اطلاعات رسمی، اخبار، شایعات و مباحث Nintendo Switch 2

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Thread Header.png


سال 2017، نینتندو به صورت رسمی با عرضه کنسول نینتندو سوییچ وارد بازار در آن زمان نه چندان مطمئن کنسول های هیبریدی شد. دستگاه های ویدیو گیم که به راحتی بین تلویزیون و حالت هندهلد توانایی جابجایی داشتند.
موفقیت نینتندو سوییچ و فروش بیش از 150 میلیون دستگاهی آن باعث شد نه تنها اعتماد بازار برای باری دیگر به سمت نینتندو بازگردد، بلکه کنسول های هندهلد و هیبریدی شاهد یک احیا و جهش دوباره شوند و رقبای جدیدی در این زمینه برای نینتندو ظاهر شوند

نینتندو سوییچ با عمر 8 سال و سه ماهه خود، یکی از پردوام ترین کنسول های خانگی بازار لقب گرفت و انتظارات برای نسل بعد نینتندو در چند سال آخر عمر کنسول سر به فلک رسید تا این که نهایتا در ژانویه سال 2025، کنسول نسل بعدی نینتندو تحت عنوان Nintendo Switch 2 برای عرضه در ژوئن سال 2025 معرفی شد.

تاپیک زیر به منظور معرفی، اطلاع رسانی اخبار مربوطه و بحث پیرامون شایعات آن زده شده.

features copy.png
  • اندازه بزرگتر دستگاه، صفحه و کنترلرها​
  • جویکان ها (که به نام جویکان 2.0 شناخته می شوند) این بار به جای ریل به وسیله رابط های مغناطیسی به دستگاه اصلی وصل می شوند.​
  • اضافه شدن دکمه C به جویکان سمت راست که قابلیت Game Chat را فعال می کند​
  • Game Chat مشابه دیسکورد به کاربران اجازه چت صوتی، تصویری و اشتراک گذاری صفحه بازی خود را تا سقف چهار نفر می دهد​
  • دستگاه یک پورت USB C در بالای خود نیز جهت اتصال شارژر در حالت روی میز و اتصال لوازم جانبی در حالت داک را به دستگاه می دهد​
  • پایه های حالت رومیزی طراحی نوینی داشته و اجازه ایستایی در زاویه های مختلفی را به دستگاه می دهد.​
  • با قابلیت Game Share می توانید بازی های چند نفره ای که از این قابلیت پشتیبانی می کنند را با دستگاه های نزدیک خود یا از طریق Game Chat تا سقف چهار نفر به طور کامل به اشتراک بگذارید تا همه با دانلود بازی روی 4 دستگاه بدون خرید 4 نسخه از بازی، با هم به صورت چند نفره آن بازی را تجربه کنند (مشابه قابلیت Download Play کنسول DS)​
  • اضافه شدن دوربین به محصولات جانبی دستگاه جهت چت تصویری و برخی قابلیت های جزئی در بازی های مختلف (مشابه با کینکت و PS Move)​
  • بکوارد کامپتیبیلیتی و قابلیت اجرای بازی های سوییچ به واسطه Translation Layer در سطح سخت افزار و نرم افزار​
  • بزرگتر شدن دکمه های SL و SR برای راحتی بهتر و جنس فلزی آن ها به منظور اتصال مغناطیسی جویکان ها به دستگاه​
  • اضافه شدن دکمه های قابل مپ کردن GL و GR در جایگاه جویکان و دسته پرو کنترلر​
  • افزایش قدرت و دقت HD Rumble در جویکان 2.0​
  • اضافه شدن یک واحد خنک کننده به داک دستگاه جهت تهویه بهتر دستگاه در حالت داک​
  • قابلیت تبدیل شدن جویکان ها به موس به واسطه لیزر آپتیک کنار جویکان ها​


Hardware copy.png
166mm x 272mm x 13.9mm در حالت متصل به جویکان ها - ضخامت دستگاه با احتساب بیرون آمدگی دکمه های ZL و ZR به 30.7mm می رسد​
ابعاد​
تقریبا 401 گرم - در صورت اتصال جویکان ها این وزن به تقریبا 534 گرم خواهد رسید​
وزن​
صفحه LCD Color Gamut با ابعاد 7.9 اینچ - رزولوشن 1920x1080 - پشتیبانی از HDR10 - پشتیبانی از VRR - با پشتیبانی از نرخ نمایش 120 فریم بر ثانیه​
صفحه نمایش​
چیپ شخصی سازی شده و کاستوم مید انویدیا (اطلاعات بیشتر در حال حاضر در دسترس نیست)​
CPU/GPU​
256 گیگابایت حافظه UFS - با قابلیت افزایش به وسیله کارت های MicroSD Express تا حداکثر 2 ترابایت (بخشی از حافظه مختص به سیستم عامل دستگاه است)
حافظه دستگاه​
Wi-Fi 6.0 - بلوتوث - پورت LAN​
قابلیت های ارتباطی​
حداکثر خروجی: 3840x2160, 60 fps - توانایی خروجی 120fps در حالت های 1920x1080 و 2560x1440 - پشتیبانی از HDR​
خروجی تصویر​
خروجی خطی PCM 5.1ch 0 (خروجی به وسیله کابل HDMI) - خروجی Surround Sound از طریق اتصال به هدفون یا اسپیکرهای خود دستگاه​
خروجی صوتی​
Stereo با بهبود ساختار جهت تولید صداهای واضح و شفاف تر​
اسپیکر​
مجهز به میکروفون داخلی با پشتیبانی از Noise Cancelling و Echo Cancelling​
میکروفون​
دکمه پاور - دکمه های تنظیم صدا​
دکمه های فرعی​
دو پورت USB C یکی در بالای دستگاه و یکی در پایین دستگاه - پورت LAN روی داک - پورت USB 3.0 روی داک - خروجی Audio Jack 3.5mm
پورت های ورودی​
مجهز به باتری لیتیوم با ظرفیت 5220mAh - غیر قابل تعویض - با عمر 2 الی 6.5 ساعت بسته با تنظیمات درخشش صفحه و سنگینی پردازش بازی​
باتری​
حدود 3 ساعت (این زمان تقریبی در صورت قرار گرفتن دستگاه در حالت Sleep Mode محاسبه شده)​
مدت زمان شارژ​

others copy.png

یک مدت پیش موقع رونمایی کامل از کنسول تو دایرکت 2 آوریل 2025 یه مجموعه ای از سوالات و ابهامات به وجود اومده بود که تو بخش زیر بهشون جواب میدیم. اگه سوالات رایج دیگه ای در مورد ماهیت دستگاه باشه هم به مرور به این زیر اضافه میشن
قیمت کنسول چقدره؟ به صرفه است؟

قیمت کنسول تو آمریکا 450 دلاره

اگه بخوایم مقایسه کنیم، این کنسول 50 دلار از ارزون ترین ورژن استیم دک (256 گیگ) گرون تره.
طبیعتا با احتساب صفحه نمایش بزرگ تر، داشتن داک مجهز به فن و دم و دستگاه جویکان ها، این 50 دلار افزایش قیمت چندان غیر منطقی نیست. (اطلاعات دقیق از سخت افزار و مشخصات فنی سوییچ 2 در دسترس نیست که بخوایم اون رو مقایسه کنیم و قیمت رو بسنجیم)

البته دو مورد رو در مورد استیم دک لحاظ کنید.
اول این که این دستگاه اساسا بازی فیزیکی نمیخوره و تماما مبتنی به استیم ـه که منبع اصلی جذابیت شه
و دوم این که خط عرضه استیم دک خیلی محدودتره و بیشتر دست والو ـه تا شرکت های ثانی. این نوع عرضه مستقیم به طبع رو قیمت اثر داره.

تو ژاپن دارن برای زبان های متفاوت رو کنسول از مشتری پول میگیرن؟

نه :))

این خیلی جالبه
تو ژاپن بنا به دلایل عجیب اقتصادی، نینتندو انگار میتونه کنسول رو خیلی ارزون تر بده و در اقدامی عجیب و غریب جای این که بگن "نه" و تو ژاپن هم کنسول رو هم قیمت بقیه جاهای دنیا بدن، تصمیم گرفتن یه سیاست احاطه محور تر اتخاذ کنند و دو تا ورژن ریجن لاک و ریجن آل بدن بیرون

اون ورژن ریجن لاک فقط زبون ژاپنی رو ساپورت می کنه و خیلی ارزون تره

ورژن ریجن آل، مشخصا ورژنیه که همه زبون ها رو ساپورت می کنه.
در حقیقت حتی اگه زبون تون هم خوب باشه بعیده ورژن ژاپنی سوییچ 2 خارج از ژاپن به دردتون بخوره، چون احتمالا استور اش خارج از ین ژاپن هیچ ارزی رو قبول نکنه.

بازی های سوییچ 2 واقعا 90 دلارند!

خیر!
سوییچ 2 تو آمریکا بازی هاش به صورت نرمال 70 دلاره که استاندارد این نسله با توجه به تورم و...
نکته ای که هست اینه که این بحث پیش اومده که بازی های فیزیکی گرون تر از بازی های دیجیتالی اند.

این قضیه تو آمریکا صادق نیست و msrp جهانی بازی ها همون نرخ 70 دلاره و اون عکسی که دیدید پخش شده مربوط به اروپا است. تو ژاپن هم مدت هاست که بازی های فیزیکی از دیجیتالی گرون تر اند

مسئله اینه که چندتا بازی هستند که قیمت 80 دلار دارند
این بازی ها:
  • The Legend of Zelda Tears of the Kingdom NS2 Edition
  • Kirby and the Forgotten Land NS2 Edition
  • Mario Party Jamboree NS2 Edition
  • و Mario Kart World اند.
سه تا بازی اول رو جلوتر تو بخش ارتقای بازی ها توضیح میدم
ولی ماریو کارت ورلد عملا بازی ایه که نینتندو مشابه Zelda: TotK روی سوییچ روی یه کالیبر بالاتر در نظر گرفته و 10 دلار گرون تر از بازی های استاندارد داره عرضه می کنه (که حتی با در نظر گرفتن وسعت بازی بازم منطقی نیست)
مشخص نیست بازی بعدی ای که نینتندو تو این کالیبر در نظر بگیره چیه. ولی از اون جا که پلتفرمر سه بعدی مطرح بعدی نینتندو که Donkey Kong Bananza باشه همون 70 دلار استاندارده، نمیشه خیلی قاعده ای تعیین کرد.

+ Mario Kart World به صورت باندل با نینتندو سوییچ 2 به صورت محدود تو قیمت 500 دلار عرضه میشه که قیمت بازی رو 50 دلار می کنه.

چت آنلاین تو نینتندو پولیه!؟!؟

این یکی جای دفاع نداره و بله
چت آنلاین نینتندو که به دکمه C Button وصله یکی از قابلیت های منحصر به سرویس آنلاین نینتندوئه

سرویس آنلاین نینتندو با اشتراک 20 دلار در سال اجازه دسترسی به موارد زیر رو میده
  • Cloud Save
  • Online Play
  • Game Chat
  • NES Classics
  • SNES Classics
  • Gameboy Classics
  • Nintendo Music App
  • Tetris 99 & F-Zero 99
  • Game Vouchers

از اون جا که چت آنلاین اساسا قابلیتیه که برای بازی های آنلاین ساخته شده، محدود به سرویس بودنش غیر عقلانی نیست. طبیعتا خیلی استفاده نداره همچین قابلیتی خارج از بازی های انلاین
و اگه اشتباه نکنم بازی های F2P حتی رو خود سوییچ هم آنلاین چت خودشون رو داشتند و بعیده احتیاج به سرویس گیم چت خود نینتندو و قابلیت های دوربین اش داشته باشند. اورآل هم خود سرویس آنلاین نینتندو تو سطح اول تقریبا هیچ قیمتی نداره (مخصوصا اگه با پلن خانواده برید که میذاره 8 نفر با 35 دلار یه سال اشتراک داشته باشند که میشه نفری تقریبا 4.4 دلار تو سال) و امتیازاتی که میده هر چند خیلی شگفت انگیز نیستند قطعا به این قیمت می ارزند

مخصوصا سیستم Game Voucher که میذاره با خرید یه بلیط 100 دلاری، دو تا بازی منتشر شده توسط خود نینتندو رو به صورت دیجیتالی بخرید
من خودم چند بار این جوری 20 دلار 20 دلار سیو کردم :دی (سر Zelda TotK که تونستم 30 دلار سیو کنم!)
البته احتمالا با افزایش قیمت ها تو نسل جدید، این بلیط ها هم بشن 120 دلار که اون 20 دلار سیو شدنه ثابت بمونه

ولی خلاصه تو استور نینتندو، بازی های نینتندو شاید هیچ وقت تخفیف نخورن، ولی اگه این اشتراک رو داشته باشید، عملا همیشه 10 دلار زیر قیمت اند :D

تو کارتریج های فیزیکی 90 دلاری سوییچ 2 بازی نیست!!!!؟؟؟

اینم نه!

یه خبری پخش شده که کارتریج های فیزیکی نینتندو سوییچ 2 بدون بازی اند و فقط میتونی باهاشون بازی رو از استور دانلود کنی
که رک بگم احمقانه است. تو همون دایرکت گفتن که کارتریج های قرمز سوییچ 2 سرعت انتقال داده شون بیشتره. اگه قرار بود توشون بازی نباشه که چرا باید سرعت انتقال دیتاشون بیشتر باشه
این جاست که میگم نینتندو تو خبررسانی قهوه ای کرده رفته و اینا به مرور زمان سوءتفاهم هاش رفع میشه :دی

مشابه سوییچ 1، Xbox Series X|S و PS5 یه سری بازی های فیزیکی هستند که وقتی کیس رو باز می کنید توش بازی نیستند.
حالا یا دیسک و کارتریج کل بازی رو شامل نمیشه و باید برای اجرا، یه بخشی رو از استور بگیری
یا کلا دیسک و کارتریج خالیه و باید بازی رو از استور بگیری
یا فقط تو جعبه بازی یه کد برای دانلوده

نینتندو برگشته گفته این خیلی پیچیده است و هر کی نمیخواد کامل بازی رو تو پکیج کنه رو به گزینه دوم محدود کرده.

یعنی شما اگه میخوای بازی ات تو کیس و جعبه تو فروشگاه ها باشه، دیگه نمیتونی فقط کد خالی باشه. باید بازی کارتریج داشته باشه و اون کارتریج حکم لایسنس بازی رو اجرا کنه
این باعث میشه دیگه بازی های فیزیکی ای که می خرید یه کد یه بار مصرف نداشته باشه. حتی اگه شما با اون کارتریج باید بازی رو کامل دانلود کنید، بازم میتونید بازی رو بفروشید و معاوضه کنید و اون ماهیت فیزیکی بودنش رو داره، ولی خب دیگه دیتا روش نیست.

همون جور که گفتم این شامل همه بازی ها نمیشه.
این کاملا بسته به انتخاب ناشر داره.
احتمالا خیلی از ناشرهای ثردپارتی به خاطر گرون بودن هزینه ساخت کارتریج ها، نخوان دیتای بازی رو روی کارتریج ها بریزن، یا شایدم به خاطر حجم خیلی بالای بازی و محدودیت 64 گیگی کارتریج های سوییچ 2، صرفا به کارتریج خالی اکتفا کنن. ولی خب خیلی ناشرها هم مثل خود نینتندو و CDPR و... بازی های فیزیکی رو کما فی السابق روی کارتریج دارن

دوباره هم بگم، عین این مورد روی سوییچ 1 بود و واقعا چیز جدیدی نیست. نینتندو از اول به ناشرها این آپشن رو برای عرضه فیزیکی بازی ها می داده. الان اتفاقا سخت گیرتر و یکپارچه تره این قضیه

کنسول DLSS و Raytracing نداره تو سال 2025 عزیز؟

هم انویدیا هم نینتندو تایید کردن که کنسول از Ray Tracing و DLSS پتشیبانی می کنه و RT Core و Tensor Core های مربوطه تو سخت افزار سوییچ 2 لحاظ شده
منتها عمق فنی این کار رو هنوز چیزی ازش نگفتن و از نمایش های فعلی واقعا نمیشه چیز خیلی مستندی پیدا کرد.

ولی خب تاییدیه اش فعلا هست.

برای ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 باید دوباره پول بدی!؟

اوه اوه اوه
توضیح این سخته
لعنت بهت نینتندو :Wallbash: این چه طرز ارتقاء بازی بود که تو لحاظ کردی آخه!!

همون جور که تو دایرکت گفتن شما سه نوع بازی رو روی سوییچ 2 بازی می کنید
  • بازی های خود سوییچ 2 (که رو سوییچ 1 قابل اجرا نیستند)
  • بازی های سوییچ 1 (که بکوارد کامپتیبل رو سوییچ 2 قابل اجرا اند)
  • بازی های ورژن سوییچ 2 (که روی سوییچ 1 بدون قابلیت های این ورژن قابل اجران)
مسئله ما دسته سوم این بازی هاست که میخوایم ببینیم چطوریه قضیه شون

قبل از هر چیز. یه موردی این جا خیلی گنگه. 95 درصد بازی های سوییچ 1 که تو دسته سوم نیستند و بکوارد کامپتیبل روی سوییچ 2 اجرا میشن هنوز معلوم نیست بای دیفالت موقع اجرا شدن بهتر اجرا میشن، پچ میگیرن یا نه، این مخصوصا در مورد بازی های تردپارتی خیلی اهمیت داره. چون بیشتر این برنامه هایی که جلوتر میگیم مختص بازی های خود نینتندو و برنامه های خود همون شرکته و بقیه کمپانی های ثردپارتی و حرکت هایی که میتونن بزنن خیلی مبهم تره و همین خیلی رو مخه. خیلی از بازی های خود نینتندو هم فعلا تکلیف شون معلوم نیست که دقیقا چی به چیه. حداقل میدونیم رو سوییچ 2 درست اجرا میشن ولی از ارتقاء و اینا واقعا خبر نداریم

ارتقاء بازی ها از سوییچ 1 به سوییچ 2 در حقیقت در سه دسته قرار میگیرند (می فهمید وقتی میگم بیخودی پیچیده است یعنی چی؟ :دی همین الان از یه دسته دوباره سه تا دسته دیگه فورک خورد :دی)
  • دسته اول: بازی هایی که با یه آپدیت و پچ ساده به صورت مجانی روی سوییچ 2، رزولوشن و فریم ریت بهتر دریافت می کنن: نمونه های این دسته شامل Super Mario Odyssey و ARMS و ... میشه، نینتندو یه لیست 10 15 تایی از بازی های این شکلی رو داده بود بیرون الان به یاد ندارم دیگه چیا توش بود
  • دسته دوم: بازی هایی که علی رغم آپدیت رو نحوه اجرا و کیفیت بصری بازی، یه سری ویژگی های جدید مختص سوییچ 2 دریافت می کنند. مشابه قابلیت های Zelda Notes تو جفت زلداهای سوییچ، یا مودهای گرافیکی مختلف برای Metroid Prime 4 و حالت کنترل جدیدش با موس. این دسته از بازی ها رو باید 10 دلار بدید تا به نسخه نینتندو سوییچ 2 ارتقا بدید. این بازی ها با تمام ویژگی های جدید و ده دلار قیمت بیشتر به صورت فیزیکی دوباره برای خرید روی سوییچ 2 در دسترس هستند.
  • دسته سوم: اینا بازی هایی اند که علی رغم ارتقاء جلوه های بصری و رزولوشن و فریم ریت، جدا از قابلیت های جدید، محتواهای انحصاری جدید هم دارن و عملا یه DLC هم سوار بازی شده همراه با ارتقاشون به نسخه نینتندو سوییچ 2. نمونه های این دسته الان Mario Paty Jamboree و Kirby and the Forgotten Land اند. این بازی ها برای ارتقا احتیاج به یک بسته 20 دلاری دارند که هم خود ارتقاء و هم محتوای اضافه رو توجیه کنه.

حالا میدونید نکته وحشتناک این قضیه کجاست؟
این بازی هایی که گفتم طبیعتا هیچ وقت کاهش قیمت نخوردن. داریم در مورد نینتندو صحبت می کنیم :دی لذا با این آپگرید پک دوباره قیمت شون تصاعدی رفته بالا
برای همینه که سه تا از بازی هایی که الان 80 دلارند، همین بازی های ارتقا یافته اند. دو تاشون که از دسته سوم اند و به خاطر محتوای اضافه یهو 80 دلار شدند.
اون یکی هم Zelda TotK ـه که با این که آپگرید پک اش 10 دلاره ولی چون خود بازی از همون اول 70 دلار بوده یهو اینم شده 80 دلار.
از اون طرف خود بازی های سوییچ که تو دسته دوم اند الان دوباره 70 دلارند. که اصن مغز آدم سوت می کشه چطور همچین سیاست قیمت گذاری ای به ذهن نینتندو رسیده :Wallbash: و نخواستن از خر شیطون کوتاه بیان که ده دلار زیر قیمت همه بازی های انحصاری سوییچ بکشن که همه چیز با عقل جور دربیاد. ~X(

ولی خب کیا ایها حال وضعیت ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 یه همچین وضعیت قاراشمیش ـیه و به نظرم بزرگترین موردیه که نینتندو واقعا باید یه تجدید نظر کلی کنه رو سیاست هاش.


و البته کی میتونه فراموش کنه این تاپیک تا 4 سال به عنوان تاپیک "شایعات کنسول بعدی نینتندو" فعالیت داشت و توش در مورد اخبار و لیک ها و گزارش های بعضا راست و بعضا دروغین دستگاه می نوشتیم و بحث می کردیم. تمام این بحث ها هنوز هست و نقاط کلیدی اخبار هنوز لینک هاشون هست تا ریشه این تاپیک و این که چطور از آگوست 2020 تا ژوئن 2025 صبر و بحث کردیم آرشیو باشه
اطلاعات بدست اومده از دیتاماین کردن فریم 10.0.2 نینتندو سوییچ

اطلاعات لیک شده توسط Nate The Hate (عرضه 2021 و مشخصات کلی دستگاه)

گزارش سایت Sina از تولید کننده های مربوط

گزارش بلومبرگ از سفارشات نینتندو به سامسونگ جهت تولید صفحات OLED جدید

شایعات مربوط به توقف تولید چیپ های Tegra +X1 و Tegra X1 از طرف انویدیا

گزارش سوم بلومبرگ (غیرقابل دسترس از طرف عموم) در رابطه با تاریخ عرضه، قیمت و پیش بینی فروش + تکمیلی

شایعه استفاده از تکنولوژی معماری Ada Lovelace انویدیا در ورژن بعدی سوییچ

گزارش Nikkei از برنامه نینتندو برای سال مالی 2021 و تایید وجود کنسول قویتر از طرف نینتندو برای عرضه در این بازه زمانی

معرفی کنسول جدید سوییچ قبل از E3 2021 به گزارش تاکاشی موچیزوکی، یوروگیمر و امیلی راجرز

گزارش Vandal از تولید کننده چینی و مشخصات ظاهری کنسول جدید سوییچ + تکمیلی

اطلاعات در مورد خروجی تصویر سوییچ از تایوان (1440p/30FPS داک - 720p/120FPS دستی)

معرفی رسمی مدل OLED سوییچ توسط نینتندو + اطلاعات تکمیلی

11 دولوپر مختلف کامل به کیت 4K ـی سوییچ دسترسی داشته اند

4K ready بودن داک جدید مدل OLED

لو رفتن ویژگی های تراشه سوییچ بعدی (معماری Ampere، پشتیبانی از Ray Tracing و DLSS) براساس لیک های انویدیا

غیر قابل مشاهده شدن ویدیوهای معرفی مدل OLED و Lite و آغاز دوباره گمانه زنی ها

گزارش Nikkei از برنامه های نینتندو و مذاکرات این شرکت با کارخانه ها جهت تولید انبوه کنسول بعدی

گزارش VGC از برنامه نینتندو برای عرضه کنسول بعدی خود در سال 2024

گزارش VGC از نمایش نینتندو از کنسول نسل بعدی نینتندو با سازندگان در گیمزکام 2023 + امکان اجرای Matrix Awakens روی کنسول

لیک Nate the Hate از نمایش پشت پرده گیمزکام، اجرای Zelda: Breath of the Wild به صورت 4K60 بدون هیچ گونه لودینگ

گزارش یوروگیمر و دیجیتال فاندری از چیپ T239 (گرافیک احتمالی نسل بعد نینتندو) و توانایی های آن

لیک شدن تصاویر مادربورد کنسول نسل بعدی نینتندو و تایید وجود چیپ انویدیا و بردهای سامسونگ روی آن

لیک شدن تصاویر جویکان و تایید افزایش سایز، مغناطیسی بودن (عدم وجود ریل) و بزرگ تر شدن دکمه های SL و SR

معرفی رسمی Nintendo Switch 2 از طرف نینتندو با تریلری کوتاه از ظاهر سخت افزار
 
آخرین ویرایش:
البته جسارتا خارج از ایران مطلقا طرفداری نینتندو کم سن و سال نیستن بر عکس تصورات. اکثرا اتفاقا بین ۲۰-۴۰ ساله هستن که بچگی با بازی های نینتندو بزرگ شدن و الان هم کلی با بازیهاش حال میکنن. کلا شگفت زده میشید وقتی ببینید چه قدر آدم جا افتاده عاشق مثلا smash یا animals crossing هستن. زلدا هم که کلا حرفش رو نمیزنیم، اون کلا قابل رقابت نیست!
من خودم یکی از اون طرفدارم اما حرف منو نفهمیدین می گین این افراد کنسول اولشون سوییچ نیست

Nintendo Switch attracting more women, wider age ranges over time​


در مقام مقایسه قطعا سوییچ برای سنین کم و دخترها خیلی بیشتر جذاب هست

ضمنا خود نینتندو هم توی همه ی تبلیغاتش خانواده و دخترها و پسرهای کم سن و سال هستن و تاکیدش روی همین مسئله هم هست
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis
من خودم یکی از اون طرفدارم اما حرف منو نفهمیدین می گین این افراد کنسول اولشون سوییچ نیست

Nintendo Switch attracting more women, wider age ranges over time​


در مقام مقایسه قطعا سوییچ برای سنین کم و دخترها خیلی بیشتر جذاب هست

ضمنا خود نینتندو هم توی همه ی تبلیغاتش خانواده و دخترها و پسرهای کم سن و سال هستن و تاکیدش روی همین مسئله هم هست
تمرکز روی بچه ها چیزیه که توی تبلیغات وی یو انجام شد نه سویچ ، توی تبلیغات سویچ صرفا یه بخشی از کمپین بودن نه محوریتش.

سویچ به طور مشخص دستگاهیه که بزرگترین رنج مخاطب رو داره، شما بازی ای مثل زلدا و آسترال چین رو که مشخصا خیلی برای گیمرهای هاردکور جذاب هستن رو فقط روی سویچ می بینی ، از سمت دیگه بازیایی مثل انیمال کراسینگ برای مولتی پلیر آنلاین، بازی هایی مثل رینگ فیت ادونچر و... پلیر های کژوال رو شدیدا جذب میکنن و بازی هایی مثل اسپلاتون و اسمش براس و... برای هوادارای بازی های رقابتی طراحی شدن. نینتندو سویچ برای جذب هر طیفی از افراد دلایل کافی رو ایجاد کرده و بزرگترین رنج مخاطب رو داره و نمیشه اینو کتمان کرد.
زمان نسل هفتم مشخصا بالای 80 درصد مخاطب ها دنبال بازیایی مثل وی اسپورتس بودن و نینتندو یه کمپانی کاملا کژوال بود و کمتر بازی هاردکور و مولتی پلیر رقابتی ای داشت ، زمان گیم کیوب و 64 هم نینتندو با شعار Play With Power عمیقا رو هاردکور ها تمرکز داشت. ولی سویچ یه حد اعتدال بین همه ی این هاست که برخلاف وی یو که همه رو فراری میداد تونست همه رو جذب کنه.

لیست فروش بازیای سویچ نشون میده که تمام 50 بازی که تونستن بالای 1 میلیون فروش به صورت رسمی روی سویچ داشته باشن یا بازی هایی بودن که اختصاصا روی سویچ طراحی شدن یا بازیای ایندی بودن و موفق ترین بازیای AAA ثرد پارتی مولتی پلتفرم روی سویچ ویچر و اسکایریم بودن که کلا 500K فروش داشتن. این یعنی شبکه بازی های نینتندو و کنسول نینتندو یه شبکه فراگیر و در عین حال ایزوله هست (مثل اپل) و واقعا تحلیل هایی مثل عقب افتادن سخت افزاری و... به خاطر بی رقیب بودن نینتندو در یک حوضه بی معنا میشه چون سویچ خودش یه قطبه مستقل از بقیه هست. حالا سویچ کنسول اول باشه یا دوم یا سوم یا زن باهاش بازی کنه یا مرد هیچ فرقی نداره مهم اینه که نینتندو در حال حاضر بزرگترین رنج مخاطب، بیشترین فروش کنسول و فروش بازی رو توی صنعت گیم داره و این یعنی موفقیت!
 
حالا سویچ کنسول اول باشه یا دوم یا سوم یا زن باهاش بازی کنه یا مرد هیچ فرقی نداره مهم اینه که نینتندو در حال حاضر بزرگترین رنج مخاطب، بیشترین فروش کنسول و فروش بازی رو توی صنعت گیم داره و این یعنی موفقیت!

من به شدت با این بخش موافقم...

به استثناء مجرمین قانونی (:D) عملا هر نوع مخاطبی رو یه کمپانی هدف بگیره و به موفقیت برسه من حق ندارم بگم "چرا" و "نه" و "بدرد خودشون میخوره" و...
در بهترین حالت شما هم حال می کنید با خدمات و محصولات کمپانی
در بدترین حالت میگید که واسه من نیست و میرید کنار.

مشکل وقتیه که کمپانی نتونه مخاطب هدفشو راضی کنه... که خب فعلا نینتندو با یه اختلاف فجیعی از حاشیه همچین خطری به دوره.

البته میشه دقیق بحث کرد چجوری نینتندو با سوییچ تونسته این دامنه از مخاطب رو نگه داره
آدم های وحشتناکی تو نینتندو سرکارن. وحشتناک باهوش! خوب میدونن چی و چقدر به درد چه مخاطبی میخوره. البته همیشه هم موفق نیستن. ولی خودتون کاتالوگ بازی ها رو نگاه کنید سریع متوجه میشید
 
من به شدت با این بخش موافقم...

به استثناء مجرمین قانونی (:D) عملا هر نوع مخاطبی رو یه کمپانی هدف بگیره و به موفقیت برسه من حق ندارم بگم "چرا" و "نه" و "بدرد خودشون میخوره" و...
در بهترین حالت شما هم حال می کنید با خدمات و محصولات کمپانی
در بدترین حالت میگید که واسه من نیست و میرید کنار.

مشکل وقتیه که کمپانی نتونه مخاطب هدفشو راضی کنه... که خب فعلا نینتندو با یه اختلاف فجیعی از حاشیه همچین خطری به دوره.

البته میشه دقیق بحث کرد چجوری نینتندو با سوییچ تونسته این دامنه از مخاطب رو نگه داره
آدم های وحشتناکی تو نینتندو سرکارن. وحشتناک باهوش! خوب میدونن چی و چقدر به درد چه مخاطبی میخوره. البته همیشه هم موفق نیستن. ولی خودتون کاتالوگ بازی ها رو نگاه کنید سریع متوجه میشید
مشکل نینتندو اینه که با عرضه سوییچ یکمی, خب.... دزد شده:-"

بازی ها مثل همیشه خوبن درست, اما کیفیت جوی کان و حتی خود سوییچ و فروختن ریمستر و کالکشن, میراث نینتندو رو زیر سوال میبره, همونطور که بی کیفیت بودن کنترلرهای PS4.5 و نداشتن بکوارد کامل لگاسی PS رو زیر سوال برد و البته پدیده جدید دایرکتورز کات :|

تقصیر مشتری هم هست که با وجود بی کیفیت بودن هی میخرن.
 
من به شدت با این بخش موافقم...

به استثناء مجرمین قانونی (:D) عملا هر نوع مخاطبی رو یه کمپانی هدف بگیره و به موفقیت برسه من حق ندارم بگم "چرا" و "نه" و "بدرد خودشون میخوره" و...
در بهترین حالت شما هم حال می کنید با خدمات و محصولات کمپانی
در بدترین حالت میگید که واسه من نیست و میرید کنار.

مشکل وقتیه که کمپانی نتونه مخاطب هدفشو راضی کنه... که خب فعلا نینتندو با یه اختلاف فجیعی از حاشیه همچین خطری به دوره.

البته میشه دقیق بحث کرد چجوری نینتندو با سوییچ تونسته این دامنه از مخاطب رو نگه داره
آدم های وحشتناکی تو نینتندو سرکارن. وحشتناک باهوش! خوب میدونن چی و چقدر به درد چه مخاطبی میخوره. البته همیشه هم موفق نیستن. ولی خودتون کاتالوگ بازی ها رو نگاه کنید سریع متوجه میشید
دقیقا! اپل یه رنج گسترده از مردم رو با آیفون هدف گرفت و طبعا یه عده رو اسکیپ کرد (مثل کسایی مثل بالمر که موبایلشون ماشین ایمیل بود ولی چون آیفون کیبرد نداشت برای ایمیل مناسب نبود) اپل بهترین سرویس موزیک رو توی آیفون آورد، بهترین برنامه پیام رسانی، نقشه و... رو برای آیفون فراهم کرد و نتیجه ی این تمرکز و استراتژی شد ایجاد یه بازار عظیم ، رنج بزرگ مخاطب و فضای ایزوله که سال هاست اپل رو نگه داشته حالا اپل تا پارسال موبایل با صفحه LCD با رزولیشن ساب HD روی موبایلش میذاشت ولی اثر منفی خاصی روی کارشون نداشت.
الان نینتندو هم همینه اون دسته ای که گرافیک و بازی AAA مولتی میخوان رو عملا اسکیپ کرده و توی یه سری موارد خاص ترکونده و شرایط عالی ای رو ایجاد کرده طوری که میشه سویچ رو اصلا یه کتگوری جدا از کنسول توی زمینه گیمینگ به حساب آورد.
تنها ایرادی که میشه به نینتندو گرفت مسائلی مثل قیمت های گرون و مسائلی مثل جوی کان دریفت هست.
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis
این مقاله موچیزوکی واقعا جالبه، تحلیل کاملی رو کل قضیه است

Nintendo Switch’s Big Price Hike Takes Gamers Into New Territory

میگه عملا تو دوره ای که کمپانی های گیمینگ وسط عمر کنسول شون به محصولاتشون Price Cut میزنن تا عمرشو حفظ کنن، نینتندو کامل داره خلاف آب شنا می کنه و نه تنها پرایس کات نمیزنه اصن، بلکه داره یه Tier گرون تر از دستگاهشو میده بیرون تا عمر دستگاه رو حفظ کنه. که خود موچیزوکی نمیدونه اصن جواب بده یا نه، ولی در کل به نظرش حرکت Bold ـیه تو بازار ویدیو گیم.

بعدشم میاد میگه سوییچ جدید اورآل تقریبا 10~12 دلار بیشتر از سوییچ قبلی احتمالا خرج برمیداره تولیدش. اینو موچیزوکی با یوشیو توزورا که تو این حیطه حرفه ایه بررسی کرده. کلا نمایشگر جدیدی که از سامسونگ گرفته نینتندو تقریبا 3 تا 5 دلار گرون تر LCD های قبلیه. اون 32 گیگ حافظه بیشتر هم دوباره تقریبا 3.5 دلار خرج برمیدارن تو پروسه ساخت. با اسپیکر اضافه و ورودی LAN و پایه جدید و Component های دیگه جمعا نباید خرج ساخت این نسخه بیشتر از 15 دلار گرون تر از نسخه قبلی باشه و به وضوح نینتندو داره سود حاصله از فروش سخت افزارشو افزایش میده تو این پروسه

میگه این تغییرات تو ژاپن خیلی شیب اش بیشتره به خاطر قیمت ثابتی که کنسول ها تو چند سال اخیر داشتن.

1626342445531.png

یکی دیگه از آنالیزورهای بلومبرگ، هیدکی یاسودا، گفته که اگه این روش نینتندو که وسط عمر کنسول قیمت رو این جوری بردن بالا بتونه مومنتوم فروش دستگاه رو نه کاهش، بلکه افزایش بده، احتمال این که این سیستم قیمت گذاری تو بازار تبدیل به یه الگو بشه میره بالا.

این تیکه اش هم جالبه. میگه با وضع اخیر عرضه تقاضای پلی استیشن 5، خیلی واضحه که سونی می تونسته با قیمت بیشتر هم حتی کنسول رو بفروشه (وقتی با این سرعت کنسول ها تو بازار فروش می رفته و همون اول کاری بازار فروش دست دوم اش داغ میشه) حالا، خود سونی به گفته یکی از کارمندای بخش پلی استیشن که نمیخواسته اسمش فاش شه، داره تحت نظر میگیره روند اخیر نینتندو با Switch OLED رو که ببینند به کجا میرسه (که دوباره دلیلش، همون جور که بالا خود موچیزوکی گفت، اون خلاف روند بودنش، نتیجه اش رو با اهمیت تر می کنه)

میگه واکنش سهامدارای کمپانی به Switch OLED خیلی مثبت نبوده و بعد معرفی، سهام نینتندو 5 درصد سقوط کرده. آنالیزورها هم کلا واکنش ضد و نقیض دارن نسبت به این قضیه. یه سری میگن این حرکت غیر منطقیه و چیزهایی که اضافه شده با قیمت اش نمی خونن و نمیتونه نظر جلب کنه و یه سری هم میگن با توجه به تقاضای فعلی، اتفاقا 50 دلار کشیدن رو این دستگاه خیلی هم منطقیه و فروشش رو راحت می کنه.

آخر مطلب هم موچیزوکی این نقل قول رو از طرف تاکایوکی میاجیما، رییس بخش جلسه های اقتصادی سونی آورده
Nintendo made a real bold decision because it’s obvious that people would spend more on services and less on goods going forward

From a macroeconomic viewpoint, the move couldn’t be made if they have even a slight concern on how well the console would do.
 
آقا دعوا بسه...
بنظرتون نسخه اولد سوییچ کنسول نسل نهمی نینتندو هست؟ من که فکر نمیکنم
طبیعتا زیاد تغییر خاصی نکرده فقط صفحه نمایش بهتر و بزرگتر شده و خوشگل تر شده
من مطمئنم نینتندو برا نسل ۹ خیلی برنامه داره
 
  • Like
Reactions: Z-fan
آقا دعوا بسه...
بنظرتون نسخه اولد سوییچ کنسول نسل نهمی نینتندو هست؟ من که فکر نمیکنم
طبیعتا زیاد تغییر خاصی نکرده فقط صفحه نمایش بهتر و بزرگتر شده و خوشگل تر شده
من مطمئنم نینتندو برا نسل ۹ خیلی برنامه داره

Of Fucking Course Not :D
کی کنسول نسل نهم شو یهو وسط یه روز افتابی تو توییتر معرفی می کنه :دی
این صرفا یه ریویژن دیگه از سوییچه و احتمال زیاد حتی آخرین ریویژن دستگاه هم نباشه و یه ریویژن دیگه داشته باشیم تا کنسول نسل بعدی نینتندو
 
Of Fucking Course Not :D
کی کنسول نسل نهم شو یهو وسط یه روز افتابی تو توییتر معرفی می کنه :D
این صرفا یه ریویژن دیگه از سوییچه و احتمال زیاد حتی آخرین ریویژن دستگاه هم نباشه و یه ریویژن دیگه داشته باشیم تا کنسول نسل بعدی نینتندو
سوییچ در حال حاضر موفقه
ولی نمیدونم چرا احساس میکنم نینتندو داره با این ریویژن و احتمالا با یه ریویژن دیگه به قول شما
گند میزنه به موفقیت سوییچ:|
هنوز قیمت مشخص نیست(مشخص شده؟خیلی وقته اخبار رو ندیدم)اما احتمال میدم قیمت یه باندل AC رو داشته باشه این سوییچ جدید:|
 

ویدیوی گیم پلی Metroid Dread روی نینتندو سویچ اولد مدل

سویچ اولد مادل شاید یه آپگرید ضروری نباشه ولی قطعا یه ورژن تا حدود خیلی زیادی بهبود یافته هست که ایرادای مختلفی مثل استند ضعیف، نبود لن و البته تغییر صفحه LCD مسخره ی سویچ رو انجام داده و این برای شخصی مثل من و هرکس که دنبال یه تجربه کامله و سویچ استاندارد ناامیدش کرده بود خیلی خوبه

به طور کلی نینتندو نینتندو به جز جویکان دریفت عملا تمام ایراد هایی که سویچ داشت مخصوصا مورد اتصال ایرپاد رو اخیرا به شکل های مختلفی حل کرده
 
هو هو هو >:)
هیچی مثل یه مقاله از بلومبرگ نمیتونه من رو برگردونه به این تاپیک جهنمی >:) >:)

1632951980039.png

Developers Are Making Games for a Nintendo 4K Console That Doesn’t Exist

Employees at 11 game companies said their teams were in possession of Nintendo’s 4K development kit for the Switch. The companies span the globe, ranging from large publishers to small studios and include at least one that has never made a console game before, Zynga Inc., according to the employees, who asked not to be identified because they weren’t authorized to discuss their projects publicly.

طبق معمول مقاله جالبیه
موچیزوکی میگه بلومبرگ الان دقیقا میدونه 11 تا دولوپر کوچیک و بزرگ (که یکیشون Zynga است که اصن تا حالا بازی کنسولی نساخته) به کیت 4K واسه سوییچ دسترسی داشتن و بعضا سر این معرفی OLED حسابی گیج شدن و برنامه هاشون به هم ریخته.
و کلا این معرفی OLED خیلی به سهام نینتندو گند زده و وقتی دو تا کمپانی دیگه تو کل سال به خاطر کنسول های جدید شون ارزش سهام شون رشد داشته نینتندو 20 درصد سقوط رو تجربه کرده تو جولای (ماه معرفی OLED)

جلوتر گفته مشکلات کمبود قطعه حسابی گریبان گیر نینتندو شده. این که به خاطر همین سوییچ 4K کلا رفته عقب معلوم نیست، میتونه فاکتور باشه، ولی همین جوریش هم واسه پیش بینی 25.5 میلیون دستگاهی که میخوان تو سال مالی امسال شیپ کنن شدید گیر کردن و یکی از خطوط تولیدشون میگه کامل عقب اند از پروسه، یکی دیگه شون میگه به زور میرسیم ولی یحتمل تو دوران تعطیلات کمیاب شه کنسول و...

In a recent interview with Bloomberg, Toshiba Corp. singled out demand from game console makers as an area where it’s struggling to catch up. One specific class of component, ABF substrates, is necessary for the 4K Nintendo product, but supplies of those parts are now fully booked until 2025, said executives at component suppliers to Nintendo who asked not to be identified.

خود نینتندو تو جواب به بلومبرگ گفته مقاله تون دقیق نیست و "inaccurate" ـه. این که کجاش درست ـه و کجاش غلط رو اصن مشخص نکردن

پ.ن: It never ends :D
 
@Z-fan آقا چند ساعت بعد از پست بالات من یه بیانیه (به انگلیسی) از طرف نینتندو دیدم که بنظر سر تا پای گزارش بلومبرگ رو کلا رد میکنن. مطمئن نیستم ولی فکر کنم قبلا فقط به ژاپنی منتشر شده بود، ولی به هر حال برگشتن مستقیم گفتن گزارش سوئیچ 4K درست نیست و اینکه در حال حاضر جز مدل OLED هیچ برنامه دیگه ای برای کنسول جدید ندارن:

پ.ن: این توئیت دنیل احمد، سرور و سالار عرصه Dad jokes هم فوق العادست :D :)) :

IMG_20210930_040815_436.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or