اول اینکه میگی هیلو 4 مثال بود رو متوجه نمیشم من اصلا اشاره ای به هیلو نکردم :d
خب این که میگی از نظر تو، معنی نداره این یک اصل هست تعریفش هم چیزی نیست که بشه مثلا گفت تو یه خط این و این و این هست مثلا میشه گفت طراحی و مدل سازی محیط ها و شخصیت ها یه بازی بر مبنا واقعیت یا هر اونچه که سازنده برای بازی مد نظر گرفته
در کل بازم میگم این که میگی کدوم مرحله طراحی هنری داره اصلا قابل جواب دادن نیست مثه این که بگی کدوم مرحله گیم پلی داره یا فلان بازی اصلا روایت داستانی نداره و ...
البته این که میگی طراحی هنری بازی ضعیف هست رو خودمم تا حدودی قبول دارم ولی نه با این شدتی که تو داری :d
دهنت سرویس هنوز مکس 1 یادته؟!!:d
حسين جان جساراتا طراحي هنري كه حتما نبايد ي منظره حماسي با view distance ده هزار كيليومتري باشه كه!:d
شما مكس پين يك رو بازي كن!تو تك تك اتاقاي خونه ي مكس طراحي هنري بيداد ميكنه!
پ.ن: بازي قديمي برات مثال زدم!كه رابطش ندي به فن بازي!:d
ببینید .به نظرم طراحی هنری اصلا ربطی به اتاق ودر و دیوار نداره . مفهوم طراحی هنری بیشتر بر میگرده به طبعیت و واقع گرایانه بودن بازی درکنار ایجاد محیطهای تخیلی . این میشه طراحی هنری .
مرتضی که میگه اصلا طراحی هنری رو نمیشه تعریف کرد ! چرا میشه . شما مثلا فیلم
ارباب حلقه ها رو نگاه کن . یا فیلم خارق العاده
هابیت ! خوب کل محیط غیر واقعی هست . اما طراحی محیط داره . اونطراحی محیط یه هنری هست که تو تک تک زمینه های مختلف اون فیلم به نمایش در اومده .
اما درمورد حرف نیما :
فکر نکنم منظور و مفهوم طراحی هنری به در ودیوار برگرده . چون اساسا در ودیوار چیز خاصی نداره که بشه بهش گفت هنر !
=======================================================================================
بذارید بحث رواین طور پیش ببرم :
طراحی به معنای طرح و نقشه هست . طراحی میتونه به خودی خودش اثری کاملا مستقل باشه که خلاقیت هنرمند رونشون بده . ما کلا 2 نوع طراحی داریم : 1- Design و 2- Drawing . نوع اول طراحی کاملا بر مبنای اصول خاصی پیش میره و مرحله به مرحله هست . ( مثل بازیها ) . نوع دوم هم بیشتر برای نشون دادن احساسات طراح نسبت به چیزیه که داره طراحی میکنه . تو نوع اول بیشتر طرح ها شامل تصاوير انسان، حيوانات، گياهان و اشياست ، تا یه مرحله از یه بازی شکل بگیره . تو نوع دوم هم غالبا هدف ساخت محیط های زیبا ، از کوه ، صخره و ... هست . کلا بیشتر برای طبیعت هست و به
نوعی طراحی هنریه .
تعریف دیگه Design اینه که چه طور و چگونه محتوا رو به شکلی بصری برای مخاطب به نمایش بذاریم . که میشه تعریف Design . پس Design با طراحی هنری زمین تا اسمون متفاوته و با تعارف فوق فکر نمیکنم تو بازی HITMAN چیزی به اسم طراحی هنری وجود داشته باشه ! در واقع اول مراحل بازی طراحی میشن ، بعد با توجه به نوع بازی ، داستانش و تفکرات کارگردان بازی ، طراحی هنری تو بازی پیاده میشه که میتونه شامل :
طبیعت بازی ، میزان واقع گرایی بازی ، هنر چینش مراحل و زیبا شناختی مراحل ، و ... بشه .
واقعا HITMAN این چیزا روداره ؟! همونطور که تو پستبالا هم گفتم ، HITMAN حتی طراحی هنری مراحل بازی رو هم نداره . چون بازی مراحلش فقط برای مخفی کاری ساخته شده نه زیبایی .
======================================================================================
تعریف اصلی هنر :
هنر درواقع انتقال عواطف و احساسات سازنده به مخاطب هم هست . اینکه سازنده کاری کنه تا مخاطب رو غرق در احساسات کنه و مخاطب خودش رو کاملا جای شخصیت اصلی بازی حس کنه هم بخشی از هنره . فقط بخشی ازهنر . مثلا گاهی اوقات افراداز درک چیزی عاجزن ! خوب هنرمند یا سازنده با یه تصویر خاص ، با یه صحنه دراماتیک و ... میتونه هنر خودش رونشون بده و بیننده رو غرق در عواطف و احساسات کنه .
چیزی که من یکی تو HITMAN ندیدم .
---------- نوشته در 04:00 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 03:44 PM ارسال شده بود ----------
خوشبختانه یا متاسفانه دید تدافعی و غلط شما به این بازی منجر شده نقد تحت الشاع نوستالوژِی بی دلیل قرار بگیره . خود من نسخه ی کنسولی بازی رو تست کردم ؛ مراحلی مثل محیط مرحله ی چینی ها که یک بار برای قتل 1 نفر و مرتبه ی بعدی برای قتل 3 نفر عازم می شیم با فوق العاده هستن . تکسچر ( یا همون بافت ) بی نظیره . حضور ذهن ندارم ، ولی یکی از مراحل بازی که برای قتل یکی از دوستان دکستر عازم کلوب می شیم با افکت های محصور کننده ی آب و هزاران مورد دیگه استدلال محکمی برای بی نظیر بودن گرافیک بازی هستن . متاسفانه باب شده یک نسخه از فرانچایز جدید رو با عناوین همون فرانچایز در نسل قبلی می سنجن و منجر به اطلاق نادرستی از سوی خواننده می شن . در مورد گیم پلی بیان کردم که مکانیک های مسخره کم نیست ولی ایا ارزش یک بازی با تعداد محدودی مکانیک مسخره زیر سئوال میره ؟
کلام آخر هم نمرات بازی بسیار متناقص بودن ؛ من باب مثال آی جی اِن 9 از 10 به این بازی داد و یا گیم اینفورمر 8.75 که نمرات بالایی محسوب می شن . متای بازی هم اون قدر ها ضعیف نیست ( متای 83 برای نسخه ی ps3 ) ؛ در کل دید غلط شما که آمیخته به نوستالوژی هست منجر شده به موسیقی های بی نظیر بازی هم توهین کنید ؛
موفق باشید .
نظرات شما کاملا قابل احترامه و صرفا نظر شخصی شماست .
درمورد گرافیک اغراق شده بازی ( به واسطه نورپردازی هیچ بحثی با شما ندارم ) . چیزی که مشخصه گرافیک نسل گذشته بازیه که خیلی تویده . حال کار نداریم سطحش چه قدره . البته این نظر بنده هست و نظر شما هم متفاوته . شما فقط کافیه به ضعیف ترین بازیهای 2 سال پیش نگاه کنی تا متوجه تفاوت کیفیت بری بازیها با HITMAN بشید .
خیلی دوست دارم بدونم کجای این که بین 1000 تا
NPC یک شکل ، بدون هوش مصنوعی ، بدون حرکت ، با رفتارهایی یکسان ، گاردهایی یک شکل ، افکت های نور بسیار اغراق شده و غیر واقعی و ... برید ماموریت انجام بدید فوق العاده هست ؟!
جالب تراینجاست که ملاک برتری گرافیک و عالیب بودنش برای شما جلوه آب و .. هست ! با تعاریف شما از گرافیک بازی و هزاران !!!!!!! جلوه دیگر اون ، بازی تو زمینه گرافیک باید بالاتر از عنوانی مثل CRYSIS باشه !
مگه غیر ازاینکه اصالت یکبازی ، داستانش و همه چیزیش ، اسم و رسمش به نسخه های قبلیش وابسته هست ! شما چه جوربازیبازبازی هستی که از بازی طرفداری میکنی ، اما پایبندی بازی جدید به قبلی برات مهم نیست ! داستان و روایتش برات مهم نیست . همینالان بازی DEAD SPEACE 3 اومده ! خوب تغییرات اندکی داشته و فقط دشمن انسانی وارد بازی شده . صدای همه طرفداران بازی بلند شده . اون وقت بازی باریشه ای مثل HITMAN مگه میشه با این همه تغییر منفی به نسبت نسخه های پیشین بیاد وکسی چیزی نگه !