازه نصب استور و اپ متفرقه خارج از اپ استور رو بده و الان هم دولت لهستان اعلام کرده همه استور های آنلاین زیر ذره بین رفتن. از اونجایی که اپ استور اپل به نظر مسئولین اروپایی انحصار طلبی بیجا محسوب میشه بعید نیست با همین منطق به PSN و XBL و eShop نگاه کنن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر