امتياز اعضای بازی‌سنتر به عناوین پلتفرم‌های PlayStation

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:
ببین اوضاع خیلی خراب تر از اون چیزیه که فکر بکنی
فرض کن برای بیهوش کردن و ضربه زدن به استورم‌تروپر با چهار کیلو helmet مشت میزنه تو صورتش تا بیهوش بشه :| خوب عزیز من حداقل یه پنجه بکسی، شوکری چیزی بذار توجیه کنه
یه شوکر طور داره که برای ربات ها یا دشمن های گنده تر استفاده میشه که من عمرا دنبال ماموریت اش میرفتم
نه حالا سخت نگیر شاید مشتش قوی بوده😁
 
  • Like
Reactions: Thundersky
Blue Prince
یکی از جذاب ترین indie های این دهه. یه بازی معمایی پر از پازل هایی که نه مثلشو جایی دیدین و نه خواهید دید.
شما در نقش یه پسر هستید که به عمارت عموش دعوت میشه تا ارثیه ی خودشو بگیره. اما طبق وصیت عموش, ارثیه فقط در حالتی بهش تعلق میگیره که بتونه طی ۱ روز به اتاق شماره ی ۴۶ برسه!
شما توی بازی یه تعداد مشخص قدم میتونید بردارید. بعد از اینکه قدم هاتون به صفر رسید, بازی وارد روز بعد میشه و هرچی پیشرفت داشتید, ریست میشه.
سیستم بازی اینطوریه که شما وارد ورودی عمارت میشید که همیشه ثابته. این ورودی شامل ۳ در هست. روی هر در کلیک کنید, میتونید اون در رو به ۳ اتاق به انتخاب خودتون تبدیل کنین‌. این اتاق ها طیف وسیعی دارن و به چهار گروه بن بست, تک درب ( در جهات مختلف) ، دو درب, سه درب و چهار درب تقسیم میشن. شما باید اتاقا رو طوری بچینید که به زیر زمین و در نهایت اتاق ۴۶ برسید! با پایان روز هم اتاقا ریست میشن و هیچ تضمینی نیست که روز بعد چه اتاق هایی بخواد براتون بیاد که draft کنین.
نقشه ی بازی ۹ در ۵ هست. یعنی ۴۵ خونه داره که میشه با ۴۵ اتاق پرش کرد.بعضی اتاقا برای draft کردنشون نیاز به الماس هست, بعضی ها نیاز به کلید و برخی نیاز به کارت هوشمند. پیدا کردن الماس و کلید و کارت, بسیار چالش برانگیزه و کاملا بر حسب RNG هست. برای افزایش قدم ها هم میتونید غذا بخورید و یا از اشپزخونه با سکه اونو بخرید و یا اتاق خواب و خوابگاه draft کنین.
بازی به شدت معماییه و حل کردنشون نیاز به این داره که تقریبا تمام اتاقا رو حداقل ۱ بار اسپاون کنین و تمامی سرنخ ها و نامه ها رو بخونین.
مثلا یکی از معماها های بازی این بود که clock tower رو draft کنین. بعد که واردش شدید میبینید که یکی از ساعت ها روی ساعت ۱:۳۰ قفل شده. اگر شما تا ساعت ۱:۳۰ همونجا وایسید, میبینید که یه درب مخفی اتوماتیک وار جلوتون باز میشه :D
یا مثلا اگر freezer رو درفت کنین, میبینید که تعداد زیادی سکه و الماس و کلید و... یخ زده و نمیتونید استفاده کنین. حالا اگر بر اساس شانس, فریزر رو روی نقشه کنار سونا یا موتور خونه یا کوره draft کنین, میبینید که گرمای اون اتاقا باعث میشه یخ های فریزر باز بشه و شما از اون سرنخ ها استفاده کنین :دی
به طور کل بخوام بگم, این بازی بی نهایت اعتیاد آوره و تا چند صد ساعت شما رو میخکوب خودش میکنه.

اگر دنبال یه بازی هستید که تا حد مرگ, مغزتونو به کار بگیره و شما رو غرق در دنیایی از رمز و راز کنه, این بازیو تست کنین.

Metacritic: 92
امتیاز من: ۱۰ از ۱۰
 
  • Like
Reactions: Thundersky
به نظر من هم گیم پلی بازی خشک و بی روح هست


😄 خوب دیگه بازی رو ادامه نمی دادی
شاید یکی خوشش بیاد ولی این بازی برای کسایی شاید بیشتر جذاب باشه که دنبال جمع کردن و گنج پیدا کردن و اینا باشن فقط به شرطی که با سر و کله زدن با دشمنان بازی و یه مسیری رو رفتن و اومدن با نقشه فوق داغون مشکلی نداشته باشند
 
Wuchang: Fallen Feathers

بعد از تجربه ی بالای ۷۰ ساعت از بازی و رسیدن به باس اخر بازی, گفتم یه کوچولو با تمرکز بیشتری از بازی بنویسم.
اول از همه اینکه من شخصا عاشق سولز لایک هستم و بازیهای Nioh برام جزو ۱۰ بازی برتر زندگیم بودن و هستن. به همین دلیل فارغ از خوب یا بد بودن بازی, قطعا اونو پلات می کنم.
اما در مورد ووچانگ. ووچانگ یه بازی سولز لایک هست با ترکیبی از Nioh و تمرکز بر دارک سولز ۱!
بازی با توجه به اپدیت های اخیر, واقعا روون و بی مشکل روی پی اس ۵ پرو اجرا میشه و به نظرم مهم ترین رکن موجود در این بازی ها هست.
بازی نظر ویژوال تقریبا چشم نوازه و بازی رنگ و لعاب خوبی داره. اما از نظر فنی چندان قوی نیست. علی الخصوص کیفیت تکسچر ها و درا دیستنس که واقعا توی ذوق میزنه. از طرفی با اسپرینت کردن, مناظر بلوری میشه. اما به شخصه از نظر بصری از بازی راصیم. چون این بازیها, گرافیک اصلا شاخص مهمی نیست براشون.
بازی از نظر سبک مبارزه, نقاط ضعف و قوت خودشو داره. از جمله نقاط قوتش , استایل مبارزه, کمبو ها و قابلیت های اساحه ها هست. از طرفی اسکیل تری موجود در بازی خیلی خوش ساخت و جذابه و شما میتونید به سادگی هر اسلحه ای که خواستید رو اپگرید کنید و ابلیتی هاشو فعال کنین و یا اگر پشیمون شدید, مجدد دی اکتیوش کنید.
اما نقاط ضعفش, مهمترینش اینه که مبارزات بازی بر پایه ی تاکتیک و استراتژی نیست. نه حملات باس ها بر اساس قانون و استراتژی هست و نه سبک مبارزه ی شما. باس ها هیت باکس هستن صرفا و همینطور بی وقفه به شما صربه میزنن و اکثرا شما رو وان شات میکنن که این واقعا منطقی نیست. از طرفی ضربات شما به سختی اونا رو استان میکنه, ولی با هر ضربه ی باس شما میفتید روی زمین و انیمیشن بلند شدن از زمین به قدری طولانی هست که در اکثر‌ موارد شما خواهید مرد! از طرفی چون باس ها بی وقفه دارن کمبو میزنن, هیچ فرصتی برای شما نمیذارن که دنبال استراتژی بگردید. برای همین مجبورید تمام باس ها رو با یه سلاح مشخص مثل تبر و با هوی اتک بزنید.
مورد بعدی اینکه محیط های بازی با وجود اینکه حس گردش و اکتشاف رو توی بازیکن زنده نگه میدارن, ولی به طور اغراق شده و غیر منطقی ای پر از تله و امبوش های روی مخ هست. تمامی سولز لایک ها بین تله ها و امبوش ها تعادل برقرار میکنن. ولی این بازی به طرز عجیب و ازار دهنده ای همه جا رو تله گذاشته که خوب برای چنین سبک از بازی ای, خیلی مناسب نیست.
مورد بعدی بعضا, فاصله ی بسیار زیاد بین شراین ها هست. بارها حتی وقتی وارد یه محیط جدید هم میشید, شراین شما فرسنگ ها دورتر از شماست. از طرفی محیط های بازی پر از چند راهی ها هست که شما ممکنه قبل از اینکه حتی به شراین برسید, سر از اتاق باس اصلی اون منطقه در بیارید :دی حالا بماند که بعضی از جاها ممکنه به چند راهی ای بخورید که یکی از راه ها شما ذو به منطقه ی دوم بازی ببره و یکی از اونا شما رو به منطقه ی سوم ببره :دی
اخرین مورد منفی ای که در بازی هست, کپی کاری صرف و مطلق بازی هست. الگو برداری از بازی کار بدی نیست. ولی این بازی رسما همه چیو کپی کرده. حتی برخی اسم ها, خیلی محیطا و باس ها! این یعنی سازنده نخواسته هیچ ایده ای از خودش داشته باشه. این قضیه زمانی بدتر میشه که بازی, یه کپی صرف از دارک سولز ۱ هست که در سال ۲۰۲۵ عرضه شده ولی از نظر مکانیزم های گیم پلی, مربوط به ۱۰ سال پیشه :دی حالا بالانس نبودن سختی بازی هم بذارید تنگش :D

در‌کل من بازیو پلات خواهم کرد و نیو گیم پلاس رو میرم. از بازی ابدا بدم نیومده و حتی ساعت ها بکوب بازیش کردم. ولی از بازی لذت هم نبردم. چون تمام اتفاقات بازی برام تکراری بود. اما بازیش کردم و میکنم چون عاشق بازی های سولز لایکم.
اگه این بازی ۱۰ سال پیش عرضه میشد, قطعا بازی بیاد موندنی ای می شد:دی
اگر هم دارک سولزی وجود نداشت و این بازی اولین بازی در این سبک بود, قطعا بازی تاریخ سازی میشد :D ولی متاسفانه این بازی زمانی اومد که اکثر بازیهای سولزلایک دارن علاوه بر الگوبرداری, یه سری نوآوری ها هم برا خودشون میارن.

در کل اگر عاشق سولز لایکید, بازی قطعا جذبتون میکنه. اما اگر روی این سبک, تعصب دارید, قطعا حالتون از بازی به هم میخوره:دی

امتیازم: ۷.۵ از ۱۰ ( سعی کردم منطقی تر و دست بالاترین حالت ممکن رو بدم ) :دی
 
doom the dark ages
  • تنوع بالای سلاح‌ها و کلا روش‌های مبارزه با دشمنان با اضافه شدن سپر

  • طراحی بسیار خوب مراحل از حیث دیزاین کلی

  • وجود انواع محیط‌های مخفی در مراحل

  • تنوع مناسب دشمنان و باس‌ها

  • گستردگی بسیار بالای درجه‌سختی‌های بازی

  • جلوه‌های بصری باکیفیت و اجرای بسیار روان
موسیقی‌های هیجان‌انگیز و متناسب:D

تنها مشکل تکراری شدن دشمن هادر مراحل بازی در اواسط بازی هست

در یک کلام بکش پاره کن برو جلو

امتیاز 9
 
Clair Obscure: Expedition 33 ----------- 9

+ یکی خاص‌ترین، عمیق‌ترین و تاثیرگذارترین داستان‌های ویدیوگیم با روایتی بی‌نقص
+ شخصیت‌های جذاب و به یادماندنی
+ سیستم مبارزات نوآورانه با تلفیقی جذاب از نوبتی و ریل‌تایم
+ موسیقی‌ فوق‌العاده و کم‌نظیر
+ طراحی بصری چشم‌نواز
+ کات‌سین‌های هنری که از دیدنش لذت میبرید


- مشکلات فنی و گرافیکی همراه با نورپردازی بسیار ضعیف
- نداشتن HDR
- بعضی از مبارزات کاملا غیر ضروری و پشت‌ سر هم که به ریتم بازی آسیب میزنه
 
1000073059.jpg

(چاشنی سولز لایک باطعم اکشن)

اوایل بازی همه چیز خاص و یونیکه که به مرور رنگ تکراری به خودش میگیره
چالش های اوایل بازی با اپگرید کارکتر کم کمتر میشه باس های اواخر بازی رو همون فرست ترای جمعش میکردم (رو حالت نرمال
که متأسفانه درجه سختی بالاتر از این برای بار اول پیدا نکردم )
گرافیک بازی بد نیست خوبم نیست کارکتر ها جزئیات خوبی دارن مخصوصا Eve :-"
محیط ها اکثرا با جزئیات کم و خالی هستن تا حس اخر زمانی بازی القا بشه که زیاده روی شده مخصوصا در قسمت بياباني بازی
تنوع دشمنها و باس ها خوبه ولی در حد ووکانگ نبود برام (لعنتی انتظار ادم برده بالا :D )
قسمت جذاب بازی برام قسمت مبارزات بود مخصوصا باس فایت ها که همین طور که اشاره کردم با اپگرید کارکتر اون چالش کم رنگ تر میشد ولی همچنان لذت بخشه
(بازی من اپدیت نبود نسخه دیسک بود که هیچ مشکل افت فریم یا باگ و لگ ندیدم )
داستان بازی کلا عجیب غریب نبود ولی همینکه چندتا پایان داره نکته خوبشه
7.8/10
 
اگه پلاس دارید حتما حتما اب دستتونه بذارید زمین و Sword Of The Sea رو بازی کنید🔥

"Sword Of The Sea: 9/10"

یکی از لذت بخش ترین 3 ساعت های زندگیم رو با این بازی داشتم👌

موسیقی های گوش نواز، طراحی هنری چشم نواز، گیم پلی دل نواز «قافیه رو حال کردین خدایی؟»

ولی واقعا این گیم شاهکار بود👏

حالا می فهمم چرا طرفدران Journey و باقی اثار ارامش بخش اتمسفر محور انقدر دوست دارن این اثار رو
موسیقی هاش باهات بازی می کنه، اصلا کیف می کنی🔥🔥

هر سکانسش اثر هنریه انقدر که خوشگله💖💥
گیم پلیش هم با اینکه هیچ علاقه ای به موج سواری ندارم ولی خیلی خیلی خوش می گذره و روونه👍👍

استفاده اش از دسته دوال سنس معرکه است واقعا یه گیم مستقل و همچنین استفاده معرکه ای جای تحسین داره👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
و خب تجربه کوتاهیه توی 3 ساعت تموم می شه.🤝 و اینکه داستانش هم حقیقتا در قالب همون سفر احساسی بسیار سرگرم کننده است ولی من نفهمیدم منظور لور بازی از مفاهیمی که می خواد برسونه چیه. اگه کسی فهمید لطفا به منم بگه😁

ss_c07caf15cce763b2a17e39137a2a2d57b60ebf42.1920x1080.jpg
 
آخرین ویرایش:
Wuchang: Fallen Feathers
خوب بعد ۳ هفته تایم بیکاری بعد کار تونستم پلاتش کنم
طراحی مراحل و گرافیک و منظره ها عالی😁
ازاونجا که مجبور شدم با لانگ‌ سورد تمومش کنم و باید ۴بار تموم‌میشد روی حالت پلاس رو پلاس هس میرفتم باش ها خیلی خونشون بیشتر میشد و قشنگ پوست منو کندن🤧
تنوع سلاح ها خوب بود
انمی های سمج
باس های زیبا و سرسخت هم توشون بود
با اینکه بازی کوچه پس کوچه داشت خیلی و به هم ربط داشت و بون فایرش جای خوبی بود
تنوع لباس های مادام😎
اگه کسی یکم سولز لایک خوشش میاد میتونه تجربه خوبی براش باشه وصبرشو محک بزنه😁
Npcها یکم رو مخ بودن و زیاد
تنوع باس و انمی ها به نظرم خوب بود
روی ps5اوایل کمی لاگ و fps ضعیفه ولی بعد یه مدت عادی میشه فریمش و...
امتیاز
۸/۱۰ خوبه براش و راضی ام ازش😎😁
 
Senua’s Saga: Hellblade II ----------- 6.5

+ گرافیک کم نظیر، بسیار واقع‌گرایانه و بی‌نقص
+ انیمیشن‌ و موشن‌کپچر فوق‌العاده
+ صداگذاری در بالاترین سطح
+ روایت و اجرای سینمایی
+ کامبت سیستم خوب


- گیم‌پلی خیلی سطحی و بدون تنوع
- پیسینگ بد و حوصله سر‌بر
- تعداد مبارزات کم و عدم استفاده کافی و درست از کامبت خوب بازی
- فیلتر شدید Film Grain
 
vn586yya37va1.jpg

Star Wars Jedi Survivor

اول نقد کوتاهم باید بنویسم که من اصلا و ابدا طرفدار دنیای جنگ ستارگان نیستم و تنها تجربه من از این دنیا برمیگرده به Jedi Fallen Order و همین بازی. نسخه اول بازی به نظرم علارغم مشکلاتی که داشت یک چارچوب کلی خوب را بنا کرد و تونست خودش را به عنوان یک بازی اکشن ادونچر خوب معرفی کنه. اما به نظرم سازنده یعنی ریسپاون تو Jedi Survivor هرچیزی که نسخه اول ارائه می کرد را تونسته ارتقا بده و بازی را تبدیل بکنه به یکی از بازی های خیلی خوب این سبک. به لحاظ پلتفرمینگ بازی شاید کامل ترین عنوان ساخته شده در این سبک باشه و مکانیزم های گیم پلی بازی تقریبا تکمیل هست. به لحاظ مبارزات هم باز سازنده ها تونستن چیزهایی که در نسخه اول ارائه کرده بودن را با سبک های مبارزه ای مختلف ترکیب کنن و در مجموع یک تجربه خوب را ارائه بکنن. درخت آپگرید بازی در کنار پرک ها هم باعث شده که بازی نسبت به یک عنوان اکشن ادونچر خطی مثل سری آنچارتد جذابیت بیشتری برای مبارزاتش ایجاد کنه. قسمت های مخفی در سرتاسر نقشه بازی هم که با باز شدن قابلیت های پلتفرمینگ در دسترس قرار میگرین ارزش اکتشاف را بالا برده.

داستان بازی خیلی چیز خاصی نیست ولی جذابیت کافی را برای ادامه دادن فراهم میکنه.هرچند به نظرم میتونست بهتر باشه. به خصوص آخر بازی تقریبا برای ادامه سری باز گذاشته میشه و جمع بندی خیلی به یادموندنی نداره. البته ویلین های معرفی شده هم اونقدر جذاب نیستن. گرافیک بازی یکی از زیباترین عناوینی هست که من تو این نسل تجربه کردم و شاید اگر مشکلات و گلیچ ها را نداشت در سطح بهترین ها قرار می گرفت.

در نهایت یک چیز دیگه که خیلی از Jedi Survivor پسندیدم حجم محتوایی هست که ارائه میکنه. خط داستانی بازی حدود 16-17 ساعت زمان میبره. کنار اون Side Quest های نسبتا ساده و کالکتیبل های بازی قرار میگیره که میتونه همین میزان ساعت (در کنار تروفی ها) سرگرم کنه که برای من به شخصه Perfect Length هست. در نهایت باید اضافه کنم که شخصیت پردازی کل تو این نسخه به مراتب بهتر هست و بیشتر میشه باهاش ارتباط گرفت .

امتیاز 8.9/10
 
Mafia: The Old Country ----------- 4

+ داستان، روایت و شخصیت‌پردازی خوب
+ گرافیک بصری زیبا


- گیم‌پلی محدود و کم عمق
- مراحل و ماموریت‌های نه چندان جذاب و اکثرا تکراری
- مشکلات فنی گرافیکی مثل Pop-in و افت فریم
- جهان باز بدون هیچ گونه اکتیویتی‌ و فعالیت‌های جانبی
 
Doom the Dark Ages

نکات مثبت:
  • کاملترین، جذابترین و نفس گیر ترین مبارزاتی که تاکنون در سری دیدیم​
  • سپر، گرز و سلاحهای متنوع و خوش دست​
  • گرافیک عالی و روان​
  • شخصیت منفی (آنتاگونیست) جذاب​
  • وجود آیتم های کالکتبل و آپگرید زیاد و راههای مخفی بدست آوردنشون​

نکات منفی:
  • تکراری شدن اواخر بازی​
  • تنوع پایین در طراحی مراحل​
  • نسبتا آسون بودن بازی در سختی نرمال و عدم نیاز به آپگریدهای زیاد​
  • مراحل اژدها سواری​
  • کاش فینیشرها حذف نشده بودن​

نسخه جدید Doom طبق معمول از راه رسید و بنظرم بازم مثه سیاق شماره قبلی با بازی مواجه هستیم که رو نقاط قوت بازی بشدت کار شده و از این لحاظ با یه چیز غولی طرفیم، ولی از اون طرف بازم نتونستن نقاط ضعف بازی رو بهبود بدن و هر چی تلاش کردن نقاط ضعف بازی باقی مونده. نقاط ضعف بازی هم مثه دو شماره قبل تکراری شدن بازی تقریبا در یک سوم آخرش به دلیل طراحی و رویه پیشروی ماموریت هاست. جایگزینی بخش های پلتفرمینگ بازی با تایتان سواری و اژدها سواری هم نتونسته این ضعف رو پوشش بده و متاسفانه یکم هم کارو بدتر کرده(مخصوصا اژدها سواری).
مبارزات بسیار نفس گیر و هیجان انگیز که بنظر کمی آسون تر شده (و سختی بیشتر با شخصی سازی به دست خود پلیر سپرده شده) در یک سوم اخر بازی به دلیل تکرار بیش از حد فرآیند: "وارد منطقه شو، دنبال چند تا چیز برو، برای هرکدوم تو یه آرنا بجنگ، کلید پیدا کن و برو بعدی" اون درخشش خودش رو از دست میده.
حذف فینیشرها هم بنظرم بی دلیل بود و میتونست برای پلیرها اختیاری باشه.
در نهایت در شماره آینده Doom امیدوارم دیگه این همه منابع خودشون رو صرف بهبود مبارزات بازی نکنن(چون واقعا به حد کافی درجه یک شده) و بجاش تیم خلاق بازی کل فکرشون رو صرف متنوع کردن ماموریت ها و طراحی مراحل بکنن.

امتیاز نهایی: 8.5/10

.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or