اطلاعات رسمی، اخبار، شایعات و مباحث Nintendo Switch 2

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیش بینی فروش Nintendo Switch 2 در طول عمرش

  • شکست تاریخی - زیر 20 میلیون دستگاه

    رای‌ها: 0 0.0%
  • شکست کامل - 20 تا 40 میلیون دستگاه

    رای‌ها: 0 0.0%
  • شکست نسبی - 40 تا 60 میلیون دستگاه

    رای‌ها: 0 0.0%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    37
  • این نظرسنجی در این تاریخ بسته خواهد شد: .

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Thread Header.png


سال 2017، نینتندو به صورت رسمی با عرضه کنسول نینتندو سوییچ وارد بازار در آن زمان نه چندان مطمئن کنسول های هیبریدی شد. دستگاه های ویدیو گیم که به راحتی بین تلویزیون و حالت هندهلد توانایی جابجایی داشتند.
موفقیت نینتندو سوییچ و فروش بیش از 150 میلیون دستگاهی آن باعث شد نه تنها اعتماد بازار برای باری دیگر به سمت نینتندو بازگردد، بلکه کنسول های هندهلد و هیبریدی شاهد یک احیا و جهش دوباره شوند و رقبای جدیدی در این زمینه برای نینتندو ظاهر شوند

نینتندو سوییچ با عمر 8 سال و سه ماهه خود، یکی از پردوام ترین کنسول های خانگی بازار لقب گرفت و انتظارات برای نسل بعد نینتندو در چند سال آخر عمر کنسول سر به فلک رسید تا این که نهایتا در ژانویه سال 2025، کنسول نسل بعدی نینتندو تحت عنوان Nintendo Switch 2 برای عرضه در ژوئن سال 2025 معرفی شد.

تاپیک زیر به منظور معرفی، اطلاع رسانی اخبار مربوطه و بحث پیرامون شایعات آن زده شده.

features copy.png
  • اندازه بزرگتر دستگاه، صفحه و کنترلرها​
  • جویکان ها (که به نام جویکان 2.0 شناخته می شوند) این بار به جای ریل به وسیله رابط های مغناطیسی به دستگاه اصلی وصل می شوند.​
  • اضافه شدن دکمه C به جویکان سمت راست که قابلیت Game Chat را فعال می کند​
  • Game Chat مشابه دیسکورد به کاربران اجازه چت صوتی، تصویری و اشتراک گذاری صفحه بازی خود را تا سقف چهار نفر می دهد​
  • دستگاه یک پورت USB C در بالای خود نیز جهت اتصال شارژر در حالت روی میز و اتصال لوازم جانبی در حالت داک را به دستگاه می دهد​
  • پایه های حالت رومیزی طراحی نوینی داشته و اجازه ایستایی در زاویه های مختلفی را به دستگاه می دهد.​
  • با قابلیت Game Share می توانید بازی های چند نفره ای که از این قابلیت پشتیبانی می کنند را با دستگاه های نزدیک خود یا از طریق Game Chat تا سقف چهار نفر به طور کامل به اشتراک بگذارید تا همه با دانلود بازی روی 4 دستگاه بدون خرید 4 نسخه از بازی، با هم به صورت چند نفره آن بازی را تجربه کنند (مشابه قابلیت Download Play کنسول DS)​
  • اضافه شدن دوربین به محصولات جانبی دستگاه جهت چت تصویری و برخی قابلیت های جزئی در بازی های مختلف (مشابه با کینکت و PS Move)​
  • بکوارد کامپتیبیلیتی و قابلیت اجرای بازی های سوییچ به واسطه Translation Layer در سطح سخت افزار و نرم افزار​
  • بزرگتر شدن دکمه های SL و SR برای راحتی بهتر و جنس فلزی آن ها به منظور اتصال مغناطیسی جویکان ها به دستگاه​
  • اضافه شدن دکمه های قابل مپ کردن GL و GR در جایگاه جویکان و دسته پرو کنترلر​
  • افزایش قدرت و دقت HD Rumble در جویکان 2.0​
  • اضافه شدن یک واحد خنک کننده به داک دستگاه جهت تهویه بهتر دستگاه در حالت داک​
  • قابلیت تبدیل شدن جویکان ها به موس به واسطه لیزر آپتیک کنار جویکان ها​


Hardware copy.png
166mm x 272mm x 13.9mm در حالت متصل به جویکان ها - ضخامت دستگاه با احتساب بیرون آمدگی دکمه های ZL و ZR به 30.7mm می رسد​
ابعاد​
تقریبا 401 گرم - در صورت اتصال جویکان ها این وزن به تقریبا 534 گرم خواهد رسید​
وزن​
صفحه LCD Color Gamut با ابعاد 7.9 اینچ - رزولوشن 1920x1080 - پشتیبانی از HDR10 - پشتیبانی از VRR - با پشتیبانی از نرخ نمایش 120 فریم بر ثانیه​
صفحه نمایش​
چیپ شخصی سازی شده و کاستوم مید انویدیا (اطلاعات بیشتر در حال حاضر در دسترس نیست)​
CPU/GPU​
256 گیگابایت حافظه UFS - با قابلیت افزایش به وسیله کارت های MicroSD Express تا حداکثر 2 ترابایت (بخشی از حافظه مختص به سیستم عامل دستگاه است)
حافظه دستگاه​
Wi-Fi 6.0 - بلوتوث - پورت LAN​
قابلیت های ارتباطی​
حداکثر خروجی: 3840x2160, 60 fps - توانایی خروجی 120fps در حالت های 1920x1080 و 2560x1440 - پشتیبانی از HDR​
خروجی تصویر​
خروجی خطی PCM 5.1ch 0 (خروجی به وسیله کابل HDMI) - خروجی Surround Sound از طریق اتصال به هدفون یا اسپیکرهای خود دستگاه​
خروجی صوتی​
Stereo با بهبود ساختار جهت تولید صداهای واضح و شفاف تر​
اسپیکر​
مجهز به میکروفون داخلی با پشتیبانی از Noise Cancelling و Echo Cancelling​
میکروفون​
دکمه پاور - دکمه های تنظیم صدا​
دکمه های فرعی​
دو پورت USB C یکی در بالای دستگاه و یکی در پایین دستگاه - پورت LAN روی داک - پورت USB 3.0 روی داک - خروجی Audio Jack 3.5mm
پورت های ورودی​
مجهز به باتری لیتیوم با ظرفیت 5220mAh - غیر قابل تعویض - با عمر 2 الی 6.5 ساعت بسته با تنظیمات درخشش صفحه و سنگینی پردازش بازی​
باتری​
حدود 3 ساعت (این زمان تقریبی در صورت قرار گرفتن دستگاه در حالت Sleep Mode محاسبه شده)​
مدت زمان شارژ​

others copy.png

یک مدت پیش موقع رونمایی کامل از کنسول تو دایرکت 2 آوریل 2025 یه مجموعه ای از سوالات و ابهامات به وجود اومده بود که تو بخش زیر بهشون جواب میدیم. اگه سوالات رایج دیگه ای در مورد ماهیت دستگاه باشه هم به مرور به این زیر اضافه میشن
قیمت کنسول چقدره؟ به صرفه است؟

قیمت کنسول تو آمریکا 450 دلاره

اگه بخوایم مقایسه کنیم، این کنسول 50 دلار از ارزون ترین ورژن استیم دک (256 گیگ) گرون تره.
طبیعتا با احتساب صفحه نمایش بزرگ تر، داشتن داک مجهز به فن و دم و دستگاه جویکان ها، این 50 دلار افزایش قیمت چندان غیر منطقی نیست. (اطلاعات دقیق از سخت افزار و مشخصات فنی سوییچ 2 در دسترس نیست که بخوایم اون رو مقایسه کنیم و قیمت رو بسنجیم)

البته دو مورد رو در مورد استیم دک لحاظ کنید.
اول این که این دستگاه اساسا بازی فیزیکی نمیخوره و تماما مبتنی به استیم ـه که منبع اصلی جذابیت شه
و دوم این که خط عرضه استیم دک خیلی محدودتره و بیشتر دست والو ـه تا شرکت های ثانی. این نوع عرضه مستقیم به طبع رو قیمت اثر داره.

تو ژاپن دارن برای زبان های متفاوت رو کنسول از مشتری پول میگیرن؟

نه :))

این خیلی جالبه
تو ژاپن بنا به دلایل عجیب اقتصادی، نینتندو انگار میتونه کنسول رو خیلی ارزون تر بده و در اقدامی عجیب و غریب جای این که بگن "نه" و تو ژاپن هم کنسول رو هم قیمت بقیه جاهای دنیا بدن، تصمیم گرفتن یه سیاست احاطه محور تر اتخاذ کنند و دو تا ورژن ریجن لاک و ریجن آل بدن بیرون

اون ورژن ریجن لاک فقط زبون ژاپنی رو ساپورت می کنه و خیلی ارزون تره

ورژن ریجن آل، مشخصا ورژنیه که همه زبون ها رو ساپورت می کنه.
در حقیقت حتی اگه زبون تون هم خوب باشه بعیده ورژن ژاپنی سوییچ 2 خارج از ژاپن به دردتون بخوره، چون احتمالا استور اش خارج از ین ژاپن هیچ ارزی رو قبول نکنه.

بازی های سوییچ 2 واقعا 90 دلارند!

خیر!
سوییچ 2 تو آمریکا بازی هاش به صورت نرمال 70 دلاره که استاندارد این نسله با توجه به تورم و...
نکته ای که هست اینه که این بحث پیش اومده که بازی های فیزیکی گرون تر از بازی های دیجیتالی اند.

این قضیه تو آمریکا صادق نیست و msrp جهانی بازی ها همون نرخ 70 دلاره و اون عکسی که دیدید پخش شده مربوط به اروپا است. تو ژاپن هم مدت هاست که بازی های فیزیکی از دیجیتالی گرون تر اند

مسئله اینه که چندتا بازی هستند که قیمت 80 دلار دارند
این بازی ها:
  • The Legend of Zelda Tears of the Kingdom NS2 Edition
  • Kirby and the Forgotten Land NS2 Edition
  • Mario Party Jamboree NS2 Edition
  • و Mario Kart World اند.
سه تا بازی اول رو جلوتر تو بخش ارتقای بازی ها توضیح میدم
ولی ماریو کارت ورلد عملا بازی ایه که نینتندو مشابه Zelda: TotK روی سوییچ روی یه کالیبر بالاتر در نظر گرفته و 10 دلار گرون تر از بازی های استاندارد داره عرضه می کنه (که حتی با در نظر گرفتن وسعت بازی بازم منطقی نیست)
مشخص نیست بازی بعدی ای که نینتندو تو این کالیبر در نظر بگیره چیه. ولی از اون جا که پلتفرمر سه بعدی مطرح بعدی نینتندو که Donkey Kong Bananza باشه همون 70 دلار استاندارده، نمیشه خیلی قاعده ای تعیین کرد.

+ Mario Kart World به صورت باندل با نینتندو سوییچ 2 به صورت محدود تو قیمت 500 دلار عرضه میشه که قیمت بازی رو 50 دلار می کنه.

چت آنلاین تو نینتندو پولیه!؟!؟

این یکی جای دفاع نداره و بله
چت آنلاین نینتندو که به دکمه C Button وصله یکی از قابلیت های منحصر به سرویس آنلاین نینتندوئه

سرویس آنلاین نینتندو با اشتراک 20 دلار در سال اجازه دسترسی به موارد زیر رو میده
  • Cloud Save
  • Online Play
  • Game Chat
  • NES Classics
  • SNES Classics
  • Gameboy Classics
  • Nintendo Music App
  • Tetris 99 & F-Zero 99
  • Game Vouchers

از اون جا که چت آنلاین اساسا قابلیتیه که برای بازی های آنلاین ساخته شده، محدود به سرویس بودنش غیر عقلانی نیست. طبیعتا خیلی استفاده نداره همچین قابلیتی خارج از بازی های انلاین
و اگه اشتباه نکنم بازی های F2P حتی رو خود سوییچ هم آنلاین چت خودشون رو داشتند و بعیده احتیاج به سرویس گیم چت خود نینتندو و قابلیت های دوربین اش داشته باشند. اورآل هم خود سرویس آنلاین نینتندو تو سطح اول تقریبا هیچ قیمتی نداره (مخصوصا اگه با پلن خانواده برید که میذاره 8 نفر با 35 دلار یه سال اشتراک داشته باشند که میشه نفری تقریبا 4.4 دلار تو سال) و امتیازاتی که میده هر چند خیلی شگفت انگیز نیستند قطعا به این قیمت می ارزند

مخصوصا سیستم Game Voucher که میذاره با خرید یه بلیط 100 دلاری، دو تا بازی منتشر شده توسط خود نینتندو رو به صورت دیجیتالی بخرید
من خودم چند بار این جوری 20 دلار 20 دلار سیو کردم :دی (سر Zelda TotK که تونستم 30 دلار سیو کنم!)
البته احتمالا با افزایش قیمت ها تو نسل جدید، این بلیط ها هم بشن 120 دلار که اون 20 دلار سیو شدنه ثابت بمونه

ولی خلاصه تو استور نینتندو، بازی های نینتندو شاید هیچ وقت تخفیف نخورن، ولی اگه این اشتراک رو داشته باشید، عملا همیشه 10 دلار زیر قیمت اند :D

تو کارتریج های فیزیکی 90 دلاری سوییچ 2 بازی نیست!!!!؟؟؟

اینم نه!

یه خبری پخش شده که کارتریج های فیزیکی نینتندو سوییچ 2 بدون بازی اند و فقط میتونی باهاشون بازی رو از استور دانلود کنی
که رک بگم احمقانه است. تو همون دایرکت گفتن که کارتریج های قرمز سوییچ 2 سرعت انتقال داده شون بیشتره. اگه قرار بود توشون بازی نباشه که چرا باید سرعت انتقال دیتاشون بیشتر باشه
این جاست که میگم نینتندو تو خبررسانی قهوه ای کرده رفته و اینا به مرور زمان سوءتفاهم هاش رفع میشه :دی

مشابه سوییچ 1، Xbox Series X|S و PS5 یه سری بازی های فیزیکی هستند که وقتی کیس رو باز می کنید توش بازی نیستند.
حالا یا دیسک و کارتریج کل بازی رو شامل نمیشه و باید برای اجرا، یه بخشی رو از استور بگیری
یا کلا دیسک و کارتریج خالیه و باید بازی رو از استور بگیری
یا فقط تو جعبه بازی یه کد برای دانلوده

نینتندو برگشته گفته این خیلی پیچیده است و هر کی نمیخواد کامل بازی رو تو پکیج کنه رو به گزینه دوم محدود کرده.

یعنی شما اگه میخوای بازی ات تو کیس و جعبه تو فروشگاه ها باشه، دیگه نمیتونی فقط کد خالی باشه. باید بازی کارتریج داشته باشه و اون کارتریج حکم لایسنس بازی رو اجرا کنه
این باعث میشه دیگه بازی های فیزیکی ای که می خرید یه کد یه بار مصرف نداشته باشه. حتی اگه شما با اون کارتریج باید بازی رو کامل دانلود کنید، بازم میتونید بازی رو بفروشید و معاوضه کنید و اون ماهیت فیزیکی بودنش رو داره، ولی خب دیگه دیتا روش نیست.

همون جور که گفتم این شامل همه بازی ها نمیشه.
این کاملا بسته به انتخاب ناشر داره.
احتمالا خیلی از ناشرهای ثردپارتی به خاطر گرون بودن هزینه ساخت کارتریج ها، نخوان دیتای بازی رو روی کارتریج ها بریزن، یا شایدم به خاطر حجم خیلی بالای بازی و محدودیت 64 گیگی کارتریج های سوییچ 2، صرفا به کارتریج خالی اکتفا کنن. ولی خب خیلی ناشرها هم مثل خود نینتندو و CDPR و... بازی های فیزیکی رو کما فی السابق روی کارتریج دارن

دوباره هم بگم، عین این مورد روی سوییچ 1 بود و واقعا چیز جدیدی نیست. نینتندو از اول به ناشرها این آپشن رو برای عرضه فیزیکی بازی ها می داده. الان اتفاقا سخت گیرتر و یکپارچه تره این قضیه

کنسول DLSS و Raytracing نداره تو سال 2025 عزیز؟

هم انویدیا هم نینتندو تایید کردن که کنسول از Ray Tracing و DLSS پتشیبانی می کنه و RT Core و Tensor Core های مربوطه تو سخت افزار سوییچ 2 لحاظ شده
منتها عمق فنی این کار رو هنوز چیزی ازش نگفتن و از نمایش های فعلی واقعا نمیشه چیز خیلی مستندی پیدا کرد.

ولی خب تاییدیه اش فعلا هست.

برای ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 باید دوباره پول بدی!؟

اوه اوه اوه
توضیح این سخته
لعنت بهت نینتندو :Wallbash: این چه طرز ارتقاء بازی بود که تو لحاظ کردی آخه!!

همون جور که تو دایرکت گفتن شما سه نوع بازی رو روی سوییچ 2 بازی می کنید
  • بازی های خود سوییچ 2 (که رو سوییچ 1 قابل اجرا نیستند)
  • بازی های سوییچ 1 (که بکوارد کامپتیبل رو سوییچ 2 قابل اجرا اند)
  • بازی های ورژن سوییچ 2 (که روی سوییچ 1 بدون قابلیت های این ورژن قابل اجران)
مسئله ما دسته سوم این بازی هاست که میخوایم ببینیم چطوریه قضیه شون

قبل از هر چیز. یه موردی این جا خیلی گنگه. 95 درصد بازی های سوییچ 1 که تو دسته سوم نیستند و بکوارد کامپتیبل روی سوییچ 2 اجرا میشن هنوز معلوم نیست بای دیفالت موقع اجرا شدن بهتر اجرا میشن، پچ میگیرن یا نه، این مخصوصا در مورد بازی های تردپارتی خیلی اهمیت داره. چون بیشتر این برنامه هایی که جلوتر میگیم مختص بازی های خود نینتندو و برنامه های خود همون شرکته و بقیه کمپانی های ثردپارتی و حرکت هایی که میتونن بزنن خیلی مبهم تره و همین خیلی رو مخه. خیلی از بازی های خود نینتندو هم فعلا تکلیف شون معلوم نیست که دقیقا چی به چیه. حداقل میدونیم رو سوییچ 2 درست اجرا میشن ولی از ارتقاء و اینا واقعا خبر نداریم

ارتقاء بازی ها از سوییچ 1 به سوییچ 2 در حقیقت در سه دسته قرار میگیرند (می فهمید وقتی میگم بیخودی پیچیده است یعنی چی؟ :دی همین الان از یه دسته دوباره سه تا دسته دیگه فورک خورد :دی)
  • دسته اول: بازی هایی که با یه آپدیت و پچ ساده به صورت مجانی روی سوییچ 2، رزولوشن و فریم ریت بهتر دریافت می کنن: نمونه های این دسته شامل Super Mario Odyssey و ARMS و ... میشه، نینتندو یه لیست 10 15 تایی از بازی های این شکلی رو داده بود بیرون الان به یاد ندارم دیگه چیا توش بود
  • دسته دوم: بازی هایی که علی رغم آپدیت رو نحوه اجرا و کیفیت بصری بازی، یه سری ویژگی های جدید مختص سوییچ 2 دریافت می کنند. مشابه قابلیت های Zelda Notes تو جفت زلداهای سوییچ، یا مودهای گرافیکی مختلف برای Metroid Prime 4 و حالت کنترل جدیدش با موس. این دسته از بازی ها رو باید 10 دلار بدید تا به نسخه نینتندو سوییچ 2 ارتقا بدید. این بازی ها با تمام ویژگی های جدید و ده دلار قیمت بیشتر به صورت فیزیکی دوباره برای خرید روی سوییچ 2 در دسترس هستند.
  • دسته سوم: اینا بازی هایی اند که علی رغم ارتقاء جلوه های بصری و رزولوشن و فریم ریت، جدا از قابلیت های جدید، محتواهای انحصاری جدید هم دارن و عملا یه DLC هم سوار بازی شده همراه با ارتقاشون به نسخه نینتندو سوییچ 2. نمونه های این دسته الان Mario Paty Jamboree و Kirby and the Forgotten Land اند. این بازی ها برای ارتقا احتیاج به یک بسته 20 دلاری دارند که هم خود ارتقاء و هم محتوای اضافه رو توجیه کنه.

حالا میدونید نکته وحشتناک این قضیه کجاست؟
این بازی هایی که گفتم طبیعتا هیچ وقت کاهش قیمت نخوردن. داریم در مورد نینتندو صحبت می کنیم :دی لذا با این آپگرید پک دوباره قیمت شون تصاعدی رفته بالا
برای همینه که سه تا از بازی هایی که الان 80 دلارند، همین بازی های ارتقا یافته اند. دو تاشون که از دسته سوم اند و به خاطر محتوای اضافه یهو 80 دلار شدند.
اون یکی هم Zelda TotK ـه که با این که آپگرید پک اش 10 دلاره ولی چون خود بازی از همون اول 70 دلار بوده یهو اینم شده 80 دلار.
از اون طرف خود بازی های سوییچ که تو دسته دوم اند الان دوباره 70 دلارند. که اصن مغز آدم سوت می کشه چطور همچین سیاست قیمت گذاری ای به ذهن نینتندو رسیده :Wallbash: و نخواستن از خر شیطون کوتاه بیان که ده دلار زیر قیمت همه بازی های انحصاری سوییچ بکشن که همه چیز با عقل جور دربیاد. ~X(

ولی خب کیا ایها حال وضعیت ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 یه همچین وضعیت قاراشمیش ـیه و به نظرم بزرگترین موردیه که نینتندو واقعا باید یه تجدید نظر کلی کنه رو سیاست هاش.


و البته کی میتونه فراموش کنه این تاپیک تا 4 سال به عنوان تاپیک "شایعات کنسول بعدی نینتندو" فعالیت داشت و توش در مورد اخبار و لیک ها و گزارش های بعضا راست و بعضا دروغین دستگاه می نوشتیم و بحث می کردیم. تمام این بحث ها هنوز هست و نقاط کلیدی اخبار هنوز لینک هاشون هست تا ریشه این تاپیک و این که چطور از آگوست 2020 تا ژوئن 2025 صبر و بحث کردیم آرشیو باشه
اطلاعات بدست اومده از دیتاماین کردن فریم 10.0.2 نینتندو سوییچ

اطلاعات لیک شده توسط Nate The Hate (عرضه 2021 و مشخصات کلی دستگاه)

گزارش سایت Sina از تولید کننده های مربوط

گزارش بلومبرگ از سفارشات نینتندو به سامسونگ جهت تولید صفحات OLED جدید

شایعات مربوط به توقف تولید چیپ های Tegra +X1 و Tegra X1 از طرف انویدیا

گزارش سوم بلومبرگ (غیرقابل دسترس از طرف عموم) در رابطه با تاریخ عرضه، قیمت و پیش بینی فروش + تکمیلی

شایعه استفاده از تکنولوژی معماری Ada Lovelace انویدیا در ورژن بعدی سوییچ

گزارش Nikkei از برنامه نینتندو برای سال مالی 2021 و تایید وجود کنسول قویتر از طرف نینتندو برای عرضه در این بازه زمانی

معرفی کنسول جدید سوییچ قبل از E3 2021 به گزارش تاکاشی موچیزوکی، یوروگیمر و امیلی راجرز

گزارش Vandal از تولید کننده چینی و مشخصات ظاهری کنسول جدید سوییچ + تکمیلی

اطلاعات در مورد خروجی تصویر سوییچ از تایوان (1440p/30FPS داک - 720p/120FPS دستی)

معرفی رسمی مدل OLED سوییچ توسط نینتندو + اطلاعات تکمیلی

11 دولوپر مختلف کامل به کیت 4K ـی سوییچ دسترسی داشته اند

4K ready بودن داک جدید مدل OLED

لو رفتن ویژگی های تراشه سوییچ بعدی (معماری Ampere، پشتیبانی از Ray Tracing و DLSS) براساس لیک های انویدیا

غیر قابل مشاهده شدن ویدیوهای معرفی مدل OLED و Lite و آغاز دوباره گمانه زنی ها

گزارش Nikkei از برنامه های نینتندو و مذاکرات این شرکت با کارخانه ها جهت تولید انبوه کنسول بعدی

گزارش VGC از برنامه نینتندو برای عرضه کنسول بعدی خود در سال 2024

گزارش VGC از نمایش نینتندو از کنسول نسل بعدی نینتندو با سازندگان در گیمزکام 2023 + امکان اجرای Matrix Awakens روی کنسول

لیک Nate the Hate از نمایش پشت پرده گیمزکام، اجرای Zelda: Breath of the Wild به صورت 4K60 بدون هیچ گونه لودینگ

گزارش یوروگیمر و دیجیتال فاندری از چیپ T239 (گرافیک احتمالی نسل بعد نینتندو) و توانایی های آن

لیک شدن تصاویر مادربورد کنسول نسل بعدی نینتندو و تایید وجود چیپ انویدیا و بردهای سامسونگ روی آن

لیک شدن تصاویر جویکان و تایید افزایش سایز، مغناطیسی بودن (عدم وجود ریل) و بزرگ تر شدن دکمه های SL و SR

معرفی رسمی Nintendo Switch 2 از طرف نینتندو با تریلری کوتاه از ظاهر سخت افزار
 
آخرین ویرایش:
قدیمی ترین اصل یه بیزینس همیشه این بوده
یه نفر میاد یه محصولی تولید میکنه با یه قیمتی بیشتر از هزینه ساختش میفروشه که سود کنه.
نینتندو هم توی کل تاریخش به این اصل کلاسیک چسبیده برای همین حتی توی دوره های سخت مثل‌WiiU/3DS هم از نظر اقتصادی کمپانی سالمی بوده. همیشه هم کیفیت بازیاش توی قله باقی مونده و ۴۰ ساله که ثبات کامل دارن.
خیلیا میگن چرا اینا سرویس نمیزنن چرا کنسولو با ضرر نمیفروشن چرا اینکار نمیکنن و… ولی کافیه به سرنوشت بقیه شرکتا نگاه نمیکنن. همین مایکروسافت نمونه واضح و مشخصه ، دوتا کنسول با دوتا رنج قیمتی رو با ضرر ریلیز کرد، پا شد سرویس اشتراکی زد کل بازیاشو انداخت توش مفت داد ملت بازی کنن، روی‌ پیسی گیم پس ۴۰ هزار تومنی خیرات میکرد، انواع تکنیک های شیرینگ رو اجرا کرد و… تهش چی شد، یه بیزینس نا سالم که به خاطر وضع اقتصادی اسف بارش مجبور شدن کل بازیاشونو مولتی کنن، گیم پس رو هم گرون کردن هم کیفیتش دانگرید شد، استودیوهای بزرگشون مثل ۳۴۳ رو کوچیک کردن، استودیوهای کوچیکو تعطیل کردن یا فروختن الانم دارن اسم کنسولشونو برای بقیه کمپانیا لایسنس میکنن تا حداقل از پول لایسنس یه سودی بکنن.

یا مثلا افسانه سرایی هایی که درباره استیم میشه، همینا چندسال پیش قابلیت تغییر ریجن رو نبستن، همینا حتی پا نشدن پول ارژانتین و ترکیه رو حذف نکردن چون بازیا براشون ارزون درمیومد؟ اینا همش به خاطر اینه که اون قابلیت به بیزینسشون ضرر میرسوند.

سونی هم هرچند وضعش بهتره ولی اگه اون فرمت قدیمی اونقدر براش خوب بود چرا بازی آنلاین رو پولی کرد چرا داره بازیاشو روی پیسی ریلیز میکنه هرچند فروششون روی پیسی هم تعریفی نداره ولی بازم ادامه میده چون اینجوری یکم میتونن کفه رو به سمت سوددهی سنگین تر کنن.
اصلا نینتندو رو با Valve یا حتی مایکرو و... مقایسه نکن.
اینکه بخوای بیزنس خوب و سالمی داشته باشی با اینکه به طرفدارهات و اونهایی که ساپورتت میکنن سرویس خوب بدی منافاتی نداره.

یعنی الان سونی/مایکرو/Valve و... که میان برای پلیرهاشون ارزش قائل میشن و براشون انواع خدمات و سرویسها رو میارن دارن بیزنس ناسالمی رو پایه ریزی میکنن؟

این چه استدلال عجیبیه؟

کسی بدش میاد اچیومنت داشته باشه؟
کسی ناراحت میشه که بازیهای نینتندو تخفیف بخورن ، فروششون بیشتر بشه و حجم بیشتری از پلیرها بخوان اونها رو تجربه کنن؟
قیمت کنسول که درش بحثی نیست.
کسی نمیتونه نینتندو رو اجبار کنه که کنسولش رو زیر قیمت بفروشه ولی میشه تو فروش نرم افزارهاش به گیمر کمی پاداش بده.
===========

ولو اگه ریجن ها رو بست چون تو حجم خیلی بالایی داشت ازش سواستفاده میشد و عملا بازیها رو بزخری میکردیم که به پول ایران هم حتی خیلی مفت بود.
کار به جایی رسیده بود که ملت از کشورهای اروپایی/آمریکا و... شروع کرده بودن به این تغییر ریجن دادن و بازیها رو مفت بری کردن.
این فرق داره با نینتندو که اصلا به بازیش که ملت میخوان قانونی و قیمت کامل بخرن هم تخفیف نمیزنه.
==========

نینتندو اگه آدم بود و لخت میومد بیرون میگن فن بوی ها میگفتن چه لباسی ، چه استایلی و...

خلاصه مطلب همونیه که گفتی.
نینتندو میخواد فقط تو ماکزیمم حالت ممکن سود ببره و به صورت گرده افشانی خدمات بده.
این رو هم به پشتوانه طرفدارهاش ممکن میکنه.
همونطور که مثلا برای اپل/مک شرایط اینطوره که کمپانی هرکاری بکنه ملت فقط میگن به به.

ولی میشه فن نینتندو بود و به بعضی از سیاستهاش اعتراض داشت .
به نظرم فن واقعی بودن اینه.
نه اینکه هرکاری این کمپانیها مثل سونی/نینتندو/مایکرو انجام دادن بصورت پیش فرض ماله بگیریم دستمون و بیایم تو بحثها شرکت کنیم.
این خیلی زشته.
 
طبق برآوردها cpu سویچ ۲ از نظر قدرت خیلی به ps5 نزدیک تر هست تا ps4

View attachment 374233

منبع:
https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/s/FLUKDBTqMB

نمیدونم
من ترجیحم اینه تو حوزه سخت افزار کامل وایسیم کنسول عرضه شه، دل و روده شو بریزن بیرون بعد نظر بدیم

فعلا عملکرد بازی ها روش خوب بوده طبق پیش نمایش ها ولی و تا این جا همین هم کافیه
 
طبق برآوردها cpu سویچ ۲ از نظر قدرت خیلی به ps5 نزدیک تر هست تا ps4

View attachment 374233

منبع:
https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/s/FLUKDBTqMB
این نمودار برای مقایسه بین پلتفرم ها منطقی نیست، چون PS4 دارای پردازنده 8 هسته ایه و اینطور مقایسه نمی شه، روی حالت OC و داک سوئیچ 1 که اشاره کرده با سوئیچ 2 عملکردشو می سنجه که بازم در حال حاضر نمی شه بهش استناد کرد
 
اصلا نینتندو رو با Valve یا حتی مایکرو و... مقایسه نکن.
اینکه بخوای بیزنس خوب و سالمی داشته باشی با اینکه به طرفدارهات و اونهایی که ساپورتت میکنن سرویس خوب بدی منافاتی نداره.

یعنی الان سونی/مایکرو/Valve و... که میان برای پلیرهاشون ارزش قائل میشن و براشون انواع خدمات و سرویسها رو میارن دارن بیزنس ناسالمی رو پایه ریزی میکنن؟

این چه استدلال عجیبیه؟

کسی بدش میاد اچیومنت داشته باشه؟
کسی ناراحت میشه که بازیهای نینتندو تخفیف بخورن ، فروششون بیشتر بشه و حجم بیشتری از پلیرها بخوان اونها رو تجربه کنن؟
قیمت کنسول که درش بحثی نیست.
کسی نمیتونه نینتندو رو اجبار کنه که کنسولش رو زیر قیمت بفروشه ولی میشه تو فروش نرم افزارهاش به گیمر کمی پاداش بده.
===========

ولو اگه ریجن ها رو بست چون تو حجم خیلی بالایی داشت ازش سواستفاده میشد و عملا بازیها رو بزخری میکردیم که به پول ایران هم حتی خیلی مفت بود.
کار به جایی رسیده بود که ملت از کشورهای اروپایی/آمریکا و... شروع کرده بودن به این تغییر ریجن دادن و بازیها رو مفت بری کردن.
این فرق داره با نینتندو که اصلا به بازیش که ملت میخوان قانونی و قیمت کامل بخرن هم تخفیف نمیزنه.
==========

نینتندو اگه آدم بود و لخت میومد بیرون میگن فن بوی ها میگفتن چه لباسی ، چه استایلی و...

خلاصه مطلب همونیه که گفتی.
نینتندو میخواد فقط تو ماکزیمم حالت ممکن سود ببره و به صورت گرده افشانی خدمات بده.
این رو هم به پشتوانه طرفدارهاش ممکن میکنه.
همونطور که مثلا برای اپل/مک شرایط اینطوره که کمپانی هرکاری بکنه ملت فقط میگن به به.

ولی میشه فن نینتندو بود و به بعضی از سیاستهاش اعتراض داشت .
به نظرم فن واقعی بودن اینه.
نه اینکه هرکاری این کمپانیها مثل سونی/نینتندو/مایکرو انجام دادن بصورت پیش فرض ماله بگیریم دستمون و بیایم تو بحثها شرکت کنیم.
این خیلی زشته.
دیگه بستگی به خودت داره چیو انتخاب کنی
اگه فکر میکنی ارزشت در حد اینه که با یه DLC بازرفیوری یکی از خلاقانه ترین لول‌دیزاین های تاریخ رو تجربه کنی حالا بازی اشیومنت هم نداشته باشه

دومین انتخاب اینه که از بازی اکشن سوم شخص با دوربین اور د شولدر با کاراکتری که گذشته دارکی داشته ولی طی بازی رشد میکنه بری روی بازی اکشن سوم شخص با دوربین اور د شولدر با کاراکتری که گذشته دارکی داشته ولی طی بازی رشد میکنه ولی با ستینگ نورث ولی در عوضش اشیومنت داشته باشی


درمورد بخش بیزنس ناسالم هم دقیقا منظورم همینه به نظر من اکس باکس در حال حاضر تعریف تمام عیار بیزینس ناسالمه و این وضع بازیای AAA هم تا حد زیادی نتیجه بیزینس ناسالمه که ریسک رو بالا برده و بازی سازا اجازه ریسک کردن رو کمتر پیدا میکنن
 
  • Like
Reactions: beshush
اصلا نینتندو رو با Valve یا حتی مایکرو و... مقایسه نکن.
اینکه بخوای بیزنس خوب و سالمی داشته باشی با اینکه به طرفدارهات و اونهایی که ساپورتت میکنن سرویس خوب بدی منافاتی نداره.

یعنی الان سونی/مایکرو/Valve و... که میان برای پلیرهاشون ارزش قائل میشن و براشون انواع خدمات و سرویسها رو میارن دارن بیزنس ناسالمی رو پایه ریزی میکنن؟

این چه استدلال عجیبیه؟

کسی بدش میاد اچیومنت داشته باشه؟
کسی ناراحت میشه که بازیهای نینتندو تخفیف بخورن ، فروششون بیشتر بشه و حجم بیشتری از پلیرها بخوان اونها رو تجربه کنن؟
قیمت کنسول که درش بحثی نیست.
کسی نمیتونه نینتندو رو اجبار کنه که کنسولش رو زیر قیمت بفروشه ولی میشه تو فروش نرم افزارهاش به گیمر کمی پاداش بده.

خداوکیلی من نینتندو و سیاست هاش رو با بقیه کمپانی ها نمی سنجم که بگم کدوم بهتره کدوم بدتر

و خب این که بخواید نینتندو ارزون تر کنه قیمت هاش رو به نظر من طبیعیه.

نینتندو اگه آدم بود و لخت میومد بیرون میگن فن بوی ها میگفتن چه لباسی ، چه استایلی و...

خلاصه مطلب همونیه که گفتی.
نینتندو میخواد فقط تو ماکزیمم حالت ممکن سود ببره و به صورت گرده افشانی خدمات بده.
این رو هم به پشتوانه طرفدارهاش ممکن میکنه.
همونطور که مثلا برای اپل/مک شرایط اینطوره که کمپانی هرکاری بکنه ملت فقط میگن به به.

ولی میشه فن نینتندو بود و به بعضی از سیاستهاش اعتراض داشت .
به نظرم فن واقعی بودن اینه.
نه اینکه هرکاری این کمپانیها مثل سونی/نینتندو/مایکرو انجام دادن بصورت پیش فرض ماله بگیریم دستمون و بیایم تو بحثها شرکت کنیم.
این خیلی زشته.

این چیزی که میگی ماکان واقعا حقیقت نداره

تا بوده نینتندو از اشتباهاتش تو تاریخ مستقیما ضربه خورده
و میگم اگه تو ارزشگذاری بازی ها اشتباه کرده باشن این دفعه، دوباره قطعا ضربه شو میخورن

شما انتظار دارید چون نینتندو، والو نیست تو شروع نسل جدید طبق انتظارات همه، باید با کله بخوره زمین و سوییچ 2 تبدیل به فاجعه XB1 شه وگرنه همه نوکر چشم و گوش بسته نینتندوئن
اصلا هم کاری نداریم خود نینتندو داره چی ارائه میده
فقط هر چیزی که ارائه نمیده رو مبنا قرار میدیم و میزنیم اش.

عین همین قضیه (حالا نه به این بدی. شرایط اون موقع یخورده بهتر بود) زمان 2017 و لانچ سوییچ هم بود.
هر تاپیکی، هر سایتی، هر بحثی، هر جایی می رفتی، هیچ جا بحث سر چیزی نبود که نینتندو داره ارائه میده
بحث سر چیزی بود که ارائه نمیده و لیست می کردن می گفتن با این وضعیت امکان نداره موفق شه و اینا

ما این جا خیلی چیزها از نینتندو انتظار داشتیم و تو این چیزی که نمایش دادن واقعا برآورده شده
دیزاین کنسول و جویکان ها بهتر شده
قابلیت های ارتباطی اش و فیچرهای آنلاین اش تقویت شدن
ساپورت تردپارتی اش بهتر شده
فرنچایزهای فرست پارتی حتی بیشتری زنده شدن تو این چندسال
امتیازات بیشتری به سرویس آنلاین و اکسپنشن اش اضافه شده
اطلاع رسانی نینتندو بابت نمایش بازی هاش منظم و مرتب تر شده
ریمسترها و ریمیک هایی که سال ها درخواست می شد واقعا تو بهترین حالات ممکن ساخته شدن
و موارد دیگه

یه سری چیزها هم اصن فکرشو نمی کردیم و برآورده شد مثل همین قابلیت عجیب و غریب موس که تو سوییچ 2 گذاشتن و خب استقبال می کنیم از هر روش جدید کنترل تو بازی ها :D
یه سری بازی هایی که اساسا هیچ کس تصورشو نمی کرد و نینتندو ساخت و موفق شدن و...

بعضی چیزها هم طبیعتا هنوز عملی نشدن
کاهش قیمت بازی های سوییچ 1
اضافه شدن تم و موسیقی متن به UI/UX
همین سیستم اچیومنت
زنده شدن یه سری دیگه از سری های نینتندو مثل Starfox و F-Zero
و...

اینا همه سرجمع باید با هم دیده شه

اگه نینتندو لخت بیاد بیرون، قبل این که شماها بفهمید این کیه که لخته و اینا، فن ها جوری تیکه پاره می کنن این شاه لخت رو که با استخون هاش به زور باقی بمونه. سابقه هم داشته. کلهم Wii U، لانچ 3DS، ویرچوال بوی، آمیبو فستیوال... هست و بوده و خواهد بود :دی
 
  • Like
Reactions: eeeeee and SMM9
اگه نینتندو لخت بیاد بیرون، قبل این که شماها بفهمید این کیه که لخته و اینا، فن ها جوری تیکه پاره می کنن این شاه لخت رو که با استخون هاش به زور باقی بمونه. سابقه هم داشته. کلهم Wii U، لانچ 3DS، ویرچوال بوی، آمیبو فستیوال... هست و بوده و خواهد بود :دی
من فکر کنم منظور از پستم رو نتونستم برسونم.
من اصلا بحثی در مورد سیاستهای نینتندو ندارم چون رفتارش رو میشناسم که چطور عمل میکنه.

منظورم این فنهایی بودن که میان از این سرویسها و ویژگیهایی که نینتندو با کمترین زحمت میتونه اونها رو ممکن کنه دفاع میکنن و میرن پشت بازیهای خاص و پرطرفدار پلتفرم پنهان میشن و میخوان اون رو توجیه کنن.

وگرنه همین سوییچ فعلی هم نه اچیومنت داشت و نه بخش آنلاین مدرنی ، نه مثل آدمی زاد پلی تایم مینداخت و نه تخفیف درست و حسابی رو بازیهاش میزد.
من هم اصلا مشتری مستقیمش نیستم و به لطف شبیه ساز همیشه از بازیهای خوبش لذت بردم.

اما اینکه نبود اینها رو بخوایم ارتباط بدیم به بیزنس سالم داشتن و بگردیم تو صنعت ببینیم یکی که اینکار هارو انجام داده ولی همچنان از رقیبش شکست خورده رو علم کنیم برای اثبات درستکاری نینتندو واقعا یک طرف رو دیدنه.
خب تو همون رقابت سونی و پلی استیشن هم حضور داره که نزدیک ترین رقیب نینتندوست و خیلی هم موفق.
نه زمین خورده و نه اقتصاد مریضی داره.

کلا مشکلم با ماله کشیدنه.
حالا چه میخواد یکی فن بوی سونی/مایکرو باشه ، چه راکستار و چه نینتندو و...
"فن بوی" هم تو ادبیات من تعریف داره .
اونی که بیش از حد متعصبه ، از همه سیاستهای خوب و بد به یک اندازه حمایت میکنه ، مثل یه عاشق در معشوق خودش ذوب شده و چشمهاش مشکلات اون رو نمیبینه و خب ابزار دم دستش برای قانع کردن خودش و دیگران همون مالست :D

همونطور که برای Wii u و... مثال زدی یه طرفدار با دانش همیشه باید از کمپانی سرویس بخواد و با برجسته کردن ضعفهاش کمپانی رو هل بده به سمت برطرف کردن اونها و پیشرفت هرچه بیشتر اون.
نه اینکه کم کاریهای اون رو توجیه کنه.
متاسفم که همش از این لفظ ماله کش استفاده میکنم ولی صفت بهتری برای این دست از افراد من پیدا نمیکنم.
البته حتما کمپانیها با توجه به نظرهای این فن بوی ها پیش نمیرن و سیاستگذاری نمیکنن.
وگرنه که سالها درجا میزدن و نهایتا زمین میخوردن.
ولی تو بحثهای سطح اینترنت که به این نوع از گیمرها بر میخورم واقعا از خوندن نظراتشون متعجب میشم.
 
خب راستش پست رو نفرستاده ویرایش کردم چون ترسیدم نقل قول باعث بشه سوء تفاهم پیش بیاد و هم به نظرم خیلی طولانی شده بود.

بخوام خلاصه بگم به عنوان کسی که از نینتندو خوشم میاد هم محاسنی داره این شرکت (از رفتار بهتر با کارکنان گرفته تا خلاقیت بیشتر و ..‌.) و هم معایبی مثل حرکات رو مخی مثل نگذاشتن یک بازی (که خیر سرش اسم خوش‌آمد گویی روشه) داخل پک کنسول یا مسخره بازی عرضه بازی دیجیتال با محدودیت زمانی و ...

اما از زمان دایرکت یک جوسازی عجیب علیه نینتندو شده از خبر دروغ ۹۰ دلاری بودن نسخه فیزیکی ماریوکارت گرفته تا تحریف صحبت های بوزر (البته اصل صحبت هم بسیار گهربار بوده) تا حالت بدتر و دان متریکی تری پیدا کنه. و در کنارش اگر موردی مثل عملکرد بهتر سویچ ۲ تو اجرای SF نصب به XBSS جایی نشون داده میشه یا خبر مثبتی در مورد خود کنسول میاد کامنت های جذاب هیترها (دیس کلیمر 😁منظورم فروم خودمون نیست😁) جو رو نابود می‌کنه.

نکته جالبش اینه که تو یوتیوب کانالهای که گرایش تند ضد لیبرال داشتن الان یک صدا مخالف نینتندو شدن و شدیداً هم تاکید دارن جنگ اقتصادی و تعرفه ای هیچ اثری رو افزایش قیمت کنسول نداره!

در کل به نظرم اگر بخواهیم تصویر درستی از وقایع داشته باشیم بهتره سوگیری منفی که علیه نینتندو وجود داره رو در نظر بگیریم.

تیتر وار:
نسخه فیزیکی ماریوکارت ۸۰ دلار هست که به دروغ ۹۰ دلار اعلام شده.

نسخه سویچ ۲ botw و totk یک سیستم اچیومنت دارن که احتمالاً در صورت باز خورد مثبت فراگیر میشه (در خصوص اینکه برخلاف قضیه چت از طریق آپ موبایل تو این مورد به نظرم مجزا بودن از خود کنسول نکته مثبتی هست و حاضرم بحث کنم در این خصوص)

عملکرد گرافیکی کنسول خیلی ها رو شگفت زده کرده و بازیسازهای زیادی هم ازش تعریف کردن

کارتریج های بدون داده بازی (اسمش یادم رفت) به اکانت محدود نمیشن (مثل کد دانلود) و از این نظر مثل بازیهای فیزیکی قابل خرید و فروش و اشتراک گذاری هستن که در این مورد هم اخبار نادرست پخش شد

در مورد مطلب بالا تا جایی که من فهمیدم علت معرفی این مدل کارتریج ها نارضایتی مردم از عرضه بازی ها ناقص (نیازمند به دانلود بخش عمده بازی) روی سویچ ۱ بدون هشدار واضح روی کاور بازی بوده.

مدلهای گیم شیرینگی که نینتندو معرفی کرده حداقل برای خود نینتندو حرکت مثبتی هست اما ...

نمی‌دونم باقی کنسول ها مثل وچرهای سویچ یا سکه های مای نینتندو سیستمی دارن یا نه ولی وجود این ها تا اینجا خب ... داره از سوی دوستان نادیده گرفته میشه.


متاسفانه کلی مورد اینجوری هست که واقعاً هم از حوصله دوستان خارجه هم من

پ.ن:
شما در نظر بگیر پست اولیه چه سمی بود که کوتاهش شد این 😁😁😁😁😁
 
این نمودار برای مقایسه بین پلتفرم ها منطقی نیست، چون PS4 دارای پردازنده 8 هسته ایه و اینطور مقایسه نمی شه، روی حالت OC و داک سوئیچ 1 که اشاره کرده با سوئیچ 2 عملکردشو می سنجه که بازم در حال حاضر نمی شه بهش استناد کرد

حرف شما کاملاً درسته (نمودار عملکرد تک هسته رو نشون میده البته تا جایی که میدونیم دریک (کد نیم چیپ سویچ ۲) هم هشت کور cpu داره که البته باز با توجه به اینکه حالت هندهلد باعث محدودیت میشه نمیشه نتیجه نهایی گرفت) اما اینجا بیشتر بحث معماری cpu سویچ ۲ مطرح بوده.

پ.ن: البته مقصر سو تفاهم ایجاد شده منم، از شدت بی انرژی بودن فقط عکس رو گذاشتم و متن رو نه, بازم عذرخواهی میکنم 🙏
 
فضای تاپیک یه جوریه که انگار منتظرید من بلند شم از نینتندو دفاع کنم :D

View attachment 374212

بااااااااشه دفاع می کنم

این قدر این داوگ باوزر و ترینن جواب هاشون تو مصاحبه ها Corpo Shit ـه که نه تنها جای دفاع نداره بلکه حسابی به رسانه ها فضا میده تا با بهترین تیترهای چند ماه اخیر آتیش به دامن این زمین همین الان سوخته بزنن :دی

ولی باز من تلاش خودم رو برای ماسمالی می کنم ولی خیلی طولانی میشه
بسم الله

=============

View attachment 374213

خب از مواردی که باید ماسمالی شه
مهم ترینش قیمت بازی هاست.

این رو من از یه چیز باوزر خوشم اومد. جدی میتونست بگه "نه آقا، اینا همه ناشی از چمیدونم تورم و بالا رفتن نرخ استاندارد قیمت بازی ها و... است و صنعت به همین سمت میره و..." :-t
نه مستقیم برگشته گفته "ما همین جوری ارزشگذاری کردیم. چون به نظرمون ارزشش همینه" :>
که هنوزم جواب قانع کننده ای نیست :))

یکی میتونه بگه
"آره نینتندو خیلی شرکت حریص ـیه که این کار رو می کنه."
از دور شاید واقعا این طور باشه. ولی اگه بخوایم جدی نگاه کنیم این تصمیمات هیچ کدوم منطق مالی نداره.
من رک میگم. ماریو کارت راحت فروش شو می کنه. این بازی رسما Evergreen ترین بازی نینتندو تو نسل هفت و هشت بوده. از لحاظ تجاری حتی واجد شرایط شکست هم نمی کنه تش این قیمت 80 دلاری.
منتها این فقط در مورد ماریو کارت صادقه.
شما بری فروشگاه و تو همین رنج قیمتی ببینی کنار ماریو کارت و فرضا GTA VI با این قیمت تو مغازه نسخه ارتقا یافته ماریو پارتی و کربی همچین قیمتی رو دارن اصن بهش فکر می کنید؟
دقیقا!
عملا نسخه نسل بعدی هر بازی ای که نینتندو به خاطر DLC اش 20 دلار بهش اضافه کرده محکوم به شکست اند رو سوییچ 2

چراش هم مشخصه. به نینتندو خرده ای وارد نیست که به خاطر ترکیب ارتقا و بهبود گرافیکی بازی ها و اضافه کردن محتوا بهشون بخواد 20 دلار بگیره. ولی چون این بازی ها هیچ وقت کاهش قیمت نمیخورن یهو میرسیم به همچین قیمت های تخیلی ای.

مشکل حرص و طمع نیست. برای منی که سال هاست این کمپانی رو میپام. اگه بحث پول چاپیدن بود، اووووووه کلی کار راحت تر میتونستن کنن تا شیره مخاطب رو بیرون بکشن. 80 دلاری کردن بازی فوق بزرگ بعدیشون قطعا احمقانه ترین کار ممکنه و حتی این ده دلار تو مقیاس به طور مثال 30 میلیون نسخه ای که این بازی میفروشه چقدر نصیب شون می کنه؟ 300 میلیون دلار اضافه تو مثلا شش هفت سالی که این بازی قراره فروش کنه؟ بد نیست ولی پسر تو ابعاد چیزهایی که می بینیم تو این صنعت خیلی حرکت نابغه واری نیست. تازه این برای بازی ایه که قطعا سود می کنه از این قضیه

مشکل به وضوح غرور ـه که از قضا یکی دیگه از گناه های کبیره است :دی
یکی همین هفته تو Era تاپیک زده بود که "Have Nintendo become Arrogant" (آیا نینتندو مغرور شده) و جواب تاپیک تماما این بود که "حاجی چی میگی مغرور "شده" نینتندو خیلی وقته مغرور بوده، بیدار شو و با واقعیت امر روبرو شو :دی"

نینتندو کلهم میگه آقا من باید سرم بره تا به مشتری ام چیزی رو بخوام مفت بدم. هر سرویسی یه بهایی داره و من بهاشو تعیین می کنم. و خب عوضش صداقت ام با مشتری ام سرجاشه و همیشه رضایت مشتری ام رو هم حفظ می کنم، عمرا بذارم فکر کنه پولش حروم شده.

یعنی تو هر برهه ای که دیدید نینتندو چیزی رو مفت داده واقعا موقعیت خاصی بوده. یه نقطه تاریخی برای شرکت به تمام معنا.
و خب این به نظر من کاملا قابل دفاعه. ویدیوگیم که محصول اساسی نیست تو زندگی هیچ کس. لذا اگه یه شرکتی بد قیمت گذاری کنه محصول خودشو، تنها کسی که واقعا صدمه می بینه... خودشه :D
من الان نینتندو سوییچ 2 نخرم چیزی نمیشه واقعا :دی اگه بخوام بازی کنم کلی گزینه دیگه هست. میتونم هم اصن کلا بازی نکنم. این همه تفریح دیگه هست که وجود خارجی دارن و من توشون نیستم، نمردم که :دی یخورده حرفم تنده ولی خب دروغ هم نیست. آسیب اصلی رو از قیمت گذاری اشتباه همیشه خود کمپانی می بینه. من حس کنم یه چیزی ارزش نداره پولم رو میبرم سمت چیزی که ارزش داره طبیعتا...

View attachment 374218

از این جا به بعد بحث اصلی ماسمالی شروع میشه :دی (تا الان داشتم فقط مقدمه چینی می کردم)
آقا چپ برید راست بیایید، نینتندو خدای ارزش گذاری تو ویدیو گیمه
حالا برو مسخره کن که آره اگه ماریو کارت 80 دلار ارزش داره، پس حتما الدن رینگ 100 دلار ارزش داره.
ولی همه مون میدونیم تو این صنعت درندشت فقط و فقط یه کمپانی ـه که بازی هاش رو سال های سال میتونه فول پرایس بفروشه
و اونم نینتندوئه

و نه به خاطر فن های حلقه به گوش اش نیستند. در حقیقت همچین چیزی با عقل جور در نمیاد. فن های حلقه به گوش همون اول میرن میخرن در نتیجه فروش خیلی از بازی ها تو دراز مدت به واسطه "فقط" فن بیس هیچ معنی ای نداره.

مسئله همین ارزشگذاری ـه است. و البته مارکتینگ.
یعنی آقا من ایمان کامل دارم به این سازندم که این بازی 70 دلاره و 70 دلار هم خواهد بود. نمیام خودم رو خورد کنم و جلوتر قیمت بازی رو بیارم پایین که مخاطب بیشتر جمع کنم.

و "آه بنگرید" این سیاست شون کامل جواب داده. اگه قراره ارزش بازی بیاد پایین، بازار بازی های دست دوم همیشه هست و قیمت ها رو متعادل نگه می داره.
البته همیشه برد نبوده این سیاست و بعضی فرنچایزهای کوچیک تر رو کامل نابود کرده از لحاظ تجاری
ولی جالبیش این جاست. اگه قرار بود امثال WarioWare و Rhythm Heaven که بازی های خیلی AA تری اند سر این قضیه نابود شن، چطوریه که هنوز ازشون بازی میاد بیرون؟
کمپانی کماکان تو وضعیت سالمیه که میتونه به همچین بازی هایی بها بده.

تا حدی میتونم بگم لحظه ای که نینتندو بخواد ارزش بازی های AAA شو پایین بیاره، تو همون لحظه بازی های AA اش مرده اند، چون واقعا دیگه جایی ندارن تو پورتفولیوی شرکت.
ولی الان واقعا این جوری نیست
میگم، مشکلی نداره بخندیم ولی اینا نشستن به یه تیم گفتن آقا بشینید یه چیز عجیب و غریب با این قابلیت موس بسازید و اینا گرفتن اون Drag & Drive رو ساختن. Come the fuck on... کدوم کمپانی دیگه اصن انعطاف و شرایط دادن همچین فرصت عجیب و غریبی رو میتونه به سازنده هاش بده و این جوری تبلیغ شو کنه؟

ولی بازم 80 دلار قیمت بالاییه. اونش جای دفاع نداره. ولی میگم جای حمله هم نداره
نینتندو خودش تصمیم گرفته که ارزش بازی اش این قدره. بازار هم به همون میزان جواب شو پس میده که این ارزش گذاری درسته. نینتندو میگه رفته سراغ سیستم قیمت گذاری منعطف تر. به نظر من باید جلوتر ببینیم چقدر این سیستم برای بازی های کوچیکتر منعطفه. ولی چشمم آب نمیخوره خیلی چیز سخاوتمندانه ای باشه. کلا من خیلی انتظار سخاوت از نینتندو ندارم.

ولی این که خودشون برای محصول شون ارزشگذاری می کنن رو من تا آخرین لحظه ازش دفاع می کنم. سیاست خیلی پرریسکیه ولی من این همه سال با این کمپانی بودم، اگه با همین سیاست تونستن این همه فرنچایز کوچیک و بزرگ رو سرپا نگه دارن همچین سیاستی کامل جواب ده بوده. به جهنم که استاندارد قیمت گذاری بازار چیه. آره اگه باندای نامکو جرئت شو داره الدن رینگ رو 100 دلار بده. بازار جواب شو میده به طبع.

===============

خب دیگه باید چی رو ماسمالی کنم؟
آهان
دکمه پولی :دی

View attachment 374220

این یکی دفاع ازش ساده است

کنسول گیم چت اش پشت سرویس اشتراکی آنلاین نینتندوئه
خود این سرویسه هم عملا مفته!
اگه قیمت اش همینی که هست بمونه البته.
ولی خب با توجه به این که آنلاین چت اساسا یه فیچر خیلی گره خورده به آنلاین پلی ـه... منطقی ـه کارشون.

میتونست مجانی باشه آره. همه چی مجانی اش بهتره :دی
ولی به نظر نمیاد بابت این دکمه انحصارا پول بگیرن. نه! سرویس آنلاینیه که 20 دلار در ساله. حالا جدا از آنلاین پلی، میتونی مثل دیسکورد به صورت صوتی و تصویری چت کنی. اسکرین شیر کنی و حتی چیزی که خیلی برام سواله چجوری کار می کنه، یه سری بازی ها رو هم شیر کنی کلا تو حالت چند نفره.

نکته احمقانه اش ولی اینه که دکمه در حالت عادی بدون اشتراک کار نمی کنه :دی

این واقعا مورد احمقانه ایه و کلا این که یه فیچر دستگاهت روبروت کار نکنه و بگه پول میخواد منم بودم قاطی می کردم.

حالت ایده آل اینه که C Button یه کارکرد خیلی پایه ای تر هم می داشت که بدون اشتراک بشه از اون استفاده کرد. حالا مثلا اشتراک انلاین داشتی میشد ازش به عنوان وویس چت و ویدیو چت و ... هم استفاده کرد.

اورآل رو مخه ولی واقعا چیز خاصی نیست.

===================

و در نهایت مورد اچیومنت...

هممممم :-?
همممممممممممممممم :-? :-? :-? :-?

نمیدونم
چیزی برای دفاع نیست. :-??

فقط فرقش اینه من از اولش هم انتظار اضافه شدن همچین چیزی رو به پلتفرم نینتندو نداشتم :))

سیستم اچیومنت داشتن خوبه
چی بگم
البته من خودم آدم Completionist ـی نیستم ولی بازم به نظرم این سیستمیه که به صورت خارجی خیلی مخاطب رو به تجربه کامل تر از بازی ها تشویق می کنه. یعنی اورآل هر جور نگاه کنید چیز بدی نیست و اتفاقا خیلی چیز خوبیه. کلی خاطره خوب خودم از اچیومنت جمع کردن دارم. آخریش مال الدن رینگ بود که ترکیبی سیو من و داداشم تونستیم همه اچیومنت های بازی رو بگیریم. یا همین الان داداشم ماه هاست داره با Neon White کشتی می گیره که اچیومنت هاش رو کامل بگیره. حرکتی که اگه این سیستم نبود عمرا می زد.
مسئله این جاست وقتی این همه سال نینتندو بدون این سیستم فعالیت داشته، واقعا سخته بخوای دلیلی بیاری که چرا نتونه سال های بعدی رو هم بدون همچین سیستمی فعالیت بکنه. :-?

ماها همیشه از کمپانی هایی که بهمون سرویس میدن یه سری انتظارات داریم که امیدواریم برآورده شن
ولی این از اون مواردیه که وقتی مسیر و نمودار حرکتی کمپانی رو می بینی هر جور فکر می کنی می بینی خیال بافی نکنی واقعا بهتره :D

مورد ناامیدکننده تر برای من به وضوح این کماکان بی روح بودن تم ها و UI/UX خود کنسوله. به دستگاه واقعا این هویت میده. مخصوصا یه چی مثل سوییچ 2 که چون از لحاظ کانسپتی با سوییچ 1 تفاوتی نداره، نیازش به این موارد کوچیکتری که بهش هویت بده خیلی بیشتره
حداقل دو مورد تو حرفات هست که حالا عمدا یا سهوا به نظرم بخشی از واقعیت رو در نظر نگرفتی :D
اول اینکه نینتندو بر حسب کیفیت، قیمت بازیاشو قرار نیست ۸۰ دلار کنه بلکه بر خلاف تمام نسل ها که ما سقف قیمت داشتیم که مثلا تو نسل ۶ پنجاه دلار بود و تو نسل ۷ و ۸ شصت دلار و تو نسل ۹ هفتاد دلار. اومده کف قیمت مشخص کرده که سقف قیمت نسل ۹ بوده. یعنی عملا آغازکننده مسیر نامعلوم و ضد پلیریه که این چند وقته رسانه ها درمورد gta تو مخمون میکردن.

دومی درمورد گیم چته که میگی حالا این کاربردش واسه بخش انلاینه و به هر حال ملت اون سرویس انلاین رو باید بگیرن. در صورتی که اکثریت پلیرهای آنلاین اصلا بازی های فری بازی میکنن نه پریمیوم پولی. البته اگه نینتندو واسه بازی های فری هم انلاین پس نخواد اینو خبر ندارم راستش :D
 
نمیدونم
من ترجیحم اینه تو حوزه سخت افزار کامل وایسیم کنسول عرضه شه، دل و روده شو بریزن بیرون بعد نظر بدیم

فعلا عملکرد بازی ها روش خوب بوده طبق پیش نمایش ها ولی و تا این جا همین هم کافیه
دی افم تلویحا گفتن حدسشون 2 برابر 4 هستش. یعنی همون بین 4 و 5 قرار می گیره
 
  • Like
Reactions: mr-game&watch
حداقل دو مورد تو حرفات هست که حالا عمدا یا سهوا به نظرم بخشی از واقعیت رو در نظر نگرفتی :D
اول اینکه نینتندو بر حسب کیفیت، قیمت بازیاشو قرار نیست ۸۰ دلار کنه بلکه بر خلاف تمام نسل ها که ما سقف قیمت داشتیم که مثلا تو نسل ۶ پنجاه دلار بود و تو نسل ۷ و ۸ شصت دلار و تو نسل ۹ هفتاد دلار. اومده کف قیمت مشخص کرده که سقف قیمت نسل ۹ بوده. یعنی عملا آغازکننده مسیر نامعلوم و ضد پلیریه که این چند وقته رسانه ها درمورد gta تو مخمون میکردن.

دومی درمورد گیم چته که میگی حالا این کاربردش واسه بخش انلاینه و به هر حال ملت اون سرویس انلاین رو باید بگیرن. در صورتی که اکثریت پلیرهای آنلاین اصلا بازی های فری بازی میکنن نه پریمیوم پولی. البته اگه نینتندو واسه بازی های فری هم انلاین پس نخواد اینو خبر ندارم راستش :D
ببخشید که میپرسم این مورد کف قیمت رو میشه منبعش رو بگذارید چون تا جایی که میدونیم ولکام تور ۱۰ دلار قیمت خورده و حتی خبرش رو خوندیم که خیلی از فروشگاه ها نسخه فیزیکی ماریوکارت رو با قیمت پایین تر از فروشگاه خود نینتندو گذاشتن!

در خصوص مورد دوم چون در کل سینگل بازم مطمعن نیستم اما مطمعنم که توی سویچ بازیسازها محدود به چت سیستم نبودن و قابلیت چت مجزا برای هر بازی بود (مثلا داخل فورت نایت میشه با هدست بدون آپ نینتندو چت کرد ولی بازیهای خود نینتندو برای چت محدودیت داشتن و باید از آپ موبایل استفاده میشد ، اینجا هم اگر اون قضیه دومی که گفتید مطرح نباشه امکان چت داخل بازی بدون محدودیت می‌تونه توسط بازیساز اضافه بشه.
 
  • Like
Reactions: He!n3ger and Z-fan
اول اینکه نینتندو بر حسب کیفیت، قیمت بازیاشو قرار نیست ۸۰ دلار کنه بلکه بر خلاف تمام نسل ها که ما سقف قیمت داشتیم که مثلا تو نسل ۶ پنجاه دلار بود و تو نسل ۷ و ۸ شصت دلار و تو نسل ۹ هفتاد دلار. اومده کف قیمت مشخص کرده که سقف قیمت نسل ۹ بوده. یعنی عملا آغازکننده مسیر نامعلوم و ضد پلیریه که این چند وقته رسانه ها درمورد gta تو مخمون میکردن.

به نظر میاد کیس به کیس باشه قضیه
خودشون لفظ قیمت گذاری منعطف گذاشتن
یعنی کامل بسته به ابعاد بازی قیمت گذاری میشن. مسیر نامعلومه آره ولی بعیده این موضوعی که میگی. احتمالا کماکان بازی های AAA نینتندو در بیشتر مواقع همون 70 دلار و بازی های کوچیکترش همون 60 دلار و کمتر قیمت بخورن
و این که نینتندو قیمت هاش تماما msrp ـه و اگه شرایط رقابتی شه (مثل بعضی استورهای اروپا) قیمت هم میتونه بیاد پایین تر کما این که اومده بعضی جاها

دومی درمورد گیم چته که میگی حالا این کاربردش واسه بخش انلاینه و به هر حال ملت اون سرویس انلاین رو باید بگیرن. در صورتی که اکثریت پلیرهای آنلاین اصلا بازی های فری بازی میکنن نه پریمیوم پولی. البته اگه نینتندو واسه بازی های فری هم انلاین پس نخواد اینو خبر ندارم راستش :D

بازی های F2P تو سوییچ خودشون قابلیت وویس چت داشتند اون چندتایی که من بازی می کردم و نه سرویس آنلاین نمیخوان اون بازی ها
اونایی هم که ندارن یحتمل بعد این قضیه حتما میذارن. میکروفون دستگاه به سرویس آنلاین وابسته نیست :دی

ولی خب اون رابط کاربری و اسکرین شیر و ویدیو چت و اینا کماکان به سرویس آنلاین وصل اند

دی افم تلویحا گفتن حدسشون 2 برابر 4 هستش. یعنی همون بین 4 و 5 قرار می گیره

خب بدبختی DF اینه که داره یا از رو چشم یا از طریق تریلرها قضاوت می کنه که واقعا هیچ کدوم مبنای خیلی مستحکمی نیستن

الان خودشون داشتن بحث می کردن تو پادکست یه تیکه گفتن خب با همه این چیزهایی که گفتیم هیچ رقمه نباید Star Wars جدیده رو سوییچ 2 اجرا شه و قشنگ یه تیکه هنگ کرده بودن :))
 
ببخشید که میپرسم این مورد کف قیمت رو میشه منبعش رو بگذارید چون تا جایی که میدونیم ولکام تور ۱۰ دلار قیمت خورده و حتی خبرش رو خوندیم که خیلی از فروشگاه ها نسخه فیزیکی ماریوکارت رو با قیمت پایین تر از فروشگاه خود نینتندو گذاشتن!
اون ولکام تور که هیچی اصلا حرفشو نزنیم :D ولی همین ماریو کارت رو جایی کمتر از ۷۰ دلار گذاشتن؟
به نظر میاد کیس به کیس باشه قضیه
خودشون لفظ قیمت گذاری منعطف گذاشتن
یعنی کامل بسته به ابعاد بازی قیمت گذاری میشن. مسیر نامعلومه آره ولی بعیده این موضوعی که میگی. احتمالا کماکان بازی های AAA نینتندو در بیشتر مواقع همون 70 دلار و بازی های کوچیکترش همون 60 دلار و کمتر قیمت بخورن
و این که نینتندو قیمت هاش تماما msrp ـه و اگه شرایط رقابتی شه (مثل بعضی استورهای اروپا) قیمت هم میتونه بیاد پایین تر کما این که اومده بعضی جاها
خب توام همین حرف منو میگی دیگه :D کف قیمت aaa های نینتندو از این به بعد هفتاد دلاره در صورتی که قبلا سقف aaa ها این بود.
حالا aa هارو شاید یه حالی بده ۶۰ دلار بده دست ملت :D
در خصوص مورد دوم چون در کل سینگل بازم مطمعن نیستم اما مطمعنم که توی سویچ بازیسازها محدود به چت سیستم نبودن و قابلیت چت مجزا برای هر بازی بود (مثلا داخل فورت نایت میشه با هدست بدون آپ نینتندو چت کرد ولی بازیهای خود نینتندو برای چت محدودیت داشتن و باید از آپ موبایل استفاده میشد ، اینجا هم اگر اون قضیه دومی که گفتید مطرح نباشه امکان چت داخل بازی بدون محدودیت می‌تونه توسط بازیساز اضافه بشه.
بازی های F2P تو سوییچ خودشون قابلیت وویس چت داشتند اون چندتایی که من بازی می کردم و نه سرویس آنلاین نمیخوان اون بازی ها
اونایی هم که ندارن یحتمل بعد این قضیه حتما میذارن. میکروفون دستگاه به سرویس آنلاین وابسته نیست :دی

ولی خب اون رابط کاربری و اسکرین شیر و ویدیو چت و اینا کماکان به سرویس آنلاین وصل اند
به نظرم قضیه رو دارید پیچیده میکنید واسه خودتون :D نینتندو با یه قیمت مشخصی بهتون داره سخت افزار میفروشه و دوباره برای فعال کردن یه قابلیت سخت افزاریش از شما طلب پول میکنه. مثل اینه که سونی بابت اداپتیو تریگرش بیاد بگه هرکی پلاس داره میتونه استفاده کنه. به نظرتون منطقی و قابل گذشته؟
مگر اینکه بگید نینتندو به طور کل اون تشکیلات وویس چتشو تو هزینه ساخت سخت افزار کنسول لحاظ نکرده و به جاش گفته از خرید سرویس انلاینم جبرانش میکنم که اینکار نه به نینتندو میاد نه اصلا عقلانیه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or