اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
نمیدونم کسی تاحالا اینو گذاشته یا نه ولی بهرحال اینو اینجا میزارم:
July's Xbox Series X Event Will 'Absolutely Bring The Heat'
کامنتای ملت هم جالب بود مخصوصا درباره پروژه بعدی the initiative
یسری موافق ریبوت پرفکت دارک بودن درحالیکه یسری معتقدن the initiative به عنوان یه استودیو جدید باید روی یه IP جدید کار کنه که مستقیما رقیب بازیای ناتی داگ باشه.(من خودم ترجیح میدم ریبوت پرفکت دارکو ببینم تا یه IP جدید از این استودیو)
اکثرن هم خواستار نسخه بعدی بانجو بودن(باتوجه به نمایش فرای انتظار رچت تو کنفرانس سونی بشدت نیاز داره مایکروسافت به همچین بازی بنظرم)
 
بستگی داره به چه دید به لیک مطرح شده نگاه کنید!

مایکروسافت در حال حاضر با خروجی همین چنتا استدیو از قبل (گیرز و فورزا و بازیهای rare) و قراردادهای ترد پارتی نسبتا کوچیک تونست تعداد پلیرهای XGP رو به ده میلیون نفر ماهانه برسونه! با خروجی های ابسیدین و تیم دوم پلی گراند و 343 و ... این تعداد کاربر ماهانه شاید راحت به دوبرابر هم برسه

ولی هدف 4 5 ساله تعداد کاربرهای ماهانه بالای 20 30 میلیون برای گیم پس باشه واقعا اضافه شدن 5 استدیو دیگه به مجموعه فرست پارتی ها عجیب نیست! اگر بخواد نتفلیکس صنعت گیم باشه و شاید به هدفی مثل 40 میلیون کاربر ماهانه برسه (چهاربرابر عدد فعلی) خروجی هردوماه یک AAA برای پوشش سلایق مختلف عجیب نیست.

مسله اصلی اینکه رشد گیم پس تاکجا هست؟ psn plus در حال 40 میلیون کاربر فعال ماهانه داره! یا برای گیم پس غیر واقعی هست؟ مطمعنا تا جایی که گیم پس رشد کنه، تعداد استدیو و کمیت شون مشخصا رشد خواهد داشت. و این اتافق هم قرار نیست مثلا تا سال دیگه رخ بده! میتونه تارگت 2023 4 باشه!
 
بستگی داره به چه دید به لیک مطرح شده نگاه کنید!

مایکروسافت در حال حاضر با خروجی همین چنتا استدیو از قبل (گیرز و فورزا و بازیهای rare) و قراردادهای ترد پارتی نسبتا کوچیک تونست تعداد پلیرهای XGP رو به ده میلیون نفر ماهانه برسونه! با خروجی های ابسیدین و تیم دوم پلی گراند و 343 و ... این تعداد کاربر ماهانه شاید راحت به دوبرابر هم برسه

ولی هدف 4 5 ساله تعداد کاربرهای ماهانه بالای 20 30 میلیون برای گیم پس باشه واقعا اضافه شدن 5 استدیو دیگه به مجموعه فرست پارتی ها عجیب نیست! اگر بخواد نتفلیکس صنعت گیم باشه و شاید به هدفی مثل 40 میلیون کاربر ماهانه برسه (چهاربرابر عدد فعلی) خروجی هردوماه یک AAA برای پوشش سلایق مختلف عجیب نیست.

مسله اصلی اینکه رشد گیم پس تاکجا هست؟ psn plus در حال 40 میلیون کاربر فعال ماهانه داره! یا برای گیم پس غیر واقعی هست؟ مطمعنا تا جایی که گیم پس رشد کنه، تعداد استدیو و کمیت شون مشخصا رشد خواهد داشت. و این اتافق هم قرار نیست مثلا تا سال دیگه رخ بده! میتونه تارگت 2023 4 باشه!

من فکر نمی کنم هیچ وقت سرویس های اشتراکی گیمینگ از لحاظ آمار مشترکین به اندازه سرویس های آنلاین رشد کنن
تنها دلیلی که میتونم بیارم اون حس Obligatory و اجباری بودن XBL و PS+ برای تجربه بخش عمده ای از محتوای بازی هاست (بعلاوه امتیازات دیگه ای که میدن و ارزش شون رو توجیح می کنن)

گیم پس و PSNow به صرفه اندها.. خیلی به صرفه تر اند... منتها اون حس Obligatory ـه رو ندارن... الان سرویس به شتی بودن NSO بیشتر از 15 میلیون مشترک داره از بین 50 و خورده ای میلیون پلیر بیس کنسول اش. بعد گیم پس راه افتاده این سرویس :| با همین سرعت احتمالا به 20 میلیون هم برسه تا آخر مارس 2021... صرفا چون Paywall واسه آنلاین بازی هاست
 
من فکر نمی کنم هیچ وقت سرویس های اشتراکی گیمینگ از لحاظ آمار مشترکین به اندازه سرویس های آنلاین رشد کنن
تنها دلیلی که میتونم بیارم اون حس Obligatory و اجباری بودن XBL و PS+ برای تجربه بخش عمده ای از محتوای بازی هاست (بعلاوه امتیازات دیگه ای که میدن و ارزش شون رو توجیح می کنن)

گیم پس و PSNow به صرفه اندها.. خیلی به صرفه تر اند... منتها اون حس Obligatory ـه رو ندارن... الان سرویس به شتی بودن NSO بیشتر از 15 میلیون مشترک داره از بین 50 و خورده ای میلیون پلیر بیس کنسول اش. بعد گیم پس راه افتاده این سرویس :| با همین سرعت احتمالا به 20 میلیون هم برسه تا آخر مارس 2021... صرفا چون Paywall واسه آنلاین بازی هاست

نه تنها رشد میکنه بلکه سرویس های انلاین تنها رو منسوخ هم میکنه!
مایکروسافت همین الان سرویسی داره به اسم Xbox game pass ultimate که همراه با گلد ئه و تنها 5 دلار از گلد معمولی بیشتر!

مسله اینکه باید زمان بگذره، گیمرها به لطف بازیهای مورد علاقه اشون مثل هیلو و ... خبردار بشن همچین سرویس هایی وجود داره و ... بیشتر مسله به گذرزمان و شناخت عمومی برمیگرده
 
نه تنها رشد میکنه بلکه سرویس های انلاین تنها رو منسوخ هم میکنه!
مایکروسافت همین الان سرویسی داره به اسم Xbox game pass ultimate که همراه با گلد ئه و تنها 5 دلار از گلد معمولی بیشتر!

مسله اینکه باید زمان بگذره، گیمرها به لطف بازیهای مورد علاقه اشون مثل هیلو و ... خبردار بشن همچین سرویس هایی وجود داره و ... بیشتر مسله به گذرزمان و شناخت عمومی برمیگرده

خو اون ترکیبیه مرد حسابی :D حسابه ها... ولی نکته منو رد نمی کنه که :دی
 
ماشاالله پس میشه قوی امید داشت یجورایی که
XseX:399. XseS:199
چون بچه ها از نظر روانشناسی حالا نمیخوام زیاد توضیح بدم ولی کلا یجوریه مغز همیشه اون عدد سمت راست رو فقط میبنه و خلاصه بگم برا همینه مثلاً قیمت آیفون رو به جا اینکه بنویسن ۱۰۰۰ مینویسند ۹۹۹ چون اینطور ارزون تر بنظر میاد. و همیشه مغز هم عدد رند رو دوست داره کلا بگم که یه جورایی در نظر مغز قیمت X99 ارزون تر بنظر میاد نسبت به X49.
حالا نکتش کجاست؟
نکته اینجاست که اینجا گفته سری اس نصف قیمت سری اکس. و چون قاعده های بالا در بازاریابی رعایت میشه پس محتمل ترین عدد :
۳۹۹ مقابل ۱۹۹ هست نه ۴۹۹ مقابل ۲۴۹.
این برداشت منه البته و بنظرم هم درست تره و بیشتر جور‌درمیاد و البته برا مایکروسافت هم خطرناکه چون کنسول سونی هم در مقابل همین قاعده رو برا نسخه بدون دیسک رعایت می‌کنه . و می‌تونه ضرر ۱۰۰ دلاری بده و کنسول PS5معمولی ۴۹۹ و نسخه. دیجیتال ۳۹۹ . البته یه بنده خدایی هم بود تو به پادکست )AGS( که می‌گفت می‌تونه این عدد تا 299 هم بیاد. شاید بازم میگم شاید سونی آتش بزنه به مالش بکنه ۳۹۹ مقابل ۱۹۹ در بدترین حالت درصورتیکه که صحبت آقای AGS رو هم در نظر بگیریم که این بدترین سناریو ممکنه و بنظرم هم نمیتونه اتفاق بیفته ولی حسابی مایکروسافت رو دست و پا گیر می‌کنه.
قربان شما خداحافظ
 
  • Like
Reactions: pbgame
فرض کنیم BOM XSX همون حدودای ۵۰۰
واس لاکهارت چه قدر می شه سیو کرد؟

APU:
اگه ۲۴/۲۲ باشه تعداد cu می شه پیشبینی کرد که چیپ بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیمتر مربع کوچیکتر باشه. از طرفی yield هم مشخصا بالا می ره.
پیشبینی من بین ۶۰ تا ۷۰ دلار ارزونتر در میاد.

Ram:
اگه ۱۲ گیگ باشه، یعنی ۴ گیگ کمتر می شه مقدار رم. محاسبات و پیشبینی من اینه هر چیپ ۲ گیگ 14gbps نزدیک ۲۵ دلار آب می خوره. این می شه ۵۰ دلار. از طرفی کاهش wiring و لایه های PCB هم هزینه رو کم می کنه. من کلشو میزارم ۵۵ دلار.

ODD:
طبق گفته پنلو سخت افزار در حدود ۲۰ دلاره، ولی مایکروسافت باید یه سری لایسنس مثل بلوری، لایسنس های پخش ویدیو از روی دیسک رو هم پرداخت کنه. می شه رو هم ۲۵ دلار در نظر بگیریم.

Power supply:
می شه انتظار داشت با توجه به کم بودن مصرف انرژی لاکهارت بین ۵ تا ۱۰ دلار ارزونتر کنه.

Cooling solition:
با توجه کم مصرف بودن می شه انتظار داشت بین ۱۰ تا ۱۵ دلار اینجا سیو بشه. احتیاج به هیت سینک بزرگی‌ نخواهد بود‌.

Manufacring and assembly costs:

دیگه به PCB دو تکه و کانکتر های مخصوص احتیاج نخواهد بود. احتمالا بین ۵ تا ۱۰ دلار اینجا.
کنسول کوچیکتر می شه و خب enclosure کوچیکتر می شه‌. ۵ دلار هم این.

جمع کنیم بین ۱۶۵ تا ۱۹۰ دلار نسبت به XSX ارزونتر در میاد.

یعنی اگه اگرسیو باشه مایکروسافت با یه ضرر حدود ۱۰۰ دلاری می شه لاکهارت رو حتی ۲۴۹ هم رلیز کرد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or