امتیازات REDFALL

پیش بینی شما از متاکریتیک بازی؟

  • +90

    رای‌ها: 5 2.4%
  • 85-89

    رای‌ها: 11 5.3%
  • 80-84

    رای‌ها: 57 27.3%
  • 75-79

    رای‌ها: 70 33.5%
  • 70-74

    رای‌ها: 45 21.5%
  • 65-69

    رای‌ها: 11 5.3%
  • -65

    رای‌ها: 10 4.8%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    209
  • نظرسنجی بسته شده است .
وای آرکین کوشته شد.

View attachment 291914
خداییش این دیگه بی ربط بود
سازنده های بازی متفاوته
ارکین هیچوقت تو بحث گرافیک زبانزد نبوده با این که گرافیک هنریه بازیاش بشدت عالی بوده مثل پری یا دیسانرد ۲
 
اگر مایکرو نخواسته بازی رو کنسل کنه تا جو منفی دورش ایجاد بشه پس چرا اینهمه تبلیغ کردن بازی رو ؟؟ چرا اینهمه اسپنسر مایه گذاشت با زبون خودش از بازی که ردفال اینطوریه و اونطوریه و ....؟ خیلی ساده از کنار بازی میگذشتن.
در مورد آزادی عمل هم معنیش این نیس که اصن چک نکنی ببینی استودیوهات چیکار میکنن - آزادی عمل یعنی آزادشون بذاری ایده هاشون رو پیاده کنن ولی در کنارش روشون نظارت هم بکنی(نه اینکه زور بگی) مایکرو همچنین نظارتی هم نداره.

در مورد فاتحه خووندن هم تقریبا نزدیک 2 نسله که طرفدرای ایکس باکس میگن اگر سال بعد رو هم خراب کرد باید فاتحشو خووند ولی همیشه یه فرصت دیگه هم بهش میدن که در نوع خودش جالبه و خوش شانسیه XB و اسپنسر رو میرسونه

.
اره واقعا قبول دارم کار خیلی بدی کردن از بازی و استودیو خودشون حمایت کردن... شرم آوره واقعا...
واقعا جدی این حرفارو میزنید یا شوخیه؟ تبلیغ نکن بازی خودشون رو؟ کدوم ماست فروشی میگه ماست من ترشه؟ انتظار داشتید بگن نه این بازی بدرد نمیخوره نخرید لطفا؟!
این بازی تبلیغش هم در حد نرمال بود.
در مورد نظارت و آزادی عمل هم خوبه که تو هستی اونجا میدونی چه خبر بوده بیا یکم بیشتر از داخل استودیو ها برامون بگو...
 
اره واقعا قبول دارم کار خیلی بدی کردن از بازی و استودیو خودشون حمایت کردن... شرم آوره واقعا...
واقعا جدی این حرفارو میزنید یا شوخیه؟ تبلیغ نکن بازی خودشون رو؟ کدوم ماست فروشی میگه ماست من ترشه؟ انتظار داشتید بگن نه این بازی بدرد نمیخوره نخرید لطفا؟!
این بازی تبلیغش هم در حد نرمال بود.
در مورد نظارت و آزادی عمل هم خوبه که تو هستی اونجا میدونی چه خبر بوده بیا یکم بیشتر از داخل استودیو ها برامون بگو...
دقیقا چون مایکروسافت مدیریتش افتضاحه به نظر شوخی میاد انتقادات برای شماها.
تبلیغ کردن فرق میکنه با اینکه کسی در حد و مقام اسپسنر بیاد در مورد ردفال چاخان کنه و وعده وعید بده برای ملت
در مورد نظارت و آزادی عمل هم نتیجش رو تو هیلو و ردفال می بینیم و نیازی نیس کسی از داخل استودیوها چیزی بگه / اونی که از داخل استودیوها خبر داره کسایی مثه شما هستن که تو پلی گراند و .....رفیق دارین و خبر میدن چقدر عالیه وضع اونجا

امیدواریم خلاصه این پول پاشی عمو اسپنسر امسال و سال بعد جواب بده تا به قول خودتون فاتحه xb رو نخوونید و بهش رحم کنید(همونطور که دو نسله دارین رحم می کنید)

.
 
ببین واقعا مقایسه سانتامونیکا با آرکین درست نیست. سانتامونیکا قدیمیترین استودیو سونی هست و برای برند پلی‌استیشن بسیار تایین کننده و عجیب نیست که مدیریتش مستقیما با سران Playstation باشه و اینکه اونجا استودیو بعد این تصمیم نترکیده پس اشکالی نداره این کار! این حرف منطقی نیست و واقعا اگه منصف باشی یکم فکر کنی در موردش میبینی کنسل کردن بازی آرکین بعد از خریدشون خیلی خیلی جو بدی رو تو کل مجموعه بتسدا ایجاد میکرد و حتی نکته منفی برای استودیوهایی که قراره در اینده بخرن. مایکروسافتی که نسل قبل کلی بخاطر کنسلی و بستن استودیوهاش بهش انتقاد شده بود و میخواستن اشتباهات گذشته اشون رو دیگه تکرار نکنن و به استودیو ها آزادی عمل و زمان بدن.
در مورد قبل و بعد خریده شدن هم واقعا فرق میکنه! چه تو مملکت خودمون باشه یا هرجای دیگه مهم سطح ریــدمانه:D که اینجا توی نقدها مشخص که بازی سطح ریــدمانش اونقدری بالا بوده که با یک یا حتی دوسال تاخیر هم دردی ازش دوا نمیکرد قطعا و تاخیر بیشتر و زمان دادن فقط سطح انتظارات رو بالاتر میبرد و فقط بودجه وقت استودیو رو حروم میکرد:D
بازی اگر مشکلاتش فقط فنی بود اره میشد با زمان دادن بازی بهتری تحویل داد.

در مورد دان متریک و نسل قبل هم واقعا با تغییر نسل یهو همه چی درست نمیشه که. ببین درسته و من هم قبول دارم که برنامه ریزی خوبی برای شروع نسل نداشتن و اشتباهاتی داشتن مثل معرفی زودهنگام بازیاشون و ایجاد هایپ بیخود وقتی میدونی دستت تا مدت ها خالیه ولی اینو هم در نظر بگیر که همیشه به مایکروسافت کلی انتقاد بود که چرا به استودیو هاش زمان و آزادی عمل نمیده و ساخت بازی با کیفیت زمان میخواد و ....
ببین هر کس دیگه ای هم بود برای ساخت استودیو ها و بازی های با کیفیت نسبت به خرابه ای که دان متریک و یاران بجا گذاشتن هم همینقدر باید به استودیوهاش زمان و ازادی عمل میداد. پس بنظرم هنوز میشه به آینده تیم فعلی xbox خوشبین بود و اگر باز اینا امسال و سال بعد خراب کنن و شرایط فرست‌پارتی بهتر نشه اونموقع‌ست که باید فاتحه رو خوند :D
اوکی ارزش این استودیو مثل سانتا نیست، ولی بلایی که سر سانتا اومد هم عمرا سر این استودیو میومد( ضرر صد میلیونی! با این پول بازی میدادن بیرون ملت:D )

کنسل کردن بازی وجهه بدی داره،مخصوصا وقتی پشت سر هم کنسل کرده باشی، ولی وقتی بازی معرفی نشده کنسل شدنش به یک مشت شایعه تبدیل میشه و فراموش میشه!
بعدم گفتم، میشد شامل طرح های تشویقی موندن کرد که نه فقط این استودیو، که بقیه هم حداقل بدونند اگر کنسل شد پروژه ولی قصد تعطیل کردنشون نیست و شانس دوباره دارن

در مورد قبل و بعد خرید، بابا استودیو 6ماه پیش که خریده نشده، هنوز در مرحله ی ساخت بوده، میشده با جذب افرادی که رو اینجور بازی ها کار کردن ، تو این دو سال و خورده ای، تغییراتی داد و حتی در صورت نیاز تاخیر زد ، دیگه سیستم لوت ، هوش مصنوعی ، انیمیشن، مچ میکینگ و خیلی موارد رو که میشه درست کرد! واقعا اینکه بگیم تو دو سال نمیشه دست برد تو بازی بی انصافیه! :دی

در مورد خرابکاری دوران دان متریک اصلا و ابدا یبول ندارم! اینا چه سالی رفتن؟ 2014 ؟ یک سال بعد لانچ؟
تا لانچ نسل بعد 6سال میشه، توی 6 سال تو نه تنها نسل قبلت رو نتونی درست مدیریت کنی، که 2~3سال اول نسلت هم ول معطل باشه؟ همینم تازه اگر بتسدا نخریده بودن فاجعه تر میشد! :D

سونی مگه شروع PS3ش پر از مشکل نبود؟ چجوری میتونه اواسط همون نسل برگرده کاملا؟(و تازه بیش از 1 سال!)
باز من اسم سانتا رو بیارم، اینا چجوری میتونند برگردن و تو این مدت دو تا بازی بزرگ بدن؟ چرا هیلو و گیرز به عنوان بازی ها و استودیوهای اول MS نمیتونند؟ این ها رو بهشون میگن ضعف مدیریت! استارت بعضی بازی های این ها بعد از دوره ی دان متریک بوده!
هل بلید رو گفتم، اینا الان چند ساله خریده شدن؟ چه پروژه بزرگی داشتن؟(به قول دوستان تون آنلاینه 10 نفر روش کار میکردن و خللی توی ساخت بقیه بازی ها ایجاد نشده)، آیا هل بلید2 موقع عرضه ابعاد پروژه ش در حد GOW خواهد بود؟ چه سیستم مبارزات، چه مپ، فعالیت ها، ساعت داستانی و ...
آیا این تایم خیلی نیست وقتی استودیو خریداری شده و حرف از "حمایت مایکرو در ساخت بازی ها" زده میشه؟ (حالا فردا شدو دراپ میشه میخندیم بهم دور هم:)) ولی بازم خدایی طولانیه این پروسه:دی )
آیا وقتی برنانه بازی هات خالیه، درسته بزاری استودیویی که در توانش نیست چند بازی همراه هم بسازه؟ (بعد این سمت خیلی ها شاکی هستیم چرا وقت ND با ریمیک گرفته شده یا اصلا پورت PC میکنند استودیوهای اصلی:-" )

چراغ سبز مایکروسافت به پروژه میشه بازی آنلاین نینجا تئوری ، رد فال و ... ، چراغ سبز سونی به ND میشه لاست لگسیی که از یک DLC تبدیل به یک بازی تقریبا کامل میشه!
بله به قول دوستان پنتیمنت هم بود(اگر اسمش رو درست گفته باشم)، ولی تو(MS) مشکلت چیز دیگه ایه، پروژه های کوچیک رو اگر کنسل نه، حداقل On hold میکنی تا وقتی افتادی رو غلطک!

اون تیم ستارگان که خدایی ته جوکه! استودیویی بسازی که خودشون بازی نسازن، و دور کاری، نظارت کنند روی ساخت بازی؟ WTF! والله اون پرفکت دارک خوبم در بیاد کار کریستال داینمیک بوده، نه تیم ستارگان صنعت:دی

درمورد خوشبینی، اوکی... ولی ضعف مدیریت هم بیداد میکنه! مشکلات واقعا زیاده!
و اصلی ترین راه حلی که دارن برای پوشش ضعف میگیرن در اصل تضعیف رقیب :دی (بله ما همه تو بازی ها با باف و دیباف آشناییم:دی )
منم قبول دارم COD مهره سنگینیه، اکتی میتونه خیلی مشکلات رو بپوشونه، ضربه بزرگی به لیست بازی های رقیب میزنه و حتی یکی از اصلی ترین راه های در آمد رقیب رو میبنده و مستقیم میاره تو جیب خودش!
ولی با تمام این حرفا، این مدیریت نیست، صرفا با پول پاشی سرپوش(نه حل مشکل) میزاری روی تمام ضعف های دیگت!

هنوزم میگم اون تعداد استودیو و از 2014 تا الان، نتونند آمادگی نسل جدید رو داشته باشن، با هیچ متر و معیاری درست نیست!

---

در مورد اینکه با نسل جدید، همه چیز یهو درست نمیشه حرفت رو قبول دارم
به خاطر پشتوانه IB ، اگر یکی نقطه شروعش 0 باشه، اون یکی شاید 10 باشه، ولی خیلی اتفاقات میتونست بیفته و فرصت ها زیاد بود! (اصلا این هیچ نینتندو از Wii میرسه به Wii U و از اون میرسه Switch ! یه شرکت از عرش به فرش و از فرش به عرش میرسونه خودشو :| )
تازه مشکلات تولید هم بود که توی اون بازه گویا وضع XSX بهتر بود توی تولید، مخصوصا با وجود XSS که مشکل تولیدش گویا به حادی دو کنسول دیگه مخصوصا PS5 نبود

و با این حال تو بازار بدون وجود کنسول رقیب هم شکست بخوری... :| از دشمنی که تو میدون نیست شکست بخوری و نتونی سهمش رو بگیری؟ :|
نتونی یه قرارداد مثل بانجیه نسل قبل داشته باشی، که رقیب برای نشون دادن اینکه به خدا بازی برای ما هم میاد، به در و دیوار بزنه و غیر مستقیم با تبلیغ عطر و فلان بگه ما هم هستیم...

---

در آخرم آره مایکرو هنوز به آخر خط نرسیده، تا وقتی از بالا هنوز روی این بخش داره سرمایه گذاریی در حد خرید اکتی میشه، مشخصا قرار نیست برن بیرون! و شاید هم بالاخره سال دیگه اون یک روز خوب بعد این همه وقت بیاد و نتیجه بده! (اصلا بازی همه استودیوها سال دیگه میرسه...فقط میدونید سال شلوغ معمولا سال های خلوت بعدشم داره اگر برنامهه درست نباشه:دی حتی سونی هم اگر 2018 رو داشت، 2019 رو هم داشت به جاش:دی )
خلاصه اینکه هیچکدوم ما پیشگو نیستیم
هیچکدوم ما هم تحلیل گر از روی 4تا عدد ناقص نیستیم! و صرفا حسی داریم نظر میدیم:دی

اصلا شاید/حتما نگاه فن بویانه هم داشته باشیم!
بله مایکرو ارث پدرم رو خورده اصلا :)) اگر قراره اکتی یا هر ناشر دیگه ای که من بازیی ازش دوست دارم رو بخره و اون بازی (بگو قرار داد 10 ساله و یا بیشتر) دیگه روی کنسول PS نیاد، آره من ترجیح میشم نابودی مایکرو رو ببینم تا وجود یک رقیب تو بازار :D اکتی تازه نسل پیش درست حسابی کراش و اسپایرو رو زنده کرد:دی حالا میخوان بردارن ببرنش:)) :D
صد سال که میخوام اینجوری رقیب نشن:)) حذف بشن برن، بریم یکم با نینتندو برای باقی مونده بازار بزنیم تو سر و کله هم:دی شاید سونی تو بخش JRPG و پلتفرمر و اینا به خودش بیاد و بخواد سهم نینتندو از بازار رو بگیره:دی

ولی خوب جدا از پاراگراف بالا، واقعا سعی کردم وضعیت رو بدون فن بازی توضیح بدم:دی چیزی که به نظرم واقعا وجود داره و داریم میبینیم!

ما سر مدیریت PS چه همین نسل و چه نسل قبل هم با بقیه PS فن ها مینشستین بحث میکردیم! اینکه به نظرمون مسیرهایی که میش گرفتن خوبه یا نه، نکات مثبت و ضعفشون از نظر خودمون کجاست و ... ( یک نمونش سر بستن استودیو سازنده DriveClub که یه عده به نظرمون ارزش وقت اضافه دادن به استودیو یا نگه داشتنش نبود، و یک عده برعکس و هزارتا آرزو برای این استودیو داشتیم:دی )
اینکه در مورد رقیب هم صحبت کنیم، همش به نشانه ی هیت و اینا نیست:دی
 
این بلایی هست که استدیوی شاهکار سازی مثل آرکین بعد از خریده شدن توسط مایکروسافت به سرش اومده

خدارو شکر سونی اجازه نداد اکتیویژن رو بخره چون اونم بعد از یه مدت عرضه رایگان کال اف روی گیم پس گند میخورد توش .
 
این بلایی هست که استدیوی شاهکار سازی مثل آرکین بعد از خریده شدن توسط مایکروسافت به سرش اومده

این بلا رو مایکروسافت واقعا سر آرکین نیاورده، بلکه ماحصل حرکت از سمت ژآنری که درش تخصص داری اما نیش هست و کم فروش، به سمت ساخت یه بازی عام پسند تر و پول ساز تره. مایکروسافت در اینکه بازی از نظر فنی ضعیفه و فرصت کافی برای پالیش کردنش رو ندادن کامل مقصره، گو اینکه طبق یه سری اخبار میدونستن وضعیت بازی بسیار بده و زودتر دادنش بیرون تا از شر تولیدش خلاص بشن. ولی فکر نمیکنم ایده ساخت بازی مال مایکروسافت باشه و اون ها از آرکین خواسته باشن همچین چیزی بسازه. چون با توجه به زمان تولید یه بازی، منظور از ایده تا اجرای نهاییه، یحتمل نطفه بازی قبل خرید بتزدا شکل گرفته باشه.

اما باز طبق همون خبر بالا آرکین لیون داره رو یه بازی خیلی بزرگ تر کار میکنه که شاید مثلا دیس آنرد 3 باشه، و اینجا مشخص میشه مایکروسافت اصلا دخالتی داره یا نه. یعنی اجازه میده کار خودشون رو بکنن یا بازی بعدی هم میفته تو ورطه سرویس محور بودن و ... که شخصا بعید میدونم.

در کل در وضعیت فعلی بازی مایکروساف صد در صد مقصره، میتونست با اختصاص بودجه بیشتر حداقل یه بازی بد اما از نظر فنی قابل دفاع بده بیرون، اما وقتی DNA بازی دچار مشکله و بویی از آنچه آرکین به خاطر ساختش معروف هست رو نبرده، احتمالا ربطی به مدیران مایکرو نداره.

پ.ن: یه نکته ای رو هم بگم، در خصوص بد عمل کردن بخش گیمینگ مایکروسافت، فحش ها رو در درجه اول باید Matt Booty بخوره و ایشون مقصر اصلی این شرایط هست، در گام بعدی به اسپنسر فحش بدیم. ایشون رو خواهشا جا نندازید و من شخصا امیدوار بودم بعد خریدن AB، بابی کوتیک رو بیارن جایگزین ایشون کنن:دی
 
خداییش این دیگه بی ربط بود
سازنده های بازی متفاوته
ارکین هیچوقت تو بحث گرافیک زبانزد نبوده با این که گرافیک هنریه بازیاش بشدت عالی بوده مثل پری یا دیسانرد ۲
ارکین شاید تو بحث گرافیک top level نبوده اما گرافیک فاجعه بار هم هیچوقت تحویل نداده و قابل قبول بود. در واقعیت اینجا اصلا بحث گرافیک رو نمیشه کرد چون به شدت فاجعه هست بخوام حتی با l4d2 هم بعد این همه سال مقایسه کنم شرایط بدتر میشه.
 
این ویدیو هارو میبینم قشنگ مشخصه بازی امتیازش 20 هم نیست! چطور 9 گرفته و مسترپیس شناخته شده الله اعلم! منتقد با علم به اینکه شاید اینم مثل سایبرباگ یک سال دیگه اوکی بشه بهش جلو جلو نمره داده؟
آقا از متا ایراد نگیرید الان بیکارشون که علاقه شدیدی به چک کردن اصل و نسب هر کاربر داره میاد میگه باید شجره نامه خانوادگی بیارید که اصالتا جد شما با یکی از اعضای بتزدا نسبت داره یا نه! نسبت نداشته باشه اون دائم‌الفشارو ول میدن سمتتون که نه تو فن بتزدا نیستی! :D
منتقد هم تا مشخص نشه که اصالتا از کجاس و چه سنمی با ریش سفیدای بتزدا داره نمرش ملاک نیست! منتهی چون کشورای دیگه حضور دارن نمیتونن دائم‌الفشار رو ول بدن سمتش که حمله‌ کنه بهشون!:D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or