عنوان Quantum Break اپدیت گرافیکی نخواهد داشت ، پاسخ فیل اسپنسر و Remedy به رزولوشن بازی

ALBERT WESK3R

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
Gold User
quantum-break-9-e1442541429207.jpg

چند روز پیش خبری مبنی بر رزولوشن عنوان انحصاری کوانتوم بریک منتشر شد. اینطور که به نظر میرسد این عنوان قرار است با رزولوشن 720 اجرا شود. انتشار این خبر باعث تعجب طرفداران بازی شد.با توجه به وعده هایی که استدیو سازنده در رابطه با گرافیک این عنوان بر روی کنسول وان داده بود

پس از منتشر شدن گزارش رزولوشن بازی برخی از وبسایت ها تصمیم گرفتند تا در مورد این مسئله از Remedy سوال کنند.

استدیو Remedy این مسئله را نه تایید و نه رد میکند و هیچ پاسخی نمیدهد.

بنابراین دوستدارن بازی تصمیم میگیرند تا در توییتر از فیل اسپنسر در رابطه با این مسئله سوال کنند. طرفداران این بازی میگویند چرا عنوانی که قرار بوده است یک ویترین گرافیکی برای کنسول اکس باکس وان باشد با رزولوشن 720 اجرا میشود؟

اقای فیل اسپنسر ضمن عدم پاسخ روشن مبنی بر تایید ، عدم یا انکار رزولوشن بازی در پاسخ به سوال طرفداران گفت:

من شما را تشویق میکنم قبل از انجام یک بازی از پیش داوری در رابطه با اینکه چه چیزی بازی را خوب یا بد میکند بپرهیزید.

در ادامه نیز گفت:

فکر میکنم از بازی لذت خواهید برد.

علاوه بر خبر رزولوشن مشخص شده است که بازی هیچ گونه اپدیتی مبنی بر ارتقاء گرافیک دریافت نخواهد کرد.

عنوان Quantum Break در تاریخ 4 اپریل برای پلتفرم های xone و pc منتشر خواهد شد.

منبع​

 
این gif را نگاه کنید فوق العادست .
http://i.imgur.com/0IIBogE.gif

انجین فیزیک بازی Digital Molecular Matter هست که برای شبیه سازی فیزیک اجسام توی نرم افزارهای مکس و مایا هم استفاده میشه و خیلی از فیلمهای درجه یک سینمایی هم از همین انجین استفاده کردن از جمله Guardians of the galaxy و Avatar و X-Men و Edge of tomorrow و خیلی های دیگه برای ساخت QB رمدی با Pixelux Entertainment شراکت تجاری داشتن.

DMM has played a key role in shaping Quantum Break, our vision of next-gen entertainment. We have been able to simulate complex scenarios on a scale that hasn’t been possible before and then allow players experience them in real time. Can’t wait to show the world more of what we’re able to do!

.said Mikko Uromo, tech team lead at Remedy Entertainment​


Quantum Break is busting down all kinds of barriers! Whether its the power to control time against your enemies, or quite possibly the most immersive cinematic narrative in the history of gaming, this game is going to be insane

http://www.shacknews.com/article/93...ics-explained-with-creative-director-sam-lake
 
آخرین ویرایش:
والا آدم اگه زیاد درباره یه چیزی صحبت کنه ماجرا لوس میشه ولی والا بخدا این بازی "720p" معمولی نیست.

Quantum Break's 1080p output is a temporal reconstruction from four previous 720p 4x MSAA frames.

خروجی بازی از کنسول 1080 بیرون میاد فقط هر فریم از ترکیب 4 تا فریم 720p قبلی که همشون 4XMSAA رندر شدن بیرون میاد در واقع رزولوشن بازی یه صورت "Fake" میشه گفت 1080 هست و از نظر پیکسل شماری هم وقتی تصویر ثابت هست همین هست هرچند تصویر شارپنس 1080 رو نداره (به 900p بیشتر شبیهه) چون فریم نهایی داره ری کانستراکت میشه و Native نیست پیاده سازی خود همین قضیه پردازش میخواد ضمن اینکه اعمال 4XMSAA که خودش حداقل 40 درصد روی Perf تاثیر داره (روی کارت گرافیکی به قدرت و پهنای باند Xbox one حتی بیشتر) خیلی سنگینه به نظر خیلی ها رمدی میتونسته راحت بازی رو با رزولوشن بالاتر بدون MSAA و با یک پست پروسس AA مثل FXAA نرمال که نهایتا 2-3% روی پرفورمنس تاثیر داره بسازه ولی با اون روش امکان نداشت میتونستن AA بازی رو به این خوبی در بیارن درسته که استفاده از این روش ساید افکت داشته و تصویر رو سافت کرده ولی با آرت ورک بازی که القاء حالت فیلمی هست بیشتر تناسب داشته ضمن اینکه بافر کردن 4 تا فریم قبلی تو اجرای خیلی از افکتها هم به کمکشون اومده مثلا به جای اجرای سیکل پردازش اضافه برای اثر تریلر موقع حرکتهای سریع جک و یا استاتر زمان از همون 4 تا فریم بافر شده میتونن استفاده کنن و خیلی ترفندهای دیگه...، برای همین با توجه به توان پلتفرمی که براش بازی میساختن انتخاب هوشمندانه ای بوده چون هم در خدمت آرت ورک بازی بوده هم توی پردازش افکتها کمکشون کرده هم خروجی ترو تمیزی داشته.
جالبه که ری کانستراکشن از 4 تا فریم 720p 4XMSAA از نظر حذف دندونه ها حتی نتیجه بهتری از یه بازی 1080p واقعی با 4XMSAA داره که اتفاقا یکی دیگه از بازیهای انحصاری Xbox one هم هست.

http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/0/8/1/0/7/3.bmp.jpg/EG11/resize/1920x-1
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/0/8/1/0/5/3.bmp.jpg/EG11/resize/1920x-1
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/0/8/1/0/5/1.bmp.jpg/EG11/resize/1920x-1

اینها حرفهای یکی از ادیتورهای DF هست:
83u2k85jp73lgmmxihcg.jpg


اینم اولین بار نیست که از تکنیک ری کانستراکشن تصویر برای خروجی نهایی استفاده میکنن قبل از این روی بازی Rainbow Six Siege هم از این تکنیک استفاده کرده بودن که DF تو اولین بررسی بازی گفته بود بازی 1080p واقعی اجرا میشه:
In terms of the console betas, the PS4 game arrives with a native 1080p resolution

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-hands-on-with-rainbow-six-siege

ولی بعد از چند وقت که نسخه نهایی بازی رو تست کردن تازه فهمیده بودن که بازی 1080 native نیست و فریم نهایی از ری کانستراکشن دوتا فریم 540p که 2XMSAA داره ساخته شده (درقیاس با 4 تا فریم 720p 4XMSAA که تو QB استفاده شده، البته اون بازی با تارگت 60 فریم رندر میشه).

Essentially, this feature renders the game with half the number of pixels on each axis with an ordered grid MSAA pattern before reconstructing the image to match the final output. This is then coupled with a post-process temporal anti-aliasing solution to minimize artefacts in motion. So, at 1080p, we're technically seeing 960x540 with 2x MSAA

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-rainbow-six-siege-face-off

اون بازی رو همه بازی کردن همه ام حال کردن همه ام گفتن به به چه تکنیک خوبی چه نتیجه عالی ای! DF ام نگفت 540p رندر میشه! من نمیدونم چرا به ایکس باکس وان که میرسه همه دنیا داستان درست میکنن!

برای بار آخر:
بهتر بود Xbox one اینقدر قدرت داشت که این بازی رو 1080 Native با 8XMSAA و 60 فریم رندر میکرد و به جای 4 تا فریم قبل 8 تا فریم قبلشو ری کانستراکت میکرد و همه اون افکتها رو هم با رزولوشن Native داخل بازی میچپوند ولی وقتی بضاعت یه کنسولی در همین حده نمیشه بیشتر از این انتظار داشت قدرت Xbox one در همین حده و اینم خروجیش هست که برای کنسولی که با همه بندو بساطش نصفه یه کارت گرافیک خوب قیمت داره خیلی عالیه.
 
والله من با اینکه روی 4k دارم بازی میکنم منتها حوصله دنگ و فنگ ماکروسافت استور رو ندارم.

واسه همین روی همین وان بازیش میکنم.

به شدت هم منتظر ویدیوهای مقایسه هستم.
 
کلا من شخصا زیاد اهل این رزلوشن و داستانا نیستم برامم مهم نیست زیاد ولی دروغ گفتن خوب نیست اصلا.مایکروسافت در مورد این بازی دو بار دروغ گفت یکی دو سال دروغ گفتن در مورد انحصاری و مطلق بودن بازی تنها روی ایکس باکس وان و دومی رزولوشن بازی که قبلا میگفت 1080 native
 
کلا من شخصا زیاد اهل این رزلوشن و داستانا نیستم برامم مهم نیست زیاد ولی دروغ گفتن خوب نیست اصلا.مایکروسافت در مورد این بازی دو بار دروغ گفت یکی دو سال دروغ گفتن در مورد انحصاری و مطلق بودن بازی تنها روی ایکس باکس وان و دومی رزولوشن بازی که قبلا میگفت 1080 native

این ها را بهش میگن دروغ مصلحتی! :sweatsmile::tearsofjoy:
 
  • Like
Reactions: 19Rodar
دومی رزولوشن بازی که قبلا میگفت 1080 native

Native 1080 رو کجا گفته بودن؟
تنها باری که به رزولوشن بازی اشار کرده بودن توی سیگراف 2015 بود که داکیومنتشو من دارم.
crfwugxi76av5nl7u8rz.jpg


https://mediatech.aalto.fi/~ari/Publications/SIGGRAPH_2015_Remedy_Notes.pdf

اینم آخرین توضیحشون که دومین باره دارن درباره رزولوشن حرف میزنن:

Quantum Break's 1080p output is a temporal reconstruction from four previous 720p 4x MSAA frames. This approach gets us high pixel quality in combination with complex shading and effects, allowing us to achieve a cinematic look. However, varying sample counts between passes and temporal upscaling makes talking about resolution, as it is traditionally understood, complicated in the case of Quantum Break. Since the start of Quantum Break's development, the most important thing for Remedy and Microsoft has been delivering a compelling gaming experience with superior artistic quality. This is what Remedy is renowned for. We're confident that we have achieved this, and can't wait to hear what fans think on April 5 when they play the game

http://www.inquisitr.com/2911665/qu...quantum-break-hold-up-in-its-opening-moments/

مشکل از حرفای رمدی نیست مشکل از جای دیگس.

حالا رزولیشن به کنار کی میخواد 75 گیگ ویدئو رو دانلود کنه!:flushed::rage::cry:

مجبور نیستی دانلود کنی اختیاریه میتونی اسکیپ کنی.
 
آخرین ویرایش:
دوستان قضیه این 75GB لایو اکشن چیه؟ اجباریه؟

الان مثلا یکی که بازی رو برای PC می گیره وسط کار که فیلم قرار پخش بشه باید منتظر بمونه تا با اینترنت استریم بشه؟ چرا انقدر حجم فیلم ها بالا هست کیفیتشون 32K ــه مگه؟ :|

واقعا مسخره هست، هر گیگ 4 هزار تومن میشه 300 هزار تومن، یه هزینه ای باید برای بازی پرداخت کنی بعد تازه انقدر بدی چهارتا ویدیو دانلود بشه تازه فقط دانلودش یه ماهی فک کنم طول بکشه. گند خورده تو این نسل به گیمرها حداقل تو ایران، یه اتفاق هایی میوفته واقعا آدم می مونه.

مجبور نیستی دانلود کنی اختیاریه میتونی اسکیپ کنی.
خیلی عالیه ممنون بابت پاسخ.
با این حال اگر مرتبط با داستان بازی باشند با اسکیپ کردن مشکل پیش میاد...
 
آخرین ویرایش:
والا من اونقدرا برام مهم نیست رزولوشن و غیره.با این تکنیک ها هم کار ندارم.ولی با اجازتون بازی برام یکم بلوری میاد تصویرش:D.ترجیح میدادم 900P بود بدون این دنگ و فنگ.:D

این حس رو دقیقا مورد Alan Wake هم داشتم سراسر بازی.البته با این حال بازم از گرافیک بازی راضی ام.
 
حالا رزولیشن به کنار کی میخواد 75 گیگ ویدئو رو دانلود کنه!:flushed::rage::cry:
دوستان قضیه این 75GB لایو اکشن چیه؟ اجباریه؟

الان مثلا یکی که بازی رو برای PC می گیره وسط کار که فیلم قرار پخش بشه باید منتظر بمونه تا با اینترنت استریم بشه؟ چرا انقدر حجم فیلم ها بالا هست کیفیتشون 32K ــه مگه؟ :|

واقعا مسخره هست، هر گیگ 4 هزار تومن میشه 300 هزار تومن، یه هزینه ای باید برای بازی پرداخت کنی بعد تازه انقدر بدی چهارتا ویدیو دانلود بشه تازه فقط دانلودش یه ماهی فک کنم طول بکشه. گند خورده تو این نسل به گیمرها حداقل تو ایران، یه اتفاق هایی میوفته واقعا آدم می مونه.

مجبور نیستی دانلود کنی اختیاریه میتونی اسکیپ کنی.
 
  • Like
Reactions: Hamid Payne
مجبور نیستی دانلود کنی اختیاریه میتونی اسکیپ کنی.


خب دوست عزیز اسکیپ کنم که داستان بازی کلا میپره!:confuse:
البته مشکل از خود ماست که هنوز یه اینترنت درست حسابی نداریم!:disappointed::disappointed::disappointed:
PC بازها که باید آنلاین استریم کنن و خدا به داد اونا برسه!:grin:
 
خب دوست عزیز اسکیپ کنم که داستان بازی کلا میپره!:confuse:
البته مشکل از خود ماست که هنوز یه اینترنت درست حسابی نداریم!:disappointed::disappointed::disappointed:
PC بازها که باید آنلاین استریم کنن و خدا به داد اونا برسه!:grin:

البته سریال که کامل تو تورنت ملت میذارن pc باز ها هم غمی ندارن. و ندیدن سریال ها خداروشکر حفره ای ایجاد نمیکنه تو داستان بازی اینم خوده سازنده ها و یکسری از منتقد ها بهشون اشاره کردند :D
 
خودشون گفتن لایو اکشنها طوری طراحی شدن که برای فهمیدن داستان بازی اجباری نیستن ولی زوایای جدیدی از داستان بازی رو روشن میکنن و به فهم بهتر اتفاقات بازی کمک میکنه ولی ندیدنش مشکلی تو داستان اصلی بازی ایجاد نمیکنه.
اینطوری که من حدس میزنم احتمالا یه داستان فرعی ولی مرتبط با یکی از کاراکترهای منفی بازی رو روایت میکنه.
 
حالا تا دیروز همه دنبال رزولوشن 4k یا 1080 با 60 فریم بودن صحبت از کیفیت به هر قیمتی میکردن تا طرف لایو اکشن باکیفیت گذاشته وسط بازی همه دوباره صداشون در اومده که چرا اینا انقد حجمش بالاس و چطوری دانلود کنیم مگه ما پول اضافی داریم و حجم انقد گرونه و اصلا تو یوتیوب 360p هم میذاشتن لایو اکشن رو کافی بود یعنی چیو ال وبل
 
من و خیلیا تو همین 2016 داریم فیلم و سریال و انیمه رو 720p میبینیم و راضیم هستیم.
انیمه 720p با بیت ریت بالا هست که با لبای آدم بازی میکنه و کلی تو آرشیوم دارم ازشون.
اونوقت یه عده مثل شما انتظار دارن "بازیهای با گرافیک بالا" (ا... اکبر! حالا فیلم یا سریال بود یه چیزی، داریم در مورد بازیهایی مثل کوانتم بریک که پردازش سنگینی همینطوریش دارن حرف میزنیم) رو 4k اجرا شن، آخه که چی شه مثلا؟
یا همین 60 فریم که اینهمه گیر دادن بهش.
برای من یکی فریم و رزلوشن پشیزی ارزش نداره مگه اینکه دیگه خیلی پایین باشن.
صحبتش فکر کنم تو چند صفحه پیش این تاپیک بود که بازی رو حتی میشه رو 540p ساخت و اپ اسکیل کرد به 1080p جوری که کیفیت بالایی داشته باشه.
..........
بسیار عالی
خوب در این صورت کلا باید DF جم بشه چون نیازی به بررسی فریم و کیفیت اجرایی بازیها نیست و اینا اصلا مهم نیستن .:blush:
NVIDIA AMD هم بیکارن هر ساله روی معماری جدید برای رسیدن به بهترین کیفیت اجرایی کار میکنن


من عرض کردم خوشم نمیاد تو رزولوشن 720 بازی کنم و دوست دارم بازی 1080 تجربه کنم و البته با Volumetric lighting و Shadow filtering به همراه Global illumination کلی تنظیمات دیگه

این فکت نیست سلیقس . پس قرار نیست همه مثل شما فکر کنن.
برای همین مایکروسافت اکوسیستم راه اندازی کرده که هرکسی بنابه سلیقه خودش روی پلتفروم مورد علاقش بازیشو تجربه کنه

شما داری تماشای فیلم سریال با بازی کردن مقایسه میکنی؟ اینا چه ربطی بهم دارن ؟:laughing:
شما تا وقتی 60FPS تجربه نکنی هیچوقت از واقعیت باخبر نمیشی تفاوتو درک نمیکنی.

شاید به شما 24 فریم حس سینمایی بده ولی برای ما 60 FPS ( چون تجربش کردیم ) خیلی مهمه
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or