هنوزم دوست دارم گیتار هیرو احیا شه.
ولی
View attachment 336607
این واقعیت روهم درک میکنم.
مدیریت اسپنسر ایراد داره ولی اینکه تمام مسایل رو بریزیم سر اسپنسر، دور از انصافه.
سیاست مایکروسافت خیلی وقته مشخص شده. بازیهای ایکس باکس یا باید فروش خوبی داشته باشن یا روی رشد گیم پس تاثیر بزارن.
چندجا به چند مدل مختلف گفتم که اگر مایکروسافت نبود و با توجه به شرایط زنیمکس قبل از خرید و خروجی های این استودیوها بعد از خرید، تانگو و ارکین استین خیلی زودتر از اینها تعطیل/فروخته میشدن.
یه دوره ای همین دوستان ایکس باکس فروم تو محافل خصوصی تر، بیشترین انتقادشون نسبت به فیل اسپنسر این بود که چرا ایشون مثل سونی قاطعانه با استودیوها برخورد نمیکنه.
چرا انقدر داره آزادی عمل میده و پول خرجشون میکنه. حالا الان که داره این اتفاق میوفته، همه اونها شدن مخالف این سیاست. سوپر سونی فن های متعصب دو آتیشه رو کاری باهاشون نداریم. تکلیف اونا معلومه و نظراتشون هم فاقد اهمیت. ولی از این دوستان در عجبم که چطور یهویی انقدر تغییر موضع دادن.
اگر یک کار رو مایکروسافت قرار باشه از سونی یاد بگیره که به نفع خودش و در نهایت گیمرها باشه، همین برخورد قاطعانه با استودیوهایی که نمیتونن بازی با کیفیت ارایه کنن یا بازیشون در فروش ضعیف عمل میکنه. که در عمل جفتش یک معنی رو میده. حالا فقط به نظرم سونی یه قسمت رو زیاده روی میکنه و اونم زیادی جدی گرفتن متا هستش.
ارکین که هیچ. ولی همین تانگو (تو اون تاپیک هم گفتم). اگر مستقل بودن، بعد از عرضه گوست وایر و شکست تجاریش، بدون مایکروسافت اصلن فرصت ساخت هایفای راش رو نداشتن.
در ثانی همین آقای میکامی که الان لباس مشکی پوشیده و عزادار شده، خودش با بیان اینکه دیگه علاقه ای به ساخت بازیهای ترسناک نداره و ترک استودیو، اولین میخ رو به تابوت تانگو زد.
اگرم بخایم صادقانه بگیم. مهمترین ip تانگو همین evil within بود. زمانی که قرار نباشه این بازی توسط میکامی ساخته باشه و دو بازی قبلی استودیو هم رسمن شکست تجاری باشن، خب چرا مایکروسافت کماکان این استودیو رو باز نگه داره و بودجه بهش اختصاص بده؟ منطقی و عقلانی نیست واقعن.