شایعه ریمیک نسخه اول The Last of Us برای پلی استیشن 5 توسط ناتی داگ در حال توسعه است

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
1617969696920.png
مطابق گزارش بلومبرگ به قلم جیسون شرایر، استدیوی Visual Arts Service Group سونی (VASG) که از بازوهای کمکی کمپانی برای توسعه بسیاری از عناوین بزرگ خود روی پلی استیشن بوده است، در اقدام برای خارج شدن از حالت بازوی کمکی بودن به سونی ایده ریمیک و گسترده تر کردن عنوان فوق العاده موفق سونی در سال 2013، The Last of Us روی پلی استیشن 5 را می دهد. این ایده طی گذر زمان توسط سونی آن چنان تحویل گرفته نشده و بودجه آن چنانی به VASG تعلق نمی گیرد. در نهایت نیز پروژه از دست این استدیو خارج شده و به خود ناتی داگ، سازنده بازی اصلی محول می شود. مطابق مصاحبه هایی که با هشت نفر از افراد این استدیو صورت گرفته (که نخواسته اند نام هایشان فاش شود) استدیوی VASG بعد از این قضیه تقریبا از هم پاشیده و اعضایش (به همراه Michael Mumbauer که رهبر استدیو است) متفرق یا به ادغام دیگر استدیوهای بزرگ دیگر درآمده اند.

در ادامه این گزارش نیز شرایر از دیگر اطلاعات داخلی سونی نظیر تمرکز فوق العاده بالای سونی روی استدیوها و عناوین بزرگتر و فاصله گرفتن کامل از عناوین Niche تر صحبت کرده. استدیوی Bend نیز در سال 2019 تلاش برای گرفتن گرین لیت برای توسعه دنباله ای روی عنوان اوپن ورلد خود Days Gone ایده های خود را به سونی ارائه می کند که با جواب منفی روبرو می شود. بنا به صحبت افرادی که در این رابطه مطلع بوده اند، علت این امر این بوده که علی رغم سودآوری Days Gone به علت دوره ساخت طولانی بازی و واکنش نه چندان مثبت منتقدان به این اثر، هنگام عرضه؛ ساخت دنباله بازی برای سونی چندان توجیه نداشته. در نتیجه Bend به دنبال توسعه عنوان جدیدی است و مراحل ساخت آن دو سال است که جلو می رود.

اطلاعات دیگر با جزئیات بیشتر را می توانید از لینک زیر مطالعه کنید
منبع: Sony’s Obsession With Blockbusters Is Stirring Unrest Within PlayStation Empire
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,400
نام
مــاکــان
با این اوصاف، میشه نتیجه گرفت که مقاله‌ی جیسون شرایر و اون حرفایی که در مورد پروژه‌هایی مثل ریمیک لست آو آس، رد شدن دیزگان 2 و کمک VASG و بند به ناتی داگ درست باشه اما ممکنه که جیسون شرایر در بخش‌هایی از مقاله یکم درام قضیه رو بیشتر کرده باشه که اونم بذارید به پای ژورنالیست بودنش (و فکر کنم قبلاً هم اینکار ها رو کرده باشه):D اما حتی جف راس هم مقاله رو کاملاً رد نکرده.

View attachment 201511
این توییت جف راس بعد لایوه
من در مورد کل مقاله نظر ندادم، صرفا اون چند مورد که اشاره کردم با گفته جف راس مطابقت دادم.
یکی اینکه آزادی عمل کامل استودیوها
و دوم اینکه تا هنگام جدا شدن ایشون از استودیو بازی در دست ساخت بوده.
در مورد دوم شما درست میگی، رفتم کل 3ساعت مصاحبه رو کامل دیدم(نخوابیدم تا حالا :Wallbash: )، هیچ جا نگفته بازی در دست ساخت بوده وقتی من از استودیو جدا شدم.
اشتباه من این بود که اول اون ویدئوی 7 دقیقه ای رو دیدم که خب اون بخش از منبع نامعتبر گرفته بود، خودش هم تو ویدئوی بعدی اصلاحیه زد.
اما مابقی مقاله اصلا مورد بحث من نبود.
خود جف راس تو لایو هم اذعان میکنه این مقاله با کمی تغییرات کاملا درسته.
 
آخرین ویرایش:

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
قبل اینکه سوتفاهم و اشتباهی پیش بیاد یه توضیحاتی در مورد این لایو دیوید جفی و جف راس و صحبت‌هاشون بگم. یه سری از حرف‌هایی که گفتی درسته اما یه سری هم اشتباهاتی داره. حتی اگه خود ویدیو رو هم ببینی، آخرش جف راس از جیسون شرایر و کارش تعریف میده و میگه ژورنالیست جدی و حرفه‌‌ای و خوبیه و میگه قطعاً بخش‌هایی زیادی از مقاله درسته و توش واقعیت‌هایی وجود داره (بعداً خودم میگم حدس میزنم که چه چیزهایی). حتی بعد از لایو هم توی توییتر باز هم اشاره میکنه که جیسون مقاله خوبی نوشته و اینکه اون آزادی بیشتر در صحبت در مورد این چیزا داره.

با این حال، توی بخشی از این لایو در پاسخ به پرسشی که از جف راس میشه مبنی بر اینکه «آیا طبق ادعایی که توی مقاله شده بود استودیو بند قرار بوده جزئی از ناتی داگ بشه؟»، پاسخ میده که نه اصلاً چنین قراری نبوده و روابط با ناتی داگ بیشتر همکاری بوده و چنین چیزی نبوده اما ممکنه یه سری چنین نگرانی‌هایی پیدا کرده باشن ولی چنین چیزی قرار نبوده انجام بشه. بعد از این گفته، شرایر میره توی ریست‌ارا این پست رو میده و گفته‌ی خودش رو تایید میکنه. اینجا یه احتمال پیش میاد که منطقیه و عجیب نیست. این احتمال وجود داره که اون تعدادی که شرایر باهاشون حرف زده، صرفاً با توجه به اوضاع این نگرانی‌ها و این ترس رو پیدا کرده باشن. اینجا به نظر میرسه حداقل در حال حاضر مشکلی وجود نداشته باشه و حتی اون مثالی هم که شرایر در پست بالا از اون فرد در ناتی داگ میزنه، بیشتر به شوخی شبیه تا یه تصمیم جدی.

در واقع جف راس نمیگه که دیزگان 2 موقع ترک کردن استودیو در حال ساخت بوده بلکه این قضیه رو تایید یا تکذیب نمیکنه چون به صورت رسمی اعلام نشده و قطعاً اون هم نمیخواد اولین نفری باشه که به صورت رسمی اعلامش کنه و به خاطر قراردادهایی که بسته، این اجازه رو هم نداره و براش مشکل‌ساز میشه. در مورد ترک کردن استودیو درست میگی، گفته که اون طرح قبول نشده و بعد از یه مدتی اول جان گاروین (Creative Director بازی) از استودیو جدا میشه (در مورد دلایل زیاد توضیح نمیده) بعد از مدتی بیشتری هم خودش از استودیو جدا میشه و میگه دلایل شخصی داشته و اشاره‌ای به مشکلی نمیکنه (حالا ممکنه یکی از اون دلایل شخصی تایید نشدن دیزگان باشه اما به نظر نمیرسه دلیل اصلی چنین چیزی باشه). در مورد آزادی عملی که سونی به ساخت بازی‌های AAA هم میده و توی این قضیه تعریف کرد درسته. تازه از هرمن هالست و جیم رایان هم تعریف کرد.:D:D گفت جیم رایان رو ارتباطی نداشته باهاش و فقط یه ماجرای جالب ازش تعریف کرد ولی گفت یه بار هرمن هلست رو دیده و از اون تعریف کرد و گفت کارش رو بلده و از این حرفا ... البته، از شان لیدن، شوهی یوشیدا و اسکات رودی هم شدید تعریف کردن هر دو.

همونطور که گفتم، اواخر استودیو اشاره میکنه که مقاله قطعاً در مقاله واقعیت‌هایی وجود داره. با این وجود، وقتی دیوید جفی ازش یه سوالی میکنه، جف راس میگه اما ممکنه یه سری از چیزهایی که اشاره شده، چیزهایی باشه که به‌صورت کلی در صنعت وجود داره و لزوماً و صرفاً ربطی هم به سونی نداشته باشه. اینجا جف راس توضیح بیشتری نمیده ولی صرفاً بخوام خودم حدس و گمان بزنم، میتونه این باشه که ارائه‌ی یک طرح (طرح بازی دیزگان 2) و رد شدنش تنها مختص به سونی و یک شرکت نیست و وقتی قرار باشه رویکرد تجاری و بیزینس در نظر گرفته بشه، این قضیه توی شرکت‌های بزرگ میتونه اتفاق بیوفته. مورد دوم هم اینکه باز هم حدس میزنم میتونه منظورش این باشه که پشتیبانی و کمک کردن استودیوها به همدیگه به خصوص وقتی یه استودیو مثل بند توی اون زمان بازی جدید نمیساخته، چیز عجیبی نیست و توی صنعت رایجه و لزوماً به پیوستن اونا به ناتی داگ ختم نمیشه.

با این اوصاف، میشه نتیجه گرفت که مقاله‌ی جیسون شرایر و اون حرفایی که در مورد پروژه‌هایی مثل ریمیک لست آو آس، رد شدن دیزگان 2 و کمک VASG و بند به ناتی داگ درست باشه اما ممکنه که جیسون شرایر در بخش‌هایی از مقاله یکم درام قضیه رو بیشتر کرده باشه که اونم بذارید به پای ژورنالیست بودنش (و فکر کنم قبلاً هم اینکار ها رو کرده باشه):D اما حتی جف راس هم مقاله رو کاملاً رد نکرده.

View attachment 201511
این توییت جف راس بعد لایوه
دم شما گرم که حوصله کردی لایو استریم ببینی و این اطلاعات رو به ساده ترین شکل توضیح بدی برای همه بچه ها، هم مصاحبه طولانی بود و هم دیوید جفی یه Host خیلی بده برای اینطور برنامه ها. :D
طرف خودش داره صحت حرفای شرایر رو تایید میکنه ولی یه عده میگن طرف دنبال کلیک اینجور داستان هاست. آدم دقیقا یاد اون قضیه معروفی میوفته که میگن یارو قبل مرگ گفته بعد از مرگم مشکی نپوشید، ولی ملت میگن مرحوم غلط کرد ما میپوشیم. :D
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,552
دم شما گرم که حوصله کردی لایو استریم ببینی و این اطلاعات رو به ساده ترین شکل توضیح بدی برای همه بچه ها، هم مصاحبه طولانی بود و هم دیوید جفی یه Host خیلی بده برای اینطور برنامه ها. :D
طرف خودش داره صحت حرفای شرایر رو تایید میکنه ولی یه عده میگن طرف دنبال کلیک اینجور داستان هاست. آدم دقیقا یاد اون قضیه معروفی میوفته که میگن یارو قبل مرگ گفته بعد از مرگم مشکی نپوشید، ولی ملت میگن مرحوم غلط کرد ما میپوشیم. :D
شریر درسته اهل حاشیه سازیه، ولی توی لیک کردن اطلاعات بعضا می شه به حرفاش استناد و اعتماد کرد
 

Timey Wimey

عضو تحریریه
Aug 15, 2014
260
نام
محمد زمانی
من در مورد کل مقاله نظر ندادم، صرفا اون چند مورد که اشاره کردم با گفته جف راس مطابقت دادم.
یکی اینکه آزادی عمل کامل استودیوها
و دوم اینکه تا هنگام جدا شدن ایشون از استودیو بازی در دست ساخت بوده.
در مورد دوم شما درست میگی، رفتم کل 3ساعت مصاحبه رو کامل دیدم(نخوابیدم تا حالا :Wallbash: )، هیچ جا نگفته بازی در دست ساخت بوده وقتی من از استودیو جدا شدم.
اشتباه من این بود که اول اون ویدئوی 7 دقیقه ای رو دیدم که خب اون بخش از منبع نامعتبر گرفته بود، خودش هم تو ویدئوی بعدی اصلاحیه زد.
اما مابقی مقاله اصلا مورد بحث من نبود.
خود جف راس تو لایو هم اذعان میکنه این مقاله با کمی تغییرات کاملا درسته.
آره، اون بخش‌های دیگه رو درست گفتی. هدف من دقیقاً همین بود که اولاً برداشت اشتباه نشه، دوم، زمینه‌ی ترول ایجاد نشه. ولی الان که گفتی رفتی 3 ساعت استریم رو دیدی باید بگم شرمنده :D من خودم بخش‌هایی از استریم رو خودم دیدم ولی یه سری دیگه‌اش رو از VGC خوندم که اطلاعات مهم استریم رو اعلام کرده بود و این رو باید میگفتم توی پست اول :D
من که بعید میدونم عملی بشه چون خییلی نامعقوله
حداقل اگه بازی اوپن ورلد بود بیشتر قابل هضم بود
نه یه بازی خطی که خیلی ها بیشتر از 3 بار تمومش کردن و دیالوگاشو حفظن!!
چیه اینو میخوان دوباره بفروشن؟
اول بگم که من خودم قطعاً با ساخته شدن ریمیک لست آو آس مخالفم و اونم از چند جنبه‌ی مختلف. هم اینکه به نظرم کاملاً غیر ضروریه و بازی همین الانش هم چه از نظر گیم‌پلی و چه گرافیکی کاملاً سرپاست و نیازی به ریمیک نداره و هم اینکه بودجه و وقت بخشی از استودیو ناتی داگ رو مشغول به خودش میکنه. با این حال، یه مواردی هم میشه در موردش گفت. اول این رو بگم که با وجودی که تا به حال از عملکرد مدیریت قبلی سونی رضایت بیشتری دارم، اما این در ابتدا ایده‌ی استودیو VASG بوده و در زمان اون مدیریت تایید شده و بخش کوچیکی از این استودیو (حدود 30 نفر) روش کار میکردن، بعد فقط هرمن هلست بعد از عرضه‌ی لست آو آس پارت 2، هدایت پروژه رو داده دست ناتی داگ و جای استودیوها عوض شده.
با وجودی که با ساخت این کاملاً مخالفم اما به نظر از نظر اقتصادی براشون بد نخواهد بود. اصلاً نمیخوام صرفاً جی تی ای 5 و لست آو آس رو مقایسه کنم چون اون اولی ده برابر بیشتر مخاطب داره اما همونطور که به حق هیچکس خواهان نسخه‌ی نسل نهمی GTA V نبود و حتی یه عالمه اعتراض شد به این تصمیم، اما مطمئن باش که وقتی بازی معرفی کامل بشه و ملت ببین یا عرضه بشه، اون وقت اوضاع فرق میکنه :D فکر کنم این قضیه برای اینم صادقه. هرچند به درستی هیچکس خواهان این ریمیک نبوده ولی صرفاً حدس میزنم که اگه این قضیه لیک نمیشد و یهو طبق یه سورپرایز معرفی یا عرضه می‌شد و به خصوص در قالب یه پیشنهاد خوب (چه میدونم مثل باندلش با بخش مولتی پلیر بازی که کار میکنن روش یا حتی قسمت دوم و...) منتشر میشد، بازخوردها، به این بدی که الان هست، نبود.
نکته‌ی دیگه و مهم اینه امسال فیلمبرداری سریال بازی شروع میشه و تا سال بعد ادامه داره، حتی اگه این سریال مثل ویچر، سریال بدی باشه ( :D ) به هر حال تب و تاب بازی رو اضافه میکنه و مهم‌تر اینکه میتونه یه بخشی جدیدی رو مشتاق کنه دوباره بازی رو انجام بدن. توی این شرایط و به ویژه برای مخاطب‌هایی که با بازی آشنایی ندارن، یه بازی با گرافیک کاملاً امروزی بسیار جذب‌کننده‌ست و از این نظر هم میتونه براشون مفید باشه.

باز هم میگم خودم مخالف این ریمیکم ولی به این دلایل میتونه توجیه‌هایی داشته باشه براشون. اینم در نظر بگیرید که ناتی داگ حدود 400 تا 500 کارمند داره و این بازی از چند سال پیش استارت خورده و اول VASG روش کار کرده و الان هم فقط بخش کمی از ناتی داگ و VASG مشغولش هست. اگه حتی یه بخشی بیشتری از استودیو رو برای ساخت اون بازی چندنفره در نظر بگیریم (با کمک استودیو بند)، هنوز این شانس وجود داره که بخش زیادی از ناتی داگ مشغول کار دیگه‌ای باشه، هرچند این صرفاً حدسه.
 

Siavash_MH

FCB
کاربر سایت
Apr 10, 2011
3,652
من که مشکلی ندارم‌ با ریمیک یکی از محبوب ترین بازی های منه ولی دلیل منطقی برای اینکار پیدا نمیکنم همون نسخه ریسمتر عالی بود واسه خودش نیازی به این کار نیست.
بنظرم برن سراغ یه سری جدید خیلی عالی میشه.
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
TLOU را من در مجموع دوست داشتم و اگر اون بازی بخاد ساخته بشه منم ترجیح میدم که بهبودهای TLOU2 را توش ببینم چون به جز یک سری موارد داستانی و شخصیت پردازی به نظرم TLOU2 از همه لحاظ بازی بهتری نسبت به نسخه اول هست. اما به صورت کلی دوست دارم اون انرژی صرف ساخت نسخه سوم TLOU یا یک ip جدید بشه چون همونطور که خیلی ها گفتن نسخه اول همین الان هم قابل بازی هست و مشکلی نداره.

در ضمن از هر آنچارتدی از ND به شدت استقبال میکنم.
 

rednathan2300

کاربر سایت
May 11, 2019
245
TLOU را من در مجموع دوست داشتم و اگر اون بازی بخاد ساخته بشه منم ترجیح میدم که بهبودهای TLOU2 را توش ببینم چون به جز یک سری موارد داستانی و شخصیت پردازی به نظرم TLOU2 از همه لحاظ بازی بهتری نسبت به نسخه اول هست. اما به صورت کلی دوست دارم اون انرژی صرف ساخت نسخه سوم TLOU یا یک ip جدید بشه چون همونطور که خیلی ها گفتن نسخه اول همین الان هم قابل بازی هست و مشکلی نداره.

در ضمن از هر آنچارتدی از ND به شدت استقبال میکنم.
موافقم خیلی موافقم
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
شرایر مهمون Minnmax بوده و در مورد یسری مسائل حرف میزنن مخصوصا قضیه ND و ریمیک نسخه اول و BEND



من فقط پارت nd شو گوش کردم. اول میکه مقاله یک مقاله کانترورشال نبود که بگه سونی داره safe بازی میکنه و ... اتفاقا ما پارسال Tlou P2 رو داشتیم که رسما مخالف safe بازی کردنه. مشکلی که هست توجه بیشتر به ND عه این وسط... (تهش یجور قضیه رو تشبیه میکنه که ND یک سیاره بزرگه و سیاره های کوچیک دور بر خودشو به خودش جذب میکنه.)

قضایای VASG رو بگیم دوباره. اینا 2018 میان یک تیم اصلی تشکیل بدن که از فاز ساپورت تیم بودن بیاد بیرون. دقیقا همون تیمی که شایعه شده بود میخوان توی سن دیگو آنچارتد بسازن. ولی نه اینا خیلی کوچیک بودن و ابدا نمیتونستن رضایت سونی رو برای ip بزرگی مثل آنچارتد بگیرن. در نتیجه بهترین قدم برای بزرگ شدن خودشون ریمیک کردن یک بازی میبینن. سال 2018 ریمیک رو استارت میزنن (که بنظر قرار نبوده بازیگری ها و ... دوباره انجام بشه. صرفا از نظر گرافیکی به روز شه، gameplay هم به روز شه و فیچر های P2 رو اضافه کنن.) سال 2019 که تاریخ عرضه ابتدایی پارت 2 بوده (از نظر داخلی) و تاخیر میخوره به 2020، این تیم یک دفعه مجبور به کمک به ND میشن برای اتمام بازی. و بعد اتمام توسعه پارت 2، یسری پروگرمر از ND میان سمت VASG که در ساخت ریمیک کمک کنن. مخصوصا که با انجین خود ND اشنا بودن و ... . حالا اینکه تیم VASG خیلی کوچیک بودن و افراد ND بزرگتر میشن در این توسعه، رسما اروم اروم هدایت بازی به دست ND میرسه و بودجه از خود ND حساب میشه. خود ND هم تازگی گفتن اصلا توانایی چند تیمه بودن رو ندارن و فول پروداکشن صرفا روی یک بازی هستن. (که الان میشه این ریمیک)
حالا قضیه قبول کردن ریمیک: اینکه اینا سر پارت 2 و اینکه 3-4 سال یک دولوپمنت سنگین رو تجربه کردن (مقالات پارسال شرایر) و اگر سریع روی یک بازی ps5 سوییچ میکردن، رسما این روش قبل رو ادامه میدادن (یک بازی جدید، پلتفرم جدید، چالش های جدید و الی اخر). اینا میان از این ریمیک استفاده میکنن و صرف دستگرمی با سخت افزار PS5، اینو اول توسعه میدن و قرار رو میزارن بعد با اشنایی بهتر با کنسول، برن سر بازی بعدیشون که توسعه رو هم راحت تر کنه و یک توسعه پر فشار رخ نده. (در کل بنظر اون مسائل کرانچ داخل استدیو هم کم تاثیر نبوده روی این تصمیم)
سر همین مورد، گویا تمام بازی های در دست ساخت ND، در مراحل Pre-production و ایده دهی هستن و تقریبا هیچی جلو نرفتن (البته بجز مولتی پارت 2 و صد البته همین ریمیک که بازی روی توسعه اصلی استدیو هست)

پیشبینی شخصی منم اینه که بنظرم امسال ریمیک رو مشاهده کنیم و اواخر سال یا سال بعد استارت پروداکشن عنوان بعدیشون بخوره...
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,768
نام
مراد حلیمی
البته چیزی که دوستان در مورد دلیل ریمیک شدن شماره 1 در نظر نمی گیرن اینه که سریال بازی تو راهه..... .
طبیعیه که نزدیک زمان پخش سریال و یا وقتی که سریال داره پخش میشه، خیلی ها که فقط دارن سریال رو می بینن و تا حالا بازی رو انجام ندادن برگردن و برن سراغ تجربه بازی و سونی میخواد یه پکیج شسته رفته تحویلشون بده و برای سریالش بازارگرمی کنه (طبیعتا برای کسی که خیلی گیمر نیس و یا قبلی ها رو بازی نکرده تجربه شماره 1 با گرافیک شبیه گرافیک شماره 2 یا حداقل بهتر از شماره 1 خیلی جذابتره)

خلاصه که نگاه بیزینسی تو اینکار سونی بیشتر مشهوده تا نگاه گیمر پسندانه

.
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,400
نام
مــاکــان
مصاحبه لایو David Jaffe با John Garvin کارگردان هنری Days Gone
ماشالله این یکی دیگه کل 4 ساعت پر میکنه :D
حداقل دیدن این مصاحبه تا اینجاش که خیلی فان تر بوده ، Garvin شخصیت فان تر وجذابتری داره تا جف راس که با خودش هم قهر بود، بزور حرف میزد.
راس هم گفته بود که Garvin مغز متفکر پشت Days Gone بوده (مثل Neil Druckmann برای Tlou).
 

Assassin's Creed

کاربر سایت
Jun 24, 2006
1,320
نام
محمد امین
نظرم این هست راه اشتباهی که مایکروسافت نسل پیش رفت و تلاش کردم با چندتا بازی اصلی انحصاری خودش بره جلو رو این نسل سونی میخواد بره ...
Daysgone خیلی خوب بود. یه جورائی میتونست آنچارتد دیگه ای باشه.
آنچارتد هم وقتی اومد خیلی مورد پسند نبود و به خصوص توی گیم پلی یادم هست اوایل عرضه خیلی اعصاب خورد کن بود! با اون استفاده الکی از دسته های PS3 و...
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,290
نام
Afshin
تمام این صنعت داره میشه پول و سوددهی... خواست گیمرها اصلا ارزش نداره یا ریسک برای خلق عناوین جدید. اینطوری این نسلم بیشتر میشه ریمیکهای خنده دار از عناوین یکی دو نسل پیش.
همیشه همین بوده و همیشه همه کمپانی‌ها دنبال سود بودن. یه زمانی سود در تنوع بازی و ... بود، اما الان مارکت از سازنده‌ها بازی‌های بلاک‌باستر و سینماتیک می‌خواد.
اگه این شیوه بازی‌سازی نتیجه نده و فروش و درآمدشون بیاد پایین، دوباره تغییر رویه می‌دن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر