عنوان Quantum Break اپدیت گرافیکی نخواهد داشت ، پاسخ فیل اسپنسر و Remedy به رزولوشن بازی

ALBERT WESK3R

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
Gold User
quantum-break-9-e1442541429207.jpg

چند روز پیش خبری مبنی بر رزولوشن عنوان انحصاری کوانتوم بریک منتشر شد. اینطور که به نظر میرسد این عنوان قرار است با رزولوشن 720 اجرا شود. انتشار این خبر باعث تعجب طرفداران بازی شد.با توجه به وعده هایی که استدیو سازنده در رابطه با گرافیک این عنوان بر روی کنسول وان داده بود

پس از منتشر شدن گزارش رزولوشن بازی برخی از وبسایت ها تصمیم گرفتند تا در مورد این مسئله از Remedy سوال کنند.

استدیو Remedy این مسئله را نه تایید و نه رد میکند و هیچ پاسخی نمیدهد.

بنابراین دوستدارن بازی تصمیم میگیرند تا در توییتر از فیل اسپنسر در رابطه با این مسئله سوال کنند. طرفداران این بازی میگویند چرا عنوانی که قرار بوده است یک ویترین گرافیکی برای کنسول اکس باکس وان باشد با رزولوشن 720 اجرا میشود؟

اقای فیل اسپنسر ضمن عدم پاسخ روشن مبنی بر تایید ، عدم یا انکار رزولوشن بازی در پاسخ به سوال طرفداران گفت:

من شما را تشویق میکنم قبل از انجام یک بازی از پیش داوری در رابطه با اینکه چه چیزی بازی را خوب یا بد میکند بپرهیزید.

در ادامه نیز گفت:

فکر میکنم از بازی لذت خواهید برد.

علاوه بر خبر رزولوشن مشخص شده است که بازی هیچ گونه اپدیتی مبنی بر ارتقاء گرافیک دریافت نخواهد کرد.

عنوان Quantum Break در تاریخ 4 اپریل برای پلتفرم های xone و pc منتشر خواهد شد.

منبع​

 
چقدر بعضی ها تو حاشیه هستن!

حالا خوبه فیل هم میگه زود قضاوت نکنیم و پیش داوری نکنیم!

بعد هم تا یه جا نگه رزولیشن بازی چقدره هیچ کس متوجه رزولیشن نمیشه ها ولی الان یه جور دوستان جو گیر شدن که انگار با چشم میتونن رزولیشن بازی رو از 70 متری تشخیص بدن!

حالا جالب اینه که خیلی ها روی مانیتور بازی میکنن و رزولیشن خیلی به چشم هم نمیاد ولی اینجا جوری اعتراض میکنن که انگار روی تی وی 80 اینچ میخوان بازی کنن و رزولیشن اذیتشون میکنه!

البته اگه اصلا Xbox One داشته باشن...

در نهایت هم حداقل واسه من که روی TV بازی میکنم AA خیلی مهمه و ترجیح میدم رزولیشن پایین باشه ولی AA بازی فعال باشه!

پ ن:یادمه زمان X360 وقتی داشتم Halo 4 رو بازی میکردم AA و نورپردازی بازی به قدری خوب بود که اصلا باورم نمیشد این بازی روی 720 اجرا بشه و در مقایسه با بقیه بازی گرافیک به مراتب بهتری داشت!
 
هرچند هنوز کار کشته های پیکسل شمار هم ندونستند رزولوشن واقعی بازی چیه حتی منابعی مثل df هم اعتراف کردند که افکتهایی که به کار برده شده تو بازی جایی ندیدن !
شما نمایش اخیر بازی را دیدید ؟با خودتون صادق باشید اگه همین گرافیک با این افکتهایی واقعا نمونش جایی دیده نشده همراه با این فیزیک بی نظیرش که از این نظر باید دودستی نشست ستایش کرد (فقط برید ویدئو ها را بینید و قضاوت با خودتون ) اگه همین گرافیک میخواست 1080p اجرا بشه به نظرتون جای تعجب نداشت یا یه چیز عادی بود ؟
میتونید به سیستم مورد نیاز pc هم رجوع کنید . حالا بگذریم شما ناراحت از رزولوشن بازی نگران چی هستید ؟ لبه های بازی ؟ تو ویدئوهای اخیر اگه شما لبه ای دیدید من واسه شما جایزه در نظر گرفتم تو حالت ایستاده و یا سرعت کم که علنا چیزی معلوم نیست . چیزی هست که تو بازی ها فول 1080 این مورد لبه مشخصه ولی تو بازی QB مشخص نیست چیزی که چندتا مرجع معتبر بهش اشاره کردند .حالا این کار رمدی قابل تقدیر هست یا نه ؟
من خودم از این که بازی 720 باشه ناراضی هستم ولی وقتی ویدئو ها با کیفت بالا دیدم تمام چیزهایی که نگرانش بودم شاید با 720p بازی از دست بره و اذیتم کنه دیدم خبری ازش نیست بجاش یه گرافیک با افکتهای یونیک و بینظیر تو بازی هست .
فیل اسپنسر هم واقعا حرف منطقی زده گفته بازی را تجربه نکرده دارید قضاوت میکنید همون حرفی که خودم مد نظر دارم واقعا حرفی بدی نزده یعنی ته حرفش اینه شما تجربه بازی را ول کردید چسبیدید به به چندتا عدد و رقم .
 
رزولوشن بازی "720p" به معنایی که دوستان میشناسن و برداشت میکنن نیست بازی از تکنیک Reconstruction استفاده میکنه که بر اساس ترکیب 4 تا فریم 720p که به همراه 4XMSAA رندر شدن ساخته میشه، جئومتری های هسته بازی با رزولوشن 720p رندر میشه ولی در نهایت خروجی بازی همونطوری که رمدی ادعا میکنه داخل یه فریم بافر 1080p ذخیره میشه و به نمایش در میاد برای همینه که DF نمیتونست با قطعیت بگه بازی روی چه رزولوشنی اجرا میشه و این با Upscale کردن رزولوشن 720p فرق داره و در واقع نمیشه رزولوشن بازی رو اندازه گرفت چون زمانیکه صحنه ثابت و کم تحرک میشه رزولوشن تصویر بالا میره و وقتی تصویر حرکت میکنه پایین میاد و موقع حرکت تصویر هم افت رزولوشن تصویر محسوس نیست مگر زمانیکه کسی یه فریم از بازی رو کپچر کنه و پیکسل شماری کنه.

این حرفهای یکی از ادیتورهای DF هست که دوستان تو تاپیک بازی هم قرار دادن:

یکی از نویسنده های Digital Foundry اینا رو توئیت کرده :D

fo2qzd3rbuysqtgzgejo.jpg

Blown away but what I've played of QB thus far. Amazing work
I think it's blown way out of proportion. It's one of the best looking, technically accomplished games on XO
It's rather frustrating. I don't think people fully understand the resolution issue (it's not "just" 720p - it's more complex)

چیزی که DF در مورد بازی ادعا میکنه حتی ابعاد تکنیکی رندر این بازی رو بیشتر مشخص میکنه چون جالبه که این تکتیک میراث دار همون تکنیک رندرینگ Alan wake روی 360 هست به اضافه تکنیکهای دیگه ای مثل ری کانستراکشن فریم نهایی و ....، تو Alan wake با وجودیکه بازی ذاتا با رزولوشن کمتر از 720p رندر میشد به خاطر اینکه ترکیب 50 تا رندر میانی مختلف باهم بود هر فریم بازی بالای 20 برابر یه فریم بافر 720p معمولی حجم داشت.

Alan Wake's renderer on the Xbox360 uses about 50 different intermediate render targets in different resolutions, color depths and anti-alias settings for different purposes. These are used for example for cascaded shadow maps from sun & moon, shadow maps from flashlights, flares and street lights, z-prepass, tiled color buffers, light buffers for deferred rendering, vector blur, screen-space ambient occlusion, auto-exposure, HUD, video buffers, menus and so on. In the end all are combined to form one 720p image, with all intermediate buffer sizes selected to optimize image quality and GPU performance. All together the render targets take about 80 MB of memory,equivalent in size to over twenty 720p buffers


http://community.remedygames.com/fo...with-this-720p-discussion?p=104436#post104436


Tech Focus: Game Graphics vs. Movies

http://www.gamesindustry.biz/articles/digitalfoundry-tech-focus-does-pixel-count-matter

خلاصه کلام:
بهتر نبود این بازی 1080p Native رندر میشد؟ 100 البته که خیلی بهتر بود ولی همونطور که رمدی گفته اونها برای این بازی به ترکیبی از پیکسل کوالیتی به همراه شیدینگها و افکتهای پیچیده برای القاء حالت سینمایی احتیاج داشتن و همونطور که همه میدونن توان اجرای همه این فاکتورها روی سخت افزار Xbox one غیر ممکن هست.
من امیدوارم از این تکنیک روی PC هم حداقل به عنوان یه انتخاب استفاده کرده باشن چون نتیجه خیلی خوبی داره و طیف سخت افزارهای اجرا کننده بازی رو گسترش میده بدون اینکه افت کیفیت محسوسی از نطر رزولوشن دیده بشه که موقع ریلیز بازی روی PC معلوم میشه.

15a7f0qto9um4zaji99g.jpg
 
البته رزولوشن فقط بخشی از گرافیک کلی بازیست و متاسفانه چون یه عدده خیلی راحت قابل فهمه از اون طرف تکنیکهایی که استفاده شده تا این قضیه پوشش داده بشه مثل یک عدد قابل فهم نیست. با حرفشون موافقم و به جای پیش داوری باید به کلیت گرافیک دقت بشه و نه صرفا یک عدد. به کفته DF بازی به هیچ وجه ظاهر یه باز 720 رو نداره و IQ باعث شده گرافیک خیلی تر و تمیز باشه. بنظرم در کل بهترین گرافیک روی وان هست تا این لحظه و رمدی کارش تر و تمیزی تحویل داده.
 
توی Rainbow 6 هم از تکنیکی شبیه به این استفاده شده که نتیجه خوبی هم داشته. در واقع مزیت این تکنیک اینه که میشه با پردازش کمتر به گرافیک بالاتری رسید و در اکثر مواقع هم نمیشه تفاوتش با حالت عادی رو تشخیص داد. یه بخشی از توضیح DF:

Essentially, this feature renders the game with half the number of pixels on each axis with an ordered grid MSAA pattern before reconstructing the image to match the final output. This is then coupled with a post-process temporal anti-aliasing solution to minimize artefacts in motion. So, at 1080p, we're technically seeing 960x540 with 2x MSAA. Interestingly, it would appear that the image is processed before being upscaled on Xbox One resulting in blurrier HUD elements and menu text.

This trick has its drawbacks, but when combined with temporal AA, it helps produces a soft yet stable image in motion. If you slowly pan the camera around you can certainly spot edge artefacts but, during normal gameplay, this is much less apparent. The resulting image is actually more temporally stable than many other console titles. It's a fantastic trade-off here that really helps keep performance up without a significant impact on image quality.

On the PC, this option is available and actually rather useful as well. The trusty GTX 780 used in our test machine on this project isn't quite up to the task of driving the game at 1440p60, but with temporal filtering, it works brilliantly. The same caveats are in place on the PC, of course, but the end results are certainly more attractive than simply upscaling from 1080p. That said, we recognise that a number of PC gamers suffer from a severe allergic reaction to any amount of blur in their image so it should be noted that Ubisoft provides seven possible anti-aliasing selections to customize the image. You have two levels of MSAA, two levels of TXAA (for Nvidia owners at least), FXAA, the custom temporal AA, and the temporal filter. All of these can be combined for different results but, rest assured, it's absolutely possible to achieve a razor sharp image.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-rainbow-six-siege-face-off

یعنی در واقع نسخه 1080p این بازی روی PS4 از تصویر 540p با 2x MSAA استفاده کرده در حالیکه QB از تصویر 720p با 4x MSAA و ۴ تا فریم قبلیش استفاده کرده.

S/ البته تمام این حرفها باعث نمیشه که مایکروسافت دروغگو نباشه و ضعف مدیریتی نداشته باشه و اسپنسر توضیح نداده باشه. S/
 
گویا رزولوشن متغیر هست و کیفیت خروجی خوبه ولی اگر قرار بود یک 720 عادی مثل نسل قبل باشه واقعا جای تاسف داره
حالا باید بیاد بازی ببینیم چی میشه
 
801a54f809534ea80e0295dd175549fb.jpg
5e6927a051f364cd8c40e54645175c5a.jpg


Sent From Valhalla

عکسهای "2016" از روی یه ویدئو استریم با کیفیت خیلی پایین کپچر شده برای همین اینقدر کیفیت تصویر پایین هست ضمن اینکه کسی که این عکسها رو پیک کرده اینقدر هیتر بوده که به دموی جدید بازی دقت نکرده توی دموی جدید خیلی افکتها و آبجکتها توی این مرحله اضافه شده قبل از اومدن ماشین و تصادف هوا صافه ولی بعدش آب و هوا تغییر میکنه و ولیومتریک Fog به بازی اضافه میشه که اون هم داینامیک هست و حتی تو جریان بازی بسته به قدرت افکتهای دیگه همون لحظه محیط بازی تغییر میکنه و وقتی زمان از فیریز شدن حتی برای یک لحظه در میاد هوا آفتابی میشه و بعدش دوباره مه آلود میشه.
در مورد بازی جالبه که هیچ سایه ای تو بازی Bake نیست چون همه سایه ها تحت تاثیر اتفاقات داخل بازی تغییر وضعیت میدن و GI بازی هم کاملا داینامیک هست
به جز اون بازی تو بعضی مرحله ها Dynamic time هست:

Quantum Break Will Have “Large Scale Destruction Events” And Dynamic Time Of Day For Some Levels

Read more at: http://gearnuke.com/quantum-break-will-large-scale-destruction-events-dynamic-time-day-levels/

20r5hf8eu5bm2u8675f7.jpg
90jhmamlpotwqp3toanf.jpg


وسط همون مرحله وقتی زمان تحت تاثیر نیروهای بازی بهم میریزه و از فیریز شدن در میاد:

kcrmvym6qm6rnktn0g3e.jpg


چند لحظه قبل از فیریز شدن تایم:
050ijhupmoiya3d628bc.jpg

همون صحنه چند لحظه بعد فیریز شدن تایم:
xf5t4tdy3nlq7ykr87ha.jpg


این عکس آخرم که مثلا دورش خط قرمز کشیدن که فنسها حذف شده اونجا نه تنها حذفی اتفاق نیوفته یه دیوار فلزی اسپلیت هم به پشت اون فنسها اضافه شده که تیکه تیکه خراب میشه و روی زمین میوفته.

dndo0tjzj5s5sckyg55k.jpg
 
آخرین ویرایش:
شما QUANTUMرو برا گرافیک بازی میکنید؟ با این بازی 720کمتر باشه ارزش رو داره . برا کسایی هم که دنبال گرافیک هستند گرافیکش عالی مشکلی نداره

مظمن یاشید با این همه افکت که تو بازی به کار برده کمبودی از گرافیک پیدا نمیکنید
 
  • Like
Reactions: sadegh93 and Cj_sa
تو بعد فنی به جز بخش رزولوشن که مشخص با محدودیت هایی که داشتن عالی عمل کردن، چندتایی که hands on خوندم از گیم پلیو داستان تعریف کردن و حتی با live action ها هم حال کرده بودن.
جای تاسف که بعضیا انقدر تو بخش جنگ کنسول‌ها ذوب شدن که حتی به بازی‌های شرکتی مثل رمدی هم رحم نمی‌کنن.
به طور مثال اون عکسی که ساختن و share کردنش کاملا یک ضد تبلیغه و الان همه در مورد دانگریدو این چرت و پرتا صحبت میکنن،در حالی که اگر gif ازش درست می‌کرد کاملا مشخص میشد با چی طرفیم!مایکروسافت هم که تو بخش تبلیغات گند زده و فقط داره نگاه میکنه ببینه چطور بازیو دارن خورد میکنن.
ماهایی که امید داریم بازی خوب باشه و خوب بفروشه تا alan wake 2 رو ببینیم باید شاهد این مسخره بازیا، ترول شدنا و تبلیغات منفی باشیم.
 
ببخشید مگه آنچارتد با اون گرافیک وحشتناکش 1080 نیست؟ فکر کنم بتاش 1080 بود
مگه نمیدونی ps4 خیـــــــــــــــــلی قویه :screamcat:

چی مثلا نمک ریختی الان؟

دیدم رفتی زحمت کشیدی یه آی دی جدید ساختی شیش ساعت داری بالا پایین میکنی که آخرش بگی PS4 قویه و ایکس باکس ضعیفه خواستم کارت راحت بشه به بقیه زندگیت برسی، بده؟ 8->
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or