خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

lomis

کاربر سایت
Aug 6, 2017
166
Tim Sweeney:
The Unreal Engine 5 demo on PlayStation 5 was the culmination of years of discussions between Sony and Epic on future graphics and storage architectures. The Nanite and Lumen tech powering it will be fully supported on both PS5 and Xbox Series X and will be awesome on both.


خب به‌نظر از الان دیگه میتونن در مورد پلتفرم های دیگه هم صحبت کنن :D
این Lumen تقریبا معادل همون ریترسینگ یعنی ترکیبی از ری تریسینگ و بازیتابهای غیر پویاست که باعث میشه فشار زیادی به gpu نیاد....توی این دمو هم استفاده شده....در اصل در اینده مانند hd و فول hd با وازه فول ریترسینگ هم اشنا خواهید شد
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
خوب قطعا وقتی دارم در مورد پردازش گرافیکی (توی کنسول ها!) حرف می زنم کاری با RAMـه DDR4ـه PC ندارم، همون VRAMـی که شما میگی مد نظره:)
من نمی دونم وقتی اوج دانشتون بازی کردن با تنظیمات گرافیکیه و ذوق کردن با عدد های MSI Afterburner مگه مجبورید بیاید بحث کنید؟ کی گفت SSD قراره در حالت کلی فریم ریت رو بیشتر کنه؟ یه جمله از من بیار همچین حرفی زده باشم. مسائل رو هی قاطی می کنید با هم، فکر می کنید طرف مقابل داره چرت می گه! نه آقا جان، گفتن که سرعت I/O روی رزولوشن تکسچر تاثیر نداره، توضیح دادم که دقیقا همون تاثیر داره نه مقدار ترافلاپس. یه کارت گرافیک با رم پایین گیر بیار، کیفیت تکسچر رو از حد عادی ببر بالاتر. استاتر شدید بوجود میاد که در حد 100-200 میلی ثانیه فریز می شه صفحه. این به خاطر اینه که رم باید خالی بشه، از HDD اون تکسچر بیاد توی رم و تازه از رم اطلاعاتش بره توی قسمت های پردازشی. اکثر زمان این پروسه رو کپی کردن از HDD تشکیل می ده که سرعت میانگینش با احتساب Seek کردن و اینا طرفای 30-40 مگابایت بر ثانیست و حالا به حداکثر 100 مگ هم می رسه. وقتی SSD سرعتش 3 گیگابایت بر ثانیه باشه (یه SSD عادی بدون این کمپرشن ها و ... ها) یعنی چی؟ یعنی مدت زمان اون استاتر به طرز خیلی زیادی کم می شه و می تونه نامحسوس بشه حتی. مثالش رو می تونید توی Star Citizen ببینید که بدون SSD شدیدا استاتر داره به همین خاطر. کلا وقتی به سرعت محدود HDD اهمیت ندی شرایطی مثل SC پیش میاد و نسل بعد هم زیاد شاهد این قضیه هستیم که بدون SSD بازی به طرز افتضاحی لگ می زنه. Mark my words.

خوب حالا یعنی چی؟ رم رو کلا بیخیال بشیم؟ نه. هنوز رم سرعتش ده ها (شایدم صد ها) برابر بیشتره و منطقیه از اون استفاده بشه. اینکه سرعت بالای SSD نسبت به HDD استاندارد شده به چه دردی می خوره؟ دقیقا به این درد می خوره که 16 گیگ رم واسه تعداد تکسچر کمتر (یعنی تکسچر های اشیاء کمتری از یه صحنه بازی) ولی با رزولوشن بیشتر استفاده بشه. چون راحت تر می شه عوضش کرد، بدون اینکه استاتر شدید پیش بیاد. دقیقا همینی که توی این دمو می بینید، تکسچر ها همه به شدت کیفیت بالایی دارن و کاراکتر به سرعت از بین همشون پرواز می کنه. اگه قرار بود با HDD همچین کاری کنن قطعا رزولوشن تکسچر ها *خیلی* کمتر از این باید می شد. حالا تا سال دیگه که آنریل 5 قراره بیاد دمو رو منتشر می کنن خودتون اجرا کنید ببینید:))

پ.ن: تمام "رم" های متن بالا به VRAM اشاره دارن ;)

ببنید کلا ادمی که کارش با مسخره بازی و مسخره کردن دیگران پیش می بره یعنی نه از علم چیزی می فهمه نه اون رو یاد گرفته بحث کردن با این افراد هم بی فایده هست و توهین به شعور خود ادم محسوب می شه بحث علمی کردن اصول داره و روش داره شما هیچ زمانی نمی بینید دو تا ادم عالم و دکتر بشینن با تحقیر یا مسخره و توهین کردن بحث علمی بکنن چون علم بر اساس منطق هست باید با دلایل محکم منابع معتبر و مدارک مستند باشه اما جواب من به شما نیست به کسایی هس که فریب شرکت های بزرگ از جمله سونی نخورن.

هیچ حافظه ای حتی رم دستگاه نمی تونه جبران کمبود VRAM بکنه چرا چون تکسچرها برای پردازش 30 فریم برثانیه نیاز به سرعت خیلی بالایی دارن برای همینم حتی vRAM کارت های حرفه ای با اورکلاک کردنشون باعث افزایش فریم در بازی ها می شن یعنی حتی همین سرعت هم براشون گلوگاه محسوب می شه و باعث افزایش کلی فریم می شه حالا سرعت 500 گیگ بر ثانیه شاید با برنامه نویسی درست با رم اورکلاک شده سیستم تا حدی قابل جبران و صد البته باعث افت فریم هم می شه اونم تنها برای 1 سری از بارگذاری ها اما باید بدونیم که رم سیستم سرعت چندین برابر از SSD ها بیشتره یعنی حداقل 30 گیگ بر ثانیه هست با سرعت دسترسی خیلی بیشتریم هست ضمن اینکه SSD شاید سرعت خطیش 5 گیگ بر ثانیه بشه اما سرعت واقعی رم یا SSD در حقیقت ارزشش در رندوم هست جایی که SSD ها هیچ حرفی برای گفتن در مقابل رم یا VRAM ندارن و اختلاف بسیار فاحشی دارن چرا که sSD که به 40 مگ بر ثانیه می رسه در حالت NVM نهایت می شه 50 مگ بر ثانیه یا 60 مگ بر ثانیه برای همینم هست که SSD که سرعت خطی 550 مگ بر ثانیه داره با SSD که سرعت خطی 3.5 گیگ بر ثانیه داره نهایت در لود بازی ها 20 درصد فرقشون می شه چون سرعت رندوم مهمه که اختلاف زیادی نداره اما شرکت های بزرگ با فریب عوام تمرکز بر روی سرعت خطی تقریبا بی ارزش می کنن تا شما فکر کنید اختلافشون چقدر زیاده و حاضر بشید 2 برابر قیمت پول پاش بدید.
حالا نه تنها رم سرعت رندومش 20 تا 25 برابر بیشتر از بهترین SSD هست بلکه LANTENCY که داره 1000 برابر سریع ترم هست حالا این اعداد برای VRAM تازه 10 برابرم بهتر هستن حالا جایی که حتی RAM سیستم که قیمت 128 گیگش هم قیمت کل کنسول می شه چون حافظه به مراتب پر سرعت تری هست و قیمت خیلی بالاتری داره و تازه موقت هم هست بازم در اجرای REAL TIME تکسچرها باز می مونه چطوری SSD می خواد این کار رو به صورت rEAL TIME انجام بده؟
حرف منم که قبول ندارید با اینکه همش با استناد به منابع معتبر بوده نه حرف خودم اما بازم منبع می ذارم و حداقل حرف افراد حرفه ای یکم در این زمینه گوش کنید ساده نباشید راحت فریب نخورید.
Should I get an SSD for my gaming laptop? Do they improve FPS? - Quora
How do SSDs affect gaming performance?
It depends what you mean by 'performance.' If you're having framerate issues, a solid state drive isn't what you need. Your GPU is is the key component there, and upgrading to an SSD will not make a difference. The point of installing games on an SSD is the drastic reduction in load times, which occurs because the data transfer speed of SSDs (over 400 MB/s) is significantly higher than that of HDDs, which generally deliver under 170 MB/s.
دیگه از PCGAMER معتبر تر پیدا نکردم که به زبان ساده توضیح داده SSD به چه دردی می خوره.

داخل این بازی هم که لینک می ذارم می بینید که در بازی WOLFENSTIEN حتی زمانی که رم 6 گیگ کارت 2060 کم میاد حتی رم دستگاه نمی تونه هیچ کاری براش بکنه و نه تنها اینجا با کاهش شدید فریم دیگه رو به رو نمی شیم بلکه کلا بازی فریمش به 10 می رسه حالا SSD که در بهترین حالت 1/25 رم هم نمی شه تازه از لنتسی خیلی پایین ترش می گذریم که اینجا خیلیم مهمه عملا امکان نداره که در شرایط REAL TIME بتونه از اماده سازی تکسچرها اونم برای GPU بر بیاد هر چند که 16 گیگ رم کلی قطعا برای بازی سازها اکثرشون کافی خواهد بود و اگرم کم بیاد SSD به هیچ عنوان از پس این کمبود برنمیاد.
اینجا از 32 گیگ رم 3200 با SSD NVME M.2 سرعت بالا استفاده شده اما عملا جایی که بازی باید 60 فریم بده شده 10 فریم
Wolfenstein: Youngblood тест RTX | Action / FPS / TPS | Тест GPU

تنها کاری که بشه با این SSD ها انجام داد اینه که بشه تکنیک مرده MEGA TEXTURE بدنام زنده کرد تا با سریع DECOMPRESS کردنش دیگه شاهد فاجعه ی قبلی نباشیم هر چند استفاده از این تکنیک باز هم دیدیم که نه تنها تکسچرهای با کیفیت تر از بازی های دیگه تولید نکرد بلکه بدترم بود این کار فشار بیشتری هم به سیستم میاره و در نهایت گرافیک کلی بازی هم افت می کنه.
 
آخرین ویرایش:

Milkway Galaxy

کاربر سایت
Jan 12, 2013
248
این Lumen تقریبا معادل همون ریترسینگ یعنی ترکیبی از ری تریسینگ و بازیتابهای غیر پویاست که باعث میشه فشار زیادی به gpu نیاد....توی این دمو هم استفاده شده....در اصل در اینده مانند hd و فول hd با وازه فول ریترسینگ هم اشنا خواهید شد
یعنی از baked texture برای شبیه سازی نور استفاده کردن...؟ به نظر انجامش خیلی ساخت میاد.

به نظرم در مورد اینکه اینکه ssd پرفورمنس رو بالا میبره نتیجه گیری زوده، حتی تو رونمایی کنسول هم همچین ادعایی نکردن.

ولی به طور قطع روی لول دیزاین و environment بازی ها تاثیر شگرفی خواهد گذاشت
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
یعنی از baked texture برای شبیه سازی نور استفاده کردن...؟ به نظر انجامش خیلی ساخت میاد.

به نظرم در مورد اینکه اینکه ssd پرفورمنس رو بالا میبره نتیجه گیری زوده، حتی تو رونمایی کنسول هم همچین ادعایی نکردن.

ولی به طور قطع روی لول دیزاین و environment بازی ها تاثیر شگرفی خواهد گذاشت
نه دیگه بیکد نبود. اصلا مخصوصا یه جا لومن رو خاموش کرد نشون بده که بدون لومن همه جا تاریک میشه. لومن یجور تکنیک مشابه ری تریسینگه که ارتباط مستقیمی با رسترایزیشن داره. فکر میکنم یکی از دلایلی که سرنی خیلی اصرار داشت مه GPU با فرکانس خیلی بالایی کار بکنه همین قضیه بوده چون رسترایزیشن با فرکانس بالا خیلی بیشتر میشه
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
اینکه 10 ساله SSD هست پس تاثیری نداره به این خاطره که تا حالا هیچکس بازی و بر اساس استفاده از SSD طراحی نمی‌کرد
الان این کارو دارن انجام میدن و نتیجه اینجوری به دست اومده که بازی‌ روی SSD نسبت به HDD فریم بهتری میده
View attachment 142063


این چه عکسیه منبعش چیه گذاشت؟ فیلمش کجاست؟ چه بازیه ای اصلا؟ بگید منم تست کنم تازه افت فریم لحظه ای من کاری ندارم اصلا توی عکس مشخصم نیست بازه ی تایمینگ کپچر فریم چه میزانی هست.
من مدیرا رو می شناسم ممد نکنه این تویی؟ جدا اگر تویی که باید تاسف خورد که برات مدیرت کردن ممدی که من می شناختم اطلاعاتش اینقدر سطحی نبود این چه وضع منبع و پست گذاشتنه اخه؟ اصلا بیا خودم از این عکسا برات درست کنم:D
 

Milkway Galaxy

کاربر سایت
Jan 12, 2013
248
نه دیگه بیکد نبود. اصلا مخصوصا یه جا لومن رو خاموش کرد نشون بده که بدون لومن همه جا تاریک میشه. لومن یجور تکنیک مشابه ری تریسینگه که ارتباط مستقیمی با رسترایزیشن داره. فکر میکنم یکی از دلایلی که سرنی خیلی اصرار داشت مه GPU با فرکانس خیلی بالایی کار بکنه همین قضیه بوده چون رسترایزیشن با فرکانس بالا خیلی بیشتر میشه
من چیزی از رسترایزیشن نمیدونم، ممکنه توضیح بدید چیه و چی کار میکنه
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
مشکل بحثت اینه که داری از دریچه سنتی به این قضیه نگاه میکنی. حرفات درسته منتها اینو در نظر نمیگیری که این نوع طراحی قراره مسیر گذشته رو تغییر بده وقتی از مسیر جدیدی میری دیگه قوانین قدیم در موردت صادق نیست

ببین یه مشکل (باتل نک) خیلی بزرگی که تا الان باهاش درگیر بودیم استریم دیتا بوده. چه فایده ای داره که شما قویترین GPU ی تاریخ بشر رو داشته باشی ولی نتونی بهش اطلاعات رو به موقع استریم کنی؟ هیچی باتل نک میشه و نمیتونه اون پانسیل خودشو داشته باشه. الان این IO جدید وظیفش همینه که اون باتل نک ها رو رفع کنه.
یه مثال ساده به پمپ آب که یک لیتر درثانیه پمپاژ میکنه سریعتر مخزن 200 لیتری رو پر میکنه یا اونی که نیم لیتر در ثانیه قدرت داره؟
جواب اون نیم لیتریست :D چرا چون شلنگی که داره آب میرسونه به پمپ قویتره 25 صدم لیتر ظرفیت داره.

این IO اون شلنگست که الان بشدت آپگرید شده

حرف شما درسته اما برای شرایط REAL TIME نه گیم ها که لودینگ دارن لود بازی ها دقیقا برای همینه که کل اطلاعاته بشینه روی RAM دستگاه بعد CPU تصمیم بگیره باهاش چی کار کنه حالا شما هر چی این گلوگاه هات کمتر بشن لود بازی هات و بارگذاریش روی رم کاهش پیدا می کنن همین از زمان چوپوق میرزا تا الان تعریف کامپیوترها همین بودن اگر معماری X86 نبود اصلا کنسول ها 1 تعریف جدیدی از پردازش رو داشتن من می گفتم اره اینا فرق می کنن اما نه همه چیز همونه بله ممکنه واقعا طراحی رابط SSD اینا برای PS5 بهتر از سیستم فعلی NVME باشه سرعت لود بازی ها برای 5 کمتر از PC بشه اما کمکی به حال فریم ریتش نمی کنه. برای فریم بهترش یا سونی باید کلاک GPU افزایش بده یا کلاک VRAM یا دهن استدیوهاش صاف کنه تا بازی اپتیمایز تر با کد نویسی بهتری بسازن تا بعد بعد بگه دیدید گفتم کنسول ما بهتره:D دیدید sSD چقدر تاثیر داشت.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
من چیزی از رسترایزیشن نمیدونم، ممکنه توضیح بدید چیه و چی کار میکنه
ببین تصاویری که روی صفحه مانیتور یا تی وی میبینیم اصولا سه بعدی هستن ولی سه یعدی نمی بینیمشون چون روی صفحه ی مانیتور یا تلویزیون نقش میبندن که دو بعدی هستن برخلاف VR که سه بعدی میبینیم. این تبدیل این سه بعدیا به دو بعدی قابل نمایش رو میگن رسترایزیشن. در واقع یجور تبدیل وکتور به پیکسله. ( خیلی ساده توضیح دادم) حالا این بخش توسط GPU انجام میشه. یه روش دیگه ری تریسینگ هست که با ردیابی امواج انجام میشه.
معمولا ما ری تریسینگ رو تو نور پردازی میشناسیم ولی این فقط یه بخشیش هست. ری تریسینگ در صدا هم داریم برای هوش مصنوعی هم استفاده میشه و....
نکته ای که هست رسترایزیشن خیلی سریعتر از ری تریسینگ هست ولی دقت اون رو نداره. ری تریسینگ رابطه مستقیم با قدرت GPU داره ولی رسترایزیشن با فرکانس کاری.
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,219
نام
امید
این چه عکسیه منبعش چیه گذاشت؟ فیلمش کجاست؟ چه بازیه ای اصلا؟ بگید منم تست کنم تازه افت فریم لحظه ای من کاری ندارم اصلا توی عکس مشخصم نیست بازه ی تایمینگ کپچر فریم چه میزانی هست.
من مدیرا رو می شناسم ممد نکنه این تویی؟ جدا اگر تویی که باید تاسف خورد که برات مدیرت کردن ممدی که من می شناختم اطلاعاتش اینقدر سطحی نبود این چه وضع منبع و پست گذاشتنه اخه؟ اصلا بیا خودم از این عکسا برات درست کنم:D
نمیدونم این پستت شوخیه یا جدی ولی اون عکس از ویدئو تحلیلی Digital Foundry هست. از نکات برجستش هم مقایسه HDD 7200 RPM با NVME SSD در اجرای بازی Star Citizen هست که تفاوت حدود 15 تا 20 فریمی (در بعضی صحنه ها تا 30) رو درش شاهدیم همینطور زمان لودینگ که در HDD سه دقیقه و 24 ثانیه طول کشیده به همراه کلی Stutter بعد از لود شدنش! در طرف مقابل SSD بدون هیچگونه Stuttering و تنها 19 ثانیه! پیشنهاد میکنم با دقت ببینی و گوش کنی :D

 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
من نمیدونم این دوستان انگلیسی بلدن چرا فارسی رو متوجه نمیشن.
بازیهایی که لیست میفرمایین با دید SSD ساخته نشدن. تنها بازی که تا حدی SSD در فریمش تاثیر داره استار سیتیزنه. اونم تا حدی. اصل کار از زمانی شروع میشه که کنسولای نسل بعد لانچ شن و بر اساس سخت افزار اونا بازی ساخته بشه.
حالا هی بیاین بنچمارک SSD رو ویچر بزارین.?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
ببنید کلا ادمی که کارش با مسخره بازی و مسخره کردن دیگران پیش می بره یعنی نه از علم چیزی می فهمه نه اون رو یاد گرفته بحث کردن با این افراد هم بی فایده هست و توهین به شعور خود ادم محسوب می شه
*proceeds to write a wall of text*
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,430
نام
محمد
من نمیدونم این دوستان انگلیسی بلدن چرا فارسی رو متوجه نمیشن.
بازیهایی که لیست میفرمایین با دید SSD ساخته نشدن. تنها بازی که تا حدی SSD در فریمش تاثیر داره استار سیتیزنه. اونم تا حدی. اصل کار از زمانی شروع میشه که کنسولای نسل بعد لانچ شن و بر اساس سخت افزار اونا بازی ساخته بشه.
حالا هی بیاین بنچمارک SSD رو ویچر بزارین.?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️
جالب اینجاست، با قاطعیت هم معتقد هستن که تاثیر SSD روی لول دیزاین در حد پشمک هم نیست...ماشالا اعتماد به سقف:|
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر