آمرزش اشتباهات فاحش ! " نقدی بر Hitman Absolution "

نقد از این بی رحمانه تر تا حالا ندیده بودم ...
خیلی غُلُو شده و عادلانه نیست
بازی در زمینه ی گرافیک یک مشکل عمده داشت، اونم در بخش نورپردازی، و اونم انعکاس و درخشش بیش از حد و مصنوعی نور بود به اجسام مختلف !

ایراد دیگه هوش مصنوعی این بود که باگ داشت، مثلا وقتی با لباس اشپز میرفتی اشپزخونه شناسایی میشدی، اما بلافاصله لباس گارد میپوشیدی میرفتی اشپزخونه دیگه نمیشناختنت ...
یعنی کله ی کچل و قیافه منتفی، فقط لباس ...
ولی نکات دیگه ای هم داشت که جدید بود و توی هیچ گیمی ندیده بودم این مدل هوش رو !

در مورد مبارزات هم که روی expert که بازی کنی میبینی انوطوری هم ضد لوله نیست،
و ممکنه یک ادم 4 تا گلوله بخوره و زنده بمونه (به نقاط حساس نخوره) ولی یک مُشت محکم بخوره توی صورتش بی برو برگرد بیهوش میشه (واقعیت) اینم مشکلی نیست که به این شدت توی نقد بهش پرداخته شده ! هر چی باشه بهتر از خیلی بازیاست که 50 تا تیر میخوری بعد یه گوشه وا میستی تا خوب بشی !!!!!!!!

در هیج جای نقد غلو نشده . شاید از خوبی های بازی کم گفته شده باشه و دلیلش هم ایرادات بسیار زیاد این بازی در مقابل بازیهای روز و نسخه های قبلی خود بازی هست . شما فقط کافیه به نمودار کم شدن خون بازی نکاه کنید ! کاملا کلاسیک و کاملا قدیمی ! به چهره ها نگاه کنید ! تفاوتی بین گاردها و NPC ها میبینید ؟! یه مقدار بازی رو اکشن کنید ! بذارید گاردها به در برسند ! آیا با باگ های مختلف روبرو نمیشید ؟!

مشکلات عجیب هوش مصنوعی هنگام تغییر لباس و .... و شناسایی های عجیب و غریب بازیباز که دیگه اصلا نیاز به صحبت نداره ! گرافیک بازی هم اونقدر ضعیف بوده که سعی داشتنتا با نورپردازی اغراق شده ، بپوشوننش ! و جلوی ضعف هاش رو بگیرن !


اصلا معلوم نیست طرف سیستمش چیه از روی چه حسابی نقد مینویسه .مطاللعه ای رو موتور بازی گرافیک بازی گیم پلی و مسایل مربوط داشته ؟

فقط یا از خوشون مینویسن یا کپی پیست یا ترجمه سایت های در پیت دیگه هست .شما اول خودت بازی رو کامل انجام بده با یک سیستم درست و حسابی بعد بیا این نقد رو بزار

دوست عزیز نوشتن نقد ربطی به سیستم مورد تست نداره ! شما چی از موتور بازی میدونی ؟! اطلاعات شما در این حد هست >!
[h=3]موتور های بزرگ بازی سازی در این نسل[/h]اول باید به شما معنای نقد رو بگم : نقد یعنی انتقاد . یعنی نقد کردن و بیان اشتباهات چیزی برای اصلاحش . ( در کنار خوبی هاش ) . این بازی اونقدر مشکل و ایرادش زیاده که خوبی هاش دیده نمیشه ! بنده هم بازی روکامل انجام دادم که این نقد رو نوشتم . شما هم بهتره به تاریخ نقد نگاه کنی تا متوجه بشی این کی زده شده .
 
ممنون بابت نقد
با اين كه با خيلي جاهاش مخالفم!
بخصوص اونجايي كه گفتيد طراحي مراحل بازي از بازي هاي روز عقب تر هست!
به هر حال ممنون و خسته نباشيد
 
هیتمن آمرزش همه چیش خوبه.. از اسمه بازی گرفته که قدم به قدمه قصه جلوی چشته تا طراحیه هنریه محیطه شاهکارش.. تاکید میکنم گرافیک هنریه بازی شاهکاره.. خیلی هم شاهکاره.. روی محیطه اطراف و مخصوصا اتاق‌های ساختمونا به‌قدری کار شده که واقعا چشم رو نوازش میده.. و مخصوصا موسیقیه بازی.. فوق‌العاده هست.. بهت پیشنهاد میکنم برو اون مرحله‌ی لباس فروشی رو ببین.. انقدر آهنگه و طراحی صحنش عالی بود که یک رب همینطوری الکی اونجا بودم و لذت می‌بردم.. و اون گندمزار.. و اون کات‌سینای نوآر... شوخی میکنی..؟؟؟
و چه مخفیکاریه لذیذی داره این بازی.. یعنی بدونه اینکه کسی متوجه بشه تا تهش رو میشه رفت و چه بالانسه خوبی میکنه به اکشن.. و همینطور چه وسایلی برای هر دو المان در اختیارت میذاره.. فقط یکم قصه‌اش کلیشه بود که به‌خاطره تمه سینماییش قابله چشم پوشیه..
این بازیه فوق‌العاده مظلوم واقع شده امسال.. هیتمن آمرزش برای منتقدایی که بهش ظلم کردن طلب آمرزش میکنه..
 
دوست عزیز قصد به زیر سئوال بردن نقد شما رو ندارم ؛ ولی واقعاً در حق این بازی اجحاف کردید .
در وهله ی اول گرافیک بازی تقریباً بی نقصه ؛ پردازش جامع از محیط های بزرگ هیچ ایرادی نداره و موتور " گلیشر " به خوبی از عهدش بر اومده .
گیم پلی بازی مطلقاً نقصی نداره ؛ ولی بعضاً مکانیک های اعصاب خورد کن که در بعضی نقاط هستن منجر به کاسته شدن نسبی ( کم تر از 1 نمره ) از گیم پلی بازی می شه . اما نکته ای که منو خیلی ازار داد ، هوش مصنوعی بسیار پایین بازی بود . نمره ی من به بخش گیم پلی : 9
موسیقی در یک کلام - فوق العادست - صدا گذاری - بی نقصه .
در کل نمره ای متناسب تر از 9 برای آمرزش پیدا نکردم .
سپاس از نقد .
 
ممنون بابت نقد.
من این بازی رو بدون گرافیک حرفه ای روی laptop بازی کردم. قبلا فقط هیتمن 1 رو بازی کرده بودم.
فکر میکنم باید در انتقاد ها و نظراتمون یکم ملاک هارو مشخص کنیم. برای مثال برداشت یه شخص از لذت بردن از یک بازی با شخص دیگه میتونه خیلی متفاوت باشه. یا مثلا وقتی یکی میگه افتضاح ممکنه میزان برداشتش از بدی و یا خوبیبه اندازه کسی باشه که میگه متوسط.
بنا براین کلا کمتر حساسیت نشون بدیم بهتره.
من در مورد نقد وجوه مختلف حرفه ای بازی ها خیلی چیزی نمیدونم. اما دو تا نکته تو این بازی برای من خیلی جالب بود:
اول اینکه من تو این بازی به غیر از 5 دقیقه اول که به گرافیک دقت کردم در تمام بازی این قضیه زیاد برام مهم نبود و فراموشش کرده بودم چون واقعا داشتم از بازی کردن لذت میبردم.
دوم اینکه صدا و موسیقی بازی واقعا برام لذت بخش بود. همین مورد خودش کلی جای بحث داره. یکی از دوستان در مورد فضا و موسیقی اون فروشگاهی که کت و شلوار نو رو می پوشی گفت. باید بگم واقعا برام لذت بخش بود، استفاده از از اون موسیقی واقعا به رنگ قهوه ای اطراف میومد ادم احساس گرمای بیرونی در کنار سرمای درونی(47) میکرد. جالب اینجاست که خواهرزاده من که بازیباز با تجربه ایه اصلا با این تیکش حال نکرد. فک میکنم بیشتر به صلیغه موسیقی افراد ربط پیدا میکنه.

این بازی از اون دسته بازیهاییه که بازیباز رو به خودش میکشه.
در مورد هوش و گیم پلی به نظرم نباید به بازی هایه رایانه ای اینطور نگاه کرد. اگه بخوایم در مورد هوش مصنوعی بازی ها نظر بدیم، از منظر حرفه ای بیشتر همشون خیلی خیلی خیلی ابتدایی هستن. نمیدونم اینجا دوستانی هستن که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت داشته باشن یا نه. فک میکنم که این مسأله رو تأیید کنن. بخش زیادیش مربوط به محدودیت های برنامه نویسی میشه که کاملا طبیعی هم هست. برای مثال یکی از دوستان گفتن که وقتی چیزی رو به جایی پرت میکنی تا توجه کسی رو جلب کنی یکم غیر عادی به نظر میاد (یبار در یک حالت میشنوه و گاهی نمیشنوه و ...) این البته به نوع توجه بصری کارکترها ربط پیدا میکنه که معمولا تو برنامه نمویسی با کمی فیدینگ همراهه. مسلا مثل دنیای واقعی نیست و فاصله زیادی داره اما فکر نمیکنم مقیاس خوبی برای بد جلوه دادن یک بازی باشه.
مثلا دوستان گفتن که تو حالت اسون دشمن به شما گلوله های زیادی میزنه اما نمیمیرین و... فکر میکنم اگر قصد سازندگان این بود که هیجان کشتن یا کشته شدن به این صورت رو بالا ببرن دیگه یه حالت نمیذاشتن که شما به راحتی با کند کردن زمان بتونین تمام رقیبارو هدشات کنین (multi kill اگه اشتباه نکنم).


