امتياز اعضای بازی‌سنتر به عناوین پلتفرم‌های PlayStation

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:

Shinobi: Art of Vengeance


درود
واقعا سازندگان ی شاهکار دیگه خلق کردن بازی دقیقا همون چیزی هست که انتظارش داری

  • مبارزات جذاب و دلچسب
  • طراحی هنری خارق‌العاده
  • تنوع ظاهری مراحل و محیط‌های بازی
  • تنوع بالای دشمنان
  • طراحی جذاب باس‌فایت‌ها
  • تعادل مناسب سختی بازی
  • ......................................................................
  • من ندیدم

نمره نهایی 10
 
1000047531.jpg

FINAL FANTASY XIII

نمره: 9

خب بالاخره بعد از 10 سال از شروعش یه فرصتی تو این تابستون گیر اومد که پلاتش کنم. بازی 13 تا چپتر داره که خیلی کسل کننده شروع میشه به حدی اوایل بازی خوب نیس که ایقد خمیازه میکشی دوس داری کنسول رو خاموش کنی بری بخوابی! کم کم وقتی روال بازی دستت میاد (البته به سختی) میبینی ن اونقدم کسل کننده نی و طی یک مسیر صعودی بازی جذاب میشه. اوج بازی مخصوص سه چپتر نهایی بازیه ک این نمره ای ک بهش دادم مدیون شاهکار همین چپتر هاست که همه چیز کامله.

+ سیستم مبارزه ی خیلی دقیق نوبتی

+ رول های کاراکتر ها مخصوصا رول های Saboteur و Synthesis

+ تنوع خیلی خیلی زیاد آیتم های آپگرید و سلاح های بازی

+ موسیقی خیلی زیبا

+ داستان و گرافیک و طراحی محیط و شخصیت پردازی کاراکتر ها واقعا کامله. گرافیک این بازی که 15 سال از عمرش میگذره واقعا زیباست

+ ساید کوئست های جذاب مخصوصا قسمت Titan Trial

+ باس های خفن انتهای هر چپتر

- طولانی بودن بیش از اندازه بازی

- دشمن های تکراری که طول هر چپتر باید باهاشون مبارزه کنی


خلاصه اگه وقت و حوصلشو داشتید و به pc یا کنسول های نسل هفت دسترسی داشتید توصیه میکنم تجربه کنید. (البته اگه پلیر بازی های مولتی پلیر و fps باز و از این موارد هستید توصیه نمیکنم چون خوشتون قطعا نمیاد:D)
 
Cronos: The New Dawn
10/9
بازی ترکیبی از عناصر علمی - تخلیی و ترس کلاسیک، در ژانر ( survival horror) (ترسناک بقا ) گیم پلی خلاقانه، داستانی زیبا اما و اظهار به ریشه های سنتی ژانر (Survival Horror) ، بازی که خیلی ها را هیجان زده کرد و بسیار خوب درخشید بیاید در مورد داستان بازی و جهان آن صحبت کنیم.
دنیایی بازی یک دنیایی پساآخرزمانی است با معماری مشابه دهه ۱۹۸۰ لهستان ( معماری بروتالیستی اروپای شرقی) .
فیلمنامه بازی بر پایه فیلمانه اصلی و در چارچوب شاعرانه و متمایز قرار گرفته. نمای کلی بازی یادآوری فیلم‌های قدیمی و بازی‌های (Dead Space, Alien, Star War) ست.
داستانی شگفت‌انگیز که شما نقش یک مسافر زمان را بر دوش میکشید‌.
در دنیایی علمی-تخیلی، بیابان‌های خشن، موجودات ترسناک و تغییر یافته یا جهش یافته.
موزیک هماهنگ با لحظه لحظه‌ی بازی.
صدای لباس، صدای تغییر آیتم‌ها و حتی صدای جزئیات.

رنگ‌ها کاملا هماهنگ فضا و حس و حال بازی...
زمانی که سر موجودات بازی رو له میکنی با تمام وجود له شدن و سنگینی پاهای کارکتر رو میشه حس کرد.
میخوام برای چند لحظه چشمانتان رو ببنديد.
حال تصور کنید کنترلر پی اس ۵ رو در دست گرفتید ناگهان صدای بادهای خشن و خشک فضایی غبارآلود و آخرزمانی ...
تو مسافر زمان این دنیایی، شخصیتی آمیخته از انسان و روبات ، انسانی با لباس‌های بسیار سنگین که فلیم‌های سفر به فضا و مریخ رو در ذهن تداعی میکند. یا رباتی هم وزن وحشتی آخرزمانی که گویی وزن دنیا را روح انسانی در آن به دوش میکشد.
از خوابی سرد و زمستانی بیدار میشوی حالا از مهم ترین وظایف تو تنها این است که بتوانی آن پاهای سنگین رو قدم به قدم راه بندازی..
سنگینی، سردی و رنگ‌های بی احساس بازی رو حس کردید؟
هم اکنون تو باید با قدم‌های آهسته و لرزان در راهروهای بتنی برگرفته از معماری اروپای شرقی قدم به دنیایی از معما و پازل و چالش ها گوناگون بگذاری.
جنگ های بازی
در مورد اسلحه‌های بازی ، هر اسلحه گویی به دستان خودمان چسپیده. و یک شلیک گویی خودمان و تمام محیط را می‌لرزاند.
اما در طی بازی و وقتی آلودی بازی شدی حتی هنگام توقف حس ترس و دنبال شدن رو داری .
چالش ها، معماها، کنار هم گذاشتن پازل‌ها، ترس ، جنگ و تلاش برای بقا و اینکه گاهی حس میکنی در فضایی خاکستری، تاریک و مه آلود برای ماندن و‌نجات یافتن و یا نجات دادن تلاش میکنی.

نکات مثبت
گرافیک عالی
فضاسازی هنری بی‌نظیر
صداگذاری عمیق و واقع‌گرایانه

منفی
بازی بیش از حد سخت هست
متن توسط هوش مصنوعی نوشته شده
 
اگر واقعاتونستید ثابت کنید این متن من رو هوش مصنوعی نوشته من به عنوان هدیه برای هر کدومتون دو دستگاه پلی‌استیشن ۵ میخرم
اما اگر نتونستید مدرکی بیارید ثابت کنید اون‌وقت انتظار دارم اعتراف کنید که اشتباه کردید و همینجا از من عذرخواهی کنید

و همینطور شما
حالا چرا 2 تا؟ لابد اینم پیشنهاد هوش مصنوعی بوده :)
یه عکس از تایم پلی بازیت رو بفرست.
من خودم خیلی دلم میخاد بازی رو بگیرم و هر نقدی به بازی، رو تصمیمم خیلی تاثیر داره و مدام این صفحه رو دنبال میکنم.ولی اینکه یه نقد رو از طرف هوش مصنوعی کپی پیست کنید خیلی حس خوبی نداره
 
اگر واقعاتونستید ثابت کنید این متن من رو هوش مصنوعی نوشته من به عنوان هدیه برای هر کدومتون دو دستگاه پلی‌استیشن ۵ میخرم
اما اگر نتونستید مدرکی بیارید ثابت کنید اون‌وقت انتظار دارم اعتراف کنید که اشتباه کردید و همینجا از من عذرخواهی کنید

و همینطور شما
من کارم تولید محتواس.کلی از هوش مصنوعی استفاده میکنم.تابلوعه اینو دادی هوش مصنوعی بررسی کنه.البته یکمم خواستی دست کاریش کنی تابلو نباشه.
 
  • Like
Reactions: Thundersky
چون متن رو خودم نوشتم و اصلا هوش مصنوعی ننوشته حال شما ثابت کنید من تعداد کنسول رو هم بیشتر میکنم .از تعداد ۲دوعدد
شما ادعا کردید متن رو هوش مصنوعی نوشته حداقل برای این ادعا باید بتونی دلیلی بیاری .
بیاید یه حرفی بزنید هیچ دلیلی که نداشته باشه نمیشه.
View attachment 393434

View attachment 393435
Screenshot_2025-09-19-15-14-25-276-edit_com.android.chrome.jpg Screenshot_2025-09-19-15-14-04-653-edit_com.android.chrome.jpg
 
  • Like
Reactions: Thundersky
یعنی دلیل شما اینه واقعا؟؟؟؟؟ شما که گفتید خودتان در این زمینه سررشته دارید😁خوب اون متن من رو به سایت های که تشخیص میدن یه مطلب توسط هوش مصنوعی نوشته یا نه حداقل اونجا امتحان کنید
قرار شد یه عکس از تایم پلی دادنت رو ps5 بدون ادیت بدی تا سو تفاهم رفع بشه.
و اینکه از ai استفاده میکنی آدم رو یاد یه نفر تو تیپ سنتر میندازه
 
اگر واقعاتونستید ثابت کنید این متن من رو هوش مصنوعی نوشته من به عنوان هدیه برای هر کدومتون دو دستگاه پلی‌استیشن ۵ میخرم
اما اگر نتونستید مدرکی بیارید ثابت کنید اون‌وقت انتظار دارم اعتراف کنید که اشتباه کردید و همینجا از من عذرخواهی کنید

و همینطور شما
نیم فاصله ی (ها)تو نوشته های معمولیت اکثرا رعایت نشده و اکثر آدما معمولا رعایت نمیکنن ولی رباتا رعایت میکنن البته میشه یه کاری کرد که رعایت نکنه من فقط این (ها) رو بررسی کردم نتیجه گویای همه چیزه.اکثر نوشته های بلندت این نیم فاصله ی (ها)رعایت شده نوشته های مجیز و کوتاهت خیر.
 

Attachments

  • GridArt_20250919_171435956.jpg
    GridArt_20250919_171435956.jpg
    429.6 KB · مشاهده: 43
  • IMG_20250919_172058_030.jpg
    IMG_20250919_172058_030.jpg
    147.1 KB · مشاهده: 45
یعنی دلیل شما اینه واقعا؟؟؟؟؟ شما که گفتید خودتان در این زمینه سررشته دارید😁خوب اون متن من رو به سایت های که تشخیص میدن یه مطلب توسط هوش مصنوعی نوشته یا نه حداقل اونجا امتحان کنید
البته من اصلا در رابطه متن نوشته شما اظهار نظر نمیکنم ولی اصولا بات های تشخیص AI درست و حسابی برای زبان فارسی نداریم چون روی دیتای فارسی به اصطلاح train نشدن. و شما هر چی پیدا کنی قابل استناد نیست. اینکه بیای فارسی رو ترجمه به انگلیسی کنی و بعد از این ابزار استفاده کنی، چون چینش و ریتم جمله رو به هم میریزه هم استفاده نکردن از AI رو نمیرسونه.
 
  • Like
Reactions: Love Console
نیم فاصله ی (ها)تو نوشته های معمولیت اکثرا رعایت نشده و اکثر آدما معمولا رعایت نمیکنن ولی رباتا رعایت میکنن البته میشه یه کاری کرد که رعایت نکنه من فقط این (ها) رو بررسی کردم نتیجه گویای همه چیزه.اکثر نوشته های بلندت این نیم فاصله ی (ها)رعایت شده نوشته های مجیز و کوتاهت خیر.
من خودم بخوام مثلا اسپم بدم رعایت نمی‌کنم اگه ناخودآگاه هم رعایت کنم برمی‌گردم برش می‌دارم چون اسپم ارزش نیم‌فاصله رو نداره
ولی متن جدی بخوام بنویسم مثل نقد همه رو رعایت می‌کنم یا مثل همین نوشته
خیلی‌ها اینطوری هستن
به نظرم تئوری‌تون قانع‌کننده نیست
 
چند تا بازی جدید و قدیمی اخیر بازی کردم رو بر اساس لذتی که از بازی ها بردم نمره میدم.

===============================
DOOM: The Dark Ages

+ Rip & Tear به معنای واقعی با اضافه شدن مبارزات از نزدیک و سپر که فوق العاده طراحی شدند
+ بهترین دووم ساخته شده از نظر طراحی هنری با چاشنی تم گاتیک
+ نوآوری نسبت به نسخه های قبلی
+ گذشت و گذار لذت بخش به لطف طراحی لول جدید

- حذف glory kill
- موزیک بازی در حد شماره های قبل نیست

امتیاز :۹.۵/۱۰

===============================
Gears of War Reloaded / PS5

+ ارتقاع گرافیکی عالی برای بازی ۲۰ سال پیش
+ لذت بخش بودن بازی با بهبود فریم ریت و رزولوشن روی PS5 Pro

- دستکاری پالت رنگی بازی به طوری که حس نسخه اصلی القا نمیشه
- هوش مصنوعی بازی هیچ پیشرفتی نداشته و در حد یک بازی عرضه شده در سال 2025 نیست.

امتیاز: ۸/۱۰

===============================
Prince of Persia : The lost Crown

+ پلتفرمینگ و مبارزات چالشی در عین حال لذت بخش
+ پازلهای هوشمندانه
+ طراحی هنری زیبا و وفادار به افسانه های ایرانی
+ موزیک زیبا و دوبله فارسی

- داستان بازی ضعیف کار شده
- طراحی بد شخصیت های بازی
- سیستم چک پوینت و فست ترول بازی گیج کننده و ناکارآمده

امتیاز ۷/۱۰

===============================
It Takes Two

+ خلاقیت بسیار بالای سازندگان بازی در طراحی محیط و مراحل
+ تجربه Co Op بی نظیر
+ پازل های هوشمندانه
+ حس بازی کردن یکی از انیمشن های پیکسار
+ الهام گرفتن عالی از آثار سینمایی و بازی های معروف

- دیالوگ های آبکی و مناسب درجه سنی Teen
- داستان ساده و کسل کننده
- کنترل بازی در مواردی درست عمل نمیکنه
- شخصیت داکتر حکیم

امتیاز ۸/۱۰
 
نسخه اول DS جز تاپ ترین های منه اما نسخه 2 نه :D:

Death_Stranding_2_Icon.jpg

مهمترین بخش بازی یعنی گیم پلی، مطابق انتظار عمیق و پیشرفت قابل قبولی داشته؛ وجود آیتم های زیاد با کاربرد های مختلف و به دردبخور جذاب بود اما بزرگ شدن مپ بازی و در نتیجه اش طولانی شدن فواصل، انتقال بار ها رو نسبت به نسخه اول خسته کننده تر و بعد یه مدتی تکراری می کرد و شاید یک مسیر رو برای انجام انواع order ها بارها و بارها مجبور شی بری بیای و تنها چیزی که خستگی رو به در می کرد گوش کردن به موسیقی های فوق العاده بازی تو این مسیر ها بود :D هم چنین به نظرم اون توازن تو order های استاندارد خیلی درنیومده بود و تعدادشون تو بعضی مکان ها دیگه خیلی زیاد بود و باعث می شد بعضی مواقع تو یه لوپ گیر کنی و هر جا میری باری رو برسونی هر دفعه مقصدت استاندارد order جدید میداد و یهو به خودت میایی می بینی از آخر مپ رفتی اولش :D البته کمک گرفتن از آیتم ها و سازه های پلیر های دیگه خیلی خیلی کمک می کرد و این مشارکته مثل نسخه اول عالی بود. با اینکه لول ام هم 292 بود ولی تعداد enhancement ها کم بود، حالا اگر حوصله کنم پلات اش کنم شاید بیشتر باز شه. در مورد کامبت و اکشن بازی من خیلی فرق خاصی با نسخه اول جز همون وجود آیتم ها و گان های کاربردی زیاد و افزایش تنوع دشمن ها ندیدم و چالش درگیر کننده ای هم نداشت حتی باس فایت ها.
در مورد روایت و داستان واقعاً انتظارم از کوجیما خیلی بیشتر بود؛ شروع عالی بود ولی پایان توئیست خاص و غیر قابل پیش بینی ای نداشت و در طول بازی هم داستان مهمی جز سر و کله زدن با شخصیت جذاب نیل که عین مراحل مربوط به کلیف (مدس میکلسن) تو نسخه 1 بود نداشت! کات سین ها هم اکثرش جذاب بود و مثل همیشه کارگردانی عالی و موسیقی هماهنگی داشت ولی 2 یا 3 تاش واقعاً cringe بود؛ مثلاً اون چی بود خدایی die hardman می رقصید! :D ولی کوجیما لعنتی با فایت آخر بازی قشنگ خاطرات mgs4 زنده کرد :D
پرفورمنس، گرافیگ فنی و هنری هم عالی بود و تنوع محیط خیلی بیشتر شده بود.

در کل این نسخه برخلاف قبلی اون وایب خاص و منحصر به فرد نداد به من.....

8
 
The Evil Within

بعد از سال ها دوباره برگشتم سراغ این بازی. اثری از شینجی میکامی افسانه ای. بازی به شدت مریضه و با روح و روان آدم بازی میکنه. محیط، دشمنا، باس ها همه فوق العاده طراحی شدن. ترس های جامپ اسکری اصلا توش وجود نداره. بازی به معنای واقعی کلمه بر پایه بقا طراحی شده. مهمات به شدت کمه و باید با برنامه رفت جلو. پازل ها خیلی راحتن. مخفی کاری به شدت ضروریه. تنوع سلاح ها خوبه و سیستم ارتقا به خوبی طراحی شده. بعضی جاها به یکی دو تا باگ برخورد کردم. موزیک اصلی، قشنگ احساس ناتوانی و ناامیدی رو القا میکنن. خیلی جاها دیدم به داستان ایراد میگیرن. مثلا چرا شخصیت اصلی سباستین هدف و انگیزه خاصی نداره (انتقام یا نجات)! یا مثلا چرا شخصیت های فرعی به خوبی بهشون پرداخته نشده. اشکال اینجاست که بخشی از داستان در DLC هاش روایت میشه. ولی در کل ایده اصلی فوق العاده خاصه. بازی 3 تا DLC داره که 2 تاش برای روایت داستان به شدت ضروریه. ای کاش محتوای این DLC ها رو تو خود بازی اصلی قرار میدادن تا داستان منسجم تر روایت بشه. بازی به شکلی تموم میشه که به شدت نیازمند یه نسخه دیگه بود. ولی متاسفانه هم استاد از استودیو جدا شد، هم نسخه دو اصلا داستانش متفاوته و هم پرونده سباستین تو 2 بسته میشه
تروفی پلت این بازی جز یکی از سخت ترین پلت های پلی استیشنه. کسی که میخواد به شدت خودشو آزار بده، حتما بره سراغش!
یک نکته راجب Evil Within 2 بگم، کسی که هر دو نسخه رو بازی کنه قشنگ تفاوت رو احساس میکنه و متوجه میشه که استاد، کارگردان نسخه 2 نیست!

امتیاز 9/10
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or