بله پردازشNPC در ابعاد بالا کار دشواری نیست ؛ ولی با کیفیت بسیار بالا کار دشوای ـه . کافی ـه چند دقیقه در محیط تامل کنید تا به NPC هایی که اوج هنر روی اون ها جریان داره پی ببرید . گذشته از این مسائل ، NPC های این بازی واقعاً فوق العاده هستن . تفاوت های ظاهری که به شایستگی بازی اضافه می کنه تنها بخشی از تمایزات این بازی با " هزار تا بازی " هست . شاید براتون جالب باشه ؛ ( حدوداً ) 5 دقیقه صبر کردم و فقط به حرف هایی که بین NPC ها رد ـو بدل میشه گوش دادم . در کمال تعجب و ناباوری باید اظهار کنم که نه تنها صحبت تکراری ـی در بین اون ها رد ـو بدل نشد ، بلکه حرکات اونا هم منو به وجد اورد . بلکه کیفیت NPC ها در این جا حرف اولو می زنه و در آمرزش چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ کمیت NPC ها با عنوانی سطح بالا روبرو هستیم . کسی منکر تکراری بودن بعضی از NPC ها نشد. چهره های یکسان NPC ها هم نه به وفو و نه به کثرت برای من اتفاق افتاد .
کیفیت بالا ! اوج هنر ! NPC های بی نظیر ! .... اصلا میدونی NPC به چی میگن ؟! که اینقدر از این کلمات عجیب و غریب با
تاکیداستفاده میکنی ؟! میتونی توضیح بدی کجای اون NPC کیفیتش بسیار !!!! بالاست یا اوج طراحی هنری رو تو کدومشون دیدی ؟! حتی انیمیشن درستی هم ندارن ! چه برسه به اینکه بتونن توش هنر ایجاد کنن ! وقتی انیمیشن کم داره ، اصلا نمیشه کاری روش انجام داد ! هر چی فکر میکنم نمفهمم که چهچیز اون NPC ها برات فوق العاده بود ! NPC هایی که همه شبه هستن ! لباساشون یکیه ! انیمیشن هاشون بیشتر از 5 عدد نمیشه ! صداهاشون شبیه همه ! تنوع چهرشون از 5 تا تجاوز نمیکنه ! و ......
اصلا کسی از صدا گذاری NPC ها حرفی زد ؟!
خط ابی رنگ : تناقص از این اشکار تر ! تو پاسخ های قبلیتون هم ازاین تناقصات وجودداشت !
کاری به حالت های اون ها نداریم ؛ ولی این که بیش از حد اغراق کنید وبه ظن این که NPC های یک بازی خاص ، ( که در این جا AC شمرده میشه ) به چشم شما متفاوت دیده شده باشه و NPC های یک بازی دیگه کم تر در چشم شما جلوه کنه
( نمیدونم چرا شما نمیتونید مخالفت ها رودرک کنید ) بینشوتون رو ببرید بالا مشکلتون فکر کنم حل بشه . یعنی شما واقعا قادر به تشخیص و تفاوت بسیار زیاد NPC های اساسین کرد با هیتمن نیستید ؟!
در کل همون طور که چند بار در متن ذکر کردم ، در صورتی که ریشه های یک بازی با طیف گیمران این نسل مغایرت داشته باشه ، نیاز مبرمی به پیروی افراطی از این ریشه ها وجود نداره . روندی که آمرزش در پیش گرفته قطعاً به جز پیروزی در بلند مدت عایدی دیگه ای نداره .
نظر شماست ! نظرات بازیبازهای هارد کور و متاهاشون چیز دیگه ای رو نشون میده !
نکته ای که در کامنت شما وجود داره اینه که اذعان به " غربی نشدن هیتمن " داشتید . هیتمن همیشه عنوانی غربی بوده و این جمله ی شما از بیخ ـو بن غلط هست .
برادشت شما از جمله اشتباست ! بنده در قیاس با مثالهایی که گفتم ، این جمله رو نوشتم ! یه بار دیگه بخونید .
بخش مولتی پلیر هست که این بازی ازش بی بهره هست ؛ ولی قسمت قرار داد ها حداقل با اچومنت هایی که 150 گیمر اسکور به ما می دن برای چند روز هم جنبه ی سرگرمی خودشون رو حفظ می کنن . به نظر من بخش قرار داد ها در واقع جبران مافاتی هست به جای حذف المان هایی که شما نام بردید . به نظر من این قسمت حرف شما تا حدودی صحیح هست . اون ازادی عمل رویایی که داخل نسخه های اولیه هیتمن وجود داشت ، در این نسخه اون قدر ها به چشم نمی خورده .
تناقصی مجدد با توجه به پستهای قبلیتون ! ما هم گلوی خودمون رو پاره کردیم تا همین رو بگیم ! که شما تو پستهای قبلی منکرش شدی !
. بعد از بحثی که امروز با شما داشتم ، نتیجه گیری ـه اصولی کردم ؛ ارزش این بازی 9 نیست ؛ بلکه 1 نمره کم تر از 9 ، یعنی 8 هست .
شمااز همون اول هم به عنوان یه فن 2 اتیشه بازی ، انتقاد کردی !
در واقع فاکتور هایی که برای نگاشتن نقد در نظر گرفتید ، مانع از باز شدن دید شما نسبت به یک بازی میشه .
انتقاد کردن از یک بازی ایجاب میکنه که چنین دیدی داشته باشیم ! مثل پلیس که باید به همه مشکوک باشه !
من شخصاً با سنجش یک بازی در یک مجموعه با عنوان قبلی در مجموعه ی دیگه مخالف هست . سایر فاکتور های شما برای نگاشتن نقدی به دور از اجحاف مناسب هست ولی همون طور که گفتم نوستالوژِی بیش از حد و منطق شما به بازی های قدیمی منجر به محدود شدن دید شما نسبت به بازی ها شده .
نظر شخصی شماست . نقد ایجابمیکنه که یک بازی با سری های قبلی خودش مقایسه بشه نه با بازی رقیب که در صورت ضعیف تر بودن ، به کلی زیر سوال بره !
در کمال خوشحالی باید بگم که هیتمن آمرزش رو نه به عنوان یک بازی بسیار عالی ، بلکه به عنوان یک بازی صرفاً خوب بازی می کنیم و از انهدام اهداف در محیط های متنوع ، صدا گذاری بسیار زیبا ، گرافیک چشم نواز و ازادی عمل نسبتاً بالا لذت می برم و نوستالوژِی گذشته رو عاملی برای ضعیف شمردن یک بازی در جلوی چشم خودم قرار نمی دم . .
.
گذشته تمام تاریخ یک بازیه . تمام هویت یک بازیه که اگر اونو بگیریم ، بازی با سطل اشغال تفاوتی نخواهد داشت ! اگر اون گذشته نبود ، داستانهایاین شماره مامور 47 هم نبود و بالطبع این گیم پلی و این فضاسازی ها هم وجود نداشت که شما بخوای چنین لذتی از بازی ببری .
---------- نوشته در 07:59 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 07:47 PM ارسال شده بود ----------
حسين جان توضيحات زيادي داده بودي در جواب پست من و همه رو خوندم و با خيلي جاهاش مثل طراحي هنري فيلم هاي نامبرده صد در صد باهات موافقم
ولي بذا ي سوال بپرسم كه همه چي مشخص شه!
( 1 )ايا طراحي هنري فقط متعلق به بازي ها يا فيلم هاي تخيلي و غير واقعي است؟
( 2 ) بازي اي مثل heavy rain يا L.A.Noir نميتونن طراحي هنري داشته باشن؟
( 3 ) بله ممكنه مخاطب بعد از ديدن منظره اسكايريم از بالاي كوه دهنش باز بشه از طراحي فني و هنري ولي با يكم ريزبيني هر كسي ميتونه ببينه كه چه هنري در طراحي گرافيك و مراحل بازي هايي كه نام بردم هست...
در كل خيلي خوشحالم كه دارم با شخصي مثل شما بحث و تبادل نظر ميكنم...
اين روزها دوستان پرخاشگر شدن بسيار!:d
اول از همه باید بگم شمالطف دارید اقا نیما :
1- خیر . به همه چی مربوطه . حتی به یه کیبورد و موس :d لباس ، بازی و ......
2- اون بازیها چون ساختار واقع گرایانه دارن ، طراحی هنری متفاوتی دارن . تو اون بازیها طراحی هنری به طبیعت خلاصه نمیشه . در واقع تو بازیهایی که به شدت واقع گرا هستن ، گارگردان از محیط به عنوان ابزاری برای همزاد پنداری بازیباز با کاراکترها و محیط استفاده میکنه . در واقع طراحی هنری رو اینطوری پیاده میکنه . چون بازیباز به صورت بصری فقط حوادث رودنبال میکنه . پس درک زیادی از حوادث نداره . برای همین کارگردان از ترفند درامیختن محیط و بازیباز با هم بهره میبره و این هنر رو طوری ترکیب میکنه که بازیباز خودش رو درون بازی حس کنه . تو صفحه قبل تعاریف هنری و طراحی رو به تفکیک توضیح دادم . جایی که محیط و داستان ایجاب کنه ، نوع طراحی هنری متفاوت خواهد بود و جایی که خیلی واقع گرا باشه هم طراحیهنری به صورت دیگری هست .
3 - دسته . اما نوعش کاملا متفاوته . بازی هر چی واقع گرایانه تر باشی ، حس همزاد پنداری بازیباز هم بیشتر میشه .
منم خوشحالم که چنین دوستان خوبی تو این فروم پیدا میشه . :d