امتياز اعضای بازی‌سنتر به عناوین پلتفرم‌های PlayStation

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:
FINAL FANTASY 7 REBIRTH
  • روایت داستانی بسیار خوب بازی
  • ..............
  • شخصیت‌پردازی عالی کاراکترهای بازی
  • ...............
  • سیستم مبارزات عمیق و درگیر کننده
  • ............
  • بازسازی بسیار خوب محیط‌های اصلی
  • ..........
  • استفاده دقیق از ویژگی‌های هرکاراکتر در راستای طراحی بعضی از مأموریت‌های اصلی
  • ..........
  • طراحی عالی باس‌های اصلی
  • ...........
  • ارزشمند بودن تلاشی که برای کامل کردن فعالیت‌های فرعی یا مأموریت‌های فرعی انجام می‌دهید
  • .............

نمره من به این شاهکار 10
 
God of War Ragnarok
بنظرم فقط ادامه‌ی مستقیم نسخه‌ی سال ۲۰۱۸ نیست این بازی مثل قدمی بزرگ‌تر و پخته‌تر، پا به دنیای اسطوره‌ها و احساسات انسانی میذاره. ساخته‌ی استودیوی سانتا مونیکا، به‌جای تکرار موفقیت گذشته، عمق بیشتری به شخصیت‌ها میده و روایتش رو با نگاهی انسانی‌تر گره میزنه طوری که نه‌فقط چشم، بلکه قلب و ذهن رو درگیر می‌کنه.

از همان دقایق ابتدایی رگناروک دست شما رو می‌گیره و پرت‌تون می‌کنه وسط دنیای نورس، دنیایی که کریتوس، خدای جنگی که زخم‌های زیادی بر تن و روحش داره، همراه با پسرش آترئوس دنبال فهمیدنِ سرنوشت‌شونه، نه فقط برای خودشون، بلکه برای کل نه قلمرو.

داستان‌گویی بازی، ظرافت قلمِ یک نویسنده‌ی کهنه‌کار رو داره. وفاداری به اسطوره‌ها در کنار لایه‌های انسانی و عاطفی باعث می‌شه خدایان، هیولاها و قهرمان‌ها دیگه فقط موجوداتی خارق‌العاده نباشن؛ آدم می‌تونه شکنندگی، شک، ترس و عشق رو در وجودشون لمس کنه. رابطه‌ی پدر و پسری کریتوس و آترئوس، قلب تپنده‌ی روایت بازیه. گاهی یه دیالوگ کوتاه بین‌شون چنان عمیق و تأثیرگذاره که اشکت رو درمیاره، و گاهی یه نگاه یا لبخند، باعث می‌شه قلبت از امید و هیجان پر بشه.

البته، اینم بگم گاهی حجم زیاد شخصیت‌ها و داستان‌های فرعی، کمی از تمرکز روایت اصلی کم می‌کنه و ضرب‌آهنگ داستان رو کندتر می‌کنه اما بازی هیچ‌وقت در دام آشفتگی نمی‌افته، چون همیشه چیزی هست که توجهت رو بقاپه.

در بخش گیم‌پلی، بازی بدون شک یک جهش رو به جلوئه. سیستم مبارزه‌ی بازی، ترکیب زیبایی از قدرت بی‌رحمانه‌ی کریتوس و چابکی و جادوی آترئوسه. هر نبرد به‌قدری خوب طراحی شده که حس می‌کنی مشغول خلق یک صحنه‌ی هنری هستی، نه فقط زدن دکمه‌ها. معماهای محیطی بازی هوشمندانه‌ان، هرچند بعضی‌هاشون برای گیمرهای باتجربه کمی ساده‌ان و بیشتر حس سرگرمی دارن تا چالش. باس‌فایت‌ها حماسی و نفس‌گیرن، ولی کاش تعداد باس‌های به‌یادماندنی بیشتر بود چون بعضی نبردها زود فراموش می‌شن.

از لحاظ بصری، جهان بازی یک شاهکاره. از یخبندان‌های سرد میدگارد تا شعله‌های سوزان موسپل‌هایم، هر گوشه‌ی این دنیا با دقتی وسواس‌گونه طراحی شده. اما چیزی که این دنیا رو زنده‌تر می‌کنه، فقط گرافیک نیست؛ موسیقی متن بی‌نظیر بیر مک‌کرریه که روح حماسی نورس رو با ملودی‌هایی تلخ و قوی در بازی دمیده. صداگذاری شخصیت‌ها، به‌ویژه بازی کریستوفر جاج در نقش کریتوس، درخشان و فراتر از انتظار ظاهر شده و کاری کرده که حتی سکوت‌ها هم معنا داشته باشن.

در نهایت God of War Ragnarok نه‌تنها یک بازی، بلکه تجربه‌ای عمیق، احساسی و سینماییه. اثری که هم قلب رو لمس می‌کنه و هم ذهن رو به چالش می‌کشه. شاید روایتش گاهی از مسیر اصلی منحرف بشه یا بعضی باس‌فایت‌ها اون‌طور که باید درخشان نباشن، اما در مجموع، این بازی یکی از قله‌های نسل خودشه؛ ترکیبی بی‌نقص از خشونت، عشق، اندوه و امید.
نمره ات ؟
 
  • Like
Reactions: sphac
Alan Wake 2 9.5/10

بازی فوق‌العاده جذابی بود برام ، از نظر گرافیکی داستان موسیقی گیم پلی بسیار عالی . خیلی هم خاص و عجیبه از خیلی جهات . Pacing بازی عالیه من خیلی وقته نمیتونم بازی ها رو تموم کنم معمولا تا نصف میرم بازی رو دراپ میکنم یه بازی دیگه میرم باز برمی‌گردم بازی قبلیه رو تموم میکنم ولی Alan Wake 2 رو یک سره رفتم تا آخر .
تنها نکته منفی بازی اینه که در مورد داستان یکم زیاده روی کردن و یکم دری وری و چرت و پرت میشه گاها و معنی و مفهوم سر راست و درستی نمیشه ازش فهمید . داستان خوب و پیچیده که در نهایت همه چیز واضح و مشخصه کم نداشتیم مثلا بایوشاک یک یا اینفینیت ولی آلن ویک داستانش بیشتر شبیه خزعبلاتی هست که سم لیک تو ذهنش داشته و به زور بهم چسبونده تا بشه ازش یه بازی ساخت .


AstroBot -/10

امتیاز نمیدم بهش چون بعد یک ساعت دراپش کردم و برای من نبود . انگار حس وقت تلفی داشت برام و اون Charm ماریو رو هم نداشت که جذبش بشم .
 
Alan wake 2 Screenshot_۲۰۲۵-۰۷-۰۵-۰۰-۲۲-۵۱-۷۳۶_com.sec.android.app.sbrowser-edit.jpg
خوب اینم چند وقت پیش پلات کردم

+گیم پلی خوب
+گرافیک عالی
+صداگذاری خوب مخصوصا با هدفون درشب😁

#داستان عمیق و پیچیده و معمایی خوب(شاید داستان پیچیده مخصوصا قسمت های کارگاهیش به دل همه خوش نیاد)

✓برای کسایی که میخوان پلات کنن یه تروفی باگ داره مخصوص اسلحه بارل ۲لول ولی با آپدیت جدید مشکل حل شده خوشبختانه
نمره: ۸.۴ از ۱۰

Silent hill 2 remake
Screenshot_۲۰۲۵-۰۷-۰۵-۰۰-۲۳-۴۰-۸۹۸_com.sec.android.app.sbrowser-edit.jpg
اتمسفر و صداگذاری و گیم پلی عالی
طراحی دشمنان خوب و پازل های جالب
پیروی خوب از نسخه اورجینال خودش
یادش بخیر نسخه اورجینالش با سیستم زغالی بازی میکردیم🫠
پلات کردنش خیلی بهم چسبید😁
امتیاز ۸.۵ از ۱۰

Wukong
Screenshot_۲۰۲۵-۰۷-۰۵-۰۰-۲۴-۳۰-۴۶۶_com.sec.android.app.sbrowser-edit.jpg

واقعا لذت بردم از گیم پلی و داستان و صداگذاری و باس هاش(اول فکر کردم از شنیدها که بازی باگ راره و گرافیک فریمش اذیت کنه و... ولی من زیاد اذیت نشدم و خوب بود برام)
مخصوصا شاخه مهارت هاش هم خوب بود
باس هاش برای اول کار واقعا چالش برانگیز بود
داستان و روایتی که داره میشه ارتباط خوبی باهاش برقرار کرد
از سیستم مبارزاتش هم خیلی لذت بردم وخوب بود

از اون بازیهایی که پلاتش ارزش داشت😁
امتیاز ۸.۸ از ۱۰

Mortal kombat 1
Screenshot_۲۰۲۵-۰۷-۰۵-۰۰-۴۳-۳۶-۳۰۹_com.sec.android.app.sbrowser-edit.jpg
✓گرافیک خوب و روان
✓فینیشر و بورتالیتی های متنوع و جدید و هیجان انگیز
✓قسمت اینوزین داستانی آنلاینش که همراه با چند مپ هست خیلی جالبه و منو یاد کمبت شولین مانکس ps2مینداخت😁

چندتا چیز سم برام داشت
یکی آخرداستان نفهمیدم چی شد گیج کننده بود اصلا...
بعد اینکه با این وضعیت اینترنت بعضی تروفی ها نمیشه گرفت واسه پلات چون داستان سمش اینه باید حتما به سرور وصل باشی همیشه تا تروفی حتی بخش داستانیشو بده و قسمت مچ مکینگ و هیلش فک کنم باید پینگت زیر ۱۵۰ باشه بتونی با بقیه پلیر ها بازی روان کنی چون پینگت بالا میره کمبو نمیزنه اصلا گیج میشه بازی(من با شیر وی پی از طریق لپتاپ به کنسول تونستم کانکت بشم با dns نمیشه)
اینم رفت جز پلات
امتیاز ۷.۸از ۱۰ خوبه براش😎
 
آخرین ویرایش:
هیولا FPS....البته بعد از اترنال :D:

images.jpg

موسیقی، گیم پلی و طراحی مراحل عالی ولی من نمی دونم کی به اینا گفت Glory Kill حذف کنن؟؟ که ریتم سریع تر شه؟ از بالا هم که finisher میزدی خیلی تنوع نداشت انیمیشن هاش حتی رو دشمن های مختلف. جمع آوری کالکتیبل ها و انجام دادن چلنج ها هم لذت بخش بود.
روایت بازی قابل قبول بود ولی با اینکه تلاش کردم خیلی نتونستم غرق داستان بشم :D
گرافیک هم با چیزی که تو تریلر های نشون میداد متفاوت بود و فرق آنچنانی با نسخه قبل نداشت از دیدگاه من

9
 
Doom: The Dark Ages ----------- 8

+ مبارزات نفس‌گیر و پر هیجان
+ یکی از بهترین و خوش‌دست‌ترین کنترل‌های FPS
+ سپر و Parry
+ سیستم کالکتیبل‌های درست و یوزرفرندلی
+ موسیقی فوق‌العاده و هماهنگ با اکشن بازی
+ گرافیک و پرفورمنس بی‌نقص


- تکراری شدن همه چیز در یک‌سوم پایانی
- نبود داج منطقی نیست و میتونست جذابیت مبارزات رو بیشتر کنه
 

Silent Hill 2 Remake​

با اختلاف بهترین بازی ترسناک​

صداگذاری درجه یک​

داستان بینظیر​

معماهای هوشمندانه​

داستانی مرموز​

حس ترس تنهای​

گرافیک عالی​


باگ دوربین در بعضی مواقع​

نمره ....................................9.5

 
ghost of tsushima director's cuts
9/10
جز یکی از بهترین بازی های چند سال اخیر ، اونم تو نسلی که اکثر بازی ها شبیه هم شدن ، از معدود بازی های پرفروش در ژاپن که ساخته ی غرب بوده
گرافیک فوق العاده
داستانی قوی
گیم پلی سرگرم کننده ، یه مدت بعد ممکنه تکراری شه
در نهایتم پلاتش کردم و 100 ساعت زمان برد
علت نمره 9 که دادم بخاطر DLC Iki island، واقعا به اندازه داستان اصلی خوب نیست
Ghost of Tsushima_20250215210135.jpg
 
آخرین ویرایش:

The Witcher 3: Wild Hunt+Dlc Pack


چند هفته ی پیش AC Shadows رو شروع کردم و بعد از 2 روز بازی کردن واقعا حالم بد شد دراپ کردم بازی رو که یهو چشمم خورد به تریلر ویچر 4 تو یوتوب و گفتم چرا جا این بازی مزخرف نشینم یکی از شاهکارای دنیای گیم رو بازی نکنم تا قبل از اینکه نسخه ی بعدیش بیاد . متاسفانه سال هایی که ویچر 1 و 2 اومد سال هایی بود که بازی رو کنار گذاشته بودم و بازیشون نکردم الانم نمیدونم چرا براشون ریمیک نساختن!

برای کسایی که الدن رینگ و گاد اف وار و گوست آف توشیما و... بازی کردن شاید سیستم مبارزه ویچر 3 شامل کمبو ها و جادوها خیلی جذاب بنظر نیاد چون اونقدر تنوع نداره ولی دوستان اینو در نظر بگیرید که این بازی 10 سال پیش اومده ! و برای 10 سال پیش تو سبک خودش شاهکار بوده و الهام دهنده ی خیلی از بازی های بعد خودش شده و انصاف نیست که با بازی های الان قیاس شه !



اما موردی که ویچر 3 رو برای من خیلی جذاب کرد شخصیت پردازی به شدت قوی بازی بود به طوری که حتی کاراکترهای درجه 2 و 3 بازی هم خیلی خوب و قوی شخصیت پردازی شده بودن و به جرات میگم من تا حالا هیچ بازی ندیدم که اینقدر خوب کاراکتر سازی کرده باشه شاید بهترین بوده ! ( دوستان به این نکته توجه کنن که منظور من این نیست شخصیت پردازی گرالت مثلا از کریتوس یا جین قوی تره منظورم از کل کاراکتر های بازی ازاصلی تا فرعی یعنی توتال در نظر بگیرید ) و جالبه که شخصیت های DLC اگه نگم از داستان اصلی جذابتر نیستن ولی چیزی هم کم ندارن یعنی حتما حتما DLC رو بازی کنید.( یه نکته ی دیگه هم اضافه کنم دوستان بهترین شخصیت پردازی رو منظورم تو سبکه خودش داره یعنی بازی های هم سبکه خودش وگرنه تو کل تاریخ دنیای بازی که شخصیت پردازی در حد RED DEAD 2 نیامده و نخواهد آمد اون در حد یه فیلم اسکاری شخصیت پردازی شده :D )


علاوه بر این داستان بازی که دیگه گفتن نداره پر از پیچ خم و دراما و صحنه های زیبا و البته دراماتیک بازی که ماشالله بانوان یکی از یکی خوشگلتر و ما هم که به هیچکدوم نه نمیگفتیم و تا جایی که راه داشت میخ رو میکوبیدیم !:D (بازی جوریه که هم واقعا yen دوست داشتنیه هم tris و کاش میشد سنت پیغمبر رو تو بازی اجرا کرد وهر 2 عزیز رو همزمان به عقد خودمون در میاوردیم:x:D)

مورد بعدی اینکه بچه ها ساید کوئست های بازی هم خیلی قشنگ بودن و خستت نمیکنن و جوری نیست که هی تکراری بشن و دلتون رو بزنه اینم یه پوینت مثبت دیگه که در مورد بازی میتونستم بگم

تنها نکته ی منفی که در مورد بازی میتونم بگم اون fast travel های بازیه که حتما باید برسیم پیش sign ها بعد امکان فست تراول باشه و این یکم اذیت کننده بود

در کل هرکسی هنوز مثله من تو سال 2025 بازی نکرده ویچر 3 رو حتما تا قبل از اینکه شماره ی 4 بازی بیاد شروعش کنه که پشیمون نمیشه

اگه میخواستم تو سال 2015 سالی که خود بازی اومد بهش نمره بدم قطعا 10 از 10 رو میدادم ولی نمره ی کلی من به بازی :


امتیاز 8.3 از 10

 
Black Myth Wukong


نکات مثبت:
  • شروع جذاب
  • به تصویر کشیدن دنیایی غنی بر اساس اسطوره های چینی
  • تنوع خوب در ارتقا لول شخصیت
  • تنوع خوب در انواع جادوها و آیتم ها
  • باس های پرتعداد، سخت و جذاب
  • سختی مناسب و چالش برانگیز بازی
  • گرافیک خیلی خوب و هنری
  • کرکترهای با طراحی مناسب و جذاب
  • داستان خوبی که تا آخر گیمر رو پای بازی نگهمیداره

نکات منفی:
  • تنوع کم در سلاح و کمبوها مبارزات رو بعد یه مدت کسل کننده می کنه
  • لول دیزاین در برخی موارد جالب کار نشده
  • پایان اصلی بازی و حتی برخی کارهای اصلی مثه اپگرید آرمور و آیتم ها تو بازی به صورت مخفی گنجونده شده

بازی Black Myth Wukong به عنوان اولین بازی چینی مطرح در بازار بازیهای سینگل پلیر، با الهام از سبک سولز بورن و چند تا سبک دیگه و ترکیب اونا با هویت خود بازی تونسته یه اثر کاملا موفق خلق کنه که تا اخر پر از سوپرایز و غافلگیری تو بحث داستان، آیتم ها، محیط و چالش های بازیه. فضای چینی بازی هم بنظر من دلنشینه و بازی رو از تکرار درآورده.
ولی بازی اشکالاتی هم داره که بیشتر به کم تجربگی سازنده و البته افراط تو برخی الگو گیری ها برمیگرده. بزرگترین ایراد بنظرم تک سلاحه بودن کرکتر بازی هست. درسته که داستان این شخصیت به همین تک سلاحه بودن برمیگرده ولی این تک سلاح کمبوهای متنوعی نداره(مثه سکیرو) و stance های مختلف هم نتونسته بازی رو تو این زمینه متنوع کنه. جادوها و تبدیل شدن به دشمنانی هم که استفاده میکنیم اکثرا بعد یه مدت برای هر گیمری ثابته و باز نمیتونه جای تنوع نداشته کمبوهای سلاح رو بگیره. مورد بعدی لول دیزاین نامتناسب بازی هست که به عنوان مثال اکت اخر بازی چندان جالب نیس ولی برعکس برخی اکت ها مثه اکت 5 لول دیزاین خوبی داره.
آخرین مورد هم که بنظرم یه برداشت افراطی از بازیهای سولز هست مخفی بودن برخی ماموریت ها و پایان ها هست که به نظرم درشون کمی افراط شده. برای مثال من دیدم برخی از بچه ها بازی رو تموم کردن ولی نتونستن اهنگری که آرمور ها رو اپگرید میکنه پیدا کنن چون مخفی بود :D .

در نهایت بنظرم بازی بشدت شایسته و قابل احترامیه و برای سولزبازها تنوع عالی به شمار میاد و تجربش رو توصیه میکنم

امتیاز نهایی: 8.5/10


.
 
Death Stranding 2
یه بازی نیست، یه حسه.
یه سفر طولانی سنگین و بعضی وقتا عجیب، که بیشتر از اینکه روی دسته بازی کنی، با قلبت بازی می‌کنی.
برمی‌گردی تو نقش سم مردی که انگار دنیا رو رو دوشش حمل می‌کنه.
این بار مسیرش از دل مکزیک رد میشه، میره تا استرالیا. بیابون، طوفان، جنگل‌هایی که بیشتر شبیه خاطره‌ن تا مکان واقعی.
همه‌چی یه جور حال رؤیایی داره. مرز بین مرده و زنده، واقعی و خیالی، مدام جابه‌جا میشه.
لو (دخترخوانده‌اش) نیست ولی سایه‌ش همه‌جا هست.
و انگار هر قدم سم سنگین‌تر از قبله.

گیم‌پلی هنوز همون پُستچی‌بازی معروفه، ولی نه تکراری.
حالا پایگاه‌های سیار داری، اسلحه‌های جدید دشمن‌هایی که انگار تو خواب دیدیشون.
بعضی وقتا با باد و زمین‌لرزه می‌جنگی، بعضی وقتا با خودت.
همه‌چی بستگی داره: آیا یه نردبون با خودت بیاری یا یه نارنجک خونی؟
هر تصمیم کوچیک، می‌تونه آینده‌ت رو تغییر بده.
صداها دقیقاهمون‌طور کار می‌کنن که باید.
صدای BB توی دوال‌سنس، وزش باد، قدم‌هات رو خاک خیس...
و موسیقی؟مثل یه فیلم مستقل، از اونایی که می مونه تو ذهنت.
داستان همون‌قدر که درباره‌ی نجات دنیاست، درباره‌ی نجات خودته.
شخصیت‌ها یکی‌یکی میان، حرف می‌زنن، رد می‌شن، ولی اثرشون می‌مونه.
گاهی گیج می‌شی، نمی‌فهمی کی راست می‌گه، کی دروغ.
اما جذابه. نه چون آسونه، چون واقعی حس میشه.
(البته این بازی برای همه نیست)
اگه حوصله‌ی راه رفتن زیاد، کات‌سین‌های طولانی یا استعاره‌های فلسفی نداری شاید خوشت نیاد.
ولی اگه حاضری یه سفر متفاوت بری،سفری که بیشتر با دلته تا انگشتات،
Death Stranding 2تا مدت‌ها از ذهنت نمیره.
۷.۵/۱۰
تعریف تمجیدت و امتیازت به بازی تا مدتها از ذهن بچه های تاپیک نمیره :)
 
تعریف تمجیدت و امتیازت به بازی تا مدتها از ذهن بچه های تاپیک نمیره :)
نمیدونم چرا یاد حرکت Randy Orton افتادم ٬ وسط رینگ با یه بنده خدایی خوش و بش کرد و دست دادن و بغل کردن هم و تهش با یه RKO طرف و به ملکوت پیوند داد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or