سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازیهاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده میکنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژههایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت میکنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.
برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:
به درخواست من که قرار نیست نمایشی داشته باشن
هم مت بوتی تایید کرده امسال نمایش که به احتمال خیلی زیاد گیم پلی هم نباشچون بازیAAA هست و قرار حسابی مانور بدن روش پس امسال نمایش داره و سال بعد گیمپلی
اما فقط میخام با تیم خفنی که دارن شاهکارشونو ببینمو لذت ببرم
دقت کرده باشین ماکرو به غیر خریدای زیادش که فعلا دوتا استدیو دیگه هم تو اسیا و لهستان شایعش اومده استدیویی مثل moon و کامپاشن و تیم های دیگه هم هستن که یا سطح پروژه بعدیشون رو بالاتر میبرن یا رشد بزرگی تو بازی بعدی و استدیوشون قراره اتفاق بیوفته
حتیundead labs هم که اعلام کردن استدیو سوم رو راه اندازی کردن
به شکل عجیبی ماکرو تو محتوا داره استدیو های داخلی و شریکای خارجیشو ساپورت و رشد میده ک نتیجش جز رشد و تعدد محتوا نیست
در حال حاضر نپریدن Moon Studios از دستمون و گسترش درست استودیوهای کوچیک فعلی مهم تر از خرید تو لهستان و ژاپنه
البته مایکی هر بیشتر استودیو بخره ما هم می گیم دمش گرم ولی خب باید یه نظارت سنگین کیفی هم داشته باشه.
در حال حاضر نپریدن Moon Studios از دستمون و گسترش درست استودیوهای کوچیک فعلی مهم تر از خرید تو لهستان و ژاپنه
البته مایکی هر بیشتر استودیو بخره ما هم می گیم دمش گرم ولی خب باید یه نظارت سنگین کیفی هم داشته باشه.
مون یه استدیو مستقل هست تو این چند ساله میتونست همکاریشو فرست پارتی کنه با ماکرو که مشخصا moon تا به اینجا قبول نکرده(بنظرم امسال فرست پارتی میشن )
اگر هم قرار به قطع همکاری یا عدم رضایتشون با همکاری ماکرو بود که انقدر ماکرو دستشونو باز نمیذاشت نسخهswitch بازی ori بیرون بیاد
بنظرم ماکرو برعکس سوابق رفتاریش به لحاظ مدیریت استدیوهاش که قلع و قم میکرد طفلیارو الان خیلی خوب و حرفه ای داره مدیریت میکنه و به بهترین شکل رضایت فرست پارتی و سکند پارتیاشو داره حفظ میکنه
ای کاش نابغه های رفته ازrare رو با برگردوندن اعضای استدیو playtonic کمک کنن استدیو به دوران طلاییش برگرده واقعا حیف اون همه ip شاخ
مون یه استدیو مستقل هست تو این چند ساله میتونست همکاریشو فرست پارتی کنه با ماکرو که مشخصا moon تا به اینجا قبول نکرده(بنظرم امسال فرست پارتی میشن )
اگر هم قرار به قطع همکاری یا عدم رضایتشون با همکاری ماکرو بود که انقدر ماکرو دستشونو باز نمیذاشت نسخهswitch بازی ori بیرون بیاد
بنظرم ماکرو برعکس سوابق رفتاریش به لحاظ مدیریت استدیوهاش که قلع و قم میکرد طفلیارو الان خیلی خوب و حرفه ای داره مدیریت میکنه و به بهترین شکل رضایت فرست پارتی و سکند پارتیاشو داره حفظ میکنه
ای کاش نابغه های رفته ازrare رو با برگردوندن اعضای استدیو playtonic کمک کنن استدیو به دوران طلاییش برگرده واقعا حیف اون همه ip شاخ
استدیو مستقل بزرگترین ایرادش همینه دیگه
استدیویی که sunset over drive رو به شاهکاری اوایل کار انحصاری با پابلیش ماکرو بیرون داد الان استدیو فرست پارتی سونی هست و ip هم انحصاری سونی شده!!!
کم نبودن استدیوهایی که با تغییر نسل یهو قش کردن سمت رقیب
البته ماکرو انقدری سر شماره دوم زمان و منابع مالی رو باز گذاشته ک ب خود موون هم بگی برای رقیب بازی بساز با بغض میگه نوموخام
initative هم انقدر بی حاشیه و بی سروصدا داره کارشو پیش میبره که حس میکنم بی ادعا دارن یکی از بزرگترین بازی های نسل ۹ رو میسازن
که با نفراتی که استخدام کردن فک نکنم جای نگرانی باش
امیدوارم ماکرو موون رو قانع کرده باش و e3 خبر خریدشو بدن
__________________________________
راستی مگه نگفتن امسال e3 کلا درش تختس و دیگه خبری از نمایشگاه نیست امسال؟؟؟
کاش ماکروسافت یک ریبوت رو گرز آف وار میزد و میدادش دست اینیشیتو
نسل بعد بیشترین انتظار باید از این استودیو داشت هر چند من به شخصه به 343 هم خوش بینم و Halo بعدی
کاش ماکروسافت یک ریبوت رو گرز آف وار میزد و میدادش دست اینیشیتو
نسل بعد بیشترین انتظار باید از این استودیو داشت هر چند من به شخصه به 343 هم خوش بینم و Halo بعدی
كواليشن استديو قوي هست بودجه خوبي بذارن براش گيرز بعدي خوب در مياد ضمن اينكه الان تجربه دو تا گيرز رو هم دارن .
اينيشيتيو كاملا براي ساختن يه اي پي اكشن ادونچر براي رقابت با سانتا و كريستال و ناتي هست...
كواليشن استديو قوي هست بودجه خوبي بذارن براش گيرز بعدي خوب در مياد ضمن اينكه الان تجربه دو تا گيرز رو هم دارن .
اينيشيتيو كاملا براي ساختن يه اي پي اكشن ادونچر براي رقابت با سانتا و كريستال و ناتي هست...
هیچ قدرتی من تو کوالیشن نمیبینم راستش. یه استودیو با خلاقیت زیر خط فقر. ولشون کنن برن بازی خودشونو توسعه بدن و اگه باز هم خراب کردن، یا کلا استودیو رو ببندن و بودجه شونو بدن دست استودیوهایی که لیاقتشو دارن، یا راد فرگوسن و اون تعداد از اعضای بی خاصیت استودیو رو بریزن بیرون و قشنگ تیم رو درست کنن.
مشکلات گیرز 5 دقیقا تو بخش هایی بود که ربطی به بودجه و پرداکشن عظیم نداره. این که طراحی هنره بده، خلاقیت افتضاحه، اندینگ داستان مزخرفه و با تصمیمات یوبیسافتی میخوان بازی شوتر کاوربیس رو بکنن اپن ورد و بندازنت تو یه مپ خشک و خالی بی در و پیکر به درد نخور، ربطی به بودجه نداره.
قطعا به اینیشیتیو هم نباید بدن البته. اون بیس استخدامی هاش اکشن ادونچره.
هیچ قدرتی من تو کوالیشن نمیبینم راستش. یه استودیو با خلاقیت زیر خط فقر. ولشون کنن برن بازی خودشونو توسعه بدن و اگه باز هم خراب کردن، یا کلا استودیو رو ببندن و بودجه شونو بدن دست استودیوهایی که لیاقتشو دارن، یا راد فرگوسن و اون تعداد از اعضای بی خاصیت استودیو رو بریزن بیرون و قشنگ تیم رو درست کنن.
مشکلات گیرز 5 دقیقا تو بخش هایی بود که ربطی به بودجه و پرداکشن عظیم نداره. این که طراحی هنره بده، خلاقیت افتضاحه، اندینگ داستان مزخرفه و با تصمیمات یوبیسافتی میخوان بازی شوتر کاوربیس رو بکنن اپن ورد و بندازنت تو یه مپ خشک و خالی بی در و پیکر به درد نخور، ربطی به بودجه نداره.
قطعا به اینیشیتیو هم نباید بدن البته. اون بیس استخدامی هاش اکشن ادونچره.
شک دارم Gears 5 رو بازی کرده باشی!!!
بازی تغییرات خیلی خوبی داشت تو این شماره
بنظرم اتفاقات خیلی خوبی براش افتاد ک فقط ای کاش رشد بیشتری پیدا میکردن
gears 5 فقط فدای اون حجمه بازی های بی کیفیتی مثل crackdown 3 شد وگرنه خیلی بازی خوبی بود
شک دارم Gears 5 رو بازی کرده باشی!!!
بازی تغییرات خیلی خوبی داشت تو این شماره
بنظرم اتفاقات خیلی خوبی براش افتاد ک فقط ای کاش رشد بیشتری پیدا میکردن
gears 5 فقط فدای اون حجمه بازی های بی کیفیتی مثل crackdown 3 شد وگرنه خیلی بازی خوبی بود
شک نداشته باش. محاله گیرزی بیاد و تو چند روز اول تمومش نکنم ولی حاصل کار یه ناامیدی بود برام متاسفانه.
بهترین اثر کوالیشن نسخه التایمیت گیرز1 بوده تا الان!
گیرز 4 و 5 برا من ناامیدی بودن براساس انتظاراتم از بازی.
تنها و تنها تغییر خوب بازی قابلیت های جالب جک بود که یه سری تنوع های جزیی میداد به نبرد ها.
گان پلی که کپی پیست فرمول کلیف بود.
انیمیشن ها دقیقا مثل قبل.
فیزیک فاجعه!
داستان فاجعه با اندینگ فاجعه تر.
طراحی محیط مبارزات هم نصفش معمولی و نصفش افتضاح.
گرافیک فنی(و نه هنری) بازی بسیار عالی! یکی از تاپ3 اکس باکس بود شاید تو این یه مورد.
بلافاصله بعد گیرز5 رفتم دوباره 3 گانه اصلی رو زدم و نمیتونستم این حجم از عقبگرد رو باور کنم. گیرز 1 14 سال پیش درس فیزیک میداد به بازی 2019...
راد فرگوسن به درد همون تهییه کننده اجرایی میخوره صرفا. امیدوارم بازی بعدی گیرز رو کسی بسازه که تواناییش رو داشته باشه.
گیرز 5 در کل تجربه عذاب اوری نبود برام ضرفا به خاطر علاقه ای که به همون سیستم مبارزات قدیمیش دارم ولی اتفاقا هرجا اومدن نواوری کنن خراب کردن.
جای این یه مقدار تغییرات مثبت تو CORE بازی ایجاد میکردن و 4 تا نویسنده خلاق میاوردن خیلی بهتر بود تا بیان بازی رو اپن ورد کنن!
سطح روایت داستان و شخصیت پردازی به قدری پایین بود که اخرش من حسرت میخوردم که چرا نمیتونم هم دل و هم جی دی رو بکشم و دیگه مجبور نباشم تو قسمت های بعدی تحملشون کنم هیپکدوم رو.
تهشم صرفا به خاطر مارکوس جی دی رو زنده نگه داشتم. ینی حساس ترین تصمیم(!) بازی هم به خاطر شخصیتی بود که شخصیت پردازیش تو نسل قبل و تو 3 گانه شاهکار شکل گرفته بود.
به هیلو و 343 خیلی امید دارم ولی گیرز در دستان راد فرگوسن و تیم بی استعدادش به یه بن بست اساسی خورده در قیاس با بازی های قدیمی همین سری. من انتظاراتم خیلیییی بیشتر بود.
شک نداشته باش. محاله گیرزی بیاد و تو چند روز اول تمومش نکنم ولی حاصل کار یه ناامیدی بود برام متاسفانه.
بهترین اثر کوالیشن نسخه التایمیت گیرز1 بوده تا الان!
گیرز 4 و 5 برا من ناامیدی بودن براساس انتظاراتم از بازی.
تنها و تنها تغییر خوب بازی قابلیت های جالب جک بود که یه سری تنوع های جزیی میداد به نبرد ها.
گان پلی که کپی پیست فرمول کلیف بود.
انیمیشن ها دقیقا مثل قبل.
فیزیک فاجعه!
داستان فاجعه با اندینگ فاجعه تر.
طراحی محیط مبارزات هم نصفش معمولی و نصفش افتضاح.
گرافیک فنی(و نه هنری) بازی بسیار عالی! یکی از تاپ3 اکس باکس بود شاید تو این یه مورد.
بلافاصله بعد گیرز5 رفتم دوباره 3 گانه اصلی رو زدم و نمیتونستم این حجم از عقبگرد رو باور کنم. گیرز 1 14 سال پیش درس فیزیک میداد به بازی 2019...
راد فرگوسن به درد همون تهییه کننده اجرایی میخوره صرفا. امیدوارم بازی بعدی گیرز رو کسی بسازه که تواناییش رو داشته باشه.
گیرز 5 در کل تجربه عذاب اوری نبود برام ضرفا به خاطر علاقه ای که به همون سیستم مبارزات قدیمیش دارم ولی اتفاقا هرجا اومدن نواوری کنن خراب کردن.
جای این یه مقدار تغییرات مثبت تو CORE بازی ایجاد میکردن و 4 تا نویسنده خلاق میاوردن خیلی بهتر بود تا بیان بازی رو اپن ورد کنن!
سطح روایت داستان و شخصیت پردازی به قدری پایین بود که اخرش من حسرت میخوردم که چرا نمیتونم هم دل و هم جی دی رو بکشم و دیگه مجبور نباشم تو قسمت های بعدی تحملشون کنم هیپکدوم رو.
تهشم صرفا به خاطر مارکوس جی دی رو زنده نگه داشتم. ینی حساس ترین تصمیم(!) بازی هم به خاطر شخصیتی بود که شخصیت پردازیش تو نسل قبل و تو 3 گانه شاهکار شکل گرفته بود.
به هیلو و 343 خیلی امید دارم ولی گیرز در دستان راد فرگوسن و تیم بی استعدادش به یه بن بست اساسی خورده در قیاس با بازی های قدیمی همین سری. من انتظاراتم خیلیییی بیشتر بود.
خوب بله در مقایسه با سه شماره اصلی بازی اصلا یونیک و فوق العاده ظاهر نشده و بنظرم تنها ضعفی که از بازی میشه گرفت همینکه مثل سه گانه اول فوق العاده نیست!!!!
این معنیش متفاوت از نمره ها و متای بازی هست
با تعاریف شما از بازی باید انتظار ی متای زرد رو داشتیم!!
اما اگه چک کنیم نمره های کامل و بالای ۹۰ بازی بیشتر از gears 4 هست
gears 4 به واسطه سه گانه ی جورایی ری برند شد و با احتیاط کامل فقط خواستن گرز جدید بسازن
تو Gears 5 خیلی المان ها اضافه شد و رشد کرد که درسته دقیقا اگر کسی سه گانه اول رو بازی کرده باش تو کتش نمیره چرا بازی از اون اورجینال بودن و تو همه وجه ها با انتقال به نسل بعد فوق العاده نیست داره تبدیل به بازی خیلی خوب و خوب میشه!!!
اما اصلا اینطور نیست که بخاییم بی رحمانه اونهمه اتفاقات خوبی که تو gears 5 افتاد رو نادیده بگیریم و بگیم یه بازی بی کیفیت و بی عمق