مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1715088641675.png

به گزارش جیسون شرایر و به نقل از بلومبرگ مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
علت این امر از طرف مت بوتی طی ایمیلی "الویت دهی در عرضه عناوین و منابع" عنوان شده

استدیوهای تعطیل شده عبارتند از:
Arkane Austin (Redfall)
-Tango Gameworks (The Evil Witihin, Ghostwire Tokyo)
-Alpha Dog Studios
-Roundhouse Studios

منبع:
 
تو یه تاپیک دوستان داشتن درباره دلایل فروش کم alan wake 2 بحث میکردن. یه پست نظرم رو جلب کرد:

یه محصول در نهایت ساخته میشه که فروش بره..مخصوصا اگر یه اثر پرهزینه ای مثه یه گیم AAA باشه
در نتیجه اگر بخوای بازی بسازی که هم با کیفیت و هنری باشه و هم فروش بره باید باب میل عموم هم باشه.
معنی این حرف این نیس که یه بازی کلیشه ای و بیخود و صرفا بفروش بسازی، ولی باید بازیت یه طوری باشه که بتونه برای اکثریت جذاب باشه

بازیهای رمدی به جز مکس پین 1 و 2 بنظرم در اون حدی برای عموم جذاب و فان نیستن و یه قشر خاصی رو صرفا جذب میکنن (ایراد نیستا ولی ماهیت بازیاشون همینه)

.

خیلی جالبه که ایشون چرا این نظر رو درباره prey که اونم فروش پایینی داشت ندارن.
مهم نیست واقعن. اینجا هم دنبال دلیلش نمیگردم. چون آلردی میدونم علت این دابل استانداردها و تناقضات رفتاری چیه.
ولی خب جالبه برام. کلن جامعه و مردم جالبی داریم.
 
سیاست مایکروسافت از اول رشد کوتاه مدت بود برای همین این همه استودیوی موفق رو خرید. نه کانکشن ساخت، نه رشد داد، نه مدیریت کرد. الانم انتظار نداشته باشید بیاد وقتش رو بذاره برای چیزی که نساخته و نمیخواد بسازه. حالا هم به اهداف کوتاه مدتش نتونسته برسه داره حذف میکنه. شرکت سه تریلیون دلاری چه نیازی به نگه داشتن و رشد دادن استودیو های کم سودده داره. سود این شرکت ها در مقابل سودی که به صورت واهی از گیم پس انتظار داشتن عددی نیست. صنعت گیم تو کووید مثل خیلی از مدیا های دیگه رشد حبابی داشت که باعث شد اوراستیمت بشه. سرمایه گذاری اشتباه کردن. نتیجه این تصمیمات آنی و اشتباه رو صنعت گیم با پوست و استخون پس داد. هم به رقابت آسیب زد. فوکس شرکت ها رو به جای رشد برد روی خرید استودیو ها تو نسل جدید. حالا امبریسر ازون ور داره میرینه تو استودیوها. مایکرو ازینور. بانجی هم که خبر های خوبی ازش نمیاد. یعنی خرید ها جز ضرر چیزی نداشت برای صنعت گیم و مقصر اولش قطعا مایکروسافته.
 
هر کسی که ذره ای به گیم اهمیت بده دیگه باید تا الان فهمیده باشه این دید تماما از پایه بیزنسی و درآمدی با صنعت گیم سازگار نیست و توی دراز مدت به ما گیمرها بیشترین صدمه رو میزنه .
وقتی بحث پول های میلیونی وسط باشه حتما برای دوام باید بیزینسی به صنعت نگاه کنند شاید کارگردان و عوامل اجرای(که همین ها هم وقتی یک هفته حقوقشون دیر پرداخت بشه و یا بحث کرانچ بیاد وسط همه عشق و علاقه یادشون میره و اول و اخر استدیو با خاک یکی میکنند) و من و شما عشق و علاقه برامون مهم باشه اما اونی که این بودجه عظیم رو میده چیزی جز کسب سود براش اهمیتی نداره
ساخت بازی با عشق و علاقه هم ثابت کرده عواقب خوبی نداره از استدیوهای که لب مرزند تا به تعطیلی برسند تا استدیوهای که تعطیل شدند
این نظر هم در دفاع از مایکروسافت نیست و کلی گفتم
 
بنظرم که این کار مایکروسافت درست بود شاید دردناک باشه اما استدیویی که نتونه سوده باشه باید تعطیل بشه وگرنه جرمشون میفته گردن بقیه استدیوها و در نتیجه کیفیت بقیه استدیوها میاد پایین و باعث مرگ تدریجی میشه
خوب مایکروسافت بیجا کرده استودیو که سوده نیست خریده که ببنده ! اگر سود ده نبود نمیخرید به همین راحتی !
 
شایعات در مورد آینده ایکس باکس:

۱. مایکروسافت همچنان در حال برنامه ریزی برای بستن و یا کوچکتر کردن استودیوهای بازیسازی است؛ مایکروسافت به عنوان یه ناشر بزرگ AAA در نظر گرفته شده و بازی‌های AA دیگر جایی در استودیو بازیسازی ایکس باکس ندارند!

۲. ظاهرا دلیل اصلی بستن استودیوهای آرکین و تنگو، به دلیل خرید اکتیویژیون بوده؛ هزینه‌ها کاهش و سود حداکثری.

۳. مایکروسافت رسما در سال ۲۰۲۵ ترد پارتی میشه و در شوکیس ماه ژوئن، اشاراتی به این موضوع خواهند داشت.

۴. بازی Starfield پاییز امسال با تمامی بسته ها منتشر شده، برای PS5 عرضه میشه.

۵. بازی Contraband اگر امسال نمایشی نداشته باشه، به احتمال زیاد کنسل شده و از طرفی دیگه هم، وضعیت Perfect Dark خوب نیست و به احتمال زیاد کنسل میشه.

۶. بازسازی Gamepass در دستور کار قرار گرفته؛ سطح های مختلف گیم پس قراره افزایش قیمت داشته باشه و همچنین بازی های اکتیویژیون/بلیزارد در گران ترین سطح گیم پس قرار داره!

۷. فیل اسپنسر امسال یا اوایل سال آینده خودشو بازنشست می کنه.
 
خوب مایکروسافت بیجا کرده استودیو که سوده نیست خریده که ببنده ! اگر سود ده نبود نمیخرید به همین راحتی !
اش و با جاش خریده نمیتونه بگه این قسمت شرکتتون ضررده هست ما نمیخریم این قسمت سودده هست بر میداریم
 
شایعات در مورد آینده ایکس باکس:

۱. مایکروسافت همچنان در حال برنامه ریزی برای بستن و یا کوچکتر کردن استودیوهای بازیسازی است؛ مایکروسافت به عنوان یه ناشر بزرگ AAA در نظر گرفته شده و بازی‌های AA دیگر جایی در استودیو بازیسازی ایکس باکس ندارند!

۲. ظاهرا دلیل اصلی بستن استودیوهای آرکین و تنگو، به دلیل خرید اکتیویژیون بوده؛ هزینه‌ها کاهش و سود حداکثری.

۳. مایکروسافت رسما در سال ۲۰۲۵ ترد پارتی میشه و در شوکیس ماه ژوئن، اشاراتی به این موضوع خواهند داشت.

۴. بازی Starfield پاییز امسال با تمامی بسته ها منتشر شده، برای PS5 عرضه میشه.

۵. بازی Contraband اگر امسال نمایشی نداشته باشه، به احتمال زیاد کنسل شده و از طرفی دیگه هم، وضعیت Perfect Dark خوب نیست و به احتمال زیاد کنسل میشه.

۶. بازسازی Gamepass در دستور کار قرار گرفته؛ سطح های مختلف گیم پس قراره افزایش قیمت داشته باشه و همچنین بازی های اکتیویژیون/بلیزارد در گران ترین سطح گیم پس قرار داره!

۷. فیل اسپنسر امسال یا اوایل سال آینده خودشو بازنشست می کنه.
Phil 24.gif
عمرا . هنوز چندتا تپه فتح نکرده باقی مونده .
 
سیاست مایکروسافت از اول رشد کوتاه مدت بود برای همین این همه استودیوی موفق رو خرید. نه کانکشن ساخت، نه رشد داد، نه مدیریت کرد. الانم انتظار نداشته باشید بیاد وقتش رو بذاره برای چیزی که نساخته و نمیخواد بسازه. حالا هم به اهداف کوتاه مدتش نتونسته برسه داره حذف میکنه. شرکت سه تریلیون دلاری چه نیازی به نگه داشتن و رشد دادن استودیو های کم سودده داره. سود این شرکت ها در مقابل سودی که به صورت واهی از گیم پس انتظار داشتن عددی نیست. صنعت گیم تو کووید مثل خیلی از مدیا های دیگه رشد حبابی داشت که باعث شد اوراستیمت بشه. سرمایه گذاری اشتباه کردن. نتیجه این تصمیمات آنی و اشتباه رو صنعت گیم با پوست و استخون پس داد. هم به رقابت آسیب زد. فوکس شرکت ها رو به جای رشد برد روی خرید استودیو ها تو نسل جدید. حالا امبریسر ازون ور داره میرینه تو استودیوها. مایکرو ازینور. بانجی هم که خبر های خوبی ازش نمیاد. یعنی خرید ها جز ضرر چیزی نداشت برای صنعت گیم و مقصر اولش قطعا مایکروسافته.
این وضعیت نه تقصیر مایکروسافت هست نه سونی نه هیچ شرکت دیگه تقصیر مصرف کننده هست که ذائقه شون عوض شده یک زمان باز های مثل life is strange ,farcry , metal gear , devil may cry و ...در عنوان و اقسام سبک ها عرضه میشدند نمیگم خیلی میفروختند اما در حدی میفروختند که شرکت سازندش بتونه ادامه بده اما الان شرکتی بخواد رو این دست بازی ها سرمایه گذاری کنه کارش به تعطیلی نکشه باید صلوات بفرسته
 
تو یه تاپیک دوستان داشتن درباره دلایل فروش کم alan wake 2 بحث میکردن. یه پست نظرم رو جلب کرد:


خیلی جالبه که ایشون چرا این نظر رو درباره prey که اونم فروش پایینی داشت ندارن.
مهم نیست واقعن. اینجا هم دنبال دلیلش نمیگردم. چون آلردی میدونم علت این دابل استانداردها و تناقضات رفتاری چیه.
ولی خب جالبه برام. کلن جامعه و مردم جالبی داریم.
چه مسخره واقعا که از یه تاپیک دیگه و یه بحث دیگه برای توجیه گندهای مایکرو پست می آرین اینجا....علاوه بر تعصب بیکار بودنتون رو هم نشون میده.

در مورد این پست هم باید بگم من کجا گفتم چون کم میفروشن پس باید استودیوشون بسته بشه؟؟؟؟

با استدلال شما الان باید سریعا سازنده های مثلا الن ویک ۲ رو اخراج کرد و استودیو رو بست چون فروش کمتر از انتظار داشته.

نمردیم و دیدیم که اگر یه استودیو رو بخری و برات یه بازی خوب(هرچند کم فروش) بسازه و منحلش کنی کار بزرگی کردی.
تا اسپنسر شماها رو داره غم نداره بخدا.
آب در هاون کوبیدنه بحث با طرفدارای اسپنسر

.​
 
جالبه یه سری اینجا از وضعیت اسف بار بتسدا میگن که اگه مایکرو نمیخریدش یه مدت بعد کلا نابود میشد همونا نبودن که میگفتن مایکرو با ۸ بیلیون دلار بتسدا رو مفت بری کرده و افرین به اسپنسر بابت این زرنگی 8->
حالا برای ماله کشی از این تعطیلی ها و بستن استدیو ها در تناقض با حرفای قبلیشون بتسدا شد یه چیز مفلوک که مایکرو مردونگی کرده لوتی گری مشتی گری کرده یه چیزیم ضرر کرده که اینا رو نجات بده :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or