اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
با SSD حل می شه اما SSD واقعا راه حل این مشکل نیست. خود سیستم عامل کنده. SSD یه جورایی Cheat حساب می شه برای حل این مشکلات. وگرنه بدیهیه که با سرعت بالاتر رم و SSD سیستم عامل سریع تر می شه. PS4 هم SSD نداشت اما سیستم عاملش خیلی سریع تر از X1 اه.
کلا این کرنل ویندوز ۱۰ رو چپوندن توی Xbox خیلی معنی نداره به خصوص این که UWP هم منقرض شده. بهتره بود که از شر این کرنل خلاص بشیم مایکروسافت یک کرنل کاستومایز شده مثل چیزی که برای X360 داد برای XSX هم می داد.

بعد جدا از اون واقعا UI اش خوب نیست و در بزخی موارد گیج کننده هم هست. کنسول یک UI اه مینیمال و کارآمد می خواد اما مایکروسافت مثل ویندوز توش یه عالمه آپشن و صفحه چپونه :D
داش اصل اولویت کنسول اجرای بازی هست
ما سری اکس میخریم که بهترین کیفیت اجرایی رو در حد pc های روز ببینیم حالا اینکه سیستم عاملش چی هست یا نیست همینکه پاشنه اشیل نباشه کار تمومه
 
خوب لینوکس که اوپن سورس هست رو نمیشه با ویندوز مقایسه کرد
اما بقول دوستمون با ssd خیلی از مسایل حل شدس
راستی os قرار از اون 6gb رم 386 gb/ps استفاده کنه دیگه؟!!
چون همینم کاملا کافی و عالی هست نتیجش
از طرفی تو ویدیو نمایش داده شده قابلیت کویک ریسام مشخص بود os چقدر بهینه و روون هست و نگرانی بابت سرعت بازدهی نیست بیشتر منوهای ی مقدار گیج کنندس که باید بهینه بشه

بله. ۲.۵ گیگ برای سیستم عامل رزرو شده. اون ۳.۵ گیگ باقی مونده هم خود بازی ها برای CPU می خوان. کلا این ۶ گیگ رم با پهنای باند پایین تر یک حرکت خیلی هوشمندانه ای از سمت مایکروسافت بود چون واقعا سی پی یو نیازی به این همه پهنای باند رم نداره (احتمالا اصلا نمی تونه از این همه پهنای باند استفاده بهینه کنه). از اون ور قیمت نهایی کنسول رو کاهش می ده.
 
با SSD حل می شه اما SSD واقعا راه حل این مشکل نیست. خود سیستم عامل کنده. SSD یه جورایی Cheat حساب می شه برای حل این مشکلات. وگرنه بدیهیه که با سرعت بالاتر رم و SSD سیستم عامل سریع تر می شه. PS4 هم SSD نداشت اما سیستم عاملش خیلی سریع تر از X1 اه.
کلا این کرنل ویندوز ۱۰ رو چپوندن توی Xbox خیلی معنی نداره به خصوص این که UWP هم منقرض شده. بهتره بود که از شر این کرنل خلاص بشیم مایکروسافت یک کرنل کاستومایز شده مثل چیزی که برای X360 داد برای XSX هم می داد.

بعد جدا از اون واقعا UI اش خوب نیست و در بزخی موارد گیج کننده هم هست. کنسول یک UI اه مینیمال و کارآمد می خواد اما مایکروسافت مثل ویندوز توش یه عالمه آپشن و صفحه چپونه :D
حالا Cheat که ، یه Tweak محسوب میشه ...:D
این مشکل هم تو مدل های اولیه وان بود ولی تو وان اس و وان اکس که از هارد هیبریدی جدید استفاده شده مشکل تا حدود زیادی برطرف شده ... الآن مشکل اصلی UI بیشتر منو های و Bar های گیج کننده اش هستن که امیدوارم با دیزاین جدیدی که با نهایی شدن طراحی Fluent و ویندوز 10X بهتر بشه...
 
اره ديگه ميخواستي چي باشه :|
کجاش باحاله؟ اینو ندیدیم هم بنظرم ندیدیم فرق نمیکنه.مهم نیست همه بازیای ایونت ماه می + هیلو و سایبرپانک بود فقط.
خبر خوب البته می‌تونه این باشه که : هلبلید اسمارت دلیوری نیست.
 
کجاش باحاله؟ اینو ندیدیم هم بنظرم ندیدیم فرق نمیکنه.مهم نیست همه بازیای ایونت ماه می + هیلو و سایبرپانک بود فقط.
خبر خوب البته می‌تونه این باشه که : هلبلید اسمارت دلیوری نیست.
اقا تو مثكه استوري هاي اكس باكسو دنبال نميكني يا تيشرته يا دسته رنگارنگ اولين باره گيم گذاشتن اين خوب بود :D
 
  • Like
Reactions: Love Console

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or