منتقد عزیزمون به باگ های خاصی اشاره کردن که من با بعضی هاشون مواجه شدم(با همشون نه) اما باز هم از بازی لذت بردم. ممکنه یه بازی اصلاباگ نداشته باشه(البته غیرممکنه) اما اصلا لذت بخش نباشه. شما به عیب هایی از بخش های مختلف بازی اشاره کردی اما کل این مشکلات در کناره نقاط قوتی قرار میگیره که در مجموع بازی رو جذاب میکنه.
مثلا من FC3 و AC رو هم بازی کردم اما هردوشون رو بعد از چند ساعت ترک کردم چون کششی در من ایجاد نکرد. با تمامه نقاطه قوتشون. مسلما خیلی ها عاشق این بازی ها هستن.

جسارتا اینم بگم فکر میکنم شما با کمی تنفر این نقد رو نوشتی. لحنت تنده و این باعث میشه حرفهای درستت هم شنیده نشه. فکر میکنم اگه لحن نوشته ات رو کمی بی طرف تر کنی افراد با اشتیاق بیشتری اونهارو بخونن. البته این هم نظر شخصیه.
در اخر هم بگم حتما همه حرفهای من از دید دیگران درست نیست. اینها دیدگاه منه و من از مقیاسه خودم استفاده کردم که با دیگران متفاوته. فک کنم زیاد هم به امار و ارقام بها ندین بهتره چون این پسره جاستین فوفول هم کلی جایزه مایزه برده ویدیوهاش هم حسابی دیده میشه کلا طبق امار نامبر وانه اما ...;)
 
هیتمن آمرزش همه چیش خوبه.. از اسمه بازی گرفته که قدم به قدمه قصه جلوی چشته ( 1 ) تا طراحیه هنریه محیطه شاهکارش.. تاکید میکنم گرافیک هنریه بازی شاهکاره.. خیلی هم شاهکاره.. روی محیطه اطراف و مخصوصا اتاق‌های ساختمونا به‌قدری کار شده که واقعا چشم رو نوازش میده.. ( 2 ) و مخصوصا موسیقیه بازی.. فوق‌العاده هست.. بهت پیشنهاد میکنم برو اون مرحله‌ی لباس فروشی رو ببین.. انقدر آهنگه و طراحی صحنش عالی بود که یک رب همینطوری الکی اونجا بودم و لذت می‌بردم.. و اون گندمزار.. و اون کات‌سینای نوآر... شوخی میکنی..؟؟؟
( 3 )و چه مخفیکاریه لذیذی داره این بازی.. یعنی بدونه اینکه کسی متوجه بشه تا تهش رو میشه رفت و چه بالانسه خوبی میکنه به اکشن.. و همینطور چه وسایلی برای هر دو المان در اختیارت میذاره.. فقط یکم قصه‌اش کلیشه بود که به‌خاطره تمه سینماییش قابله چشم پوشیه..
این بازیه فوق‌العاده مظلوم واقع شده امسال.. هیتمن آمرزش برای منتقدایی که بهش ظلم کردن طلب آمرزش میکنه..

1- شما طراحی هنری بازی رو تو اون تاریکی ظلماتش چه طوری تشخیص میدی ؟! کلی بازی هست که با وجود نمارت بسیار پایین محیط هایی به مراتب زیباتر ازاین بازی داشن ! DIMONATION / BULLET STORM و .... و کلی بازی دیگه که اصلا یادم نیست و حضور ذهن ندارم .
2- اگه دقت کنی بنده گفتم موسیقی بازی خوبه . اما اصلا به پای زمانی که جاسپر کید موسیقی های بازی رو مینواخت نمیرسه . هیچ وقت نمیتونی موسیقی این نوازنده رو با جاسپر کید مقایسه کن . باز هم تاکید میکنم ، بازیهای زیادی هستن که موسیقی هایی به مراتب زیباتر از اینبازی دارن . با توجه به نمرات پایین ترشون .
3 - تو متن نقد هم همین حرف هست . ( البته کامل اشاره شده که بازی برای حرفه ای ها جذاب خواهد بود نه مبتدی ها و اونهایی کهاولین بارشون هست هیتمن رو بازی میکنن )


دوست عزیز قصد به زیر سئوال بردن نقد شما رو ندارم ؛ ولی واقعاً در حق این بازی اجحاف کردید .
در وهله ی اول ( 1 ) گرافیک بازی تقریباً بی نقصه ؛ پردازش جامع از محیط های بزرگ هیچ ایرادی نداره و موتور " گلیشر " به خوبی از عهدش بر اومده .
( 2 ) گیم پلی بازی مطلقاً نقصی نداره ؛ ولی بعضاً مکانیک های اعصاب خورد کن که در بعضی نقاط هستن منجر به کاسته شدن نسبی ( کم تر از 1 نمره ) از گیم پلی بازی می شه . اما نکته ای که منو خیلی ازار داد ، هوش مصنوعی بسیار پایین بازی بود . نمره ی من به بخش گیم پلی : 9
موسیقی در یک کلام - فوق العادست - صدا گذاری - بی نقصه .
در کل نمره ای متناسب تر از 9 برای آمرزش پیدا نکردم .
سپاس از نقد .

1- گرافیک رو چی میبینید ؟ میشه توضیح بدید ؟ تمام چیزهای بازی که دیده میشن میشه گرافیک / از بافت و تکسچر های محیط بازی تا / مدل سازی شخصیت های اصلی و فرعی / ابجکت ها / محیط هایی که اصلا بازیباز طرفش نمیره / محیط اصلی خط داستانی و... همش جزء گرافیک محسوب میشن .
2- مطلقا !!!!! یعنی اینقدر با تاکید میگید ؟ پس چرا متای گیم پلی بازی پایینه ؟ چرا نمره بازی تو هیچ سایتی 10 نشده ؟! جمله تون متناقصه ! ازطرفی تاکید دارید گیم پلی بازی ایرادی نداره واز طرفی حرف خودتون روزیر سوال میبرید !

ممنون بابت نقد.

در مورد هوش و گیم پلی به نظرم نباید به بازی هایه رایانه ای اینطور نگاه کرد. اگه بخوایم در مورد هوش مصنوعی بازی ها نظر بدیم، از منظر حرفه ای بیشتر همشون خیلی خیلی خیلی ابتدایی هستن. نمیدونم اینجا دوستانی هستن که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت داشته باشن یا نه. فک میکنم که این مسأله رو تأیید کنن. بخش زیادیش مربوط به محدودیت های برنامه نویسی میشه که کاملا طبیعی هم هست. برای مثال یکی از دوستان گفتن که وقتی چیزی رو به جایی پرت میکنی تا توجه کسی رو جلب کنی یکم غیر عادی به نظر میاد (یبار در یک حالت میشنوه و گاهی نمیشنوه و ...) این البته به نوع توجه بصری کارکترها ربط پیدا میکنه که معمولا تو برنامه نمویسی با کمی فیدینگ همراهه. مسلا مثل دنیای واقعی نیست و فاصله زیادی داره اما فکر نمیکنم مقیاس خوبی برای بد جلوه دادن یک بازی باشه.
مثلا دوستان گفتن که تو حالت اسون دشمن به شما گلوله های زیادی میزنه اما نمیمیرین و... فکر میکنم اگر قصد سازندگان این بود که هیجان کشتن یا کشته شدن به این صورت رو بالا ببرن دیگه یه حالت نمیذاشتن که شما به راحتی با کند کردن زمان بتونین تمام رقیبارو هدشات کنین (multi kill اگه اشتباه نکنم).


منتقد عزیزمون به باگ های خاصی اشاره کردن که من با بعضی هاشون مواجه شدم(با همشون نه) اما باز هم از بازی لذت بردم. ممکنه یه بازی اصلاباگ نداشته باشه(البته غیرممکنه) اما اصلا لذت بخش نباشه. شما به عیب هایی از بخش های مختلف بازی اشاره کردی اما کل این مشکلات در کناره نقاط قوتی قرار میگیره که در مجموع بازی رو جذاب میکنه.
مثلا من FC3 و AC رو هم بازی کردم اما هردوشون رو بعد از چند ساعت ترک کردم چون کششی در من ایجاد نکرد. با تمامه نقاطه قوتشون. مسلما خیلی ها عاشق این بازی ها هستن.

جسارتا اینم بگم فکر میکنم شما با کمی تنفر این نقد رو نوشتی. لحنت تنده و این باعث میشه حرفهای درستت هم شنیده نشه. فکر میکنم اگه لحن نوشته ات رو کمی بی طرف تر کنی افراد با اشتیاق بیشتری اونهارو بخونن. البته این هم نظر شخصیه.
در اخر هم بگم حتما همه حرفهای من از دید دیگران درست نیست. اینها دیدگاه منه و من از مقیاسه خودم استفاده کردم که با دیگران متفاوته. فک کنم زیاد هم به امار و ارقام بها ندین بهتره چون این پسره جاستین فوفول هم کلی جایزه مایزه برده ویدیوهاش هم حسابی دیده میشه کلا طبق امار نامبر وانه اما ...;)

خواهش میکنم :

اول از همه این روبگم که من همیشه سعی میکنم بازی روبدون هیچ گونه تعصبی بازی کنم . معنای کلمه " نقد " هم یعنی انتقاد ! خوب بازی هم پر از مشکلات ریز و درشته ! در واقع برای نقد یه بازی باید غیر از حالت طبعی و معرفی شده بازی ، بازی کنید ! مثلا تعیین شده که شما فقط میتونید تو مرحله الف شلیک کنید ، شما باید دنبال راه دیگه ای باشید تا کار دیگه ای انجام بدید ! البته این مصداق همیشه درست نیست و بیشتر برای بازیهایی هست که ازادی عمل به بازیباز میدن . مثل HITMAN .

درمورد هوش مصنوعی باهاتون بحث نمیکنم . فقط به این نکته اکتفا میکنم که بازی ای مثل FEAR 1 تو زمان خودش ، هوش مصنوعی اکوسیستمیک داشت ! یعنی 5 سال قبل ! بازی STALKER و METRO هم همینطور . بازی اساسین کرد هم همین طور . ببینید ، هوش مصنوعی بازی خیلی اسکریپت شده هست . البته زیباییهای خاص خودش رو هم داره . اما وقتی اخر نسل کنسولها هستیم ، بالطبع مقایسه ای بین هوش مصنوعی این بازی با دیگر بازیها به وجود میاد و خوب تو این زمینه خیلی ضعیفه . این موارد با توجه به نوع گیم پلی بازی گفته شده . اگر بازی کاملا خطی میبود ، اینهوش مصنوعی برای بازی بینظیر میشد . اما با توجه به ازادی عمل بسیار زیاد بازیباز این هوش مصنوعی بسیار بسیار ضعیفه . بعضی دوستان به موارد هوش مصنوعی اشاره کردن :

خیلی مصخره هست که شما بین یه جمعیت 2000 نفری به راحتی 3 تا از روئسا رومیکشید ! به راحتی میرید پشت اشپز خونه و سم رو میریزید تو نوشیدنی یکی از روئسا ! بدون اینکه اشپز ، کاریتون داشته باشه !
خیلی مصخره هست که تا میرید پیش یک مامور پلیس و کاری نکردید بیخودی به شما مشکوک میشن ! جالب اینجاست ، تو برخی از مراحل مشکوک نمیشن ( به عشق سازنده ) و تو برخی از مراحل از 100 متری هم ببینن شما رو بهتون مشکوک میشن . ازاین دست مثالها برای هوش مصنوعی و ضعف بیش از حدش زیاده . به عنوان نکته اخر هوش مصنوعی باید بگم : شما یهبار رو QUAKE رو بازی کن : بازی 15 سال پیشه ! ( فکر کنم ) هوش مصنوعی اونبازی از این بازی بهتره ! ( ی بگم دیگه :| )

باگ :

بازی به این برزگی ، با این همه تبلیغ ، با این همه هزینه ، اصلا نباید باگ رد شدن از در و دیوار داشته باشه ! شما یه کمبازی رواکشن کنی ، موقع نزدیک شدن به درها ( که گاردها میان دنبالت و پشت در میمونن 9 باگ و هوش مصنوعی مذخرف بازی رو میبینی ) . باگ های بازی زیاده .


کلام اخر : بازی به عنوان یه بازی مستقل خوبه . اما به عنوان یه دنباله بر سری قبلیش ، مذخرفی بیش نیست .
 
حسین جان کامل پستت رو نخوندم ولی باید بگم طراحی هنری دخلی به تاریکی روشنایی محیط نداره
بازی به عنوان هیتمن نسبت به قبلی ها فرق کرده و اکشن تر شده ولی بازم حس سری رو داره (حداقل از مکس پین بهتره) و به هیچ وجه انصاف نیست خطاب به این بازی از کلمه مذخرف استفاده کنیم
 
حسین جان کامل پستت رو نخوندم ولی باید بگم طراحی هنری دخلی به تاریکی روشنایی محیط نداره
بازی به عنوان هیتمن نسبت به قبلی ها فرق کرده و اکشن تر شده ولی بازم حس سری رو داره (حداقل از مکس پین بهتره) و به هیچ وجه انصاف نیست خطاب به این بازی از کلمه مذخرف استفاده کنیم

درست میگی مرتضی . ربطی نداره . اما خواستم این حرف روبرسونم که خیلی ها دارن فن بازی در میارن سر این بازی . خوب بازی ای مثل DARK VOID ، واقعا مراحل زیبایی داشت ! اما به خاطر نمرات بسیار پایینش از صحنه روزگار حذف شد . این بازی طراحی عادی داره . یا بهتره بگم همون طراحی هنری محیط روداره کا باید داشته باشه .


ببین بهتره اینطور بگم سازنده زیاد نمیتونه تو این جور بازی ها برای طراحی هنری سرمایه گذاری کنن . چونکه بازی نیازمند ابجکت هایی برای اجرای گیم پلی مخفیانه هست . برای همین بیشتر وقت طراحی محیط صرف ساخت چنین محیط هایی میشه و در کنارش مقداری روی زیبایی مراحل کار میکنن . هیچ نوع المان و هنری تو طراحی مراحل به کار نرفته که بخوایم از " طراحی هنری " استفاده کنیم .

حالا بازی HALO 4 رو با این بازی مقایسه کن . اصلا محیط HALO4 برای مخفی کاری نیست . کاملا هنری وبرای زیابتر شدن و بالاتر رفتن گرافیک بازی طراحی شده . پس بهتره به جای کلمه " طراحی هنری " از کلمه " گرافیک " استفاده کنیم .
 
هیچ نوع المان و هنری تو طراحی مراحل به کار نرفته که بخوایم از " طراحی هنری " استفاده کنیم .

حالا بازی HALO 4 رو با این بازی مقایسه کن . اصلا محیط HALO4 برای مخفی کاری نیست . کاملا هنری وبرای زیابتر شدن و بالاتر رفتن گرافیک بازی طراحی شده . پس بهتره به جای کلمه " طراحی هنری " از کلمه " گرافیک " استفاده کنیم .
کل پستتو قبول دارم ولی اینجا که نقل و قول کردم رو زدی جاده خاکی:d
به هیچ عنوان نمیشه گفت بازی ای طراحی هنری نداره!!!حالا بد باشه یا ضعیف یا افتضاح میشه ولی این که طراحی هنری نداره ممکن نیست حالا تو نقد یه بازی چون طراحی هنری خیلی جالبی نداره و معلومه تمرکز سازنده روش نبوده میشه کلا اشاره ای به این مقوله نکرد
استفاده از کلمه گرافیک بجای طراحی هنری هم غیر ممکن هست چون تقریبا دو بحث جدا هستن و به نوعی تکمیل کننده هم هستن
 
کل پستتو قبول دارم ولی اینجا که نقل و قول کردم رو زدی جاده خاکی:d
به هیچ عنوان نمیشه گفت بازی ای طراحی هنری نداره!!!حالا بد باشه یا ضعیف یا افتضاح میشه ولی این که طراحی هنری نداره ممکن نیست حالا تو نقد یه بازی چون طراحی هنری خیلی جالبی نداره و معلومه تمرکز سازنده روش نبوده میشه کلا اشاره ای به این مقوله نکرد
استفاده از کلمه گرافیک بجای طراحی هنری هم غیر ممکن هست چون تقریبا دو بحث جدا هستن و به نوعی تکمیل کننده هم هستن

درسته . HALO 4 که مثال بود . اما میشه بگی بازی HITMAN کدوم مرحلهاش طراحی هنری داره ؟ اکثرا که تو محیط های خط وبسته هست .

اصلا برام تعریف کن طراحی هنری از دید تو یعنی چی ؟ :d
 
اول اینکه میگی هیلو 4 مثال بود رو متوجه نمیشم من اصلا اشاره ای به هیلو نکردم :d
خب این که میگی از نظر تو، معنی نداره این یک اصل هست تعریفش هم چیزی نیست که بشه مثلا گفت تو یه خط این و این و این هست مثلا میشه گفت طراحی و مدل سازی محیط ها و شخصیت ها یه بازی بر مبنا واقعیت یا هر اونچه که سازنده برای بازی مد نظر گرفته
در کل بازم میگم این که میگی کدوم مرحله طراحی هنری داره اصلا قابل جواب دادن نیست مثه این که بگی کدوم مرحله گیم پلی داره یا فلان بازی اصلا روایت داستانی نداره و ...
البته این که میگی طراحی هنری بازی ضعیف هست رو خودمم تا حدودی قبول دارم ولی نه با این شدتی که تو داری :d

حسين جان جساراتا طراحي هنري كه حتما نبايد ي منظره حماسي با view distance ده هزار كيليومتري باشه كه!
yahoo_4.gif

شما مكس پين يك رو بازي كن!تو تك تك اتاقاي خونه ي مكس طراحي هنري بيداد ميكنه!
پ.ن: بازي قديمي برات مثال زدم!كه رابطش ندي به فن بازي!
yahoo_4.gif
دهنت سرویس هنوز مکس 1 یادته؟!!:d
 
آخرین ویرایش:
درسته . HALO 4 که مثال بود . اما میشه بگی بازی HITMAN کدوم مرحلهاش طراحی هنری داره ؟ اکثرا که تو محیط های خط وبسته هست .

اصلا برام تعریف کن طراحی هنری از دید تو یعنی چی ؟ :d

حسين جان جساراتا طراحي هنري كه حتما نبايد ي منظره حماسي با view distance ده هزار كيليومتري باشه كه!:d
شما مكس پين يك رو بازي كن!تو تك تك اتاقاي خونه ي مكس طراحي هنري بيداد ميكنه!
پ.ن: بازي قديمي برات مثال زدم!كه ربطش ندي به فن بازي!:d
 
آخرین ویرایش:
خوشبختانه یا متاسفانه دید تدافعی و غلط شما به این بازی منجر شده نقد تحت الشاع نوستالوژِی بی دلیل قرار بگیره . خود من نسخه ی کنسولی بازی رو تست کردم ؛ مراحلی مثل محیط مرحله ی چینی ها که یک بار برای قتل 1 نفر و مرتبه ی بعدی برای قتل 3 نفر عازم می شیم با فوق العاده هستن . تکسچر ( یا همون بافت ) بی نظیره . حضور ذهن ندارم ، ولی یکی از مراحل بازی که برای قتل یکی از دوستان دکستر عازم کلوب می شیم با افکت های محصور کننده ی آب و هزاران مورد دیگه استدلال محکمی برای بی نظیر بودن گرافیک بازی هستن . متاسفانه باب شده یک نسخه از فرانچایز جدید رو با عناوین همون فرانچایز در نسل قبلی می سنجن و منجر به اطلاق نادرستی از سوی خواننده می شن . در مورد گیم پلی بیان کردم که مکانیک های مسخره کم نیست ولی ایا ارزش یک بازی با تعداد محدودی مکانیک مسخره زیر سئوال میره ؟
کلام آخر هم نمرات بازی بسیار متناقص بودن ؛ من باب مثال آی جی اِن 9 از 10 به این بازی داد و یا گیم اینفورمر 8.75 که نمرات بالایی محسوب می شن . متای بازی هم اون قدر ها ضعیف نیست ( متای 83 برای نسخه ی ps3 ) ؛ در کل دید غلط شما که آمیخته به نوستالوژی هست منجر شده به موسیقی های بی نظیر بازی هم توهین کنید ؛
موفق باشید .
 
اول اینکه میگی هیلو 4 مثال بود رو متوجه نمیشم من اصلا اشاره ای به هیلو نکردم :d
خب این که میگی از نظر تو، معنی نداره این یک اصل هست تعریفش هم چیزی نیست که بشه مثلا گفت تو یه خط این و این و این هست مثلا میشه گفت طراحی و مدل سازی محیط ها و شخصیت ها یه بازی بر مبنا واقعیت یا هر اونچه که سازنده برای بازی مد نظر گرفته
در کل بازم میگم این که میگی کدوم مرحله طراحی هنری داره اصلا قابل جواب دادن نیست مثه این که بگی کدوم مرحله گیم پلی داره یا فلان بازی اصلا روایت داستانی نداره و ...
البته این که میگی طراحی هنری بازی ضعیف هست رو خودمم تا حدودی قبول دارم ولی نه با این شدتی که تو داری :d
دهنت سرویس هنوز مکس 1 یادته؟!!:d

حسين جان جساراتا طراحي هنري كه حتما نبايد ي منظره حماسي با view distance ده هزار كيليومتري باشه كه!:d
شما مكس پين يك رو بازي كن!تو تك تك اتاقاي خونه ي مكس طراحي هنري بيداد ميكنه!
پ.ن: بازي قديمي برات مثال زدم!كه رابطش ندي به فن بازي!:d

ببینید .به نظرم طراحی هنری اصلا ربطی به اتاق ودر و دیوار نداره . مفهوم طراحی هنری بیشتر بر میگرده به طبعیت و واقع گرایانه بودن بازی درکنار ایجاد محیطهای تخیلی . این میشه طراحی هنری .
مرتضی که میگه اصلا طراحی هنری رو نمیشه تعریف کرد ! چرا میشه . شما مثلا فیلم ارباب حلقه ها رو نگاه کن . یا فیلم خارق العاده هابیت ! خوب کل محیط غیر واقعی هست . اما طراحی محیط داره . اونطراحی محیط یه هنری هست که تو تک تک زمینه های مختلف اون فیلم به نمایش در اومده .

اما درمورد حرف نیما :

فکر نکنم منظور و مفهوم طراحی هنری به در ودیوار برگرده . چون اساسا در ودیوار چیز خاصی نداره که بشه بهش گفت هنر !

=======================================================================================

بذارید بحث رواین طور پیش ببرم :

طراحی به معنای طرح و نقشه هست . طراحی میتونه به خودی خودش اثری کاملا مستقل باشه که خلاقیت هنرمند رونشون بده . ما کلا 2 نوع طراحی داریم : 1- Design و 2- Drawing . نوع اول طراحی کاملا بر مبنای اصول خاصی پیش میره و مرحله به مرحله هست . ( مثل بازیها ) . نوع دوم هم بیشتر برای نشون دادن احساسات طراح نسبت به چیزیه که داره طراحی میکنه . تو نوع اول بیشتر طرح ها شامل تصاوير انسان، حيوانات، گياهان و اشياست ، تا یه مرحله از یه بازی شکل بگیره . تو نوع دوم هم غالبا هدف ساخت محیط های زیبا ، از کوه ، صخره و ... هست . کلا بیشتر برای طبیعت هست و به نوعی طراحی هنریه .

تعریف دیگه Design اینه که چه طور و چگونه محتوا رو به شکلی بصری برای مخاطب به نمایش بذاریم . که میشه تعریف Design . پس Design با طراحی هنری زمین تا اسمون متفاوته و با تعارف فوق فکر نمیکنم تو بازی HITMAN چیزی به اسم طراحی هنری وجود داشته باشه ! در واقع اول مراحل بازی طراحی میشن ، بعد با توجه به نوع بازی ، داستانش و تفکرات کارگردان بازی ، طراحی هنری تو بازی پیاده میشه که میتونه شامل : طبیعت بازی ، میزان واقع گرایی بازی ، هنر چینش مراحل و زیبا شناختی مراحل ، و ... بشه .

واقعا HITMAN این چیزا روداره ؟!
همونطور که تو پستبالا هم گفتم ، HITMAN حتی طراحی هنری مراحل بازی رو هم نداره . چون بازی مراحلش فقط برای مخفی کاری ساخته شده نه زیبایی .

======================================================================================

تعریف اصلی هنر :

هنر درواقع انتقال عواطف و احساسات سازنده به مخاطب هم هست . اینکه سازنده کاری کنه تا مخاطب رو غرق در احساسات کنه و مخاطب خودش رو کاملا جای شخصیت اصلی بازی حس کنه هم بخشی از هنره . فقط بخشی ازهنر . مثلا گاهی اوقات افراداز درک چیزی عاجزن ! خوب هنرمند یا سازنده با یه تصویر خاص ، با یه صحنه دراماتیک و ... میتونه هنر خودش رونشون بده و بیننده رو غرق در عواطف و احساسات کنه .

چیزی که من یکی تو HITMAN ندیدم .

---------- نوشته در 04:00 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 03:44 PM ارسال شده بود ----------

خوشبختانه یا متاسفانه دید تدافعی و غلط شما به این بازی منجر شده نقد تحت الشاع نوستالوژِی بی دلیل قرار بگیره . خود من نسخه ی کنسولی بازی رو تست کردم ؛ مراحلی مثل محیط مرحله ی چینی ها که یک بار برای قتل 1 نفر و مرتبه ی بعدی برای قتل 3 نفر عازم می شیم با فوق العاده هستن . تکسچر ( یا همون بافت ) بی نظیره . حضور ذهن ندارم ، ولی یکی از مراحل بازی که برای قتل یکی از دوستان دکستر عازم کلوب می شیم با افکت های محصور کننده ی آب و هزاران مورد دیگه استدلال محکمی برای بی نظیر بودن گرافیک بازی هستن . متاسفانه باب شده یک نسخه از فرانچایز جدید رو با عناوین همون فرانچایز در نسل قبلی می سنجن و منجر به اطلاق نادرستی از سوی خواننده می شن . در مورد گیم پلی بیان کردم که مکانیک های مسخره کم نیست ولی ایا ارزش یک بازی با تعداد محدودی مکانیک مسخره زیر سئوال میره ؟
کلام آخر هم نمرات بازی بسیار متناقص بودن ؛ من باب مثال آی جی اِن 9 از 10 به این بازی داد و یا گیم اینفورمر 8.75 که نمرات بالایی محسوب می شن . متای بازی هم اون قدر ها ضعیف نیست ( متای 83 برای نسخه ی ps3 ) ؛ در کل دید غلط شما که آمیخته به نوستالوژی هست منجر شده به موسیقی های بی نظیر بازی هم توهین کنید ؛
موفق باشید .

نظرات شما کاملا قابل احترامه و صرفا نظر شخصی شماست .

درمورد گرافیک اغراق شده بازی ( به واسطه نورپردازی هیچ بحثی با شما ندارم ) . چیزی که مشخصه گرافیک نسل گذشته بازیه که خیلی تویده . حال کار نداریم سطحش چه قدره . البته این نظر بنده هست و نظر شما هم متفاوته . شما فقط کافیه به ضعیف ترین بازیهای 2 سال پیش نگاه کنی تا متوجه تفاوت کیفیت بری بازیها با HITMAN بشید .

خیلی دوست دارم بدونم کجای این که بین 1000 تا NPC یک شکل ، بدون هوش مصنوعی ، بدون حرکت ، با رفتارهایی یکسان ، گاردهایی یک شکل ، افکت های نور بسیار اغراق شده و غیر واقعی و ... برید ماموریت انجام بدید فوق العاده هست ؟! جالب تراینجاست که ملاک برتری گرافیک و عالیب بودنش برای شما جلوه آب و .. هست ! با تعاریف شما از گرافیک بازی و هزاران !!!!!!! جلوه دیگر اون ، بازی تو زمینه گرافیک باید بالاتر از عنوانی مثل CRYSIS باشه !

مگه غیر ازاینکه اصالت یکبازی ، داستانش و همه چیزیش ، اسم و رسمش به نسخه های قبلیش وابسته هست ! شما چه جوربازیبازبازی هستی که از بازی طرفداری میکنی ، اما پایبندی بازی جدید به قبلی برات مهم نیست ! داستان و روایتش برات مهم نیست . همینالان بازی DEAD SPEACE 3 اومده ! خوب تغییرات اندکی داشته و فقط دشمن انسانی وارد بازی شده . صدای همه طرفداران بازی بلند شده . اون وقت بازی باریشه ای مثل HITMAN مگه میشه با این همه تغییر منفی به نسبت نسخه های پیشین بیاد وکسی چیزی نگه !
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or