Xbox Game Studios

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,055
22,480
نام
ali






سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.



=================================================



استودیوهای داخلی

110406
343 Industries


استودیو 343i در سال 2007 و توسط مایکروسافت پایه گذاری شد تا امانت دار تمام محتویات تولید شده برای سری شناخته شده هیلو (Halo) باشه، از بازی‌های ویدیویی گرفته تا فیلم و سریال‌های تلویزیونی و کمیک‌ها و غیره. در ادامه یکسری اطلاعات در خصوص این استودیو رو مرور می‌کنیم :

افراد اثر گذار: بانی راس (مدیر کل)، فرانک اوکانر (کارگردان فرانچایز)

اندازه استودیو: 600+ نفر (1 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 15 جایگاه


بازی‌های قابل ذکر:

(Halo: Spartan Assault (XB1, Steam, Mobile | 2013 | Metascore 53/70/86
(Halo: The Master Chief Collection (XB1 | 2014 | Metascore 85
(Halo 4 (XB360 | 2012 | Metascore 87
(Halo 5: Guardians (XB1 | 2015 | Metascore 84
(Halo: Spartan Strike (Win10, Mobile | 2015 | Metascore 66
(Halo 5: Forge (Win10 | 2016 | No Metascore
(Halo Wars: Definitive Edition (XB1, Win10, Steam | 2017 | Metascore 81
(Halo Wars 2 (XB1, Win10 | 2017 | Metascore 79

پروژه‌های آینده و شایعات:

Halo Infinite
Halo: The Master Chief Collection PC version با همکاری استودیوهای Ruffian و Splash Damage

110407
The Coalition
این استودیو که در ابتدا در سال 2010 و با نام Zipline Studios تشکیل شده بود و در سال‌های بعد با تغییر نام‌های دیگری نیز روبرو شد (ابتدا Microsoft Studios Vancouver و سپس Black Tusk)، در سال 2014 و پس از بر عهده گرفتن سری گیرز آو وار (Gears of War) به The Coalition که نامی برگرفته از دنیای سری گیرز است تغییر نام داد تا انحصاراً به ساخت بازی و محتویات مرتبط با دنیای گیرز مشغول شود. در ادامه اطلاعات بیشتری را در خصوص این استودیو مرور می‌کنیم:

افراد اثر گذار: راد فرگوسن (رئیس استودیو)

اندازه استودیو: 350+ نفر (1 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 6 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Gears of War: Ultimate Edition (XB1, Win10 | 2015 | Metascore 82/73
(Gears of War 4 (XB1, Win10 | 2016 | Metascore 84/86
Gears Pop! (iOS, Android | 2019)
(Gears 5 (XB1, Win10 | 2019 | Metascore 84/81

پروژه‌های آینده و شایعات:
Gears Tactics با همکاری Splash Damage
Gears 6 (ساخت بازی از هم اکنون توسط د کوالیشن تایید شده است و قرار است بخش های نقش افرینی بازی همچون نقشه جهان باز، قابلیت ارتقا گجت ها و... گسترش یابد)



110408
Turn10
Turn 10 که در سال 2001 و ظاهرا بخاطر فقدان وجود یک سری ریسینگ شبیه ساز روی ایکس باکس ارجینال پایه گذاری شده بود، طی سالیان گذشته سری فورتزا موتور اسپورت (Forza Motorsport) را به یکی از ستون‌های اصلی ایکس باکس در دوران حاضر تبدیل کند. همچنین از سال 2012 به بعد سری فورتزا هورایزون (Forza Horizon) با همکاری این استودیو و استودیو Playground Games در دست ساخت قرار گرفت. در ادامه اطلاعات به مرور اطلاعات مهم این استودیو می‌پردازیم:

افراد اثر گذار: آلن هارتمن (رهبر استودیو)، دن گرین اوالت (کارگردان خلاق)

اندازه استودیو: +130 نفر (1 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 6 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Forza Motorsport 5 (XB1 | 2013 | Metascore 79
(Forza Motorsport 6 (XB1 | 2015 | Metascore 87
(Forza Motorsport 6: Apex (Win10 | 2016 | No Metascore
(Forza Motorsport 7 (XB1, Win10 | 2017 | Metascore 86/82


پروژه‌های آینده و شایعات:

Forza Motorsport 8


110409
Rare
این استودیو که در سال 1985 توسط برادران استمپر با نام Rareware پایه گذاری شد عمده تمرکز خود را روی ساخت و توسعه بازی‌ برای سیستم‌های نینتندو گذاشته بود، تا اینکه مایکروسافت این شرکت را در سال 2002 خریداری کرد و جهت گذاری آنها را به ساخت بازی‌های ایکس باکس تغییر داد و طی همین فرایند نام این استودیو را به Rare تغییر داد. برخی اطلاعات مرتبط با این استودیو:

افراد اثر گذار: کریگ دانکن (رئیس استودیو)، گِرِگ میلز (کارگردان خلاق)

اندازه استودیو: ~250 نفر (2 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 17 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Kinect Sports Rivals (XB1 | 2014 | Metascore 60
(Rare Replay (XB1 | 2015 | Metascore 84
(Sea of Thieves (XB1, Win10 | 2018 | Metascore 68

پروژه‌های آینده و شایعات:

بازی جدید Everwild که توسط یک تیم 40-50 نفری در حال توسعه است.
Rare بجز سی آو تیوز مشغول کار روی یک جدید معرفی نشده دیگر است.
Rare به یک کارخانه تولید IPهای جدید تبدیل شده است.
همکاری با Dlala Studios برای خلق بازی جدید از سری بتل تودز (Battletoads)


110410
MOJANG
این استودیو که در سال 2009 و توسط مارکس پرسون (بازیساز معروف) پایه گذاری شده است، حول ساخت و توسعه پدیده دنیای مدرن گیمینگ یعنی ماینکرفت (Minecraft) تشکیل شد. بعدها این استودیو در سال 2014 توسط مایکروسافت خریداری شد و هنوز هم به طور عمده بر توسعه و مدیریت IP ماینکرفت متمرکز است. برخی از اطلاعات مهم در مورد تیم ماینکرفت:

افراد اثر گذار: جنس برگنستن (طراح خلاق ارشد)، لیدیا وینترز (مدیر برند)

اندازه استودیو: 200-300 نفر (چندین تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 10 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Minecraft (360, PS3, Wii U, XB1, PS4, Switch, Win10, PC, Mobile | 2012-2017 | Metascore 88
(Cobalt (XB1, PC | Collab w/ Oxeye Studios | 2016 | Metascore 66
Minecraft Earth (iOS, Android | 2019)

پروژه‌های آینده و شایعات:

Minecraft Dungeons


110411
Playground Games
استودیو Playground Games که سال 2010 و توسط گروه بزرگی از بهترین توسعه دهندگان بازی‌های ریسینگ پایه گذاری شده است در چند سال گذشته چندین نسخه از اسپین آف فوق العاده موفق سری فورتزا موتور اسپورت، یعنی فورتزا هورایزون (Forza Horiozn) را عرضه کرده است. آنها به تازگی نسخه چهارم از این سری موفق را عرضه کرده‌اند و به طور همزمان مشغول کار روی پروژه‌های دیگری نیز هستند.

افراد اثر گذار: رالف فالتون (کارگردان خلاق)

اندازه استودیو: 250+ نفر (2 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 139 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Forza Horizon (360 | 2012 | Metascore 85
(Forza Horizon 2 (360, XB1 | 2014 | Metascore 86
(Forza Horizon 3 (XB1, Win10 | 2016 | Metascore 91/86
(Forza Horizon 4 (XB1, Win10 | 2018 | Metascore 92/88

پروژه‌های آینده و شایعات:

بازی اکشن نقش آفرینی جهان باز معرفی نشده (Fable IV)
تشکیل تیم سوم برای یک پروژه جدید (شایعه)


110412
Ninja Theory
این استودیو که در اصل در سال 2000 با اسم Just Add Monsters پایه گذاری شده بود در سال 2004 و زمانی که مشغول توسعه هوونلی سورد (Heavenly Sword) بود به نینجا تئوری تغییر نام داد. این استودیو که از افراد خبره در ساخت بازی‌های اکشن و داستان محور در صنعت بازی تشکیل شده است، یکی از پیشروان ساخت بازی‌های دارای اکشن سنگین و طراحی ست پیس‌ها در صنعت بازیسازی به شمار می‌آید.

افراد اثر گذار: نیاز به بروزرسانی

اندازه استودیو: 140~ نفر (چندین تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 11 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Kung Fu Chaos (OGXB | 2003 | Metascore 68
(Heavenly Sword (PS3 | 2007 | Metascore 79
(Enslaved: Odyssey to the West (360, PS3, PC | 2010 | Metascore 80
(DmC: Devil May Cry (360, PS3, PS4, XB1, PC | 2013 | Metascore 86
(DmC: Devil May Cry Definitive Edition (XB1, PS4 | 2015 | Metascore 86
(Hellblade: Senua's Sacrifice (XB1, PS4, PC | 2017 | Metascore 81

پروژه‌های آینده و شایعات:

Bleeding Edge برای عرضه در ابتدای 2020 برنامه ریزی شده است
چندین پروژه در دست ساخت معرفی نشده


110405
THE INITIATIVE
این استودیو سال 2018 و توسط دارل گالاگر پایه گذاری شد. THE INITIATIVE یک استودیو کاملا جدید است که در سانتامونیکای کالیفرنیا واقع شده و مشغول کار روی بازی‌های AAA کاملا جدید برای کنسول ایکس باکس است.

افراد اثر گذار: دارل گالاگر (رئیس استودیو)، دن استلی، کریستین کانتامسا، برین وسترگارد، دن نایبورگر و تام شپرد.

اندازه استودیو: 60~ نفر
استخدام‌های جدید: 5 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

با انتشار اطلاعات بیشتر بروزرسانی خواهد شد.

پروژه‌های آینده و شایعات:

با انتشار اطلاعات بیشتر بروزرسانی خواهد شد.


110413
Undead Labs
این استودیو که در سال 2009 توسط جف استرین پایه گذاری شده است، تا کنون به طور اختصاصی روی بازی‌های زامبی محور فعالیت کرده است. اولین بازی آنها، استیت آو دیکی (State of Decay) یک موفقیت بزرگ روی Xbox Live Arcade بود. UNDEAD LABS که در سال 2018 به جمع استودیوهای ایکس باکس اضافه شده قصد دارد تا بهترین بازی‌های مرتبط با ژانر زامبی و سبک بقا را برای پلتفرم ایکس باکس تولید کند.

افراد اثر گذار: جف استرین (رئیس استودیو)

اندازه استودیو: 85~ نفر (1 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 0 جایگاه
30 استخدام آخر از استودیو ArenaNet خالقان سری Guild Wars بوده است (خبر رسمی)

بازی‌های قابل ذکر:

(State of Decay (360, PC | 2013 | Metascore 78
(State of Decay 2 (XB1, Win10 | 2018 | Metascore 68

پروژه‌های آینده و شایعات:

State of Decay 3

110822
Compulsion Games
این استودیو در سال 2009 توسط گیلیوم پراوست و در فرانسه پایه گذاری شد. Compulsion Games از اعضای سابق والو (Valve) و یوبی سافت (Ubisoft) تشکیل شده است و بر ساخت بازی‌های داستان محور و با پیچ و تاب‌های داستانی عجیب تمرکز دارد.
افراد اثر گذار: گیلیوم پراوست (رئیس استودیو)

اندازه استودیو: 50~ نفر (1 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 8 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:
(Contrast (360, PS3, XB1, PS4, PC | 2013 | Metascore 59/62
(We Happy Few (XB1, PS4, PC | 2018 | Metascore 65/68/62

پروژه‌های آینده و شایعات:
پروژه جدید استودیو از اواسط 2019 در حال ساخت است.
بازی در حال ساخت سوم شخص اکشن ادونچر است (مشخصات آگهی شغلی)


110414
Obsidian Entertainment

استودیو آبسیدین که در سال 2003 و توسط برخی از اعضای سابق Black Isle پایه گذاری شده است یکی از بهترین استودیوهای سازنده بازی‌های نقش آفرینی غربی در صنعت بازی به شمار می‌آید. تاریخچه این استودیو پر است از بازی‌های تحسین شده‌ای همچون Pillars of Eternity، Fallout: New Vegas و South Park: The Stick of Truth. مایکروسافت این استودیو را در نوامبر 2018 خریداری کرد. این استودیو قول داده است تا به ساخت بازی‌های WRPG کاملا جدید یا دنباله IPهای قدیمی ادامه دهد و بدون شک پروژه‌های با کیفیتی را در بخش‌های مختلف ارائه خواهد داد.

افراد اثر گذار: فرگوس اورکهارت (مدیر عامل)، کریس جونز (مدیر ارشد فناوری)

اندازه استودیو: 200~ نفر (4 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 9 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Fallout: New Vegas (360, PS3, PC | 2010 | Metascore 84/82/84
(South Park: The Stick of Truth (360, PS3, XB1, PS4, Switch, PC | 2014 | Metascore 82/85/85/85
(Pillars of Eternity (PC | 2015 | Metascore 89
(The Outer Worlds (X1, PS4, PC | 2019 | Metascore 86/86/84

پروژه‌های آینده و شایعات:

Grounded برای PC و Xbox توسط یک تیم 13 نفری در دست توسعه است و در 2020 عرضه میگردد
براساس اعلام رسمی استدیو آبسیدین چندین پروژه مختلف بزرگ و کوچک در دست توسعه دارند

110415
inXile Entertainment

اینگزایل در سال 2002 و توسط برخی از اعضای سابق Interplay Productions پایه گذاری شده است. این استودیو خالق برخی از بهترین CRPGهای صنعت بازی همچون Wasteland 2 و Torment: Tides of Numenera است. این استودیو در اصل در نیوپورت بیچ کالیفرنیا واقع شده بود اما در نوامبر 2015 آنها استودیو دوم خود را در نیواورلئان راه اندازی کردند.

افراد اثر گذار: برایان فارگو (موسس، مشغول به کار در استودیو نیوپورت بیچ، کالیفرنیا)، مت فایندلی (رئیس سابق، رئیس استودیو نیواورلئان)، جورج زیتس

اندازه استودیو: 85+ نفر (2 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 9 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Wasteland 2 (XB1, PS4, Switch, PC | 2015 | Metascore 77/80/74/87
(Torment: Tides of Numenera (XB1, PS4, PC | 2017 | Metascore 79/76/81
(The Bards' Tale IV: Barrows Deep (PC | 2018 | Metascore 71

پروژه‌های آینده و شایعات:

Wasteland 3
(Bard’s Tale IV (console port


AEhrBMX.png
World's Edge
Age of Empires

مایکروسافت در سال 2019 استودیو مختص بازی‌های استراتژی ریل تایم (RTS) خود را با مدیریت شنون لفتیس پایه گذاری کرد. فعالیت‌های این استودیو جایگزین فعالیت‌های صورت گرفته توسط دیگر استودیوهای بیرونی که با همکاری MSGP مشغول به توسعه و انتشار بازی‌هایی از سری Age of Empire و Age of Mythology بودند نخواهد شد. این استدیو در حقیقت پوشش دهنده استدیو ثالث است و مسیر کلی فرانچایز با اهمیت Age of Empires را مشخص میکند. همچنین به گفته آدام ایزگرین (کارگردان خلاق استودیو MSGP و بازی‌های KI 2013 و SO و AoE IV) نام رسمی این استودیو به زودی نهایی و اعلام شده و AoE تنها تمرکز این استودیو نخواهد بود. این استدیو در X019 با نام Worl's Edge به همگان معرفی شد.

افراد اثر گذار: شنون لفتیس (رئیس استودیو)، ادام ایزگرین (کریتیو دایرکتور)

اندازه استودیو: 15 نفر
استخدام‌های جدید: 4 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

Age of Empires II: Definitive Edition (PC | 2019) با همکاری استدیو Forgotten Empires

پروژه‌های آینده، شایعات و اخبار حائز اهمیت:

Age of Empires III: Definitive Edition با همکاری استدیو Tantalus Media
Age of Empires 4 با همکاری Relic Entertainment


lzpc9XZ.png
Double Fine Productions
این استودیو آمریکایی در جولای 2000 توسط تیم شفر پایه گذاری و در سال 2019 توسط مایکروسافت خریداری شد. از جمله بازی‌های تحسین شده این استودیو می‌توان به سایکوناتس (Psychonauts) و بروتال لجند (Brütal Legend) اشاره کرد.

افراد اثر گذار: تیم شفر (رئیس استودیو)

اندازه استودیو: 80~ نفر (حداقل 2 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 2 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Psychonauts (Xbox, PS2, PC, PS4 | 2005 | Metascore 88/86/87
(Brütal Legend (XB360, PS3, PC | 2009 | Metascore 82/83/80
(RAD (Xbox One, PS4, PC, | 2019| Metascore 76/74/71
پروژه‌های آینده و شایعات:

Psychonauts 2



110823
Microsoft Studios Global Publishing
این استودیو وظیفه شناسایی و بکارگیری استودیوهای خارج از مایکروسافت را بر عهده دارد. در ادامه به برخی از پروژه‌های اجرا شده و برخی از پروژه های در حال انجام این استودیو اشاره خواهد شد:

افراد اثر گذار: آدام ایز گرین (کارگردان خلاق)، جو استیتن (کارگردان خلاق)، کن لاب (کارگردان خلاق)

اندازه استودیو: 100~ نفر
استخدام‌های جدید: نامشخص

بازی‌های قابل ذکر:

(Ryse: Son of Rome (XB1, PC | 2013 | Metascore 60/61
(Killer Instinct (XB1, PC | 2013-1016 | Metascore 86
(Sunset Overdrive (XB1, PC | 2014 | Metascore 81/83
(D4: Dark Dreams Don't Die (XB1, PC | 2014 | Metascore 76/67
(Ori and the Blind Forest (XB1, PC | 2015 | Metascore 88/88
(ReCore (XB1, PC | 2016 | Metascore 63/58
(Crackdown 3 (XB1, PC | 2019 | Metascore 60/54

پروژه‌های آینده، شایعات و اخبار حائز اهمیت:

Ori and the Will of the Wisps

- معرفی: جون 2017
- در حال ساخت با همکاری مون استودیو (Moon Studios) در سبک پلتفرمر مترویدوانیا و در سال فوریه 2020 عرضه خواهد شد
- سازنده بازی Ori and the Blind Forest


Microsoft Flight Simulator

- معرفی: جون 2019
- بازی توسط استدیو فرانسوی Asobo با همکاری مایکروسافت ریسرچ (Microsoft Research) و استفاده از Microsoft AI در سبک شبیه ساز پرواز در حال ساخت است و در سال 2020 عرضه خواهد شد

- Tell Me Why

- معرفی: X019
- این اثر درام تعاملی توسط استدیو Dontnod در حال توسعه است و به صورت اپیزودیک در تابستان 2020 برای پلتفرم های مایکروسافت به صورت انحصاری منتشر خواهد شد



=================================================


دیگر تیم‌ها و استودیوها

ID@Xbox، حمایت برای انتشار و هدایت برنامه‌ها برای بازیسازان مستقل
استودیو Microsoft Studios Global Publishing، که وظیفه عقد قرارداد و انتشار بازی‌ها با استودیوهای خارج از مایکروسافت را عهده دار است
Mixer، سرویس استریم
تیم بکوارد که وظیفه پیش‌برد و مدیریت بازی‌های بکوارد ایکس باکس وان و اسکارلت را بر عهده دارد.
Microsoft Foundry، برنامه مختص بازیسازان تازه کار
تیم واقعیت ترکیبی (Mixed Reality)، که وظیفه کار روی محتویات AR/VR برای ایکس باکس و ویندوز 10 را بر عهده دارد
Microsoft Casual Games، وظیفه کار روی بازیهای کژوال مایکروسافت همچون MS Solitaire، Wordament و MS Mahjong را بر عهده دارد
Xbox Growth Team
Xbox Game Pass
Project xCloud



استودیوها و تیم‌های خریداری شده (نسل هشتم)

Mojang – با خرید ماینکرفت در سال 2014 خریداری شد
Havok – در سال 2015 خریداری شد
Beam (بعدتر Mixer) – در سال 2016 خریداری شد
Simplygon - در سال 2017 خریداری شد
PlayFab – در سال 2018 خریداری شد
Playground Games – در سال 2018 خریداری شد
Undead Labs – در سال 2018 خریداری شد
Ninja Theory – در سال 2018 خریداری شد
Compulsion Games – در سال 2018 خریداری شد
Obsidian Entertainment – در سال 2018 خریداری شد
inXile Entertainment – در سال 2018 خریداری شد
Double Fine – در سال 2019 خریداری شد



استودیوها یا تیم‌هایی که جدا یا تعطیل شدند (نسل هشتم)

Twisted Pixel – سازنده بازی‌های The Maw و Splosion Man در سال 2015 جدا شد
Press Play – سازنده بازی‌های Max and the Curse of Brotherhood و Kalimba در سال 2016 بسته شد
Lionhead Studios – سازنده سری فیبل (Fable) در سال 2016 بسته شد
Team Dakota – سازنده Project Spark در سال 2016 منحل شد
Xbox Fitness Team – در سال 2016 منحل شد
Decisive Games – در سال 2016 و پیش از معرفی رسمی منحل شد


بازی‌های کنسل و رها شده

IP جدید Black Tusk –ساخت این بازی از دستور کار خارج شد تا به ساخت ادامه سری Gears of War پرداخته شود
Project Spark – سرورهای این بازی در سال 2015 بسته شد
Fable Legends – همزمان با بسته شدن Lionhead در سال 2016 ساخت بازی نیز از دستور کار خارج شد
Project Knoxville – همزمان با بسته شدن Press Play در سال 2016 ساخت بازی نیز از دستور کار خارج شد
Xbox Fitness – سرورهای بازی در جون 2017 بسته شدند​
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
3,678
4,923
نام
سهيل
تعداد بازی هایی که مایکرو برای سال دیگه می خواد عرضه کنه به طرز باور نکردنی خوبه. هم میشه انتظار کیفیت رو داشت،ori و wasteland 3 و هم داره رو کمیت خوب مانور میده. تو همه ژانرها هم تقریبا یک عنوان رو داره به جز ریسینگ(فعلا) و اکشن ادونچر اگر سایکوناتز رو حساب نکنیم:D

در مورد استدیو ژاپنی هم، فکر کنم بهترین استدیو سگا باشه. تمام خواسته هارو می تونه برطرف کنه و یک پابلیشر بشدت قوی هم هست تو ژاپن. حالا نمی دونم سهامی عام هست یا نه، اینو باید سهیل که یکی از مدیرهاش بیاد بگه، چند درصد شانس این هست که مایکرو بره دنبال سگا؟!:D
P+ هم خیلی بعید برن دنبالش، اینا این همه سال بازی ساختن یک ip هم برای خودشون ندارن:D
احتمالش در حد سفر قریب الوقوع رئیس جمهور آمریکا به ایرانه. :D کلا خرید پابلیشر معمولا توی صنعت انجام نمیگیره. بعضا مواردی از مرجر (ترکیب) ناشر بوده ولی خرید بزرگ نه. جهت گیری ماکروسافتم این نیست. ماکرو مشخصا داره به دنبال استدیوهای با استعداد توی سبک های مختلف با قیمت مناسب هست. نه اینکه بیاد سگایی که 5-6 میلیارد دلار قیمت سهامشه و احتمالا خریدش خیلی از اینم بالاتر در بیاد را بخره. خود سگا 8 تا استدیو غربی و 5 تا تیم هم توی ژاپن داره که خیلی هاش از استدیوهای ماکرو بزرگ ترن :D (یک قلم CA حدود 600 نفره). مگر اینکه ماکرو بخاد بره جنگ بیاد همچین حرکتی بزنه.

در کل انتظارتون حتی بای پایین تر از امثال From/ PG باشه چه برسه به سگا.
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,409
2,254
نام
محسن
ماکروسافت برای استودیو هاش نیاز به کارگردان های سطح کیفی بالا داره الان اینیشتو کاملا میشه بهش امید داشت کسی که کارگردان ریبوت تامب رایدر 2014 انجام داد که بازی با کیفیتی بود . فروش و متای تضمین شده بود و افراد دیگه قوی
استودیو های سونی همین ویژگی دارن کارگردان های سطح بالا تو ناتی داگ و سانتا مونیکا این ضعف بیش از همه تو گرز 4 و 5 کاملا نمود داره از هم گسیختگی تو طراحی مراحل داستان نسبتا سطح پایین که انگار فقط برای کش دادن ip نوشته میشه عدم وجود ست پیس های ماندگار اونم تو ی بازی خطی که از واجباته که یکی از نقاط قوت بازی های ناتی داگ یا همین 3 گانه گرز آپیک همین مورد ها بود مراحل ماندگار مثل کرم..
 
  • Like
Reactions: rezvideo and ROULY

g4mer

کاربر سایت
Nov 18, 2017
880
1,691
نام
سعید ربانی
تعداد بازی هایی که مایکرو برای سال دیگه می خواد عرضه کنه به طرز باور نکردنی خوبه. هم میشه انتظار کیفیت رو داشت،ori و wasteland 3 و هم داره رو کمیت خوب مانور میده. تو همه ژانرها هم تقریبا یک عنوان رو داره به جز ریسینگ(فعلا) و اکشن ادونچر اگر سایکوناتز رو حساب نکنیم:D

در مورد استدیو ژاپنی هم، فکر کنم بهترین استدیو سگا باشه. تمام خواسته هارو می تونه برطرف کنه و یک پابلیشر بشدت قوی هم هست تو ژاپن. حالا نمی دونم سهامی عام هست یا نه، اینو باید سهیل که یکی از مدیرهاش بیاد بگه، چند درصد شانس این هست که مایکرو بره دنبال سگا؟!:D
P+ هم خیلی بعید برن دنبالش، اینا این همه سال بازی ساختن یک ip هم برای خودشون ندارن:D
کامیا نماینده ماکرو رو تو کوچشون میبینه با قمه میوفته دنبالش :D:D
خرید سگا که رویاییه :D
بنظرم اگه ارزش سهام namco bandai خیلی بالا نباش نسل قبل خیلی بازیهای جاپونی خفنی برا ۳۶۰ ارایه کرد و از طرفی هم وجه و ارزش خودشو داره و اگه ماکرو بخرتش کلی ip پدر مادر دار و پرفروش میاد سمتش که البته بازم مطمعنم واس جاپونیایی حمالی کهlost odeyssey و blue dragon رو چون رو اکس باکس اومد نرفتن سمتشو ساکاگوچیم بخاطر پلتفروم اکس باکس پس زدن دیگه هیچی نمیتونه اینارو به راه راست هدایت کنه و همون بهتر بره مارکتینگ اروپارو قوی کنه که مثل نسل هفت تو اروپا هم قدرتمند ظاهر بشه و البته بازار فروش بزرگتری هم بنسبت ژاپن هست
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
14,609
20,947
نام
امیر حسین
کامیا نماینده ماکرو رو تو کوچشون میبینه با قمه میوفته دنبالش :D:D
خرید سگا که رویاییه :D
بنظرم اگه ارزش سهام namco bandai خیلی بالا نباش نسل قبل خیلی بازیهای جاپونی خفنی برا ۳۶۰ ارایه کرد و از طرفی هم وجه و ارزش خودشو داره و اگه ماکرو بخرتش کلی ip پدر مادر دار و پرفروش میاد سمتش که البته بازم مطمعنم واس جاپونیایی حمالی کهlost odeyssey و blue dragon رو چون رو اکس باکس اومد نرفتن سمتشو ساکاگوچیم بخاطر پلتفروم اکس باکس پس زدن دیگه هیچی نمیتونه اینارو به راه راست هدایت کنه و همون بهتر بره مارکتینگ اروپارو قوی کنه که مثل نسل هفت تو اروپا هم قدرتمند ظاهر بشه و البته بازار فروش بزرگتری هم بنسبت ژاپن هست
باندای که بعید میدونم...و اینا هم احتمالا یکی از ناشرهای گولاخ ژاپنی باشن!
بازی های From Software رو که منتشر میکنند، هزارتا بازی مثل سری Tekken و Tales و ... از خودشون دارن
از اونطرفم امتیاز اکثر بازی های انیمه ای دستشونه! و با بازی های موبایلشون دارن تو پول غلط میزنند!
خریده بشن؟ عمرا!
فکر کنم اینا از سگا هم بزرگ تر باشن...
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
406
1,373
نام
مبین
آقا رویا پردازی نکنید...
باندای و سگا رسما محاله :D
پلاتینوم خیلی عالیه ولی اونم خییلی بعیده
من خیلی امیدی به استودیوی ژاپنی ندارم.
درست حسابی در دسترس برای خرید به ذهنم نمیرسه.
 
  • Like
Reactions: g4mer

mortezaall

کاربر سایت
Jun 16, 2015
667
1,742
نام
مرتضی
آقا هی میگن استدیو آسیایی آخرش SmileGate رو میخرن ...

***
 

g4mer

کاربر سایت
Nov 18, 2017
880
1,691
نام
سعید ربانی
آقا هی میگن استدیو آسیایی آخرش SmileGate رو میخرن ...

***
اینکه فقط ۱۲۰۰ نفر کارمند داره و برای ی cross fire ۵۰۰ میلیون دلار تو چین سرمایه گذاری کرده!!!
اینا فک کنم ارزش سهامشون ازcpr بالاتر باش ک کمتر نیست :D
باندای که بعید میدونم...و اینا هم احتمالا یکی از ناشرهای گولاخ ژاپنی باشن!
بازی های From Software رو که منتشر میکنند، هزارتا بازی مثل سری Tekken و Tales و ... از خودشون دارن
از اونطرفم امتیاز اکثر بازی های انیمه ای دستشونه! و با بازی های موبایلشون دارن تو پول غلط میزنند!
خریده بشن؟ عمرا!
فکر کنم اینا از سگا هم بزرگ تر باشن...
بطور مثال عرض کردم:D
شک ندارم ماکرو اگر قرار باش برای برگردوندن نگاهای جاپونیا بخاد حرکت جدی بکنه میره سمت همچین کمپانیایی که اتفاقی این مابین بیوفته وگرنه شرایط مثل قبل میمونه:-"
هر وقت ماکروسافت بازی خوب انحصاری سفارش داد ی تکونای کوچیکی خورد که بس بازی های خفنی هم بودن
از Eternal Sonata و Ace Combat 6: Fires of Liberation و Tales of Vesperia که همه از بهترین نسخه ها بودن و رو کنسولی که ۲۰۰ هزار واحد فروخته بود تیلز یادمه لانچ ۱۲۰ هزار نسخه ای داشت :D البته چون اونموقع انحصاری بود و بعدن مابقی پلتفروم ها اومدن
یا infinity ondiscovery و last remaynt از اسکور که بواقعا هم بازی های عالی بودن و یادمه حتی صحبت این بود کاملا هزینه ساخت و تبلیغات infinty ondiscovery رو ماکرو متقبل شد و squar به دلیل شهرت و فروش خوب محصولاتش و همکاریش با tri/ace قبول کرد
کلا ماکرو تو برنامه ژاپن عجوبه ای بوده واس خودش
یادمه ی بازی به اسم love footbal نامکو انحصاری واس360 رلیز کرد که اول شخص بود :D
ی مدت هم که شایعه شده بود میخاد capcom رو بخره چون اکشن ساز خفنی هم هستن اما الان که انقدر عالی با همه ip هاش داره کامبک میزنه مبلغ خیلی بیشتری هم باید هزینه کنه ک از ماکرو تو ژاپن هیچی بعید نیست اما امیدوارم یا کاری نکنه و تمرکزشو بذار رو بازار اروپا یا یه کار اساسی بکنه
 

Frobary

Return of the King
ناظم انجمن
Jun 6, 2007
27,636
48,447
نام
محمد
گرخیدن کارمند DICE از بازی کردن Sea of Thieves :D
Sea of Thieves made me feel things deeply, thanks Rare (some spoilers)

بازی موقع لانچ محتوای کاملی نداشت ولی Rare به خوبی بازی رو ساپورت کرده به نحوی که این بابا که خودش تو یه استودیو مولتی پلیر محور کار میکنه، اینقدر لذت برده از بازی. دیروز هم یه آمار اومد که SoT از نظر تعداد ساعات بازی، توی ۲۰ تا عنوان اول Live بوده تو سال ۲۰۱۹. اونم سبکی که خیلی عامه پسند نیست و البته به کمک گیم پس تو جذب مخاطب خیلی خوب عمل کرده. مایکروسافت هم اینقدر راضی بوده ازشون که اینقدر سریع عنوان بعدی استودیو رو معرفی کرد. همین اعتماد کردن به استودیوها هست که باعث میشه سال به سال بهتر بشن، کلا سیستم مدیریتی مایکروسافت با اون چیزی که ۵ سال پیش بود، زمین تا آسمون فرق کرده :D
 

Z-fan

wielder of Triforce of Wisdom
کاربر سایت
Jul 10, 2013
4,089
11,463
نام
سید محمد حسین
گرخیدن کارمند DICE از بازی کردن Sea of Thieves :D
Sea of Thieves made me feel things deeply, thanks Rare (some spoilers)

بازی موقع لانچ محتوای کاملی نداشت ولی Rare به خوبی بازی رو ساپورت کرده به نحوی که این بابا که خودش تو یه استودیو مولتی پلیر محور کار میکنه، اینقدر لذت برده از بازی. دیروز هم یه آمار اومد که SoT از نظر تعداد ساعات بازی، توی ۲۰ تا عنوان اول Live بوده تو سال ۲۰۱۹. اونم سبکی که خیلی عامه پسند نیست و البته به کمک گیم پس تو جذب مخاطب خیلی خوب عمل کرده. مایکروسافت هم اینقدر راضی بوده ازشون که اینقدر سریع عنوان بعدی استودیو رو معرفی کرد. همین اعتماد کردن به استودیوها هست که باعث میشه سال به سال بهتر بشن، کلا سیستم مدیریتی مایکروسافت با اون چیزی که ۵ سال پیش بود، زمین تا آسمون فرق کرده :D
این احیای SoT رو از خیلیا شنیدم و ظاهرا درست هم هست
ولی خب من هنوزم معتقدم این قضایا نباید باعث شه، سازنده ها، بازی های GaaS شون رو ناقص تحویل ملت بدن
مایکروسافت و طرفدارای بازی به Rare اعتمادشون حفظ و حتی بیشتر شد
این برای خیلی ها هنوز صادق نیست
امیدوارم بازی اخیرشون این روند رو کامل دچار تغییر کنه
 
آخرین ویرایش:

Code:888

کاربر سایت
Jul 3, 2013
449
934
از مصاحبه اخیر اسپنسر:
“We’ve moved from acquisition mode to execution mode,” Spencer continued. “[We are] sitting here with 15 plus studios working on games. But it’s not about a logo parade, or ‘look at who we acquired this week’, but really about what games [the studios] are going to go build.

“I do think that a strong, growing first-party is definitely part of our strategy,” he concluded. “I’d love to see us continue to get new storytellers with new points of view into our first-party portfolio.”

“Because you have enough studios and enough rolling business, it’s not make or break for every experiment that a studio takes. We should be able to take some risks.”

جالبه که در مورد خرید های احتمالی آینده از کلمه Storytellers استفاده میکنه جدیدا که نشون میده به دنبال چه نوع استودیو هایی هستند
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