اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
View attachment 292074
فف ها رو بیار، ردفال فدای سرت
یه گزارشی چند هفته قبل اومده بود که حاکی از خرابی روابط اکس‌باکس و اسکوئر بود، فکر می‌کنم این حرف اسپنسر یه جورایی مربوط به همون گزارش و تا حدی تایید کننده اونه.
 
سهیل به من بگو
ایا ارکین استودیو فرست پارتی محسوب میشه یا نه؟؟؟
چطور میشه که تو پلتفرم هولدر هستی تو صاحب پلتفرمی و عملا باید روی بازی های فرست پارتی و استودیو های خودت نظارت خیلی دقیق تری داشته باشی چون بازی قراره با اسم پلتفرم تو شناخته بشه
بعد چطوری میشه بدون اینکه تستر ها و ناظران بخشی کیفی XBOX، ردفال رو تست کنن همین طوری چشم بسته اجازه انتشار بدن؟؟؟؟؟
تو اگر نمیتونی روی بتسدا نظارت کنی پس غلط میکنی میری میخری تو اگر نمیتونی حتی بازی های فرست پارتی خودت رو کنترل کنی بی خود میکنی اسم خودت رو مدیر میذاری
دیگه اینا مشخصه اشتباه مدیریتی هست نه فقط این که چندین باره داره تکرار میشه توی بازی های مختلف
پس چطوری همه امید دارن اکتی زیر مجموعه مایکرو بشه قراره پیشرفت کنه؟؟؟
با این مدیریت نه تنها پیشرفت نمیکنه که خیلی تاریک تر از الان خواهد شد مگر اینکه تیم مدیریتی تغییر کنن

من دقیق نمیتونم جواب این سوال ها را بدم چون زیر دست من که کار نمیکنن. ولی حدس من به شخصه اینه که بتسدا تا حد زیادی داره مستقل کار میکنه چون حتی در مورد HiFi هم مثلا اسپنسر گفت که ما کاره ای نبودیم و خودشون خواستن اونجوری معرفی و عرضه اش کنن. حالا این به خودی خودش هم بار منفی داره هم مثبت.

در مورد بازی های ایکس باکس اونهایی که عرضه شده در یکی دوسال اخیر به لحاظ کیفی در مجموع خوب بودند. یعنی حتی همون هیلو هم متا 87 گرفت و کور بازی خوب بود. مشکل از ساپورت بازی و کمبود محتوا بود.

مشکل بزرگ تر استدیوهای ایکس باکس Xbox Game Studios کمیت بوده و اینکه اسکوپ بازی ها کوچیکتر بوده و یک مورد هم اینکه ژانرهای کم طرفدارتر بوده اکثر بازی ها.

Flight Simulator یک شاهکار تو سبک خودش هست ولی چند نفر واقعا اینو بازی میکنن؟ به لحاظ کیفی تو ژانر خودش در حد GOW در ژانر خودش هست ولی تاثیرگذاری این کجا و اون کجا؟ Age Of Empire 4 تو سبک خودش بازی عالی هست ولی تو فضای کنسول گیمینگ زیاد دیده نمیشه. یا سایکوناتس کور بازیش از رچت خیلی بهتر هست ولی چون به اندازه اون زرق و برق نداره هیچ وقت به اون اندازه اثرگذاری بین ملت ایجاد نمیکنه و ...

در مورد ردفال هم به نظر طبق چیزهایی که اینور اونور شنیدم و حرف های اسپنسر به نظر میاد کلا ایکس باکس اعتقادی به این بازی نداشته چون اسپنسر میگه باگ و افت فریم را میشه حل کرد ولی جهت گیری اشتباه در بازی را نه. یعنی به نظر میاد فقط خواستن عرضه اش کنن از شرش راحت شن استدیو بره سراغ پروژه بعدی. هرچند من 100% مخالف اینجور تصمیمات هستم و معتقدم وجهه برند را نابود میکنه.

در کل چیزی که من میبینم اینه که ما یک بتسدا داریم که تقریبا 70-80 درصد مستقل عمل میکنه و ایکس باکس بیشتر نقش سیاست گذار کلان و ساپورت را داره. تا حالا هم تو نسل جدید 4 تا بازی دادن Deathloop/Ghostwire/Hifi/Redfall که دوتا بازی خیلی خوب بوده، یکی متوسط و یکی بد. در مجموع کارنامه قابل قبولی داشتن.
 
این بکگراندها برای من فقط لودینگه دانلود نمیشه انگار، فیلتره یا باید بیشتر وایسم؟
مشکل از نت خودمونه
DNS عوض کن یا نتتو عوض کن، چند بار خارج شو دوباره برو داخل، آخرش درست میشه
( از خاطرات یک بدبخت ایرانی:-h)
 
گذشته باشه، تو 2021 قرار به 2022 بوده، رسیده به 2022، تاخیر خورده، بخاطر اون چند ماه ولش کنیم چون ماینکرفت میاد، این مدلی خود ماینکرفتم خراب کرده، اونم باید کنسل میشد
کاری که میتونستن بکنن، کردن، برنامه ریزی برا بازی بعدی، که الان آرکین داره استخدام نفرات جدید میکنه برا طراحی کمبت و گرافیک.
پس تو همون 2021 و 2022 pre production بازی بعدی رو استارت زدن، که الان دارن استخدام نیرو برا ساخت بازی رو میکنن.
راه دیگه ای نداشته، بجز اجازه ادامه ساخت و گر نه ضرر مالی هنگفتی تجحربه میکردن.
__________
بازی بد بوده، بوده ولی هزینه آوردن یه گیم رو گیم پس برای این ماه رو کاهش داده
تونسته بفروشه ، چقدر نمیدونم، از این جهت نگاه کن، بدرد مشتری شاید نخوره ولی راهی بجز جلو بردن پروژه نداشتن، همونطور که برا استارفیلدم نداشتن
تنها کارشون اضافه کردن نسخه ایکس باکس به hi-fi rush بوده
استارفیلد اگه عالی هم در بیاد، که میترسم از اون تاد خالی بند، اونم 10-20 درصدش واقعا پای ماکروئه، ماکرو تنها اومده پلتفرم رو کم کرده و پول داده که بسازن
___________
کارگردان بازی برگشته گفته ماکرو نسخه سونی رو کنسل کرده، اونو کنسل کرده و یکسالم بهت وقت اضافه دادن، تهش تو اپتیمایز بازی هم گند زدی
ماکرو نیاز به نظارت بیشتر داره که اخیرا اسپنسر و بوتی خودشون دارن میرن سراغ استودیوها، یادت باشه تو یه توییتی، فکر کنم نینجا بود که گفته بود بعد 3 سال دیدار دوباره مدیرا از نینجا.
_________________
بتزی بد سایر پلتفرمها هم داشتن تو همین یکی دو سال،ولی این چون بازی نبوده، به چشم اومده و مثل همونا اگه دو سه عنوان خوب ریلیز بشه، فراموش میشه
وقتی بازی رسیده ۲۰۲۳ که دستش پره دلیلی نداره بازی ضعیف که مشکلات بنیادین داره رو منتشر کنه ، حتی اگر ۵ سال روش کار کرده باشن ، بازی که انحصار کنسولی هست رو همون کنسول هم درست اجرا نمیشه ، انتشارش غیر قابل قبوله. الان که فروش نمیره یا خیلی ها احتمالا رفاند کنن و از همه مهمتر اعتماد مشتری که از دست رفته هزینه نیست؟
وقتی پشت سر هم قرار بازی بیاد دیگه نیاز به هزینه برای آوردن بازی جدید نیست.
برای روشن شدن اهمیت این موضوع اکونومیست فولکس واگن ، ول فارگو و ۶ شرکت دیگه رو بررسی کرده بود، نتیجه جالب بود ، اینکه عدم اعتماد مشتری میتونه عواقب مالی داشته باشه، طبق این بررسی در کوتاه مدت ۳۰٪ از ارزش شرکتها پس از بین رفتن اعتماد مشتری کم شده بود.

4 Questions to Measure — and Boost — Customer Trust

متا ماینکرفت ۷۱ ، متا ردفال ۵۹
ماینکرفت بازی معمولیه ایرادات بنیادی نداره ولی ردفال بازی مشکلات بنیادی داره

مایکرو اینارو خریده تمام مسولیت متوجهش هست چه بازی بد باشه ، چه خوب
 
وقتی بازی رسیده ۲۰۲۳ که دستش پره دلیلی نداره بازی ضعیف که مشکلات بنیادین داره رو منتشر کنه ، حتی اگر ۵ سال روش کار کرده باشن ، بازی که انحصار کنسولی هست رو همون کنسول هم درست اجرا نمیشه ، انتشارش غیر قابل قبوله. الان که فروش نمیره یا خیلی ها احتمالا رفاند کنن و از همه مهمتر اعتماد مشتری که از دست رفته هزینه نیست؟
وقتی پشت سر هم قرار بازی بیاد دیگه نیاز به هزینه برای آوردن بازی جدید نیست.
برای روشن شدن اهمیت این موضوع اکونومیست فولکس واگن ، ول فارگو و ۶ شرکت دیگه رو بررسی کرده بود، نتیجه جالب بود ، اینکه عدم اعتماد مشتری میتونه عواقب مالی داشته باشه، طبق این بررسی در کوتاه مدت ۳۰٪ از ارزش شرکتها پس از بین رفتن اعتماد مشتری کم شده بود.

4 Questions to Measure — and Boost — Customer Trust

متا ماینکرفت ۷۱ ، متا ردفال ۵۹
ماینکرفت بازی معمولیه ایرادات بنیادی نداره ولی ردفال بازی مشکلات بنیادی داره

مایکرو اینارو خریده تمام مسولیت متوجهش هست چه بازی بد باشه ، چه خوب
نه، از دست دادن اعتماد بورد صدها برابر بدتر از مشتریه، چون از بین میره اعتماد گیمر، فردا با بازی بعد برمیگرده، ماکرو یه نسل تو خواب رفته بود، با امید به نسل بعد همه اومدن کنسول بعدیو خریدن و حتی تو فروش، از نسل قبلم بهتر بوده.
ولی بورد بگه اینهمه هزینه کجا رفته و فردا راضی نشه، میگه گودبای ایکس باکس، درو تخته میکنه، اونموقع چیزی نیست بهش نیازی به اعتماد وجود داشته باشه.
این لپ کلامه تو یه جمله، برا هزینه ای که شده باید درآمدی مطرح باشه، باید میگن رشد درآمد داریم تو این سه ماهه، باید داشته باشن و گر نه باید برن پیش بورد جواب بدن.
________
سایر مسائل دو زار ارزش نداره، destruction all stars تو پربازی ترین زمان بازیای سونی، عرضه شد، نمیدونستن بازی ضعیفه، میدونستن، ولی هزینه خوردده، باید عرضه میشد.
با متدی که چیدی، کلی بازی باید عرضه نشه، گفتم دید صفر و یکی نگاه نکن، با دید صفر و یک یه مغازه نمیشه گردوند چه برسه به یه کمپانی عریض و طویل.
_____________
حرف از اعتماد از دست رفتن بخاطر یه بازی اونم برا ماکرویی که یه نسل در جا زده؟
اگه به عواقبی که مطرح کردی باشی که نداشتن یه لانچچ که فاجعه زیست محیطیه بعد از یه نسل فاجعه ای که گذروندن.
یه جوری ردفالو بزرگ کردید که انگار ایکس باکس تا قبلش یه بهشت برین ساخته بود یدفعه یه نقطه تاریک توش بوجود اومده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or