یکم لطف کنی لحن صحبت کردنت بهتر بشه هیچ مشکلی پیش نمیاد. و واژه طوماری هم که برای مسخره کردن به کار بردی رو هم ازش میگذرم ...
درباره طومار نوشتن هم به خودم ارتباط داره که چقدر بنویسم یا ننویسم و اصلا به شما ارتباطی نداره. همون طور که شما یه خط هم بنویسی به من ارتباطی نداره که چقدر مینویسی یا نمینویسی. پستم هم برای شما خوشایند نبود، میتونستی ازش به راحتی عبور کنی. ( برای کاربرای بازیسنتر همیشه احترام قائلم و تا سعی دارم دوست دارم پست هام محتوا داشته باشه )
این پست من هم طوماره. خوشتون نمیاد نخون. به همین راحتی ....
باقی دوستان دیگه بازیسنتری نوشته های من رو قضاوت میکنن و اگر کسی خوشش اومد پستم رو تا آخر میخونه و اگر هم کسی خوشش نیومد و پستی حوصله سر بر بود، خب وسط داستان نوشته های من رو ول میکنه و نیمه کاره رها میکنه و مختار هستن. اجباری هم نیست که کسی تا انتها پست های من رو بخونه.
اما درباره توضیحاتم بیخود حرف تو دهن من ننداز دوست عزیز.
و تعدا کم پلی استیشن های فروخته شده ؟ شما مثل این که من هر چی نوشتم یه طور دیگه برای خودت داری برداشت میکنی این چه ربطی به عدم موفقیت این دو بازی به صورت مسقیم داره ؟ کی من چنین حرفی زدم ؟ اصلا روی صحبتم یه چیز دیگه بود. فکر کردی منظورم این بود که این دو بازی خوب بودن و به خاطر نرسیدن فروش منطفی کنسول پلی استیشن 4 این دو بازی شکست خوردن ؟؟!؟!؟!؟!؟!؟ عزیز اشتباه متوجه شدی.
من دقیقا چنین چیزی رو نوشتم
این پست بالام منظورم درباره سود آوری بود و منظور این بود سونی که کلا دیگه آی پی جدید رو اول نسلی منتشر نمیکنه و اول نسلی منتشر کردن چنین بازی هایی کار اشتباهی و پر ریسکی هستش
نشون به اون نشونی بازی دیمون سولز اول نسل نهم که یه ریمیک بود و تیم سازنده باید فقط بر روی گرافیک، فیزیک و انیمیشن های بازی کار میکرد و بخش لول دیزاین و گیم پلی بازی نیاز به تغییرات فراوان نداشت و نکته مهم اینه که نیازی به ایده پردازی و آزمون خطا و این موارد نبود که پروسه تولید طولانی مدت پیش بره. نتیجه ؟ بازی بسیار موفق و متا 92 برای یک بازی لانچ.
بازی دیگر spider man miles morales که این بازی هم یک آی پی جدید نبود و یک بازی میان نسلی هم بود و نتیجه ؟ بازی موفق و متا 85
پس سونی از نسل هشتم درس گرفته و آی پی های جدید خودش رو اول نسل منتشر نمیکنه . به سازنده ها زمان میده که ایده های خودشون رو کامل کنن و هر وقت بازی آماده بود بازی رو در آینده منتشر کنن و این طوری از فاجعه ای که برای امثال استودیوی Evolution پیش اومد جلو گیری کنن.
در ضمن ای پی های جدید کلا زمان بر هستن و توسعشون زیاد طول میکشه . چون آزمون خطا زیاد دارن و خیلی از بخش های توسعه در پروسه تولید دوباره سازی میشن. خیلی هم واضح گفتم هر دو بازی درایو کلاب ( در زمان انتشار ) و اوردر ( بازی رسما فاجعه بود و به جر گرافیک، هیچی نداشت ) بازی های خوبی نبودن هر کدومشون به نوبه خودشون.
این جا هم درباره بازی های اول نسلی خیلی بهتر و کامل تر توضیح داده بودم لینکش رو در پست بالا هم گذاشتم و بازم میذارم و همون جا هم خیلی مدت پیش نظرم رو در رابطه با این دو بازی گفتم و مشخصه این دو بازی خوب نبودن زمان انتشار و خوبه بار ها به این موضوع اشاره کردم و همین لینک پایینی رو بری بخونی متوجه میشی.
و بخشی از نوشته من در لینک پایین
الان این نوشته بالا صحبت از خوب بودن این دو بازی گفته شده ؟
نظراتی درباره رویکرد انتشار بازی های لانچ سونی در نسل نهم نسبت به نسل هشتم.
درایو کلاب هم نظر شماست بعد آپدیت ها بازی متوسطی بود . این نظر شماست. نظر خیلی ها مثل من این بود که این بازی بعد از آپدیت واقعا بازی خوبی شده بود. نه نظر من بلکه نظر بسیاری از سایت ها و منتقدین در اون زمان بود. از نظر جلوه های بصری و سیستم آب و هوای پویا یکی از بهترین بازی های ماشینی نسل هشتم بود بدون هیچ شکی . بازی تمام و کمال قربانی انتشار نصفه نیمه در زمان لانچش شد.
سایت gamesradar ( نقدی که یک سال بعد بر روی بازی صورت گرفت و نقدی بعد از آپدیت های بازی بود و به شدت از بازی تمجید کرد )
DRIVECLUB REVIEW
سایتthegamingreview
Driveclub is a racer which every PS4 owning racing fan should be looking into buying…
So while it’s true that Driveclub had one of the worst launches in recent gaming, all credit to the developers for plugging away and fixing the problems. It took a while, a lot of people gave up and traded in, and a lot of reviews on the web are very scathing about the whole ordeal. But now, in its current state, and after a series of updates and free DLC, Driveclub is a racer which every PS4 owning racing fan should be looking into buying. It’s fast, it’s gorgeous and when clubbing together with some friends it’s incredibly addictive.
Good things come to those who wait, and those who have waited have struck gold with Driveclub.
بسیاری از سایت ها مثل یورو گیمر و ... وقتی آپدیت ها و ... بازی اومد نظرشون به شدت نسبت به بازی برگشته بود ولی دیگه دیر شده بود و نمرات و نقد ها داده شده بود و کار از کار گذشته بود.
و بازی هم رسما نیمه کاره رها کردن چون سونی دیگه پشتیبانی نکرد از این بازی و این آی پی همون زمان انتشار که نصفه نیمه بود گور خودش رو کنده بود و تیم سازنده بعدش هر چقدر دست و پا زد نتونست بازی رو جمع و جورش کنه.
بازی هایی مثل The Evil Within بازی هایی میان نسلی بود و متا 75 و این بازی در زمان انتشار با مشکلا فنی زیاد و افت فرم و .... رنج میبرد و بعد آپدیت ها بازی تونست به ثبات برسه. و Alien: Isolation هم بازی میان نسلی و متا 79 و بازی خوبی هم بود. درایو کلاب متاش چند شد ؟ 71 ( یه بازی نصفه نیمه که با فشار سونی منتشر شد و اگر این بازی کامل منتشر میشد سرنوشتش بدون هیچ شکی تغییر میکرد )
اوردر هم که دربارش صحبت کردم و این بازی رسما به جز گرافیک هیچی نداشت و اون بازی اصلا قرار بود اول یه چیز دیگه باشه و بعد پروسه ساختش تغییر کرد و نتیجه کار فاجعه از آب در اومد.
طوری از اون دو بازی شما نام بردی هر کی ندونه فکر میکنه متای بالای 85 گرفته بودن. هر دو هم بازی های میان نسلی بودن . ,, ولی درایو کلاب و حتی همون اوردر فاجعه با موتور گرافیکی که برای نسل هشتم تدارک دیده شده بودن داشت توسعه پیدا میکرد و (موتور گرافیکی درایو کلاب از صفر تا صد برای نسخه نسل هشتمی نوشته شده بود و سیستم آب و هوای پویاش کلی زمان برد تا تکمیل بشه و ... ) برای همین گفتم که ساخت چنین بازی های زمان بر هستش.