شایعه ریمیک نسخه اول The Last of Us برای پلی استیشن 5 توسط ناتی داگ در حال توسعه است

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
1617969696920.png
مطابق گزارش بلومبرگ به قلم جیسون شرایر، استدیوی Visual Arts Service Group سونی (VASG) که از بازوهای کمکی کمپانی برای توسعه بسیاری از عناوین بزرگ خود روی پلی استیشن بوده است، در اقدام برای خارج شدن از حالت بازوی کمکی بودن به سونی ایده ریمیک و گسترده تر کردن عنوان فوق العاده موفق سونی در سال 2013، The Last of Us روی پلی استیشن 5 را می دهد. این ایده طی گذر زمان توسط سونی آن چنان تحویل گرفته نشده و بودجه آن چنانی به VASG تعلق نمی گیرد. در نهایت نیز پروژه از دست این استدیو خارج شده و به خود ناتی داگ، سازنده بازی اصلی محول می شود. مطابق مصاحبه هایی که با هشت نفر از افراد این استدیو صورت گرفته (که نخواسته اند نام هایشان فاش شود) استدیوی VASG بعد از این قضیه تقریبا از هم پاشیده و اعضایش (به همراه Michael Mumbauer که رهبر استدیو است) متفرق یا به ادغام دیگر استدیوهای بزرگ دیگر درآمده اند.

در ادامه این گزارش نیز شرایر از دیگر اطلاعات داخلی سونی نظیر تمرکز فوق العاده بالای سونی روی استدیوها و عناوین بزرگتر و فاصله گرفتن کامل از عناوین Niche تر صحبت کرده. استدیوی Bend نیز در سال 2019 تلاش برای گرفتن گرین لیت برای توسعه دنباله ای روی عنوان اوپن ورلد خود Days Gone ایده های خود را به سونی ارائه می کند که با جواب منفی روبرو می شود. بنا به صحبت افرادی که در این رابطه مطلع بوده اند، علت این امر این بوده که علی رغم سودآوری Days Gone به علت دوره ساخت طولانی بازی و واکنش نه چندان مثبت منتقدان به این اثر، هنگام عرضه؛ ساخت دنباله بازی برای سونی چندان توجیه نداشته. در نتیجه Bend به دنبال توسعه عنوان جدیدی است و مراحل ساخت آن دو سال است که جلو می رود.

اطلاعات دیگر با جزئیات بیشتر را می توانید از لینک زیر مطالعه کنید
منبع: Sony’s Obsession With Blockbusters Is Stirring Unrest Within PlayStation Empire
 
آخرین ویرایش:

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,570
چی میگذره تو مغز جیم رایان معلوم نیست. میخوان واسه pc هم منتشر کنن همون رو خروجی 4k کنن منتشر کنن دیگه بازسازی نمیخواد.
 
  • Love
Reactions: kamyy

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
متاسفانه سیاست ها و استراتژی های سونی هنوز تو نسل قبل گیر کرده و بروز نشده.
مثل اینکه حواسشون نیست که قطار مایکروسافت با بیست و خورده ای استودیو و غولی به نام گیم پس داره با سرعت بهشون نزدیک میشه.
نسل پیش به خاطر اشتباهات زباله ای به نام دان متریک، پرونده ایکس باکس همون ابتدا بسته شد. سونی هم که با استفاده از موقعیت تونست یه فاصله مطمعن با مایکروسافت ایجاد کنه، شروع کرد به ساختن ریمسترهای مختلف. ولی تو این نسل اوضاع کاملن عوض شده و الان یکی باید سونی رو از خاب بیدار کنه.
به جای اینکه سرمایه و انرژیشون رو بزارن روی خلق IP های جدید و یا ساخت دنباله برای فرنچایزهاشون، با ساخت ریمیک و ریمستر و فروش آپدیت و... دارن به شدت عقب می افتن.
به عنوان یک گیمر باید بگم که بلایی که جیم رایان داره سر سونی میاره دست کمی از دان متریک نداره.
نتیجه این اشتباهات و دوشیدن فن ها خیلی سریعتر از اونچیزی که فکرشو کنید اثر خودشو میزاره.
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,101
نام
محمد علی
تمرکز فوق العاده بالای سونی روی استدیوها و عناوین بزرگتر و فاصله گرفتن کامل از عناوین Niche تر
این تیکه‌اش برای من خیلی مهم به نظر می‌رسه. یعنی دیگه از سونی توقع Gravity Rush و فیلتور سیفونی و ... نداشته باشید. دنبال AAAA با کیفیت ماورایی اگر هستید، سونی در خدمت شماست.
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
به عنوان یک گیمر باید بگم که بلایی که جیم رایان داره سر سونی میاره دست کمی از دان متریک نداره.
وضعیت الانِ سونی اصلا در حد وضعیت فاجعه اکس باکس در آغاز نسل هشتم نیست و نخواهد شد
همین الانم از لحاظ برند دست بالاتر رو دارن نسبت به اکس باکس
ولی بنظر من مسعله نگران کننده ای که از نسل هشتم کم‌ کم شروع شده و این اواخر و خصوصا با اومدن تیم مدیریتی جدید داره خودشو بیشتر نشون میده اینکه خلاقیت، تنوع و نوآوری توی سیاستِ ساخت بازیِ سونی که همیشه حرف اول رو میزده داره میمیره!
مدرک واسه اثبات این موضوع هم وضعیت استودیو ژاپنشونه
ریسک پذیری سونی به کمترین میزان خودش رسیده و تقریبا اکثر بازی های بزرگ سونی دارن تبدیل میشن به کلونی از آثار ناتی داگ
البته که این فرمول فعلا خیلی خوب جواب میده ولی اینکه صدای فن های قدیمی ps کی در بیاد یا تا کی بتونن این مسیر رو ادامه بدن رو زمان مشخص میکنه...
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
این وسط لست ۱ برای کامپیوتر هم بدهند راضی کننده هست . ( شایعه هست بهار ۲۰۲۲ ریمستر رد دد یک هم برای کامپیوتر می آید ) چه شود
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,570
وضعیت الانِ سونی اصلا در حد وضعیت فاجعه اکس باکس در آغاز نسل هشتم نیست و نخواهد شد
همین الانم از لحاظ برند دست بالاتر رو دارن نسبت به اکس باکس
ولی بنظر من مسعله نگران کننده ای که از نسل هشتم کم‌ کم شروع شده و این اواخر و خصوصا با اومدن تیم مدیریتی جدید داره خودشو بیشتر نشون میده اینکه خلاقیت، تنوع و نوآوری توی سیاستِ ساخت بازیِ سونی که همیشه حرف اول رو میزده داره میمیره!
مدرک واسه اثبات این موضوع هم وضعیت استودیو ژاپنشونه
ریسک پذیری سونی به کمترین میزان خودش رسیده و تقریبا اکثر بازی های بزرگ سونی دارن تبدیل میشن به کلونی از آثار ناتی داگ
البته که این فرمول فعلا خیلی خوب جواب میده ولی اینکه صدای فن های قدیمی ps کی در بیاد یا تا کی بتونن این مسیر رو ادامه بدن رو زمان مشخص میکنه...
شدید قبول دارم یکی مثل puppeteer باید کلا رها بشه بعد بازی دو نسل اومده باز بازسازی بشه. یا siren که میتونن شماره جدید رو با معیارهای جدید بسازن از بین رفته.
 
  • Like
Reactions: Akiba and kamyy

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,235
نام
Mohammad
من اصلا مشکلی با این داستان ندارم که هیچ اتفاقا استقبال هم میکنم که اگر قرار باشه یک بار دیگه بهترین بازی خطی عمرم رو از نو تجربه کنم یه نسخه بازسازی شده باشه.
اگر این خبر درست باشه دارن نسخه اول رو روی موتور نسخه دوم بازسازی میکنن که همین کارشون رو خیلی ساده تر کرده.
اولا اینکه یه موتور فوق العاده از پیش براشون آماده شده
تو طراحی چهره ها و محیط و صدا و خیلی چیزای دیگه هم که اتوماتیک جلو افتادن
پس از نظر هزینه و زمان تولید هم که تو فشار نیستن

خود کمپانی هم که هر سال چند تا عنوان بمب داره که هم نظر منتقدا رو حسابی جلب کردن هم تو فروش منفجر شدن
پس اگر این خبر واقعیت داشته باشه یه کالکشن غول برای PS5 در راهه که هم نسخه اول و دوم رو به صورت ریمیک و ریمستر تو دلش داره و هم بخش مولتی پلیر رو
شایدم خبرایی از نسخه VR در میون باشه
به نظر من که سیاست درستیه.
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
وضعیت الانِ سونی اصلا در حد وضعیت فاجعه اکس باکس در آغاز نسل هشتم نیست و نخواهد شد
همین الانم از لحاظ برند دست بالاتر رو دارن نسبت به اکس باکس
ولی بنظر من مسعله نگران کننده ای که از نسل هشتم کم‌ کم شروع شده و این اواخر و خصوصا با اومدن تیم مدیریتی جدید داره خودشو بیشتر نشون میده اینکه خلاقیت، تنوع و نوآوری توی سیاستِ ساخت بازیِ سونی که همیشه حرف اول رو میزده داره میمیره!
مدرک واسه اثبات این موضوع هم وضعیت استودیو ژاپنشونه
ریسک پذیری سونی به کمترین میزان خودش رسیده و تقریبا اکثر بازی های بزرگ سونی دارن تبدیل میشن به کلونی از آثار ناتی داگ
البته که این فرمول فعلا خیلی خوب جواب میده ولی اینکه صدای فن های قدیمی ps کی در بیاد یا تا کی بتونن این مسیر رو ادامه بدن رو زمان مشخص میکنه...
کنسول نسل جدید سونی هر چی رکورد فروش داره جا به جا میکنه و کوچکترین مشکلی وجود نداره . سال ۲۰۱۸ هم یکی از بزرگترین ip هاشون ( gow ) رو کلا کوبیدن و دوباره ساختن که چنین جسارتی از هیچ استودیویی جز سونی بر نمیاد که اگر بر میومد قطعا حال و روز ip های شرکتی مثل مایکروسافت مثل هیلو و گیرز به این شکل در نمیومد ! نهایتا عرضه یک پکیج که شامل ریمیک نسخه اول تلو به همراه ریمستر نسخه دوم و بخش مولتی پلیر میشه نه تنها ایده بدی نیست که خودش علت خرید کنسول سونی برای خیلی از افراد در دنیا به خصوص pc گیمر ها خواهد شد. البته تمام این حرف ها زمانی درست در میاد که این پکیج دقیقا طبق همین اطلاعات عرضه بشه . و خبری هم از نسخه pc نباشه که به شخصه احتمالش رو صفر میدونم چنین پکیجی به همراه ip مثل تلو ۲ که رسما system seller هست بخواد روی پلتفرم دیگه ای عرضه بشه.
 
  • Like
Reactions: kamyy

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر