مطابق گزارش بلومبرگ به قلم جیسون شرایر، استدیوی Visual Arts Service Group سونی (VASG) که از بازوهای کمکی کمپانی برای توسعه بسیاری از عناوین بزرگ خود روی پلی استیشن بوده است، در اقدام برای خارج شدن از حالت بازوی کمکی بودن به سونی ایده ریمیک و گسترده تر کردن عنوان فوق العاده موفق سونی در سال 2013، The Last of Us روی پلی استیشن 5 را می دهد. این ایده طی گذر زمان توسط سونی آن چنان تحویل گرفته نشده و بودجه آن چنانی به VASG تعلق نمی گیرد. در نهایت نیز پروژه از دست این استدیو خارج شده و به خود ناتی داگ، سازنده بازی اصلی محول می شود. مطابق مصاحبه هایی که با هشت نفر از افراد این استدیو صورت گرفته (که نخواسته اند نام هایشان فاش شود) استدیوی VASG بعد از این قضیه تقریبا از هم پاشیده و اعضایش (به همراه Michael Mumbauer که رهبر استدیو است) متفرق یا به ادغام دیگر استدیوهای بزرگ دیگر درآمده اند.
در ادامه این گزارش نیز شرایر از دیگر اطلاعات داخلی سونی نظیر تمرکز فوق العاده بالای سونی روی استدیوها و عناوین بزرگتر و فاصله گرفتن کامل از عناوین Niche تر صحبت کرده. استدیوی Bend نیز در سال 2019 تلاش برای گرفتن گرین لیت برای توسعه دنباله ای روی عنوان اوپن ورلد خود Days Gone ایده های خود را به سونی ارائه می کند که با جواب منفی روبرو می شود. بنا به صحبت افرادی که در این رابطه مطلع بوده اند، علت این امر این بوده که علی رغم سودآوری Days Gone به علت دوره ساخت طولانی بازی و واکنش نه چندان مثبت منتقدان به این اثر، هنگام عرضه؛ ساخت دنباله بازی برای سونی چندان توجیه نداشته. در نتیجه Bend به دنبال توسعه عنوان جدیدی است و مراحل ساخت آن دو سال است که جلو می رود.
اطلاعات دیگر با جزئیات بیشتر را می توانید از لینک زیر مطالعه کنید
منبع: Sony’s Obsession With Blockbusters Is Stirring Unrest Within PlayStation Empire
در ادامه این گزارش نیز شرایر از دیگر اطلاعات داخلی سونی نظیر تمرکز فوق العاده بالای سونی روی استدیوها و عناوین بزرگتر و فاصله گرفتن کامل از عناوین Niche تر صحبت کرده. استدیوی Bend نیز در سال 2019 تلاش برای گرفتن گرین لیت برای توسعه دنباله ای روی عنوان اوپن ورلد خود Days Gone ایده های خود را به سونی ارائه می کند که با جواب منفی روبرو می شود. بنا به صحبت افرادی که در این رابطه مطلع بوده اند، علت این امر این بوده که علی رغم سودآوری Days Gone به علت دوره ساخت طولانی بازی و واکنش نه چندان مثبت منتقدان به این اثر، هنگام عرضه؛ ساخت دنباله بازی برای سونی چندان توجیه نداشته. در نتیجه Bend به دنبال توسعه عنوان جدیدی است و مراحل ساخت آن دو سال است که جلو می رود.
اطلاعات دیگر با جزئیات بیشتر را می توانید از لینک زیر مطالعه کنید
منبع: Sony’s Obsession With Blockbusters Is Stirring Unrest Within PlayStation Empire
آخرین ویرایش: