خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

استار سیتیزن هنوز توی فاز اولیه تولید هست و خیلی کار داره و محیطش خیلی خیلی وسیع هست و تنها بازی هست که دیدم اینطوریه
یادمه batman arkham knight اولش که منتشر شده بود همینطور بود و روی هارد معمولی لگ و استاتر داشت و کرش میکرد،بعدش آپدیت دادن کامل درستش کردن
این استار سیتیزن تا بیاد میشه وسطای نسل 9 فک نکنم بتونن کاریش کنن بعدش هم بیشتر بازی های بزرگ که دارن میان این روزا هم همه شون دارن اپن ورلد میشن و بر اساس سخت افزار کنسولا ساخته می شن فک نمی کنم کار عاقلانه ای باشه یک نفر بخواد pc ببنده و اس اس دی نذاره روش
 
  • Like
Reactions: Sobhan_23
فعلاً که نه، ولی بعید نیست در آینده‌ای نه‌چندان دور به اونجا هم برسیم. :D
تا امروز کنسول‌ها SSD نداشتن و بازیسازها مجبور بودن بازی‌هاشون رو جوری طراحی کنن که مشکلی برای میلیون‌ها مشتری کنسولی پیش نیاد. ولی وقتی کنسول‌ها هم به سمت SSD میرن، بازیسازها می‌تونن خیلی راحت‌تر از ویژگی‌های اون استفاده کنن و به تدریج ممکنه این قضیه به یه استاندارد تبدیل بشه.
شاید الآن برامون عجیب به نظر برسه ولی چند تا بازی معروف که این مدلی تولید بشن و بقیه هم بیفتن دنبال این کار، دیگه یه روزی می‌بینیم ای دل غافل! نیاز به SSD هم یکی از ملزومات اجرای بازی هست! :D یعنی همون‌طور که ارتقای ویندوز یا رم بیشتر و خرید قطعات پیشرفته‌تر برای اجرای بازی‌ها نیاز هست و نمیشه رفت پیش فلان استودیو و چونه زد که تو رو خدا یه کاری کنین بازی ۲۰۲۰ روی سخت‌افزار ۲۰۱۰ ما اجرا بشه، ممکنه استفاده از SSD هم برای راه افتادن بازی اجباری بشه و دیگه از یه روزی به بعد بگن این هم بخشی از سخت‌افزار موردنیاز اجرای بازی‌هاست و اگه نداری، به سلامت! همون‌طور که اگه حداقل فلان مدل کارت گرافیک و پردازنده رو نداری به سلامت! :D
تو این مدت بر اساس صحبت هایی که شده فکر می کنم موتورهای بازیسازی فعلا دو مدل خروجی یا حالا یک خروجی دوگانه بدن برای هاردهای معمولی و ssd ها بدن تا بعدا ssd تبدیل به استاندارد بشه که این هم مستلزم زمان هستش.
باید جامعه گیمری pc رو مجبور کرد که ssd تهیه کنند برای بازی های جدید، که زمان بر یکم. فکر کنم بشه گفت نسل بعدتر ssd دیگه کاملا استاندارد شده باشه.
البته همین الان هم خروجی بازی های چون بر مبنای هارد معمولی هستش میشه روی ssd ریخت بازی رو و سرعت بالا اومدن و لود شدن تکسچر و ... بهتر میشه، همین طور اینستال کردن بازی روی ssd خیلی سریع تر هستش ولی خوب برعکسش دیگه صدق نمیکنه.
 
فعلاً که نه، ولی بعید نیست در آینده‌ای نه‌چندان دور به اونجا هم برسیم. :D
تا امروز کنسول‌ها SSD نداشتن و بازیسازها مجبور بودن بازی‌هاشون رو جوری طراحی کنن که مشکلی برای میلیون‌ها مشتری کنسولی پیش نیاد. ولی وقتی کنسول‌ها هم به سمت SSD میرن، بازیسازها می‌تونن خیلی راحت‌تر از ویژگی‌های اون استفاده کنن و به تدریج ممکنه این قضیه به یه استاندارد تبدیل بشه.
شاید الآن برامون عجیب به نظر برسه ولی چند تا بازی معروف که این مدلی تولید بشن و بقیه هم بیفتن دنبال این کار، دیگه یه روزی می‌بینیم ای دل غافل! نیاز به SSD هم یکی از ملزومات اجرای بازی هست! :D یعنی همون‌طور که ارتقای ویندوز یا رم بیشتر و خرید قطعات پیشرفته‌تر برای اجرای بازی‌ها نیاز هست و نمیشه رفت پیش فلان استودیو و چونه زد که تو رو خدا یه کاری کنین بازی ۲۰۲۰ روی سخت‌افزار ۲۰۱۰ ما اجرا بشه، ممکنه استفاده از SSD هم برای راه افتادن بازی اجباری بشه و دیگه از یه روزی به بعد بگن این هم بخشی از سخت‌افزار موردنیاز اجرای بازی‌هاست و اگه نداری، به سلامت! همون‌طور که اگه حداقل فلان مدل کارت گرافیک و پردازنده رو نداری به سلامت! :D


رسماً ژانر وحشت رو یه مرحله جلوتر برد! :)) یعنی فکر کن آدم با خیال راحت و ریلکس داره بازی می‌کنه و یه دفعه همچین اتفاقی بیفته، از PT هم ترسناک‌تره انصافاً! :D
طبیعتا مرور زمان هارد دیسک ها منقرض میشن و جاشون رو به اس اس دی میدن
همین الان هم اس اس دی تولیدش خیلی بیشتر شده و قیمتش ارزونتر از گذشته ولی خب نمیشه گفت که سیستم حداقل بازی حتما اس اس دی میخواد چون توی پی سی دست سازنده بازه
توی پی سی یه قابلیتی هست به نام cache کردن که میان مثلا ۴ گیگ از رم رو روی هارد دیسک کش میکنن و سرعتش میشه معادل یه اس اس دی ساتا
میتونن همچین تکنیک هایی هم پیاده کنن ولی خب از اون طرف رم بیشتری هم میطلبه
باید بازی های نسل بعد بیان و مشخص بشه
فکر میکنم تا زمانی هم که بازیای میان نسل داریم مثل ac:v ،بازیا زیاد نتونن از قابلبتای اس اس دی استفاده کنن
این استار سیتیزن تا بیاد میشه وسطای نسل 9 فک نکنم بتونن کاریش کنن بعدش هم بیشتر بازی های بزرگ که دارن میان این روزا هم همه شون دارن اپن ورلد میشن و بر اساس سخت افزار کنسولا ساخته می شن فک نمی کنم کار عاقلانه ای باشه یک نفر بخواد pc ببنده و اس اس دی نذاره روش
موافقم،این روزا همه اس اس دی میبندن و قیمتش هم مناسب شده ولی اس اس دی که روی ps5 هست سرعتش خیلی زیاد هست و قیمتش خیلی گرون و از طرفی اس اس دی xsx هم سرعت معمولی داره
پس احتمالا نهایت اس اس دی که نیاز باشه که بتونه بازی های نسل بعد رو اجرا کنه یچیزی تو مایه های اس اس دی xsx هست که همین الان پر سرعت تر از اونم تو بازار هست
البته فکر میکنم تا اون موقع ۳ ۴ سال فاصله داریم بخاطر وجود بازی های بین نسلی و فعلا با هارد معمولی هم میشه راحت بازی کرد
 
آخرین ویرایش:
من نمیدونم چرا یه سری با SSD مشکل دارن و تا حرفی زده میشه ربطش میدن به رزولوشن و گرافیک و ری تریسینگ !

چون خداتومن پول ssd دادن روی pc جز لودینگ سریعتر مراحل چیز دیگه ای ندیدن تا وقتی بازیهای نسل بعدی هم نیان بیرون همین حرفا که با ssd فقط چند ثانیه لودینگ سریعتر میشه ادامه داره حالا هرچی ما بگیم براساس اون ssd گیم ساخته نشده هرچی بازیسازا بیان بگن بازم بی فایدس
 
آخرین ویرایش:
فعلاً که نه، ولی بعید نیست در آینده‌ای نه‌چندان دور به اونجا هم برسیم. :D
تا امروز کنسول‌ها SSD نداشتن و بازیسازها مجبور بودن بازی‌هاشون رو جوری طراحی کنن که مشکلی برای میلیون‌ها مشتری کنسولی پیش نیاد. ولی وقتی کنسول‌ها هم به سمت SSD میرن، بازیسازها می‌تونن خیلی راحت‌تر از ویژگی‌های اون استفاده کنن و به تدریج ممکنه این قضیه به یه استاندارد تبدیل بشه.
شاید الآن برامون عجیب به نظر برسه ولی چند تا بازی معروف که این مدلی تولید بشن و بقیه هم بیفتن دنبال این کار، دیگه یه روزی می‌بینیم ای دل غافل! نیاز به SSD هم یکی از ملزومات اجرای بازی هست! :D یعنی همون‌طور که ارتقای ویندوز یا رم بیشتر و خرید قطعات پیشرفته‌تر برای اجرای بازی‌ها نیاز هست و نمیشه رفت پیش فلان استودیو و چونه زد که تو رو خدا یه کاری کنین بازی ۲۰۲۰ روی سخت‌افزار ۲۰۱۰ ما اجرا بشه، ممکنه استفاده از SSD هم برای راه افتادن بازی اجباری بشه و دیگه از یه روزی به بعد بگن این هم بخشی از سخت‌افزار موردنیاز اجرای بازی‌هاست و اگه نداری، به سلامت! همون‌طور که اگه حداقل فلان مدل کارت گرافیک و پردازنده رو نداری به سلامت! :D


رسماً ژانر وحشت رو یه مرحله جلوتر برد! :)) یعنی فکر کن آدم با خیال راحت و ریلکس داره بازی می‌کنه و یه دفعه همچین اتفاقی بیفته، از PT هم ترسناک‌تره انصافاً! :D

آریا سایت تایم گاد همین الان با یه خبر این حرف رو تایید کرد . :دی
اونم نه تازه SSD های معمول و ساتا ، SSD هایی با استاندارد PICE4 X4 . چون فقط این رابط هست که میتونه اون سرعت رو فراهم کنه و فعلا فقطم AMD از PCIE4 پشتیبانی میکنه . پس تا اینجا اینتل هیچ . فقط نگاه .
(PS5 و XBX هر دو از APU AMD استفاده میکنن که از PCIE4 پشتیبانی میکنه و رسیدن به چنین سرعتی رو براش مقدور ساخته)
تقریبا تا آخر امسال و میتونم بگم اوایل 2021 همون موقع که کنسولا میان PC ها هم به همچین SSD پر سرعتی میرسن .

آقا نیما در رابطه با DRAW Distance گفتن و اینک آبجکت ها بیشتر لود میشن و ... خب این مقوله تا الان بیشترین تاثیر رو روش حافظه رم گرافیک داشته ولی خود همین مسیله که الان SSD ها پرسرعت تر میشن باعث میشه که از رم گرافیک خیلی خیلی بهینه تر استفاده بشه و همینطور از کش اون .

در رابطه با CELL . مقایسه اون با Core i3 و ... کلا از پایه غلطه . CELL هنوز هم به لحاظ معماری CPU خاصی هست . ولی کار باهاش و بازی سازی باهاش سخته . اصلا مناسب بازی ساختن نیست بطور کلی ! چرا ؟
برا اینک بهینه سازی و استفاده از چندین نخ و هسته هنوز یچیز نرمال نیست برا بازی ساز ها که از این نسل این چنین خواهد شد . بخاطر همین هم هنوز عملکرد تک هسته ای تاثیر بسزایی روی فرآیند کلی بازی داره . حالا Cell کلا یک سی پی یو تک هسته ای هست با 6 یا 7 زیر هسته . (این یعنی سپردن هر پردازش جدا به یک قسمت خاص تو سی پی یو) در صورتی که اون زمان CPU 360 یک CPU 3 هسته ای بود . در نتیجه کار به PS3 پیچیدگی زیادی میطلبید .


در آخر بیایم قبول کنیم این SSD یک استاندارد جدید رو داره معرفی میکنه که سونی پیشرو اون هست . البته تا زمان عرضه PS5 به این استاندارد میرسیم تو PC .

و اما آینده PC Gaming هم به سمت مادربرد هایی با دو شکاف nvme m2 هست . چون استفاده از این رابط و حافظه های پر سرعت معمول میشه .
حافظه های SSD ساتا استفاده ای برای بک آپ و ذخیره سازی رو به عهده خواهند گرفت . هارد دیسک های مکانیکی فقط مخصوص آرشیو و دیتا سنتر ها و سرور ها خواهند شد .
در واقع سونی با این حرکت یک پله تکنولوژی ذخیره سازی رو مجبور به جلو رفتن کرد . چیزی که ما میدیدیم بخاطر قیمت SSD ها هنوز هم آنچنان جا نیفتادن !
خوبه اینم بدونیم که محدود کننده و گلوگاه اصلی و فعلی PC ها ، همین درایو های مکانیکی و هارد ها هستن .

همینطور الان ما یک APU با 8 هسته داریم ، این باعث میشه که بازی های آینده برای عملکرد های چند هسته ای خیلی بهتر بهینه بشن و بنظر من برای نسل آینده حداقل یک CPU هشت هسته ای AMD لازمه و سی پی یو 12 هسته ای اون گزینه بهتریه .
در رابطه با گرافیک به نظر من پرچمدار نسل بعدی RDNA3 یعنی جوابگوی کل نسل هست . مگر اینک دوباره ما شاهد کنسول های بین نسلی باشیم .
همینطور باید 32 گیگابایت رم رو برای سیستم های جدید با آینده نگری نسبی یک استاندارد دونست .


پس بیایم قبول کنیم این SSD یک انقلاب تو سرعت پردازش و عملکرد کلی سیستم ها ایجاد خواهد کرد .

تمام :دی
 
طبیعتا مرور زمان هارد دیسک ها منقرض میشن و جاشون رو به اس اس دی میدن
همین الان هم اس اس دی تولیدش خیلی بیشتر شده و قیمتش ارزونتر از گذشته ولی خب نمیشه گفت که سیستم حداقل بازی حتما اس اس دی میخواد چون توی پی سی دست سازنده بازه
توی پی سی یه قابلیتی هست به نام cache کردن که میان مثلا ۴ گیگ از رم رو روی هارد دیسک کش میکنن و سرعتش میشه معادل یه اس اس دی ساتا
میتونن همچین تکنیک هایی هم پیاده کنن ولی خب از اون طرف رم بیشتری هم میطلبه
باید بازی های نسل بعد بیان و مشخص بشه
فکر میکنم تا زمانی هم که بازیای میان نسل داریم مثل ac:v ،بازیا زیاد نتونن از قابلبتای اس اس دی استفاده کنن

موافقم،این روزا همه اس اس دی میبندن و قیمتش هم مناسب شده ولی اس اس دی که روی ps5 هست سرعتش خیلی زیاد هست و قیمتش خیلی گرون و از طرفی اس اس دی xsx هم سرعت معمولی داره
پس احتمالا نهایت اس اس دی که نیاز باشه که بتونه بازی های نسل بعد رو اجرا کنه یچیزی تو مایه های اس اس دی xsx هست که همین الان پر سرعت تر از اونم تو بازار هست
البته فکر میکنم تا اون موقع ۳ ۴ سال فاصله داریم بخاطر وجود بازی های بین نسلی و فعلا با هارد معمولی هم میشه راحت بازی کرد

موافقم با کلیت حرفت اما یک اصلاحی بکنم با اجازه :

سرعت رم خیلی خیلی خیلی بیشتر از هر نوع SSD ای هست . ولی همونطور که گفتی اینجا ما باید همیشه یه قسمتی از رم رو فدای سرعت بسیار پایین HDD میکردیم . الان میشه گفت این فاصله و گپ بین 30تا50 برابر کمتر شده .
به این معنی نیست که بازی ها 30تا50 برابر بهتر میشن ، بلکه استفاده از رم سیستم خیلی بهینه تر خواهد شد . این یعنی داشتن تکسچر های بیشتر تو زمان مشابه و حجم داده بیشتر روی رم در لحظه ، بنابراین به عنوان مثال همون Draw Distance بی نقصی خواهیم داشت .
(البته این فقط یک مثال اون هست) . بطور کلی فضا ریالستیک تر میشه و مثل GTA V که باز آقا نیما بهش اشاره کردن ، ما شاهد بلور کمتری هستیم و تکستچر ها و محیط خیلی بزرگتر و دید وسیع تری میتونیم داشته باشیم . این کاربردی ازش هست که من میدونم .


والا الان من SSD بستم از نوع NVME اما 256 گیگ و صرفا برای بازی های آنلاین مثل دوتا و ویندوز . اما زمان لود بازی برای من صفره . این کمترین مزیتیه که دارم . ولی قطعا با اوپتیمایز شدن بازی ها برای SSD این یک اجبار میشه .

داشتي خوب ميرفتي جلو و داستان قشنگي شده بود
كه اين تيكه خراب كرد كارو
ومن الله توفيق :D

من هیچ ادعایی ندارم ، ولی هم رشتم سخت افزار کامپیوتر هست و هم این مباحث و مقوله ها رو علاقه دارم و دنبال میکنم اخبارش رو .
دیگه حالا متوجه صحبت هام نمیشی مشکل من نیست .
و اما اون تیکه آخر هم برداشت و تحلیل خودم هست از چیزایی که دارم میبینم و ازشون اطلاع دارم .

موفق باشی .
 
موافقم با کلیت حرفت اما یک اصلاحی بکنم با اجازه :

سرعت رم خیلی خیلی خیلی بیشتر از هر نوع SSD ای هست . ولی همونطور که گفتی اینجا ما باید همیشه یه قسمتی از رم رو فدای سرعت بسیار پایین HDD میکردیم . الان میشه گفت این فاصله و گپ بین 30تا50 برابر کمتر شده .
به این معنی نیست که بازی ها 30تا50 برابر بهتر میشن ، بلکه استفاده از رم سیستم خیلی بهینه تر خواهد شد . این یعنی داشتن تکسچر های بیشتر تو زمان مشابه و حجم داده بیشتر روی رم در لحظه ، بنابراین به عنوان مثال همون Draw Distance بی نقصی خواهیم داشت .
(البته این فقط یک مثال اون هست) . بطور کلی فضا ریالستیک تر میشه و مثل GTA V که باز آقا نیما بهش اشاره کردن ، ما شاهد بلور کمتری هستیم و تکستچر ها و محیط خیلی بزرگتر و دید وسیع تری میتونیم داشته باشیم . این کاربردی ازش هست که من میدونم .


والا الان من SSD بستم از نوع NVME اما 256 گیگ و صرفا برای بازی های آنلاین مثل دوتا و ویندوز . اما زمان لود بازی برای من صفره . این کمترین مزیتیه که دارم . ولی قطعا با اوپتیمایز شدن بازی ها برای SSD این یک اجبار میشه .
موافقم،یعنی مثلا قبلا منابع مورد نیاز اگه cpu و gpu بودن الان ssd هم بهش اضافه میشه،ولی خب طبیعتا طول میکشه تا جا بیوفته و به نظر من حداقل ۳ ۴ سال،ممکنه حتی ssd ها هم دستخوش تغییراتی بشن که برای بهتر اجرا شدن بازی ها تغییر کنن
البته باید کنسولای نسل بعد بیان و سازنده ها شروع به ساخت بازی بکنن روشون تا نتیجه نهایی و خروجی مشخص بشه،باید دید تاثیر cpu و gpu در چه حده و تاثیر ssd تا چه حد.
 
پس بیایم قبول کنیم این SSD یک انقلاب تو سرعت پردازش و عملکرد کلی سیستم ها ایجاد خواهد کرد .
چیو قبول کنیم ؟ انقلاب ؟ سرعت پردازش؟
چیزی که برای کنسول گیمرها ارزوست, سالهاست که برای ما پی سی گیمر ها خاطره شده

http://uupload.ir/files/uvz9_untitled.jpg


استفاده SSD NVMe ها روی PC سالهاست متداول شده
بی خودی دلتونو صابون نزنید SSD هیچ تاثیری تو سرعت پردازش کیفیت بصیری نداره فقط زمان لودینگ کمتر میشه
مخصوصا کسایی که روی PC فتوشاپ کارن و.. احتیاج به اجرا سریع برنامه ها روی درایو C دارن
 
آخرین ویرایش:
موافقم،یعنی مثلا قبلا منابع مورد نیاز اگه cpu و gpu بودن الان ssd هم بهش اضافه میشه،ولی خب طبیعتا طول میکشه تا جا بیوفته و به نظر من حداقل ۳ ۴ سال،ممکنه حتی ssd ها هم دستخوش تغییراتی بشن که برای بهتر اجرا شدن بازی ها تغییر کنن
البته باید کنسولای نسل بعد بیان و سازنده ها شروع به ساخت بازی بکنن روشون تا نتیجه نهایی و خروجی مشخص بشه،باید دید تاثیر cpu و gpu در چه حده و تاثیر ssd تا چه حد.
ببین CPU و GPU سرعتشون بطور کلی خیلی زیاده . این وسط حتی سرعت رم هم از این دو کمتره . برای همین ما تو CPU نیاز به کش داریم . که داده های پر استفاده رو هی نخوایم از رم بخونیم و زمان رو از دست بدیم . چون مثلا خوندن داده از رم مثلا 5 دستورالعمل میشه ، ولی وقت روی کش باشه با 3 دستورالعمل انجام میشه . پس این یعنی تعداد دستور بیشتری که بتونیم تو یک بازه زمانی خاص مثلا یه ثانیه انجام بدیم .
برای همین هم رم ها مرتب دارن استاندارد بالاتری پیدا میکنن و سرعت بیشتری . (استاندارد های DDR که بزودی (2021-2022) شاهد رم های DDR5 روی PC ها خواهیم بود .

بعد از رم هارد ها بودن که سرعت کمشون دردسر ساز بود ، الان این مسیله تا حد زیادی بهبود پیدا میکنه . این روی تجربه کلی بصری بازی تاثیر گزاره .

اینک بخوایم بگیم خوب این SSD میتونه اون گپ حدود 2ترافلاپسی رو از پسش بر بیاد یا نه ؟! این یک مسیله دیگس . بنظرم بی تاثیر نیست اما چقدر تاثیر داره نمیدونم زمان اینو نشون میده .
چطوری بی تاثیر نیست ؟ ببین فک کن VGA میتونه مثلا در ثانیه یک میلیون داده رو پردازش کنه . حالا اگر تو نهایت بتونی 800 هزارتا داده در ثانیه بهش بدی VGA هم همون 800 هزارتارو پردازش میکنه در صورتی که پتانسیلش بیشتره .

اما یک خبری دیگه هم چندروز پیشا خونده بودم که GPU سونی PS5 علاوه بر معماری RDNA2 ، یه ریزه هایی هم از معماری نسل بعدتری RDNA3 رو داره . و شاید این باعث بشه یه تفاوتی ایجاد بشه یا حداقل این فاصله به چشم نیاد .
چون قدرت خام یک چیزه ولی معماری و توابع یک چیز دیگه . به عنوان مثال یک کارت RDNA در مقایسه با RDNA2 با مشخصات یکسان ، عملکرد پایینتری باید داشته باشه . البته این خبر بصورت شایعه است و باید صبر کرد و دید که چه اتفاقی خواهد افتاد .
 
باید جامعه گیمری pc رو مجبور کرد که ssd تهیه کنند
SSD دیگه یه تکنولوژی جدید و گرون نیست قیمت ها به شدت افت کرده 1 ترا یا 500 گیگ.
خودم 4 ساله دارم جزو ویندوز هیچی توش نیست چون گیم های الان فرقی نمیکنه روی SSD باشه یا نه. بجز Path of exile که بخاطر مشکلات عجیب غریب فنیش اگر رو SSD نباشه اصلان اجرا نمیشه :D.
 
چیو قبول کنیم ؟ انقلاب ؟ سرعت پردازش؟
چیزی که برای کنسول گیمرها ارزوست, سالهاست که برای ما پی سی گیمر ها خاطره شده

http://uupload.ir/files/uvz9_untitled.jpg


استفاده SSD NVMe ها روی PC سالهاست متداول شده
بی خودی دلتونو صابون نزنید SSD هیچ تاثیری تو سرعت پردازش کیفیت بصیری نداره فقط زمان لودینگ کمتر میشه
مخصوصا کسایی که روی PC فتوشاپ کارن و.. احتیاج به اجرا سریع برنامه ها روی درایو C دارن

از منک دیگه گذشته و آنچنان دیگه گیمر نیستم ولی با اینحال ترجیحم PC هست هر چند مشکلی هم با کنسول ندارم .
و اینک منم از NVME استفاده میکنم داداش . ولی این وسط حالا چرا فکر کردی میگم PC بده رو نمیدونم .
ضمنا فکر میکنم SSD من از مال تو سرعت بهتری هم داره ;) (شوخی میکنم :D)

IMG_20200515_231346.jpg

الان بیشترین عملکرد رو ازش اونایی میگیرن که حجم داده زیادی رو میخوان تو مثلا یک ثانیه پردازش کنن ، مثل ویرایش ویدیو های 4K و 8K و همینطور شاید بعضی برنامه های مهندسی . ولی تو نسل بعدی تاثیرشو تو بازی ها هم خواهیم دید .
مثالش رو بالاتر زدم .

این پایین هم نقل قولش رو میزارم .

بعد از رم هارد ها بودن که سرعت کمشون دردسر ساز بود ، الان این مسیله تا حد زیادی بهبود پیدا میکنه . این روی تجربه کلی بصری بازی تاثیر گزاره .

اینک بخوایم بگیم خوب این SSD میتونه اون گپ حدود 2ترافلاپسی رو از پسش بر بیاد یا نه ؟! این یک مسیله دیگس . بنظرم بی تاثیر نیست اما چقدر تاثیر داره نمیدونم زمان اینو نشون میده .
چطوری بی تاثیر نیست ؟ ببین فک کن VGA میتونه مثلا در ثانیه یک میلیون داده رو پردازش کنه . حالا اگر تو نهایت بتونی 800 هزارتا داده در ثانیه بهش بدی VGA هم همون 800 هزارتارو پردازش میکنه در صورتی که پتانسیلش بیشتره .





SSD دیگه یه تکنولوژی جدید و گرون نیست قیمت ها به شدت افت کرده:


خودم 4 ساله دارم جزو ویندوز هیچی توش نیست چون گیم های الان فرقی نمیکنه روی SSD باشه یا نه. بجز Path of exile که بخاطر مشکلات عجیب غریب فنیش اگر رو SSD نباشه اصلان اجرا نمیشه :D.


خیلی ارزونتر شده ولی هنوزم تو حجم های بالا گرونه . ببین الان یک SSD درجه یک 1ترابایت PC که سرعتی معادل 3500مگ خواندن و 3000مگ نوشتن ترتیبی داشته باشه ، حدود 2500 ــه . :D
پس نیازه که ارزونتر بشه و میشه . هم ارزونتر میشه هم سرعتشون بهتر میشه اما اون ارزونه سرعته اون گرونه رو نداره .
تفاوتش تو نوع چیپ هاست . قبلا توضیحش رو مختصر دادم تو این پست .
 
آخرین ویرایش:
چیو قبول کنیم ؟ انقلاب ؟ سرعت پردازش؟
چیزی که برای کنسول گیمرها ارزوست, سالهاست که برای ما پی سی گیمر ها خاطره شده



استفاده SSD NVMe ها روی PC سالهاست متداول شده
بی خودی دلتونو صابون نزنید SSD هیچ تاثیری تو سرعت پردازش کیفیت بصیری نداره فقط زمان لودینگ کمتر میشه
مخصوصا کسایی که روی PC فتوشاپ کارن و.. احتیاج به اجرا سریع برنامه ها روی درایو C دارن
خيلي دركش پيچيده نيست اگه كسي بخواد بفهمه

اگه كنسول ٥٠٠ دلاري قراره خروجي مشابه يا بالاتر ازيه پي سي ٢٠٠٠ دلاري رو داشته باشه واقعا چرا بايد غولهايي مثله اينتل و انويديا و همين amd دست به توليد كارتهاي قدرتمند بزنن؟
تو كنسول سوني تنها قطعه اي كه مختص به خود كمپانيه همين ssd هست و بس
و شديدا داره روش تبليغ ميكنه و اين تبليغات شده فكت :D

بله با ٥٠٠ دلار كنسول شما بهترين رو به شما ميده و بقيه هم دچار جنون هستن كه سيستمهاي قدرتمند ميگيرن:D
 
اگه کنسول محبوب من رفت سمت یه تکنولوژی، اون تکنولوژی میشه عالی، اگه هم نرفت که تکنولوژیه آشغالیه. رئیس Epic ختم کلام رو گفت که باید با لودینگ بازی خداحافظی کرد، SSD فقط در همین حد هست. حتما وقتی فردا کنسول های نسل بعد Ray tracing رو نشون دادن، همین دوستانی که صبح تا شب Nvidia رو برای RTX مسخره میکردن و میگفتن اساس Ray tracing یه ویژگی آشغال و به درد نخوره، میشن مدافع شدید Ray tracing.
 
خيلي دركش پيچيده نيست اگه كسي بخواد بفهمه

اگه كنسول ٥٠٠ دلاري قراره خروجي مشابه يا بالاتر ازيه پي سي ٢٠٠٠ دلاري رو داشته باشه واقعا چرا بايد غولهايي مثله اينتل و انويديا و همين amd دست به توليد كارتهاي قدرتمند بزنن؟
تو كنسول سوني تنها قطعه اي كه مختص به خود كمپانيه همين ssd هست و بس
و شديدا داره روش تبليغ ميكنه و اين تبليغات شده فكت :D

بله با ٥٠٠ دلار كنسول شما بهترين رو به شما ميده و بقيه هم دچار جنون هستن كه سيستمهاي قدرتمند ميگيرن:D
خواهشا بحث رو به مقایسه PC و کنسول نکشید .
بعدم هنوز قیمت PS5 مشخص نشده .
بعدم تفاوت ها خیلی زیاده و با اینک PC گرونتر در میاد خیلی وقتا ترجیح من PC ـه چون فقط که بازی ملاک نیست .


و اینم بگم بعضی وقتا تا اجبار نشه ، تا چیزی استاندارد نشه ، ازش استفاده نمیشه .
این نسل SSD یک استاندارد جدید برای بازی کردنه .
حالا اینک بگیم PC از قبل داشته و تو بازی فقط تاثیرش لود سریعتر بوده . ولی تو جاهای دیگه مثل رندرینگ و ادیت ویدیو 4K به بالا خیلی کاربرد داشته و داره .
اما تو بازی ازش بدرستی استفاده نشده . هنوز بازی ای با استاندارد SSD تولید نشده . پس صبر کنید و ببینید .


اینک میگم SSD تو کنسول های نسل بعدی استاندارد جدیدی رو تو PC رقم میزنه به این معنا نیست که PC ها الان SSD ندارن و یا ... .
ولی تا الان یه انتخاب آپشنال بوده ، بعد از این اجباری میشه . چرا ؟ چون خود PC رو بیشتر از کسایی که باهاش کار میکنن ، این Gamer ها هستن که دارن استاندارد هاش رو جلو میبرن و مشتری اول سخت افزار های جدید هستند .
گیمر ها چون جمعیت بزرگی رو دارن ، روی PC از هر مصرف کننده دیگری و تولید کننده های محتوا ، تاثیرگزاری بیشتری دارن .
و البته بازی ها هم چیزی که هست بر اساس کنسول ها ساخته میشن (چه خوب چه بد تقریبا اینطوریه) . پس یعنی اگه ما هنوز روی کنسول های بعدی HDD داشتیم . بازم استفاده از SSD همون فقط لود سریعتر بازی میبود .
ولی این تو لود سریعتر و بیشتر تکستچر ها هم تاثیرگزاره و خواهیم دید.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or