شما ها اصلا خبر را دنبال میکنید ؟ کی حالا گفته 720 هست که هی واسه خودتون داستان میبافید ! باید عرض کنم این تکنیک رمدی از 1080p خیلی از بازیهای شما ها بهتر جواب داده . هنوز منابعی مثل df ندونسته چی به چیه اینجا تثبیت کردن رزولوشن بازی 720 هست .
امان از جوگیری. باور کنین هیچ ضدیتی با QB ندارم، Lake رو تو حوزه نویسندگی ادم قابلی می دونم و هیچ بحثی هم نمیخوام باز کنم ولی رفقا QB بهترین گرافیک Xone و حتی کنسولی رو داره، به قدری هم "افکت" درش بکار برده شده که حتی PS4 هم زیر 1080p Native زایمان می کنه، تفاوت بین 360p و 1080p هم حتی با Upscale کردن قابل تشخیص نیست، همه این حرفها رو چند روزه دارین مستقیم / غیر مستقیم می زنین و سلّمنا، هیچ حرفی نیست ولی حداقل وقتی انقدر روی لذت بردن از "اثر" مانور میدین دیگه شور قضیه رو خودتون درنیارین.
تکنیک Remedy نه از سر میل و انتخاب، که اجبار و ضعف سخت افزار Xone اونها رو به این سمت کشونده و اینکه کار رو به جایی رسوندین که این ترفند در رزولوشن رو حتی از 1080p ـهای واقعی - بازیهای شما! - هم بهتر می دونین انصافاً توهمه. DF بحثش روی شیوه ای هست که بکار بردن تا بتونن رزولوشن فعلی رو طوری جلوه بدن که تو نگاه عادی نزدیک / شبیه - نه بیشتر - به رزولوشن 1080p باشه نه چیز دیگه که حتی همونم بازم واسه مخاطب عادی کاملاً قابل تشخیص ـه و من QB واسم اهمیتی نداره بشینم hands on ازش بخونم ولی این یه مورد مثلاً بین خبرهای هفته قبل Inquisitr:
Digital Foundry did their analysis of what is called by Remedy to be “final code” and their findings consistently found Quantum Break to be running at 720p.
I realized this myself early on as I played, mostly due to the incredibly soft textures and character models, as well as incredibly noticeable aliasing when the game is in motion.
یعنی قبل از تحلیل DF یکی از کسایی که Act 1 رو بهش دسترسی داشته واسش قابل تشخیص بوده, این وسط ما اگه بگیم که کسی قبول نمی کنه میگه لابد از 1 متری داری به تصویر نگاه می کنی! ولی امثال همین Bradford فردا بازی واسه نقد هم بیاد زیر دستشون مطمئن باشین بازم تیکه ـشون رو به QB میندازن ولو اینکه تو همین مطلبم میندازه.
However, the 720p render target is a disappointment, especially in 2016. However, if you can get past that initial disappointment, Quantum Break’s opening act does leave you wanting to learn more.
باید دید سازنده تو چه شرایطی – با چه فریم ریت و چه رزولوشنی - در وهله اول و بعد از اون تو فاکتورهای بعدترش، با چه وسعت محیطی، چه هوش مصنوعی، چه تعداد NPC، ... تونسته به این سطح تکنیکی و جلوه های بصری برسه و تحلیلی که همه اینها درش لحاظ نشه ارزشی نداره. هر چند بازم میگم QB در هر صورت کار چشم نوازی ـه و کارشون به نسبت سخت افزار جای تحسین داره بلاخره، منتها فقط واسم جالبه که تا دیروز سر 900p یا 1080p بودن TO:1886 همدیگه رو از سقف آویزون می کردین با اینکه کلاً بحث سر نوار سیاهی بود که هیچ تأثیری در هر دو حالت نداشت بعد یهو متحول شدین اینا شدن عدد و رقم.
آپدیت:
متأسفم فقط، چی بگم. من والا هر چی زده باشم مطمئناً به خالصی موادی که حاصلش اون پست گُهربارت بوده نمی تونسته بوده باشه و این توهینت رو با همین جمله ازش می گذریم طوری نیست. اولین پستی هم که اسم PS توش اومد، اولین کسی که به PS4 تیکه انداخت و همینطوری اولین کسی که بحث مسخره رزولوشن فعلی QB حتی از 1080p Native هم بهتر از آب دراومده رو باز کرد و کسایی که زیرشون لایک می زدن همشون از طرف خودتون بودن، صفحات قبل هنوزم هست برین بخونین.
پست منم ماهیت ـش چیزی جز اثبات کردن اینکه این جمله " رزولوشن فعلی QB حتی از 1080p واقعی هم بهتر از آب در اومده" به شدت غلطه، نیست و نبوده و اون منتقد هم صرفاً مثالی بود که بفهمین شدنی هست بدون تحلیل DF هم کسی به این مطلب برسه پس نگین تفاوت قابل تشخیص نیست و بدتر از اون نگین از 1080p هم بهتر جواب میده حالا این وسط واستون اگه سخته این مسئله ساده رو ببینین خُب به درک.
اشتباهی هم که می کنین اینه که فکر می کنین الان مثلاً اسم Killzone رو آوردن یا بحث سر TO:1886 کردن باعث باد کردن رگ غیرت آدم می شه که خُب نمیشه و درباره همونها هم کسی همچین نوع ادعاهایی بکنه اشتباهه و همین نوع پست رو دوباره باید بده آدم.