اما تا بحث بازی های آقا داوود که از لحاظ گیم پلی خیلی خیلی پررنگتر از اون دو بازی مذکور هست میشه میشه عنوانی که به درد گیمر جماعت نمی خوره و شایسته ی اسم بازی نیست و کلی ترول بهش می چسبه!!!
انسان نتوانمش گفت ، فقط خدا توانمش گفت.ابر استاد قرن
استاد استادان
همچین میگی به گند کشیدی انگار از جبهه مخالف بودن بیشترشون مثل خودت سونی فن و یکسری هم تحریریه بودن. همه در کل خودی بودن.:d
من فقط در این چند روز به کامنت های بعضی از اعضای تحریریه توجه کردم تا به عمق بی طرفی کاملشون و اینکه کلا فن نیستند پی ببرم :d
این بعضی رو برا همین پررنگ نوشتم چون یکی مثل شما رو هم کامنت هاشو دیده بودم و منظورم هم فقط این پست نبود و برا همین نوشتم در این چند روز ولی بعضی کامنت ها دیگه مشخصه داستانش ...من هم لابد ضد سونی هستم؟ این آقا Interactive Drama با فیلم نامه درجه 3 هالیوودی میسازه. بازی هاش گیم پلی ندارن، یعنی اصلا هیچ حس accomplishment ـی توش وجود نداره، فقط یه سری کارهای رندوم انجام میدی و میری جلو و چندتا انتخاب میکنی و تموم شد رفت. بازی های adventure حداقل چندتا معما و ترکیب توشون وجود داره و بازیکن باید به خودش زحمت بده، فکر کنه و بعد که معماها رو حل کرد احساس خوبی بهش دست میده، احساس می کنه یه کاری رو انجام داده. چیزی که تو HR و Beyond و بازی های Telltale نمی بینیم.
در آخر هم بگم ****** ما آن طفل 11 ساله ايست كه در اسكريپت نويسي پشت داوود رو به خاك ماليده
عزیز تو بقیه بازیها جای دکمه زنی کار خاص دیگه ای با قسمت خاصی باید انجام داد؟!دوستان یه چیزی هست که شما درک نمی کنین، HR و Indigo Prophecy با این که سبکشون متفاوت بود، با این که اصلا گیمپلی نداشتن، فقط باید دکمه می زدی.
اولا شما برو ببین کلیشه چه معنی میده بعد بیا بگو کلیشه هست ، تا اونجای که همه میدونند ، ماورا پیچیده ترین سیستم محسوب میشه و حتی نمیشه گفت چیش درست هست یا نیست . بعد روایت داستان طوری بود که بازیکن رو خسته نکنه و همینطور جذاب باشه و در طول این همه کار قصد کیج این بود که با جودی یک رابطه خوب یا عمیق ببندیم طوری که شما میگی هی گریه میکرد ما رو هم به گریه بندازه ، نه اینکه بشینم خنده کنم به داستان ، که این نشون میده اصلا وارد داستان نشدی که بازی برات یک جوک به حساب میاد ، و در مورد گیم پلی قبول دارم اوایل یکم اشتباه وجود داره اما بعد از مدتی کار،راحت میتونی بدون هیچ اشتباهی مراحل رو تمام کنی ، و چرا بدترین گیم پلی باشه وقتی که مبنای گیم پلی بازی همین است ، نکنه انظلار داری یک مسلسل از شلوارش بکشه بیرون و یک ملت به رگبار ببنده یا پارکور بزنه اونم تو همیچن بازی که اصلا با این نوع سبک ها سازگار نیست.در ضمن گیم پلی ایدن هم خیلی دست باز تر و بهتر بود (بازم راضیت نکرد ؟ ).چیزی که من می گم اینه که Beyond یکی از کلیشه ای ترین عنوان هایی هست که من بازی کردم! جودی یا داره گریه می کنه، یا داره همش به Aiden فحش می ده، یاهم همیشه به صورت "اتفاقی" وارد جریان های مثلا "هیجان انگیز" می شه. مثلا الان مرحله Nevajo یکی از بدترین مرحله های کل بازی بود. یعنی واقعا من نمی فهمم چرا Entity ها باید توی بیابون باشن، نه هر بیابونی، بیابونی که Indianـها توش زندگی می کنن !
حالا بگذریم، پلات هول داستانی و ازین جور استفاده نادرست از نژاد ها و استریوتایپ ها و مردم خیلی داره، مثل مرحله چین، اون مرحله پارتی، بعدشم از همه بدتر Normal Girl که جودی متالهد (!) شده! پلات تویست آخر بازی و هویت آیدن هم که هیچیپیرزنی هم که 30 ساله حرف نزده، خودش به صورت اتفاقی می دونه که باید بیاد با Jodie حرف بزنه![]()
اون Ritual آخر مرحله از بس هم خنده دار بود و به شعورم توهین کرد نمی دونستم گریه کنم یا بخندم !
وقتی هم که مادربزرگه می میره پس کوچیکه داد می زنه Shimushani و من رسما از خنده روی زمین افتادم!
توی کل بازی هم با این که یه ربع خودت رو برای قرار آماده می کردی و تصمیمات اونجا اثر داشت که آخرش قرار به کجا می کشه، حتی حق انتخاب نکشتن یک نفر هم بهت نداد.یعنی چی آخه
طرز روایتشم خیلی بد بود، یعنی قبول دارم که کار درستی کرد جدا کرد از هم داستان رو، اما طرز روایتش اشتباه بود. بعضی چیزهارو باید همون اول می زاشت، بعضی چیزهارو آخر. چون این طوری که داستان رو چیده بود آدم رو گیج می کرد.
گیمپلی هم که باز بدتر شده! توی یکی قبلی حداقل خبر داشتی باید کدوم دکمه رو میزدی، توی این یکی واسه من صفحه رو آهسته می کنه می گه دیگه خودت باید بفهمی چی کار کنیدیگه حالا ربطی نداره جودی دستش رو آورده سمت راست، می خواسته بالا بزنه تو هم باید بالا رو می زدی
یعنی امکان نداره بدون یه بار Knockout شدن در حد مرگ بازی رو تموم کنی! رسما می تونه نامزد بدترین گیمپلی سال باشه.