شما هرچقدر در تیپ سنتر منطقی هستید، در جایگاه طرفدار سونی کاملن برعکس میشید.
این صحبت هایی که شما به من نسبت داید رو من نگفتم. شما یا نوشته منو کامل نمیخونید یا اگر میخونید دارید ازش برداشت کاملن شخصیتون رو میکنید.
احتمالی در بسته شدن درکار نبود. روند زنیمکس و استودیوهای زیر مجموعه اش اگر به همون منوال پیش میرفت، قطعن منجر به تعطیلی زودتر امثال ارکین استین و تانگو میشد. "احتمالن نه. قطعن"
این روالیه که حداقل تو دو نسل اخیر شاهدش بودیم و 10 ها استودیو همینجوری تعطیل یا فروخته شدن. برای فهمیدنش هم نه علم لدنی میخاد و نه اطلاعات کلان. صرفن کافیه روند صنعت رو برای مدتی تحت نظر داشته باشید و رویدادها و اخبار رو دنبال کنید.
مایکروسافت نه تنها تسهیل کننده این روند تعطیلی نبود بلکه به این دوتا استودیو فرصت داد تا بتونن روند رو به سقوط رو تغییر بدن. کاری که اگر مثلن سونی بود به هیچ وجه نمیکرد. اساسن سونی اگر هم میتونست، زنیمکس رو نمیخرید حالا چه برسه به اینکه به دو تا استودیو رو به سقوط فرصت دوباره بده. و از شما چه پنهان که به نظر من تو این مورد درستش هم همینه!
بعضی از بازیسازها نشون دادن که نه تنها جنبه آزادی عمل و تزریق پول زیاد رو ندارن، بلکه اینکار ناخاسته بهشون ضربه هم میزنه!
مایکرو دنبال AAA و ip های کنسول سلر و تاثیر گذار در گیم پس بود و الانم هست. منتهی مایکروسافت کمپانی مادر رو خریده که تانگو و ارکین و بقیه استودیوها هم زیر مجموعه اش میشدن. سوا کن جدا کن که نخریده
تانگو به جای استفاده صحیح از فرصتی که مایکروسافت در اختیارش گذاشت، خودش تصمیم گرفته که به جای evil within، هایفای راش بسازه و خودش هم طبعاتش رو دید.
کسی به گیم پس معتاد نیست. این کلمه معتاد توصیف درست و زیبایی نیست واقعن. مایکروسافت یه سرویس ارایه کرده که مخاطبها هم ازش استفاده میکنن. خودش هم قطعن میدونه که چه تاثیراتی روی نحوه بیزینسش گذاشته و خاهد گذاشت. همونطور که گفتم مایکروسافت نه تنها بنگاه خیریه نیست بلکه خاطر خاه چشم و ابرو من و شما هم نیست. دلیل این تعطیلی ها هم ربطی به گیم پس نداره. گیم پس هم وجود نداشت این بازیها نمیفروختن. همونطور که روی ps5 در مدتی که انحصار کنسولیش بود نفروخت.
بازی فوق العاده prey الان دیگه مخاطبی نداره. شاید من و شما دوستش داشته باشیم ولی گیمرهای نسل حاضر هیچ ارتباطی باهاش نمیگیرن. در ثانی اصلن بحث prey اینجا مطرح نیست. من به عنوان یه آلترناتیو ازش یاد کردم با این هدف که ارکین استین راهی به جز تعطیلی نداشت.
اینها مدتهاست که دارن مایکروسافت رو میچاپن و در آخر هم یک زباله به تمام معنا تحویل دادن که نه تنها موفقیت مالی نداشت بلکه تاثیر منفی رو وجهه کل برند ایکس باکس گذاشت. ارکین استین از جمله استودیوهایی هستند که بالاتر بهش اشاره کردم. اینها جنبه پول و آزادی عمل رو ندارن و به جز سو استفاده از امکانات مایکروسافت هیچکار دیگه ای در طول مدت پس خریدشون انجام ندادن.
میکامی در تعطیلی تانگو نقش بسیار پر رنگ تری داشته تا بقیه. اونم که تو کامنت قبلی توضیح دادم. به نظر من میکامی هم مثل رفیقش کامیا دنبال کلاه برداری و کندن بود. مایکروسافت با یکی از پر خرج ترین بازیسازهای تاریخ "کوجیما" همکاری کرد. پس اینجا مشخصن مشکل از مایکروسافت نبوده.
با همین اصلاحات در سیاست ها و رویکردهای مدیران مایکروسافت، من به عنوان یک مخاطب آینده روشنتری رو برای بخش گیمینگش پیش بینی میکنم.