اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
5 سال حقوق بدون خروجی میگید یا داستان اون فیله که هدیه دادبودن به طرف می افتم اونم سر هزینه زیادی که براش کرده بود نمیتونست ازش بگذره .
الان دست آورد این انتشار چی بود ؟ مشترکین اشتراکشون رو تمدید میکنن ؟ افراد جدیدی جذب سرویس میکنه ؟ یا ضربه به اعتماد مصرف کننده ها میزنه ؟ نمیشد همین توسعه دهنده ها رو برای کمک استدیوهای دیگه بعد از کنسل کردن ردفال بکار گرفت ؟ حداقل اینجوری بهترین زمان مراسم رو که اول و آخر هر مراسم باشه بهش اختصاص نمیدادن .
-------------------------------------
در مورد اکتی دقیقا هدف گیم پسه و میتونه برای بقیه استدیوها زمان بخره با توجه به تعداد مصرف کننده هایی که جذب این سرویس میکنه . چه از محل pc و چه xbox و از همه مهمته موبایل ، افراد زیادی هستن که سالانه کال او بازی میکنن و توش کلی پول خرج میکنن .
بستگی داره از کجا نگاه کنی، اعتماد به مصرف کننده معنی نداره، میخواست این مدلی باشه که نداشتن فرست پارتی ضربه بزرگتری میزنه تا داشتن با یه عنوان ضعیف.
رد فال یه گیم پس فیلره که هزینشو داده و تو 2021 که ماکرو خریدش رو تموم کرد، قرار بود سال بعد بیاد و ماکرو و زنیمکس یه تاخیر یکساله دیگه زدن
چیزی که به گیم پس اضافه کرد، یه گیم aaa بود، که اگه ماکرو میخواست اضافه کنه، کلی هزینه داشت، حالا کیفیت متوسطی داشت، آره، مگه همه گیمهای گیم پس با کیفیت بالا هستن.
یه فروشی هم داشته باشه، چقدر، معلوم نیست، همزمان استیمش از 6 هزار تا رد کرده، مشترکین تمدید کردن یا نکردن ، سوالی نیست که جواب داشته باشه، مگه گاست خیلی با کیفیت بود حالا، گیم پس رو پر کرد
مگه کار ساده ایه، انتقال سازنده ها، اونم برای فقط یک سال. اولا انتقال یه استودیو کار ساده ای نیست، ثانیا هر تیم توسعه ای به اندازه خودش نفرات داده، کار ساختمونی نیس، بگیم چهار تا نقاش و دو تا بنا اضاف کنیم، کار زودتر پیش بره و الان آرکین آستین جذب نیرو داره برا ساخت عنوان بعدی، طراح گیم پلی و گرافیک و .....
پس از همون برهه خرید ماکرو، رفتن برا ایده پردازی بازی بعدی که الان دیزاینر گیم پلی و .... رو میخوان. با سیاست گیم پس دنبال صفر و صدی بودن نباش، یه جاهایی یه چیزایی صرفا برا گیم پس فیلر بودن میاد، الان بیشتر به چشم اومده چون مدتی عنوان داخلی بزرگ نداشته ایکس باکس.
______
با این دید، نمیشه شرکتی رو گردوند، الان فکر میکنیسونی که رفته سمت گس و اینقدر براش متا مهمه، نمیدونه با اونا، نمیشه متای بالا درآورد، میدونه ولی باید گذشت از یکسری چیزا
عنوانی مثل as dusk falls یا pentiment برا چی ساخته شدن گیم پس فیلر، میگی این aaa بوده، آره، ولی این آماده شده بوده تقریبا، خارج کردنش کلی ضرر مالی بود
 
کلا ایکس باکس ip های خیلی قشنگی داشت که دوستشون داشتیم ولی متاسفانه همه اونها الان رفتن تو باقالیا
gears که معلوم نیست کجاست
halo هم که استادش کردن
fable که رو هواست
alan wake که انحصاری ایکس باکس بود و به نظرم خیلی زودتر از اینها باید نسخه جدید میداد
فک کن remedy با اون همه پتانسیل و استعداد و ip گیر دادن بهش crossfire بسازه
خود مجموعه zenimax و مخصوصا بتسدا الان بعد این همه وقت با این همه عظمت فقط یه hifi , ghostwire دراومده ازش که جالبه ghostwire باز به اندازه کافی بهینه نبود برا ایکس باکس.
حتی یه ریمیک هم ندادن بیرون
هر ip انحصاری هم اومده عملا خراب کرده
نرم افزار و سیستم عامل هم چیزی خاصی نداشت بعد سه سال کشتن خودشونو دو تا قابلیت به ui اضافه کردن اونم چیزایی که 5 سال پیش باید اضافه میشد نه الان
نوآوری دسته که باز هیچی حتی نکردن باتری شارژی بزارن توش اونم تو سال 2022 !!!
حتی انگار ماکروسافت متوجه نیست که کنسولشو قراره کشورهای جهان سومی مثل ما بخرن . خداییش سونی خیلی مشکلات نت توش کمتره برا کشورایی مثل ما و ما تواین خراب شده هم به راحتی می تونیم کار کنیم باهاش
و ماکروسافت باید از 5 سال قبل شروع نسل 9 براش برنامه ریزی می کرد اما چی شد هیچی ، برا لانچ ایکس باکس هم که هیچ
الان چند سال گذشته از نسل باز هیچی همش تاخیر همش خرابکاری
فقط حرف فقط وعده تهش هیچی
گیم پس هم چی توش هست الان؟! هیچی یه سری بازی قدیمی که اکثرشونو بازی کردم جدید ها هم همه شدن ایندی نمیگم بدن ولی دیگه چقد ایندی
مدیریت و برنامه ریزی بسیار ناکارآمدی داره ایکس باکس
تنها پلنی هم که داره شده اینکه بره یه جاییو بخره ولش کنه خودش بازی بده بیرون حالا خوب یا بد
مردم چیز جدید می خوان نوآوری می خوان کیفیت و تجربه جدید می خوان
حقیقتا خرید اکتیویژن هم کمکی به وضعیت ایکس باکس نمی کرد
شده قضیه اون زمان که تیمای فوتبال داخلی مثل پاس میدادن به شهرستانا بدون ریشه بدون فکر بدون برنامه ریزی و نتیجش هم نابودیش شد.
اصلا همین redfall هم حتما فشار ماکرو هستش که اینطور شد وگرنه همچین خرابکاری از آرکین بعید بود اونم بعد از 25 سال کارنامه درخشان
همه این مشکلات به خاطر مدیریت ناکارآمد و برنامه ریزی درست و عدم شناخت کافی از گیم و دنیا و جامعه گیمری هستش
Gears: احتمالا تو شوکیس اینده نمایش داره چون بعد از گیرز تاکتیکس خبری ازشون نشده و بیشتر به درد اپیک و آنریل انجین خوردن تا ماکروسافت.

Halo:ساپورت آنلاین بازی خوب نیست ولی خود بازی از بهترین fps های این چند ساله

ساخت crossfire هیچ ربطی به ماکروسافت نداشت و کسی زورشون نکرده بود بازی انلاین بسازن

کدوم ip های انحصاری خراب کردن؟

اینکه redfall با فشارهای ماکروسافت اینطوری شده منبعی داری براش یا..؟
 
کلا ایکس باکس ip های خیلی قشنگی داشت که دوستشون داشتیم ولی متاسفانه همه اونها الان رفتن تو باقالیا
gears که معلوم نیست کجاست
halo هم که استادش کردن
fable که رو هواست
alan wake که انحصاری ایکس باکس بود و به نظرم خیلی زودتر از اینها باید نسخه جدید میداد
فک کن remedy با اون همه پتانسیل و استعداد و ip گیر دادن بهش crossfire بسازه
خود مجموعه zenimax و مخصوصا بتسدا الان بعد این همه وقت با این همه عظمت فقط یه hifi , ghostwire دراومده ازش که جالبه ghostwire باز به اندازه کافی بهینه نبود برا ایکس باکس.
حتی یه ریمیک هم ندادن بیرون
هر ip انحصاری هم اومده عملا خراب کرده
نرم افزار و سیستم عامل هم چیزی خاصی نداشت بعد سه سال کشتن خودشونو دو تا قابلیت به ui اضافه کردن اونم چیزایی که 5 سال پیش باید اضافه میشد نه الان
نوآوری دسته که باز هیچی حتی نکردن باتری شارژی بزارن توش اونم تو سال 2022 !!!
حتی انگار ماکروسافت متوجه نیست که کنسولشو قراره کشورهای جهان سومی مثل ما بخرن . خداییش سونی خیلی مشکلات نت توش کمتره برا کشورایی مثل ما و ما تواین خراب شده هم به راحتی می تونیم کار کنیم باهاش
و ماکروسافت باید از 5 سال قبل شروع نسل 9 براش برنامه ریزی می کرد اما چی شد هیچی ، برا لانچ ایکس باکس هم که هیچ
الان چند سال گذشته از نسل باز هیچی همش تاخیر همش خرابکاری
فقط حرف فقط وعده تهش هیچی
گیم پس هم چی توش هست الان؟! هیچی یه سری بازی قدیمی که اکثرشونو بازی کردم جدید ها هم همه شدن ایندی نمیگم بدن ولی دیگه چقد ایندی
مدیریت و برنامه ریزی بسیار ناکارآمدی داره ایکس باکس
تنها پلنی هم که داره شده اینکه بره یه جاییو بخره ولش کنه خودش بازی بده بیرون حالا خوب یا بد
مردم چیز جدید می خوان نوآوری می خوان کیفیت و تجربه جدید می خوان
حقیقتا خرید اکتیویژن هم کمکی به وضعیت ایکس باکس نمی کرد
شده قضیه اون زمان که تیمای فوتبال داخلی مثل پاس میدادن به شهرستانا بدون ریشه بدون فکر بدون برنامه ریزی و نتیجش هم نابودیش شد.
اصلا همین redfall هم حتما فشار ماکرو هستش که اینطور شد وگرنه همچین خرابکاری از آرکین بعید بود اونم بعد از 25 سال کارنامه درخشان
همه این مشکلات به خاطر مدیریت ناکارآمد و برنامه ریزی درست و عدم شناخت کافی از گیم و دنیا و جامعه گیمری هستش

خب یک سری از این انتقادها بجاست ولی یک سریش نه و اصلا خود گذاره اشتباهه.

Gears مشخصه کجاست. 5 نسخه +یک نسخه فرعی ازش اومده، مجبور شدن استدیو عوض کنن و استدیو جدید هم هرچند بازی های خوبی ساخت ولی در حد اپیک نتونست دربیاره قضیه را و طبق انتقاداتی که بود به نظر این سری فرصت بیشتری بهشون دادن ولی خب احتمالا به زودی خبرهایی ازشون میشه.

Halo هم تقریبا اتفاق مشابهی براش افتاد. مجبور به تعویض استدیو شدن (هرجند عقیده منم اینه که باید بانجی را حفظ میکردن). 343 هم سه تا بازی خوب داده ولی خب نتونست اونجوری که باید ظاهر بشه و الان رفتن روی Reconstructing .

Fable چجوری رو هواست؟ پلی گراند تیم دو تشکیل داده دارن روش کار میکنن. تیم از صفر تشکیل داده شده و زمان بر خواهد بود تا بیاد.

Alan Wake بازی خوبی بود ولی عملکرد مالی خوبی نداشت و البته به لحاظ کیفی هم نتونست در حد انتظارات ظاهر بشه. بعدم یک فرصت دیگه به رمدی دادن و با Quantum Break بازم شکست تجاری خوردن. بعدا دیگه ادامه ندادن. Cross Fire هم اصلا به ماکرو ربطی نداره.

در مورد بتسدا هم بالا توضیح دادم. وقتی خریده بودنشون تقریبا تمام استدیوهاشون یا بازی جدیدا عرضه کرده بودن یا از بد شانسی با سونی قرارداد انحصاری زمانی منعقد کرده بودند.

زیر پرچم ماکرو هم 4 تا بازی دادن Deathloop, Hifi, Redfall و Ghostwire همه هم الان رو ایکس باکس در دسترسن. به جز Redfall که بازی خوبی نیست اون 3 تای دیگه بازی های خیلی خوبی ان. یکیش هم که انحصاریه. بازی بزرگ بعدی هم در راهه یعنی Starfield

بخش سیستم عامل را قبول دارم. دسته را هم قبول دارم میتونن امکانات جدید اضافه کنن.

گیم پس هم لایبرریش واقعا هرچی بازی بزرگ در دسترس بوده از خیلی از ناشرها عرضه شده. یک چندتا بازی بزرگ چندماه اخیر مونده. مهم اینه که بازم بازی هایی که روش میاد از هر سرویس دیگه موجود بهتره. یکی از بهترین لایناپ های امسال پلاس (که تو SOP معرفی شد) من رفتم دیدم تمام بازی هاش قبلا رو گیم پس بوده. بازم میتونن بهبودش بدن ولی خب واقعا لایناپش از همین اول سال خیلی خوب بوده . Ghost Wire, Hifi, Wo Long, Atomic Heart, Monster Hunter, Two Point Campus, ... اومده روش.

در مورد ردفال هم چندتا منبع اتفاقا گفتن ماکرو مخالف پروژه بوده و امیدی بهش نداشته ولی اساسا مدیریت بتسدا تقریبا نیمه مستقله

کلا الان آفتابه برداشتن روی مدیریت ایکس باکس راحته و لایک خور ولی خیلی جاهاش جو فرومیه (هرچند بخشی از انتقادات وارده)
 
فشار روی اسپنسر بالاست، به هر حال نزدیک 10 سال هست مدیر ارشد تیم ایکس باکسه

اسپنسر همونی بود که دوباره امید و رویا و چشم انداز به آینده رو به ایکس باکس برگردوند، تیم ایکس باکس را بسیار بزرگ کرد. مدیریت این همه استودیو که خیلی سریع هم اضافه شدند، واقعن کار ساده ای نیست،

همین حالاش هم توسط خود فن های ایکس باکس، اسپنسر زیر تیغ انتقاد هست

شوکیس، استارفیلد، فورتزا به نظرم نقش کلیدی ای در آیندش دارن

در این که در یکسری سیاست ها و مدیریت تغییراتی انجام بدند، شکی نیست، مثل مارکتینگ بهتر، قرارداد بستن با ناشران ترد پارتی برای بازی های بلک باستری( باورتون میشه؟ سونی میخواست استارفیلد رو انحصاری کنه)، و نظارت بیشتر بر روی استودیوها، و از اون مهم تر، دوباره سعی کنه کنسول بفروشه( شاید قبلا با 6تا استودیو کار سختی بود ولی الان زمینش مهیاست)

ویرایش جدید:
البته یادم رفت بگم که ایکس باکس زیر نظر اسپنسر داره در کوارتر ها رکورد میزنه، فکر نکنم مدیران ارشد مایکرو ازش ناراضی باشند.
 
آخرین ویرایش:
خب یک سری از این انتقادها بجاست ولی یک سریش نه و اصلا خود گذاره اشتباهه.

Gears مشخصه کجاست. 5 نسخه +یک نسخه فرعی ازش اومده، مجبور شدن استدیو عوض کنن و استدیو جدید هم هرچند بازی های خوبی ساخت ولی در حد اپیک نتونست دربیاره قضیه را و طبق انتقاداتی که بود به نظر این سری فرصت بیشتری بهشون دادن ولی خب احتمالا به زودی خبرهایی ازشون میشه.

Halo هم تقریبا اتفاق مشابهی براش افتاد. مجبور به تعویض استدیو شدن (هرجند عقیده منم اینه که باید بانجی را حفظ میکردن). 343 هم سه تا بازی خوب داده ولی خب نتونست اونجوری که باید ظاهر بشه و الان رفتن روی Reconstructing .

Fable چجوری رو هواست؟ پلی گراند تیم دو تشکیل داده دارن روش کار میکنن. تیم از صفر تشکیل داده شده و زمان بر خواهد بود تا بیاد.

Alan Wake بازی خوبی بود ولی عملکرد مالی خوبی نداشت و البته به لحاظ کیفی هم نتونست در حد انتظارات ظاهر بشه. بعدم یک فرصت دیگه به رمدی دادن و با Quantum Break بازم شکست تجاری خوردن. بعدا دیگه ادامه ندادن. Cross Fire هم اصلا به ماکرو ربطی نداره.

در مورد بتسدا هم بالا توضیح دادم. وقتی خریده بودنشون تقریبا تمام استدیوهاشون یا بازی جدیدا عرضه کرده بودن یا از بد شانسی با سونی قرارداد انحصاری زمانی منعقد کرده بودند.

زیر پرچم ماکرو هم 4 تا بازی دادن Deathloop, Hifi, Redfall و Ghostwire همه هم الان رو ایکس باکس در دسترسن. به جز Redfall که بازی خوبی نیست اون 3 تای دیگه بازی های خیلی خوبی ان. یکیش هم که انحصاریه. بازی بزرگ بعدی هم در راهه یعنی Starfield

بخش سیستم عامل را قبول دارم. دسته را هم قبول دارم میتونن امکانات جدید اضافه کنن.

گیم پس هم لایبرریش واقعا هرچی بازی بزرگ در دسترس بوده از خیلی از ناشرها عرضه شده. یک چندتا بازی بزرگ چندماه اخیر مونده. مهم اینه که بازم بازی هایی که روش میاد از هر سرویس دیگه موجود بهتره. یکی از بهترین لایناپ های امسال پلاس (که تو SOP معرفی شد) من رفتم دیدم تمام بازی هاش قبلا رو گیم پس بوده. بازم میتونن بهبودش بدن ولی خب واقعا لایناپش از همین اول سال خیلی خوب بوده . Ghost Wire, Hifi, Wo Long, Atomic Heart, Monster Hunter, Two Point Campus, ... اومده روش.

در مورد ردفال هم چندتا منبع اتفاقا گفتن ماکرو مخالف پروژه بوده و امیدی بهش نداشته ولی اساسا مدیریت بتسدا تقریبا نیمه مستقله

کلا الان آفتابه برداشتن روی مدیریت ایکس باکس راحته و لایک خور ولی خیلی جاهاش جو فرومیه (هرچند بخشی از انتقادات وارده)
gears بازیی بود که باید در بدترین حالت یه سال بعد از لانچ میومد به نظرم خیلی بازی مهمیه که متاسفانه همون مشکل تعویض رخ داد ولی یه مساله اینکه ماکرو ظاهرا می خواد سرویس محور کندش
fable سالهاست گذشته از آخرین نسخش و اصلا حقش نبود انقدر با تاخیر بخواد یه نسخه جدید بیاد ازش برا من مثل gears و هیلو ریشه دارترین بازی ایکس باکسه
alan wake جز بازی هایی بود که نیاز به بهبود و چکش کاری توی نسخه جدید داشت که امیدوارم از شکستاشون نتیجه بگیرن اما cross fire به نظرم ماکرو باید بعد از خرید روش نظارت می کرد و اگر لازم بود کنسلش می کرد . بیرون ندادن یه بازی بهتر از اینجوری ریلیز کردنه چون اعتبار ip رو خراب می کنه. نشون میده که نظارتی روش نبوده.
شرایط یجوریه انگار ماکرو ریشه دارترین ip هاشو گذاشته کنار و بهشون بی توجهی می کنه
واقعیت از نظر من تنها استدیویی که داره درست عمل می کنه همون بتسدا هست فقط توقع من حداقل بیشتره ازش و البته اینکه اون 4 تا عملا ربطی به ماکرو ندارن چون از قبل از ماکرو بودن
در مورد ردفال هم نطرم همونه که در مورد کراس فایر گفتم ریلیز نکردن بهتر از این وضعیته
کلا ماکرو تیم های خیلی قوی و امکانات فراوان داره اما وقتی نگاه می کنید تو جزیی ترین مسایل مشکل داره که قطعا ضعف امکانات نیست ضعف بهره برداری درسته از امکانته که مهترین و بارزترین نمودش توی همون سیستم عامل و مسایلشه
که چطور غول نرم افزاری دنیا دیوایس انقدر مشکل داره که همه اینا برمیگرده به تیم مدیریتی ایکس باکس . مثل مربی فوتبال که بهترین بازیکنارو داره اما تیم نتیجه نمی گیره
 
به نظرم یه مثال خوب از مدیریت صحیح Housemarque هستش. استودیویی که تا مرز ورشکستگی رفت اما الان تبدیل شده به یه استودیوی مهم برای سونی اونم با یه بازی خوب مثل returnal
یعنی remedy کمتر از Housemarque هستش؟
 
  • Like
Reactions: Sina pishdar
الان همه جا بحث مدیریت مایکروسافت داغه...
شوکیس بزرگ پارسال مایکروسافت رو حتما یادتونه...حالا که به شوکیس بعدی چیزی نمونده جا داره یه جمع‌بندی کنیم و ببینیم چه عملکردی داشته.
داخل شوکیس صریحا گفتن همه بازیهایی که می‌بینید قراره در 12 ماه آینده عرضه بشه.
اینجا به ترتیب نمایش همه بازیای فرست پارتی + انحصاری ایکس باکس که تو اون شوکیس نشون دادن رو به همراه عملکردشون قرار دادم:

RedFall - عرضه شد، متا فعلا 63
High on Life - عرضه شد، متا 67
Forza Motorsport - تاخیر خورد
Ark 2 - تاخیر خورد
Scorn - عرضه شد، متا 70
Minecraft Legends - عرضه شد، متا 71
Lightyear Frontier - تاخیر خورد
The Last Case of Benedict Fox - اپن کریتیک فعلا 68
As Dusk Falls - عرضه شد، متا 77
Naraka: Bladepoint - عرضه شد، متا 71
Pentiment - عرضه شد، متا 86
Grounded - از ارلی اکسس خارج شد، متا 82
Ereban: Shadow Legacy - تاریخ عرضه نامشخص
Ravenlok - فردا عرضه میشه، اپن کریتیک فعلا 65
Cocoon - تاریخ عرضه نامشخص
Starfield - تاخیر خورد

هیچی نمیگم، خودتون نتیجه‌گیری کنید که بحث‌ها در مورد مدیریت مایکروسافت جو فروم هست یا انتقادا واقعیه.
 
آخرین ویرایش:
Xbox wasn't involved with Redfall, but it's still blamed for its quality

مقاله جز، در مورد این که چگونه این اتفاق فتاد.
به طور خلاصه، جز کوردن میگه، سیاست مایکروسافت "دخالت محدود" در کار استودیوها هستش تا هم کالچر خودشون رو حفظ کنند و هم جوری که دوست دارند بازی بسازن مثال مشخصش Mojang
از اون طرف میگه مایکروسافت هنوز هیچ کنترلی روی Zenimax نداره( یا بسیار محدود) در نتیجه مت بوتی و اسپنسر خیلی نقشی در وقایع اخیر نداشتند،. مت بوتی داره XGS رو مدیریت میکنه که بازی‌هایی مثل AOE, FORZA, FLIGHT SIMULATOR و... بیرون داده
در مورد اسپنسر هم میگه، به بیزینس به طور کلی نگاه میکنه و هیچوقت نمیاد بر لانچ تک‌تک بازی ها نظارت کنه و تصمیم بگیره
البته خود XGS اشتباهاتی داشت مثل لانچ هیلو اینفینیت که باعث شده مشکلات ردفال چند برابر به چشم بیاد

در نهایت میگه من دفاع نمیکنم،. نقد هم نمیکنم فقط با واقعیت ها کار میکنم، ساختار کنونی زنیمکس و ایکس باکس اشتباهه چون زنیمکس از الان به بعد هر بازی ای بسازه به هر حال روی برند ایکس باکس تاثیر میذاره و از این نمیشه چشم پوشید
به نظرش این سیاست آزاد گذاشتن استودیو ها اشتباه هست و باید نقطه ای رو پیدا کنند که در ضمن حفظ شدن آزادی اون استودیو، ایکس باکس هم دخالت داشته باشه تا کیفیت بازی کنترل بشه. بهترین راه یکی شدن زنیمکس و ایکس باکس هست
 
بستگی داره از کجا نگاه کنی، اعتماد به مصرف کننده معنی نداره، میخواست این مدلی باشه که نداشتن فرست پارتی ضربه بزرگتری میزنه تا داشتن با یه عنوان ضعیف.
رد فال یه گیم پس فیلره که هزینشو داده و تو 2021 که ماکرو خریدش رو تموم کرد، قرار بود سال بعد بیاد و ماکرو و زنیمکس یه تاخیر یکساله دیگه زدن
چیزی که به گیم پس اضافه کرد، یه گیم aaa بود، که اگه ماکرو میخواست اضافه کنه، کلی هزینه داشت، حالا کیفیت متوسطی داشت، آره، مگه همه گیمهای گیم پس با کیفیت بالا هستن.
یه فروشی هم داشته باشه، چقدر، معلوم نیست، همزمان استیمش از 6 هزار تا رد کرده، مشترکین تمدید کردن یا نکردن ، سوالی نیست که جواب داشته باشه، مگه گاست خیلی با کیفیت بود حالا، گیم پس رو پر کرد
مگه کار ساده ایه، انتقال سازنده ها، اونم برای فقط یک سال. اولا انتقال یه استودیو کار ساده ای نیست، ثانیا هر تیم توسعه ای به اندازه خودش نفرات داده، کار ساختمونی نیس، بگیم چهار تا نقاش و دو تا بنا اضاف کنیم، کار زودتر پیش بره و الان آرکین آستین جذب نیرو داره برا ساخت عنوان بعدی، طراح گیم پلی و گرافیک و .....
پس از همون برهه خرید ماکرو، رفتن برا ایده پردازی بازی بعدی که الان دیزاینر گیم پلی و .... رو میخوان. با سیاست گیم پس دنبال صفر و صدی بودن نباش، یه جاهایی یه چیزایی صرفا برا گیم پس فیلر بودن میاد، الان بیشتر به چشم اومده چون مدتی عنوان داخلی بزرگ نداشته ایکس باکس.
______
با این دید، نمیشه شرکتی رو گردوند، الان فکر میکنیسونی که رفته سمت گس و اینقدر براش متا مهمه، نمیدونه با اونا، نمیشه متای بالا درآورد، میدونه ولی باید گذشت از یکسری چیزا
عنوانی مثل as dusk falls یا pentiment برا چی ساخته شدن گیم پس فیلر، میگی این aaa بوده، آره، ولی این آماده شده بوده تقریبا، خارج کردنش کلی ضرر مالی بود
اعتماد مشتری یا customer trust یعنی مشتری اطمینان دارد آنچه بنگاه وعده داده و آنچه برای مشتری مناسب است انجام می دهد . وقتی مایکرو میاد مراسم میگذاره میگه بزرگترین عنوان آرکین که فلان و بهمان .... بعد این بازی ضعیف رو تحویل میده این اعتماد از بین میره دیگه پول پرداخت نمیکنه ، اعتماد به راحتی بر نمیگرده . همین عامل اساسی هست که باعث میشه مشتریها کدوم پلتفرم رو انتخاب کنن ، همین عامل هست که از گاد کافی یه آرم نشون بدن که برن کنسولشو بخرن . اینها میتونستند بازی رو اصلا معرفی نکنن ، کنسلش کنن یا در این حد که مهمترین بخشهای مراسمشون رو به این بازی اختصاص ندن و با این مشکلات فنی منتشرش نکنن.
--------------------------------
ردفال رو کسی به دید گیم پس فیلر نگاه نمیکنه به دیده یک بازی بزرگ از یک استدیو موفق فرست پارتی نگاه میکنه در نتیجه کیفیتش مهمه و تاثیر گذار هست. در ضمن این رو روی سری 40 انویدیا مجانی میدادن نمیدونم چندتاش از نوع هست.

-------------------
متا تا حدی اهمیت داره ولی مهمتر این هست که بازی مقبولیت داشته باشه چیزی باشه که مشتری انتظار داره و تمایل داره بابتش پول بده ، sot هم متای خوبی نداشت ولی مقبولیت داره
--------------------
عناوینی که مثال زدید درسته بازیهای بزرگی نیستن ولی بازیهای خلاقانه و خوبی هستن و به تنوع محتوای گیم پس کمک میکنن ، در صورتی که ردفال از این نظر هم کمکی نمیکنه .
من هم قبول دارم که دید مایکرو به فرست پارتیهاش با سونی متفاوته ، چون هدفش متفاوته ، هدف مایکرو همه هست از هر نوع قشری به همین دلیل هم بازیهای متنوع می سازه ، اجازه میده بازیهای aa هم بسازن و این به خودی خود ایراد نیست ، ایراد این هست که نظارت نکنه و بازی ضعیف بده
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: MehradCreed
به نظرم یه مثال خوب از مدیریت صحیح Housemarque هستش. استودیویی که تا مرز ورشکستگی رفت اما الان تبدیل شده به یه استودیوی مهم برای سونی اونم با یه بازی خوب مثل returnal
یعنی remedy کمتر از Housemarque هستش؟
Remedy و crossfire چه ربطی به ماکروسافت دارن؟
 
الان همه جا بحث مدیریت مایکروسافت داغه...
شوکیس بزرگ پارسال مایکروسافت رو حتما یادتونه...حالا که به شوکیس بعدی چیزی نمونده جا داره یه جمع‌بندی کنیم و ببینیم چه عملکردی داشته.
داخل شوکیس صریحا گفتن همه بازیهایی که می‌بینید قراره در 12 ماه آینده عرضه بشه.
اینجا به ترتیب نمایش همه بازیای فرست پارتی + انحصاری ایکس باکس که تو اون شوکیس نشون دادن رو به همراه عملکردشون قرار دادم:

RedFall - عرضه شد، متا فعلا 63
High on Life - عرضه شد، متا 67
Forza Motorsport - تاخیر خورد
Ark 2 - تاخیر خورد
Scorn - عرضه شد، متا 70
Minecraft Legends - عرضه شد، متا 71
Lightyear Frontier - تاخیر خورد
The Last Case of Benedict Fox - اپن کریتیک فعلا 68
As Dusk Falls - عرضه شد، متا 77
Naraka: Bladepoint - عرضه شد، متا 71
Pentiment - عرضه شد، متا 86
Grounded - از ارلی اکسس خارج شد، متا 82
Ereban: Shadow Legacy - تاریخ عرضه نامشخص
Ravenlok - فردا عرضه میشه، اپن کریتیک فعلا 65
Cocoon - تاریخ عرضه نامشخص
Starfield - تاخیر خورد

هیچی نمیگم، خودتون نتیجه‌گیری کنید که بحث‌ها در مورد مدیریت مایکروسافت جو فروم هست یا انتقادا واقعیه.
این دقیقا حال و روز XBOX بعد از شوکیس سال گذشته بود
حالا به اینا ۵۰ ۵۰ شدن خرید اکتی(احتمالا کنسل شدنش یا طول کشدنه بیش از حدش)
تر زدن توی اکثریت پرفورمنس اجرایی بازی ها هم اضافه کن
بابا بازی های ترد پارتی روی کنسولت بدتر اجرا میشن به درک به جهنم اصلا تولزها نرسیدن ولی دیگه بازی استودیو فرست پارتی خودت که تازه نسخه PS5 هم نداشته که وقتشون رو بگیره باید با این وضع پرفورمنس و باگ منتشر کنی؟؟؟؟؟؟
 
جو فرومی یعنی درامای بیش از حد دادن به هرچیزی. مخصوص ماکرو هم نیست. سونی هم همین یک سال پیش بود چندتا اشتباه پی در پی کرد خشتک جیمبو را داشتن میکشیدن سرش تو همین فروم خودمون الان دارن میپرستنش.

همه عالم و آدم دیگه میدونن 2022 سال خوبی به لحاظ انحصاری و فرست پارتی برای ماکرو نبود. ولی جوگیری فرومی به این میگن که دقیقا از کنارش خیلی راحت رد میشن که 2021 ماکرو سال خیلی خوبی داشت و Halo, Flight Simulator, Age Of Empires 4, psychonauts, Forza Horizon 5 و.. را عرضه کرد و حتی ناشر اول متا کریتیکس شد و مثلا میگن از اول نسل ماکرو هیچی نداشته.

یا همین چندماه امسال فعلا دو انحصاری داشته که یکیش عالی ظاهر شده یکی بد. در ادامه هم Hellblade, Starfield و Forza Motorsport را احتمالا خواهد داشت و چندتا انحصاری زمانی و Day One Game Pass . یعنی کسی که واقعا بخاد بازی کنه 2023 حداقل براش بازی به حد کافی خواهد بود.

گفتم منکر مشکلات و اشتباهات اصلا نباید بود. برا مثال همینی که دوستمون بالاتر گفت از وضعیت لانچ گوست وایر روی ایکس باکس اصلا قابل قبول نیست. ولی اینکه به خاک سیاه نشست ایکس باکس و دیگه تمومه، اینا میشه درامای بیش از حد به موضوع دادن. به خصوص که اتفاقا تازه داره موتور بازی های ماکرو شروع میشه. قطعا بازم بینشون بازی های شکست خورده و ضعیف هم خواهد بود. ولی استدیوهای با استعداد هم هستند که بازی های خوب تحویل بدن

واقعا کسی میخاست لفت بده باید بین 2014 تا 2018 میداد که 4 تا استدیو داشت ایکس باکس و یک دوجین اشتباهات
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or