مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1715088641675.png

به گزارش جیسون شرایر و به نقل از بلومبرگ مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
علت این امر از طرف مت بوتی طی ایمیلی "الویت دهی در عرضه عناوین و منابع" عنوان شده

استدیوهای تعطیل شده عبارتند از:
Arkane Austin (Redfall)
-Tango Gameworks (The Evil Witihin, Ghostwire Tokyo)
-Alpha Dog Studios
-Roundhouse Studios

منبع:
 
واقعا چه بر سر مدیریت اکسباکس اومده که مدام در حال دست و پا زدن برای رسیدن به موفقیت، در حالی که این دست و پا زدن جز فرو رفتن تو باتلاق نیست،

تو نسل 8 جز کنسل کردن بازی و بسته شدن استودیوها از مدیریت اکسباکس ندیدیم و حالا در نسل 9 پول پاشی بیهوده مایکروسافت و انتشار های نه چندان دلچسب بازیهای انحصاری ، روند ادامه دار بسته شدن استودیوهای خلاق، برنامه مدیریتی ضعیف مثل برنامه گیم پس که در ظاهر برای مشتری جذاب ولی برای گیمر یک فاجعه ست چون هدف طرح این برنامه جذب گیمر ولی گیمر اگر گیمر باشه میدونه چه مواردی باعث میشه که همیشه پای یک کنسول گیمینگ بشینه و اون هم ارائه گیم با کیفیت


بیایم دعا کنیم که استودیوهای خلاق کوچک هیچوقت آقا بالاسری نداشته باشن

به آقای اسپنسر به جنوبی میگم عاکل بش و با نینجا تئوری نکن و نکن
 
=======
ازوقتی بازی های ایکس باکس روی PS هم اومده موج عظیمی از PS فن ها دغدغه ایکس باکس میکشن. واقعا جای تشکر داره
براتون جا بیوفته که ایکس باکس یک پلتفرمه که بازی هاش روی همه پلتفرم ها میاد! دغدغه عناوینو مردم دارن نه کنسولی که مثل بچه سرراهی هم باهاش رفتار نمی شه و خود مایکرو هم به هیچ جاش حساب نمی کنه. هر موردی که روی استور مایکروسافته، ما که نباید مثل شما روی استور PS براش به به و چه چه کنیم که! بستن استودیوهای مولتی پلتفرم ساز سابق قبل از TP شدن مایکروسافت گیمینگ، دخلی به مایکروسافت نداره که کسی از IPـهای موفق سابق و مُرده الان یاد نکنه و بگه خوب کرد مایکروسافت پس از خرید سریع منحلش کرد!
 
بله میدونم شرایط زنیمکس رو قبل از خریده شدن توسط مایکرو.
ولی اولا وضعیت نامساعد با بسته شدن فاصله داره - قصاص قبل از جنایت که نباید کرد.
دوما اگر قرار بود قبل از خریده شدن بسته بشن و الان هم بسته شدن این مایکرو این وسط صرفا نقش تسهیل کننده نابودی رو ایفا کرد :D و هیچ چیز افتخار آمیزی نداره این کارشون که بسیار هم بار منفی داره براشون.
سوما هم در مورد اسپنسر ایشون کاملا باعث و بانی این شرایط هست و مقصره - به قول ماکان وقتی خود شعار مایکرو خرید گیم پیس به جای بازی هست چرا باید گیمرها برن مثلا هل بلید و .... بخرن؟؟؟ کنسول XB خریدن که کلا خرج اشتراک بکنن بجای بازی.
مسئول این ایده و تزریق این ایده به ذهن مخاطب ها آقای اسپنسر بوده(چون در راس امور ایشون بود)
چهارما در مورد میکامی هم باید بگم ایشون از مدت ها قبل دیگه کار چندانی انجام نمیداد تو تانگو گیمز.....حتی اون EW2 هم کارگردانش یکی دیگه بود.........برای همین رفتن ایشون چندان ربطی به اتمام کار این استودیو نداره

الانم با این وضعیت همونطور که گفتم چون فشار از بالا وجود داره برای حداکثر سود سازی، استودیوهای زیاد دیگه ای به دست مایکروسافت بسته خواهند شد.

.
خب اول شرایط نامساعد میشه و در ادامه بسته میشه میگه دیگه. روند بسته شدن استودیوها همین شکلیه خب.:D

مایکروسافت بسته شدن اینها رو تسهیل نکرد. خودشون اینکار رو کردن. مایکروسافت به تانگو 2 بار فرصت داد. بار دوم آزادی عمل داد که هربازی میخان بسازن. قاعدتن منطق میگه مثل اکثر دنبال کننده های تانگو گیمز، مایکروسافت هم دنبال ادامه ساخت evil within بوده. ولی به هردلیلی اعضای استودیو تصمیم گرفتن هایفای راش رو بسازن. و حالا به هردلیلی این بازی نه فروش خوبی داشته و نه ایمپکتی رو گیم پس.
در ثانی همه میدونیم که مایکروسافت در حال حاضر به شدت نیاز به بازیهای AAA و کنسول سلر داره که در کنارش روی گیم پس هم تاثیر گذار باشه. هایفای راش نه کنسول سلر بود و نه تاثیر گذار. صرفن بازی خوب و متفاوتی بود.
از این سبک بازیهای خوب هم تو گیم پس زیاد هست. ( ژانر رو نمیگم) که همواره توسط مایکروسافت با هزینه بسیار کمتر از هزینه های یک استودیو داره روی گیم پس عرضه میشه.

ایده اسپنسر تنها راه نجات ایکس باکس بود. مخاطب های گیم پس هم قطعن ترجیهشون اینه که این پلن ادامه داشته باشه چون قطعن به نفعشونه. ولی خب گفتم که باید کمی پخته تر بشه و راههای درآمدزاییش بیشتر بشه. و استودیوهایی که نتونن با این پلن جلو برن باید بسته بشن. به همین راحتی.
بعد از بسته شدن این چندتا استودیو شرایط هم تغییری خاصی نکرده. گیم پس سرجاشه. مایکروسافت و ایکس باکس هم دارن به مسیر خودشون ادامه میدن.

ارکین استین که به گفته خیلی از دوستان حتی اگر ادامه prey رو هم میساخت، میرفت در دسته بازیهای کم مخاطب که گیمرهای امروزی رقبتی به تجربشون ندارن. و بازهم از نظر تجاری شکست میخورد.
در مورد evil within هم اینکه کارگردانش کی باشه هیچ اهمیتی نداره. مهم حضور میکامی در راس تانگو بود که میتونست فروش بازی رو تضمین کنه. حالا ایشون به هر دلیلی رفته. ولی اینکه میگید قرار نیست دیگه کار بکنه کمی با رویکرد خودش که دنبال راه اندازی یه استودیو جدید بود، مغایرت داره.
نمیخاستم بگم ولی بزارید بگم که به نظر من میکامی هم مثل کامیا به دنبال کلاهبرداری و کندن از مایکروسافت بود. احتمالن موفق نشده و بعد استودیو رو ترک کرده. اینم دلیلش از نظر من:D
فقط من از این فشار خوردم که با وقاحت تمام میاد توییت هم میزنه و ابراز ناراحتی میکنه.
یکی نیست بهش بگه آخه مرد حسابی تو خودت ول کردی رفتی. این دراما ها برای چیته دیگه؟ کیو گول میزنی
 
خب اول شرایط نامساعد میشه و در ادامه بسته میشه میگه دیگه. روند بسته شدن استودیوها همین شکلیه خب.:D

مایکروسافت بسته شدن اینها رو تسهیل نکرد. خودشون اینکار رو کردن. مایکروسافت به تانگو 2 بار فرصت داد. بار دوم آزادی عمل داد که هربازی میخان بسازن. قاعدتن منطق میگه مثل اکثر دنبال کننده های تانگو گیمز، مایکروسافت هم دنبال ادامه ساخت evil within بوده. ولی به هردلیلی اعضای استودیو تصمیم گرفتن هایفای راش رو بسازن. و حالا به هردلیلی این بازی نه فروش خوبی داشته و نه ایمپکتی رو گیم پس.
در ثانی همه میدونیم که مایکروسافت در حال حاضر به شدت نیاز به بازیهای AAA و کنسول سلر داره که در کنارش روی گیم پس هم تاثیر گذار باشه. هایفای راش نه کنسول سلر بود و نه تاثیر گذار. صرفن بازی خوب و متفاوتی بود.
از این سبک بازیهای خوب هم تو گیم پس زیاد هست. ( ژانر رو نمیگم) که همواره توسط مایکروسافت با هزینه بسیار کمتر از هزینه های یک استودیو داره روی گیم پس عرضه میشه.

ایده اسپنسر تنها راه نجات ایکس باکس بود. مخاطب های گیم پس هم قطعن ترجیهشون اینه که این پلن ادامه داشته باشه چون قطعن به نفعشونه. ولی خب گفتم که باید کمی پخته تر بشه و راههای درآمدزاییش بیشتر بشه. و استودیوهایی که نتونن با این پلن جلو برن باید بسته بشن. به همین راحتی.
بعد از بسته شدن این چندتا استودیو شرایط هم تغییری خاصی نکرده. گیم پس سرجاشه. مایکروسافت و ایکس باکس هم دارن به مسیر خودشون ادامه میدن.

ارکین استین که به گفته خیلی از دوستان حتی اگر ادامه prey رو هم میساخت، میرفت در دسته بازیهای کم مخاطب که گیمرهای امروزی رقبتی به تجربشون ندارن. و بازهم از نظر تجاری شکست میخورد.
در مورد evil within هم اینکه کارگردانش کی باشه هیچ اهمیتی نداره. مهم حضور میکامی در راس تانگو بود که میتونست فروش بازی رو تضمین کنه. حالا ایشون به هر دلیلی رفته. ولی اینکه میگید قرار نیست دیگه کار بکنه کمی با رویکرد خودش که دنبال راه اندازی یه استودیو جدید بود، مغایرت داره.
نمیخاستم بگم ولی بزارید بگم که به نظر من میکامی هم مثل کامیا به دنبال کلاهبرداری و کندن از مایکروسافت بود. احتمالن موفق نشده و بعد استودیو رو ترک کرده. اینم دلیلش از نظر من:D
فقط من از این فشار خوردم که با وقاحت تمام میاد توییت هم میزنه و ابراز ناراحتی میکنه.
یکی نیست بهش بگه آخه مرد حسابی تو خودت ول کردی رفتی. این دراما ها برای چیته دیگه؟ کیو گول میزنی
بنظرم اصلا دیدتون منطقی نیست.

اینکه چون در اینده احتمالا بسته میشد پس خوب کاری کرد مایکرو بست#-o
اینکه مایکرو دنبال AAA کنسول سلر هست پس اینجور استودیوها بدردنخورن ( پس چرا خریدشون؟ میرفت فقط یکی دو تا IP ازشون میخرید)
اینکه گیم پس و معتاد کردن مردم به اشتراک به جای خرید تنها راه نجات مایکرو بود (از کجا اینطوری مطمین ؟چه امار و اکتی اینو نشون میده)
اینکه چون ادامه بازی فوق العاده ای مثه PREY احتمالا زیاد نمی فروخت پس بسته شه بهتره#-o
اینکه این میکامی بود که خودشو به مایکرو قالب کرد ( در صورتی که وقتی تنگو گیمز و EW ها منتشر شدن هنوز مایکرو کلا نخریده بود زنیمکس رو )

همه اینا نشون میده یه لایه ای از طرفدارای و تعصب شدید جلوی نگاهت رو گرفته بنظرم...............
ما گیمر هستیم نه سرمایه دار و وقتی بازی باکیفیت تحویل نگیریم و استودیو سازنده بازی های خوب هم بعد خریداری شدن بجای توسعه بسته بشن برامون یه فاجعس

با این مدیریت به هیچ جا نمیرسه بخش بازیه مایکروسافت.........مولتی پلتفرم شدن بازیهاشم اخرین شانسشه برای بقا که البته این یکی احتمالا بگیره - چون دیگه متولیش خودش نیس(ولی خیلی از استودیوها از بین خواهند رفت)

.
 
براتون جا بیوفته که ایکس باکس یک پلتفرمه که بازی هاش روی همه پلتفرم ها میاد! دغدغه عناوینو مردم دارن نه کنسولی که مثل بچه سرراهی هم باهاش رفتار نمی شه و خود مایکرو هم به هیچ جاش حساب نمی کنه. هر موردی که روی استور مایکروسافته، ما که نباید مثل شما روی استور PS براش به به و چه چه کنیم که! بستن استودیوهای مولتی پلتفرم ساز سابق قبل از TP شدن مایکروسافت گیمینگ، دخلی به مایکروسافت نداره که کسی از IPـهای موفق سابق و مُرده الان یاد نکنه و بگه خوب کرد مایکروسافت پس از خرید سریع منحلش کرد!
اگر استودیو های خوبی هستن سونی یا نینتیدو بیاد بخرشون! الانم قیمتشون خیلی پایینِ ثوابم داره
به نظر من تعارف باید بگزاریم کنار استودیوی که آشغال می سازه باید منحل بشه همین 343 ماکرو باید فوری منحل میکرد این همه پول ریخت تو حلقوم اینها آخرشم هیچ. هی پولها بین گیمرها تقسیم کرد تاثیرش بیشتر بود الان میگن وضعیت استودیو ها به شدت خرابه یک مشت آدم بی استعداد lgbt فله ای جذب کردن و فقط پول مفت میگیرن الان 90 درصد بازیها بدون اپتیمایز همین جوری عرضه میکنن تازه گیمر بدبخت باید یک سال وایسه تا آپدیت بیاد که بلکم قابل بازی بشه این مهربانی بیش از حد با کارمند ها تو صنعت گیم جواب معکوس میده و چوبش من گیمر میخرم که باید 70 دلار پول آشغال بدم من خوشم از ناتی داگ اومد دهن کارمنداش سرویس کرده بود آخریم بازی خوبی دادن بیرون اگر دارکمن هم میخواست مثل ماکروسافت مهربان باشه الان همه داشتن به تلوو فحش میدادن
 
چرا اصن باید استودیو و ناشر رو خرید؟ من حقیقتا درک نمیکنم این اشتیاق برای خرید از کجا میاد حتی بین فن‌ها. دوستان میگن که صنعت گیم کلا مشکل داره و تعطیلی و تعدیل نیرو برای همه هست نه فقط مایکروسافت. خب دقیقا برای همینه که نباید اینجوری بی‌حساب کتاب ریختو پاش کرد. اکس باکسی که توان مدیریت استودیوهای خودشو نداره چرا باید بره و دو تا ناشر دیگه رو بخره با قیمت حدودا هشتاد میلیارد دلار؟ اکس باکسی که حتی پرفکت دارک رو میده کریستال داینامیک واسش بسازه! اینکه الان واسه تمام پلیرا مهمه بسته شدن این استودیوها، دلیلش خیلی واضحه. اینا توسط مایکروسافت و اکس باکس تاسیس نشده بودن که. اینا خریداری شدن صرفا به خاطر ثروت بی‌پایان مایکروسافت و بعد هم تعطیل شدن. حتی اونی که های‌فای راش رو ساخته بود هم تعطیل شد. عملا دارن میگن شما بازیتون موفق باشه یا نه، هیچ تضمینی نیست که تعطیل نشید. یه زمانی خوشحال بودید که مایکروسافت داره همه رو میخره تا سونی رو نابود کنه و خوشحال بودید. همینقدر بچگانه و سطحی بود نگاهتون به صنعت گیم و وضعیتش. حتی پشت این تعطیلیا هم منطقی نیست. میگن میخوایم تمرکز مادی و معنوی رو بذاریم رو فالوت و اسکایریم و آی‌پی‌های بزرگ. خب مگه هیلو اینفینیت که همه چیز داشت و بیش از ۵۰۰ میلیون دلار خرج برداشت، موفقیت خاصی کسب کرد؟ اینا هنوزم فکر میکنن با پول میشه همه کار کرد. خلاصه اینکه این استودیوها رو از خودتون ندونید. اینا قبلا مولتی‌پلتفرم بودن. خریداری شدن که انحصاری بسازن ولی دوباره قراره مولتی‌پلتفرم بشن.
 
اولین خیانت به تانگو میکامی کرد که پول ماکروسافت گرفت و فلنگ بست ولی هیچکس در موردش هیچ اعتراضی نمیکنه بعد از در رفتن میکامی معلوم بود استودیو بسته میشه
بسته شدن Arkane Austin هم اتفاق میمون و خوبی بود تا صبح راحت خوابیدم

========

ازوقتی بازی های ایکس باکس روی PS هم اومده موج عظیمی از PS فن ها دغدغه ایکس باکس میکشن. واقعا جای تشکر داره
والا منم همینو گفتم دوستان ایموجی خنده گذاشتن وقتی استودیویی کم کاری میکنه تعطیل نکنی سیگنال بدی برای باقی استودیو ها میفرسته که بخور بخواب کنن
این حرکت باید خیلی جلو تر زده میشد
 
والا منم همینو گفتم دوستان ایموجی خنده گذاشتن وقتی استودیویی کم کاری میکنه تعطیل نکنی سیگنال بدی برای باقی استودیو ها میفرسته که بخور بخواب کنن
این حرکت باید خیلی جلو تر زده میشد

خوب تعریف این کم کاری چیه؟

من اون دوتا استدیو دیگه رو اصلا نمیشناسم و برام مهم نیستن، اما آرکین آستن اگه یه پروژه بد داشت، بخاطر فشار زنی مکس بود، چون میخواست گس بسازن و پول پارو کنن، در صورتی که DNA سازنده ها یه چیز دیگه است و اتفاقا به همین دلیل کن لوین سریع توییت کرد بیایید اینجا پیش من. چرا آرکین آستن رید؟ به همون دلیل که ND با پروژه مالتی پلیرش گند زد و رید! فقط اینکه اونجا سونی کنسل کرد بازی رو، نزاشت آبرو استدیو بره، اینجا دادنش بیرون. ولی به هر صورت اینکه کم کاری نیست! مگه معدنه هرکی به قدر کافی گودالو عمیق نکرد مرخصش کنن؟ اونم استدیویی که کارنامه خوبی داشته.

اما تنگو چی؟ استدیویی که IP های موفقی خلق کرد، هم TEW که الان با این تفاسیر مرده، و هم Hi FI Rush، اون Ghost Wire هم باز یه قراردادی با سونی داشت و یحتمل کارو براشون در آورده. اینا که دیگه انصافا کم کاری نکردن تا به این جرم نابخشودنی تو ورودی مایکروسافت آویزون بشن، منباب درس عبرت سایرین:D

اما سوال اصلی یه چیز دیگه است، اگه مایکروسافت اینارو نمیخرید آیا الان تعطیل شده بودن؟ من میگم جواب یه نه بزرگه. چون مساله حال حاضر برای مایکروسافت کاهش هزینه هاست. چون بدون حساب کتاب و در واقع روی یه توهم عجیب غریب LSD گونه ناشر خریده، و متصور بوده با این کار کنسول هاش رو عین چی میخرن و سر خرید اشتراک گیم پس دعوا میشه، اما در عمل این اتفاق نیفتاده و حالا برای جبران این هزینه ها، مجبوره تصمیمات سخت بگیره و یه سری به اجبار حذف میشن. در شرایط دیگه واقعا این استدیوها شانس بهتری داشتن.
 
قسمت 4

View attachment 336633

با کیفیت بهتر:

فوق العاده بود :D :D
خدا خدا میکردم چند دقیقه هم بیشتر ادامه داشت. استعدادت عالیه تو این زمینه

شما هرچقدر در تیپ سنتر منطقی هستید، در جایگاه طرفدار سونی کاملن برعکس میشید. :D
این صحبت هایی که شما به من نسبت داید رو من نگفتم. شما یا نوشته منو کامل نمیخونید یا اگر میخونید دارید ازش برداشت کاملن شخصیتون رو میکنید.

احتمالی در بسته شدن درکار نبود. روند زنیمکس و استودیوهای زیر مجموعه اش اگر به همون منوال پیش میرفت، قطعن منجر به تعطیلی زودتر امثال ارکین استین و تانگو میشد. "احتمالن نه. قطعن"
این روالیه که حداقل تو دو نسل اخیر شاهدش بودیم و 10 ها استودیو همینجوری تعطیل یا فروخته شدن. برای فهمیدنش هم نه علم لدنی میخاد و نه اطلاعات کلان. صرفن کافیه روند صنعت رو برای مدتی تحت نظر داشته باشید و رویدادها و اخبار رو دنبال کنید.
مایکروسافت نه تنها تسهیل کننده این روند تعطیلی نبود بلکه به این دوتا استودیو فرصت داد تا بتونن روند رو به سقوط رو تغییر بدن. کاری که اگر مثلن سونی بود به هیچ وجه نمیکرد. اساسن سونی اگر هم میتونست، زنیمکس رو نمیخرید حالا چه برسه به اینکه به دو تا استودیو رو به سقوط فرصت دوباره بده. و از شما چه پنهان که به نظر من تو این مورد درستش هم همینه!
بعضی از بازیسازها نشون دادن که نه تنها جنبه آزادی عمل و تزریق پول زیاد رو ندارن، بلکه اینکار ناخاسته بهشون ضربه هم میزنه!

مایکرو دنبال AAA و ip های کنسول سلر و تاثیر گذار در گیم پس بود و الانم هست. منتهی مایکروسافت کمپانی مادر رو خریده که تانگو و ارکین و بقیه استودیوها هم زیر مجموعه اش میشدن. سوا کن جدا کن که نخریده :D
تانگو به جای استفاده صحیح از فرصتی که مایکروسافت در اختیارش گذاشت، خودش تصمیم گرفته که به جای evil within، هایفای راش بسازه و خودش هم طبعاتش رو دید.

کسی به گیم پس معتاد نیست. این کلمه معتاد توصیف درست و زیبایی نیست واقعن. مایکروسافت یه سرویس ارایه کرده که مخاطبها هم ازش استفاده میکنن. خودش هم قطعن میدونه که چه تاثیراتی روی نحوه بیزینسش گذاشته و خاهد گذاشت. همونطور که گفتم مایکروسافت نه تنها بنگاه خیریه نیست بلکه خاطر خاه چشم و ابرو من و شما هم نیست. دلیل این تعطیلی ها هم ربطی به گیم پس نداره. گیم پس هم وجود نداشت این بازیها نمیفروختن. همونطور که روی ps5 در مدتی که انحصار کنسولیش بود نفروخت.

بازی فوق العاده prey الان دیگه مخاطبی نداره. شاید من و شما دوستش داشته باشیم ولی گیمرهای نسل حاضر هیچ ارتباطی باهاش نمیگیرن. در ثانی اصلن بحث prey اینجا مطرح نیست. من به عنوان یه آلترناتیو ازش یاد کردم با این هدف که ارکین استین راهی به جز تعطیلی نداشت.
اینها مدتهاست که دارن مایکروسافت رو میچاپن و در آخر هم یک زباله به تمام معنا تحویل دادن که نه تنها موفقیت مالی نداشت بلکه تاثیر منفی رو وجهه کل برند ایکس باکس گذاشت. ارکین استین از جمله استودیوهایی هستند که بالاتر بهش اشاره کردم. اینها جنبه پول و آزادی عمل رو ندارن و به جز سو استفاده از امکانات مایکروسافت هیچکار دیگه ای در طول مدت پس خریدشون انجام ندادن.

میکامی در تعطیلی تانگو نقش بسیار پر رنگ تری داشته تا بقیه. اونم که تو کامنت قبلی توضیح دادم. به نظر من میکامی هم مثل رفیقش کامیا دنبال کلاه برداری و کندن بود. مایکروسافت با یکی از پر خرج ترین بازیسازهای تاریخ "کوجیما" همکاری کرد. پس اینجا مشخصن مشکل از مایکروسافت نبوده.

با همین اصلاحات در سیاست ها و رویکردهای مدیران مایکروسافت، من به عنوان یک مخاطب آینده روشنتری رو برای بخش گیمینگش پیش بینی میکنم.
OK

.
 
آخرین ویرایش:
بنظرم اصلا دیدتون منطقی نیست.

اینکه چون در اینده احتمالا بسته میشد پس خوب کاری کرد مایکرو بست#-o
اینکه مایکرو دنبال AAA کنسول سلر هست پس اینجور استودیوها بدردنخورن ( پس چرا خریدشون؟ میرفت فقط یکی دو تا IP ازشون میخرید)
اینکه گیم پس و معتاد کردن مردم به اشتراک به جای خرید تنها راه نجات مایکرو بود (از کجا اینطوری مطمین ؟چه امار و اکتی اینو نشون میده)
اینکه چون ادامه بازی فوق العاده ای مثه PREY احتمالا زیاد نمی فروخت پس بسته شه بهتره#-o
اینکه این میکامی بود که خودشو به مایکرو قالب کرد ( در صورتی که وقتی تنگو گیمز و EW ها منتشر شدن هنوز مایکرو کلا نخریده بود زنیمکس رو )

همه اینا نشون میده یه لایه ای از طرفدارای و تعصب شدید جلوی نگاهت رو گرفته بنظرم...............
ما گیمر هستیم نه سرمایه دار و وقتی بازی باکیفیت تحویل نگیریم و استودیو سازنده بازی های خوب هم بعد خریداری شدن بجای توسعه بسته بشن برامون یه فاجعس

با این مدیریت به هیچ جا نمیرسه بخش بازیه مایکروسافت.........مولتی پلتفرم شدن بازیهاشم اخرین شانسشه برای بقا که البته این یکی احتمالا بگیره - چون دیگه متولیش خودش نیس(ولی خیلی از استودیوها از بین خواهند رفت)

.
شما هرچقدر در تیپ سنتر منطقی هستید، در جایگاه طرفدار سونی کاملن برعکس میشید. :D
این صحبت هایی که شما به من نسبت داید رو من نگفتم. شما یا نوشته منو کامل نمیخونید یا اگر میخونید دارید ازش برداشت کاملن شخصیتون رو میکنید.

احتمالی در بسته شدن درکار نبود. روند زنیمکس و استودیوهای زیر مجموعه اش اگر به همون منوال پیش میرفت، قطعن منجر به تعطیلی زودتر امثال ارکین استین و تانگو میشد. "احتمالن نه. قطعن"
این روالیه که حداقل تو دو نسل اخیر شاهدش بودیم و 10 ها استودیو همینجوری تعطیل یا فروخته شدن. برای فهمیدنش هم نه علم لدنی میخاد و نه اطلاعات کلان. صرفن کافیه روند صنعت رو برای مدتی تحت نظر داشته باشید و رویدادها و اخبار رو دنبال کنید.
مایکروسافت نه تنها تسهیل کننده این روند تعطیلی نبود بلکه به این دوتا استودیو فرصت داد تا بتونن روند رو به سقوط رو تغییر بدن. کاری که اگر مثلن سونی بود به هیچ وجه نمیکرد. اساسن سونی اگر هم میتونست، زنیمکس رو نمیخرید حالا چه برسه به اینکه به دو تا استودیو رو به سقوط فرصت دوباره بده. و از شما چه پنهان که به نظر من تو این مورد درستش هم همینه!
بعضی از بازیسازها نشون دادن که نه تنها جنبه آزادی عمل و تزریق پول زیاد رو ندارن، بلکه اینکار ناخاسته بهشون ضربه هم میزنه!

مایکرو دنبال AAA و ip های کنسول سلر و تاثیر گذار در گیم پس بود و الانم هست. منتهی مایکروسافت کمپانی مادر رو خریده که تانگو و ارکین و بقیه استودیوها هم زیر مجموعه اش میشدن. سوا کن جدا کن که نخریده :D
تانگو به جای استفاده صحیح از فرصتی که مایکروسافت در اختیارش گذاشت، خودش تصمیم گرفته که به جای evil within، هایفای راش بسازه و خودش هم طبعاتش رو دید.

کسی به گیم پس معتاد نیست. این کلمه معتاد توصیف درست و زیبایی نیست واقعن. مایکروسافت یه سرویس ارایه کرده که مخاطبها هم ازش استفاده میکنن. خودش هم قطعن میدونه که چه تاثیراتی روی نحوه بیزینسش گذاشته و خاهد گذاشت. همونطور که گفتم مایکروسافت نه تنها بنگاه خیریه نیست بلکه خاطر خاه چشم و ابرو من و شما هم نیست. دلیل این تعطیلی ها هم ربطی به گیم پس نداره. گیم پس هم وجود نداشت این بازیها نمیفروختن. همونطور که روی ps5 در مدتی که انحصار کنسولیش بود نفروخت.

بازی فوق العاده prey الان دیگه مخاطبی نداره. شاید من و شما دوستش داشته باشیم ولی گیمرهای نسل حاضر هیچ ارتباطی باهاش نمیگیرن. در ثانی اصلن بحث prey اینجا مطرح نیست. من به عنوان یه آلترناتیو ازش یاد کردم با این هدف که ارکین استین راهی به جز تعطیلی نداشت.
اینها مدتهاست که دارن مایکروسافت رو میچاپن و در آخر هم یک زباله به تمام معنا تحویل دادن که نه تنها موفقیت مالی نداشت بلکه تاثیر منفی رو وجهه کل برند ایکس باکس گذاشت. ارکین استین از جمله استودیوهایی هستند که بالاتر بهش اشاره کردم. اینها جنبه پول و آزادی عمل رو ندارن و به جز سو استفاده از امکانات مایکروسافت هیچکار دیگه ای در طول مدت پس خریدشون انجام ندادن.

میکامی در تعطیلی تانگو نقش بسیار پر رنگ تری داشته تا بقیه. اونم که تو کامنت قبلی توضیح دادم. به نظر من میکامی هم مثل رفیقش کامیا دنبال کلاه برداری و کندن بود. مایکروسافت با یکی از پر خرج ترین بازیسازهای تاریخ "کوجیما" همکاری کرد. پس اینجا مشخصن مشکل از مایکروسافت نبوده.

با همین اصلاحات در سیاست ها و رویکردهای مدیران مایکروسافت، من به عنوان یک مخاطب آینده روشنتری رو برای بخش گیمینگش پیش بینی میکنم.
 
  • Like
Reactions: pbgame

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or