بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 118
آخرین ویرایش:

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,304
نام
shahab
اصلان من همیشه به یه چیزی فکر کردم در مورد این بازی ناشر این بازی از عمد دیگه این بازی را به اون تیم نداد(تیم سایلنت) چون خیلی افسرده کننده میساخت و ذهنا مشغول میکرد،منم خوشحالم دیگه ساخته نشد شاید دلیله کنسل شدنه بازیptهم همین بود که به هم خورد از یه طرفی خوشبختانه،معذرت از طرفدارای بازی چون اثرات منفی بدی رو ذهن داشت
تنها دلیلی که ناشر، بازی از تیم سایلنت گرفت این بود که یه بازی می خواست مثل RE سال ها هم سر این قضیه هی چوب می کرد لای چرخ تیم سایلنت بدون اینکه فکر کنه چه جواهری تو دستش داره ( هیچ کس هنوز که هنوز نتونسته حتی نزدیک به اثری که اونها خلق کردن بشه حتی کوجیما و PT ایش.) دیگه با ترکوندن RE4 رسما زد به سیم اخر و بازی ازشون گرفت و همه چی به فنا داد.مطمئن باش ناشر های بازی اصلا اهمیت به افسردگی گرفتن گیمر ها نمی دن مخصوصا کونامی
 

unestaj

کاربر سایت
Mar 18, 2022
73
تنها دلیلی که ناشر، بازی از تیم سایلنت گرفت این بود که یه بازی می خواست مثل RE سال ها هم سر این قضیه هی چوب می کرد لای چرخ تیم سایلنت بدون اینکه فکر کنه چه جواهری تو دستش داره ( هیچ کس هنوز که هنوز نتونسته حتی نزدیک به اثری که اونها خلق کردن بشه حتی کوجیما و PT ایش.) دیگه با ترکوندن RE4 رسما زد به سیم اخر و بازی ازشون گرفت و همه چی به فنا داد.مطمئن باش ناشر های بازی اصلا اهمیت به افسردگی گرفتن گیمر ها نمی دن مخصوصا کونامی
عزیز من از کسلیی هستم که تازه سایت بازی سنتر اومده بود و با نت دایال اپ میومدیم اینجا در مورد بازی بحث میکردیم اسمه ایدیم این نبود ولی من با قدیمیای این فروم باهم دیگه رفیق بودیم در مورد این بازی زیبا گفتگو میکردیم،البته حرفه شما درسته منم شنیدم خیلی که میخواست مثله رزیدنت اویل بشه ولی دو تا بازی بعد سایلنت هیلای تیم سایلت اومد هم کامینگ و داون پور که اتمسفر بازی و اهنگای بازی خیلی تفاوت داشت با چهار نسخه قبلی،حالا شاید شما دلیل را بر عوض شدن تیم بزاری ولی محیط بازی دیگه اون اتمسفر نداشت و اهنگام با اینکه خوده اقای اکیرا بود حس سورئالستی و بشدت تاثیر گذار نسخه های قبل نبود البته اقای یامئوکا فکر کنم نسخه هم کامینگ ساخت کونامی درسته به فکر افسردگی گیمرا نیست ولی اونجا خانواده گیمرا و خوده گیمرا به این موضوع اهمیت میدن که بازی تاثیر گذار به شدت تو توییتام که میفرستادندبرا بعضی اعضای تیم سایلنت جدای تحسین بهشونم خرده میگرفتن بازیتون خیلی تم عجیب داره من گفتم شاید یکی از دلایلشم این باشه
 

unestaj

کاربر سایت
Mar 18, 2022
73
اطلاعاتی از عنوان گمشده silent hill cold heart

silent-hill-cold-heart.jpg


این نسخه توسط Climax Studios ساخته شده بود
درباره این نسخه میشه گفت ، وقتی سرچ می کنی در بارش کاور کامل محصول پشت و رو و حتی دفترچه راهنمای ۱۴ صفحه ای و همه چی کامل هست
اما از خود بازی یعنی گیم پلی چیزی در دسترس نیست
هیچی
( معمولاً وقتی بازی کامل میشه تموم میشه مراحل ساخت ، زمان تازه کاور و دفترچه راهنما و پوستر ها طراحی میشن )

sh_cold_heart_pitch_document_02.jpg


این نسخه فقط از لحاظ تم برف و یخ با نسخه بعدی به نظر من یکی هست
وگرنه تفاوت های خیلی زیاد دارن

تفاوت ها این نسخه

sh_cold_heart_pitch_document_09.jpg


توضیحاتی از نحوه منتشر شدن عکس کاور و دفترچه ها

A very rare pitch document made by Climax for an unreleased Silent Hill Wii game which eventually became into Silent Hill Shattered Memories. Climax first showed this document back in 2013 on their Facebook page and raffled a few of their remaining copies over 2013-2014. I was unable to win one and lost hope of ever getting one once the pitch documents competitions stopped in 2014… but to my surprise they raffled a 4 more in early 2016 and I was lucky enough to win the very last one! (I have a feeling that sharing a picture of my collection, which I never did in previous entries, had helped).

قابل توجه دوستانی که میگفتن این بازی هیچوقت وجود نداشته و ....
👈 خود Climax این تصاویر و ..... منتشر کرده بوده

عکس در پیج رسمی خود Climax

SH_CH_07.jpg


SH_CH_08.jpg
اشاره ای نشده.یا شما متوجه نشدی که چرا بازی که ساخته و تکمیل شده برا انتشار.منصرف شدن و حتی کاوراشم آماده شده جدای ضرر مالی که داده تلاش سازندگان مهم تره. کونامی سیاست‌های عجیبی داره
 

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,304
نام
shahab
عزیز من از کسلیی هستم که تازه سایت بازی سنتر اومده بود و با نت دایال اپ میومدیم اینجا در مورد بازی بحث میکردیم اسمه ایدیم این نبود ولی من با قدیمیای این فروم باهم دیگه رفیق بودیم در مورد این بازی زیبا گفتگو میکردیم،البته حرفه شما درسته منم شنیدم خیلی که میخواست مثله رزیدنت اویل بشه ولی دو تا بازی بعد سایلنت هیلای تیم سایلت اومد هم کامینگ و داون پور که اتمسفر بازی و اهنگای بازی خیلی تفاوت داشت با چهار نسخه قبلی،حالا شاید شما دلیل را بر عوض شدن تیم بزاری ولی محیط بازی دیگه اون اتمسفر نداشت و اهنگام با اینکه خوده اقای اکیرا بود حس سورئالستی و بشدت تاثیر گذار نسخه های قبل نبود البته اقای یامئوکا فکر کنم نسخه هم کامینگ ساخت کونامی درسته به فکر افسردگی گیمرا نیست ولی اونجا خانواده گیمرا و خوده گیمرا به این موضوع اهمیت میدن که بازی تاثیر گذار به شدت تو توییتام که میفرستادندبرا بعضی اعضای تیم سایلنت جدای تحسین بهشونم خرده میگرفتن بازیتون خیلی تم عجیب داره من گفتم شاید یکی از دلایلشم این باشه
من فقط خواستم بگم این دلیل خیلی خیلی احتمالش کمه نه چیز دیگه :D
================================
خیلی از گیمر ها هم هستن که عاشق این سبک بازی بودن و اگه این حس و حال افسردگیش نداشته باشه بازی ضعیف می دون که نتیجش هم HC کونامی دید که چقدر گیمر ها از این بازی بخاطر نداشتن حس و حال قبل اعتراض کردن. اخر هم کار رسید به بازی DP که تمام سعیش کرده بود که شبیه به SH های تیم سایلنت بشه که البته با اینکه از تلاششون ممنونم ولی شکست خوردن.
 

Niitam

کاربر سایت
Apr 28, 2016
22
نام
مـتین
دوستان طرفدار سایلنت هیل احتمالا اطلاع دارید ولی لازمه که بگم حتمااا haunting ground رو روی امیلاتور ps2 ترای بدید لینک بازی+ امیلاتور ;;):



rule of rose هم میتونم کلون سایلنت هیل ببینم ولی برای خیلی mehهه و انگار بن شده بود بخاطر داشتن صحنه های خشن برای کودکان...clock tower 3 هم بد نیست ولی یکم گوفیه :D
 

Mohsen GT

کاربر سایت
Dec 1, 2021
464
دوستان طرفدار سایلنت هیل احتمالا اطلاع دارید ولی لازمه که بگم حتمااا haunting ground رو روی امیلاتور ps2 ترای بدید لینک بازی+ امیلاتور ;;):



rule of rose هم میتونم کلون سایلنت هیل ببینم ولی برای خیلی mehهه و انگار بن شده بود بخاطر داشتن صحنه های خشن برای کودکان...clock tower 3 هم بد نیست ولی یکم گوفیه :D
Rule of rose رو یه سرچ تو یوتیوب کردم سینماتیک اولش یه صحنش به نظرم بسیار شبیه فیتال فریم بود. هعی یادش بخیر.
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,150
rule of rose هم میتونم کلون سایلنت هیل ببینم ولی برای خیلی mehهه و انگار بن شده بود بخاطر داشتن صحنه های خشن برای کودکان

در‌ همین رابطه چند وقت پیش این توئیت رو‌ خوندم. ظاهرا یه مجله ایتالیایی به اسم Panorama یه پیش نمایش از بازی با یه تیتر گمراه کننده منتشر میکنه که یه سری اطلاعات غلط و اشتباه درباره بازی توی مقاله بوده و همین باعث میشه بازی توی بعضی از کشورهای اروپایی بن بشه.


 

Niitam

کاربر سایت
Apr 28, 2016
22
نام
مـتین
در‌ همین رابطه چند وقت پیش این توئیت رو‌ خوندم. ظاهرا یه مجله ایتالیایی به اسم Panorama یه پیش نمایش از بازی با یه تیتر گمراه کننده منتشر میکنه که یه سری اطلاعات غلط و اشتباه درباره بازی توی مقاله بوده و همین باعث میشه بازی توی بعضی از کشورهای اروپایی بن بشه.


ببین اخه خیلی گمراه کننده هم هست تم بازی از یتیم خونه شروع میشه یتیم خونه هم کودکان توش حضور دارن بعد اون بچه ها هم خیلی کریپی و سایکوپس میزنن بعضی هاشون و کلا بچه ها خیلی کارایی که انجام میدن قابل درک حالا حساب کن المنت کریپی بودن بازی ترسناک های شرقی هم بذاری روشون :D انگار هم یه سری فایلای استفاده نشده داخل بازی یه سری چیزای جالبی نشون میده که یه سری چیزای بدی تایید میکنه..کلا بنظرم جای خطرناکی دست گذاشتن رو مضمونشون خیلی هم بگیر نگیره
you gonna love it or hate
ولییی هانتیگ گراند که اف برند کلاک تاوره نمی دونم چرا اسم بازی رو کپ کام کلاک تاور تایتل نکرد تو ژاپن فکر کنم* اسمش demento بود یه تلاش خیلی خوبی از کپ کام بود که یکم بازی شبیه سایلنت کنه که بنظرم بخاطر اینکه کمی دیگه این بازی رو بیرون داد نزدیک شروع نسل بعدی خیلی ها اصلا خبر ندارن این بازی وجود داره خیلی care هم گذاشتن برای بازی قشنگ احساس میشه 8->
 

Attachments

  • 1663454948927.png
    1663454948927.png
    828.5 KB · مشاهده: 9

Niitam

کاربر سایت
Apr 28, 2016
22
نام
مـتین
تو این وضعیت گفتم من فقط sh2-sh3 و downpour رو خودم بازی کردم sh1 رو فقط ویدیو دیدم ازش بشینم خودم بازی کنم

البته شب داشتم با هدست بازی رو میکردم، اقا به نتیجه رسیدم اینکه واقعا صداهایی که تو شهر سایلنت هیل 1 میشنویم به شدت نرف شده تو بازی های بعدی یا حداقل من اینطور احساس میکنم؟
از همون اول که داری تو شهر راه میری صدای برف و دوچرخه (رادیوعه که صدای دوچرخه میده؟ :-??) فلیکر و اینجور چیزارو میشنوی که بنظرم خیلی به جو ترسناک بازی روح میده حالا شاید بگید سایلنت هیل باید سایلنت باشه دیگه من کمی مخالفم :D اونجوری که خاطر دارم تو سایلنت 2 نصف اوقات فقط صدای پای جیمز رو میشنویم تق تق تق تو کل مپ، ولی یه چیز سایلنت هیل های بعدی بنظرم بهتر بود اینکه تو مانستر هارو میبینی معمولا میتونی ازشون فرار کنی چون اصولا تو همچنین بازی هایی تو نباید رول دامننت داشته باشی ( همینطور 2 بنظرم بهترین مانستر دیزاین رو داره تو سری) :D ولی خب میبینیم این پرنده ها کل مپ رو chaseت میکنن عین خیالشون (این سگا چرا قبل برخوردشون 2-3 فریم تو هوا معلق میمونن مگه بازی همزمان با رزیدنت ایول بیرون نیمده اونجا همچین چیزی نبود این عمدیه؟ @-)) و مخصوصا وقتی وارد مدرسه میشی این مینی مانسترها grab animation دارن که خیییلی رو اعصابه :D مجبورت میکنن بهشون شلیک کنی
کلا اگه سایلنت هیلی قراره ساخته بشه بنظرم باید خیلی رو دیزاین صدا توجه بشه و همینطور استفاده مناسب از محیط همزمان باهاش
مثلا تو سایلنت 1 همون پازل خونه سگی وقتی وارد خونه میشی یدفعه کامل همه صداها قطع میشه مثل سیف روم رزیدنت ایول بهت احساس امنیت میده
تو سایلنت 2 هم بلعکس نمی دونم میفهمید کجارو میگم یا نه اوایل بازی یه بالکنی بود به یه اتاقی ختم میشه بعد صدای پچ پچ یه مردی رو میشنویم که یکی از اسپید رانرها بهم گفت صدای این مرده ار ان جیه (درکل این چیزا خیلی جالبن)

اقا به چرت و پرتام سرتون درد نیارم بدرود
 

unestaj

کاربر سایت
Mar 18, 2022
73
تو این وضعیت گفتم من فقط sh2-sh3 و downpour رو خودم بازی کردم sh1 رو فقط ویدیو دیدم ازش بشینم خودم بازی کنم

البته شب داشتم با هدست بازی رو میکردم، اقا به نتیجه رسیدم اینکه واقعا صداهایی که تو شهر سایلنت هیل 1 میشنویم به شدت نرف شده تو بازی های بعدی یا حداقل من اینطور احساس میکنم؟
از همون اول که داری تو شهر راه میری صدای برف و دوچرخه (رادیوعه که صدای دوچرخه میده؟ :-??) فلیکر و اینجور چیزارو میشنوی که بنظرم خیلی به جو ترسناک بازی روح میده حالا شاید بگید سایلنت هیل باید سایلنت باشه دیگه من کمی مخالفم :D اونجوری که خاطر دارم تو سایلنت 2 نصف اوقات فقط صدای پای جیمز رو میشنویم تق تق تق تو کل مپ، ولی یه چیز سایلنت هیل های بعدی بنظرم بهتر بود اینکه تو مانستر هارو میبینی معمولا میتونی ازشون فرار کنی چون اصولا تو همچنین بازی هایی تو نباید رول دامننت داشته باشی ( همینطور 2 بنظرم بهترین مانستر دیزاین رو داره تو سری) :D ولی خب میبینیم این پرنده ها کل مپ رو chaseت میکنن عین خیالشون (این سگا چرا قبل برخوردشون 2-3 فریم تو هوا معلق میمونن مگه بازی همزمان با رزیدنت ایول بیرون نیمده اونجا همچین چیزی نبود این عمدیه؟ @-)) و مخصوصا وقتی وارد مدرسه میشی این مینی مانسترها grab animation دارن که خیییلی رو اعصابه :D مجبورت میکنن بهشون شلیک کنی
کلا اگه سایلنت هیلی قراره ساخته بشه بنظرم باید خیلی رو دیزاین صدا توجه بشه و همینطور استفاده مناسب از محیط همزمان باهاش
مثلا تو سایلنت 1 همون پازل خونه سگی وقتی وارد خونه میشی یدفعه کامل همه صداها قطع میشه مثل سیف روم رزیدنت ایول بهت احساس امنیت میده
تو سایلنت 2 هم بلعکس نمی دونم میفهمید کجارو میگم یا نه اوایل بازی یه بالکنی بود به یه اتاقی ختم میشه بعد صدای پچ پچ یه مردی رو میشنویم که یکی از اسپید رانرها بهم گفت صدای این مرده ار ان جیه (درکل این چیزا خیلی جالبن)

اقا به چرت و پرتام سرتون درد نیارم بدرود
صدا اون مرده منظورت همونه که با ماریا صحبت میکنه واقعان اون صدا و اون شخص بعد این همه سال برا من درست حل نشد این کیه اون اوائل که بازی کردمsh2قسمت تولد یک آرزو مو به تنم سیخ میشد تمام نقد برسیای این فروما خوندم طی این چن سال ویدئوها نقد برسیم دیدم ولی اون نقد نوشتاری چیز دیگه بود
 

unestaj

کاربر سایت
Mar 18, 2022
73
تو این وضعیت گفتم من فقط sh2-sh3 و downpour رو خودم بازی کردم sh1 رو فقط ویدیو دیدم ازش بشینم خودم بازی کنم

البته شب داشتم با هدست بازی رو میکردم، اقا به نتیجه رسیدم اینکه واقعا صداهایی که تو شهر سایلنت هیل 1 میشنویم به شدت نرف شده تو بازی های بعدی یا حداقل من اینطور احساس میکنم؟
از همون اول که داری تو شهر راه میری صدای برف و دوچرخه (رادیوعه که صدای دوچرخه میده؟ :-??) فلیکر و اینجور چیزارو میشنوی که بنظرم خیلی به جو ترسناک بازی روح میده حالا شاید بگید سایلنت هیل باید سایلنت باشه دیگه من کمی مخالفم :D اونجوری که خاطر دارم تو سایلنت 2 نصف اوقات فقط صدای پای جیمز رو میشنویم تق تق تق تو کل مپ، ولی یه چیز سایلنت هیل های بعدی بنظرم بهتر بود اینکه تو مانستر هارو میبینی معمولا میتونی ازشون فرار کنی چون اصولا تو همچنین بازی هایی تو نباید رول دامننت داشته باشی ( همینطور 2 بنظرم بهترین مانستر دیزاین رو داره تو سری) :D ولی خب میبینیم این پرنده ها کل مپ رو chaseت میکنن عین خیالشون (این سگا چرا قبل برخوردشون 2-3 فریم تو هوا معلق میمونن مگه بازی همزمان با رزیدنت ایول بیرون نیمده اونجا همچین چیزی نبود این عمدیه؟ @-)) و مخصوصا وقتی وارد مدرسه میشی این مینی مانسترها grab animation دارن که خیییلی رو اعصابه :D مجبورت میکنن بهشون شلیک کنی
کلا اگه سایلنت هیلی قراره ساخته بشه بنظرم باید خیلی رو دیزاین صدا توجه بشه و همینطور استفاده مناسب از محیط همزمان باهاش
مثلا تو سایلنت 1 همون پازل خونه سگی وقتی وارد خونه میشی یدفعه کامل همه صداها قطع میشه مثل سیف روم رزیدنت ایول بهت احساس امنیت میده
تو سایلنت 2 هم بلعکس نمی دونم میفهمید کجارو میگم یا نه اوایل بازی یه بالکنی بود به یه اتاقی ختم میشه بعد صدای پچ پچ یه مردی رو میشنویم که یکی از اسپید رانرها بهم گفت صدای این مرده ار ان جیه (درکل این چیزا خیلی جالبن)

اقا به چرت و پرتام سرتون درد نیارم بدرود
اهان شما اون اتاق میگی تو وود ساید اپارتمان که میریم از بالکن اتاق بغلی یه کلید نامس و کلید بر میداره فکر میکنه یه جورایی راه فرار ولی بیچاره با کله هرمی روبرو میشه،صداش مبهم تر از بازی معلون نمیشه چی میگه باید از تو مستندات بازی فهمید اون مرد پچ پچ میکنه چی میگه که فکر کنم اخطار میده به جیمز و کنایه به مستر جیمز میزنه و تمسخر میکنه یه جورایی جیمز که تو راه طولانی داری به حقیقت برسی
 

unestaj

کاربر سایت
Mar 18, 2022
73
18 سال پیش در چنین روزی سایلنت هیل 4 در آمریکای شمالی برای PS2/Xbox منتشر شد. آخرین ساخته تیم سایلنت

View attachment 271287
امیر چقدر باهات خاطره داشتیم تو این فروم یادش به خیر،هفته ای یه بار یه سر به تایپیک میزنم
 

Niitam

کاربر سایت
Apr 28, 2016
22
نام
مـتین
صدا اون مرده منظورت همونه که با ماریا صحبت میکنه واقعان اون صدا و اون شخص بعد این همه سال برا من درست حل نشد این کیه اون اوائل که بازی کردمsh2قسمت تولد یک آرزو مو به تنم سیخ میشد تمام نقد برسیای این فروما خوندم طی این چن سال ویدئوها نقد برسیم دیدم ولی اون نقد نوشتاری چیز دیگه بود
من از این چیزای ریزمیزه تو بازی ها خیلی خوشم میاد سایلنت هیل هم پر از تفسیر و اشارات و فراماسون و چیزایی که نمی شه فهمیدشونو و تعوری براشون ساختو...مثل یه جور ازادی تفکر میمونه برو توش سیر کن معنا دربیار
کوجیما هم مخصوصا متال گیر 3ش پر از این چیزا و ترول بازی ها بود که سرهر تیکه از بازی میتونستی دربیاری به معنای واقعی وقتی میگن بازی با عشق ساخته شده همینه یعنی تو بازی یجوری بسازی که شاید اکثریت مخاطبت متوجه اون کانتنت ویژه نهفته توش نشن حالا بازی اینجور زیاده مثال خوبشم legacy of kain soul reaverهه
حتی تو دموی p.t هم که کوجیما ساخته بود تعوری رو حال کن که من تو یه اتاق 3x4 با صدای قطره اب و طناب اویزون شده و صدای نوزاد یه بلایی سرت میارم که تا اخر عمرت ترامایز بشی :D از این میسوزم که شایعه شده بود junji ito هم برای این بازی یه سری ماستر دیزاین انجام داده بود قشنگ یعنی این دو نفر میزدن سایلنت هیل 2 رو خاک میکردن به عنوان بهترین sh ولی نشد دیگه..
 

Dark_Souls

کاربر سایت
Dec 26, 2021
513
نام
علی
دوستان چند وقت پیش تعدادی عکس و ... از ریمیک سایلنت هیل 2 و چند پروژه جدا از بازی های جدید سری سایلنت هیل منتشر شد و کونامی هم قرار بود مراسمی جهت معرفی بازی داشته باشه ... تاریخ مراسم که رد شد اما هیچ خبری نیومد. اطلاع دارید بالاخره اون خبرها شایعه بود چی چی بود !؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر