شایعه ریمیک نسخه اول The Last of Us برای پلی استیشن 5 توسط ناتی داگ در حال توسعه است

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
1617969696920.png
مطابق گزارش بلومبرگ به قلم جیسون شرایر، استدیوی Visual Arts Service Group سونی (VASG) که از بازوهای کمکی کمپانی برای توسعه بسیاری از عناوین بزرگ خود روی پلی استیشن بوده است، در اقدام برای خارج شدن از حالت بازوی کمکی بودن به سونی ایده ریمیک و گسترده تر کردن عنوان فوق العاده موفق سونی در سال 2013، The Last of Us روی پلی استیشن 5 را می دهد. این ایده طی گذر زمان توسط سونی آن چنان تحویل گرفته نشده و بودجه آن چنانی به VASG تعلق نمی گیرد. در نهایت نیز پروژه از دست این استدیو خارج شده و به خود ناتی داگ، سازنده بازی اصلی محول می شود. مطابق مصاحبه هایی که با هشت نفر از افراد این استدیو صورت گرفته (که نخواسته اند نام هایشان فاش شود) استدیوی VASG بعد از این قضیه تقریبا از هم پاشیده و اعضایش (به همراه Michael Mumbauer که رهبر استدیو است) متفرق یا به ادغام دیگر استدیوهای بزرگ دیگر درآمده اند.

در ادامه این گزارش نیز شرایر از دیگر اطلاعات داخلی سونی نظیر تمرکز فوق العاده بالای سونی روی استدیوها و عناوین بزرگتر و فاصله گرفتن کامل از عناوین Niche تر صحبت کرده. استدیوی Bend نیز در سال 2019 تلاش برای گرفتن گرین لیت برای توسعه دنباله ای روی عنوان اوپن ورلد خود Days Gone ایده های خود را به سونی ارائه می کند که با جواب منفی روبرو می شود. بنا به صحبت افرادی که در این رابطه مطلع بوده اند، علت این امر این بوده که علی رغم سودآوری Days Gone به علت دوره ساخت طولانی بازی و واکنش نه چندان مثبت منتقدان به این اثر، هنگام عرضه؛ ساخت دنباله بازی برای سونی چندان توجیه نداشته. در نتیجه Bend به دنبال توسعه عنوان جدیدی است و مراحل ساخت آن دو سال است که جلو می رود.

اطلاعات دیگر با جزئیات بیشتر را می توانید از لینک زیر مطالعه کنید
منبع: Sony’s Obsession With Blockbusters Is Stirring Unrest Within PlayStation Empire
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,195
نام
ماکان
ما که دستمون از دنیا کوتاهه اینجا داریم قلع و قمع میشیم اما اون ور که قدرتشو دارن بریزن مقر سونی، یک یکشون رو آتش بزنن. هر احمقی که KZ رو ول کنه، بعد TLoU رو ریمیک کنه مستحق بدترین مرگ هاست.
 

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
کل توییتر و ریست ارا ریج زدن و سرسخت ترین طرفدارای پلی استیشن هم کمر به قتل رایان و دار و دستش بستن، بعد اینجا دوستان جوری نشون میدن که خیلی اوضاع گل و بلبله.
اخه ریمیک بازی 7 سال پیش؟
رسما با این مقاله نشون داد که استودیویی مثل Bend رو از ریشه نابود کردن، استودیو سن دیگو که از لحاظ فنی شاید خفنترین بودن رو زدن ترکوندن، اونم وضع استودیو ژاپن.
واقعا با این چیزا خوشحالید؟
هرچی هم گفته شه، یه کامنت جنریک که تو دوره جیم رایان پر فروشترین کنسول لانچ و بلا بلا.
اوضاع سونی خوب نیست.
پر فروش هست؟ بله، اما به چه قیمتی؟
 

mehdi081

کاربر سایت
Dec 27, 2015
54
نام
مهدی
مرثیه‌ای بر یک رویا.

سیاست ریمستر کردن عناوین نسل 7 برای ps4 قابل قبول بود، نسل 7 عده زیادی بازی های مطرح سونی مثل TLoU و GoW رو تجربه نکرده بودن و برای کسانی که از Xbox360 به Ps4 کوچ کرده بودن یه نعمت بزرگ بود. اما الآن موضوع کاملا متفاوته. بازی ای که نسل 7 فروش بالایی داشته و نسل 8 هم ریمستر شده و اونایی که تجربه اش نکرده بودن هم تونستن ازش لذت ببرن رو روی نسل 9 ریمک کنن؟!
اصلا این سیاست عجیب و غریب رو درک نمی‌کنم. شاید 2،3 نسل بعد این حرکت رو میزدن قابل قبول بود ولی اینطوری به شکل زنجیره‌ای و پشت سر هم دیوونگیه.
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,582
ملت دارن به جیم رایان فحش میدن و پشت بندش Shawn Layden داره لایکشون میکنه :-"

https://twitter.com/ShawnLayden/likes

View attachment 201333
View attachment 201334
View attachment 201335
View attachment 201336
این کارا به نفع سونی تموم نمیشه. تازه نسل شروع شده هنوز کار زیادی مونده. همین شروع نسل سک بوی و دمون سولز و آسترو اومده. کلی بازی تاپ هم دارن همین امسال میان. باید صبر کرد. این جو دو قطبی فقط ضرر داره.
 

ShahryR

کاربر سایت
Sep 7, 2012
657
نام
شهریار
این تیکه‌اش برای من خیلی مهم به نظر می‌رسه. یعنی دیگه از سونی توقع Gravity Rush و فیلتور سیفونی و ... نداشته باشید. دنبال AAAA با کیفیت ماورایی اگر هستید، سونی در خدمت شماست.
این دور شدن سونی از بازی‌های بی‌مانند ژاپنی واقعا برام نگران‌کننده و ناامید‌کننده‌ست. این عشق غرب شدن سونی که تا حدی بعد از عملکرد فوق‌العاده نسل قبل قابل پیش‌بینی بود، خیلی تلخه. امیدوارم این رویه عوض شه واقعا، چون اینطوری کل صنعت به عنوان یه واحد آسیب می‌بینه.
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,606
نام
Mehrdad
اخرین بار همین بهار گذشته قبل از عرضه پارت 2، نسخه ریمستر رو یک دور کامل بازی کردم.. بعد از 7 سال هنوزم فوق العاده بود. البته فوق العاده خلاصه ترین تعریفیه که میشه از تجربم کرد..
با این حال تا این خبر رو دیدم حقیقتا خیلی هم حالم گرفته نشد.. نمیدونم شاید به خاطر ذهنیتی که بعد از دیدن دیمنز سولز ریمیک، نسبت به ریمیک های جدید پیدا کردم ناخوداگاه خوشحال شدم و یا حداقل نه تو ذوقم خورد نه حالم گرفته شد.. دیدن تحولی در حد دیمنز در Tlou به نظرم میتونه خیلی جذاب باشه.
از یک طرف هم با دوستان موافقم که وقتی بازی هایی مثل کیلزون 2 یا رزیستنس ها وجود دارند الزامی به ریمیک کردن بازی که 7 8 سال پیش اومده نیست..
اما باز هم به نظرم نکته مثبت ریمیک Tlou نسبت به کیلزون و رزیستنس، اینه که در مورد Tlou خصوصا با توجه به بازی اصلی، حداقل میدونیم 100% با یک بازی درست حسابی و بی ایراد و خفن طرفیم.. اما مثلا کیلزون 2 نمیدونم والا از کجا معلوم ریمیکشم مثل نسخه اصلی بتونند یک گیم پلی فوق خفن سنگین ازش دربیارند و نتیجه شبیهه مثلا کیلزون 3 نشه؟ هرچند من کیلزون 3 هم دوست داشتم و این حرفم به این معنی نیست که از ریمیک کیلزون 2 استقبال نمیکنم..
با این حال به نظرم منفی ترین قسمت ماجرا همینه که به نظر میرسه ممکنه تمرکز ناتی داگ رو" ای پی جدید" نباشه. من ادم خاطره دوستی هستم و از ریمیک و این چیزا کلا استقبال میکنم..یا مشکل خاصی با تمرکز ناتی رو انچارتد و تلو ندارم.. (مگه سانتا با ادامه کار رو گاو به ورطه تکرار افتاد و شاهکار نساخت که حالا ناتی بیفته و نتونه ادامه بازی هاش رو شاهکار بسازه؟؟)
اما از طرف دیگه کی دلش بازی کاملا جدید از ناتی داگ نمیخواد؟

پ.ن: ترکوندن تیم ها و نتیجه اون.. فاصله گرفتنشون از بازی های جمع و جور و یونیک، یا بلاهایی که سر جپن استودیو اوردند..به نظرم خبر بسیار بد و ناگواریه.
 
آخرین ویرایش:
  • Smile
Reactions: Need4Speed

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
گزارش بلومبرگ صحبت های بسیار جالبی کرده. گزارش ( به شایعه بودن خبر به هر حال توجه داشته باشید و این موضوع رو باید در نظر داشته باشیم ) به صورت کلی داره چالش های پیش رو، رو توضیح میده و در ادامه هم توضیحات بیشتری گفته میشه.

مقاله اول از چالش ها، تکاپو ها و ایده های مختلفی که در بین استودیو ها، مدیران و امپراطوری سونی در این حیطه صحبت میکنه و خلاصه این که مقاله ای به شدت جالب هستش و پیچیدگی ساخت بازی ها در استودیو های سونی رو داره نشون میده و Mathew Kanterman تحلیل گر بلومبرگ داره از پیچیدگی و چالش ها و سیاست های پیش روی ساخت بازی ها در استودیوهای سونی صحبت میکنه و به صورت کلی نظر مثبتی داره و در جایی میگه :

رقابت مابین سونی و مایکروسافت پیرامون تولید عنوان های انحصاری و همین طور محتویات جدید در سالیان اخیر بهتر از مایکروسافت بوده و بازی‌های جدید و بازسازی عناوین قدیمی باعث می‌شود که تقاضا برای خرید پلی‌استیشن ۵ در سطح بالایی بتونه پایداری خودش رو نگه داره.

من به طور خلاصه بگم :

  • بازی TLOU ریمیک با اسم رمز T1X شروع به کار کرد و به صورت پروژه ای آزمایش از سوی سونی زیر نظر قرار گرفت
  • این بازی رو استودیوی ویژوال آرتز کاملا قصد داشت با موتور گرافیکی جدیدی بسازه و به همین خاطر هزینه ساخت این بازی به شدت بالا رفت. تا جایی که هرمان هالست وقتی رقم درخواستی رو از سوی استودیو دید، از Michael Mumbauer پرسید که دلیل هزینه بالای این بازی چی هستش و این شخص گفت دلیل اصلیش اینه که میخوایم بازی رو با یک موتور گرافیکی کاملا جدید و بر اساس یک نسخه نسل نهمی توسعه بدیم .
  • پروژه شروع به کار کرد و هرمان هالست بهار سال ۲۰۱۹ میره بازی رو میبینه ولی آن چنان از بازی که ویژوال آرتز ساخته بود راضی نبود.( بخشی از پروژه کامل شده بود.
  • ناتی‌داگ برای پولیش بیشتر بازیThe Last of Us Part II به تیم ویژوال آرتز نیاز داشت و ۲۰۰ نفر از اعضای ویژوال آرتز موظف شدند تا در سال های مابین 2019 تا 2020 از ناتی‌داگ پشتیبانی کنند.
  • در حال حاضر پروژه T1X توسط ناتی‌داگ و همچنین همکاری تیم سونی ویژوال آرتز (Sony Corp.’s Visual Arts Service Group) در دست توسعه قرار دارد.
  • تیم Michael Mumbauer که بنیان گذار ویژوال آرتز هستش در بین کارکنان و افراد استودیوهای جهانی سونی به شوخی استودیوی ناتی‌داگ جنوبی نامیده شده.
  • همین طور Bend Studio با تمامی چالش هایی که داشته، سرانجام به آرزوی خودشون رسیدن و در حال حاضر بر روی یک پروژه جدید کار می‌کنن و سونی راضی شده که این استودیو بازی مورد نظر خودش رو بسازه.
  • بازی دیزگان فروش خوبی داشت ولی نمرات بازی و همین طور نقد بازی ها از سوی منتقدین باعث شده نظر سونی بر روی ادامه این بازی کاملا مجهول باقی بمونه.
  • سونی تمرکز بسیار زیادی بر روی استودیوی های بزرگ خودش گذاشته و بودجه و امکانات بیشتری در اختیار استودیو های بزرگ خودش گذاشته.
  • بودجه‌های عظیم و چند ده میلیون دلاری به استودیوهای سانتامونیکا و گوریلا و ناتی داگ اختصاص داده شده است
  • بخش کوچکی از استودیو ناتی داگ داره TLOU ریمیک رو با همکاری ویژوال آرتز میسازه و همین طور ناتی داگ داره روی یه ای پی دیگه هم کار میکنه.
  • استودیوی ویژوال آرتز 200 نفر کارمند داره و فقط اون تیم 30 نفره ای که قصد داشتن نسخه TLOU 1 رو ریمیک کنن بخشیشون استودیو رو ترک کردن.
  • همین طور سونی به استودیو Bend دستور داده بود که برای ساخت یک بازی چندنفره به استودیوی ناتی‌داگ کمک کنن و در کنارش هم تیم دوم استودیوی Bend با نظارت ناتی‌داگ، نسخه‌ جدیدی از Uncharted را توسعه بدن. که خب برخی از اعضای عالی رتبه استودیوی Bend این درخواست ها رو نپذیرفتن و استودیو رو ترک کردن.
پی نوشت : خلاصه این که از شایعات و خبر های لیک شده و ... مشخص هستش سونی برای نسل نهم به شدت قصد داره بازی های پر هزینه و به اصطلاح بلاک باستر بیشتری رو بسازه . بودجه بیشتری به استودیو های بزرگ خودش داده و مثل این که این استودیو ها هم زمان دارن دو بازی بزرگ و پر هزینه رو تولید و توسعه میدن و خلاصه این که باید دید سیاست ها و برنامه های سونی و در راس آن ها جیم رایان و هرمان هالست به کجا ختم میشه و زمان فقط میتونه پاسخ بسیاری از پرسش ها رو به ما نشون بده. ( دیدگاه مثبت و منفی نسبت به این دو شخص بین طرفداران و گیمر های سراسر جهان وجود داره و .... )

( نظر شخصی خودم درباره ریمیک ها رو باید بگم اگر ریمیکی میخواست در کار باشه دوست داشتم سری Killzone و یا resistance ریمیک بشه)
 
آخرین ویرایش:

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
فکر کنم اگه خبر از ریمیک نسخه ی دوم با یک داستان جدید بود بیشتر استقبال میشد!
دقیقا حالا لازمم نیست کاملا جدید باشه ولی میتونن روایت داستان رو عوض کنن و جزییاتش رو تغییر بدن
ولی نسخه اول واقعا نیازی به ریمیک نداره
 
  • Like
Reactions: stanley

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر