خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

معلومه اونی که سی‌پی‌یو قوی تر داره:D محاسبه فیزیک ربط مستقیم به CPU و gpu داره.
رم از یک جایی به بعد دیگه کارایی نداره، مثلا بیای رو یک سی‌پی‌یو معمولی ۶۴ گیگ رم ببندی! به چه درد اون سی‌پی‌یو می خوره این مقدار رم وقتی خودش توانایی محاسبه مثلا فیزیک رو نداره؟!
ولی در کل چیزی که گفتی مزیت رم بالا و سریع بود:D
Ssd باهر سرعتی که باشه اطلاعات رو اول به رم میده و اون به سی‌پی‌یو. CPU کاری نداره که سرعت ssd چقدره.
پ.ن: بحث vram جداست و ssd می تونه به عنوان vram استفاده بشه هم داریم ولی خیلی ارزشمند نیست این کار
بخدا فارسی نوشتم یه مدل پردازنده!!!
باز میان میگن اونی کهcpu قویتر داره!!
بخدا ساده هست دو تا سیستم با یه مدل پردازنده
 
گرافیک تکسچر هیچ ربطی به SSD یا رم نداره GPU نیاز به حافظه بسیار پر سرعت GDDR6 داره برای پردازش که سرعت SSD پشم اونم نیست(حالا باز مدیرا میاد می گن پستت پاک شد چرا از کلمه پشم استفاده کردی:D جدا پشم کلمه ی بدیه؟:D) حتی رم هم پشمش نیست چرا که سرعتش 0.1 ش می شه اما برای کنسولا سرعت رم کلا یکدست شده داستانش فرق می کنه که دست سازنده بازتر باشه.
شما برای همین هم بازی بارگذاری داره تا اطلاعات بیاد روی رم برای CPU یا روی VRAM برای GPU قرار بگیره تا پردازش دچار dELAY نشه حالا هر چقدرم سرعت SSD بهتره باشه لود بازی سریع تر می شه یا اگر بازی همه اطلاعات کپی نکنه زمان دسترسی به اطلاعات دچار لگ یا استاتر نمی شه یا حداقل میزانش کمتر می شه همین
باور کنید PC ها 10 سال SSD براشون اومده 1 نفر تا حالا ادعا نکرده SSD بخر فریم یا گرافیک بازی بهتر می شه من خودم 6 ساله SSD دارم تا الان 1 بازی ندیدم فریم بهم اضافه کنه بعد ناگهان معجزه شده که SSD که سرعتش 5 گیگ بر ثانیه هست میاد کمک حافظه ای که سرعتش 500 گیگ بر ثانیه هست؟
بابا اون زمانم من یادمه می گفتم cELL برای ناسا هم می شه استفاده کرد بعدا فهمیدن قدرتش در حد CORE I3 الان اینتل هست یعنی ناسا اینقدر بد بخته که بیاد همچین CPU استفاده کنه؟ بله IBM برای ابر رایانه ها CPU می سازه اما نه ماله PS3 نه اون 1 دونه ازش بالای 1000 هزار تا ازش کنار هم می ذارن.
خوب قطعا وقتی دارم در مورد پردازش گرافیکی (توی کنسول ها!) حرف می زنم کاری با RAMـه DDR4ـه PC ندارم، همون VRAMـی که شما میگی مد نظره:)
من نمی دونم وقتی اوج دانشتون بازی کردن با تنظیمات گرافیکیه و ذوق کردن با عدد های MSI Afterburner مگه مجبورید بیاید بحث کنید؟ کی گفت SSD قراره در حالت کلی فریم ریت رو بیشتر کنه؟ یه جمله از من بیار همچین حرفی زده باشم. مسائل رو هی قاطی می کنید با هم، فکر می کنید طرف مقابل داره چرت می گه! نه آقا جان، گفتن که سرعت I/O روی رزولوشن تکسچر تاثیر نداره، توضیح دادم که دقیقا همون تاثیر داره نه مقدار ترافلاپس. یه کارت گرافیک با رم پایین گیر بیار، کیفیت تکسچر رو از حد عادی ببر بالاتر. استاتر شدید بوجود میاد که در حد 100-200 میلی ثانیه فریز می شه صفحه. این به خاطر اینه که رم باید خالی بشه، از HDD اون تکسچر بیاد توی رم و تازه از رم اطلاعاتش بره توی قسمت های پردازشی. اکثر زمان این پروسه رو کپی کردن از HDD تشکیل می ده که سرعت میانگینش با احتساب Seek کردن و اینا طرفای 30-40 مگابایت بر ثانیست و حالا به حداکثر 100 مگ هم می رسه. وقتی SSD سرعتش 3 گیگابایت بر ثانیه باشه (یه SSD عادی بدون این کمپرشن ها و ... ها) یعنی چی؟ یعنی مدت زمان اون استاتر به طرز خیلی زیادی کم می شه و می تونه نامحسوس بشه حتی. مثالش رو می تونید توی Star Citizen ببینید که بدون SSD شدیدا استاتر داره به همین خاطر. کلا وقتی به سرعت محدود HDD اهمیت ندی شرایطی مثل SC پیش میاد و نسل بعد هم زیاد شاهد این قضیه هستیم که بدون SSD بازی به طرز افتضاحی لگ می زنه. Mark my words.

خوب حالا یعنی چی؟ رم رو کلا بیخیال بشیم؟ نه. هنوز رم سرعتش ده ها (شایدم صد ها) برابر بیشتره و منطقیه از اون استفاده بشه. اینکه سرعت بالای SSD نسبت به HDD استاندارد شده به چه دردی می خوره؟ دقیقا به این درد می خوره که 16 گیگ رم واسه تعداد تکسچر کمتر (یعنی تکسچر های اشیاء کمتری از یه صحنه بازی) ولی با رزولوشن بیشتر استفاده بشه. چون راحت تر می شه عوضش کرد، بدون اینکه استاتر شدید پیش بیاد. دقیقا همینی که توی این دمو می بینید، تکسچر ها همه به شدت کیفیت بالایی دارن و کاراکتر به سرعت از بین همشون پرواز می کنه. اگه قرار بود با HDD همچین کاری کنن قطعا رزولوشن تکسچر ها *خیلی* کمتر از این باید می شد. حالا تا سال دیگه که آنریل 5 قراره بیاد دمو رو منتشر می کنن خودتون اجرا کنید ببینید:))

پ.ن: تمام "رم" های متن بالا به VRAM اشاره دارن ;)
 
آخرین ویرایش:
مشکل بحثت اینه که داری از دریچه سنتی به این قضیه نگاه میکنی. حرفات درسته منتها اینو در نظر نمیگیری که این نوع طراحی قراره مسیر گذشته رو تغییر بده وقتی از مسیر جدیدی میری دیگه قوانین قدیم در موردت صادق نیست

ببین یه مشکل (باتل نک) خیلی بزرگی که تا الان باهاش درگیر بودیم استریم دیتا بوده. چه فایده ای داره که شما قویترین GPU ی تاریخ بشر رو داشته باشی ولی نتونی بهش اطلاعات رو به موقع استریم کنی؟ هیچی باتل نک میشه و نمیتونه اون پانسیل خودشو داشته باشه. الان این IO جدید وظیفش همینه که اون باتل نک ها رو رفع کنه.
یه مثال ساده به پمپ آب که یک لیتر درثانیه پمپاژ میکنه سریعتر مخزن 200 لیتری رو پر میکنه یا اونی که نیم لیتر در ثانیه قدرت داره؟
جواب اون نیم لیتریست :D چرا چون شلنگی که داره آب میرسونه به پمپ قویتره 25 صدم لیتر ظرفیت داره.

این IO اون شلنگست که الان بشدت آپگرید شده
احسان از صبح تقریبا دارم یک چیز واحد رو هی میگم اما تقریبا کسی نمی خواد قبول کن و همه میرن سراغ چیزهای واهی. حتی یکسری هاشون میان مسخره هم میکنن و خیلی راحت بدون اینکه بشناسنت قضاوتت هم میکنن.
من چیزی که می دونم رو میگم، چیزی که تو میگی درست اما اونی که من میگم شیوه سنتی نیست، بیس این صنعت براساس این تعبیه شده.
دنیای بازی ها نمی تونه بیش از یک حدی بزرگ بشه ، نمی تونه بیش از یک مقدار asset وارد بازی بشه و هزاران محدودیت دیگه. فکر می‌کنی من دلم نمی خواد از asset های آماده برای پروژه استفاده کنم؟!
لول دیزاین خیلی خیلی بیشتر از اونی که به هارد و رم‌ ربط داشته باشه به پول و زمان ربط داره برای طراحی و درست کردنش.
 
احسان از صبح تقریبا دارم یک چیز واحد رو هی میگم اما تقریبا کسی نمی خواد قبول کن و همه میرن سراغ چیزهای واهی. حتی یکسری هاشون میان مسخره هم میکنن و خیلی راحت بدون اینکه بشناسنت قضاوتت هم میکنن.
من چیزی که می دونم رو میگم، چیزی که تو میگی درست اما اونی که من میگم شیوه سنتی نیست، بیس این صنعت براساس این تعبیه شده.
دنیای بازی ها نمی تونه بیش از یک حدی بزرگ بشه ، نمی تونه بیش از یک مقدار asset وارد بازی بشه و هزاران محدودیت دیگه. فکر می‌کنی من دلم نمی خواد از asset های آماده برای پروژه استفاده کنم؟!
لول دیزاین خیلی خیلی بیشتر از اونی که به هارد و رم‌ ربط داشته باشه به پول و زمان ربط داره برای طراحی و درست کردنش.
خوب برای اونم جواب هست دیگه. ببین همین Nanite که اپیک معرفی کرد دقیقا همین مشکل رو حل میکنه. فکر کن دیگه نیازی به نرمال مپ نباشه و شما بتونی مستقیم از Zbrush مدل وارد کنی. خود این ببین چقدر کار بازی ساز رو راحت میکنه. همین با IO جدید ممکن شده. این قضیه منو یاد دیجیتایزینگ دوره کنسولای 16 بیتی میندازه که مدلای واقعی رو با عکاسی وارد گیم میکردن و نیازی به طراحی اسپرایت نبود. حالا تقریبا همین قضیه تو دنیای سه بعدی ممکن شده. اصلا این قضیه میدونی چه تحولی ایجاد میکنه؟ چقدر کار بازی ساز ساده میشه چقدر میتونه به وسعت دنیای گیم تعداد آبجکتا کمک کنه؟ بدون اینکه زحمت و هزینه ی زیادی رو تحمیل کنه
 
بخدا فارسی نوشتم یه مدل پردازنده!!!
باز میان میگن اونی کهcpu قویتر داره!!
منم فارسی جوابت رو دادم(جواب اول رو خنده گذاشتم، دیدی؟:دی)، از یک جایی به بعد رم زیاد بدرد نمی خوره. ولی در کل ربطی به بحث من و شما نداشت نمی دونم چرا رم‌رو قاطی ماجرا کردی. تمام مواردی که گفتی از مزایای رم‌بود در نهایت. صحبت در مورد ssd بود :دی
 
همونطور که UE5 در انحصار کنسول خاصی نیست ، SSD هم در انحصار کنسولی نیست .
شما وقتی یه بازی Open World بازی میکنید حتما این موضوع رو بهش توجه کردید که هر چیزی که از شما فاصله داره دارای جزییات خیلی کمی هست و هر چی بهش نزدیک میشید جزییات بیشتر و زیباتر میشن . یا حتی یه سری اجسام اصلا وجود ندارن و وقتی بهشون نزدیک میشید یهو وسط صفحه ظاهر میشن . خب کوچکترین مزیت SSD اینه که این مشکل رو از بین میبره و چیز بی ارزشی هم نیست .
و مهمتر اینکه بواسطه سرعت Input / Output فوق العاده زیاد در کنسولهای نسل جدید ، 100 درصد روی لول دیزاین تاثیر چشمگیری میذاره و خیلی از محدودیت های قبلی رو از بین میبره . این که زمین و زمان بهش اشاره کردن !
من نمیدونم چرا یه سری با SSD مشکل دارن و تا حرفی زده میشه ربطش میدن به رزولوشن و گرافیک و ری تریسینگ !
 
خوب برای اونم جواب هست دیگه. ببین همین Nanite که اپیک معرفی کرد دقیقا همین مشکل رو حل میکنه. فکر کن دیگه نیازی به نرمال مپ نباشه و شما بتونی مستقیم از Zbrush مدل وارد کنی. خود این ببین چقدر کار بازی ساز رو راحت میکنه. همین با IO جدید ممکن شده. این قضیه منو یاد دیجیتایزینگ دوره کنسولای 16 بیتی میندازه که مدلای واقعی رو با عکاسی وارد گیم میکردن و نیازی به طراحی اسپرایت نبود. حالا تقریبا همین قضیه تو دنیای سه بعدی ممکن شده. اصلا این قضیه میدونی چه تحولی ایجاد میکنه؟ چقدر کار بازی ساز ساده میشه چقدر میتونه به وسعت دنیای گیم تعداد آبجکتا کمک کنه؟ بدون اینکه زحمت و هزینه ی زیادی رو تحمیل کنه
من حرفت رو قبول دارم همین نرمال مپ رو هم مثال زدی اما درست کردن نرمال مپ از تکسچر و مدل واقعا کار ساده ای هستش:دی
در ضمن نرمال مپ یک بحثش به جزییات مدل ربط داره یک بحثش به سایه. نورپردازی تو این جور موارد که نرمال مپ دیگه وجود ندارن خیلی سخت تر و دقیق تر میشه که هزینه و کار اون بخش رو بیشتر می‌کنه. حالا کم و زیاد داره اما از بین نمیره احسان.
 
گرافیک تکسچر هیچ ربطی به SSD یا رم نداره GPU نیاز به حافظه بسیار پر سرعت GDDR6 داره برای پردازش که سرعت SSD پشم اونم نیست(حالا باز مدیرا میاد می گن پستت پاک شد چرا از کلمه پشم استفاده کردی:D جدا پشم کلمه ی بدیه؟:D) حتی رم هم پشمش نیست چرا که سرعتش 0.1 ش می شه اما برای کنسولا سرعت رم کلا یکدست شده داستانش فرق می کنه که دست سازنده بازتر باشه.
شما برای همین هم بازی بارگذاری داره تا اطلاعات بیاد روی رم برای CPU یا روی VRAM برای GPU قرار بگیره تا پردازش دچار dELAY نشه حالا هر چقدرم سرعت SSD بهتره باشه لود بازی سریع تر می شه یا اگر بازی همه اطلاعات کپی نکنه زمان دسترسی به اطلاعات دچار لگ یا استاتر نمی شه یا حداقل میزانش کمتر می شه همین
باور کنید PC ها 10 سال SSD براشون اومده 1 نفر تا حالا ادعا نکرده SSD بخر فریم یا گرافیک بازی بهتر می شه من خودم 6 ساله SSD دارم تا الان 1 بازی ندیدم فریم بهم اضافه کنه بعد ناگهان معجزه شده که SSD که سرعتش 5 گیگ بر ثانیه هست میاد کمک حافظه ای که سرعتش 500 گیگ بر ثانیه هست؟
بابا اون زمانم من یادمه می گفتم cELL برای ناسا هم می شه استفاده کرد بعدا فهمیدن قدرتش در حد CORE I3 الان اینتل هست یعنی ناسا اینقدر بد بخته که بیاد همچین CPU استفاده کنه؟ بله IBM برای ابر رایانه ها CPU می سازه اما نه ماله PS3 نه اون 1 دونه ازش بالای 1000 هزار تا ازش کنار هم می ذارن.
اینکه 10 ساله SSD هست پس تاثیری نداره به این خاطره که تا حالا هیچکس بازی و بر اساس استفاده از SSD طراحی نمی‌کرد
الان این کارو دارن انجام میدن و نتیجه اینجوری به دست اومده که بازی‌ روی SSD نسبت به HDD فریم بهتری میده
Untitled.jpg
 
من حرفت رو قبول دارم همین نرمال مپ رو هم مثال زدی اما درست کردن نرمال مپ از تکسچر و مدل واقعا کار ساده ای هستش:D
در ضمن نرمال مپ یک بحثش به جزییات مدل ربط داره یک بحثش به سایه. نورپردازی تو این جور موارد که نرمال مپ دیگه وجود ندارن خیلی سخت تر و دقیق تر میشه که هزینه و کار اون بخش رو بیشتر می‌کنه. حالا کم و زیاد داره اما از بین نمیره احسان.
خوب در هر صورت یه چیزی رو از دست میدی جاش چیز دیگه بدست میاری ولی در نهایت همیشه راکستارهایی پیدا میشن از این تکنولوژی های جدید استفاده میکنن و بقیه هم با چند سال تاخیر.
 
  • Like
Reactions: Cj_sa
همونطور که UE5 در انحصار کنسول خاصی نیست ، SSD هم در انحصار کنسولی نیست .
شما وقتی یه بازی Open World بازی میکنید حتما این موضوع رو بهش توجه کردید که هر چیزی که از شما فاصله داره دارای جزییات خیلی کمی هست و هر چی بهش نزدیک میشید جزییات بیشتر و زیباتر میشن . یا حتی یه سری اجسام اصلا وجود ندارن و وقتی بهشون نزدیک میشید یهو وسط صفحه ظاهر میشن . خب کوچکترین مزیت SSD اینه که این مشکل رو از بین میبره و چیز بی ارزشی هم نیست .
و مهمتر اینکه بواسطه سرعت Input / Output فوق العاده زیاد در کنسولهای نسل جدید ، 100 درصد روی لول دیزاین تاثیر چشمگیری میذاره و خیلی از محدودیت های قبلی رو از بین میبره . این که زمین و زمان بهش اشاره کردن !
من نمیدونم چرا یه سری با SSD مشکل دارن و تا حرفی زده میشه ربطش میدن به رزولوشن و گرافیک و ری تریسینگ !
خیلی تاثیر داره

View attachment VID_20200515_200707_323.mp4
 
همونطور که UE5 در انحصار کنسول خاصی نیست ، SSD هم در انحصار کنسولی نیست .
شما وقتی یه بازی Open World بازی میکنید حتما این موضوع رو بهش توجه کردید که هر چیزی که از شما فاصله داره دارای جزییات خیلی کمی هست و هر چی بهش نزدیک میشید جزییات بیشتر و زیباتر میشن . یا حتی یه سری اجسام اصلا وجود ندارن و وقتی بهشون نزدیک میشید یهو وسط صفحه ظاهر میشن . خب کوچکترین مزیت SSD اینه که این مشکل رو از بین میبره و چیز بی ارزشی هم نیست .
و مهمتر اینکه بواسطه سرعت Input / Output فوق العاده زیاد در کنسولهای نسل جدید ، 100 درصد روی لول دیزاین تاثیر چشمگیری میذاره و خیلی از محدودیت های قبلی رو از بین میبره . این که زمین و زمان بهش اشاره کردن !
من نمیدونم چرا یه سری با SSD مشکل دارن و تا حرفی زده میشه ربطش میدن به رزولوشن و گرافیک و ری تریسینگ !
اس اس دی تاثیر مثبت داره بدون شک و تغییراتی که با اس اس دی پر سرعت ایجاد میشه، لود سریع به بازی و به لود سریع آبجکت ها و در نتیجه آبجکت های بیشتر و محیط ها شلوغ و وسیعتر میشه مخصوصا توی کنسول ها
زمانی که سازنده میخواد محیط بزرگ و پر جزییات که تغییرات عظیم توش رخ میده خلق کنه طبیعتا هارد معمولی این اجازه رو بهش نمیده که با ورود ssd این مشکل حل میشه ولی با توجه به شواهد فعلی هیچ تاثیری توی فریم و رزولوشن نخواهد داشت مگر اینکه اس اس دی که توی کنسولا بکار رفته یه نسخه کاستوم باشه و با اس اس دی های تو بازار فرق کنه و واحد پردازشی چیزی داشته باشه!
توی پی سی شرایط فرق میکنه و منابع مختلفی در دسترس سازنده ها هست از جمله حافظه رم که سرعتش به ۵۰۰ گیگ بر ثانیه هم میرسه!دیگه بستگی به سازنده داره که به پورت ساده از نسخه کنسولی بده برای پی سی یا بیاد بشینه از همه منابع استفاده کنه.
طبیعتا سازنده های بازی هم با وجود اینکه اس اس دی از قبل در دسترس بوده روی پی سی، نمیومدن از ویژگی هاش استفاده کنن و یه نسخه مخصوص پی سی بدن و بازی روی هر سه پلتفرم اصلی تقریبا یکیه همیشه.ولی الان با وجود اس اس دی این محدودیت برداشته میشه و بازی ها ارتقا بزرگی از لحاظ جزییات میبینن
احتمالا اره:D همین الانش هم نمیشه star citizen رو با هارد دیسک بازی کرد خیلی لگ داره
استار سیتیزن هنوز توی فاز اولیه تولید هست و خیلی کار داره و محیطش خیلی خیلی وسیع هست و تنها بازی هست که دیدم اینطوریه
یادمه batman arkham knight اولش که منتشر شده بود همینطور بود و روی هارد معمولی لگ و استاتر داشت و کرش میکرد،بعدش آپدیت دادن کامل درستش کردن
 
آخرین ویرایش:
تکلیف PC این وسط چی میشه ؟!
یعنی بازی های بعدی PC روش زده ONLY ON SSD ؟ :D
فعلاً که نه، ولی بعید نیست در آینده‌ای نه‌چندان دور به اونجا هم برسیم. :D
تا امروز کنسول‌ها SSD نداشتن و بازیسازها مجبور بودن بازی‌هاشون رو جوری طراحی کنن که مشکلی برای میلیون‌ها مشتری کنسولی پیش نیاد. ولی وقتی کنسول‌ها هم به سمت SSD میرن، بازیسازها می‌تونن خیلی راحت‌تر از ویژگی‌های اون استفاده کنن و به تدریج ممکنه این قضیه به یه استاندارد تبدیل بشه.
شاید الآن برامون عجیب به نظر برسه ولی چند تا بازی معروف که این مدلی تولید بشن و بقیه هم بیفتن دنبال این کار، دیگه یه روزی می‌بینیم ای دل غافل! نیاز به SSD هم یکی از ملزومات اجرای بازی هست! :D یعنی همون‌طور که ارتقای ویندوز یا رم بیشتر و خرید قطعات پیشرفته‌تر برای اجرای بازی‌ها نیاز هست و نمیشه رفت پیش فلان استودیو و چونه زد که تو رو خدا یه کاری کنین بازی ۲۰۲۰ روی سخت‌افزار ۲۰۱۰ ما اجرا بشه، ممکنه استفاده از SSD هم برای راه افتادن بازی اجباری بشه و دیگه از یه روزی به بعد بگن این هم بخشی از سخت‌افزار موردنیاز اجرای بازی‌هاست و اگه نداری، به سلامت! همون‌طور که اگه حداقل فلان مدل کارت گرافیک و پردازنده رو نداری به سلامت! :D

خیلی تاثیر داره

View attachment 142068
رسماً ژانر وحشت رو یه مرحله جلوتر برد! :)) یعنی فکر کن آدم با خیال راحت و ریلکس داره بازی می‌کنه و یه دفعه همچین اتفاقی بیفته، از PT هم ترسناک‌تره انصافاً! :D
 
فعلاً که نه، ولی بعید نیست در آینده‌ای نه‌چندان دور به اونجا هم برسیم. :D
تا امروز کنسول‌ها SSD نداشتن و بازیسازها مجبور بودن بازی‌هاشون رو جوری طراحی کنن که مشکلی برای میلیون‌ها مشتری کنسولی پیش نیاد. ولی وقتی کنسول‌ها هم به سمت SSD میرن، بازیسازها می‌تونن خیلی راحت‌تر از ویژگی‌های اون استفاده کنن و به تدریج ممکنه این قضیه به یه استاندارد تبدیل بشه.
شاید الآن برامون عجیب به نظر برسه ولی چند تا بازی معروف که این مدلی تولید بشن و بقیه هم بیفتن دنبال این کار، دیگه یه روزی می‌بینیم ای دل غافل! نیاز به SSD هم یکی از ملزومات اجرای بازی هست! :D یعنی همون‌طور که ارتقای ویندوز یا رم بیشتر و خرید قطعات پیشرفته‌تر برای اجرای بازی‌ها نیاز هست و نمیشه رفت پیش فلان استودیو و چونه زد که تو رو خدا یه کاری کنین بازی ۲۰۲۰ روی سخت‌افزار ۲۰۱۰ ما اجرا بشه، ممکنه استفاده از SSD هم برای راه افتادن بازی اجباری بشه و دیگه از یه روزی به بعد بگن این هم بخشی از سخت‌افزار موردنیاز اجرای بازی‌هاست و اگه نداری، به سلامت! همون‌طور که اگه حداقل فلان مدل کارت گرافیک و پردازنده رو نداری به سلامت! :D


رسماً ژانر وحشت رو یه مرحله جلوتر برد! :)) یعنی فکر کن آدم با خیال راحت و ریلکس داره بازی می‌کنه و یه دفعه همچین اتفاقی بیفته، از PT هم ترسناک‌تره انصافاً! :D
در خواب بيند پنبه دانه گهي لپ لپ خورد گه دانه دانه :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or