شایعه ریمیک نسخه اول The Last of Us برای پلی استیشن 5 توسط ناتی داگ در حال توسعه است

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
1617969696920.png
مطابق گزارش بلومبرگ به قلم جیسون شرایر، استدیوی Visual Arts Service Group سونی (VASG) که از بازوهای کمکی کمپانی برای توسعه بسیاری از عناوین بزرگ خود روی پلی استیشن بوده است، در اقدام برای خارج شدن از حالت بازوی کمکی بودن به سونی ایده ریمیک و گسترده تر کردن عنوان فوق العاده موفق سونی در سال 2013، The Last of Us روی پلی استیشن 5 را می دهد. این ایده طی گذر زمان توسط سونی آن چنان تحویل گرفته نشده و بودجه آن چنانی به VASG تعلق نمی گیرد. در نهایت نیز پروژه از دست این استدیو خارج شده و به خود ناتی داگ، سازنده بازی اصلی محول می شود. مطابق مصاحبه هایی که با هشت نفر از افراد این استدیو صورت گرفته (که نخواسته اند نام هایشان فاش شود) استدیوی VASG بعد از این قضیه تقریبا از هم پاشیده و اعضایش (به همراه Michael Mumbauer که رهبر استدیو است) متفرق یا به ادغام دیگر استدیوهای بزرگ دیگر درآمده اند.

در ادامه این گزارش نیز شرایر از دیگر اطلاعات داخلی سونی نظیر تمرکز فوق العاده بالای سونی روی استدیوها و عناوین بزرگتر و فاصله گرفتن کامل از عناوین Niche تر صحبت کرده. استدیوی Bend نیز در سال 2019 تلاش برای گرفتن گرین لیت برای توسعه دنباله ای روی عنوان اوپن ورلد خود Days Gone ایده های خود را به سونی ارائه می کند که با جواب منفی روبرو می شود. بنا به صحبت افرادی که در این رابطه مطلع بوده اند، علت این امر این بوده که علی رغم سودآوری Days Gone به علت دوره ساخت طولانی بازی و واکنش نه چندان مثبت منتقدان به این اثر، هنگام عرضه؛ ساخت دنباله بازی برای سونی چندان توجیه نداشته. در نتیجه Bend به دنبال توسعه عنوان جدیدی است و مراحل ساخت آن دو سال است که جلو می رود.

اطلاعات دیگر با جزئیات بیشتر را می توانید از لینک زیر مطالعه کنید
منبع: Sony’s Obsession With Blockbusters Is Stirring Unrest Within PlayStation Empire
 
آخرین ویرایش:

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
فکر کنم شما خودت میدونی طومارهایی که می نویسی رو کسی کامل نمیخونه برای همین به راحتی حرفتو عوض میکنی.
تو کامنت قبلی علت اصلی عدم موفقیت این دوبازی رو "ریسک" کردن سونی و "تعداد کم ps4 های فروخته شده" اعلام کردی.
الان یهویی متوجه شدی سونی فشار آورده؟
یه نگاهی به لانچ تایتل های ps4 بندازید بد نیست. بعضی هاشون هم روی ps4 فروش خوبی داشتن. پس ربطی به تعداد ps4 ها نداره.
تو همون ماه عرضه درایو کلاب عناوینی مثل The Evil Within و Alien: Isolation عرضه شدن. هیچکدوم هم ناقص نبودن!
چندین بازی خوب دیگه هم قبل یا در نزدیکی تاریخ انتشار the order اومدن. که بعضی هاشون هم new ip بودن و روی ps4 هم فروش خوبی داشتن.
درایو کلاب اگر تا 10 سال دیگه هم آپدیت میشد، از یک ریسینگ متوسط پا فراتر نمیزاشت. بازی رو رسمن نیمه تمام عرضه کرده بودن. بعد شما توقع داشتی بفروشه؟
the order هم که چیزی در موردش نگیم بهتره. کلن یه کات سین بود که توش میشد یه مقدار تعامل کرد.
علت کم فروش بودن این دو بازی هیچ ارتباطی به ریسک کردن سونی و تعداد ps4 های فروخته شده نداره. این دوتا بازی بد بودن در نتیجه تو مارکت هم موفق عمل نکردن. به همین راحتی.
در ضمن تعصب هم چیز بدیه.
یکم لطف کنی لحن صحبت کردنت بهتر بشه هیچ مشکلی پیش نمیاد. و واژه طوماری هم که برای مسخره کردن به کار بردی رو هم ازش میگذرم ...

درباره طومار نوشتن هم به خودم ارتباط داره که چقدر بنویسم یا ننویسم و اصلا به شما ارتباطی نداره. همون طور که شما یه خط هم بنویسی به من ارتباطی نداره که چقدر مینویسی یا نمینویسی. پستم هم برای شما خوشایند نبود، میتونستی ازش به راحتی عبور کنی. ( برای کاربرای بازیسنتر همیشه احترام قائلم و تا سعی دارم دوست دارم پست هام محتوا داشته باشه )

این پست من هم طوماره. خوشتون نمیاد نخون. به همین راحتی ....

باقی دوستان دیگه بازیسنتری نوشته های من رو قضاوت میکنن و اگر کسی خوشش اومد پستم رو تا آخر میخونه و اگر هم کسی خوشش نیومد و پستی حوصله سر بر بود، خب وسط داستان نوشته های من رو ول میکنه و نیمه کاره رها میکنه و مختار هستن. اجباری هم نیست که کسی تا انتها پست های من رو بخونه.

اما درباره توضیحاتم بیخود حرف تو دهن من ننداز دوست عزیز.

و تعدا کم پلی استیشن های فروخته شده ؟ شما مثل این که من هر چی نوشتم یه طور دیگه برای خودت داری برداشت میکنی این چه ربطی به عدم موفقیت این دو بازی به صورت مسقیم داره ؟ کی من چنین حرفی زدم ؟ اصلا روی صحبتم یه چیز دیگه بود. فکر کردی منظورم این بود که این دو بازی خوب بودن و به خاطر نرسیدن فروش منطفی کنسول پلی استیشن 4 این دو بازی شکست خوردن ؟؟!؟!؟!؟!؟!؟ عزیز اشتباه متوجه شدی.

من دقیقا چنین چیزی رو نوشتم

مابقی آی پی های جدید رفتن از اواسط نسل هشتم به بعد که همگی موفق بودن. منطق شما چی میگه ؟ آی پی های جدید این اول نسل مثلا منتشر بشن ؟! بعد کنسول هم که هنوز به میزان فروشی نرسیده که جواب گوی فروش آی پی های جدید باشه و کنسول ها باید تو خونه اکثر طرفداران سونی و گیمر ها بیاد تا بعد آی پی های جدید به فروش برن و اگر موفق بودن به سود آوری برسن.

این پست بالام منظورم درباره سود آوری بود و منظور این بود سونی که کلا دیگه آی پی جدید رو اول نسلی منتشر نمیکنه و اول نسلی منتشر کردن چنین بازی هایی کار اشتباهی و پر ریسکی هستش

نشون به اون نشونی بازی دیمون سولز اول نسل نهم که یه ریمیک بود و تیم سازنده باید فقط بر روی گرافیک، فیزیک و انیمیشن های بازی کار میکرد و بخش لول دیزاین و گیم پلی بازی نیاز به تغییرات فراوان نداشت و نکته مهم اینه که نیازی به ایده پردازی و آزمون خطا و این موارد نبود که پروسه تولید طولانی مدت پیش بره. نتیجه ؟ بازی بسیار موفق و متا 92 برای یک بازی لانچ.

بازی دیگر spider man miles morales که این بازی هم یک آی پی جدید نبود و یک بازی میان نسلی هم بود و نتیجه ؟ بازی موفق و متا 85

پس سونی از نسل هشتم درس گرفته و آی پی های جدید خودش رو اول نسل منتشر نمیکنه . به سازنده ها زمان میده که ایده های خودشون رو کامل کنن و هر وقت بازی آماده بود بازی رو در آینده منتشر کنن و این طوری از فاجعه ای که برای امثال استودیوی Evolution پیش اومد جلو گیری کنن.

در ضمن ای پی های جدید کلا زمان بر هستن و توسعشون زیاد طول میکشه . چون آزمون خطا زیاد دارن و خیلی از بخش های توسعه در پروسه تولید دوباره سازی میشن. خیلی هم واضح گفتم هر دو بازی درایو کلاب ( در زمان انتشار ) و اوردر ( بازی رسما فاجعه بود و به جر گرافیک، هیچی نداشت ) بازی های خوبی نبودن هر کدومشون به نوبه خودشون.

این جا هم درباره بازی های اول نسلی خیلی بهتر و کامل تر توضیح داده بودم لینکش رو در پست بالا هم گذاشتم و بازم میذارم و همون جا هم خیلی مدت پیش نظرم رو در رابطه با این دو بازی گفتم و مشخصه این دو بازی خوب نبودن زمان انتشار و خوبه بار ها به این موضوع اشاره کردم و همین لینک پایینی رو بری بخونی متوجه میشی.

و بخشی از نوشته من در لینک پایین

استودیوی Evolution که استودیوی انحصاری سونی بود بعد از مدتی و با توجه به شکست بازی Drive Club که وقتی منتشر شد بازی تمام و کمال به صورت نصفه نیمه منتشر شد و حتی سیستم آب و هوای بازی هم زمان انتشار در بازی نبود و مد های بازی و ... ناقص بود و سر آخر این بازی هم شکست خورد . در ادامه ، سونی تصمیم گرفت در این استودیو رو تخته کنه و یکی از با استعداد ترین استودیو های سونی برای همیشه پروندش بسته بشه حداقل در بخش استودیو های انحصاری سونی . دیگری استودیوی Ready at Dawn بود . بازی The Order: 1886 رو سال 2015 منتشر کرد برای سونی به صورت انحصاری که در بخش جلوه های بصری بی نظیر ولی در بخش طراحی گیم پلی و لول دیزاین یک فاجعه تمام عیار بود و سر آخر این بازی هم شکست خورد . چه در متا و چه در فروش . سونی رفته رفته با این استودیو هم قطع همکاری کرد و نتیجش هم که میدونیم چی شد !!

الان این نوشته بالا صحبت از خوب بودن این دو بازی گفته شده ؟

نظراتی درباره رویکرد انتشار بازی های لانچ سونی در نسل نهم نسبت به نسل هشتم.

درایو کلاب هم نظر شماست بعد آپدیت ها بازی متوسطی بود . این نظر شماست. نظر خیلی ها مثل من این بود که این بازی بعد از آپدیت واقعا بازی خوبی شده بود. نه نظر من بلکه نظر بسیاری از سایت ها و منتقدین در اون زمان بود. از نظر جلوه های بصری و سیستم آب و هوای پویا یکی از بهترین بازی های ماشینی نسل هشتم بود بدون هیچ شکی . بازی تمام و کمال قربانی انتشار نصفه نیمه در زمان لانچش شد.

سایت gamesradar ( نقدی که یک سال بعد بر روی بازی صورت گرفت و نقدی بعد از آپدیت های بازی بود و به شدت از بازی تمجید کرد )

DRIVECLUB REVIEW

سایتthegamingreview

Driveclub is a racer which every PS4 owning racing fan should be looking into buying…

So while it’s true that Driveclub had one of the worst launches in recent gaming, all credit to the developers for plugging away and fixing the problems. It took a while, a lot of people gave up and traded in, and a lot of reviews on the web are very scathing about the whole ordeal. But now, in its current state, and after a series of updates and free DLC, Driveclub is a racer which every PS4 owning racing fan should be looking into buying. It’s fast, it’s gorgeous and when clubbing together with some friends it’s incredibly addictive.

Good things come to those who wait, and those who have waited have struck gold with Driveclub.

ترجمه :
حقیقتا اگرچه درست است که بازی Driveclub یکی از بدترین لانچ های بازی ها رابه خود اختصاص داده. اما با این حال میتوان به توسعه دهندگان اعتبار بالایی داد که از این مسیر پر پیچ و خم عبور کرده اند و مشکلات را برطرف کرده اند. مدتی طول کشید و بسیاری از مردم از خرید بازی منصرف شده و همین طور انتقاد های بسیار تندی در نقد ها به این بازی شده است. اما حالا و در زمان فعلی و بعد از یک سری به آپدیت ها و DLC های رایگان ، Driveclub یک بازی ماشینی است که هر طرفدار مسابقه ای PS4 باید به دنبال خرید آن باشد. بسیار سریع و مجلل است و هنگام بازی کردن با برخی از دوستان بسیار اعتیاد آور است.
کسانی که صبر بالایی دارند و کسانی که منتظر مانده اند، Driveclub دیگر حکم طلا را برایشان دارد.

بسیاری از سایت ها مثل یورو گیمر و ... وقتی آپدیت ها و ... بازی اومد نظرشون به شدت نسبت به بازی برگشته بود ولی دیگه دیر شده بود و نمرات و نقد ها داده شده بود و کار از کار گذشته بود.

و بازی هم رسما نیمه کاره رها کردن چون سونی دیگه پشتیبانی نکرد از این بازی و این آی پی همون زمان انتشار که نصفه نیمه بود گور خودش رو کنده بود و تیم سازنده بعدش هر چقدر دست و پا زد نتونست بازی رو جمع و جورش کنه.

بازی هایی مثل The Evil Within بازی هایی میان نسلی بود و متا 75 و این بازی در زمان انتشار با مشکلا فنی زیاد و افت فرم و .... رنج میبرد و بعد آپدیت ها بازی تونست به ثبات برسه. و Alien: Isolation هم بازی میان نسلی و متا 79 و بازی خوبی هم بود. درایو کلاب متاش چند شد ؟ 71 ( یه بازی نصفه نیمه که با فشار سونی منتشر شد و اگر این بازی کامل منتشر میشد سرنوشتش بدون هیچ شکی تغییر میکرد )

اوردر هم که دربارش صحبت کردم و این بازی رسما به جز گرافیک هیچی نداشت و اون بازی اصلا قرار بود اول یه چیز دیگه باشه و بعد پروسه ساختش تغییر کرد و نتیجه کار فاجعه از آب در اومد.

طوری از اون دو بازی شما نام بردی هر کی ندونه فکر میکنه متای بالای 85 گرفته بودن. هر دو هم بازی های میان نسلی بودن . ,, ولی درایو کلاب و حتی همون اوردر فاجعه با موتور گرافیکی که برای نسل هشتم تدارک دیده شده بودن داشت توسعه پیدا میکرد و (موتور گرافیکی درایو کلاب از صفر تا صد برای نسخه نسل هشتمی نوشته شده بود و سیستم آب و هوای پویاش کلی زمان برد تا تکمیل بشه و ... ) برای همین گفتم که ساخت چنین بازی های زمان بر هستش.
 
آخرین ویرایش:

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,747
یکم لطف کنی لحن صحبت کردنت بهتر بشه هیچ مشکلی پیش نمیاد. و واژه طوماری هم که برای مسخره کردن به کار بردی رو هم ازش میگذرم ...

درباره طومار نوشتن هم به خودم ارتباط داره که چقدر بنویسم یا ننویسم و اصلا به شما ارتباطی نداره. همون طور که شما یه خط هم بنویسی به من ارتباطی نداره که چقدر مینویسی یا نمینویسی. پستم هم برای شما خوشایند نبود، میتونستی ازش به راحتی عبور کنی. ( برای کاربرای بازیسنتر همیشه احترام قائلم و تا سعی دارم دوست دارم پست هام محتوا داشته باشه )

این پست من هم طوماره. خوشتون نمیاد نخون. به همین راحتی ....

باقی دوستان دیگه بازیسنتری نوشته های من رو قضاوت میکنن و اگر کسی خوشش اومد پستم رو تا آخر میخونه و اگر هم کسی خوشش نیومد و پستی حوصله سر بر بود، خب وسط داستان نوشته های من رو ول میکنه و نیمه کاره رها میکنه و مختار هستن. اجباری هم نیست که کسی تا انتها پست های من رو بخونه.

اما درباره توضیحاتم بیخود حرف تو دهن من ننداز دوست عزیز.

و تعدا کم پلی استیشن های فروخته شده ؟ شما مثل این که من هر چی نوشتم یه طور دیگه برای خودت داری برداشت میکنی این چه ربطی به عدم موفقیت این دو بازی به صورت مسقیم داره ؟ کی من چنین حرفی زدم ؟ اصلا روی صحبتم یه چیز دیگه بود. فکر کردی منظورم این بود که این دو بازی خوب بودن و به خاطر نرسیدن فروش منطفی کنسول پلی استیشن 4 این دو بازی شکست خوردن ؟؟!؟!؟!؟!؟!؟ عزیز اشتباه متوجه شدی.

من دقیقا چنین چیزی رو نوشتم



این پست بالام منظورم درباره سود آوری بود و منظور این بود سونی که کلا دیگه آی پی جدید رو اول نسلی منتشر نمیکنه و اول نسلی منتشر کردن چنین بازی هایی کار اشتباهی و پر ریسکی هستش

نشون به اون نشونی بازی دیمون سولز اول نسل نهم که یه ریمیک بود و تیم سازنده باید فقط بر روی گرافیک، فیزیک و انیمیشن های بازی کار میکرد و بخش لول دیزاین و گیم پلی بازی نیاز به تغییرات فراوان نداشت و نکته مهم اینه که نیازی به ایده پردازی و آزمون خطا و این موارد نبود که پروسه تولید طولانی مدت پیش بره. نتیجه ؟ بازی بسیار موفق و متا 92 برای یک بازی لانچ.

بازی دیگر spider man miles morales که این بازی هم یک آی پی جدید نبود و یک بازی میان نسلی هم بود و نتیجه ؟ بازی موفق و متا 85

پس سونی از نسل هشتم درس گرفته و آی پی های جدید خودش رو اول نسل منتشر نمیکنه . به سازنده ها زمان میده که ایده های خودشون رو کامل کنن و هر وقت بازی آماده بود بازی رو در آینده منتشر کنن و این طوری از فاجعه ای که برای امثال استودیوی Evolution پیش اومد جلو گیری کنن.

در ضمن ای پی های جدید کلا زمان بر هستن و توسعشون زیاد طول میکشه . چون آزمون خطا زیاد دارن و خیلی از بخش های توسعه در پروسه تولید دوباره سازی میشن. خیلی هم واضح گفتم هر دو بازی درایو کلاب ( در زمان انتشار ) و اوردر ( بازی رسما فاجعه بود و به جر گرافیک، هیچی نداشت ) بازی های خوبی نبودن هر کدومشون به نوبه خودشون.

این جا هم درباره بازی های اول نسلی خیلی بهتر و کامل تر توضیح داده بودم لینکش رو در پست بالا هم گذاشتم و بازم میذارم و همون جا هم خیلی مدت پیش نظرم رو در رابطه با این دو بازی گفتم و مشخصه این دو بازی خوب نبودن زمان انتشار و خوبه بار ها به این موضوع اشاره کردم و همین لینک پایینی رو بری بخونی متوجه میشی.

و بخشی از نوشته من در لینک پایین



الان این نوشته بالا صحبت از خوب بودن این دو بازی گفته شده ؟

نظراتی درباره رویکرد انتشار بازی های لانچ سونی در نسل نهم نسبت به نسل هشتم.

درایو کلاب هم نظر شماست بعد آپدیت ها بازی متوسطی بود . این نظر شماست. نظر خیلی ها مثل من این بود که این بازی بعد از آپدیت واقعا بازی خوبی شده بود. نه نظر من بلکه نظر بسیاری از سایت ها و منتقدین در اون زمان بود. از نظر جلوه های بصری و سیستم آب و هوای پویا یکی از بهترین بازی های ماشینی نسل هشتم بود بدون هیچ شکی . بازی تمام و کمال قربانی انتشار نصفه نیمه در زمان لانچش شد.

سایت gamesradar ( نقدی که یک سال بعد بر روی بازی صورت گرفت و نقدی بعد از آپدیت های بازی بود و به شدت از بازی تمجید کرد )

DRIVECLUB REVIEW

سایتthegamingreview

Driveclub is a racer which every PS4 owning racing fan should be looking into buying…

So while it’s true that Driveclub had one of the worst launches in recent gaming, all credit to the developers for plugging away and fixing the problems. It took a while, a lot of people gave up and traded in, and a lot of reviews on the web are very scathing about the whole ordeal. But now, in its current state, and after a series of updates and free DLC, Driveclub is a racer which every PS4 owning racing fan should be looking into buying. It’s fast, it’s gorgeous and when clubbing together with some friends it’s incredibly addictive.

Good things come to those who wait, and those who have waited have struck gold with Driveclub.



بسیاری از سایت ها مثل یورو گیمر و ... وقتی آپدیت ها و ... بازی اومد نظرشون به شدت نسبت به بازی برگشته بود ولی دیگه دیر شده بود و نمرات و نقد ها داده شده بود و کار از کار گذشته بود.

و بازی هم رسما نیمه کاره رها کردن چون سونی دیگه پشتیبانی نکرد از این بازی و این آی پی همون زمان انتشار که نصفه نیمه بود گور خودش رو کنده بود و تیم سازنده بعدش هر چقدر دست و پا زد نتونست بازی رو جمع و جورش کنه.

بازی هایی مثل The Evil Within بازی هایی میان نسلی بود و متا 75 و این بازی در زمان انتشار با مشکلا فنی زیاد و افت فرم و .... رنج میبرد و بعد آپدیت ها بازی تونست به ثبات برسه. و Alien: Isolation هم بازی میان نسلی و متا 79 و بازی خوبی هم بود. درایو کلاب متاش چند شد ؟ 71 ( یه بازی نصفه نیمه که با فشار سونی منتشر شد و اگر این بازی کامل منتشر میشد سرنوشتش بدون هیچ شکی تغییر میکرد )

اوردر هم که دربارش صحبت کردم و این بازی رسما به جز گرافیک هیچی نداشت و اون بازی اصلا قرار بود اول یه چیز دیگه باشه و بعد پروسه ساختش تغییر کرد و نتیجه کار فاجعه از آب در اومد.

طوری از اون دو بازی شما نام بردی هر کی ندونه فکر میکنه متای بالای 85 گرفته بودن. هر دو هم بازی های میان نسلی بودن . ,, ولی درایو کلاب و حتی همون اوردر فاجعه با موتور گرافیکی که برای نسل هشتم تدارک دیده شده بودن داشت توسعه پیدا میکرد و (موتور گرافیکی درایو کلاب از صفر تا صد برای نسخه نسل هشتمی نوشته شده بود و سیستم آب و هوای پویاش کلی زمان برد تا تکمیل بشه و ... ) برای همین گفتم که ساخت چنین بازی های زمان بر هستش.
چی میگی بزرگوار؟ من قبلن هم با شما بحث کردم. فکر میکنی که اگر زیادتر بنویسی یا یک حرف رو به 40 روش مختلف بیان بکنی، یعنی دیگه حرفات فکت میشه. در صورتی که اینطوری نیست. حداقل این روش رو من کارساز نیست!
تو همین پست هم دوباره اومدی حرفایی که زدی رو با این روش که "من اشتباه متوجه شدم" عوض میکنی و صرفن هدفت اینه که سفسته کنی.
The Evil Within و Alien: Isolation رو من مثال زدم. شما چیکار به متاشون دارید؟ جفتشون از هر نظر عناوین به مراتب بهتری از driveclub و order بودن. از نظر فروش هم عملکرد خوبی داشتن. tew که نسخه بعدیش هم ساخته شد و alien هم تا می 2015 بیش از دومیلیون نسخه فروش داشته.
هردو همین الان هم تو مارکت های مختلف هستند و هم پلیر دارن.

موتور گرافیکی چه ربطی به کمبود محتوا داره؟ بعد هم انتشار یک بازی برای دو نسل که هم زحمت بسیار بیشتری داره و هم وقت بیشتری میگیره.
حوصله بحث سر چیزایی که کاملن واضح و مشخصه رو ندارم. چون اگر بیش از این ادامه بدم به شعور خودم توهین کردم.
ولی صرفن در همین حد بگم که با طرفداری کورکورانه و طومار نویسی برای حمایت از سیاست های غلط حال حاضر سونی، شما واقعیت رو نمیتونی عوض کنی.
همونطور که تو کامنت اولم در این تاپیک گفتم در نسل قبل سونی برای عدم ساخت و انتشار ip های جدید یک دلیل کاملن منطقی داشت. رقیبش (ایکس باکس) به لطف دان متریک شیاد انقدر ضعیف شده بود که سونی اگر هیچکاری هم نمیکرد بازهم برنده این رقابت میشد.
ولی در نسل 7 برای اینکه احساس خطر میکرد دیدیم که چند ip جدید ساختن که خیلی هاشون به موفقیت های بزرگ رسیدن و الان پرچمدار عناوین انحصاری ps هستند.

چیزی که از مدیریت سونی توقع میره اینه که الان هم باید همون رویکرد نسل 7 رو داشته باشن. ولی در واقع کاری که دارن میکنن کاملن برعکسشه. با بستن استودیو و ساختن ریمسترهایی که قبلن ریمستر شدن و از دست دادن انحصاریها که برای فن های سونی بسیار اهمیت داره فروش آپدیت و دیگر سیاست های غلط، نه تنها به خودشون ضربه میزنن بلکه به کل صنعت هم آسیب می رسونن.
حالا شما بشین دوباره طومار بنویس و از جیم رایان تمام قد دفاع کن. نمیدونم چی بهت میرسه از اینکه واقعیت ها رو وارونه جلوه بدی ولی فقط یه سوال ازت دارم. این آقا دقیقن چه کار مثبتی برای برند ps و فنهاش انجام داده؟
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
چی میگی بزرگوار؟ من قبلن هم با شما بحث کردم. فکر میکنی که اگر زیادتر بنویسی یا یک حرف رو به 40 روش مختلف بیان بکنی، یعنی دیگه حرفات فکت میشه. در صورتی که اینطوری نیست. حداقل این روش رو من کارساز نیست!
تو همین پست هم دوباره اومدی حرفایی که زدی رو با این روش که "من اشتباه متوجه شدم" عوض میکنی و صرفن هدفت اینه که سفسته کنی.
The Evil Within و Alien: Isolation رو من مثال زدم. شما چیکار به متاشون دارید؟ جفتشون از هر نظر عناوین به مراتب بهتری از driveclub و order بودن. از نظر فروش هم عملکرد خوبی داشتن. tew که نسخه بعدیش هم ساخته شد و alien هم تا می 2015 بیش از دومیلیون نسخه فروش داشته.
هردو همین الان هم تو مارکت های مختلف هستند و هم پلیر دارن.

موتور گرافیکی چه ربطی به کمبود محتوا داره؟ بعد هم انتشار یک بازی برای دو نسل که هم زحمت بسیار بیشتری داره و هم وقت بیشتری میگیره.
حوصله بحث سر چیزایی که کاملن واضح و مشخصه رو ندارم. چون اگر بیش از این ادامه بدم به شعور خودم توهین کردم.
ولی صرفن در همین حد بگم که با طرفداری کورکورانه و طومار نویسی برای حمایت از سیاست های غلط حال حاضر سونی، شما واقعیت رو نمیتونی عوض کنی.
همونطور که تو کامنت اولم در این تاپیک گفتم در نسل قبل سونی برای عدم ساخت و انتشار ip های جدید یک دلیل کاملن منطقی داشت. رقیبش (ایکس باکس) به لطف دان متریک شیاد انقدر ضعیف شده بود که سونی اگر هیچکاری هم نمیکرد بازهم برنده این رقابت میشد.
ولی در نسل 7 برای اینکه احساس خطر میکرد دیدیم که چند ip جدید ساختن که خیلی هاشون به موفقیت های بزرگ رسیدن و الان پرچمدار عناوین انحصاری ps هستند.

چیزی که از مدیریت سونی توقع میره اینه که الان هم باید همون رویکرد نسل 7 رو داشته باشن. ولی در واقع کاری که دارن میکنن کاملن برعکسشه. با بستن استودیو و ساختن ریمسترهایی که قبلن ریمستر شدن و از دست دادن انحصاریها که برای فن های سونی بسیار اهمیت داره فروش آپدیت و دیگر سیاست های غلط، نه تنها به خودشون ضربه میزنن بلکه به کل صنعت هم آسیب می رسونن.
حالا شما بشین دوباره طومار بنویس و از جیم رایان تمام قد دفاع کن. نمیدونم چی بهت میرسه از اینکه واقعیت ها رو وارونه جلوه بدی ولی فقط یه سوال ازت دارم. این آقا دقیقن چه کار مثبتی برای برند ps و فنهاش انجام داده؟
The Evil Within ؟ زمان لانچ بازی کردی که چه فاجعه فنی بود ؟ اصلا تکسچر ها لود نمی شد
نسل قبل سونی برای عدم ساخت و انتشار ip های جدید یک دلیل کاملن منطقی داشت ؟ نسل هشت سونی ip جدید نداشت ؟
Marvel's Spider-Man
Horizon Zero Dawn
Bloodborne
Ghost of Tsushima
Dreams
The Order:1886
Until Dawn
Days Gone


نسل 9



Santa Monica: GOW Ragnarok and new IP
Insomniac: multiple project
Naughty Dog: multiple project and new IP
بازی تیم دوم / Guerilla: Horizon FW
London Studios: new IP
Haven: new IP
new IP قطعا Media Molecule
'Bend Studios: new IP
Housemarque: Returnal new IP
از دست دادن انحصاری ؟
اتفاقات امروز در مقابل نسل هفت شوخیه
اون زمان سونی حق انحصار GTA از دست داد , شاید برای نسل جدید قابل باور نباشه / Final Fantasy از دست داد / DMC ,....
سونی تمام ثرد پارتی ها از دست داده بود , بعضیdlc های COD هنوز هم در انحصار 360
--------------------
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
منم نظرم به نظر امین نزدیکه خیلی زوده برای نسخه پیچیدن جیم رایان والا از لحاظ اقتصادی که سیاست هاش واقعا خوب بوده از لحاظ گیم هم که همینجور امین گفت کلی بازی در دست ساخت دارند و انحصاریها خوبی هم دم لانچ داشت نسل هشتم ایکس باکس وان انحصاریهاش هنوز از ps4 بهتر بود، جیم رایان فقط بنظرم برای گیم باید برای گیم پس یه فکری کنه وگرنه در بقیه موارد عالی بوده
 
  • Like
Reactions: samadi741

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,747
The Evil Within ؟ زمان لانچ بازی کردی که چه فاجعه فنی بود ؟ اصلا تکسچر ها لود نمی شد
نسل قبل سونی برای عدم ساخت و انتشار ip های جدید یک دلیل کاملن منطقی داشت ؟ نسل هشت سونی ip جدید نداشت ؟
Marvel's Spider-Man
Horizon Zero Dawn
Bloodborne
Ghost of Tsushima
Dreams
The Order:1886
Until Dawn
Days Gone


نسل 9



Santa Monica: GOW Ragnarok and new IP
Insomniac: multiple project
Naughty Dog: multiple project and new IP
بازی تیم دوم / Guerilla: Horizon FW
London Studios: new IP
Haven: new IP
new IP قطعا Media Molecule
'Bend Studios: new IP
Housemarque: Returnal new IP
از دست دادن انحصاری ؟
اتفاقات امروز در مقابل نسل هفت شوخیه
اون زمان سونی حق انحصار GTA از دست داد , شاید برای نسل جدید قابل باور نباشه / Final Fantasy از دست داد / DMC ,....
سونی تمام ثرد پارتی ها از دست داده بود , بعضیdlc های COD هنوز هم در انحصار 360
--------------------
ما داریم در مورد ابتدای نسل صحبت میکنیم. فارت چیه؟
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین

البته گویا این قضیه برای چند سال پیشه و تا الان دیگه به نظرم راحت میشه حدس زد کدوم طرف برنده از این درگیری بیرون اومده و اون یکی شل و پل شده :D
الان احتمالا دیگه هیچ درگیری ای نیست :D چیزی برا درگیری نمونده وقتی دیگه دکمه دایره هم دکمه تایید نیست
 

BlackMinor79

کاربر سایت
Jun 29, 2015
73
نام
پویا
  • Like
Reactions: SHAYAN1999

Metiten

کاربر سایت
Aug 29, 2011
12
متاسفانه سونی در شرایطی قرار گرفته که چاره ایی جز ریمستر ها ریمیکهای تکراری نداره

مایکروسافت داره حسابی بازیهاشو روی کنسول و ویندوزش میفروشه سود زیادی نصیبش میشه
اما سونی تنها منبع درامدش فقط استور خودشه . از طرفی جرات انتشار انحصاریهای درجه یک روی استیم برای سود بیشتر نداره

برای همین دلخوش شده به فروش پولیش ها ریمستر ها ریمیکها تکراری
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,277
نام
علیرضا
متاسفانه سونی در شرایطی قرار گرفته که چاره ایی جز ریمستر ها ریمیکهای تکراری نداره

مایکروسافت داره حسابی بازیهاشو روی کنسول و ویندوزش میفروشه سود زیادی نصیبش میشه
اما سونی تنها منبع درامدش فقط استور خودشه . از طرفی جرات انتشار انحصاریهای درجه یک روی استیم برای سود بیشتر نداره

برای همین دلخوش شده به فروش پولیش ها ریمستر ها ریمیکها تکراری
#عجب

خیلی از دلایلت بنظرم بی مورد بود حالا اینطور هم که باشه.
همون ریمستر پلی استیشن بیشتر از بازی جدید. اکس باکس رو کنسول و پی سی جمعش با هم می‌فروشه.
بعدشم مایکروسافت از اول نسل تا حالا فقط یدونه انحصاری داده.
سونی چند تا؟!
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,302
نام
مــاکــان

اینو حتما ببینین .
مصاحبه David Jaffe با Jeff Ross کارگردان days gone هست که درش میگن:
به دلیل مشکلات با سونی استودیو رو ترک نکردم و دلایل شخصی داشته.
در ادامه ابراز میکنه برای این ویژگی سونی دلم تنگ میشه و اون عدمِ مداخله اونها در مراحل ساخت عناوین AAA و آزادی عمل استودیو ها هست.(برخلاف مقاله بلومبرگ).

همینطور میگه من تا زمانی که در استودیو بودم Days Gone 2 در حال توسعه بوده (برخلاف گفته جیسون شرایر که سناریو نوشته بوده که بعد انتشار نسخه اول بازیو به سونی نشون دادن و اونها چراغ سبز نشون ندادن و...).
این کارگردان همین آذرماه پارسال استودیو رو ترک کرد و خب بازی تا اون موقع در دست ساخت بوده.

حالا جالب اینه که شرایر کامنت داده که من این ویدئو رو ندیدم ولی گفته کارگردان که میگه تا قبل رفتن من از استودیو نسخه دوم در دست ساخت بوده، دروغی بیش نیست!
View attachment 201509
پیدا کنید پرتقال فروش رو.
Jeff Ross دیگه برای سونی کار نمیکنه و دلیل منطقی وجود نداره که بخواد دروغ به این بزرگی بگه.
100 درصد بین شرایر و Jeff Ross ما باید به کارگردان بازی باور داشته باشیم تا یک خبرنگار.

اگه حوصله اون مصاحبه 4 ساعته رو ندارید، این ویدئوی 7-6 دقیقه ای ببینین که نکات کلیدی در این مورد توضیح داده:
ویدئو خیلی قابل اتکا نبود پاکش کردم، همون بالایی ببینین.
 
آخرین ویرایش:

-Poormaz-

کاربر سایت
Oct 6, 2009
4,093
نام
پوریا
این شرایر زیادی بزرگ شده. هر چند وقت یکبار میاد از این مقاله ها در مورد کمپانی های بزرگ میده بیرون. فقط کافیه به مقاله هایی که این چند وقته مینویسه دقت کنید. کلا عشق حاشیه نویسی داره. یه بار EA، یه بار Ubi، Cyberpunk ، الان هم نوبت سونی. فقط توی یک سال گذشته 4-5 بار از این مقالات به اصطلاح بمب داده بیرون.
 

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,458
نام
امین
من نپسندیدم ریمیک تلو رو و دلیل منطقی و درستی هم نتونستم پیدا کنم!
این همه ای پی خوب و فراموش شده هست که میشد رفت سراغشون.

در کل امیدوارم بکشه بیرون سونی از این داستان ریمیک و ریمستر این نسل.
 

Timey Wimey

عضو تحریریه
Aug 15, 2014
260
نام
محمد زمانی

اینو حتما ببینین .
مصاحبه David Jaffe با Jeff Ross کارگردان days gone هست که درش میگن:
به دلیل مشکلات با سونی استودیو رو ترک نکردم و دلایل شخصی داشته.
در ادامه ابراز میکنه برای این ویژگی سونی دلم تنگ میشه و اون عدمِ مداخله اونها در مراحل ساخت عناوین AAA و آزادی عمل استودیو ها هست.(برخلاف مقاله بلومبرگ).

همینطور میگه من تا زمانی که در استودیو بودم Days Gone 2 در حال توسعه بوده (برخلاف گفته جیسون شرایر که سناریو نوشته بوده که بعد انتشار نسخه اول بازیو به سونی نشون دادن و اونها چراغ سبز نشون ندادن و...).
این کارگردان همین آذرماه پارسال استودیو رو ترک کرد و خب بازی تا اون موقع در دست ساخت بوده.

حالا جالب اینه که شرایر کامنت داده که من این ویدئو رو ندیدم ولی گفته کارگردان که میگه تا قبل رفتن من از استودیو نسخه دوم در دست ساخت بوده، دروغی بیش نیست!
View attachment 201509
پیدا کنید پرتقال فروش رو.
Jeff Ross دیگه برای سونی کار نمیکنه و دلیل منطقی وجود نداره که بخواد دروغ به این بزرگی بگه.
100 درصد بین شرایر و Jeff Ross ما باید به کارگردان بازی باور داشته باشیم تا یک خبرنگار.

اگه حوصله اون مصاحبه 4 ساعته رو ندارید، این ویدئوی 7-6 دقیقه ای ببینین که نکات کلیدی در این مورد توضیح داده:
قبل اینکه سوتفاهم و اشتباهی پیش بیاد یه توضیحاتی در مورد این لایو دیوید جفی و جف راس و صحبت‌هاشون بگم. یه سری از حرف‌هایی که گفتی درسته اما یه سری هم اشتباهاتی داره. حتی اگه خود ویدیو رو هم ببینی، آخرش جف راس از جیسون شرایر و کارش تعریف میده و میگه ژورنالیست جدی و حرفه‌‌ای و خوبیه و میگه قطعاً بخش‌هایی زیادی از مقاله درسته و توش واقعیت‌هایی وجود داره (بعداً خودم میگم حدس میزنم که چه چیزهایی). حتی بعد از لایو هم توی توییتر باز هم اشاره میکنه که جیسون مقاله خوبی نوشته و اینکه اون آزادی بیشتر در صحبت در مورد این چیزا داره.

با این حال، توی بخشی از این لایو در پاسخ به پرسشی که از جف راس میشه مبنی بر اینکه «آیا طبق ادعایی که توی مقاله شده بود استودیو بند قرار بوده جزئی از ناتی داگ بشه؟»، پاسخ میده که نه اصلاً چنین قراری نبوده و روابط با ناتی داگ بیشتر همکاری بوده و چنین چیزی نبوده اما ممکنه یه سری چنین نگرانی‌هایی پیدا کرده باشن ولی چنین چیزی قرار نبوده انجام بشه. بعد از این گفته، شرایر میره توی ریست‌ارا این پست رو میده و گفته‌ی خودش رو تایید میکنه. اینجا یه احتمال پیش میاد که منطقیه و عجیب نیست. این احتمال وجود داره که اون تعدادی که شرایر باهاشون حرف زده، صرفاً با توجه به اوضاع این نگرانی‌ها و این ترس رو پیدا کرده باشن. اینجا به نظر میرسه حداقل در حال حاضر مشکلی وجود نداشته باشه و حتی اون مثالی هم که شرایر در پست بالا از اون فرد در ناتی داگ میزنه، بیشتر به شوخی شبیه تا یه تصمیم جدی.

در واقع جف راس نمیگه که دیزگان 2 موقع ترک کردن استودیو در حال ساخت بوده بلکه این قضیه رو تایید یا تکذیب نمیکنه چون به صورت رسمی اعلام نشده و قطعاً اون هم نمیخواد اولین نفری باشه که به صورت رسمی اعلامش کنه و به خاطر قراردادهایی که بسته، این اجازه رو هم نداره و براش مشکل‌ساز میشه. در مورد ترک کردن استودیو درست میگی، گفته که اون طرح قبول نشده و بعد از یه مدتی اول جان گاروین (Creative Director بازی) از استودیو جدا میشه (در مورد دلایل زیاد توضیح نمیده) بعد از مدتی بیشتری هم خودش از استودیو جدا میشه و میگه دلایل شخصی داشته و اشاره‌ای به مشکلی نمیکنه (حالا ممکنه یکی از اون دلایل شخصی تایید نشدن دیزگان باشه اما به نظر نمیرسه دلیل اصلی چنین چیزی باشه). در مورد آزادی عملی که سونی به ساخت بازی‌های AAA هم میده و توی این قضیه تعریف کرد درسته. تازه از هرمن هالست و جیم رایان هم تعریف کرد.:D:D گفت جیم رایان رو ارتباطی نداشته باهاش و فقط یه ماجرای جالب ازش تعریف کرد ولی گفت یه بار هرمن هلست رو دیده و از اون تعریف کرد و گفت کارش رو بلده و از این حرفا ... البته، از شان لیدن، شوهی یوشیدا و اسکات رودی هم شدید تعریف کردن هر دو.

همونطور که گفتم، اواخر استودیو اشاره میکنه که مقاله قطعاً در مقاله واقعیت‌هایی وجود داره. با این وجود، وقتی دیوید جفی ازش یه سوالی میکنه، جف راس میگه اما ممکنه یه سری از چیزهایی که اشاره شده، چیزهایی باشه که به‌صورت کلی در صنعت وجود داره و لزوماً و صرفاً ربطی هم به سونی نداشته باشه. اینجا جف راس توضیح بیشتری نمیده ولی صرفاً بخوام خودم حدس و گمان بزنم، میتونه این باشه که ارائه‌ی یک طرح (طرح بازی دیزگان 2) و رد شدنش تنها مختص به سونی و یک شرکت نیست و وقتی قرار باشه رویکرد تجاری و بیزینس در نظر گرفته بشه، این قضیه توی شرکت‌های بزرگ میتونه اتفاق بیوفته. مورد دوم هم اینکه باز هم حدس میزنم میتونه منظورش این باشه که پشتیبانی و کمک کردن استودیوها به همدیگه به خصوص وقتی یه استودیو مثل بند توی اون زمان بازی جدید نمیساخته، چیز عجیبی نیست و توی صنعت رایجه و لزوماً به پیوستن اونا به ناتی داگ ختم نمیشه.

با این اوصاف، میشه نتیجه گرفت که مقاله‌ی جیسون شرایر و اون حرفایی که در مورد پروژه‌هایی مثل ریمیک لست آو آس، رد شدن دیزگان 2 و کمک VASG و بند به ناتی داگ درست باشه اما ممکنه که جیسون شرایر در بخش‌هایی از مقاله یکم درام قضیه رو بیشتر کرده باشه که اونم بذارید به پای ژورنالیست بودنش (و فکر کنم قبلاً هم اینکار ها رو کرده باشه):D اما حتی جف راس هم مقاله رو کاملاً رد نکرده.

1618187497898.png
این توییت جف راس بعد لایوه
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,412
من که بعید میدونم عملی بشه چون خییلی نامعقوله
حداقل اگه بازی اوپن ورلد بود بیشتر قابل هضم بود
نه یه بازی خطی که خیلی ها بیشتر از 3 بار تمومش کردن و دیالوگاشو حفظن!!
چیه اینو میخوان دوباره بفروشن؟
 
  • Like
Reactions: GameMasterr and GGK

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر