امتیازات REDFALL

پیش بینی شما از متاکریتیک بازی؟

  • +90

    رای‌ها: 5 2.4%
  • 85-89

    رای‌ها: 11 5.3%
  • 80-84

    رای‌ها: 57 27.3%
  • 75-79

    رای‌ها: 70 33.5%
  • 70-74

    رای‌ها: 45 21.5%
  • 65-69

    رای‌ها: 11 5.3%
  • -65

    رای‌ها: 10 4.8%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    209
  • نظرسنجی بسته شده است .
ببین کار به کجا رسیده که استارفیلد برا اسپنسر حکم مرگ و زندگی رو داره.چقدر میتونه مدیریت بخش ایکس باکس ماکرو افتضاح باشه که با شونصد تا استودیوی بزرگ و کوچیک کارش به دقیقه نود بکشه
واقعا نیاز دارم که یکی برام توضیح بده مایکروسافت دقیقا چرا به این روز افتاده با اینهمه استودیو که اینهمه آی‌پی در حال ساخت و برای ساخت دارن
معرفی زودهنگام و نبود خط مشی جامع و استخدام های ۱۸ ماهه و کرونا و... رو که کنار هم بگذاریم بازم مایکروسافت با اون مقیاس بزرگش نباید به همچین حال و روزی بیفته ولی افتاده
 
خروجی این بابا هم تا الان کاملا قابل قبول بوده ولی برای ارزیابی دقیق تر هنوز زوده که بگیم خوب بوده یا نه.
واقعا این باور قلبیتونه ؟؟!!
ینی بعد این همه سال.... نسل قبل و نسل فعلی تا این جای کار که وارد سال سومش شدیم و نیمی از اون گذشته بازم میگید هنوز زوده برای قضاوت ؟
دقیقا کجای کارش قابل قبول بوده ؟
Xbox که توی نسل هفت مخصوصا نیمه اولش اکثر بازی هاش متاش بالای ۹۰ بود و اصلا بازی AAA نمیداد که متاش زرد بشه و اون فروش کنسول تجربه کرد کجا و این xbox که در این ۱۰ سال دقیقا برعکس به جز فورتزا که متاش بالای ۹۰ میشه اکثر بازیهاش متای زرد میگیرن و یا عناوین مثل هیلو و گرز که با متای بالای ۹۰ شناخته میشن رو تبدیل کرده به متای 84 کجا ؟
فروش کنسول هم که هیچی نگیم بهتره انقد در مقابل رقبا امار بده که مایکرو رسما اعلام نمیکنه چه قدر میفروشه چندین ساله
تا کی منتظر اینده درخشان باید موند یه سال دوسال سه سال ؟ بابا ۱۰ سال شد ناسلامتی
کنسول ضیعیف تر داد این نسل منظورم سریز اس که ارزون تر باش بلکه فروشش برسه به رقیب یا نزدیک بشه بهش که میبینیم این اتفاق نیافتاده
از اون سمت کنسول قویتر داد روی کاغذ (سریز اکس) که بازی ها روی xbox بهتر اجرا بشن بازم نشد
این همه استدیو و ناشر ( اشو با جاش )خرید که هم از نظر کیفیت و کمیت بازی هاش ارتقا پیدا کنن توی هر دوبخش پسرفت داشتن
تا اینجای نسل با اینکه استدیو های فرست پارتی مایکرو تقریبا دوبرابر سونی اما در مقابل انحصاری رقیب تقریبا کویر بوده
هر جور که بخواییم نگاه کنیم با هر منطقی جایی واسه دفاع نداره
 
دوستان عزیز

اگر بتزدا این همه مستقل و کلا جدا از اکسباکس هست بقول شما، پس چرا در شوکیس‌های دو سال اخیر اصل تمرکز روی استارفیلد و ردفال و بازیهای بتزدا بوده؟ الان پارسال ازتون میپرسیدن سال بعد اکسباکس بازی چی داره جوابتون چی بود؟!

بعد یجوری داری میگید این جزء Xbox Game Studios نیست انگار که XGS سالی 4 تا تخم طلا براتون میذاره ...

چرا دائما دارید خودتون رو نقض میکنید؟ این همه چُسی خرید بتزدا و شونصدتا استودیو رو میاید بعد که یه بازیش اینجوری خراب میکنه ته عکس‌العملتون در حد "داور دقت کن" میشه؟!

یعنی الان اگه استارفیلد بیاد ‌و موفق باشه هم ربطی به اکسباکس و شماها نداره؟ یا اون موقع مثل جان و مال و ناموس میشه براتون؟

حقیقتا به معنای واقعی کلمه شگفت‌انگیزید !!
 
دوستان عزیز

اگر بتزدا این همه مستقل و کلا جدا از اکسباکس هست بقول شما، پس چرا در شوکیس‌های دو سال اخیر اصل تمرکز روی استارفیلد و ردفال و بازیهای بتزدا بوده؟ الان پارسال ازتون میپرسیدن سال بعد اکسباکس بازی چی داره جوابتون چی بود؟!

بعد یجوری داری میگید این جزء Xbox Game Studios نیست انگار که XGS سالی 4 تا تخم طلا براتون میذاره ...

چرا دائما دارید خودتون رو نقض میکنید؟ این همه چُسی خرید بتزدا و شونصدتا استودیو رو میاید بعد که یه بازیش اینجوری خراب میکنه ته عکس‌العملتون در حد "داور دقت کن" میشه؟!

یعنی الان اگه استارفیلد بیاد ‌و موفق باشه هم ربطی به اکسباکس و شماها نداره؟ یا اون موقع مثل جان و مال و ناموس میشه براتون؟

حقیقتا به معنای واقعی کلمه شگفت‌انگیزید !!
فک کنم دچار سوءتفاهم شدید.
کسی نگفت جزئی از ایکس باکس نیست که هست، اتفاقا بازی هاش خیلی هم روی برند ایکس باکس تاثیر می‌گذاره ولی مدیریت اون مستقل از XGS هست،. هرچند باید به رئیس Microsoft gaming( فیل اسپنسر) گزارش دهند.
مشکل همین‌جاست، اسپنسر هیچوقت وارد جزئیات نمیشه و صرفا در ابعاد بزرگ مدیریت میکنه، مت بوتی مسئول استودیو های XGS هست، پیت هاینز مسئول مدیریت استودیو های زنیمکس هست. مشکل اصلی در جدا بودن ساختار زنیمکس و ایکس باکس هست، این دو باید در هم حل بشن تا شاهد امثال چیزی مثل ردفال نباشیم!! جدن اون سیاست Limited Integration مضخرفه ،چه برای موجانگ و چه زنیمکس( زنیمکس حتا هنوز به اون سطح دخالت به موجانگ هم نرسیده طبق گفته های جز کوردن)
کسی نگفت ایکس باکس در شکست ردفال نقشی نداره، اتفاقا بازیهای بتسدا دیگه چه موفقیتشون و چه شکستشون کاملا روی ایکس باکس تاثیرگذارن.
 
دوستان عزیز

اگر بتزدا این همه مستقل و کلا جدا از اکسباکس هست بقول شما، پس چرا در شوکیس‌های دو سال اخیر اصل تمرکز روی استارفیلد و ردفال و بازیهای بتزدا بوده؟ الان پارسال ازتون میپرسیدن سال بعد اکسباکس بازی چی داره جوابتون چی بود؟!

بعد یجوری داری میگید این جزء Xbox Game Studios نیست انگار که XGS سالی 4 تا تخم طلا براتون میذاره ...

چرا دائما دارید خودتون رو نقض میکنید؟ این همه چُسی خرید بتزدا و شونصدتا استودیو رو میاید بعد که یه بازیش اینجوری خراب میکنه ته عکس‌العملتون در حد "داور دقت کن" میشه؟!

یعنی الان اگه استارفیلد بیاد ‌و موفق باشه هم ربطی به اکسباکس و شماها نداره؟ یا اون موقع مثل جان و مال و ناموس میشه براتون؟

حقیقتا به معنای واقعی کلمه شگفت‌انگیزید !!
به نظر من در اینصورت کردیتش برای بتسداست ولی نکته ای که وجود داره اینه که خروجی بتسدا چه خوب و چه بد زیر برند XBOX هست و نظرم اینه بتسدا دیگه ثابت کرده که لیاقت مستقل موندن رو نداره چون واضحا ضعف مدیریتی داره و باید مرج بشه با xbox و ویژن مشترکی با بقیه استودیوهای داخلی XBOX داشته باشه.
در مورد تمرکز روی استارفیلد و ردفال و تبلیغشون واقعا من درکتون نمیکنم چرا گیر دادید بهش؟ چرا مایکروسافت نباید بازیای خودشو حمایت و تبلیغ کنه؟ بحث ما دیتیل مدیریتی و دلایل این اتفاقات و ضعف های درون سازمانی XBOX هست و کسی نمیگه XBOX بدون مشکله و این شمایید که اسرار دارید همه چی تو Xbox درب و داغون و 4 تا الاغ و گاو مدیریت میکنن و هیچ نکته مثبت وجود نداره و به قهقرا رفته و به قولی فقط نیمه خالی لیوان رو میبینید...
واقعا فکر کردید شما فقط این مسایل رو میفهمید و خارج از درک ماست و فقط قصدمون ماست مالیه؟ قبلا هم گفتم استودیوهای داخلی مایکروسافت اگر امسال و سال بعد کیفیت مورد انتظار رو ارایه ندن اولین نفر خود من میام شدید ترین انتقادها رو میکنم. گرچه همین الان هم انتقاد هست ولی بخاطر جو کلا یه طرفه ای که شما درست کردید و از بالا تا پایین xbox رو شلنگ گرفتید اینجا مجبوریم ما فن های xbox از موضوعات قابل دفاع، دفاع کنیم.
 
یعنی الان اگه استارفیلد بیاد ‌و موفق باشه هم ربطی به اکسباکس و شماها نداره؟ یا اون موقع مثل جان و مال و ناموس میشه براتون؟
نه نه
با توجه به تجربه اخیر، برنامه اونجا هوشمندانه تر خواهد بود
رلیز بازی رو میزارن برا پنجشنبه عصر، صبحِ همون پنجشنبه هم می سپرن به بروبکس که امبارگو رو بردارن. حالا با ۲ تا سناریو طرف میشن:
۱- اگه گرفت و OK بود، ضمن اعلام این اصل مهم که با این رلیز ویژه و خاص شون صنعت رو از خطر فروپاشی نجات دادن، از همون پنجشنبه شب بمدت یه هفته جشن و سرور برقراره و تا هفت محله اینطرف و اونطرف رو شُله میدن (تو مشهدِ ما شله میدن، شما بخون چلو قیمه :D)
۲- اگرم نگرفت، جمعه صبح خمیازه کشان از خواب بیدار میشن و سناریویی که ماکان چند پست قبلتر با جزئیات کامل تعریف کرد رو در بیخبری کامل شون از افتضاح به بار اومده اجرا می کنن
با این برنامه جدید، فاصله ی بین ارائه محصول و عکس العمل مربوطه مثل این دفعه زیاد نمیشه که ضایع بشن :D

پ.ن: آقا جان، برداشتن کار یه ناشر و توسعه دهنده بزرگ مثل بتسدا رو به جایی رسوندن که همچین چیزی بده بیرون، از چی دارین دفاع می کنین؟ این شاهکارو همونایی که آخر مراسمشون مثل گوهر شب چراغ ازش رونمایی کردن هم گردن نمی گیرن
 
آخرین ویرایش:
دستاورد اصلی این بازی تبلور ذوق و شوق و افزایش امید به زندگیه که میبینیم اینجا 100ها پست و هزاران خط فقط حول یک سوال که "مایکروسافت مقصرِ یا نه؟" شکل گرفته و مدام تکرار میشه و همه هم خوشحال و شادن.
جواب اینکه خیر، چرا که مایکرو با پول خرج کردن و تصاحب، شکل و استراکچر مدیریت در ویدیو گیم رو داره تغییر میده و حرفه ایش میکنه، بر عکس سونی که استدویهاش به شکل عرضی، دورَش کردن و هیئتی اداره میشن و بازی میسازن، مایکرو به عنوان هسته اصلی صنعت خودش رو از وسط گود کشیده بیرون و باقی فعالین صنعت از بزرگ تا کوچک، از استدیو تا ناشر و نقاد و سایت و ... تا خود سونی رو بصورت شبکه های اقماری، روابط طولی براشون تعریف کرده چرا که صنعت رشد کرده و اون سیستم هردمبیل سابق (سونی) ناکارآمد و گرونه و دیگه جواب نمیده و همه بازیها رو شبیه به هم میکنه و نیاز به یک آقا بالاسر و بزرگتر هست
با این توضیحات جایگاه مایکرو بهتر درک میشه، و این سوال "مایکروسافت مقصرِ یا نه؟" معنی ماهوی خودش رو از دست میده، چرا که کلا هر اتفاقی در این صنعت بیفته چه خوب چه بد، اصولا پای ماکرو وسط هست، و دیگه میشه گفت گیم یعنی مایکرو (ولی نه بر عکس)، حالا این سوال که فلان بازی خوب یا بد پس مایکرو (=کل ویدیو گیم) خوب یا بد، تشکیک در ذات نیست؟ آیا جز بیرون از کل قابل تعریف هست؟
 
ظاهرا تنها دلیل خرید بتسدا محروم کردن یه فن بیس 120 میلیونی از بازیاش و اضافه شدن دوتا متا زرد به گیم پس بوده. مگرنه اینکه وضعش خراب بود و الانم وضعش خرابه و یه گوشه با همون مدیریت قبلی داره خرابکاریاش رو ادامه میده. چرا اصا پس خریدی انجام شد؟
 
ظاهرا تنها دلیل خرید بتسدا محروم کردن یه فن بیس 120 میلیونی از بازیاش و اضافه شدن دوتا متا زرد به گیم پس بوده. مگرنه اینکه وضعش خراب بود و الانم وضعش خرابه و یه گوشه با همون مدیریت قبلی داره خرابکاریاش رو ادامه میده. چرا اصا پس خریدی انجام شد؟
دقیقا با این بهانه های جدید، تنها دخالتی که مایکروسافتِ بی دخالت داشته تو بازی، کیس به کیس "انحصاری" کردن بازی ها بوده و بس:دی
 
دقیقا با این بهانه های جدید، تنها دخالتی که مایکروسافتِ بی دخالت داشته تو بازی، کیس به کیس "انحصاری" کردن بازی ها بوده و بس:D
طرف دو دقیقه رفته تو استودیو و گفته نسخه ps5 رو تعطیل کنید بعدش سوار ماشین شده و دیگه برنگشته اونجا :D
 
دستاورد اصلی این بازی تبلور ذوق و شوق و افزایش امید به زندگیه که میبینیم اینجا 100ها پست و هزاران خط فقط حول یک سوال که "مایکروسافت مقصرِ یا نه؟" شکل گرفته و مدام تکرار میشه و همه هم خوشحال و شادن.
جواب اینکه خیر، چرا که مایکرو با پول خرج کردن و تصاحب، شکل و استراکچر مدیریت در ویدیو گیم رو داره تغییر میده و حرفه ایش میکنه، بر عکس سونی که استدویهاش به شکل عرضی، دورَش کردن و هیئتی اداره میشن و بازی میسازن، مایکرو به عنوان هسته اصلی صنعت خودش رو از وسط گود کشیده بیرون و باقی فعالین صنعت از بزرگ تا کوچک، از استدیو تا ناشر و نقاد و سایت و ... تا خود سونی رو بصورت شبکه های اقماری، روابط طولی براشون تعریف کرده چرا که صنعت رشد کرده و اون سیستم هردمبیل سابق (سونی) ناکارآمد و گرونه و دیگه جواب نمیده و همه بازیها رو شبیه به هم میکنه و نیاز به یک آقا بالاسر و بزرگتر هست
با این توضیحات جایگاه مایکرو بهتر درک میشه، و این سوال "مایکروسافت مقصرِ یا نه؟" معنی ماهوی خودش رو از دست میده، چرا که کلا هر اتفاقی در این صنعت بیفته چه خوب چه بد، اصولا پای ماکرو وسط هست، و دیگه میشه گفت گیم یعنی مایکرو (ولی نه بر عکس)، حالا این سوال که فلان بازی خوب یا بد پس مایکرو (=کل ویدیو گیم) خوب یا بد، تشکیک در ذات نیست؟ آیا جز بیرون از کل قابل تعریف هست؟
sddefault.jpg
 
خیلی ربط جوابت به پست خودم رو متوجه نشدم ولی بازم میگم که مسیولیت قابل تفویض نیست و مسیولیت نهایی بازی با مایکرو هست. حالا میخواد نظارت کنه یا نکنه.

در مورد اسپنسر هم ببین از ۲۰۱۴ که این بابا اومده سر کار(میشه نزدیک ۱۰ سال) به جز گیم پس که حاصل پول پاشیه مایکرو هست چه چیزی به لایبرری گیم اضافه کرده برات به عنوان یه گیمر؟
چند تا new Ip بزرگ و چند تا بازی شوکیس و چند تا تجربه منحصر بفرد و ....؟ به ندرت چیزی پیدا میکنی که به درد تو گیمر بخوره - پس عملکردش برا من و تو به عنوان یه گیمر چندان مفید نبوده (همون دن متریک تو زمینه بازی از این بشر خیلی بهتر بود)

هر چی هم ایراد می گیری میگن داره خراب کاریهای دن متریک رو درست میکنه...۱۰ سال خرابکاری یه مدیر طول میکشه درست کردنش؟(شده مثه ج.ا که میگن هنوز داریم گند کاریهای طا*غوت رو درست میکنیم :D تازه زمان دن متریکم چندان وضع داغونی نداشت xb.)
خلاصه اینا همش بهانس و چیزی که من و تو به عنوان یه گیمر از این کنسول میخواهیم مطرحه

(همین حرفایی که امروز xb فنا میگن رو دقیقا دو سال پیش تو فروم و گروههاشون می گفتن که اسپنسر تازه داره خرابکاریارو جمع میکنه و اگه تا یکی دو سال عملکردش ضعیف باشه ما هم حمایتش نمیکنیم. ولی چی شد؟دو سال گذشته هنوزم سرخونه اولن)

.​
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or