اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
Bright Memory اصلی توسط یه نفر ساخته شد و میخاست همونو توسعه بده ولی وقتی بازی فروش خیلی خوبی رو تجربه کرد تصمیم به متوقف کردن روند ساختش کرد تا یه پروژه جدید به نام Bright Memory Infinite رو شروع کنه که دقیقا همون چیزی هست که بازی اصلی قرار بود باشه ولی در مقیاس بزرگتر و با گرافیک بسیار بهتر. بازی اصلی کلا یک ساعت هست و یجور دمو برای Infinite محسوب میشه کسایی هم که خریدنش Infinite رو به رایگان دریافت میکنند. اتفاقا گیم پلی Infinite کاملا نسل بعدی بود و تاثیر Ray Tracing رو بخوبی نشون میداد.
موضوع دیگه ای هم هست اینه که فکر نکنم استودیو سازنده Infinite دیگه 1 نفر باشه و الان ناشر هم دارن که Playism محسوب میشه.
بازی کردم، در پایان نام عوامل سازنده به ده نفر فکر کنم می رسید، پایان بازی می زنه منتظر نسخه Infinite باشید، مبارزات بازی در عین حال که سریعه ولی خیلی زود روند تکراری پیدا می کنه، موجودات اهریمنی هم طراحیشون چنگی به دل نمی زد. این حرکات گرفتن با دی پد و شمشیر توی همین نسخه هست و الان ارتقاهایی دادن. بین نسلی هم ریلیز می خواستن بکنن.
 
چه جور لاکهارت ضعیف تر از x1x؟

Gpu لاکهارت اگه شایعه هارو قبول کنیم 4tf rdna2.
در بدترین حالت قدرتش مساوی با x1x gpu.
(Rdna2~= 1.5GCN)
Cpu و ssd هم که مشابه XSX.
اگه قرار باشه لاکهارت 1080p اجرا کنه و XSX تو رزلوشن 4k, لاکهارت از XSX هم پرفرمنس بهتری می ده احتمالا.

نگفتم ضعیف تره، گفتم اینجا از بچه های فن اکس باکس شنیدم ضعیف تر از X1X ـه و 4 ترافلاپیه.

ولی به هر حال لاکهارت با همین کانفیگ هم برای من یکم گنگ و مبهمه. یعنی انقدر وری ایشن شدن برای سازنده ها یه مقدار میتونه کارو سخت بکنه، دو مدل Xbox در کنار یه PS5 و یحتمل Switch Pro جدید. احتمالا بازی نهایی رو هیچ کدوم این سخت افزارها اپتیماز کامل نمیشه، فقط اونی که لید پلتفرمه و این وسط کنسول ضعیف تر یه چیز فاجعه ای از توش در میاد.
 
  • Like
Reactions: delta05
نگفتم ضعیف تره، گفتم اینجا از بچه های فن اکس باکس شنیدم ضعیف تر از X1X ـه و 4 ترافلاپیه.

ولی به هر حال لاکهارت با همین کانفیگ هم برای من یکم گنگ و مبهمه. یعنی انقدر وری ایشن شدن برای سازنده ها یه مقدار میتونه کارو سخت بکنه، دو مدل Xbox در کنار یه PS5 و یحتمل Switch Pro جدید. احتمالا بازی نهایی رو هیچ کدوم این سخت افزارها اپتیماز کامل نمیشه، فقط اونی که لید پلتفرمه و این وسط کنسول ضعیف تر یه چیز فاجعه ای از توش در میاد.
درود
1tereflops rdna2=1.7 teraflops Gcn
با معماري نسل هشت عملا سري اس يا همون لاكهارت ٦.٨ ترافلاپس قدرت داره
 
الان که بحث xss شد یه چیزی که جالب به نظر می رسه اینه که اگه باتوجه به این چیزا که میگن بخواد کنسول به صورت دیجیتال باش میتونه قیمتش تا 250 دلار پایین بیاد که اگه واقعا این اتفاق بیفته و مایکرو این کنسول با این قیمت روانه بازار کنه
اون موقع شما یه پکیجی جلو خودت میبینی به نام
xss + gamepass که ارائه دهنده تجربه خیلی ارزان واسه نسل بعد
واقعا جالب به نظر می رسه
شما هم یه کنسول ارزون میخری هم خیلی از بازی ها رو day one روی gamepass با قیمت ارزونی که براتون می افته می تونید تجربه کنید
 
آخرین ویرایش:
بحث کنفرانس‌های مایکروسافت شد من نظر خودم رو در مورد کنفرانس‌ها بگم :D

2013
یکی از بهترین کنفرانس‌های تاریخ E3 از نظر معرفی و نمایش بازی، که به طور کامل زیر اون پیام‌های احمقانه اول نسل مایکروسافت گم شد. تیر خلاص رو هم قیمت ۵۰۰ دلاری بهش زد. وگرنه کلی انحصاری مثل Halo و Killer Instinct و Sunset Overdrive و Titanfall و Dead Rising 3 و Quantum Break و Forza 5 و ... معرفی شدن یا نمایش داشتن. نمایش‌های خفنی مثل Metal Gear Solid V رو هم اینجا شاهد بودیم.

2014
اینجا هم معرفی و نمایش‌های خیلی خوبی رو شاهد بودیم، از Ori گرفته تا Forza Horizon 2 و مرحوم Scalebound و ... فقط مایکروسافت یه حرکت احمقانه زد و خودش نصف سورپرایزها رو چند روز قبل از مراسم لو داد! البته کلی هم بازی مولتی پلتفرم نشون دادن که ارزش کار رو بالاتر می‌برد و کلا کارگردانی این کنفرانس واقعا خوب بود و یه مراسم کاملا جذاب رو از اول تا آخر شاهد بودیم.

2015
از نظر تنوع بازی و انحصاری واقعا خوب بود ولی نحوه نمایش‌ها بعضا جالب نبود. Tomb Raider و Gears 4 رو خوب نتونستن نمایش بدن ولی سورپرایزهایی مثل Sea of Thieves و Recore و البته BC رو داشتیم. در کل یکی از کنفرانس‌های خیلی خوب مایکروسافت بود.

2016
اینجا کارگردانی مراسم بهتر شده بود ولی محتوای دندون گیری نداشت، بد نبود ولی در حد همین یه خط میشه در موردش حرف زد! البته معرفی اسکورپیو هم جالب بود.

2017
سرطان خالص! به حدی بد بود، اصلا نمی‌خوام بهش فکر کنم ببینم چی نشون دادن!!!!!

2018
واقعا کنفرانس خوبی بود، سورپرایزهای مولتی پلتفرم خیلی زیاد بودن، خرید استودیوها یه پیام تازه سمت فن‌بیس ایکس‌باکس فرستاد و همه رو به آینده این برند امیدوار‌ کرد. انحصاری‌ها هم با اینکه همون IP های معروف بودن ولی همشون نمایش خیلی خوبی داشتن. در مجموع یه تولد دوباره واسه برند ایکس‌باکس بود این کنفرانس، نه صرفا از نظر محتوا بلکه از نظر همون پیامی که بالاتر گفتم.

E3 2019
به شخصه انتظار داشتم روند ۲۰۱۸ رو ادامه بدن ولی خب درجا زدن و شاید به خاطر شروع نسل جدید تصمیم گرفتن همه کارت‌هاشون رو، رو نکنن. ناامیدکننده بهترین توصیف برای این کنفرانس هست.
====
در کل مایکروسافت مشکل کارگردانی تو کنفرانس‌هاش خیلی واضح هست. هر وقت محتوای زیادی دارن، اینقدر تند تند بازی نشون میدن که آدم گیج میشه، دیگه اینقدر بازی هم لازم نیست نشون بدن چون بعضی‌هاشون واقعا فرصت خاصی بهشون نمی‌رسه. هر وقت هم محتوا کم دارن که دویست تا ایندی می‌بندن به مراسم و به قول معروف گندش رو‌ در میارن. در مجموع به نظرم اگه تمام فاکتورها رو کنار هم بزاریم، E3 2014 بهترین کنفرانس مایکروسافت بود، ولی از نظر تعداد بازی کنفرانس 2013 یه چیز تخیلی و تکرار نشدنی هست که خب اون سیاست‌های اول نسل به حدی مزخرف بود حتی همچین کنفرانس خفنی رو هم برد تو حاشیه.
 
ممد جان اولا بحث بیهود سر مقایسه کنفرانس ها نکن امکان نداره اینا قانع بشن یعنی نظرسنجی E3 2019 بگزاری بازم اینا به سونی رای میدن :D

ولی اینکه کنفرانس های ماکرو کارگردانی نداره داستان داره. قبلا اتفاقا کنفرانس های ماکرو خیلی سر زنده تر بود و کلی چیزهای مختلف و آدم های مختلف و حرکات عجیب غریب داخلش می دیدی اما یک جوی راه افتاد که ماکرو خیلی حاشیه میره و باید فقط به بازی بپردازه و... از اون به بعدم ماکرو تصمیم گرفت شکل کنفرانس عوض و کن و یک ریز بازی پخش کنه حالا دوباره ملت شاکی شدن که اینچیه پشت هم بازی معرفی میکنی و اصلا جذاب نیست و...
خلاصه الان داستان ماکرو شده داستان ملانصرالدین و پسرش و خرش
 
بنظرم شخص خود اسپنسر توی کنفرانس ها میتونه هایپ کننده باشه کاش از این به بعد خودش هم باشه یا مجری باشه، توی کنفرانس قبل اگه خود اسپنسر هم بین بازی‌ها حرف می‌زد خیلی کنفرانس جالب تر میشد
 
بنظرم شخص خود اسپنسر توی کنفرانس ها میتونه هایپ کننده باشه کاش از این به بعد خودش هم باشه یا مجری باشه، توی کنفرانس قبل اگه خود اسپنسر هم بین بازی‌ها حرف می‌زد خیلی کنفرانس جالب تر میشد
کاملا موافقم ... درباره ی ایران و ... نمیدونم ولی یه مقاله از ویندوز سنترال می خوندم واقعا اونطرفی ها که فن وفادار کنسول هستند اسپنسر رو می پرستن ... بشخصه خیلی دوست دارم تو ایونت اصلی که June برگزار میشه دموی هیلو رو خودش بازی کنه و اطلاعات بده...
 
مصاحبه جیسون رونالد با یوروگیمر
https://www.eurogamer.net/articles/2020-05-07-the-big-interview-xbox-series-x-development-chief-jason-ronald-on-power-price-and-that-new-
boot-screen

خلاصه حرفاش:
*با SX سعی کردیم فراتر از قدرت خام بریم و با ری ترسینگ تو گرافیک و صوت نو آوری را افزایش بدیم.( خیلی روی تکنیک VRS حساب باز کردن)
* معماری کنسول و به خصوص ولوسیتی باعث میشه هیچ گلوگاهی وجود نداشته باشه.
*با همین اوصاف تصمیم گرفتیم SX محدودیت های نسل قبلی رو نداشته باشه و بشه جهان هایی پویا و بزرگ رو باهاش خلق کرد.و تو این راه معماری Velocity خیلی مفید واقع شده
*از بازی Medium مثال برد که ایدش برای سال ها پیش بوده ولی بخاطر محدودیت های نسل قبل تا این نسل خفته بوده ...
*درباره ی نرخ فریم هم گفته 60 فریم استاندارد این نسل هست ولی به سازنده ها بستگی داره که فرم بازیشون آیا با 30 فریم همخونی داره یا حتی 120 فریم ...
*درباره قیمت هم گفته ، از همون ابتدا سعی کردن طراحی نهایی نسول طوری باشه که قیمت معقولی داشته باشه و به قول اسپنسر در زمینه قیمت زیرکانه عمل خواهند کرد و فکر های خوبی برای قیمت کرده اند.
*درباره پایان دادن به تولید مدل های نسل قبلی و بازی های بین نسلی هم گفته: در حال حاظر میلیون ها نفر از دوست دارن هنوز کنسول نسل هشتی و هفتمی خودشون رو نگه دارن و این انتخاب رو بهشون میدن ( اشاره میکنه خیلی ها هنوز دوست دارن با کنسول قدیمی شون به Xbox Live متصل بشن و با دوستاشون بازی کنن ، پس نمیشه دست از پشتیبانی بردارن) ... این انتخاب رو به سازنده ها میدن که بازی هاشون رو برای پلتفرم های قدیمی تر هم منتشر کنن تا گیمرهای زیادی رو داشته باشن ولی گفته که تفاوت پورت نسل نهمی با ری ترسینگ و رزولوشن بالا و نرخ فریم بالاتر آشکار خواهد بود و برای مثال به تفاوت نسخه PC بازی های مایکرو با نمونه اکس باکسش اشاره کرده .
* درباره مقایسه با PS5 : به سخت افزاری که ساختیم افتخار میکنیم و از چیز هایی که براش ساخته شده از همون روزای اول هیجان زده بودیم.
*درباره مهم بودن ترافلاپ یا نبودنش گفته که درنهایت عملکرد کلی کنسول براشون مهمه که جمع عملکرد تمام اجزای اون هست و به همین خاطر سیستمی ساختن که تعادل خوبی بین اجراش باشه. تعادل بین قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری مثل SSD و IO و ِDirect Storage , VRS و فن آوری SFS که باعث کاهش عظیم بار ازروی رم میشه به خوبی برقرار شده تا توسعه دهنده بتونه فراتر از قدرت 12 ترافلاپسی کنسول برای توسعه بازیش استفاده کنه ...
* درباره کاهش حجم بازی گفته فعلا راه مفیدی و عملی وجود نداره ولی چند تا متد برای فشرده سازی حجم دانلودی بازی ها در حال توسعه هست که یکیش FastStart هست که دو سال پیش عرضه شده و برپایه هوش مصنوعی تشخیص میده علاقه گیمر به کدوم بخش هاست تا اول اونا رو دانلود کنه ... هیچ اجباری هم برای توسعه دهنده نیست تا حجم بازییشو کاهش بده ...
*اون تیزری که منشر شده تایید میشه که صفحه بوت جدید SX هست و گفته که بوت کنسول آنی هستش و برای سریع تر نشون دادن کنسول هم این صفحه بوت ساخته شده.
*درباره صفحه لودینگ بازی ها هم گفته که سعیشون بر این بوده که تا جایی ک امکان داره حذف بشه ولی این قطعی نیست ولی Fast Travel ها به اندازه اسمش سریع هستش حداقل ...
 
بشخصه خیلی دوست دارم تو ایونت اصلی که June برگزار میشه دموی هیلو رو خودش بازی کنه و اطلاعات بده...
همه میگن این چیزی نبود توقع نداشته باشید ما هم میگیم چشم شما درست میگید ولی ایونت بعدی هرچی هست باید محتوای قابل بحث و برسی داشته باشه. کار the initiative و play ground در هر لولی که هست باید یه چیزی ازش نشون بدن.
 
همه میگن این چیزی نبود توقع نداشته باشید ما هم میگیم چشم شما درست میگید ولی ایونت بعدی هرچی هست باید محتوای قابل بحث و برسی داشته باشه. کار the initiative و play ground در هر لولی که هست باید یه چیزی ازش نشون بدن.
پلی گراند که احتمالا نمایش داره
اما با توجه به حرف های قبلی فیل این جمله که در هر لولی که باشه باید نمایش داده بشه به هیچ وجه اتفاق نمی افته
 
همه میگن این چیزی نبود توقع نداشته باشید ما هم میگیم چشم شما درست میگید ولی ایونت بعدی هرچی هست باید محتوای قابل بحث و برسی داشته باشه. کار the initiative و play ground در هر لولی که هست باید یه چیزی ازش نشون بدن.
از قدیم گفتن عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد ... این اینساید اکس باکس اولی که کلی واکنش هاش منفی بوده رو اگه عاقل بوده باشن و به فیدبک ها گوش داده باشن ایونت بعدی رو درست کارگردانی می کنن ... نمیگم حتما هردوی د انشیتیو و پلی گراند نمایش داشته باشن ولی حداقل اگه یکیشون هم که حضور داشته باشن ، گیمپلی رو نمایش بدن ، درست همونجوری که سونی عمل میکنه ( حداقل بفهمیم با چی طرفیم) ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or