شایعه ریمیک نسخه اول The Last of Us برای پلی استیشن 5 توسط ناتی داگ در حال توسعه است

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
1617969696920.png
مطابق گزارش بلومبرگ به قلم جیسون شرایر، استدیوی Visual Arts Service Group سونی (VASG) که از بازوهای کمکی کمپانی برای توسعه بسیاری از عناوین بزرگ خود روی پلی استیشن بوده است، در اقدام برای خارج شدن از حالت بازوی کمکی بودن به سونی ایده ریمیک و گسترده تر کردن عنوان فوق العاده موفق سونی در سال 2013، The Last of Us روی پلی استیشن 5 را می دهد. این ایده طی گذر زمان توسط سونی آن چنان تحویل گرفته نشده و بودجه آن چنانی به VASG تعلق نمی گیرد. در نهایت نیز پروژه از دست این استدیو خارج شده و به خود ناتی داگ، سازنده بازی اصلی محول می شود. مطابق مصاحبه هایی که با هشت نفر از افراد این استدیو صورت گرفته (که نخواسته اند نام هایشان فاش شود) استدیوی VASG بعد از این قضیه تقریبا از هم پاشیده و اعضایش (به همراه Michael Mumbauer که رهبر استدیو است) متفرق یا به ادغام دیگر استدیوهای بزرگ دیگر درآمده اند.

در ادامه این گزارش نیز شرایر از دیگر اطلاعات داخلی سونی نظیر تمرکز فوق العاده بالای سونی روی استدیوها و عناوین بزرگتر و فاصله گرفتن کامل از عناوین Niche تر صحبت کرده. استدیوی Bend نیز در سال 2019 تلاش برای گرفتن گرین لیت برای توسعه دنباله ای روی عنوان اوپن ورلد خود Days Gone ایده های خود را به سونی ارائه می کند که با جواب منفی روبرو می شود. بنا به صحبت افرادی که در این رابطه مطلع بوده اند، علت این امر این بوده که علی رغم سودآوری Days Gone به علت دوره ساخت طولانی بازی و واکنش نه چندان مثبت منتقدان به این اثر، هنگام عرضه؛ ساخت دنباله بازی برای سونی چندان توجیه نداشته. در نتیجه Bend به دنبال توسعه عنوان جدیدی است و مراحل ساخت آن دو سال است که جلو می رود.

اطلاعات دیگر با جزئیات بیشتر را می توانید از لینک زیر مطالعه کنید
منبع: Sony’s Obsession With Blockbusters Is Stirring Unrest Within PlayStation Empire
 
آخرین ویرایش:

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
شرایر مهمون Minnmax بوده و در مورد یسری مسائل حرف میزنن مخصوصا قضیه ND و ریمیک نسخه اول و BEND



من فقط پارت nd شو گوش کردم. اول میکه مقاله یک مقاله کانترورشال نبود که بگه سونی داره safe بازی میکنه و ... اتفاقا ما پارسال Tlou P2 رو داشتیم که رسما مخالف safe بازی کردنه. مشکلی که هست توجه بیشتر به ND عه این وسط... (تهش یجور قضیه رو تشبیه میکنه که ND یک سیاره بزرگه و سیاره های کوچیک دور بر خودشو به خودش جذب میکنه.)

قضایای VASG رو بگیم دوباره. اینا 2018 میان یک تیم اصلی تشکیل بدن که از فاز ساپورت تیم بودن بیاد بیرون. دقیقا همون تیمی که شایعه شده بود میخوان توی سن دیگو آنچارتد بسازن. ولی نه اینا خیلی کوچیک بودن و ابدا نمیتونستن رضایت سونی رو برای ip بزرگی مثل آنچارتد بگیرن. در نتیجه بهترین قدم برای بزرگ شدن خودشون ریمیک کردن یک بازی میبینن. سال 2018 ریمیک رو استارت میزنن (که بنظر قرار نبوده بازیگری ها و ... دوباره انجام بشه. صرفا از نظر گرافیکی به روز شه، gameplay هم به روز شه و فیچر های P2 رو اضافه کنن.) سال 2019 که تاریخ عرضه ابتدایی پارت 2 بوده (از نظر داخلی) و تاخیر میخوره به 2020، این تیم یک دفعه مجبور به کمک به ND میشن برای اتمام بازی. و بعد اتمام توسعه پارت 2، یسری پروگرمر از ND میان سمت VASG که در ساخت ریمیک کمک کنن. مخصوصا که با انجین خود ND اشنا بودن و ... . حالا اینکه تیم VASG خیلی کوچیک بودن و افراد ND بزرگتر میشن در این توسعه، رسما اروم اروم هدایت بازی به دست ND میرسه و بودجه از خود ND حساب میشه. خود ND هم تازگی گفتن اصلا توانایی چند تیمه بودن رو ندارن و فول پروداکشن صرفا روی یک بازی هستن. (که الان میشه این ریمیک)
حالا قضیه قبول کردن ریمیک: اینکه اینا سر پارت 2 و اینکه 3-4 سال یک دولوپمنت سنگین رو تجربه کردن (مقالات پارسال شرایر) و اگر سریع روی یک بازی ps5 سوییچ میکردن، رسما این روش قبل رو ادامه میدادن (یک بازی جدید، پلتفرم جدید، چالش های جدید و الی اخر). اینا میان از این ریمیک استفاده میکنن و صرف دستگرمی با سخت افزار PS5، اینو اول توسعه میدن و قرار رو میزارن بعد با اشنایی بهتر با کنسول، برن سر بازی بعدیشون که توسعه رو هم راحت تر کنه و یک توسعه پر فشار رخ نده. (در کل بنظر اون مسائل کرانچ داخل استدیو هم کم تاثیر نبوده روی این تصمیم)
سر همین مورد، گویا تمام بازی های در دست ساخت ND، در مراحل Pre-production و ایده دهی هستن و تقریبا هیچی جلو نرفتن (البته بجز مولتی پارت 2 و صد البته همین ریمیک که بازی روی توسعه اصلی استدیو هست)

پیشبینی شخصی منم اینه که بنظرم امسال ریمیک رو مشاهده کنیم و اواخر سال یا سال بعد استارت پروداکشن عنوان بعدیشون بخوره...

الان نشستم قسمت Bend شم دیدم...

داستان از این قراره که کلی بگم از قبل عرضه دیزگان، این Minnmaxیی ها (که واقعا ازشون خوشم نیومد. خیلی بایاس بودن) میگفتن سر کاوریج GameInformer رفته بودن داخل استدیو و مشکلات مدیریتی و رفتارایی دیده بودن که تو ذوقشون خورده بود. مثلا John Garvin نویسنده بازی تکرار میکرده که تک تک کلماتی که شما داخل بازی میبینین رو من نوشتم :D شرایر هم تایید میکنه و میگه همچین مشکلاتی بوده. و کلا Bend با این مسائلی دست و پنجه نرم میکرده که (از اونجایی که استدیو خیلی قدیمی هست) خیلی به حالت Old school وارانه ای مدیریت میشده و برای الان این شیوع مدیریتش مناسب نبوده.
حالا مسئله اینجاست که تقریبا بلافاصله بعد عرضه Days gone، جان گاروین (نویسنده) از استدیو میره (خبرش بعد یک سال اعلام میشه). اینا ایده شون برای دیزگان 2 تایید نمیشه. میرن کمک دست ND برای مد مولتی پلیر. در این بین از اونجایی که اینا سازنده های Uc: Golden abyss هم بودن، میرن روی یک بازی آنچارتد دیگه کار کنن (اسپین آف)، و خب یسری کمک از سمت ND به کمک اینا میاد تا جلوتر ببرن کار رو. و قطعا از اونجایی که آنچارتد بچه خود ND هست و اینا یک اسپین آف کوچیک زمان امی هنیگ ساخته بودن نمیشد بشون کامل اعتماد کرد، ND بیشتر دخیل میشه و تصمیمات کلیدی تری میگیرن و بعد خود افراد Bend میترسن یجور مهره زیردست ND بشن. شرایر میگه از چند نفر داخل خود ND هم میشنوه که به شوخی میگن اره ما یک ND North داریم (بند) و یک ND South (VASG که داستانشو بالاتر گفتیم)
در آخر همین مارچ 2021 (چند هفته پیش) چراغ سبز رو برای بازی جدید خودشون میگیرن و پروژه آنچارتد هم بنظر کاملا خاموش میشه (هرچند هنوز کمک مد مولتی Tlou هستن). دقیق هیچ معلوم نیست که آنچارتد در انجام هست یا نه، ولی Bend سر پروژه خودشه الان و ND هم سر ریمیکه و بنظر بعیده اصلا دست خود ND بیوفته چون در واقع این بازی بـند بوده نه ناوتی... احتمالا "این پروژه" فعلا قرار نیست زنده بشه

در مورد خود بند هم یادم رفت بگم اینا رسما نویسندشون بعد دیزگان استدیو رو ترک میکنه. اینا چند بار تیم های نویسنده ای میارن برای پروژه هاشون (احتمالا آنچارتد و بازی جدید و شاید ایده دیزگان 2) که سر ایناهم یسری مشکل میخورن. کارگردان خلاق میارن و اون به مشکل میخوره و ... . در کل بنظر بند این 2 سال خیلی اوضاع درست حسابی نداشته و از درون یسری مسائلی بوده که نمیتونستن درست یک تیم ببندن.

در مورد چراغ قرمز پروژه دیزگان 2... میگه این تصمیم که بازی سود آور بوده کافی نیست. همونطور که مثلا EA میاد 3 نسخه دد اسپیس میسازه و در کمال اینکه به سود دهی میرسن ولی ادامه نمیده چونکه بازی اونقدر بزرگ نمیشه که به پیشرفت برسونه کمپانی و سازنده رو... قطعا یسری محاسبات پیچیده ای هست که سونی به این تصمیم رسیده وگرنه حرف ساده ای نیست که بگیم نه چون سود اوره پس بیاین و ادامش بدید... حتی زمان معرفی هم خیلی از کاربران لیبل Open world Tlou به بازی میزدن و در کل چه بازی و چه تیم سازنده هیچوقت جایگاه مهمی برای سونی و کاربران پیدا نکرد.
خود توسعه دیزگان هم مشکل کم نداشته. بازی حدود 7-8 سال در توسعه بوده. (اسم اولیش فکر کنم Dead dont ride بوده که خیلی جذاب تره بنظرم :D ) مشکلات زمان ساختش هم کم نبوده و حتی اون زمان یکی دو نفر توی خود سونی بنظر خیلی سنگین پشت این تیم بودن و از کنسل شدن بازی جلوگیری کردن. در کل با این مشکلات خود تیم، کم بودن سود دهی و بزرگ نشدن IP و ... مسائلی بودن که باعث شدن ادامه دیزگان ساخته نشه و بنظر خود "دیزگان" باعث این reject شدن پروژه سیکوئل شده و نه "ایده نسخه بعدی"
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
داستان از این قراره که کلی بگم از قبل عرضه دیزگان، این Minnmaxیی ها (که واقعا ازشون خوشم نیومد. خیلی بایاس بودن) میگفتن سر کاوریج GameInformer رفته بودن داخل استدیو و مشکلات مدیریتی و رفتارایی دیده بودن که تو ذوقشون خورده بود. مثلا John Garvin نویسنده بازی تکرار میکرده که تک تک کلماتی که شما داخل بازی میبینین رو من نوشتم :D
حالا در دفاع از گاروین:D خودش میگه که درسته من توان انجام دادن چنین کاری رو داشتم، ولی خب نباید انجامش میدادم چون در هر صورت اینکه چند تا مغز پشت داستان و نویسندگی باشه کارها بهتر بین همه تقسیم میشه. (یا همچین چیزی)

پ.ن: ولی عجب قصه ای شد این مقاله بلومبرگ. :D چندین و چند هفته بگذره هم همچنان هر طرف بری میبینی در موردش بحث میشه. :D
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
حالا در دفاع از گاروین:D خودش میگه که درسته من توان انجام دادن چنین کاری رو داشتم، ولی خب نباید انجامش میدادم چون در هر صورت اینکه چند تا مغز پشت داستان و نویسندگی باشه کارها بهتر بین همه تقسیم میشه. (یا همچین چیزی)

پ.ن: ولی عجب قصه ای شد این مقاله بلومبرگ. :D چندین و چند هفته بگذره هم همچنان هر طرف بری میبینی در موردش بحث میشه. :D
این قضیه گاروین یکی از مسائل بود. گویا چند نفر خیلی قدیمی و کار کشته توی استدیو بودن که هر کدوم حجم عظیمی کار میکردن. یکم فاز "من همه کار کردم" این وسط رخ داده و خب مسائل مدیریتی هم رخ میده این وسط و در کل اوضاع خوب نمیشه :D

و آره :D این مقالش واقعا جذاب بود :D من شخصا خیلی برام جذابه کلا از داستان های داخل استدیو ها ببینم و بدونم :D چه حالت مستندات و dev diary ها و چه این جور مقالات :D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
واو.... بعد هشت ماه عملا جفت چیزهایی که شرایر تو این مقاله گفته بود دوباره برگشتن تو صدر اخبار :D

اولیش همون ریمیک Tlou ـه که تام هندرسون گفته ساختش تقریبا تموم شده و احتمالا نیمه دوم امسال بعد از عرضه Factions های Tlou 2 واسه PS5 عرضه شه

1641463697387.png

و بعد هم این که اون قضایای کنسل شدن پروژه بعدی Bend و شکایت شون از مدیریت سونی و اینا رو هم این دفعه خود کارگردان Days Gone بهش اقرار کرده

1641463680837.png


We're in a Loop It seems :D
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,260
نام
امیر حسین
واو.... بعد هشت ماه عملا جفت چیزهایی که شرایر تو این مقاله گفته بود دوباره برگشتن تو صدر اخبار :D

اولیش همون ریمیک Tlou ـه که تام هندرسون گفته ساختش تقریبا تموم شده و احتمالا نیمه دوم امسال بعد از عرضه Factions های Tlou 2 واسه PS5 عرضه شه

View attachment 238952

و بعد هم این که اون قضایای کنسل شدن پروژه بعدی Bend و شکایت شون از مدیریت سونی و اینا رو هم این دفعه خود کارگردان Days Gone بهش اقرار کرده

View attachment 238951


We're in a Loop It seems :D
کلا اتفاقات این چند سال اخیر سونی پر از حرف های نگفته داره
یه ده سالی باید صبر کنیم که کل تیکه های پازل جمع بشه و توی کتاب تاریخ بازی ها ببینیم چی شده دقیقا اون پشت مشتا!
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,163
نام
سبحان
به نظرم به زودی باید منتظر تایید این ریمیک برای pc هم باشیم :D
دقیقا
چون ملت بازی رو روی کنسول جویدن و شاید خیلی کم سراغش برن
ولی با یه گرافیک خوب و بروز شده روی پی سی کم کم با این فرنچایز آشنا میشن و آماده میشن برای بخش مولتی پلیر :D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر