اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
اوووه چقدر یهو "تریگر" میشید:D واقعا لازم نیست در جواب یه جمله یه خطی کل زندگی نامه گیمینگتون رو بریزید وسط که مثلا بگید بی طرفید چون واقعا برا کسی اهمیتی نداره:D گفتید همه متفقل القولن که فلان، منم گفتم خیر از این خبرا نیست و متفقل القولی وجود نداره:D دیگه این همه ننه من غریبم بازی در نیارید تو رو خدا سنی ازتون گذشته.... حالا خواستی آنسابسکرایب کن:D

عهه یهو دوباره نظر سنجی ها مهم شدن؟ :D تا همین چند روز پیش از این نظر سنجی ها کسی میزاشت :
View attachment 140848

View attachment 140849

سریع بحث بی فایده بودن این نظر سنجی ها و کوچیک بودن جامعه آماری و .... از این حرفا میشنیدیم ولی الان ملاک قاطع هستن:D باز خدا رو شکر قبول دارید که 2019 حتی در نبود سونی بازم مایکرو خوب نبود. 2018 هم حتی خوب نبود ولی انقد بقیه بد بودن که باعث شد مایکرو بیشتر به چشم بیاد:D مگرنه نمایش سونی توی 2015 و 2016 کجا و نمایش 2018 مایکرو که مثلا بهترین نمایش چند سال اخیرش بوده کجا:D
لول :)):D وقتی حرفی برای گفتن نداری واقعا نیازی نیست بزنی کوچه علی چپ. این نظرسنجی چه ربطی به حرف اشتباه شما داره؟ حالا خوبه همین نظرسنجی که میگید رو فقط تو سر در سایت نزاشتید و تو همه تاپیک ها دارید تکرار می‌کنید :D جنابعالی گفتی کنفرانس E3 مایکروسافت حتی جز بهترین‌ها هم نبود، الان داری یه چیز دیگه میگی. تکلیف خودت رو روشن کن لطفا :D E3 2016 سونی به کنار چون یه چیز تخیلی بود ولی کنفرانس مدنظر در حد بقیه کنفرانس‌های خوب نسل بود، از جمله همون 2015. حالا چون نظرسنجی با جامعه آماری بالا دوست داری یکی دیگه می‌زارم تا متوجه بشی دقیقا متفق القول نظر ملت رو کنفرانس مایکروسافت بوده :دی

03z7_img_20200509_102826.jpg
 
نمایش برایت مموری جدید نبود دقیقا همین گیم پلی برای PC قبلا موجود بوده میتونید تو یوتیوب ببینید.
بعدم شاکی شدن ملت سر اینکه اصلا گیم پلی نبوده نیست. گیم پلی نسل بعدی نبوده. قرار بود اولین گیم پلی نسل بعدی نشون بدن. یه چیزی که نشون بده SX قراره چیکار برای گیما بکنه. خوب انتظار یه چیز خفن رو بوجود آوردن. حتی گیم پلی AC رو هم مایکرو تیز کرده بود هم یوبی که اونم صرفا یه تیزر بود.

بنظرم کلا بحثشو ببندید بره. اونت مزخرفی بود. هیچ جای ماله کشی هم نداره. ما هم ترولمونو کردیم تموم شد :D. خودشونم اذعان کردن و گفتن ازش درس گرفتن که بنظرم نکته خیلی مثبتیه. اگر دفاع میکردن جای نگرانی بود.
Bright Memory خیلی وقته نسخه Codexش موجوده با حجم 4 گیگ، سیستم ذغالی هم مینیموم جوابه.
 
  • Like
Reactions: delta05 and benjohn
@Ali Venom
علي جان من ازت خواهش ميكنم التماست ميكنم بيشتر فعاليت داشته باش
بهرحال تو يكي از قبله هاي ماييي و اگه تو نباشي يا كم فعاليت كني ما شديدا غصه ميخوريم
حالا يه ناظم يا مديري اشتباه كرده فن بازي در اورده چهار تا پستت رو پاك كرده تو به بزرگواري خودت ببخش
من از طرف تمااام فن بوي هاي اكس باكس ازت خواهش ميكنم بيشتر فعال باش و بيا و به ما سر بزن كه فروم بي تو براي من بي معنيه
يعني چي كه هر چي بهت پي ام ميدم جواب نميدي؟
نكنه ساين اوت كردي؟
واقعا؟ من همين جا از طرف اون شخص از تو عذر خواهي ميكنم
و از طرف فكرهاي خوابيده و ورق هاي برگشته ازت ميخوام برگردي :D
 
آخرین ویرایش:
لول :)):D وقتی حرفی برای گفتن نداری واقعا نیازی نیست بزنی کوچه علی چپ. این نظرسنجی چه ربطی به حرف اشتباه شما داره؟ حالا خوبه همین نظرسنجی که میگید رو فقط تو سر در سایت نزاشتید و تو همه تاپیک ها دارید تکرار می‌کنید :D جنابعالی گفتی کنفرانس E3 مایکروسافت حتی جز بهترین‌ها هم نبود، الان داری یه چیز دیگه میگی. تکلیف خودت رو روشن کن لطفا :D E3 2016 سونی به کنار چون یه چیز تخیلی بود ولی کنفرانس مدنظر در حد بقیه کنفرانس‌های خوب نسل بود، از جمله همون 2015.
کوچه علی چپ؟:D فعلا شمایی که هرجا چیزی به نفعتون باشه میکشید وسط جاهای دیگه اخ و اوخش میکنید:D ربطش اعتبار "کانسپت" نظرسنجیه فک کنم خیلی واضح باشه دیگه. آها اشتباه بودن رو شما تشخیص میدی؟:D
آره هیچکدوم جز بهترین ها نبودن اینکه مشخصه، اگر فقط خود 2018 هم به تنهایی مد نظر قرار بدیم بدون مقایسه با سالهای دیگه، بازم مایکرو خیلی درخشان نبود ولی عملکرد بد بقیه هم باعث شد همون نمایش متوسط مایکرو بیشتر به چشم بیاد. الان مثلا تکلیف چیو مشخص کنم؟:D شما تکلیف نظرسنجی رو مشخص کن فعلا:D 2018 مایکرو در حد 2015 سونی؟ حتی شوخیش هم زشته:D 2015 انفجار LSD بودش کجای مایکرو در این حد بوده اصلا:D فقط برو لاین آپ اون سال سونی رو ببین چه چیزهایی نمایش داشتن و چه توهماتی به واقعیت تبدیل شد بعد بگو 2018 :D
حالا چون نظرسنجی با جامعه آماری بالا دوست داری یکی دیگه می‌زارم تا متوجه بشی دقیقا متفق القول نظر ملت رو کنفرانس مایکروسافت بوده :D

03z7_img_20200509_102826.jpg
واقعا دارم ساده میگم:D مایکرو 2018 جز بهترینها نبوده! فقط در سال خودش تونسته بیشتر بدرخشه که اونم بخاطر گند بقیه بوده:D وقتی میگیم بهترینها یعنی داریم در مورد کل E3 ها صحبت میکنیم نه یدونه سال!!
 
آخرین ویرایش:
کوچه علی چپ؟:D فعلا شمایی که هرجا چیزی به نفعتون باشه میکشید وسط جاهای دیگه اخ و اوخش میکنید:D ربطش اعتبار "کانسپت" نظرسنجیه فک کنم خیلی واضح باشه دیگه. آها اشتباه بودن رو شما تشخیص میدی؟:D
آره هیچکدوم جز بهترین ها نبودن اینکه مشخصه، اگر فقط خود 2018 هم به تنهایی مد نظر قرار بدیم بدون مقایسه با سالهای دیگه، بازم مایکرو خیلی درخشان نبود ولی عملکرد بد بقیه هم باعث شد همون نمایش متوسط مایکرو بیشتر به چشم بیاد. الان مثلا تکلیف چیو مشخص کنم؟:D شما تکلیف نظرسنجی رو مشخص کن فعلا:D 2018 مایکرو در حد 2015 سونی؟ حتی شوخیش هم زشته:D 2015 انفجار LSD بودش کجای مایکرو در این حد بوده اصلا:D فقط برو لاین آپ اون سال سونی رو ببین چه چیزهایی نمایش داشتن و چه توهماتی به واقعیت تبدیل شد بعد بگو 2018 :D

واقعا دارم ساده میگم:D مایکرو 2018 جز بهترینها نبوده! فقط در سال خودش تونسته بیشتر بدرخشه که اونم بخاطر گند بقیه بوده:D وقتی میگیم بهترینها یعنی داریم در مورد کل E3 ها صحبت میکنیم نه یدونه سال!!
خب خوشبختانه بخش اصلی ماجرا حل شد :دی کنفرانس مایکروسافت بهترین کنفرانس ۲۰۱۸ بود، دلیلش این بود که خیلی خوب بود و کیفیت مناسبی داشت نه اینکه صرفا چون بقیه بد بودن. حالا شما میگی منظورت کل نسل بوده، اوکی. اینجا هم به نظر من در حد کنفرانس های خوب نسل بود، هم به خاطر محتوا و هم پیامی که میخواستن به ملت بدن. حالا اینکه فلان کنفرانس ها بهتر بودن منافاتی با حرف من نداره.
 
به نظر من بهترین کنفرانس های مایکی این نسل تو E3 برای 2013و 2014 بود...
که دست پر از لحاظ انحصاری اومده بود...
وگرنه این دو ساله اخر یک حرف انداختن وسط nتا انحصاری معرفی میشه تهش موندیم چی کو کجا؟:دی فقط بازی با عدد بود... کنفرانس های اخیر مایکی رو فقط بازی های مولتی پلتفرم نجات داده... یعنی اون بازی ها تو کنفرانسی بدون عنوان هم نمایش داده میشدن برای مخاطب جذاب بودند ...اما از لحاظ محتوای اختصاصی برای xbox...سال 2013و 2014 بهترین بود...!
 
نمایش برایت مموری جدید نبود دقیقا همین گیم پلی برای PC قبلا موجود بوده میتونید تو یوتیوب ببینید.
بعدم شاکی شدن ملت سر اینکه اصلا گیم پلی نبوده نیست. گیم پلی نسل بعدی نبوده. قرار بود اولین گیم پلی نسل بعدی نشون بدن. یه چیزی که نشون بده SX قراره چیکار برای گیما بکنه. خوب انتظار یه چیز خفن رو بوجود آوردن. حتی گیم پلی AC رو هم مایکرو تیز کرده بود هم یوبی که اونم صرفا یه تیزر بود.

بنظرم کلا بحثشو ببندید بره. اونت مزخرفی بود. هیچ جای ماله کشی هم نداره. ما هم ترولمونو کردیم تموم شد :D. خودشونم اذعان کردن و گفتن ازش درس گرفتن که بنظرم نکته خیلی مثبتیه. اگر دفاع میکردن جای نگرانی بود.
Bright Memory خیلی وقته نسخه Codexش موجوده با حجم 4 گیگ، سیستم ذغالی هم مینیموم جوابه.
Bright Memory اصلی توسط یه نفر ساخته شد و میخاست همونو توسعه بده ولی وقتی بازی فروش خیلی خوبی رو تجربه کرد تصمیم به متوقف کردن روند ساختش کرد تا یه پروژه جدید به نام Bright Memory Infinite رو شروع کنه که دقیقا همون چیزی هست که بازی اصلی قرار بود باشه ولی در مقیاس بزرگتر و با گرافیک بسیار بهتر. بازی اصلی کلا یک ساعت هست و یجور دمو برای Infinite محسوب میشه کسایی هم که خریدنش Infinite رو به رایگان دریافت میکنند. اتفاقا گیم پلی Infinite کاملا نسل بعدی بود و تاثیر Ray Tracing رو بخوبی نشون میداد.
موضوع دیگه ای هم هست اینه که فکر نکنم استودیو سازنده Infinite دیگه 1 نفر باشه و الان ناشر هم دارن که Playism محسوب میشه.
 
خوب حالا منهای لاکهارت و به فرض که الکی باشه شو بعدی میخوان چی نشون بدن؟ بازم ترد پارتی های این مدلی؟ یا نگفتن هنوز؟

منم هنوز درک نکردم لاکهارت چیه و به چه دردی میخوره. از خود یه سری از فن های اکس باکس شنیدم اینجا میگفتن قراره 4 ترافلاپ باشه بدون دیسک نوری که خوب قطعا اینطور نیست، مگه اینکه مایکرو مغزش پاره سنگ برداشته باشه کنسول ضعیف تر از X1X بده. کلا هم عجیبه مایکرو کنسول پایه اش ضعیف تر باشه و در واقع XSX ورژن قوی تر باشه، چون مثلا اگه دو سال بعد سونی بیاد PS5 Pro بده، اینا باز باید یه کنسول بین نسلی جدید بدن؟ 50 تا که نمیشه کنسول داد. منم نظرم روی اینه که این کنسول وجود نداره اصلا. برای همینم برام جذابه بدونم چیه:D

چه جور لاکهارت ضعیف تر از x1x؟

Gpu لاکهارت اگه شایعه هارو قبول کنیم 4tf rdna2.
در بدترین حالت قدرتش مساوی با x1x gpu.
(Rdna2~= 1.5GCN)
Cpu و ssd هم که مشابه XSX.
اگه قرار باشه لاکهارت 1080p اجرا کنه و XSX تو رزلوشن 4k, لاکهارت از XSX هم پرفرمنس بهتری می ده احتمالا.
 
چه جور لاکهارت ضعیف تر از x1x؟

Gpu لاکهارت اگه شایعه هارو قبول کنیم 4tf rdna2.
در بدترین حالت قدرتش مساوی با x1x gpu.
(Rdna2~= 1.5GCN)
Cpu و ssd هم که مشابه XSX.
اگه قرار باشه لاکهارت 1080p اجرا کنه و XSX تو رزلوشن 4k, لاکهارت از XSX هم پرفرمنس بهتری می ده احتمالا.
يه مساله هست كه اگر اين كنسول علي الخصوص بعد از قيمت گذاري پلي فايو معرفي بشه ضربه نازي ميزنه به سوني :D
_______
كلا چالش قيمتي جايي كه پدر سوني رو مي تونه در بياره يعني اكس باكس پشتوانه اش ماكروئه و راحت يه نسل هم مي تونه با ضرر كنسول بفروشه و اگه سوني هم مجبور بشه ضرر كنه خيلي جالبه كه چقدر دووم ميارن و عملا تو تامين مالي استوديو ها. و انحصاري ترد پارتي دهنشون مورد عنايته :Smoke:
 
آخرین ویرایش:
Bright Memory اصلی توسط یه نفر ساخته شد و میخاست همونو توسعه بده ولی وقتی بازی فروش خیلی خوبی رو تجربه کرد تصمیم به متوقف کردن روند ساختش کرد تا یه پروژه جدید به نام Bright Memory Infinite رو شروع کنه که دقیقا همون چیزی هست که بازی اصلی قرار بود باشه ولی در مقیاس بزرگتر و با گرافیک بسیار بهتر. بازی اصلی کلا یک ساعت هست و یجور دمو برای Infinite محسوب میشه کسایی هم که خریدنش Infinite رو به رایگان دریافت میکنند. اتفاقا گیم پلی Infinite کاملا نسل بعدی بود و تاثیر Ray Tracing رو بخوبی نشون میداد.
موضوع دیگه ای هم هست اینه که فکر نکنم استودیو سازنده Infinite دیگه 1 نفر باشه و الان ناشر هم دارن که Playism محسوب میشه.
من حرفی در رابطه با این موضوع ندارم میگم این بازی قبلا نمایش داشته چیز جدیدی نبوده.
 
من حرفی در رابطه با این موضوع ندارم میگم این بازی قبلا نمایش داشته چیز جدیدی نبوده.
داره قشنگ خدمتت توضیح میده این اون نیست! فرق دارن از بیخ بعد تو میگی نمایش داشته؟ آقا جان نسخه اینفیت با نسخه اولی فرق داره! اولی یه جور دمو بوده این دمو نیست!
 
داره قشنگ خدمتت توضیح میده این اون نیست! فرق دارن از بیخ بعد تو میگی نمایش داشته؟ آقا جان نسخه اینفیت با نسخه اولی فرق داره! اولی یه جور دمو بوده این دمو نیست!
همونه تازه اين داونگريد شده اونه ضمن اينكه مدت زمان بازي هم شده ١٠ دقيقه اونم رو ديفيكالتي اينسين
روي easy هم حدود ٢ دقيقه است
و يه تيكه گاربجه مثله بقيه كارها ي ماكرو
ورق برگشت :D:D
 
داره قشنگ خدمتت توضیح میده این اون نیست! فرق دارن از بیخ بعد تو میگی نمایش داشته؟ آقا جان نسخه اینفیت با نسخه اولی فرق داره! اولی یه جور دمو بوده این دمو نیست!
مثل اینکه شما قشنگ توضیح میدید ولی قشنگ نمیخونید متاسفانه :D امیدوارم قشنگ بتونید ببینید


گیم پلی Infinite بازی مدتی پیش مراسم GDC.
 
مثل اینکه شما قشنگ توضیح میدید ولی قشنگ نمیخونید متاسفانه :D امیدوارم قشنگ بتونید ببینید


گیم پلی Infinite بازی مدتی پیش مراسم GDC.
شما میگی گیم پلی تکراریه این کجاش شبیه به گیم پلی نمایش داده شده تو استریم مایکروسافته؟ :D
زمان این نمایش هم بازی انحصاری پی‌سی بود.
نمایش برایت مموری جدید نبود دقیقا همین گیم پلی برای PC قبلا موجود بوده میتونید تو یوتیوب ببینید.

این دوتا نمایش دقیقا مثل هم بودن ما نمیدونستیم :دی
البته نسخه کودکسش همین الان با حجم ۴ گیگ قابل دانلوده :دی
 
شما میگی گیم پلی تکراریه این کجاش شبیه به گیم پلی نمایش داده شده تو استریم مایکروسافته؟ :D
زمان این نمایش هم بازی انحصاری پی‌سی بود.
من نگفتم تکراریه گفتم قبلا نمایش داشته بازی جدیدی نیست. وگرنه بری تیکه جدید از بازی رو بزاری که بازی جدید نمیشه. شما هم ایرادت این بود که اینفینیت نبوده که میبینی هست
در هرصورت موافق باشید بحث من تو این تاپیک تموم شد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or