اطلاعات رسمی، اخبار، شایعات و مباحث Nintendo Switch 2

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیش بینی فروش Nintendo Switch 2 در طول عمرش

  • شکست تاریخی - زیر 20 میلیون دستگاه

    رای‌ها: 0 0.0%
  • شکست کامل - 20 تا 40 میلیون دستگاه

    رای‌ها: 0 0.0%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    90
  • نظرسنجی بسته شده است .

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Thread Header.png


سال 2017، نینتندو به صورت رسمی با عرضه کنسول نینتندو سوییچ وارد بازار در آن زمان نه چندان مطمئن کنسول های هیبریدی شد. دستگاه های ویدیو گیم که به راحتی بین تلویزیون و حالت هندهلد توانایی جابجایی داشتند.
موفقیت نینتندو سوییچ و فروش بیش از 150 میلیون دستگاهی آن باعث شد نه تنها اعتماد بازار برای باری دیگر به سمت نینتندو بازگردد، بلکه کنسول های هندهلد و هیبریدی شاهد یک احیا و جهش دوباره شوند و رقبای جدیدی در این زمینه برای نینتندو ظاهر شوند

نینتندو سوییچ با عمر 8 سال و سه ماهه خود، یکی از پردوام ترین کنسول های خانگی بازار لقب گرفت و انتظارات برای نسل بعد نینتندو در چند سال آخر عمر کنسول سر به فلک رسید تا این که نهایتا در ژانویه سال 2025، کنسول نسل بعدی نینتندو تحت عنوان Nintendo Switch 2 برای عرضه در ژوئن سال 2025 معرفی شد.

تاپیک زیر به منظور معرفی، اطلاع رسانی اخبار مربوطه و بحث پیرامون شایعات آن زده شده.

features copy.png
  • اندازه بزرگتر دستگاه، صفحه و کنترلرها​
  • جویکان ها (که به نام جویکان 2.0 شناخته می شوند) این بار به جای ریل به وسیله رابط های مغناطیسی به دستگاه اصلی وصل می شوند.​
  • اضافه شدن دکمه C به جویکان سمت راست که قابلیت Game Chat را فعال می کند​
  • Game Chat مشابه دیسکورد به کاربران اجازه چت صوتی، تصویری و اشتراک گذاری صفحه بازی خود را تا سقف چهار نفر می دهد​
  • دستگاه یک پورت USB C در بالای خود نیز جهت اتصال شارژر در حالت روی میز و اتصال لوازم جانبی در حالت داک را به دستگاه می دهد​
  • پایه های حالت رومیزی طراحی نوینی داشته و اجازه ایستایی در زاویه های مختلفی را به دستگاه می دهد.​
  • با قابلیت Game Share می توانید بازی های چند نفره ای که از این قابلیت پشتیبانی می کنند را با دستگاه های نزدیک خود یا از طریق Game Chat تا سقف چهار نفر به طور کامل به اشتراک بگذارید تا همه با دانلود بازی روی 4 دستگاه بدون خرید 4 نسخه از بازی، با هم به صورت چند نفره آن بازی را تجربه کنند (مشابه قابلیت Download Play کنسول DS)​
  • اضافه شدن دوربین به محصولات جانبی دستگاه جهت چت تصویری و برخی قابلیت های جزئی در بازی های مختلف (مشابه با کینکت و PS Move)​
  • بکوارد کامپتیبیلیتی و قابلیت اجرای بازی های سوییچ به واسطه Translation Layer در سطح سخت افزار و نرم افزار​
  • بزرگتر شدن دکمه های SL و SR برای راحتی بهتر و جنس فلزی آن ها به منظور اتصال مغناطیسی جویکان ها به دستگاه​
  • اضافه شدن دکمه های قابل مپ کردن GL و GR در جایگاه جویکان و دسته پرو کنترلر​
  • افزایش قدرت و دقت HD Rumble در جویکان 2.0​
  • اضافه شدن یک واحد خنک کننده به داک دستگاه جهت تهویه بهتر دستگاه در حالت داک​
  • قابلیت تبدیل شدن جویکان ها به موس به واسطه لیزر آپتیک کنار جویکان ها​


Hardware copy.png
166mm x 272mm x 13.9mm در حالت متصل به جویکان ها - ضخامت دستگاه با احتساب بیرون آمدگی دکمه های ZL و ZR به 30.7mm می رسد​
ابعاد​
تقریبا 401 گرم - در صورت اتصال جویکان ها این وزن به تقریبا 534 گرم خواهد رسید​
وزن​
صفحه LCD Color Gamut با ابعاد 7.9 اینچ - رزولوشن 1920x1080 - پشتیبانی از HDR10 - پشتیبانی از VRR - با پشتیبانی از نرخ نمایش 120 فریم بر ثانیه​
صفحه نمایش​
چیپ شخصی سازی شده و کاستوم مید انویدیا (اطلاعات بیشتر در حال حاضر در دسترس نیست)​
CPU/GPU​
256 گیگابایت حافظه UFS - با قابلیت افزایش به وسیله کارت های MicroSD Express تا حداکثر 2 ترابایت (بخشی از حافظه مختص به سیستم عامل دستگاه است)
حافظه دستگاه​
Wi-Fi 6.0 - بلوتوث - پورت LAN​
قابلیت های ارتباطی​
حداکثر خروجی: 3840x2160, 60 fps - توانایی خروجی 120fps در حالت های 1920x1080 و 2560x1440 - پشتیبانی از HDR​
خروجی تصویر​
خروجی خطی PCM 5.1ch 0 (خروجی به وسیله کابل HDMI) - خروجی Surround Sound از طریق اتصال به هدفون یا اسپیکرهای خود دستگاه​
خروجی صوتی​
Stereo با بهبود ساختار جهت تولید صداهای واضح و شفاف تر​
اسپیکر​
مجهز به میکروفون داخلی با پشتیبانی از Noise Cancelling و Echo Cancelling​
میکروفون​
دکمه پاور - دکمه های تنظیم صدا​
دکمه های فرعی​
دو پورت USB C یکی در بالای دستگاه و یکی در پایین دستگاه - پورت LAN روی داک - پورت USB 3.0 روی داک - خروجی Audio Jack 3.5mm
پورت های ورودی​
مجهز به باتری لیتیوم با ظرفیت 5220mAh - غیر قابل تعویض - با عمر 2 الی 6.5 ساعت بسته با تنظیمات درخشش صفحه و سنگینی پردازش بازی​
باتری​
حدود 3 ساعت (این زمان تقریبی در صورت قرار گرفتن دستگاه در حالت Sleep Mode محاسبه شده)​
مدت زمان شارژ​

others copy.png

یک مدت پیش موقع رونمایی کامل از کنسول تو دایرکت 2 آوریل 2025 یه مجموعه ای از سوالات و ابهامات به وجود اومده بود که تو بخش زیر بهشون جواب میدیم. اگه سوالات رایج دیگه ای در مورد ماهیت دستگاه باشه هم به مرور به این زیر اضافه میشن
قیمت کنسول چقدره؟ به صرفه است؟

قیمت کنسول تو آمریکا 450 دلاره

اگه بخوایم مقایسه کنیم، این کنسول 50 دلار از ارزون ترین ورژن استیم دک (256 گیگ) گرون تره.
طبیعتا با احتساب صفحه نمایش بزرگ تر، داشتن داک مجهز به فن و دم و دستگاه جویکان ها، این 50 دلار افزایش قیمت چندان غیر منطقی نیست. (اطلاعات دقیق از سخت افزار و مشخصات فنی سوییچ 2 در دسترس نیست که بخوایم اون رو مقایسه کنیم و قیمت رو بسنجیم)

البته دو مورد رو در مورد استیم دک لحاظ کنید.
اول این که این دستگاه اساسا بازی فیزیکی نمیخوره و تماما مبتنی به استیم ـه که منبع اصلی جذابیت شه
و دوم این که خط عرضه استیم دک خیلی محدودتره و بیشتر دست والو ـه تا شرکت های ثانی. این نوع عرضه مستقیم به طبع رو قیمت اثر داره.

تو ژاپن دارن برای زبان های متفاوت رو کنسول از مشتری پول میگیرن؟

نه :))

این خیلی جالبه
تو ژاپن بنا به دلایل عجیب اقتصادی، نینتندو انگار میتونه کنسول رو خیلی ارزون تر بده و در اقدامی عجیب و غریب جای این که بگن "نه" و تو ژاپن هم کنسول رو هم قیمت بقیه جاهای دنیا بدن، تصمیم گرفتن یه سیاست احاطه محور تر اتخاذ کنند و دو تا ورژن ریجن لاک و ریجن آل بدن بیرون

اون ورژن ریجن لاک فقط زبون ژاپنی رو ساپورت می کنه و خیلی ارزون تره

ورژن ریجن آل، مشخصا ورژنیه که همه زبون ها رو ساپورت می کنه.
در حقیقت حتی اگه زبون تون هم خوب باشه بعیده ورژن ژاپنی سوییچ 2 خارج از ژاپن به دردتون بخوره، چون احتمالا استور اش خارج از ین ژاپن هیچ ارزی رو قبول نکنه.

بازی های سوییچ 2 واقعا 90 دلارند!

خیر!
سوییچ 2 تو آمریکا بازی هاش به صورت نرمال 70 دلاره که استاندارد این نسله با توجه به تورم و...
نکته ای که هست اینه که این بحث پیش اومده که بازی های فیزیکی گرون تر از بازی های دیجیتالی اند.

این قضیه تو آمریکا صادق نیست و msrp جهانی بازی ها همون نرخ 70 دلاره و اون عکسی که دیدید پخش شده مربوط به اروپا است. تو ژاپن هم مدت هاست که بازی های فیزیکی از دیجیتالی گرون تر اند

مسئله اینه که چندتا بازی هستند که قیمت 80 دلار دارند
این بازی ها:
  • The Legend of Zelda Tears of the Kingdom NS2 Edition
  • Kirby and the Forgotten Land NS2 Edition
  • Mario Party Jamboree NS2 Edition
  • و Mario Kart World اند.
سه تا بازی اول رو جلوتر تو بخش ارتقای بازی ها توضیح میدم
ولی ماریو کارت ورلد عملا بازی ایه که نینتندو مشابه Zelda: TotK روی سوییچ روی یه کالیبر بالاتر در نظر گرفته و 10 دلار گرون تر از بازی های استاندارد داره عرضه می کنه (که حتی با در نظر گرفتن وسعت بازی بازم منطقی نیست)
مشخص نیست بازی بعدی ای که نینتندو تو این کالیبر در نظر بگیره چیه. ولی از اون جا که پلتفرمر سه بعدی مطرح بعدی نینتندو که Donkey Kong Bananza باشه همون 70 دلار استاندارده، نمیشه خیلی قاعده ای تعیین کرد.

+ Mario Kart World به صورت باندل با نینتندو سوییچ 2 به صورت محدود تو قیمت 500 دلار عرضه میشه که قیمت بازی رو 50 دلار می کنه.

چت آنلاین تو نینتندو پولیه!؟!؟

این یکی جای دفاع نداره و بله
چت آنلاین نینتندو که به دکمه C Button وصله یکی از قابلیت های منحصر به سرویس آنلاین نینتندوئه

سرویس آنلاین نینتندو با اشتراک 20 دلار در سال اجازه دسترسی به موارد زیر رو میده
  • Cloud Save
  • Online Play
  • Game Chat
  • NES Classics
  • SNES Classics
  • Gameboy Classics
  • Nintendo Music App
  • Tetris 99 & F-Zero 99
  • Game Vouchers

از اون جا که چت آنلاین اساسا قابلیتیه که برای بازی های آنلاین ساخته شده، محدود به سرویس بودنش غیر عقلانی نیست. طبیعتا خیلی استفاده نداره همچین قابلیتی خارج از بازی های انلاین
و اگه اشتباه نکنم بازی های F2P حتی رو خود سوییچ هم آنلاین چت خودشون رو داشتند و بعیده احتیاج به سرویس گیم چت خود نینتندو و قابلیت های دوربین اش داشته باشند. اورآل هم خود سرویس آنلاین نینتندو تو سطح اول تقریبا هیچ قیمتی نداره (مخصوصا اگه با پلن خانواده برید که میذاره 8 نفر با 35 دلار یه سال اشتراک داشته باشند که میشه نفری تقریبا 4.4 دلار تو سال) و امتیازاتی که میده هر چند خیلی شگفت انگیز نیستند قطعا به این قیمت می ارزند

مخصوصا سیستم Game Voucher که میذاره با خرید یه بلیط 100 دلاری، دو تا بازی منتشر شده توسط خود نینتندو رو به صورت دیجیتالی بخرید
من خودم چند بار این جوری 20 دلار 20 دلار سیو کردم :دی (سر Zelda TotK که تونستم 30 دلار سیو کنم!)
البته احتمالا با افزایش قیمت ها تو نسل جدید، این بلیط ها هم بشن 120 دلار که اون 20 دلار سیو شدنه ثابت بمونه

ولی خلاصه تو استور نینتندو، بازی های نینتندو شاید هیچ وقت تخفیف نخورن، ولی اگه این اشتراک رو داشته باشید، عملا همیشه 10 دلار زیر قیمت اند :D

تو کارتریج های فیزیکی 90 دلاری سوییچ 2 بازی نیست!!!!؟؟؟

اینم نه!

یه خبری پخش شده که کارتریج های فیزیکی نینتندو سوییچ 2 بدون بازی اند و فقط میتونی باهاشون بازی رو از استور دانلود کنی
که رک بگم احمقانه است. تو همون دایرکت گفتن که کارتریج های قرمز سوییچ 2 سرعت انتقال داده شون بیشتره. اگه قرار بود توشون بازی نباشه که چرا باید سرعت انتقال دیتاشون بیشتر باشه
این جاست که میگم نینتندو تو خبررسانی قهوه ای کرده رفته و اینا به مرور زمان سوءتفاهم هاش رفع میشه :دی

مشابه سوییچ 1، Xbox Series X|S و PS5 یه سری بازی های فیزیکی هستند که وقتی کیس رو باز می کنید توش بازی نیستند.
حالا یا دیسک و کارتریج کل بازی رو شامل نمیشه و باید برای اجرا، یه بخشی رو از استور بگیری
یا کلا دیسک و کارتریج خالیه و باید بازی رو از استور بگیری
یا فقط تو جعبه بازی یه کد برای دانلوده

نینتندو برگشته گفته این خیلی پیچیده است و هر کی نمیخواد کامل بازی رو تو پکیج کنه رو به گزینه دوم محدود کرده.

یعنی شما اگه میخوای بازی ات تو کیس و جعبه تو فروشگاه ها باشه، دیگه نمیتونی فقط کد خالی باشه. باید بازی کارتریج داشته باشه و اون کارتریج حکم لایسنس بازی رو اجرا کنه
این باعث میشه دیگه بازی های فیزیکی ای که می خرید یه کد یه بار مصرف نداشته باشه. حتی اگه شما با اون کارتریج باید بازی رو کامل دانلود کنید، بازم میتونید بازی رو بفروشید و معاوضه کنید و اون ماهیت فیزیکی بودنش رو داره، ولی خب دیگه دیتا روش نیست.

همون جور که گفتم این شامل همه بازی ها نمیشه.
این کاملا بسته به انتخاب ناشر داره.
احتمالا خیلی از ناشرهای ثردپارتی به خاطر گرون بودن هزینه ساخت کارتریج ها، نخوان دیتای بازی رو روی کارتریج ها بریزن، یا شایدم به خاطر حجم خیلی بالای بازی و محدودیت 64 گیگی کارتریج های سوییچ 2، صرفا به کارتریج خالی اکتفا کنن. ولی خب خیلی ناشرها هم مثل خود نینتندو و CDPR و... بازی های فیزیکی رو کما فی السابق روی کارتریج دارن

دوباره هم بگم، عین این مورد روی سوییچ 1 بود و واقعا چیز جدیدی نیست. نینتندو از اول به ناشرها این آپشن رو برای عرضه فیزیکی بازی ها می داده. الان اتفاقا سخت گیرتر و یکپارچه تره این قضیه

کنسول DLSS و Raytracing نداره تو سال 2025 عزیز؟

هم انویدیا هم نینتندو تایید کردن که کنسول از Ray Tracing و DLSS پتشیبانی می کنه و RT Core و Tensor Core های مربوطه تو سخت افزار سوییچ 2 لحاظ شده
منتها عمق فنی این کار رو هنوز چیزی ازش نگفتن و از نمایش های فعلی واقعا نمیشه چیز خیلی مستندی پیدا کرد.

ولی خب تاییدیه اش فعلا هست.

برای ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 باید دوباره پول بدی!؟

اوه اوه اوه
توضیح این سخته
لعنت بهت نینتندو :Wallbash: این چه طرز ارتقاء بازی بود که تو لحاظ کردی آخه!!

همون جور که تو دایرکت گفتن شما سه نوع بازی رو روی سوییچ 2 بازی می کنید
  • بازی های خود سوییچ 2 (که رو سوییچ 1 قابل اجرا نیستند)
  • بازی های سوییچ 1 (که بکوارد کامپتیبل رو سوییچ 2 قابل اجرا اند)
  • بازی های ورژن سوییچ 2 (که روی سوییچ 1 بدون قابلیت های این ورژن قابل اجران)
مسئله ما دسته سوم این بازی هاست که میخوایم ببینیم چطوریه قضیه شون

قبل از هر چیز. یه موردی این جا خیلی گنگه. 95 درصد بازی های سوییچ 1 که تو دسته سوم نیستند و بکوارد کامپتیبل روی سوییچ 2 اجرا میشن هنوز معلوم نیست بای دیفالت موقع اجرا شدن بهتر اجرا میشن، پچ میگیرن یا نه، این مخصوصا در مورد بازی های تردپارتی خیلی اهمیت داره. چون بیشتر این برنامه هایی که جلوتر میگیم مختص بازی های خود نینتندو و برنامه های خود همون شرکته و بقیه کمپانی های ثردپارتی و حرکت هایی که میتونن بزنن خیلی مبهم تره و همین خیلی رو مخه. خیلی از بازی های خود نینتندو هم فعلا تکلیف شون معلوم نیست که دقیقا چی به چیه. حداقل میدونیم رو سوییچ 2 درست اجرا میشن ولی از ارتقاء و اینا واقعا خبر نداریم

ارتقاء بازی ها از سوییچ 1 به سوییچ 2 در حقیقت در سه دسته قرار میگیرند (می فهمید وقتی میگم بیخودی پیچیده است یعنی چی؟ :دی همین الان از یه دسته دوباره سه تا دسته دیگه فورک خورد :دی)
  • دسته اول: بازی هایی که با یه آپدیت و پچ ساده به صورت مجانی روی سوییچ 2، رزولوشن و فریم ریت بهتر دریافت می کنن: نمونه های این دسته شامل Super Mario Odyssey و ARMS و ... میشه، نینتندو یه لیست 10 15 تایی از بازی های این شکلی رو داده بود بیرون الان به یاد ندارم دیگه چیا توش بود
  • دسته دوم: بازی هایی که علی رغم آپدیت رو نحوه اجرا و کیفیت بصری بازی، یه سری ویژگی های جدید مختص سوییچ 2 دریافت می کنند. مشابه قابلیت های Zelda Notes تو جفت زلداهای سوییچ، یا مودهای گرافیکی مختلف برای Metroid Prime 4 و حالت کنترل جدیدش با موس. این دسته از بازی ها رو باید 10 دلار بدید تا به نسخه نینتندو سوییچ 2 ارتقا بدید. این بازی ها با تمام ویژگی های جدید و ده دلار قیمت بیشتر به صورت فیزیکی دوباره برای خرید روی سوییچ 2 در دسترس هستند.
  • دسته سوم: اینا بازی هایی اند که علی رغم ارتقاء جلوه های بصری و رزولوشن و فریم ریت، جدا از قابلیت های جدید، محتواهای انحصاری جدید هم دارن و عملا یه DLC هم سوار بازی شده همراه با ارتقاشون به نسخه نینتندو سوییچ 2. نمونه های این دسته الان Mario Paty Jamboree و Kirby and the Forgotten Land اند. این بازی ها برای ارتقا احتیاج به یک بسته 20 دلاری دارند که هم خود ارتقاء و هم محتوای اضافه رو توجیه کنه.

حالا میدونید نکته وحشتناک این قضیه کجاست؟
این بازی هایی که گفتم طبیعتا هیچ وقت کاهش قیمت نخوردن. داریم در مورد نینتندو صحبت می کنیم :دی لذا با این آپگرید پک دوباره قیمت شون تصاعدی رفته بالا
برای همینه که سه تا از بازی هایی که الان 80 دلارند، همین بازی های ارتقا یافته اند. دو تاشون که از دسته سوم اند و به خاطر محتوای اضافه یهو 80 دلار شدند.
اون یکی هم Zelda TotK ـه که با این که آپگرید پک اش 10 دلاره ولی چون خود بازی از همون اول 70 دلار بوده یهو اینم شده 80 دلار.
از اون طرف خود بازی های سوییچ که تو دسته دوم اند الان دوباره 70 دلارند. که اصن مغز آدم سوت می کشه چطور همچین سیاست قیمت گذاری ای به ذهن نینتندو رسیده :Wallbash: و نخواستن از خر شیطون کوتاه بیان که ده دلار زیر قیمت همه بازی های انحصاری سوییچ بکشن که همه چیز با عقل جور دربیاد. ~X(

ولی خب کیا ایها حال وضعیت ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 یه همچین وضعیت قاراشمیش ـیه و به نظرم بزرگترین موردیه که نینتندو واقعا باید یه تجدید نظر کلی کنه رو سیاست هاش.


و البته کی میتونه فراموش کنه این تاپیک تا 4 سال به عنوان تاپیک "شایعات کنسول بعدی نینتندو" فعالیت داشت و توش در مورد اخبار و لیک ها و گزارش های بعضا راست و بعضا دروغین دستگاه می نوشتیم و بحث می کردیم. تمام این بحث ها هنوز هست و نقاط کلیدی اخبار هنوز لینک هاشون هست تا ریشه این تاپیک و این که چطور از آگوست 2020 تا ژوئن 2025 صبر و بحث کردیم آرشیو باشه
اطلاعات بدست اومده از دیتاماین کردن فریم 10.0.2 نینتندو سوییچ

اطلاعات لیک شده توسط Nate The Hate (عرضه 2021 و مشخصات کلی دستگاه)

گزارش سایت Sina از تولید کننده های مربوط

گزارش بلومبرگ از سفارشات نینتندو به سامسونگ جهت تولید صفحات OLED جدید

شایعات مربوط به توقف تولید چیپ های Tegra +X1 و Tegra X1 از طرف انویدیا

گزارش سوم بلومبرگ (غیرقابل دسترس از طرف عموم) در رابطه با تاریخ عرضه، قیمت و پیش بینی فروش + تکمیلی

شایعه استفاده از تکنولوژی معماری Ada Lovelace انویدیا در ورژن بعدی سوییچ

گزارش Nikkei از برنامه نینتندو برای سال مالی 2021 و تایید وجود کنسول قویتر از طرف نینتندو برای عرضه در این بازه زمانی

معرفی کنسول جدید سوییچ قبل از E3 2021 به گزارش تاکاشی موچیزوکی، یوروگیمر و امیلی راجرز

گزارش Vandal از تولید کننده چینی و مشخصات ظاهری کنسول جدید سوییچ + تکمیلی

اطلاعات در مورد خروجی تصویر سوییچ از تایوان (1440p/30FPS داک - 720p/120FPS دستی)

معرفی رسمی مدل OLED سوییچ توسط نینتندو + اطلاعات تکمیلی

11 دولوپر مختلف کامل به کیت 4K ـی سوییچ دسترسی داشته اند

4K ready بودن داک جدید مدل OLED

لو رفتن ویژگی های تراشه سوییچ بعدی (معماری Ampere، پشتیبانی از Ray Tracing و DLSS) براساس لیک های انویدیا

غیر قابل مشاهده شدن ویدیوهای معرفی مدل OLED و Lite و آغاز دوباره گمانه زنی ها

گزارش Nikkei از برنامه های نینتندو و مذاکرات این شرکت با کارخانه ها جهت تولید انبوه کنسول بعدی

گزارش VGC از برنامه نینتندو برای عرضه کنسول بعدی خود در سال 2024

گزارش VGC از نمایش نینتندو از کنسول نسل بعدی نینتندو با سازندگان در گیمزکام 2023 + امکان اجرای Matrix Awakens روی کنسول

لیک Nate the Hate از نمایش پشت پرده گیمزکام، اجرای Zelda: Breath of the Wild به صورت 4K60 بدون هیچ گونه لودینگ

گزارش یوروگیمر و دیجیتال فاندری از چیپ T239 (گرافیک احتمالی نسل بعد نینتندو) و توانایی های آن

لیک شدن تصاویر مادربورد کنسول نسل بعدی نینتندو و تایید وجود چیپ انویدیا و بردهای سامسونگ روی آن

لیک شدن تصاویر جویکان و تایید افزایش سایز، مغناطیسی بودن (عدم وجود ریل) و بزرگ تر شدن دکمه های SL و SR

معرفی رسمی Nintendo Switch 2 از طرف نینتندو با تریلری کوتاه از ظاهر سخت افزار
 
آخرین ویرایش:
بهترین نقد و بررسی پرو کنترلر سوییچ 2



به نظر میاد واقعا نینتندو گل کاشته
و در عین حال یکی از پیچیده ترین پروسه های تشریح شدن رو داره کنترلر که اصلا برای تعمیر خوب نیست
ولی خب حداقل کنترلر از لحاظ کیفی اون قدر خوب هست که نخواد به همچین مشکلاتی بخوره
واقعن حیفه که با وجود این کیفیت ساخت عالی بازم نیومدن با استفاده کردن از آنالوگ مگنتی بی نقصش کنن ! :-w
پ.ن:
یه چیزی که مشخصه از یه طرف زغالی ها قابل دسترس تره ولی از اون طرف آنالوگ هارو سخت تر میشه بهشون دسترسی پیدا کرد
 
آخرین ویرایش:
فکر کن طرف اومده صفحه ۱۲۰ هرتز vrr دار زده بعد هنوز یک بازی 120 هرتزی براش نیومده
آخه فاز نینتندو چیه
لامصب همون ۶۰ میزدی بجاش باتری یا صفحه رو بهتر میگذاشتی
بازی دو بعدی چیه نیم ساعت بازی میکنی باتری انگار آب میشه 😐
 
فکر کن طرف اومده صفحه ۱۲۰ هرتز vrr دار زده بعد هنوز یک بازی 120 هرتزی براش نیومده
آخه فاز نینتندو چیه
لامصب همون ۶۰ میزدی بجاش باتری یا صفحه رو بهتر میگذاشتی
بازی دو بعدی چیه نیم ساعت بازی میکنی باتری انگار آب میشه 😐
به نظر منم 120 هرتزش اضافه کاری بود چون قدرت کنسولی که در حد استیم دکه(خود دک یک سوم راگ الای ایکس قدرت داره) اصلا بالای 60 نمی ره بازی هاش تازه استیم دک 720 هست صفحه نمایشش نه فول اچ دی
همون 60 فریم با رزولوشن نیتیو یا لاقل غیر مات بده ما راضیم بازی 30 فریم نباشه فقط
الان مقایسه نسخه یک اولدش یا با اولد استیم دک با صفحه نمایش این ادم می بینه از زندگی سیر می شه با گوشی موبایلی که اولد هست ببینید به عمق فاجعه پی می برید (قسمت دیسپلی)

باید برای نسخه اولدش که لاقل 8 نانو نباشه(کی دیگه 8 کار می کنه اخه) 3 4 شده باشه صبر کرد هم دما نویزش درست می شه هم صفحه نمایشش. شایدم تا اون موقع هکم شده باشه
 
  • Like
Reactions: blak
به نظر منم 120 هرتزش اضافه کاری بود چون قدرت کنسولی که در حد استیم دکه(خود دک یک سوم راگ الای ایکس قدرت داره) اصلا بالای 60 نمی ره بازی هاش تازه استیم دک 720 هست صفحه نمایشش نه فول اچ دی
همون 60 فریم با رزولوشن نیتیو یا لاقل غیر مات بده ما راضیم بازی 30 فریم نباشه فقط
الان مقایسه نسخه یک اولدش یا با اولد استیم دک با صفحه نمایش این ادم می بینه از زندگی سیر می شه با گوشی موبایلی که اولد هست ببینید به عمق فاجعه پی می برید (قسمت دیسپلی)

باید برای نسخه اولدش که لاقل 8 نانو نباشه(کی دیگه 8 کار می کنه اخه) 3 4 شده باشه صبر کرد هم دما نویزش درست می شه هم صفحه نمایشش. شایدم تا اون موقع هکم شده باشه
120 هرتز کردن صفحه نمایش بخاطر این هست که فریم بازی زیر ۶۰ باشه(نه زیاد نهایت تا ۴۵ فریم ) شما همون حس روون بودن ۶۰ فریم رو احساس میکنی
کاری که با vrr و انویدیا gsync روی صفحه نمایش 120 هرتز انجام میدن
اتفاقا نینتندو یکی از کارهای خوبش همین بوده
مشکل باطری ضعیفی هست که استفاده شده و شارژ دهی کمی داره نسبت به این سخت افزار
 
120 هرتز کردن صفحه نمایش بخاطر این هست که فریم بازی زیر ۶۰ باشه(نه زیاد نهایت تا ۴۵ فریم ) شما همون حس روون بودن ۶۰ فریم رو احساس میکنی
کاری که با vrr و انویدیا gsync روی صفحه نمایش 120 هرتز انجام میدن
اتفاقا نینتندو یکی از کارهای خوبش همین بوده
مشکل باطری ضعیفی هست که استفاده شده و شارژ دهی کمی داره نسبت به این سخت افزار
اون خیلی به هرتز ربطی نداره تنها مزیت 120 اینکه می شه بازی ها رو بیان روی 40 فریم لاک کنن که به مراتب بهتر از 30 فریمه اشغاله
اما VRR کنسولای دستی و همین سوییچ از 48 هرتز شروع می شن یعنی اگه دراپ زیاد بخوردن سازنده غیر فعالش می کنه
چیزی که روانش می کنه همون هرتز هست یعنی الان هکرهای سوییچ 1 اومدن هرتز دستی تا 40 اوردن پایین یعنی از 40 تا 64 برای ال سی دی تا 75 قابل تنظیمه و خودم تست کردم 45 هرتز 45 فریم ثابتش خیلی نرم و روانه نه به اندازه 60 اما اختلافش زیادم نیست فرسخ ها از 30 فریم بهتره اما
کلا برای نینتندو باید صبر کرد امروز با NEW 3DS XL بازی کردم چقدر چسبید چقدر جای 3D ها خالیه
کلا کنسولای بین نسلیش اکثرا نیتندو چیز خیلی بهتری می شن برعکس سونی که تف مال می کنه. افزایش قیمت هاشم منطقی تره
 
بعد از اتمام بانانزا گفتم بره یه سر به استور بزنم ببینم نسخه 2D از دانکی کانگ چی هست چون ترجیح خودم نسخه دو بعدی هست که دوتا گزینه پیش روم قرار داشت:

۱. Donkey Kong Country Returns HD که نسخه ریمستر بازی نسخه Wii سال ۲۰۱۰ هست.

۲. Donkey Kong Country Tropical Freeze که نسخه ریمستر بازی نسخه Wii U سال ۲۰۱۴ هست.

جالبه بدونید دو نسخه رو نینتندو داره الان به قیمت فول پرایس ۶۰ دلاری تقدیمتون می‌کنه ولی خب برای کانتری ریتنز یه نسخه دمو در دسترس گذاشته که شامل سه تا مرحله از بازی میشه و ما هم اینو دانلود کردیم.

باورتون نمیشه چقدر درگیر و مجذوب بازی شدم. اغراق نمیکنم بگم بیشتر از بانانزا بهم خوش گذشت :دی خلاصه اینکه بازی رو ویش لیست کردم بلکه یه روزی تخفیفی چیزی خورد چون حتی با اینکه از بازی خوشم اومد حقیقتا تو کتم نمیره واسه بازی Wii که یه ریمستر سطحی گرفته ۶۰ دلار پول بدم :دی

یه اسکرین شات از بازی میزارم که خودم خیلی خوشم اومد از طراحی این مرحله:

1000015376.jpg
 
بعد از اتمام بانانزا گفتم بره یه سر به استور بزنم ببینم نسخه 2D از دانکی کانگ چی هست چون ترجیح خودم نسخه دو بعدی هست که دوتا گزینه پیش روم قرار داشت:

۱. Donkey Kong Country Returns HD که نسخه ریمستر بازی نسخه Wii سال ۲۰۱۰ هست.

۲. Donkey Kong Country Tropical Freeze که نسخه ریمستر بازی نسخه Wii U سال ۲۰۱۴ هست.

جالبه بدونید دو نسخه رو نینتندو داره الان به قیمت فول پرایس ۶۰ دلاری تقدیمتون می‌کنه ولی خب برای کانتری ریتنز یه نسخه دمو در دسترس گذاشته که شامل سه تا مرحله از بازی میشه و ما هم اینو دانلود کردیم.

باورتون نمیشه چقدر درگیر و مجذوب بازی شدم. اغراق نمیکنم بگم بیشتر از بانانزا بهم خوش گذشت :دی خلاصه اینکه بازی رو ویش لیست کردم بلکه یه روزی تخفیفی چیزی خورد چون حتی با اینکه از بازی خوشم اومد حقیقتا تو کتم نمیره واسه بازی Wii که یه ریمستر سطحی گرفته ۶۰ دلار پول بدم :دی

یه اسکرین شات از بازی میزارم که خودم خیلی خوشم اومد از طراحی این مرحله:

View attachment 389156
بخیل تر از نینتندو نیست همه میدونن 😬
 
این یکی دو هفته به نظرم برای بازی های تردپارتی روی سوییچ 2 هفته های به شدت جالبی بودن
از طرفی یه سری دمو برای مردم و یا پشت درهای بسته به نمایش دراومده که بازخوردهای جالبی داشتن
و از طرفی هم یه سری بازی های خاص عرضه شدن که به نوبه خودشون خیلی مهم بودن...

بریم سراغ دو تا دمویی که مورد بحث بودن (در حقیقت سه تا دمو بود، ولی سومی الان بازیش عرضه شده که خیلی جریان بحث شو عوض کرد.

Elden Ring

این خیلی جالبه، حقیقتا هر کی دموی بازی رو دیده از نمایش بازی راضی نبوده. مخصوصا چون بازی به نسبت خوب رو PS4 اجرا میشده خیلی عجیبه که این قدر بازی تو همون بخش های به نسبت سبک اولیه بازی این قدر رو سوییچ 2 بد اجرا میشه. ولی خب تا عرضه به نسبت فاصله داریم و بعید نیست خیلی از این موارد فیکس شن. ولی چون طرف مقابل باندای و فرام سافتوره چشم هیچ کس خیلی آب نمیخوره
نکته این جاست خیلی این عملکرد بد رو تقصیر خود کنسول انداختن. نظریه ای که بازی های بعدی این پس همه نقض اش می کنن

Final Fantasy VII Remake

این یکی هم با این که دموی بازی ایه که تا عرضه اش فاصله داریم ولی واکنش ها به شدت مثبت بوده. بازی روون به صورت 30 فریم اجرا میشه، از لحاظ گرافیکی هم بین ورژن های PS4 و PS5 ـه. دیجیتال فاندری رو بازی رو ویدیوی پیش نمایش رفته و معتقده تا این جا قشنگ ترین بازی ایه که رو سوییچ دیدن

جدا از این دو تا دمو یه سری بازی هم عرضه شدن

Hollow Knight Silksong

سیلک سانگ بازی به شدت سبکیه. ولی نکته اش این جاست که برخلاف بازی های سبک دیگه، تونسته رو سوییچ 2 مود 120 فریم رو فعال کنه همیشه تو حالت دستی که به نظرم استاندارد مهمی واسه بازی های دو بعدی سبک رو سوییچ 2 ئه در آینده

Cronos: The New Dawn

از این جا به بعد جالب میشه قضیه. سایبرپانک 2077 و مخصوصا دی ال سی فنتوم لیبرتی به نوعی اولین بازی های نسل جدید رو سوییچ بودن که عملکرد فنی به شدت متوسطی تو بخش های سنگین و به اصطلاح "نسل نوین" ش داشت. عرضه کرونوس اگه اشتباه نکنم مصادفه با اولین بازی نسل جدیدی که روی سوییچ 2 به صورت همزمان با بقیه پلتفرم ها عرضه میشه. موضوعی که برای سوییچ 1 تقریبا هیچ وقت اتفاق نیفتاد.
البته تو این دو ماه Split Fiction هم که کامل بازی نسل نهمیه و روی نسل قبل در دسترس نیست هم برای سوییچ 2 عرضه شد و پورت خوبی داشت ولی خب یه اختلاف چند ماهه بین ریلیز بازی برای سوییچ و بقیه پلتفرم ها وجود داشت.

بگذریم. گویا پورت کرونوس واقعا پورت خوبیه. علی رغم کیفیت بصری بالای بازی رو بقیه پلتفرم ها، این جا بازی به صورت 30 فریم کاملا بهینه است و افت فریم نداره ولی یه سری افکت های بصری کامل افت داشتن رو سوییچ و نورپردازی بازی هم ضربه سنگینی خورده که واقعا اتمسفر بازی رو به نحو بدی متحول کرده. اورآل ولی به نسبت اون کیفیت بصری اصلی بازی، به نظر میاد واقعا سازنده ها تونستن یه بازی نسل نهمی رو با عقبگردهای حداقلی نسبت به نسخه های لید پلتفرم بازی رو سوییچ 2 بدن بیرون که فوق العاده است.

Star Wars: Outlaws

این جالبه!
بازی تو اولین دایرکت سوییچ 2 معرفی شد. پورت یکی از نسل نهمی ترین بازی های اوپن ورلد یوبیسافت که حتی رو کنسول ها هم بعضا خوب اجرا نمی شد و برای خیلی ها سوال بود چطور قراره رو سوییچ 2 اجرا شه. تریلر بازی تو اون دایرکت افت فریم محسوس داشت که حتی خود من رو هم به شک انداخت که نکنه این قراره اولین پورت غیر ممکن و در نهایت غیر قابل بازی رو سوییچ 2 باشه (قرعه این نوع پورت به طرز عجیبی به پورت hitman World of Assassination خورد :دی).
بازی هفته پیش یه دمو داشت و اون جا بود که مشابه الدن رینگ داد همه دراومد که بازی به شدت پورت بدیه، افت فریم داره و یوبیسافت حتی نذاشت ما ضبط کنیم دمو رو و...
این جا دیگه واقعا انتظار می رفت وضع خراب باشه و مثل استیم دک، بازی رو سوییچ 2 هم عملا غیر قابل بازی باشه
تا این که این هفته کد نقد بازی ارسال شد برای همه و... واو، بازی واقعا پورت خفنی داره. بازی رسما علی رغم همه افت کیفیت گرافیکی ها قابل انتظار، کیفیت نسل نهمی اش رو حفظ کرده و روون تو همه بخش ها 30 فریم روون اجرا میشه. کیفیت تصویر بالاست و اگه تکنیک upscaling ـی هم در کار بوده، خیلی خودش رو نشون نداده. همه واقعا سورپرایز شدن که به نظر آینده خیلی روشن تری رو برای پورت های سوییچ 2 به تصویر می کشه

طبیعتا باید منتظر عرضه 007 First Light و Borderlands 4 هم بمونیم، چون اون ها هم بازی های نسل نهمی ای اند که سریع برای سوییچ 2 عرضه میشن و عرضه های مهمی هم به حساب میان. پورت ایندینا جونز هم هست البته. دوران جالبی پیش روی سوییچ 2 ئه و داره از آزمون های عجیبی عبور می کنه که فعلا از بیشترش نمره خیلی خوبی گرفته. مواردی که سوییچ 1 بعضا به زور نمره قابل قبول می گرفت و خیلی موقع ها هم به هیچ وجه خوب نبودن بازی ها روش.
 
این جالبه!
بازی تو اولین دایرکت سوییچ 2 معرفی شد. پورت یکی از نسل نهمی ترین بازی های اوپن ورلد یوبیسافت که حتی رو کنسول ها هم بعضا خوب اجرا نمی شد و برای خیلی ها سوال بود چطور قراره رو سوییچ 2 اجرا شه. تریلر بازی تو اون دایرکت افت فریم محسوس داشت که حتی خود من رو هم به شک انداخت که نکنه این قراره اولین پورت غیر ممکن و در نهایت غیر قابل بازی رو سوییچ 2 باشه (قرعه این نوع پورت به طرز عجیبی به پورت hitman World of Assassination خورد :دی).
بازی هفته پیش یه دمو داشت و اون جا بود که مشابه الدن رینگ داد همه دراومد که بازی به شدت پورت بدیه، افت فریم داره و یوبیسافت حتی نذاشت ما ضبط کنیم دمو رو و...
این جا دیگه واقعا انتظار می رفت وضع خراب باشه و مثل استیم دک، بازی رو سوییچ 2 هم عملا غیر قابل بازی باشه
تا این که این هفته کد نقد بازی ارسال شد برای همه و... واو، بازی واقعا پورت خفنی داره. بازی رسما علی رغم همه افت کیفیت گرافیکی ها قابل انتظار، کیفیت نسل نهمی اش رو حفظ کرده و روون تو همه بخش ها 30 فریم روون اجرا میشه. کیفیت تصویر بالاست و اگه تکنیک upscaling ـی هم در کار بوده، خیلی خودش رو نشون نداده. همه واقعا سورپرایز شدن که به نظر آینده خیلی روشن تری رو برای پورت های سوییچ 2 به تصویر می کشه
گفتن بازی قراره بصورت گیم کی منتشر بشه چون کارتریج سرعت ایدال برای انتقال دیتا رو نداره!.
هرکسی به غیر از دانشمندان یوبی‌‌‌سافت این ادعا رو داشت من باور میکردم ولی اینا جزو بدترین آنتی-کاستومرهای حال حاضر هستند.
 
  • Like
Reactions: Z-fan

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or