آمرزش اشتباهات فاحش ! " نقدی بر Hitman Absolution "

EL CHE

کاربر سایت
Mar 5, 2012
858
نام
میـرعلی
ببین برادر من بحث من با شما سر این ـه که نباید با دید غلط یک بازی رو نقد کرد ؛ اگه مبنا باشه ما با دیدی متعلق به نسل قبل به صورت درجا مهر ابطال به یک بازی بزنیم ، همون بهتر که بازی رو انجام ندیم . چند ماه ـه پیش بود که شیطان مقیم نسخه ـه 6 وارد بازار شد و خب دیدید نمرات متنقاصی داشت . خیل عظیمی از افراد به سبک بازی اشاره کرده بودن که کاملاً شوتر شده بود ـو ، فلان که کاری نداریم ؛ در این که اصالت شیطان مقیم در ترس اون بازی هست شکی وجود نداره ، ولی باید طیف گیمرای این نسل رو با گیمرای نسل قبل مقایسه کرد . فراموش نکن ما در نسلی به سر می بریم که حاضر نیستن شوتر پر سرعت رو به معما ترجیح بدن . مصداق ما در مورد هیتمن هم همین است . در این که هیتمن بزرگ ترین بازی ـه مخفی کاری نسل قبل بود شکی نیست ؛ ولی ایا مخفی کاری در نسل 7 ـم گیمر ها به تنهایی حسن ختامی بر ناکامی فروش یک بازی هست ؟ به بیان ساده تر ، راهی که هیتمن در پیش گرفته درسته . شاید در اوایل با کم لُطفی بعضاً افرادی مواجه بشه ، ولی مطمئن باش در بلند مدت جواب میده . خود من هیچ وقت به عنوان یک طرفدار هیتمن ابراز وجود نکردم . تجربه ی بالایی هم از هیتمن دارم ؛ از نسخه ی دوم با محیط درندشت تا محیط های تقریباً کوچک تر در نسخه ی پیش رو . اذعان شما به این که یک بازی باید به تمام ریشه های خودش که در نسخه های قبلی پر ورونده شده وفا دار بمونه ، از نظر من چندان صحت نداره . من در مورد گرافیک بازی اغراق نمی کنم . ولی چیزی که وجود داره ، قابل انکار نیست . گلیشر 2 انجین فوق العاده ای هست . توانایی پردازش هزاران NPC در صحنه کار ساده ای نیست . اما بستی که شما با استعاره های بی مورد این بازی به نسخه های نسل های قبلی ( در زمینه گرافیک ) ایجاد کردید ، ارزش این موتور رو زیر سئوال می بره .
بحث من این جاست ؛ هیتمن هیچ وقت به عنوان یک غول گرافیکی مطرح نشده ؛ اما در نسخه پیش رو گرافیک یک سرو گردن بالا تر از بعضاً بازی هایی بود که در اون باز ـه زمانی منتشر شدن . باز شما مشکلات هوش مصنوعی رو مطرح کردید ؛ خود من نقل کردم که هوش مصنوعی بازی ایراد داره . کسی این مورد رو انکار نکرد .
 
آخرین ویرایش:

Banned

کاربر سایت
Jan 22, 2013
18
1- یه بار اینو بخون خیلی کمکت می کنه: اطلاعیه ها - اخبار بازی ها
2- خیلی حماسی ه:| اگه بخوایم حماسی بودنتو رو یه نمودار خطی بکشیم مطمئن باش پایین نمیاد اصلا خط:D
3- گفتین نکته منفی بازی امتیاز منفی هاشه:| نباید یه جوری بازیباز رو تشویق به مخفی کاری کنند؟ نباید مخفی کاری یه جایزه ای داشته باشه؟
4- ایراد از HUD واقعا مسخرس:D چه HUD مثلا میزاشتن؟
5- گفتین NPC ها زیاد هستن. خوب مثلا تو یه مرحله سال نو چینی ه, هیچکس نباید بیاد؟ خوب معلومه شلوغه:|
فعلا اول نقدو خوندم:D
بقیشو بخونم بازم میام:D
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
ببین برادر من بحث من با شما سر این ـه که نباید با دید غلط یک بازی رو نقد کرد ؛ اگه مبنا باشه ما با دیدی متعلق به نسل قبل به صورت درجا مهر ابطال به یک بازی بزنیم ، همون بهتر که بازی رو انجام ندیم . چند ماه ـه پیش بود که شیطان مقیم نسخه ـه 6 وارد بازار شد و خب دیدید نمرات متنقاصی داشت . خیل عظیمی از افراد به سبک بازی اشاره کرده بودن که کاملاً شوتر شده بود ـو ، فلان که کاری نداریم ؛ در این که اصالت شیطان مقیم در ترس اون بازی هست شکی وجود نداره ، ولی باید طیف گیمرای این نسل رو با گیمرای نسل قبل مقایسه کرد . فراموش نکن ما در نسلی به سر می بریم که حاضر نیستن شوتر پر سرعت رو به معما ترجیح بدن . مصداق ما در مورد هیتمن هم همین است . در این که هیتمن بزرگ ترین بازی ـه مخفی کاری نسل قبل بود شکی نیست ؛ ولی ایا مخفی کاری در نسل 7 ـم گیمر ها به تنهایی حسن ختامی بر ناکامی فروش یک بازی هست ؟ به بیان ساده تر ، راهی که هیتمن در پیش گرفته درسته . شاید در اوایل با کم لُطفی بعضاً افرادی مواجه بشه ، ولی مطمئن باش در بلند مدت جواب میده . خود من هیچ وقت به عنوان یک طرفدار هیتمن ابراز وجود نکردم . تجربه ی بالایی هم از هیتمن دارم ؛ از نسخه ی دوم با محیط درندشت تا محیط های تقریباً کوچک تر در نسخه ی پیش رو . اذعان شما به این که یک بازی باید به تمام ریشه های خودش که در نسخه های قبلی پر ورونده شده وفا دار بمونه ، از نظر من چندان صحت نداره . من در مورد گرافیک بازی اغراق نمی کنم . ولی چیزی که وجود داره ، قابل انکار نیست . گلیشر 2 انجین فوق العاده ای هست . توانایی پردازش هزاران NPC در صحنه کار ساده ای نیست . اما بستی که شما با استعاره های بی مورد این بازی به نسخه های نسل های قبلی ( در زمینه گرافیک ) ایجاد کردید ، ارزش این موتور رو زیر سئوال می بره .
بحث من این جاست ؛ ( 1 ) هیتمن هیچ وقت به عنوان یک غول گرافیکی مطرح نشده ؛ اما در نسخه پیش رو گرافیک یک سرو گردن بالا تر از بعضاً بازی هایی بود که در اون نسل منتشر شدن . باز شما مشکلات هوش مصنوعی رو مطرح کردید ؛ خود من نقل کردم که هوش مصنوعی بازی ایراد داره . کسی این مورد رو انکار نکرد .

بین اون همه کلمه و توضیح اومدی و هوش مصنوعی رو گفتی ! بگذیرم .
بحثت ( 1 ) درسته و بنده هم قبول دارم این بازی اصلا غول گرافیکی نبوده . اما گرافیکش بالاتر رفته . پردازش 1000 تا NPC بدون هوش مصنوعی برای موتورهای امروزی کاری نداره ! تو همون محیط چین ، نزدیک 1000 تا NPC ثابت و بدون هیچ گونه هوش مصنوعی قرار دارن . اگه یه موتور از پس چین صحنه و مرحله بسته ای بر نیاد که دیگه موتور نیست . ملاک برتری موتور ها هم پشتیبانی از NPC های بیشتر نیست . وگرنه موتوربازی SKYRIM یا ASSASSIN CREED تا الان باید تو این زمینه اول میشد ! موتور بازی اصلا قوی نیست و این نکته رو میشه به راحتی از طریق چهره های یکسان NPC ها فهمید . حداقل موتور بازی ASSASSIN CREED بیش از 1000 نوع چهره مختلف رو به صورت REAL TIME ثاپورت میکنه . اما این موتور توانایی این کار رو هم نداره .

بحث اصلیه من که شما باهاش مخالفی اینه که یه بازی باید به ریشه خودش وفادار بمونه واین بازی اصلا هیچ چیزی نداره . همه چیز های خوبش رو از بین برده . حتی محیط بازی فاقد روح ، طبیعت و واقع گرایی شده . : مثال میزنم :

شیطان مقیم : بعد از اینکه از گیم پلی اصلی سری خارج شد ، فروشش افت کرد ، طرفدارا نارضی بودن و تا الانم هستن .
دیول مک کرای : به عنوان یه بازی جدید ( نسخه اخرش ) عالیه . اما به عنوان یه دنباله افتضاحی بیش نیست و امتیاز یبشتر از 2 رو نمیتونه بگیره .
سری سایلنت هیل : اخرین شمارش عالی بود ( اما فقط بهعنوان یه بازی مستقل ) . و .... نمونه های دیگه .

هیتمن شاید غربی نشده باشه . اما بسیاری از المانهای نسخه های قبل و اول رونداره . چیزهایی که بازیبازهای زیادی باهاشون خاطره دارن . چیزاهایی که بازیبازهای زیادی ساعت ها وقت صرف کردن . پس نسخه اخر بازی از این نظر چندین قدم رو به عقب برداشته که بهنظرم بزرگترین ایراد بازیه . موتور بازی موتور خوبیه . اما ازش بد استفاده شده . خیلی بد استفاده شده . شما نورپردازی بازهای دیگه رو ببین . همین بازی dead space 3 نورپردازیش بی نظیره . نورها واقعی هستن . اما تو بازی hitman نورها روکشی نارنجی رنگ و مات دارن ! کجای واقعیت اینطوره ؟این که میگید طیف گیمر های این نسل ، خوب این یه چیز سلیقه ایه . بنده هم بیشتر به بازیهای اکشن علاقه دارم . امادلیل نمیشه بیایم یه بازی که از ریشه اصلیش ( مخفی کاری ) فاصله گرفته رو زیر سوال نبریم و بگیم شرایط ایجاب میکنه !

این نکته رو لازمه بگم که نقد بازی با توجه به معیارهای خاصی صورت میگیره :

1- خود بازی 2 - نسخه های قبلی ( در صورت وجود ) 3- مقایسه با بازیهای روز ( تا جایی که به اصالت بازی لطمه ای وارد نشه )

خود بازی هم شامل خیلی موارد دیگه میشه . از طرفی میزان رضایت بازیبازها همیشه متفاوته که خودت هم اشاره کردی . این بازی طوری ساخته شده که یا خیلی ها بدشون میاد یا خیلی ها به شدت عاشقش میشن . به قول شما شرایط زمونه طوری شده که بیشتر بازیبازها عاشق اکشن هستن . خوب سازنده هم ( بارها تو خبرهاش گفته ) که قصش از تغییرات گیم پلی جذب همه اقشار بازیبازهاست و خوب این همه تغییر روتو بازی اعمال کرده .




1- یه بار اینو بخون خیلی کمکت می کنه: اطلاعیه ها - اخبار بازی ها
2- خیلی حماسی ه:| اگه بخوایم حماسی بودنتو رو یه نمودار خطی بکشیم مطمئن باش پایین نمیاد اصلا خط:D
3- گفتین نکته منفی بازی امتیاز منفی هاشه:| نباید یه جوری بازیباز رو تشویق به مخفی کاری کنند؟ نباید مخفی کاری یه جایزه ای داشته باشه؟
4- ایراد از HUD واقعا مسخرس:D چه HUD مثلا میزاشتن؟
5- گفتین NPC ها زیاد هستن. خوب مثلا تو یه مرحله سال نو چینی ه, هیچکس نباید بیاد؟ خوب معلومه شلوغه:|
فعلا اول نقدو خوندم:D
بقیشو بخونم بازم میام:D

شما قبل از نظر دادن اول متن نقد رو بدون طرفداری و بدون هیچ حسی بخون . بعد پست های دیگه روبخون . اگه به .جوابت نرسیدی در خدمت هستیم . ضمن اینکه اون راهنمای خبر چه ربطی به نقدداره !
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,823
نام
مرتضی
اولا که تعریفت درباره طراحی هنری رو کامل نمیدونم و حالا با نظر تو هم اگه بریم و بگیم
تو نوع دوم هم غالبا هدف ساخت محیط های زیبا ، از کوه ، صخره و ... هست . کلا بیشتر برای طبیعت هست و به نوعی طراحی هنریه .
خب باز هم ما همچین مراحلی رو تو همین هیتمن میبینیم (مرحله ای که تو صحرا بود یا اون اوایل بازی یا کارخونه و فضای شهری)
دوم اینکه من چیزی که از پستت برداشت کردم اینه که یه سری عقیده در مورد این بازی داری که اصلش درسته ولی تو خیلی داری بهشون پر و بال میدی و در واقع با اغراق درباره شون حرف میزنی مثه همون عدم وجود طراحی هنری!! یا :
خیلی دوست دارم بدونم کجای این که بین 1000 تا NPC یک شکل ، بدون هوش مصنوعی ، بدون حرکت ، با رفتارهایی یکسان ، گاردهایی یک شکل ، افکت های نور بسیار اغراق شده و غیر واقعی و ... برید ماموریت انجام بدید فوق العاده هست ؟!
الان درسته Npc های شبیه زیادن ولی ایا هر هزارتا یک شکلن؟؟این یعنی اغراق یا اینکه میگی بدون هوش مصنوعی!! درحالی که باید گفت هوش مصنوعی متوسط (نه ضعیف) و همینطور درمورد قسمت های دیگه که خودت بولد کردی
همینالان بازی DEAD SPEACE 3 اومده ! خوب تغییرات اندکی داشته و فقط دشمن انسانی وارد بازی شده . صدای همه طرفداران بازی بلند شده
در این مورد هم با هم میگیم لووول:d یعنی تغییرات نه چندان کوچیکی که تو اتمسفر بازی ایجاد شد و اون حس تعلیقی که از بین رفت رو متوجه نشدی که میگی تغییرات اندکی داشته؟؟

درکل میگم نظراتت در اصل درسته ولی خیلی امیخته از اغراق هست و احساس میکنم نقدت هم به همین خاطر یکطرفه هست

اها یه چیزی که یادم رفت این که من نگفتم طراحی هنری رو نمیشه تعریف کرد، گفتم نمیشه اینجور که مثلا من یه خط بگم طراحی هنری یعنی این و این و ... و تمام جوانبش رو هم در بر گرفته باشه این تعریف در ادامه هم که بصورت خلاصه یه تعریفی دادم از طراحی هنری اما همونطور که گفتم نمیشه تو 2-3 خط و پاراگراف حق مطلب رو در مورد یک اصل تو بازیسازی ادا کرد
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
اولا که تعریفت درباره طراحی هنری رو کامل نمیدونم و حالا با نظر تو هم اگه بریم و بگیم
خب باز هم ما همچین مراحلی رو تو همین هیتمن میبینیم (مرحله ای که تو صحرا بود یا اون اوایل بازی یا کارخونه و فضای شهری)
دوم اینکه من چیزی که از پستت برداشت کردم اینه که یه سری عقیده در مورد این بازی داری که اصلش درسته ولی تو خیلی داری بهشون پر و بال میدی و در واقع با اغراق درباره شون حرف میزنی مثه همون عدم وجود طراحی هنری!! یا :

الان درسته Npc های شبیه زیادن ولی ایا هر هزارتا یک شکلن؟؟این یعنی اغراق یا اینکه میگی بدون هوش مصنوعی!! درحالی که باید گفت هوش مصنوعی متوسط (نه ضعیف) و همینطور درمورد قسمت های دیگه که خودت بولد کردی

در این مورد هم با هم میگیم لووول:d یعنی تغییرات نه چندان کوچیکی که تو اتمسفر بازی ایجاد شد و اون حس تعلیقی که از بین رفت رو متوجه نشدی که میگی تغییرات اندکی داشته؟؟

درکل میگم نظراتت در اصل درسته ولی خیلی امیخته از اغراق هست و احساس میکنم نقدت هم به همین خاطر یکطرفه هست

اها یه چیزی که یادم رفت این که من نگفتم طراحی هنری رو نمیشه تعریف کرد، گفتم نمیشه اینجور که مثلا من یه خط بگم طراحی هنری یعنی این و این و ... و تمام جوانبش رو هم در بر گرفته باشه این تعریف در ادامه هم که بصورت خلاصه یه تعریفی دادم از طراحی هنری اما همونطور که گفتم نمیشه تو 2-3 خط و پاراگراف حق مطلب رو در مورد یک اصل تو بازیسازی ادا کرد

اول از همه ممنونم ازت که اینقدر با دقت پست ها رو خوندی و موشکافی کردی .

تعریفی که از هنر نوشتم ، درواقع تعریفی بود که کتاب های مختلف ادبی و فرهنگ لغات ها ارائه کردن .
این محیط ها بودن . درسته . اما خیلی ساده . خیلی خیلی سادده . بدترین چیزی که تو همون محیط ها تو ذوق میزد اون قالب نارنجی رنگه . نمیدونم سازنده چه اصراری به استفاده از تم نارجی رنگ تو کل محیط های بازی داشت ! البته خوب شایدم من دارم خیلی اغراق میکنم به قول خودت :d

NPC ها رو یه بار دیگه برو تو همون محیط و بشمر ! و قیافه شون رو ببین ! با چشم خودت ! اگه تنوع چهره ها از 10 تا بیشتر شدن ! من در مقالت سر تعظیم فرو میارم :d به 10 تا هم نمیرسه مرتضی :d
اون هوش مصنوعی هم فقط به فرافر از نقطه A به B و نشستن رو چهار زانو ( مثلا برای ترسیدن ) خلاصه شده ! درواقع فقط برای پر کردنصحنه و اینکه بازیباز بتونه کارش رو انجام بده اون همه NPC رو بدون جهت تو محیط گذاشتن ! حتی لباساشون هم شبیه همه ! :d اونوقت اون دوستمون میگه قدرت موتور به همین دلیل 1000 تا NPC زیاده ! خوب غیر منطقیه دیگه حرفش :d


من رو نظراتم اصرار ندارم . میخوام فقط هر چی که هست گفته بشه تا به یه نتیجه مشترک برسیم .

======================

در مورد دد اسپیس هم کلی نظر دادم !
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,823
نام
مرتضی
بحث من سر طراحی هنری بود که با این جمله ات فک کنم به یه نظر مشترک رسیدیم:d
بدترین چیزی که تو همون محیط ها تو ذوق میزد اون قالب نارنجی رنگه . نمیدونم سازنده چه اصراری به استفاده از تم نارجی رنگ تو کل محیط های بازی داشت ! البته خوب شایدم من دارم خیلی اغراق میکنم به قول خودت :d
که در واقع یعنی طراحی هنری زیبایی نداشته بازی که من هم با این نظر موافقم
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
بحث من سر طراحی هنری بود که با این جمله ات فک کنم به یه نظر مشترک رسیدیم:d

که در واقع یعنی طراحی هنری زیبایی نداشته بازی که من هم با این نظر موافقم

صلوات ! :d بالاخره به یه نتیجه مشترکی رسیدیم بعد از 3 ساعت بحث :d
 

EL CHE

کاربر سایت
Mar 5, 2012
858
نام
میـرعلی
جداً ؟ پردازش بی چونو چرای هزار تا NPC با کیفیت بسیار بالا از نظر شما پیش پا افتاده ترین مقوله در زمینه ی گرافیک هست ؟ حلاجی استدلال شما کمی مسخره هست . با اوصافی که گفتید یک بازی رو به من نشون بدید که در پردازش بی چونو چرای NPC ها ، اون هم با عنی ترین و به طبع بالا ترین لحاظ مشکلی نداشته باشه . بله پردازشNPC در ابعاد بالا کار دشواری نیست ؛ ولی با کیفیت بسیار بالا کار دشوای ـه . کافی ـه چند دقیقه در محیط تامل کنید تا به NPC هایی که اوج هنر روی اون ها جریان داره پی ببرید . گذشته از این مسائل ، NPC های این بازی واقعاً فوق العاده هستن . تفاوت های ظاهری که به شایستگی بازی اضافه می کنه تنها بخشی از تمایزات این بازی با " هزار تا بازی " هست . NPC های این بازی ، از نظر شما ثابت هستن ( اغلبشون ) ؟ خب مشهوده که برای طبیعی تر شدن جو باید تعدادی NPC ثابت در محیط قرار بگیره تا لطمه ای به طبیعی بودن محیط هایی که بازی در اون ها جریان داره وارد نشه . ولی در مورد هوش مصنوعی اون ها با شما اختلاف نظر دارم . شاید براتون جالب باشه ؛ برای این که ببینم NPC های این بازی چقدر با هم تفاوت دارن ، در یکی از مراحل بازی ، که احتمالاً مرحله ی مترو ـه شیکا گو بود برای مدتی ( حدوداً ) 5 دقیقه صبر کردم و فقط به حرف هایی که بین NPC ها رد ـو بدل میشه گوش دادم . در کمال تعجب و ناباوری باید اظهار کنم که نه تنها صحبت تکراری ـی در بین اون ها رد ـو بدل نشد ، بلکه حرکات اونا هم منو به وجد اورد . البته شاید باز هم برای شما مورد قبول واقع نشه . ولی برای پی بردن که NPC های خارق العاده ی بازی کافی مدت زمان محدودی رو در یکی از مراحل بازی ، ( ترجیحاً مترو یا مرحله ی چینی ها ) صبر کنید و به صحبت هایی که در تلفن بین 2 نفر رد ـو بدل میشه گوش بدید . اگه به قسمت اول حرف های من رجوع کنید متوجه می شید که خود من شخصاً اذعان ندارم که پردازش NPC اونم در ابعاد بالا برای موتوری سخت باشه ؛ بلکه کیفیت NPC ها در این جا حرف اولو می زنه و در آمرزش چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ کمیت NPC ها با عنوانی سطح بالا روبرو هستیم . در واقع گلیشر موتور دقیقی هست که توانایی های این چنینی داره . اغراق هم نمی کنم . کسی منکر تکراری بودن بعضی از NPC ها نشد ؛ بلکه چیزی که منجر به اعتراض من در مورد دست نوشته های شما پیرامون NPC ها شد - لفظ 100 % تکراری - بود که این قسمت از حرف شما اصلاً و ابداً صحبت نداره .

چهره های یکسان NPC ها هم نه به وفو و نه به کثرت برای من اتفاق افتاد . ببیند بحث رو جهت دادید به سمت این که کدوم موتور گرافیکی در حال حاضر قادر به پردازش دقیق از NPC ها هست به صورتی که تفاوت در تک تک اجزای به کار رفته از اون ها دیده ـه بشه . در آخرین نسخه از AC ، چهره ی اغلب سربازان تنها در 3 الی 4 حالت خلاصه می شد . کاری به حالت های اون ها نداریم ؛ ولی این که بیش از حد اغراق کنید و به ظن این که NPC های یک بازی خاص ، ( که در این جا AC شمرده میشه ) به چشم شما متفاوت دیده شده باشه و NPC های یک بازی دیگه کم تر در چشم شما جلوه کنه و کل بازی رو در این زمینه بکوبید عملی جز اجحاف در حق بازی انجام ندادید . آیا وفا دار موندن یک بازی به شماره های قدیمی خودش باید به قیمت از دست دادن فروش و صرفاً نمرات قوی تر خلاصه بشه ؟ شاید از لحاظ وفا داری به ریشه ها ، یک بازی - طرفداری قدیمی و کلاسیک خودش رو راضی کنه ، ولی قطعاً در جذب مخاطبان جدید و تازه کار نا موفق می مونه . نمونه ی کامل این مصداق هم عناوین ماجراجویی - معمایی بودن که می بینم الان تقریباً منقرض شدن . همون طور که گفتم وفا داری یک بازی به ریشه های قدیمی و کلاسیک خودش صرفاً برای یک قشر از هزاران قشر گیمری که وجود داره دلچسب هست ؛ اما اگه بازی تا حدودی به ریشه های خودش وفا دار بمونه ، اما تغییرات بسیار زیادی هم کنه ، در ابعاد بزرگ تر قطعاً با استقبال شدید تری مواجه می شه . نمونه ی بارز این مصداق هم خدای جنگ 3 بود که دیدید چه از لحاظ زمان و چه از لحاظ سختی معما ها و در کل درجه ی سختی به مراتب پایین تر از نسخه ی اول و مخصوصاً دوم بود ؛ وای باز هم دیدیم فرای نمرات بالا ، خیل عظیمی از تازه کاران رو هم به خودش جذب کرد . وفا داری به ریشه های نباید منجر به نابودی یک فرانچایز برای همیشه بشه . افراط شما در لزومت وفا دار موندن بازی به محیط های دردندشت مشابه نسخه ی اول و دشمنان بسیار سخت و عدم راهنمایی در بازی برای من به شخصه قابل درک نیست . امید وارم هیتمن رویه ـی که در پیش گرفته رو ادامه بده . خود من شخصاً به عنوان یک فن قدیمی شیطان مقیم که از نسخه ی اول بازی همراه بازی بودم ، کمال رضایت رو از نسخه ی 6 دارم و اعتقادی راسخ مبنی بر ادامه ی روند ساخته شدن بازی به صورتی که اکشن در اون بیش از پیش مورد قبول قرار بگیره دارم . در مورد سایر بازی هایی که ذکر کردید دی ام سی چارچوب کلی خودش رو حفظ کرده ؛ هیجان بسیار بالا ، طنز بازی و موارد دیگه ؛ لیکن عدم استقبال بعضی از افراد به دلیل مثلاً تغییر رنگ موی دانته برای کسی مثل من قابل درک نیست . دم ام سی بسیار خوب ساخته شده و من شخصاً از دست پخت نینجا بسیار لذت بردم . در مورد سایلنت هیل هم ابراز نظر نمی کنم چون آشنایی زیادی ندارم با کل این فرانچایز .

در کل همون طور که چند بار در متن ذکر کردم ، در صورتی که ریشه های یک بازی با طیف گیمران این نسل مغایرت داشته باشه ، نیاز مبرمی به پیروی افراطی از این ریشه ها وجود نداره . روندی که آمرزش در پیش گرفته قطعاً به جز پیروزی در بلند مدت عایدی دیگه ای نداره . مطمئن باشید این روند دیگه ادامه پیدا می کنه ؛ حالا چه با اضافه شدن بعضی از المان ها و چه با حذف برخی از المان ها و عناصر .

نکته ای که در کامنت شما وجود داره اینه که اذعان به " غربی نشدن هیتمن " داشتید . هیتمن همیشه عنوانی غربی بوده و این جمله ی شما از بیخ ـو بن غلط هست . هیتمن همیشه غربی بوده و وجه تفاوتش با سایر عناوین ، غربی بودن بازی هست . البته شاید در مراحلی مثل مرحله ـی که در یک کاخ در نسخه ی دوم اتفاق می افته المان های شرقی به المان های غربی بچربن ، ولی در کل هیتمن همیشه عنوانی کاملاً غربی بوده . در مورد اعتیاد اور بودن بازی هم باید بگم با توجه به گسترش بی چون ـو چرای شبکه هایی مثل استیم یا پی اس ان و یا لایو ، بخش اعتیاد اور یا بخشی که گیمر رو بعد از پایان قسمت تک نفره ترغیب به بازی کنه ، بخش مولتی پلیر هست که این بازی ازش بی بهره هست ؛ ولی قسمت قرار داد ها حداقل با اچومنت هایی که 150 گیمر اسکور به ما می دن برای چند روز هم جنبه ی سرگرمی خودشون رو حفظ می کنن . به نظر من بخش قرار داد ها در واقع جبران مافاتی هست به جای حذف المان هایی که شما نام بردید . به نظر من این قسمت حرف شما تا حدودی صحیح هست . اون ازادی عمل رویایی که داخل نسخه های اولیه هیتمن وجود داشت ، در این نسخه اون قدر ها به چشم نمی خورده . هر چند که هنوز هم وجود داره . بعد از بحثی که امروز با شما داشتم ، نتیجه گیری ـه اصولی کردم ؛ ارزش این بازی 9 نیست ؛ بلکه 1 نمره کم تر از 9 ، یعنی 8 هست . در حالی که ایرادات شما و معیار هایی که شما برای امتیاز دهی به یک بازی در نظر گرفتید پای خودش رو از 1 نمره فرار تر می ذاره و ارزش هایی از بازی رو به یغما می بره . در واقع فاکتور هایی که برای نگاشتن نقد در نظر گرفتید ، مانع از باز شدن دید شما نسبت به یک بازی میشه . من شخصاً با سنجش یک بازی در یک مجموعه با عنوان قبلی در مجموعه ی دیگه مخالف هست . سایر فاکتور های شما برای نگاشتن نقدی به دور از اجحاف مناسب هست ولی همون طور که گفتم نوستالوژِی بیش از حد و منطق شما به بازی های قدیمی منجر به محدود شدن دید شما نسبت به بازی ها شده . در کمال خوشحالی باید بگم که هیتمن آمرزش رو نه به عنوان یک بازی بسیار عالی ، بلکه به عنوان یک بازی صرفاً خوب بازی می کنیم و از انهدام اهداف در محیط های متنوع ، صدا گذاری بسیار زیبا ، گرافیک چشم نواز و ازادی عمل نسبتاً بالا لذت می برم و نوستالوژِی گذشته رو عاملی برای ضعیف شمردن یک بازی در جلوی چشم خودم قرار نمی دم . . .
 

N.!.M.A

کاربر سایت
Jun 19, 2011
1,662
نام
نیما!
حسين جان توضيحات زيادي داده بودي در جواب پست من و همه رو خوندم و با خيلي جاهاش مثل طراحي هنري فيلم هاي نامبرده صد در صد باهات موافقم
ولي بذا ي سوال بپرسم كه همه چي مشخص شه!
ايا طراحي هنري فقط متعلق به بازي ها يا فيلم هاي تخيلي و غير واقعي است؟
بازي اي مثل heavy rain يا L.A.Noir نميتونن طراحي هنري داشته باشن؟
بله ممكنه مخاطب بعد از ديدن منظره اسكايريم از بالاي كوه دهنش باز بشه از طراحي فني و هنري ولي با يكم ريزبيني هر كسي ميتونه ببينه كه چه هنري در طراحي گرافيك و مراحل بازي هايي كه نام بردم هست...
در كل خيلي خوشحالم كه دارم با شخصي مثل شما بحث و تبادل نظر ميكنم...
اين روزها دوستان پرخاشگر شدن بسيار!:d
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین

بله پردازشNPC در ابعاد بالا کار دشواری نیست ؛ ولی با کیفیت بسیار بالا کار دشوای ـه . کافی ـه چند دقیقه در محیط تامل کنید تا به NPC هایی که اوج هنر روی اون ها جریان داره پی ببرید . گذشته از این مسائل ، NPC های این بازی واقعاً فوق العاده هستن . تفاوت های ظاهری که به شایستگی بازی اضافه می کنه تنها بخشی از تمایزات این بازی با " هزار تا بازی " هست . شاید براتون جالب باشه ؛ ( حدوداً ) 5 دقیقه صبر کردم و فقط به حرف هایی که بین NPC ها رد ـو بدل میشه گوش دادم . در کمال تعجب و ناباوری باید اظهار کنم که نه تنها صحبت تکراری ـی در بین اون ها رد ـو بدل نشد ، بلکه حرکات اونا هم منو به وجد اورد . بلکه کیفیت NPC ها در این جا حرف اولو می زنه و در آمرزش چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ کمیت NPC ها با عنوانی سطح بالا روبرو هستیم . کسی منکر تکراری بودن بعضی از NPC ها نشد. چهره های یکسان NPC ها هم نه به وفو و نه به کثرت برای من اتفاق افتاد .


کیفیت بالا ! اوج هنر ! NPC های بی نظیر ! .... اصلا میدونی NPC به چی میگن ؟! که اینقدر از این کلمات عجیب و غریب با تاکیداستفاده میکنی ؟! میتونی توضیح بدی کجای اون NPC کیفیتش بسیار !!!! بالاست یا اوج طراحی هنری رو تو کدومشون دیدی ؟! حتی انیمیشن درستی هم ندارن ! چه برسه به اینکه بتونن توش هنر ایجاد کنن ! وقتی انیمیشن کم داره ، اصلا نمیشه کاری روش انجام داد ! هر چی فکر میکنم نمفهمم که چهچیز اون NPC ها برات فوق العاده بود ! NPC هایی که همه شبه هستن ! لباساشون یکیه ! انیمیشن هاشون بیشتر از 5 عدد نمیشه ! صداهاشون شبیه همه ! تنوع چهرشون از 5 تا تجاوز نمیکنه ! و ......

اصلا کسی از صدا گذاری NPC ها حرفی زد ؟!

خط ابی رنگ : تناقص از این اشکار تر ! تو پاسخ های قبلیتون هم ازاین تناقصات وجودداشت !
کاری به حالت های اون ها نداریم ؛ ولی این که بیش از حد اغراق کنید وبه ظن این که NPC های یک بازی خاص ، ( که در این جا AC شمرده میشه ) به چشم شما متفاوت دیده شده باشه و NPC های یک بازی دیگه کم تر در چشم شما جلوه کنه

( نمیدونم چرا شما نمیتونید مخالفت ها رودرک کنید ) بینشوتون رو ببرید بالا مشکلتون فکر کنم حل بشه . یعنی شما واقعا قادر به تشخیص و تفاوت بسیار زیاد NPC های اساسین کرد با هیتمن نیستید ؟!

در کل همون طور که چند بار در متن ذکر کردم ، در صورتی که ریشه های یک بازی با طیف گیمران این نسل مغایرت داشته باشه ، نیاز مبرمی به پیروی افراطی از این ریشه ها وجود نداره . روندی که آمرزش در پیش گرفته قطعاً به جز پیروزی در بلند مدت عایدی دیگه ای نداره .

نظر شماست ! نظرات بازیبازهای هارد کور و متاهاشون چیز دیگه ای رو نشون میده !
نکته ای که در کامنت شما وجود داره اینه که اذعان به " غربی نشدن هیتمن " داشتید . هیتمن همیشه عنوانی غربی بوده و این جمله ی شما از بیخ ـو بن غلط هست .

برادشت شما از جمله اشتباست ! بنده در قیاس با مثالهایی که گفتم ، این جمله رو نوشتم ! یه بار دیگه بخونید .

بخش مولتی پلیر هست که این بازی ازش بی بهره هست ؛ ولی قسمت قرار داد ها حداقل با اچومنت هایی که 150 گیمر اسکور به ما می دن برای چند روز هم جنبه ی سرگرمی خودشون رو حفظ می کنن . به نظر من بخش قرار داد ها در واقع جبران مافاتی هست به جای حذف المان هایی که شما نام بردید . به نظر من این قسمت حرف شما تا حدودی صحیح هست . اون ازادی عمل رویایی که داخل نسخه های اولیه هیتمن وجود داشت ، در این نسخه اون قدر ها به چشم نمی خورده .

تناقصی مجدد با توجه به پستهای قبلیتون ! ما هم گلوی خودمون رو پاره کردیم تا همین رو بگیم ! که شما تو پستهای قبلی منکرش شدی !

. بعد از بحثی که امروز با شما داشتم ، نتیجه گیری ـه اصولی کردم ؛ ارزش این بازی 9 نیست ؛ بلکه 1 نمره کم تر از 9 ، یعنی 8 هست .

شمااز همون اول هم به عنوان یه فن 2 اتیشه بازی ، انتقاد کردی !

در واقع فاکتور هایی که برای نگاشتن نقد در نظر گرفتید ، مانع از باز شدن دید شما نسبت به یک بازی میشه .

انتقاد کردن از یک بازی ایجاب میکنه که چنین دیدی داشته باشیم ! مثل پلیس که باید به همه مشکوک باشه !

من شخصاً با سنجش یک بازی در یک مجموعه با عنوان قبلی در مجموعه ی دیگه مخالف هست . سایر فاکتور های شما برای نگاشتن نقدی به دور از اجحاف مناسب هست ولی همون طور که گفتم نوستالوژِی بیش از حد و منطق شما به بازی های قدیمی منجر به محدود شدن دید شما نسبت به بازی ها شده .

نظر شخصی شماست . نقد ایجابمیکنه که یک بازی با سری های قبلی خودش مقایسه بشه نه با بازی رقیب که در صورت ضعیف تر بودن ، به کلی زیر سوال بره !

در کمال خوشحالی باید بگم که هیتمن آمرزش رو نه به عنوان یک بازی بسیار عالی ، بلکه به عنوان یک بازی صرفاً خوب بازی می کنیم و از انهدام اهداف در محیط های متنوع ، صدا گذاری بسیار زیبا ، گرافیک چشم نواز و ازادی عمل نسبتاً بالا لذت می برم و نوستالوژِی گذشته رو عاملی برای ضعیف شمردن یک بازی در جلوی چشم خودم قرار نمی دم . .
.

گذشته تمام تاریخ یک بازیه . تمام هویت یک بازیه که اگر اونو بگیریم ، بازی با سطل اشغال تفاوتی نخواهد داشت ! اگر اون گذشته نبود ، داستانهایاین شماره مامور 47 هم نبود و بالطبع این گیم پلی و این فضاسازی ها هم وجود نداشت که شما بخوای چنین لذتی از بازی ببری .

---------- نوشته در 07:59 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 07:47 PM ارسال شده بود ----------

حسين جان توضيحات زيادي داده بودي در جواب پست من و همه رو خوندم و با خيلي جاهاش مثل طراحي هنري فيلم هاي نامبرده صد در صد باهات موافقم
ولي بذا ي سوال بپرسم كه همه چي مشخص شه!
( 1 )ايا طراحي هنري فقط متعلق به بازي ها يا فيلم هاي تخيلي و غير واقعي است؟
( 2 ) بازي اي مثل heavy rain يا L.A.Noir نميتونن طراحي هنري داشته باشن؟
( 3 ) بله ممكنه مخاطب بعد از ديدن منظره اسكايريم از بالاي كوه دهنش باز بشه از طراحي فني و هنري ولي با يكم ريزبيني هر كسي ميتونه ببينه كه چه هنري در طراحي گرافيك و مراحل بازي هايي كه نام بردم هست...
در كل خيلي خوشحالم كه دارم با شخصي مثل شما بحث و تبادل نظر ميكنم...
اين روزها دوستان پرخاشگر شدن بسيار!:d

اول از همه باید بگم شمالطف دارید اقا نیما :

1- خیر . به همه چی مربوطه . حتی به یه کیبورد و موس :d لباس ، بازی و ......
2- اون بازیها چون ساختار واقع گرایانه دارن ، طراحی هنری متفاوتی دارن . تو اون بازیها طراحی هنری به طبیعت خلاصه نمیشه . در واقع تو بازیهایی که به شدت واقع گرا هستن ، گارگردان از محیط به عنوان ابزاری برای همزاد پنداری بازیباز با کاراکترها و محیط استفاده میکنه . در واقع طراحی هنری رو اینطوری پیاده میکنه . چون بازیباز به صورت بصری فقط حوادث رودنبال میکنه . پس درک زیادی از حوادث نداره . برای همین کارگردان از ترفند درامیختن محیط و بازیباز با هم بهره میبره و این هنر رو طوری ترکیب میکنه که بازیباز خودش رو درون بازی حس کنه . تو صفحه قبل تعاریف هنری و طراحی رو به تفکیک توضیح دادم . جایی که محیط و داستان ایجاب کنه ، نوع طراحی هنری متفاوت خواهد بود و جایی که خیلی واقع گرا باشه هم طراحیهنری به صورت دیگری هست .

3 - دسته . اما نوعش کاملا متفاوته . بازی هر چی واقع گرایانه تر باشی ، حس همزاد پنداری بازیباز هم بیشتر میشه .

منم خوشحالم که چنین دوستان خوبی تو این فروم پیدا میشه . :d
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,823
نام
مرتضی
اول از همه باید بگم شمالطف دارید اقا نیما :

1- خیر . به همه چی مربوطه . حتی به یه کیبورد و موس :d لباس ، بازی و ......
2- اون بازیها چون ساختار واقع گرایانه دارن ، طراحی هنری متفاوتی دارن . تو اون بازیها طراحی هنری به طبیعت خلاصه نمیشه . در واقع تو بازیهایی که به شدت واقع گرا هستن ، گارگردان از محیط به عنوان ابزاری برای همزاد پنداری بازیباز با کاراکترها و محیط استفاده میکنه . در واقع طراحی هنری رو اینطوری پیاده میکنه . چون بازیباز به صورت بصری فقط حوادث رودنبال میکنه . پس درک زیادی از حوادث نداره . برای همین کارگردان از ترفند درامیختن محیط و بازیباز با هم بهره میبره و این هنر رو طوری ترکیب میکنه که بازیباز خودش رو درون بازی حس کنه . تو صفحه قبل تعاریف هنری و طراحی رو به تفکیک توضیح دادم . جایی که محیط و داستان ایجاب کنه ، نوع طراحی هنری متفاوت خواهد بود و جایی که خیلی واقع گرا باشه هم طراحیهنری به صورت دیگری هست .

3 - دسته . اما نوعش کاملا متفاوته . بازی هر چی واقع گرایانه تر باشی ، حس همزاد پنداری بازیباز هم بیشتر میشه .

منم خوشحالم که چنین دوستان خوبی تو این فروم پیدا میشه . :d

خب دیگه پس به این نتیجه رسیدیم که طراحی هنری تو همه بازی ها هست ولی بسته به واقع گرایانه بودن یا تخیلی بودن یا چیزی مابین اینها میتونه نوعش متفاوت باشه و نمیشه گفت فلان بازی طراحی هنری نداره!!
 

EL CHE

کاربر سایت
Mar 5, 2012
858
نام
میـرعلی
دوست عزیز عذر خواهی بابت اشتباهی که انجام دادم ؛ کثرت به معنی زیاد هست و از کلمه ی کثیر برگرفته شده . در واقع منظور من تضاد با این کلمه ای بود که به کار بردم و شما هم به اشتباه افتادید .
در مورد دوم تصور من از NPC شخصیت ـی هست که به نوعی نقش فرعی رو ایفا می کنه . البته الان برای رسیدن به معنی اصلیش سرچ زدم و دیدم تقریباً به درک من نزدیکه . NPC ها هم در این بازی اغلب در مراحلی مثل مترو و ی مرحله ی چینی ها وجود دارن . در واقع به اصطلاح عابران پیاده نوعی از NPC ها محسوب میشن.
در مورد سوم که 1 نمره از بازی کم کردم ، حرف های شما روی من موثر افتاد و از این بابت خوشحالم .
موفق باشید .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر