اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
فرض کنیم BOM XSX همون حدودای ۵۰۰
واس لاکهارت چه قدر می شه سیو کرد؟

APU:
اگه ۲۴/۲۲ باشه تعداد cu می شه پیشبینی کرد که چیپ بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیمتر مربع کوچیکتر باشه. از طرفی yield هم مشخصا بالا می ره.
پیشبینی من بین ۶۰ تا ۷۰ دلار ارزونتر در میاد.

Ram:
اگه ۱۲ گیگ باشه، یعنی ۴ گیگ کمتر می شه مقدار رم. محاسبات و پیشبینی من اینه هر چیپ ۲ گیگ 14gbps نزدیک ۲۵ دلار آب می خوره. این می شه ۵۰ دلار. از طرفی کاهش wiring و لایه های PCB هم هزینه رو کم می کنه. من کلشو میزارم ۵۵ دلار.

ODD:
طبق گفته پنلو سخت افزار در حدود ۲۰ دلاره، ولی مایکروسافت باید یه سری لایسنس مثل بلوری، لایسنس های پخش ویدیو از روی دیسک رو هم پرداخت کنه. می شه رو هم ۲۵ دلار در نظر بگیریم.

Power supply:
می شه انتظار داشت با توجه به کم بودن مصرف انرژی لاکهارت بین ۵ تا ۱۰ دلار ارزونتر کنه.

Cooling solition:
با توجه کم مصرف بودن می شه انتظار داشت بین ۱۰ تا ۱۵ دلار اینجا سیو بشه. احتیاج به هیت سینک بزرگی‌ نخواهد بود‌.

Manufacring and assembly costs:

دیگه به PCB دو تکه و کانکتر های مخصوص احتیاج نخواهد بود. احتمالا بین ۵ تا ۱۰ دلار اینجا.
کنسول کوچیکتر می شه و خب enclosure کوچیکتر می شه‌. ۵ دلار هم این.

جمع کنیم بین ۱۶۵ تا ۱۹۰ دلار نسبت به XSX ارزونتر در میاد.

یعنی اگه اگرسیو باشه مایکروسافت با یه ضرر حدود ۱۰۰ دلاری می شه لاکهارت رو حتی ۲۴۹ هم رلیز کرد.
مایکروسافت 200 دلار برای رم هزینه کرده ؟
بعید می دونم احتمالا 130 تا 150 دلار
حدود 100 دلار طبق پیش بینی BLOOMBERG :-??
148604
 
Last I heard it be half the price of
the XSX and last i heard MS were prepared for a $400 XSX. I am not sure what the final price will be. I think if sony is $500/$600 MS may try to go in at $200/$400/$500 but
we will see

با این صحبت‌های که کرده و البته گفته طبق آخرین شنیدهاش یعنی امکانش هست XBOX SERIES X 400$ باشه و
XBOX SERIES S 200$
@-)B-)

و البته این هم گفته احتمال هم هست
$XSX 500 و XSS هم 250$ هست
 
Last I heard it be half the price of
the XSX and last i heard MS were prepared for a $400 XSX. I am not sure what the final price will be. I think if sony is $500/$600 MS may try to go in at $200/$400/$500 but
we will see

با این صحبت‌های که کرده و البته گفته طبق آخرین شنیدهاش یعنی امکانش هست XBOX SERIES X 400$ باشه و
XBOX SERIES S 200$
@-)B-)

و البته این هم گفته احتمال هم هست
$XSX 500 و XSS هم 250$ هست
با این قیمت پایین که 100 درصد سونی زمین گیره
ولی چیزی که هست سخت افزار لاکهارت هست که پاشنه اشیل نسل بعد نشه
 
  • Like
Reactions: g4mer and Bax
مایکروسافت 200 دلار برای رم هزینه کرده ؟
بعید می دونم احتمالا 130 تا 150 دلار
حدود 100 دلار طبق پیش بینی BLOOMBERG :-??
View attachment 148604

قبل گرون شدن مموری های GDDR6 هر چیپ ۱ گیگ 14gbpsنزدیک ۱۲ دلار بوده به صورت bulk.
با توجه به اینکه احتمالا چیپ ۲ گیگ از ۲ برابر یکم کمتر باشه. بزاریم ۲۰ دلار. ۶ تا چیپ ۲ و ۴ تا چیپ ۱ می شه ۱۶۸ دلار. (قبل گرون شدن چیپ تو سال گذشته)
شاید ۲۰۰ دلار نشه، چون قیمت bulk شاید تو اسکیل میلیونی باز کمتر از این بشه. ولی بعید می دونم کمتر از ۱۷۰ دلار هم باشه.
 
Last I heard it be half the price of
the XSX and last i heard MS were prepared for a $400 XSX. I am not sure what the final price will be. I think if sony is $500/$600 MS may try to go in at $200/$400/$500 but
we will see

با این صحبت‌های که کرده و البته گفته طبق آخرین شنیدهاش یعنی امکانش هست XBOX SERIES X 400$ باشه و
XBOX SERIES S 200$
@-)B-)

و البته این هم گفته احتمال هم هست
$XSX 500 و XSS هم 250$ هست

یه چی میگید بعدش مستقیم میخوره تو برجک تون ها :دی

آخه لعنتی با چی توی اون Series S رو پر کرده که بتونه 200 دلار بده بیرون :D
با عقل سلیم جور در نمیاد خداییش :))

ولی اگه شد منو مرید خودتون بدونید :دی
 
Last I heard it be half the price of
the XSX and last i heard MS were prepared for a $400 XSX. I am not sure what the final price will be. I think if sony is $500/$600 MS may try to go in at $200/$400/$500 but
we will see

با این صحبت‌های که کرده و البته گفته طبق آخرین شنیدهاش یعنی امکانش هست XBOX SERIES X 400$ باشه و
XBOX SERIES S 200$
@-)B-)

و البته این هم گفته احتمال هم هست
$XSX 500 و XSS هم 250$ هست
در رویایی ترین حالت ممکن امکان پذیره فقط
 
والله با اون سخت افزاری که سری اکس داره همون هم مایکروسافت 500 تا 550 دلار بده واقعا لطف کرده. من حدسم اینه در صورت درست بودن سری اس یا لاکهارت یا هر چی اون قیمت 300 تا 350 دلاری داره. سری اکس هم 500 تا 550 دلاری. حالا اگه ال دیجیتال هم در کار باش 50 دلار کمتر از این قیمتا. در هر صورت 350 دلار هم باش باز ارزونترین کنسول نسل بعدی هست. خیلی بعید دیگه سونی ps5 دیجیتال رو هم به قیمت 350 بده.
 
  • Like
Reactions: g4mer and Bax
والله با اون سخت افزاری که سری اکس داره همون هم مایکروسافت 500 تا 550 دلار بده واقعا لطف کرده. من حدسم اینه در صورت درست بودن سری اس یا لاکهارت یا هر چی اون قیمت 300 تا 350 دلاری داره. سری اکس هم 500 تا 550 دلاری. حالا اگه ال دیجیتال هم در کار باش 50 دلار کمتر از این قیمتا. در هر صورت 350 دلار هم باش باز ارزونترین کنسول نسل بعدی هست. خیلی بعید دیگه سونی ps5 دیجیتال رو هم به قیمت 350 بده.
کجای کاری مرد AGS پیش‌بینی کرده قیمت نسخه دیجیتالPS5 د ۳۰۰ دلاره!!!!!
انتظارات بعضیا تا این حده
 
کنسول دویست دلاری توی‌ لانچ؟
توقعتون خیلی بالاست به نظرم.
والا این چیزی که eastman گفته ... مایکروسافت قصد نداره فقط با سونی رقابت کنه و بلکه قصد عقب روندن اپل ، آمازون و گوگل و .... روهم داره ...
 
هر دو ماه انحصاری میشه سالی۶ تا رو هر بازی متوسط ۲ سال کارشه
الان ۱۵ تا استودیو دست بالا ۶ تاش باید بازی بدن تو یه سال پس ۶ تا استودیو ۲ سال ول معطلن. اینا رو درنظر میگیریم برا سال سوم.
میمونه ۹ تا استودیو که حداکثر ۶ تای اون ها هم فرضا باید سال اول رو پوشش بدن.
برا سال وسط (دوم) هم مونده ۳ تا استودیو که سال دوم رو به هدف یعنی ۶ بازی نمیرسونه.
پس اینجا مایکروسافت باید حداقل ۳ تا استودیو دیگه بخره تا این ضعف هم پوشانده بشه.
استودیو های 2nd پارتی هم به کنار.
البته من مدت توسعه بازی رو ۲ سال در نظر گرفتم.
تقریبا با این حساب کتاب ساده میشه فهمید
۱« مایکروسافت به حداقل خرید ۳ تا استودیو جدید یا احداث استودیو نیاز داره
۲« باید خوب با استودیو های سکند پارتی همکاری کنه تا به نفسی هم به استودیو هاش بده به هرحال ۲ سال وقت برا توسعه بازی کمه.
 
  • Like
Reactions: pbgame

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or