اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
اگر جاییش رو اشتباه میگم تصحیح کنید
زمان ۳۶۰ با مدیریت آدم قابل احترام و باهوشی مثل پیتر مور دیگه با دوره های بعدش قابل مقایسه نیست.
سونی اون اوایل نسل هفتم یه سری سیاست های بشدت اشتباه اتخاذ کرده بود. از معماری عجیب غریب خود کنسول گرفته تا قیمت بسیار بالای کنسول.
از نداشتن ساپورت بازی انحصاری خوب در اوایل نسل تا تقریبا نیمه های نسل‌.
اکسباکس دقیقا عکس این شرایط پلی استیشن بود‌.
کنسول ارزانتر و بسیار راحت برای دولوپرها به اضافه مهم ترین بخش این داستان یعنی انحصاری کردن عناوین بزرگ ترد پارتی.

یکی از دلایل موفقیت x360 در اصل بخاطر عناوین انحصاری بود که استودیوهای ترد پارتی ها براش ساختند. مثل Bioshock یا Mass Effect یا Alan Wake یا Witcher2 که در ادامه عماوین مثل گیرز و فورزا هم به این روند کمک کردند که بعدا به تصاحب ماکرو هم درآمدند.
نسل بعدش همین حرکت را با عناوینی مثل توم ریدر و The Ryse و تایتان فال کرد‌ و اتفاقا وان لانچ خیلی خوبی نسبت به این نسل جدید هم داشت.ولی اینکه وان موفق نشد بخاطر سیاست های drm و کینکت اجباری و قیمت بود وگرنه لانچ خیلی خوبی داشت.
توقعات گیمرها خیلی بالا رفته. الان گیمرها میخوان بازیها از هر نظر تاپ باشن. کوچکترین مشکل در AI یا گرافیک و پرفرومنس بازیها رو تو بوق و کرنا میکنند . مثل قدیم نیست که با ۲۰ فریم و رزولوشن ساب اچ دی هم لذت میبردند.
ماکرو و سونی و سایر ناشرها باید با این موج جدید و بسیار زیاده خواه جلو برن و برای بازیها باید خیلی هزینه کنند
یکی بجای لوگوی بازیسنتر اون بالا یه بنر بزنه که شما خودتون هم مصرف کننده اید.
نمی‌دونم چرا هرکس از راه میرسه همه چیزو میندازه گردن کسی که پولشو میده و بازی رو میخره از سازنده.
هر دو کمپانی واسه نسل ۹ خودشونو کشتن که بگن ما نسل جدید آوردیم پرفورمنس هزار برابر قبله قدرت پی سی ۳۰۰۰ دلاری رو با ۵۰۰ دلار تحویل بگیرید و همه هایپ شدن.
نسل ۸ هم نسل خرابکاری های بی پایان ناشرای مختلف بود که عملا باعث شدن بعد ۲۰۲۰ عرضه ی بازی کامل تبدیل به نقطه ی قوت بشه.
نسل ۹ از یک طرف سونی و مایکروسافت رو داشت که با تعداد ترافلاپس و معماری جدید و... انتظارات رو برای ۴کی ۶۰ فریم بالا بردن و از یه طرف مصرف کننده هایی که یاد گرفتن محصول خوب بخوان.
صنعت ویدیوگیم خیریه نیست که ۷۰ دلار بده هرکس و دیگه صداش در نیاد.
کسی که پولشو به ناشر میده حق داره محصولی تحویل بگیره که مشکل نداشته باشه ولی نه حتما چون خودخواه و زیاده خواه شدن مردم همه چیز به مشکل میخوره وگرنه پولتونو بدید به ناشرا و خفه شید مگه نه؟
 
اگر جاییش رو اشتباه میگم تصحیح کنید
زمان ۳۶۰ با مدیریت آدم قابل احترام و باهوشی مثل پیتر مور دیگه با دوره های بعدش قابل مقایسه نیست.
سونی اون اوایل نسل هفتم یه سری سیاست های بشدت اشتباه اتخاذ کرده بود. از معماری عجیب غریب خود کنسول گرفته تا قیمت بسیار بالای کنسول.
از نداشتن ساپورت بازی انحصاری خوب در اوایل نسل تا تقریبا نیمه های نسل‌.
اکسباکس دقیقا عکس این شرایط پلی استیشن بود‌.
کنسول ارزانتر و بسیار راحت برای دولوپرها به اضافه مهم ترین بخش این داستان یعنی انحصاری کردن عناوین بزرگ ترد پارتی.

یکی از دلایل موفقیت x360 در اصل بخاطر عناوین انحصاری بود که استودیوهای ترد پارتی ها براش ساختند. مثل Bioshock یا Mass Effect یا Alan Wake یا Witcher2 که در ادامه عماوین مثل گیرز و فورزا هم به این روند کمک کردند که بعدا به تصاحب ماکرو هم درآمدند.
نسل بعدش همین حرکت را با عناوینی مثل توم ریدر و The Ryse و تایتان فال کرد‌ و اتفاقا وان لانچ خیلی خوبی نسبت به این نسل جدید هم داشت.ولی اینکه وان موفق نشد بخاطر سیاست های drm و کینکت اجباری و قیمت بود وگرنه لانچ خیلی خوبی داشت.
توقعات گیمرها خیلی بالا رفته. الان گیمرها میخوان بازیها از هر نظر تاپ باشن. کوچکترین مشکل در AI یا گرافیک و پرفرومنس بازیها رو تو بوق و کرنا میکنند . مثل قدیم نیست که با ۲۰ فریم و رزولوشن ساب اچ دی هم لذت میبردند.
ماکرو و سونی و سایر ناشرها باید با این موج جدید و بسیار زیاده خواه جلو برن و برای بازیها باید خیلی هزینه کنند
این موارد نشونه زیاده خواهی نیست، مثل اینه بگی اونی که ی ماشین خریده و انتظار داره 4 تا چرخش درست کار کنه زیاده خواهه
شما پول دادی که یک محصول سالم تحویل بگیری، این حق مشتریه
اینکه هزینه بازی ها بالا رفته تقصیر مشتری نیست (هرچند این رو هم خیلی قبول ندارم) اینقدر ابزارها پیشرفت کردن و پروسه ساخت بازی ها اصلا مثل قدیم نیست
بلاخره دنیای گیم باید پیشرفت کنه اگه قرار بود همه چی ثابت بمونه اصلا چرا از دنیای آتاری و میکرو سگا رد شدن تو همون دوران می موندن دیگه
البته قیمت بازی ها هم بالا بردن پس اگه گرونتر هم شده فقط برای سازنده گرون نشده برای مشتری هم گرون شده
 
این موارد نشونه زیاده خواهی نیست، مثل اینه بگی اونی که ی ماشین خریده و انتظار داره 4 تا چرخش درست کار کنه زیاده خواهه
شما پول دادی که یک محصول سالم تحویل بگیری، این حق مشتریه
اینکه هزینه بازی ها بالا رفته تقصیر مشتری نیست (هرچند این رو هم خیلی قبول ندارم) اینقدر ابزارها پیشرفت کردن و پروسه ساخت بازی ها اصلا مثل قدیم نیست
بلاخره دنیای گیم باید پیشرفت کنه اگه قرار بود همه چی ثابت بمونه اصلا چرا از دنیای آتاری و میکرو سگا رد شدن تو همون دوران می موندن دیگه
البته قیمت بازی ها هم بالا بردن پس اگه گرونتر هم شده فقط برای سازنده گرون نشده برای مشتری هم گرون شده
حرفت درسته ولی مثلا فنای نینتندو رو این چیزای فنی گرافیکی حساس نیستن. بازیاشم قشنگ ۷۰ دلار :D
 
حرفت درسته ولی مثلا فنای نینتندو رو این چیزای فنی گرافیکی حساس نیستن. بازیاشم قشنگ ۷۰ دلار :D
نینتندو هم بازیهاشو با باگ و استاتر و ناقص عرضه میکنه مگه ؟
اینجا هم های فای راش عرضه شد ، تا جایی که من میدونم اکثرا راضی بودن ، از جمله خودم که روی pc game pass زدم .
 
آخرین ویرایش:
حقیقت اینه که الان واقعا ماکروسافت وضعیت بدی داره و اصلا خوب عمل نمی کنه. به نظرم‌تنها بازی بدردبخور واقعی که داده برا ایکس باکس تو چند وقت اخیر فقط hi fi بوده که عالیه.
مشکل ماکروسافت اینه که رفته تو فاز کمیت و کیفیت از بین رفته. حقیقتا گیم پس هم چیز خفن و خاصی در عمل ارائه نداده
 
حرفت درسته ولی مثلا فنای نینتندو رو این چیزای فنی گرافیکی حساس نیستن. بازیاشم قشنگ ۷۰ دلار :D
نمیدونم شما کنسولای نینتندو رو داشتید یا نه
ولی موقع تجربه هیچکدوم از انحصاریاش (بازیای جدید، نه قدیمیا) حس نمیکنید گرافیک پایینه همشون گزافیک هنری فوق العاده عالی دارن ضمن اینکه مشکل فنی هم ندارن
گرافیک صرفا یک بخشی از بازیاس کلی دلیل دیگه روی موفق یا فیل شدن بازی تاثیر گذاره که خب مایکرو تقریبا تو همه بخش ها داره گند میزنه
هرچقدر رقابت بیشتر بشه به نفع مصرف کنندس از همه نظز. ولی خب متاسفلنه مایکزو فعلا از نظر انحصاری واقعا تو دیواره
 
کلا فقط حرف زدن تو این مدت و هیچ بازخورد و پیشرفتی نداشتن شدن عین EA
کابوس وار ترین دوران XBOX مربوط به اسپنسر هست
این شخص تقریبا ۱۰ ساله رئیس XBOX هست
چند تا IP جدید و نمادین معرفی کرده؟؟ سونی اون طرف میاد گوست اف سوشیما می‌سازه و موفق عمل میکنه و میره برای نسخه جدید
دث استرندینگ می‌سازه میره برای نسخه جدید
هورایزن می‌سازه میره نسخه جدید
اسپایدر می‌سازه میره نسخه جدید
این سمت شما ببین وضعیت رو!!!!!
یه دونه کوانتوم بریک لانچ قابل قبولی داشت که همون هم سپردن به امون خدا
اونم از وضعیت استودیو ها و IP هاش
بدترین و تاریک ترین و بی در و پیکر ترین دوران XBOX قطعا مربوط به این اسپنسر بی همه چیز هست
 
کابوس وار ترین دوران XBOX مربوط به اسپنسر هست
این شخص تقریبا ۱۰ ساله رئیس XBOX هست
چند تا IP جدید و نمادین معرفی کرده؟؟ سونی اون طرف میاد گوست اف سوشیما می‌سازه و موفق عمل میکنه و میره برای نسخه جدید
دث استرندینگ می‌سازه میره برای نسخه جدید
هورایزن می‌سازه میره نسخه جدید
اسپایدر می‌سازه میره نسخه جدید
این سمت شما ببین وضعیت رو!!!!!
یه دونه کوانتوم بریک لانچ قابل قبولی داشت که همون هم سپردن به امون خدا
اونم از وضعیت استودیو ها و IP هاش
بدترین و تاریک ترین و بی در و پیکر ترین دوران XBOX قطعا مربوط به این اسپنسر بی همه چیز هست
با تمام انتقاداتی که مت بوتی و اسپنسر ( پت و مت :D ) وارده ، اما نباید از یاد برد که تعداد استدیوهای داخلی مایکرو تا سال ۲۰۱۸ محدود به ۶ تا بود که تازه یکی شونم mojang که عملا مستقله . world edge هم که استراتژی میساخت که عملا انحصار pc بود تا همین چند وقت پیش. lionhead هم که جدای از این ۶ تا سال ۲۰۱۶ بستن . سال ۲۰۱۸ اینا شروع به خرید کردن . از اینا هم ، نینجا تازه بازی جدیدش ۲۰۱۷ منتشر شده بود ، دابل فاین و این اگزایل و آبسیدین هم وسط پروژه ای بودن که ناشر داشتن و فکر نمیکنم امکان انحصاری کردنشون بود ، پلی گراند و آندد لب هم که داشتن ادامه انحصاریهای قبلی رو میساختن.
ایرادی که وارده کنسل نکردن عنواین ضعیف مثل بلیدینگ اج برای نینجا و همین رد فال و ادامه ساخته ip که دست مایکرو نیست مثل outer worlds میدونم.
ایراد دیگه اینکه اینها به نظر میرسه هیچ سناریویی نداشتن که اگر به هر دلیلی فلان بازی تاخیر خورد چکار کنن .
 
آخرین ویرایش:
حقیقتا من چند تا دلیل دارم برای اینکه فن ایکس باکسم و بازی های فرست پارتی توی دلایلم نیستن
اول از همه اینه که ایکس باکس تو نسل 7 و 8 دو بار که تو وضعیت خیلی تاریک و وحشتناکی از زندگیم قرار داشتم به معنای واقعی کلمه از افسردگی نجاتم دادن و نذاشتن فرو بریزم :دی یه حس دوستی ای دارم نسبت به این کنسول
دومیش اینه که گیم پد ایکس باکس خیلی خوش دست و خوش ساخته عشق میکنم وقتی باهاش بازی میکنم و تجربه گیمینگ خیلی ایده آلی بهم میده
سومیش هم گیم پسه که توی این وضعیت اقتصادی واقعا تونست من رو سرگرم نگه داره و همیشه یه بازی داشتم برای لذت بردن ازش

از یه طرفم من نسل 8 یه پی اس 4 خریدم که از بخت بد اورهیت کرد و از بین رفت که باعث شد نسبت به کیفیت ساخت پلی استیشن دلسرد بشم

اینا رو گفتم که بگم از استودیو های ایکس باکس رضایتم خیلی بالا نیست (سایکوناتس 2 و های فای راش و فورتزا معرکه بودن و از بهترین تجربیاتم بودن مخصوصا سایکوناتس) ولی با همه ی این ها من کنسولم رو دوست دارم و امیدوارم که شرایطش بتونه درست شه و به وعده هایی که بهمون دادن عمل کنن
 
ادامه ساخته ip که دست مایکرو نیست مثل outer worlds میدونم.
ایراد دیگه اینکه اینها به نظر میرسه هیچ سناریویی نداشتن که اگر به هر دلیلی فلان بازی تاخیر خورد چکار کنن .
outer world مال ابسیدینه و ناشر اجازه نمیداد، که dlc شو نسازه
پلن بی شون فکر کنم خود زنیمکس بود که اونم خودش پلن سی میخواست، :D وقتی ماکرو زنیمکس رو خرید، رد فال تو سومین سال توسعه بود، کنسل میکرد تا 2025-6 ازش بازی نمیومد.
آلفاداگ که مال موبایله و آخرین بازیش mighty doom بود که همین دو ماه پیش اومد
آرکین لیون که بازیش انحصار بود
راند هاووس که 2019 تاسیس شده، معلوم نیست چیکار میکنه
id دوم رو تو عرضه داشت و نمیشد dlc انحصار کرد و یه سرطان به نام quakke champions که آماده عرضه بود
ماشین گیمز که معلوم نیست، مره ان، زنده ان از 2019 یه ریمستر دادن و قراره ایندیانا و نسخه بعدی ولفنشتین بدن
زنیمکس آنلاین، هم در حال ساپورت بازیهاشه
یه زنیمکس آنلاین مجارستان هم هست
___________
تانگو تنها یه کاری کرد که بجز گاست انحصاری، یه hifi rush داد
یه بتسدا هم استارفیلد میخواد بده
یه ردفال هم ارکین استین داد
این ماحصل خرید زنیمکس و ده تا استودیو هست که یکیش موبایله و یکیش شعبه دوم زنیمکس آنلاین تو دو سال و نیم.
سه تا بازی که یکیشم کنسل میکردی، میشد دو تا.
______________
بقیه پلنم
کنترا بند که تاریخ 2022 داشت، اصلا معلوم نیست 2023 میاد، تازه اوالانچم ساخته که meh روش حساب کن
استاکر، یکدفعه اوکراین جنگ شد رفت رو هوا، 2023 شاید نرسه
ark2 بود 2023، تاخیر 2024
به نظر پلن بوده برا جایگزینی، ولی خود جایگزینها هم پشت هم گند زدن.
 
آخرین ویرایش:
outer world مال ابسیدینه و ناشر اجازه نمیداد، که dlc شو نسازه
پلن بی شون فکر کنم خود زنیمکس بود که اونم خودش پلن سی میخواست، :D وقتی ماکرو زنیمکس رو خرید، رد فال تو سومین سال توسعه بود، کنسل میکرد تا 2025-6 ازش بازی نمیومد.
آلفاداگ که مال موبایله و آخرین بازیش mighty doom بود که همین دو ماه پیش اومد
آرکین لیون که بازیش انحصار بود
راند هاووس که 2019 تاسیس شده، معلوم نیست چیکار میکنه
id دوم رو تو عرضه داشت و نمیشد dlc انحصار کرد و یه سرطان به نام quakke champions که آماده عرضه بود
ماشین گیمز که معلوم نیست، مره ان، زنده ان از 2019 یه ریمستر دادن و قراره ایندیانا و نسخه بعدی ولفنشتین بدن
زنیمکس آنلاین، هم در حال ساپورت بازیهاشه
یه زنیمکس آنلاین مجارستان هم هست
___________
تانگو تنها یه کاری کرد که بجز گاست انحصاری، یه hifi rush داد
یه بتسدا هم استارفیلد میخواد بده
یه ردفال هم ارکین استین داد
این ماحصل خرید زنیمکس و ده تا استودیو هست که یکیش موبایله و یکیش شعبه دوم زنیمکس آنلاین تو دو سال و نیم.
سه تا بازی که یکیشم کنسل میکردی، میشد دو تا.
outer worlds 2 میگم ، چرا باید ساخته بشه وقتی ip در مال کس دیگه ای هست ؟
بی بازی بودن بهتر از انتشار بازی بده ، اونم وقتی سرویسی مثل گیم پس داری .
میتونست قرارداد برای چندتا بازی بزرگ روی گیم پس باشه برای ۲۰۲۲ که اونم شانسشون روسیه حمله کرد اوکراین تا از بازی ها رفت رو هوا ، از این ۳ تا یه atomic heart منتشر شد که تحت جو جنگ بود ، stalker و replaced هم معلوم نیست چی بشه .
پلن c هم احتمالا خرید اکتی بود که cma فرستاد هوا


ip ماله ابسیدینه
THE OUTER WORLDS Trademark of Obsidian Entertainment, Inc. - Registration Number 6420214 - Serial Number 87769046 :: Justia Trademarks
_____
شاید بی بازی بودن بهتر از انتشار بد برای گیمر باشه ولی نه برای شرکت، ماکرو مارس 2021، زنیمکس تموم شد، از آگوست 2017 استارت بازی خورده، 4 سال رفته، حقوق صرف بازی شده، تیم تکمیله.
اونموقع اون تیم رو نمیشه استندبای کرد ، یه تیم کوچیک بره ایده پردازی تا سال بعد ایده اوکی بشه و یککسال یا حقوق مفت بدن به اون تیم ، میشه 5 سال حقوق بدون خروجی.
تا بره برا 2025-6 تو بهترین حالت بازی بدن که اگه با فرمول 6 سال ساخت رد فال بری میشه 2027.
____________________
اکتی برا تامین گیم پسه و موبایله، نه تامین بازیای خود ایکس باکس.
چون که گفتن عناوین اکتی که انحصاری نمیشن، عناوین بلیزاردم که یه قسمتیش ماله pc هست و سایر عناوین بخوان انحصاری بشن تو فواصل بلند مدت ریلیز داره، پس زیاد بازی نمیده که به چشم میاد
king هم کلا موبایله.برا درآمده و یه کالاف سالیانه، که بیاد رو گیم پس و چشم به درآمد داخل بازی عناوین.

5 سال حقوق بدون خروجی میگید یا داستان اون فیله که هدیه دادبودن به طرف می افتم اونم سر هزینه زیادی که براش کرده بود نمیتونست ازش بگذره .
الان دست آورد این انتشار چی بود ؟ مشترکین اشتراکشون رو تمدید میکنن ؟ افراد جدیدی جذب سرویس میکنه ؟ یا ضربه به اعتماد مصرف کننده ها میزنه ؟ نمیشد همین توسعه دهنده ها رو برای کمک استدیوهای دیگه بعد از کنسل کردن ردفال بکار گرفت ؟ حداقل اینجوری بهترین زمان مراسم رو که اول و آخر هر مراسم باشه بهش اختصاص نمیدادن .
-------------------------------------
در مورد اکتی دقیقا هدف گیم پسه و میتونه برای بقیه استدیوها زمان بخره با توجه به تعداد مصرف کننده هایی که جذب این سرویس میکنه . چه از محل pc و چه xbox و از همه مهمته موبایل ، افراد زیادی هستن که سالانه کال او بازی میکنن و توش کلی پول خرج میکنن .
 
آخرین ویرایش:
outer worlds 2 میگم ، چرا باید ساخته بشه وقتی ip در مال کس دیگه ای هست ؟
بی بازی بودن لهتر از انتشار بازی بده ، اونم وقتی سرویسی مثل گیم پس داری .
میتونست قرارداد برای چندتا بازی بزرگ روی گیم پس باشه برای ۲۰۲۲ که اونم شانسشون روسیه حمله کرد اوکراین تا از بازی ها رفت رو هوا ، از این ۳ تا یه atomic heart منتشر شد که تحت جو جنگ بود ، stalker و replaced هم معلوم نیست چی بشه .
پلن c هم احتمالا خرید اکتی بود که cma فرستاد هوا
ip ماله ابسیدینه
THE OUTER WORLDS Trademark of Obsidian Entertainment, Inc. - Registration Number 6420214 - Serial Number 87769046 :: Justia Trademarks
_____
شاید بی بازی بودن بهتر از انتشار بد برای گیمر باشه ولی نه برای شرکت، ماکرو مارس 2021، زنیمکس تموم شد، از آگوست 2017 استارت بازی خورده، 4 سال رفته، حقوق صرف بازی شده، تیم تکمیله.
اونموقع اون تیم رو نمیشه استندبای کرد ، یه تیم کوچیک بره ایده پردازی تا سال بعد ایده اوکی بشه و یککسال یا حقوق مفت بدن به اون تیم ، میشه 5 سال حقوق بدون خروجی.
تا بره برا 2025-6 تو بهترین حالت بازی بدن که اگه با فرمول 6 سال ساخت رد فال بری میشه 2027.
____________
علاوه بر اونها، استودیوی کمکی روسی داشتن که مثل اینکه لغو شد و هیلو رفت رو هوا، ساپورت طولانی شد ، فصل شد 9 ماهه.قشنگ مه و خورشید و فلک در کار بودن تا گند بزنن
قرارداد بستن با عناوین aaa برا اوردن رو گیم پس تو بازه کوتاه مدت سخته، خود 2022 خیلی عنوان بزرگ نداشت، تو می تاخیر خوردن ردفال و استارفیلد ، تو چند ماه نمیشد یه قرارداد درست و حسابی بست.
____________________
اکتی برا تامین گیم پسه و موبایله، نه تامین بازیای خود ایکس باکس.
چون که گفتن عناوین اکتی که انحصاری نمیشن، عناوین بلیزاردم که یه قسمتیش ماله pc هست و سایر عناوین بخوان انحصاری بشن تو فواصل بلند مدت ریلیز داره، پس زیاد بازی نمیده که به چشم میاد
king هم کلا موبایله.برا درآمده و یه کالاف سالیانه، که بیاد رو گیم پس و چشم به درآمد داخل بازی عناوین.
 
مدیریت ایکس باکس عملکردش 100 درصد خوب نبوده و طبیعتا یک سری انتقاد های به جا وجود داره که من خودم میتونم لیستش کنم. ولی خب نباید خیلی هم تو جو فرومی قرار گرفت. بازی هایی که نسل جدید عرضه کردن تقریبا به جز همین Redfall کیفیت قابل قبولی داشتن. کمیت خوبی وجود نداشته ولی کیفیت در مجموع خوب بوده. مشکل لایناپ ایکس باکس از پنج تا ناحیه ایجاد شده:

1- اول اینکه خیلی دیر وارد گود شدن. ایکس باکس تا همین 2018 پنج تا استدیو داشت. در حالی که رقیب هم تعداد استدیوهاش بیشتر بود،هم بزرگتر بودند و هم باتجربه تر.
2- خریدهایی که انجام گرفت اکثرا استدیوها درگیر پروژه های مولتی پلتفرم یا حتی انحصاری برای رقیب بودن
3-در حوزه Second Party و Third Party خوب عمل نکردن و نتوستن انحصاری در حد مثلا فینال فانتزی جور کنن
4-یک سری از استدیوها در روند ساخت بازیهاشون به خاطر کرونا یا بی تجربگی به مشکل یا تاخیر برخوردند
5- با اینکه بازی های خوبی داشتن ولی نتونستن یک بازی Must Play بلاک باستری مثل Gears های زمان 360 رو کنن که کل بحث های گیمینگ را به خودش اختصاص بده

یک سری از اینها را به نظرم میشد بهتر مدیریت کرد. برای مثل گزینه سوم را. ولی خب به نظر میاد سرمایه زیادی صرف گیم پس و بازی هاش شد و مثل سونی دستشون باز نبوده برن انحصاری Third Party بزرگ جور کنن. ولی یک سری از گزینه ها را به نظرم فقط زمان میتونه حل کنه. یک استدیو بزرگ برای اینکه مثلا در حد ناتی داگ رشد کنه باید سالها یک ثباتی داشته و سالها روش سرمایه گذاری بشه تا نتیجه بده.

خلاصه حرفم اینه که یک آفست زمانی 10 ساله (حداقل) در حوزه سرمایه گذاری روی استدیوهای داخلی بین سونی و ماکرو وجود داره و تا اینا به اون کیفیت مدیریتی برسن راه زیادی باید برن. اسپنسر عملکردش جای انتقاد زیاد داره ولی خب همین الان اگه فرمون را بده دست نفر بعدی حداقل اونی که میاد 20-22 تا استدیو میاد زیر دستش که بتونه بازی بسازه برای کنسولش. چیزی که اسپنسر به دستش رسید را نباید فراموش کنیم.
 
مدیریت ایکس باکس عملکردش 100 درصد خوب نبوده و طبیعتا یک سری انتقاد های به جا وجود داره که من خودم میتونم لیستش کنم. ولی خب نباید خیلی هم تو جو فرومی قرار گرفت. بازی هایی که نسل جدید عرضه کردن تقریبا به جز همین Redfall کیفیت قابل قبولی داشتن. کمیت خوبی وجود نداشته ولی کیفیت در مجموع خوب بوده. مشکل لایناپ ایکس باکس از پنج تا ناحیه ایجاد شده:

1- اول اینکه خیلی دیر وارد گود شدن. ایکس باکس تا همین 2018 پنج تا استدیو داشت. در حالی که رقیب هم تعداد استدیوهاش بیشتر بود،هم بزرگتر بودند و هم باتجربه تر.
2- خریدهایی که انجام گرفت اکثرا استدیوها درگیر پروژه های مولتی پلتفرم یا حتی انحصاری برای رقیب بودن
3-در حوزه Second Party و Third Party خوب عمل نکردن و نتوستن انحصاری در حد مثلا فینال فانتزی جور کنن
4-یک سری از استدیوها در روند ساخت بازیهاشون به خاطر کرونا یا بی تجربگی به مشکل یا تاخیر برخوردند
5- با اینکه بازی های خوبی داشتن ولی نتونستن یک بازی Must Play بلاک باستری مثل Gears های زمان 360 رو کنن که کل بحث های گیمینگ را به خودش اختصاص بده

یک سری از اینها را به نظرم میشد بهتر مدیریت کرد. برای مثل گزینه سوم را. ولی خب به نظر میاد سرمایه زیادی صرف گیم پس و بازی هاش شد و مثل سونی دستشون باز نبوده برن انحصاری Third Party بزرگ جور کنن. ولی یک سری از گزینه ها را به نظرم فقط زمان میتونه حل کنه. یک استدیو بزرگ برای اینکه مثلا در حد ناتی داگ رشد کنه باید سالها یک ثباتی داشته و سالها روش سرمایه گذاری بشه تا نتیجه بده.

خلاصه حرفم اینه که یک آفست زمانی 10 ساله (حداقل) در حوزه سرمایه گذاری روی استدیوهای داخلی بین سونی و ماکرو وجود داره و تا اینا به اون کیفیت مدیریتی برسن راه زیادی باید برن. اسپنسر عملکردش جای انتقاد زیاد داره ولی خب همین الان اگه فرمون را بده دست نفر بعدی حداقل اونی که میاد 20-22 تا استدیو میاد زیر دستش که بتونه بازی بسازه برای کنسولش. چیزی که اسپنسر به دستش رسید را نباید فراموش کنیم.
کلا ایکس باکس ip های خیلی قشنگی داشت که دوستشون داشتیم ولی متاسفانه همه اونها الان رفتن تو باقالیا
gears که معلوم نیست کجاست
halo هم که استادش کردن
fable که رو هواست
alan wake که انحصاری ایکس باکس بود و به نظرم خیلی زودتر از اینها باید نسخه جدید میداد
فک کن remedy با اون همه پتانسیل و استعداد و ip گیر دادن بهش crossfire بسازه
خود مجموعه zenimax و مخصوصا بتسدا الان بعد این همه وقت با این همه عظمت فقط یه hifi , ghostwire دراومده ازش که جالبه ghostwire باز به اندازه کافی بهینه نبود برا ایکس باکس.
حتی یه ریمیک هم ندادن بیرون
هر ip انحصاری هم اومده عملا خراب کرده
نرم افزار و سیستم عامل هم چیزی خاصی نداشت بعد سه سال کشتن خودشونو دو تا قابلیت به ui اضافه کردن اونم چیزایی که 5 سال پیش باید اضافه میشد نه الان
نوآوری دسته که باز هیچی حتی نکردن باتری شارژی بزارن توش اونم تو سال 2022 !!!
حتی انگار ماکروسافت متوجه نیست که کنسولشو قراره کشورهای جهان سومی مثل ما بخرن . خداییش سونی خیلی مشکلات نت توش کمتره برا کشورایی مثل ما و ما تواین خراب شده هم به راحتی می تونیم کار کنیم باهاش
و ماکروسافت باید از 5 سال قبل شروع نسل 9 براش برنامه ریزی می کرد اما چی شد هیچی ، برا لانچ ایکس باکس هم که هیچ
الان چند سال گذشته از نسل باز هیچی همش تاخیر همش خرابکاری
فقط حرف فقط وعده تهش هیچی
گیم پس هم چی توش هست الان؟! هیچی یه سری بازی قدیمی که اکثرشونو بازی کردم جدید ها هم همه شدن ایندی نمیگم بدن ولی دیگه چقد ایندی
مدیریت و برنامه ریزی بسیار ناکارآمدی داره ایکس باکس
تنها پلنی هم که داره شده اینکه بره یه جاییو بخره ولش کنه خودش بازی بده بیرون حالا خوب یا بد
مردم چیز جدید می خوان نوآوری می خوان کیفیت و تجربه جدید می خوان
حقیقتا خرید اکتیویژن هم کمکی به وضعیت ایکس باکس نمی کرد
شده قضیه اون زمان که تیمای فوتبال داخلی مثل پاس میدادن به شهرستانا بدون ریشه بدون فکر بدون برنامه ریزی و نتیجش هم نابودیش شد.
اصلا همین redfall هم حتما فشار ماکرو هستش که اینطور شد وگرنه همچین خرابکاری از آرکین بعید بود اونم بعد از 25 سال کارنامه درخشان
همه این مشکلات به خاطر مدیریت ناکارآمد و برنامه ریزی درست و عدم شناخت کافی از گیم و دنیا و جامعه گیمری هستش
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or