Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,260
نام
محمد
ای کاش سراغ استدیوی بهتری میرفتن سابقه همکاری با این استدیو هرچند قوی ولی خیلی خروجی مالی خوبی نداشته که بخاییم طولانی مدت روشون حساب باز کنیم
بشخصه cy games رو خعلی دوس میدارم :D

ینی ماکرو انقد حماقت میکنه این ابلح رو بفرسته قرار داد ترکمن چای امضا کنه:D(شوخی)
امیدوارم حالا که ماکرو بدون فشار و با دقت بیشتر میتونه خرید کنه فقط دست رو خوباش بذاره
Cygames که اصلا حرفش رو نزن...اینا با اون GBF اینقدر کیسه کیسه پول جمع کردن، که الان هم میتونن چندتا بازی AAA بسازن و هم اینکه بشدت بزرگ شدن:D
بعد هم فازشون با هم نمیخونه...عمرا مایکروسافت بره توی فاز وایفو فروشی :-":D
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
امیدوارم هرجور شده مخشون بزنن نگهشون دارن
راستش من بیشتر از اینکه بخوام حسرت سانست رو بخورم حسرت رایز رو می خورم
از همون اول هم زیاد به اونها اعتماد نداشم چون سابقه ی غش به طرف حریف رو داشتن:D
رایز پتانسیل خالص بود راحت میشد یه hns با المان های rpg از توش کشید بیرون

رایز فوق العاده بود

جالبه خیلی ها کرایتک رو دست کم میگیرند ولی کرایتک اولین استدیویی بود که فهمید سیستم قدیمی H&S رو باید بیخیال بشن و از کمبت سری سولز برای ساخت یک اثر بلاک باستر عامه پسند استفاده کنند.
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
تعداد بازی هایی که مایکرو برای سال دیگه می خواد عرضه کنه به طرز باور نکردنی خوبه. هم میشه انتظار کیفیت رو داشت،ori و wasteland 3 و هم داره رو کمیت خوب مانور میده. تو همه ژانرها هم تقریبا یک عنوان رو داره به جز ریسینگ(فعلا) و اکشن ادونچر اگر سایکوناتز رو حساب نکنیم:D

در مورد استدیو ژاپنی هم، فکر کنم بهترین استدیو سگا باشه. تمام خواسته هارو می تونه برطرف کنه و یک پابلیشر بشدت قوی هم هست تو ژاپن. حالا نمی دونم سهامی عام هست یا نه، اینو باید سهیل که یکی از مدیرهاش بیاد بگه، چند درصد شانس این هست که مایکرو بره دنبال سگا؟!:D
P+ هم خیلی بعید برن دنبالش، اینا این همه سال بازی ساختن یک ip هم برای خودشون ندارن:D
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
تعداد بازی هایی که مایکرو برای سال دیگه می خواد عرضه کنه به طرز باور نکردنی خوبه. هم میشه انتظار کیفیت رو داشت،ori و wasteland 3 و هم داره رو کمیت خوب مانور میده. تو همه ژانرها هم تقریبا یک عنوان رو داره به جز ریسینگ(فعلا) و اکشن ادونچر اگر سایکوناتز رو حساب نکنیم:D

در مورد استدیو ژاپنی هم، فکر کنم بهترین استدیو سگا باشه. تمام خواسته هارو می تونه برطرف کنه و یک پابلیشر بشدت قوی هم هست تو ژاپن. حالا نمی دونم سهامی عام هست یا نه، اینو باید سهیل که یکی از مدیرهاش بیاد بگه، چند درصد شانس این هست که مایکرو بره دنبال سگا؟!:D
P+ هم خیلی بعید برن دنبالش، اینا این همه سال بازی ساختن یک ip هم برای خودشون ندارن:D

احتمالش در حد سفر قریب الوقوع رئیس جمهور آمریکا به ایرانه. :D کلا خرید پابلیشر معمولا توی صنعت انجام نمیگیره. بعضا مواردی از مرجر (ترکیب) ناشر بوده ولی خرید بزرگ نه. جهت گیری ماکروسافتم این نیست. ماکرو مشخصا داره به دنبال استدیوهای با استعداد توی سبک های مختلف با قیمت مناسب هست. نه اینکه بیاد سگایی که 5-6 میلیارد دلار قیمت سهامشه و احتمالا خریدش خیلی از اینم بالاتر در بیاد را بخره. خود سگا 8 تا استدیو غربی و 5 تا تیم هم توی ژاپن داره که خیلی هاش از استدیوهای ماکرو بزرگ ترن :D (یک قلم CA حدود 600 نفره). مگر اینکه ماکرو بخاد بره جنگ بیاد همچین حرکتی بزنه.

در کل انتظارتون حتی بای پایین تر از امثال From/ PG باشه چه برسه به سگا.
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
ماکروسافت برای استودیو هاش نیاز به کارگردان های سطح کیفی بالا داره الان اینیشتو کاملا میشه بهش امید داشت کسی که کارگردان ریبوت تامب رایدر 2014 انجام داد که بازی با کیفیتی بود . فروش و متای تضمین شده بود و افراد دیگه قوی
استودیو های سونی همین ویژگی دارن کارگردان های سطح بالا تو ناتی داگ و سانتا مونیکا این ضعف بیش از همه تو گرز 4 و 5 کاملا نمود داره از هم گسیختگی تو طراحی مراحل داستان نسبتا سطح پایین که انگار فقط برای کش دادن ip نوشته میشه عدم وجود ست پیس های ماندگار اونم تو ی بازی خطی که از واجباته که یکی از نقاط قوت بازی های ناتی داگ یا همین 3 گانه گرز آپیک همین مورد ها بود مراحل ماندگار مثل کرم..
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
تعداد بازی هایی که مایکرو برای سال دیگه می خواد عرضه کنه به طرز باور نکردنی خوبه. هم میشه انتظار کیفیت رو داشت،ori و wasteland 3 و هم داره رو کمیت خوب مانور میده. تو همه ژانرها هم تقریبا یک عنوان رو داره به جز ریسینگ(فعلا) و اکشن ادونچر اگر سایکوناتز رو حساب نکنیم:D

در مورد استدیو ژاپنی هم، فکر کنم بهترین استدیو سگا باشه. تمام خواسته هارو می تونه برطرف کنه و یک پابلیشر بشدت قوی هم هست تو ژاپن. حالا نمی دونم سهامی عام هست یا نه، اینو باید سهیل که یکی از مدیرهاش بیاد بگه، چند درصد شانس این هست که مایکرو بره دنبال سگا؟!:D
P+ هم خیلی بعید برن دنبالش، اینا این همه سال بازی ساختن یک ip هم برای خودشون ندارن:D
کامیا نماینده ماکرو رو تو کوچشون میبینه با قمه میوفته دنبالش :D:D
خرید سگا که رویاییه :D
بنظرم اگه ارزش سهام namco bandai خیلی بالا نباش نسل قبل خیلی بازیهای جاپونی خفنی برا ۳۶۰ ارایه کرد و از طرفی هم وجه و ارزش خودشو داره و اگه ماکرو بخرتش کلی ip پدر مادر دار و پرفروش میاد سمتش که البته بازم مطمعنم واس جاپونیایی حمالی کهlost odeyssey و blue dragon رو چون رو اکس باکس اومد نرفتن سمتشو ساکاگوچیم بخاطر پلتفروم اکس باکس پس زدن دیگه هیچی نمیتونه اینارو به راه راست هدایت کنه و همون بهتر بره مارکتینگ اروپارو قوی کنه که مثل نسل هفت تو اروپا هم قدرتمند ظاهر بشه و البته بازار فروش بزرگتری هم بنسبت ژاپن هست
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,229
نام
امیر حسین
کامیا نماینده ماکرو رو تو کوچشون میبینه با قمه میوفته دنبالش :D:D
خرید سگا که رویاییه :D
بنظرم اگه ارزش سهام namco bandai خیلی بالا نباش نسل قبل خیلی بازیهای جاپونی خفنی برا ۳۶۰ ارایه کرد و از طرفی هم وجه و ارزش خودشو داره و اگه ماکرو بخرتش کلی ip پدر مادر دار و پرفروش میاد سمتش که البته بازم مطمعنم واس جاپونیایی حمالی کهlost odeyssey و blue dragon رو چون رو اکس باکس اومد نرفتن سمتشو ساکاگوچیم بخاطر پلتفروم اکس باکس پس زدن دیگه هیچی نمیتونه اینارو به راه راست هدایت کنه و همون بهتر بره مارکتینگ اروپارو قوی کنه که مثل نسل هفت تو اروپا هم قدرتمند ظاهر بشه و البته بازار فروش بزرگتری هم بنسبت ژاپن هست
باندای که بعید میدونم...و اینا هم احتمالا یکی از ناشرهای گولاخ ژاپنی باشن!
بازی های From Software رو که منتشر میکنند، هزارتا بازی مثل سری Tekken و Tales و ... از خودشون دارن
از اونطرفم امتیاز اکثر بازی های انیمه ای دستشونه! و با بازی های موبایلشون دارن تو پول غلط میزنند!
خریده بشن؟ عمرا!
فکر کنم اینا از سگا هم بزرگ تر باشن...
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
آقا رویا پردازی نکنید...
باندای و سگا رسما محاله :D
پلاتینوم خیلی عالیه ولی اونم خییلی بعیده
من خیلی امیدی به استودیوی ژاپنی ندارم.
درست حسابی در دسترس برای خرید به ذهنم نمیرسه.
 
  • Like
Reactions: g4mer

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
آقا هی میگن استدیو آسیایی آخرش SmileGate رو میخرن ...

***
اینکه فقط ۱۲۰۰ نفر کارمند داره و برای ی cross fire ۵۰۰ میلیون دلار تو چین سرمایه گذاری کرده!!!
اینا فک کنم ارزش سهامشون ازcpr بالاتر باش ک کمتر نیست :D
باندای که بعید میدونم...و اینا هم احتمالا یکی از ناشرهای گولاخ ژاپنی باشن!
بازی های From Software رو که منتشر میکنند، هزارتا بازی مثل سری Tekken و Tales و ... از خودشون دارن
از اونطرفم امتیاز اکثر بازی های انیمه ای دستشونه! و با بازی های موبایلشون دارن تو پول غلط میزنند!
خریده بشن؟ عمرا!
فکر کنم اینا از سگا هم بزرگ تر باشن...
بطور مثال عرض کردم:D
شک ندارم ماکرو اگر قرار باش برای برگردوندن نگاهای جاپونیا بخاد حرکت جدی بکنه میره سمت همچین کمپانیایی که اتفاقی این مابین بیوفته وگرنه شرایط مثل قبل میمونه:-"
هر وقت ماکروسافت بازی خوب انحصاری سفارش داد ی تکونای کوچیکی خورد که بس بازی های خفنی هم بودن
از Eternal Sonata و Ace Combat 6: Fires of Liberation و Tales of Vesperia که همه از بهترین نسخه ها بودن و رو کنسولی که ۲۰۰ هزار واحد فروخته بود تیلز یادمه لانچ ۱۲۰ هزار نسخه ای داشت :D البته چون اونموقع انحصاری بود و بعدن مابقی پلتفروم ها اومدن
یا infinity ondiscovery و last remaynt از اسکور که بواقعا هم بازی های عالی بودن و یادمه حتی صحبت این بود کاملا هزینه ساخت و تبلیغات infinty ondiscovery رو ماکرو متقبل شد و squar به دلیل شهرت و فروش خوب محصولاتش و همکاریش با tri/ace قبول کرد
کلا ماکرو تو برنامه ژاپن عجوبه ای بوده واس خودش
یادمه ی بازی به اسم love footbal نامکو انحصاری واس360 رلیز کرد که اول شخص بود :D
ی مدت هم که شایعه شده بود میخاد capcom رو بخره چون اکشن ساز خفنی هم هستن اما الان که انقدر عالی با همه ip هاش داره کامبک میزنه مبلغ خیلی بیشتری هم باید هزینه کنه ک از ماکرو تو ژاپن هیچی بعید نیست اما امیدوارم یا کاری نکنه و تمرکزشو بذار رو بازار اروپا یا یه کار اساسی بکنه
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
گرخیدن کارمند DICE از بازی کردن Sea of Thieves :D
Sea of Thieves made me feel things deeply, thanks Rare (some spoilers)

بازی موقع لانچ محتوای کاملی نداشت ولی Rare به خوبی بازی رو ساپورت کرده به نحوی که این بابا که خودش تو یه استودیو مولتی پلیر محور کار میکنه، اینقدر لذت برده از بازی. دیروز هم یه آمار اومد که SoT از نظر تعداد ساعات بازی، توی ۲۰ تا عنوان اول Live بوده تو سال ۲۰۱۹. اونم سبکی که خیلی عامه پسند نیست و البته به کمک گیم پس تو جذب مخاطب خیلی خوب عمل کرده. مایکروسافت هم اینقدر راضی بوده ازشون که اینقدر سریع عنوان بعدی استودیو رو معرفی کرد. همین اعتماد کردن به استودیوها هست که باعث میشه سال به سال بهتر بشن، کلا سیستم مدیریتی مایکروسافت با اون چیزی که ۵ سال پیش بود، زمین تا آسمون فرق کرده :D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
گرخیدن کارمند DICE از بازی کردن Sea of Thieves :D
Sea of Thieves made me feel things deeply, thanks Rare (some spoilers)

بازی موقع لانچ محتوای کاملی نداشت ولی Rare به خوبی بازی رو ساپورت کرده به نحوی که این بابا که خودش تو یه استودیو مولتی پلیر محور کار میکنه، اینقدر لذت برده از بازی. دیروز هم یه آمار اومد که SoT از نظر تعداد ساعات بازی، توی ۲۰ تا عنوان اول Live بوده تو سال ۲۰۱۹. اونم سبکی که خیلی عامه پسند نیست و البته به کمک گیم پس تو جذب مخاطب خیلی خوب عمل کرده. مایکروسافت هم اینقدر راضی بوده ازشون که اینقدر سریع عنوان بعدی استودیو رو معرفی کرد. همین اعتماد کردن به استودیوها هست که باعث میشه سال به سال بهتر بشن، کلا سیستم مدیریتی مایکروسافت با اون چیزی که ۵ سال پیش بود، زمین تا آسمون فرق کرده :D

این احیای SoT رو از خیلیا شنیدم و ظاهرا درست هم هست
ولی خب من هنوزم معتقدم این قضایا نباید باعث شه، سازنده ها، بازی های GaaS شون رو ناقص تحویل ملت بدن
مایکروسافت و طرفدارای بازی به Rare اعتمادشون حفظ و حتی بیشتر شد
این برای خیلی ها هنوز صادق نیست
امیدوارم بازی اخیرشون این روند رو کامل دچار تغییر کنه
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر